မွန္မွန္ကန္ကန္ ဆုံးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ပါ
Written by ေဒါက္တာ မ်ဳိးမင္းသိန္း (ACTION Study) |
က်႐ႈံးခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိယခုစာေမးပဲြ မေအာင္ျမင္ခဲ့ျခင္းအတြက္ စိတ္မေကာင္းျဖစ္ခဲ့ၾကရမည္ မွန္ေသာ္လည္း လုံးဝစိတ္ဓာတ္မက်႐ႈံးဖုိ႔ေတာ့ လုိပါသည္။ မိမိက်႐ႈံးခဲ့သည္ မွာ အေၾကာင္း အမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္။ မိမိႀကိဳးစားအားထုတ္မႈ ဝီရိယအားနည္းခဲ့၍ ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ က်န္းမာေရး မေကာင္းခဲ့ေသာေၾကာင့္ လည္းေကာင္း၊ ပညာသင္ၾကားရာတြင္ မိသားစု အခက္အခဲ မ်ားစြာ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရ၍ေသာ္လည္းေကာင္း စသျဖင့္မ်ားစြာ ရွိခဲ့ႏုိင္ပါသည္။
စင္စစ္ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြစစ္ေဆးေပးျခင္းမွာ အေျခခံပညာရပ္တြင္ သိသင့္သိထုိက္ေသာ ရွိသင့္ရွိ ထုိက္ေသာ ပညာဗဟုသုတမ်ားကုိ စစ္ေဆးျခင္းသာျဖစ္ၿပီး ယခုႏွစ္မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါက ေနာင္ႏွစ္တြင္ ေအာင္ျမင္ေအာင္ႀကိဳးစားရန္ အခြင့္အေရးမ်ားရွိေသးသျဖင့္ စိတ္ဓာတ္မက်ဘဲ ဆက္လက္ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။
စာေမးပဲြစစ္ေဆးျခင္းမွာ မိမိတြင္ရွိသင့္ေသာ ဗဟုသုတမ်ားကုိ တတ္ေျမာက္ေၾကာင္း စစ္ေဆးျခင္းသာ ျဖစ္ၿပီး မေအာင္ျမင္ခဲ့ပါကလည္း စိတ္ဓာတ္က်သြားစရာမလုိဘဲ ဆက္လက္ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔သာ လုိပါ သည္။ ယေန႔ထိအတန္းပညာတြင္ မေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကေသာ္လည္း လူသားအက်ဳိးျပဳသိပၸံပညာမ်ား တီထြင္ ဆန္းသစ္မႈမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားခဲ့ၾကေသာ သိပၸံပညာရွင္မ်ား၊ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရး နယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ ေအာင္ျမင္ေက်ာ္ၾကားေနၾကသူမ်ား မ်ားစြာရွိေနပါသည္။ စာေမးပဲြတစ္ခု၏ ရမွတ္မ်ားက မိမိတစ္ဘဝလုံးအတြက္ လုံးဝက်႐ႈံးမသြားေစႏုိင္ဘူးဆုိတာကုိ သတိျခပ္သင့္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ စာေမးပဲြက်႐ႈံးသူမ်ားအေနျဖင့္ မိမိယခင္ႏွစ္ကအားနည္းခ်က္မ်ားကုိ အေကာင္းဆုံးျပန္ လည္ကုစားၿပီး တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြကုိ ျပန္လည္ေျဖဆုိၾကဖုိ႔ တုိက္တြန္းပါသည္။
စာေမးပဲြေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း ယခုအခ်ိန္အခါသည္ မိမိဆက္လက္ပညာသင္ၾကား မည့္ အဆင့္ျမင့္ပညာေက်ာင္းမ်ားအတြက္ ေခါင္းေနာက္ေလာက္ေအာင္ စဥ္းစားေနၾကရၿပီျဖစ္ပါသည္။ အခ်ဳိ႕မွာလည္း ေငြေၾကးလည္းတတ္ႏုိင္သျဖင့္ ျပည္ပတြင္သြားေရာက္ ပညာသင္ၾကားဖုိ႔ အားထုတ္ေန ၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ ေအာင္ျမင္သူမ်ားတြင္လည္း မိမိကေတာ့႐ုိး႐ုိးပဲေအာင္ခဲ့သည္။ မိမိကေတာ့ ဂုဏ္ထူး ဘယ္ႏွစ္ဘာသာျဖင့္ ေအာင္ခဲ့သည္။ အမွတ္ကေတာ့ ဘယ္ေလာက္ရခဲ့သည္၊ ဒါေၾကာင့္ ဘယ္ ေက်ာင္း ကုိ ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ရမလဲစသျဖင့္ အေတြး႐ႈပ္ေနၾကပါၿပီ။ ယေန႔အခ်ိန္အခါအထိ ျမန္မာ ႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သုံးေနေသာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ေရြးခ်ယ္နည္းစနစ္မွာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာဘာသာတဲြ၊ ရရွိ ခဲ့ေသာ အမွတ္အနည္းအမ်ားေပၚမူတည္ၿပီး တကၠသုိလ္အသီးသီးက သတ္မွတ္ထားေသာ အမွတ္မ်ား ႏွင့္ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ၾကရသည့္ ပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ပါသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္အထက္တန္းပညာသင္ၾကားစဥ္က မိမိေရြးခ်ယ္ခဲ့ေသာ ဘာသာတဲြမ်ားအတုိင္း အဆင့္ျမင့္ ပညာဦးစီးဌာနမွ ထုတ္ျပန္ထားေသာ ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ခြင့္ရွိသည့္ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္သာ ဆက္ လက္ပညာသင္ၾကားၾကရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဘာသာတဲြအေနျဖင့္ ခုႏွစ္တဲြရွိၿပီး အမ်ားစုေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾက ေသာ ဘာသာတဲြမွာ သုံးခုသာရွိရာ၎တုိ႔မွာ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာႏွင့္ ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ဇီဝေဗဒဘာသာရပ္တုိ႔ ပါဝင္ေသာသိပၸံဘာသာတဲြ၊ ပထဝီ၊ သမုိင္း၊ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္တုိ႔ ပါဝင္ ေသာ ဝိဇၨာဘာသာတဲြ၊ ဓာတုေဗဒ၊ ႐ူပေဗဒ၊ ေဘာဂေဗဒဘာသာရပ္တုိ႔ပါဝင္ေသာ ဝိပၸံတဲြမ်ားပင္ျဖစ္ၿပီး က်န္ဘာသာတဲြမ်ားမွာ မရွိသေလာက္နည္းပါးပါသည္။
ေရြးခ်ယ္ရာတြင္လည္း အမ်ားစုမွာ မိမိရမွတ္ႏွင့္မီေသာ တကၠသုိလ္မ်ားကုိသာ ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ ေလ့ရွိၾကၿပီး အခ်ဳိ႕မွာလည္း မိဘမ်ားမွတက္ေစခ်င္ေသာေၾကာင့္လည္းေကာင္း၊ အျခားသူမ်ားမွအႀကံ ဉာဏ္ေပးသျဖင့္ တက္ရႏုိးႏုိးျဖင့္ေရြးခ်ယ္ၾကပါသည္။
ျမန္မာလူမႈအသုိင္းအဝုိင္းတြင္ ဆရာဝန္ျဖစ္မွ အင္ဂ်င္နီယာျဖစ္မွ သေဘၤာသားျဖစ္မွ အေလးေပးခံရ တတ္သျဖင့္ အမ်ားစုမွာလည္း မိမိကုိယ္တုိင္ဝါသနာ အမွန္တကယ္ပါသည္ျဖစ္ေစ၊ မပါသည္ျဖစ္ေစ ေဆးေက်ာင္း၊ အင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းမ်ားကုိသာ ဦးစားေပးေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကပါသည္။ အမ်ားေဆးေက်ာင္း ဆုိသျဖင့္ ကုိယ္လည္းေဆးေက်ာင္းတက္ခ်င္ အမ်ားအင္ဂ်င္နီယာေက်ာင္းဆုိသျဖင့္ ကုိယ္လည္းအင္ ဂ်င္နီယာေက်ာင္းတက္မည္စသျဖင့္ မိမိစိတ္ဆႏၵတြင္ အမွန္တကယ္ျဖစ္ခ်င္ေသာ မိမိဝါသနာပါေသာ ပညာမ်ားကုိမ်က္ကြယ္ျပဳကာ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ၾကသည္မွာ မ်ားပါသည္။
အခ်ဳိ႕မိဘမ်ားသည္လည္း မိမိသားသမီး စိတ္ဝင္စားမႈဝါသနာပါေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိ ေရြးခ်ယ္ေစ ျခင္း မျပဳဘဲ မိမိျဖစ္ေစခ်င္ေသာ မိမိတက္ေစခ်င္ေသာ တကၠသုိလ္မ်ားသာတက္ေရာက္ေစျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ ခဲ့ၾကပါသည္။ ထုိအခါသစ္လြင္ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ေဝေဝဝါးဝါး ေရြးခ်ယ္ တက္ေရာက္ ခ့ဲၾကေသာ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားၾကေသာအခါ အခက္အခဲမ်ား စြာႀကံဳေတြ႕ရၿပီး အခ်ဳိ႕မွာမိမိတက္ေရာက္ေသာ တကၠသုိလ္တြင္အႀကိမ္ႀကိမ္က်႐ႈံးသျဖင့္ ေက်ာင္း ထြက္ခဲ့ရၿပီး လမ္းစ ေပ်ာက္သြားသည့္အျဖစ္မ်ားထိ ႀကံဳေတြ႕ေနၾကရပါသည္။
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ၾကေသာအခါတြင္ ဆရာဝန္တစ္မ်ဳိးတည္းျဖင့္ လုပ္ေဆာင္၍ မရေပ။ နယ္ပယ္အသီးသီးမွ သက္ဆုိင္ရာပညာရွင္မ်ားျဖင့္ ညီညီညြတ္ညြတ္ ႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကပါမွသာ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေသာ ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ေအာင္ ထူေထာင္ႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မတူ ညီေသာဘာသာရပ္ ပညာရပ္အသီးသီး၌ မိမိစိတ္ဝင္စားရာ ဝါသနာပါရာ နယ္ပယ္တြင္ႀကိဳးစားအား ထုတ္ၾကဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။ သုိ႔ေၾကာင့္ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ဖုိ႔အတြက္ မည္သည့္ပညာရပ္ မ်ဳိးမဆုိလုိအပ္ၿပီး အေရးပါသည္ခ်ည္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔ဖြံ႕ၿဇိဳးၿပီး ႏုိင္ငံမ်ားကုိေလ့လာၾကည့္ပါက နယ္ပယ္အသီးသီး ပညာရပ္အသီးသီးတြင္ ဟန္ခ်က္ညီညီ ေလ့လာသင္ယူၿပီး ျပန္လည္အသုံးခ်ႏုိင္ ေအာင္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ထားၾကေၾကာင္း ေတြ႕ရွိရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ မိမိအတြက္သာမက် ႏုိင္ငံေတာ္အတြက္ပါအေရးပါသည့္ တကၠသုိလ္ေရာက္ၾကဖုိ႔လုိပါသည္။ ေဆးတကၠသုိလ္တက္ခြင့္ရၿပီး မိမိဝါသနာႏွင့္ မကုိက္ညီသျဖင့္ ပညာကုိတတ္ေျမာက္ေအာင္ မသင္ယူဘဲ ေက်ာင္းထြက္သြားရေသာ သူမ်ား၊ ေဆးပညာဘြဲ႕ရယူခဲ့ၾကေပမယ့္ ေဆးပညာျဖင့္ အသက္မေမြးဘဲ အျခားစီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ား၊ ကုန္သည္၊ ပဲြစား၊ ဂီတ အႏုပညာစသျဖင့္ ေျပာင္းလဲလုပ္ကုိင္ေနေသာသူမ်ား အမ်ားႀကီးရွိခဲ့ၾကပါ သည္။ ထုိ႔အတူပင္ အျခားျခားေသာ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္လည္း အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးေၾကာင့္ ယင္း တကၠသုိလ္မ်ား တက္ေရာက္ခဲ့ၾကေပမယ့္ မေအာင္ျမင္မျဖစ္ထြန္းခဲ့ၾကသူမ်ား၊ ဘြဲ႕ရခဲ့ၾကေပမယ့္ အျခားနယ္ပယ္မ်ားတြင္ လုပ္ကုိင္ေနရသူမ်ား မ်ားစြာရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္တကၠသုိလ္ေရြးခ်ယ္တက္ ေရာက္ရာတြင္ လက္လြတ္ စပယ္ေရြးခ်ယ္ၿပီး မတက္ေရာက္ဘဲ မိမိအမွန္တကယ္ဝါသနာပါေသာ၊ မိမိဆႏၵႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိသာ ေရးခ်ယ္တက္ေရာက္ၿပီး ကုိယ္ဝါသနာပါေသာ နယ္ပယ္တြင္ တစ္စုိက္မတ္မတ္ ႀကိဳးစားအားထုတ္ဖုိ႔သာ လုိအပ္ပါသည္။
လူသားတုိင္းတြင္ မိမိငယ္စဥ္ကေလးဘဝကတည္းက လုပ္ခ်င္ျဖစ္ခ်င္ေသာ ဝါသနာမ်ားအသီးသီး ကိန္းေအာင္းေနၾကပါသည္။ မိဘမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိသားသမီးတုိ႔၏ ဝါသနာစိတ္ဆႏၵကုိ အတတ္ ႏုိင္ဆုံးလုိက္ေလ်ာၿပိး ၎တုိ႔တက္ေရာက္ေသာပညာရပ္မ်ားတြင္ ေျမေတာင္ေျမႇာက္ေပးဖုိ႔ လုိအပ္ပါ သည္။ သုိ႔မွသာ ၎တုိ႔စိတ္ဝင္စားေသာ ဝါသနာပါေသာ နယ္ပယ္တြင္ဆက္လက္ႀကိဳးစားအားထုတ္ ၿပီး ဘဝတက္လမ္းကုိ ဆက္လက္ေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္မည္ျဖစ္ပါသည္။ မိဘမ်ား၏သေဘာဆႏၵအတုိင္း သာ အတင္းဖိအားေပးတက္ေစပါက ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္ ၎တုိ႔ဝါသနာမပါေသာ စိတ္ ဆႏၵႏွင့္ မကုိက္ညီေသာ တကၠသုိလ္တြင္ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားလုိစိတ္ မရွိသျဖင့္ႀကိဳးစား အားထုတ္ မႈေလ်ာ့နည္းလာၿပီး ပညာရပ္ကုိလည္း ျဖစ္ထြန္းေအာင္ျမင္ သင္ၾကားႏုိင္မည္မဟုတ္ပါ။ ထုိအခါ မိဘမ်ား အတြက္ေကာ မိမိသားသမီး်မ်ားအတြက္ပါ မ်ားစြာထိခုိက္ႏုိင္သျဖင့္ မလုိလားအပ္ ေသာအေျခအေနမ်ား ျဖစ္ေပၚလာႏုိင္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္မိမိတုိ႔၏ သားသမီးမ်ား စိတ္အားထက္သန္ ေသာ ပညာရပ္မ်ားကုိသာ တြန္းအားေပးေထာက္ပံ့ေပးသင့္ပါသည္။ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအ ေနျဖင့္လည္း မိမိအမွန္ တကယ္ ဆက္လက္ပညာသင္ၾကားလုိေသာ တကၠသုိလ္မ်ားကုိသာ ေသေသ ခ်ာခ်ာဆုံးျဖတ္ခ်က္ခ်ၿပီး ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္သင့္ပါသည္။ လက္ရွိျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ က်င့္သုံးေနေသာ တကၠသုိလ္ေရြးခ်ယ္ေရး စနစ္မွာလည္း ဆယ္တန္းတြင္ မိမိရရွိခဲ့ေသာအမွတ္မ်ား၊ ဘာသာတဲြမ်ားျဖင့္ သာသတ္မွတ္ထားေသာ တကၠသုိလ္မ်ားကုိ ဆက္လက္ေလွ်ာက္ထားၾကရသည္ ျဖစ္ရာပုိ၍ဂ႐ုတစုိက္ ေရြးခ်ယ္တက္ေရာက္ဖုိ႔ လုိပါသည္။
ႏုိင္ငံတကာတြင္ တကၠသုိလ္ပညာမ်ား ဆက္လက္သင္ယူႏုိင္ရန္အတြက္ အေျခခံပညာတန္းမ်ား သင္ ယူၿပီးေျမာက္ပါက တကၠသုိလ္၏ အဆင့္ျမင့္ပညာအဆင့္တြင္ လူတုိင္းသိရွိထားရန္လုိအပ္ေသာ ဝိဇၨာ သိပၸံသင္တန္းမ်ား ပထမဦးစြာ တက္ေရာက္ၾကရၿပီး ၎တကၠသုိလ္အေျခခံသင္တန္း (Foundation Course) တက္ေရာက္ၿပီးမွသာ မိမိဆက္လက္ေလ့လာလုိေသာ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ပညာမ်ားကုိ ဝင္ခြင့္မ်ားထပ္မံေျဖဆုိကာ ျဖတ္ေက်ာ္ေအာင္ျမင္မွသာ ဆက္လက္သင္ၾကားၾကရပါသည္။ ထုိ႔အျပင္ မိမိတက္ေရာက္လုိေသာ ဘာသာရပ္မ်ားပညာရပ္မ်ားကုိလည္း မိမိစိတ္ဆႏၵအတိုင္းသာ ဆုံးျဖတ္သင္ ယူၾကရပါသည္။ ကၽြႏု္ပ္တုိ႔ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္လည္း ေရွးယခင္ႏွစ္မ်ားက တကၠသုိလ္ပညာ ဆက္လက္ သင္ယူလုိသူမ်ားအေနျဖင့္ အေျခခံပညာတန္းမ်ား သင္ယူၿပီးပါက ေဒသေကာလိပ္ (Regional Colleges) မ်ားတြင္ တကၠသုိလ္အေျခခံ ဝိဇၨာသိပၸံပညာမ်ားကုိ ႏွစ္ႏွစ္ခန္႔တက္ေရာက္ၿပီးမွသာ သက္ဆုိင္ရာ ပညာ ရပ္အသီးသီးတြင္ ဆက္လက္ပညာသင္ယူၾကရပါသည္။ ထုိသုိ႔ေသာ အေျခအေန မ်ဳိးမ်ားတြင္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေနျဖင့္လည္း မိမိစိတ္ႀကိဳက္ဘာသာရပ္ ပညာရပ္မ်ားကုိ မိမိဝါသနာ ပါသည့္ အေလ်ာက္ ဆက္လက္သင္ယူၾကသျဖင့္ ထြန္းေပါက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ ႀကိဳးစားႏုိင္ ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ အမွန္စင္စစ္ တကၠသုိလ္ပညာရပ္မ်ား သင္ၾကားၾကသည္ဆုိသည္မွာ မိမိဘဝအတြက္ ဆက္လက္ ေလွ်ာက္လွမ္းမည့္အခါ ၎ပညာကုိ အသုံးခ်ၿပီး ေအာင္ျမင္ေသာ ဘဝလမ္းကုိ ဖန္တီး ႏုိင္ဖုိ႔ျဖစ္ပါသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ၾသဂုတ္ (၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook