ပညာေရး အေျခခံ အုတ္ျမစ္ နိမ့္က်ေနၿပီလား
၀ဏၰေအာင္
ျမန္မာႏုိင္ငံရိွ မူႀကိဳ ပညာေရးတြင္ ကေလး အင္အားႏွင့္ မူႀကိဳေက်ာင္းအင္အား မွ်တမႈမရိွ ေသာေၾကာင့္ ကေလးမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈဆိုင္ရာ၊ ခံစားခ်က္ပိုင္း ဆိုင္ရာမ်ား တြင္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက နိမ့္က်ေန ဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး နယ္ပယ္မွ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက ေ၀ဖန္ သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား တက္ေရာက္ရန္အတြက္ မူႀကိဳေက်ာင္း အေရအတြက္မွာ လံုေလာက္မႈ မရိွေသးေပ။ ထိုေၾကာင့္ ၎တို႔က အထက္ပါတိုင္း ေ၀ဖန္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အစိုးရက ေက်ာင္းပညာေရးမွာ မူႀကိဳက႑ကို ဦးစားေပးမလုပ္တာေၾကာင့္ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ကြာျခားေနတာ ျဖစ္တယ္။ ကေလးေတြဟာ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ငါးႏွစ္ အတြင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ ခံစားခ်က္၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈေတြကို အခ်ိန္ယူရတာ။ အဲဒီကာလ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ပညာေပးတဲ့ ဌာနမူႀကိဳ စင္တာ ေတြက အရမ္းအေရးႀကီးတယ္ ဟု ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးအတိုင္ပင္ခံ ဦးသိန္းေအာင္ ကေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မူႀကိဳကေလးဦးေရ စုစုေပါင္း ရွစ္သန္းနီးပါးရိွသည့္ အနက္ (၂၂ ဒသမ ၉) ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔သာ လူမႈ၀န္ထမ္းႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာ ခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဖြင့္လွစ္ ထားသည့္ မူႀကိဳေက်ာင္း မ်ားတြင္ တက္ေရာက္ႏိုင္ ေသးသည္။ အာဆီယံေဒသတြင္း ပ်မ္းမွ် မူႀကိဳ တက္ေရာက္မႈ ႏႈန္း ထားမွာမူ (၅၇) ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အစိုးရပိုင္းမွ ပုဂၢလိက မူႀကိဳမ်ားကို ဖြင့္ခြင့္ေပးထား ေသာ္လည္း ေက်ာင္းလခ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈေၾကာင့္ အေျခခံ လူတန္းစား မိဘျပည္သူမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းသက္သာသည့္ အစိုးရ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ထားရန္ ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ရိွၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္း အစိုးရမွ ဖြင့္လွစ္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အရည္အခ်င္းမမီေသာ ဆရာမ်ားရိွျခင္း၊ ကေလးငယ္ မ်ားအတြက္ သင္ေထာက္ကူ မ်ားမွာလည္း လံုေလာက္မႈ မရိွျခင္း၊ မူႀကိဳ အဂၤါရပ္ႏွင့္ မညီေသာ ေက်ာင္းအခ်ိဳ႕ရိွေနျခင္းေၾကာင့္ အစိုးရမွ ဖြင့္လွစ္သည့္ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားကို မိဘမ်ားက ယံုၾကည္ကင္းမဲ့မႈ မ်ားလည္း ရိွေနၾကသည္။ မူႀကိဳေတြကို အစိုးရသိပ္ၿပီး ပံ့ပိုးတ မရိွဘူး။ ကေလးေတြေပၚ ထိန္းသိမ္း ေစာက္ေရွာက္မႈပိုင္း ကလည္း အားနည္းတာပါ သလို၊ ဆရာမေတ ြကလည္း သင္တန္းေပး ထားတာ မရိွေတာ့ တကယ္လုပ္ဖို႔ ေနရာေတြက အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။ အစိုးရရဲ႕ မူ၀ါဒက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း ဒီဟာေတြကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုပါတယ္ ဟု ဦးသိန္းေအာင္ က ေျပာသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံရိွ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ၏ လႊမ္းၿခံဳမႈမွာ ၿမိဳ႕ျပတြင္ (၃၉ ဒသ မ၁) ရာခိုင္ႏႈန္းရိွ ေသာ္လည္း ေက်းလက္တြင္ (၁၅ ဒသမ ၉) ရာခိုင္ႏႈန္း သာရိွသည့္ အတြက္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေက်းလက္ ေဒသအၾကား ကြာဟခ်က္မ်ားျပား လွ်က္ရိွေၾကာင္း ကမာၻ ့ကုလသမဂၢက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ေရွးဦး ကေလးသူငယ္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္ ျပန္လည္ ရရိွမႈ ရလဒ္ျမင့္မားၿပီး၊ စီးပြားေရး မညီမွ်မႈ ကိုလည္း ျပန္လည္ ကုစားေပးသည့္ အတြက္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရာ၌ ႏိုင္င္ငံေတာ္အစိုးရအတြက္ ေငြေၾကးျမဳပ္ႏွံသေလာက္ အက်ဳိးေက်းဇူး အမ်ားဆံုးေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အဆိုပါ က႑တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမွာ အလြန္နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီး ဌာနသည္ နိုင္ငံေတာ္ဘက္ဂ်က္ စုစုေပါင္း (၀ ဒသမ ၁၄ ) ရာခိုင္ႏႈန္း ရရိွသည့္ အထဲမွ (၁၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကို အဆိုပါ က႑ တြင္ ထည့္သြင္း သံုးစြဲထားၿပီး၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ယင္းက႑ တြင္ ထည့္၀င္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမွာလည္း နည္းပါးလွ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ကေလးမ်ား ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံ အစဥ္အလာမ်ားနဲ႔ အညီကေလးသဘာ၀ အသက္အရြယ္ အပိုင္း အျခားလိုက္ ဖြံ ့ၿဖိဳးမႈ သဘာ၀ မ်ားကို အေျချပဳၿပီး၊ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္ ဟု လူမႈ၀န္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒၚျမတ္ျမတ္အုန္းခင္ က ေျပာသည္။
လူမႈ၀န္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ႏွစ္စဥ္ စုစုေပါင္း ဘက္ဂ်က္၏ (၂၈) ရာခိုင္ႏႈန္းအား ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ျပဳစုေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန စုစုေပါင္း ဘက္ဂ်က္၏ (၁၂) ရာခိုင္ႏႈန္းကို မူႀကိဳႏွင့္ သူငယ္တန္းပညာေရးတြင္ လည္းေကာင္း သံုးစြဲရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရိွတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ခ်ဳိ႕တဲ့ႏြမ္းပါးမႈ အျမင့္ဆံုးၿမိဳ႕နယ္ (၄၀) ရိွ ေက်ာင္းမတတ္ႏုိင္သည့္ ကေလးငယ္မ်ားကို ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ခ်ီးျမႇင့္ေရးစမ္းသပ္ အစီအစဥ္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားျဖစ္လာၾကမယ့္ သူမ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာန ေပါင္းစံုနဲ႔ ပူးေပါင္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံလွ်က္ရိွပါတယ္။ အနာဂတ္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ မတိုးတက္မႈ ကလည္း ဒီလူရြယ္မ်ားေပၚ မူတည္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္ဟု ဒုတိယ သမၼတက ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ ခမ္းက ကမာၻ ့လူဦးေရေန႔ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရးက႑၌ နိမ့္က်မႈမ်ားရိွေန ေသာေၾကာင့္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ပညာသင္ၾကားရမည့္ ေက်ာင္းသား၊ လူငယ္၊ ကေလး သူငယ္မ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသားေရး မူ၀ါဒမ်ားခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္ လည္း ထိေရာက္မႈ နည္းပါးေနေသးသည္။
မူႀကိဳကေလးေတြ အတြက္ ပညာေရး ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတဲ့ အေတြးစဥ္းစားတဲ့ခါမွာ ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲတဲ့ အခါမွာ ေသခ်ာ အေလးထား စဥ္းစားရပါတယ္။ မူႀကိဳဆိုတာ ကလည္း ကေလးေတြအတြက္ တကယ္အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ကလည္း ဒီကိစၥကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႈး ေဒါက္တာျမဦးက ဆိုသည္။ လက္ရိွခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး၊ ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဆင့္ပြားဥပေဒ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔မွ ဆက္လက္ ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က က႑ ေပါင္းစံုပါ၀င္ ေရးဆြဲထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရွးဦး ကေလး သူငယ္ ျပဳစ ုေစာက္ေရွာက္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမွာလည္း ယခုခ်ိန္တြင္ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရွးဦးကေလးသူငယ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးႏွင့္ ဘက္စံုဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ ဆိုင္ရာ ပင္မ အေထာက္အကူျပဳ ဗဟိုဌာန၊ အေဆာက္အအုံသစ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရန္လည္း လိုအပ္လွ်က္ရိွသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလး သူငယ္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖြံ ့ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာမ်ားကို အေရအတြက္ သာမက အရည္အေသြးပါ တိုးျမင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မႈ အေပၚတြင္ မူတည္ ေနေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က မိန္႔ၾကားထား ေသာေၾကာင့္ သမၼတ၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ဖြဲ႕မွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မေဖာ္နိင္ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံရိွ မူႀကိဳ ပညာေရးတြင္ ကေလး အင္အားႏွင့္ မူႀကိဳေက်ာင္းအင္အား မွ်တမႈမရိွ ေသာေၾကာင့္ ကေလးမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္ ပိုင္း ဆိုင္ရာ၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈဆိုင္ရာ၊ ခံစားခ်က္ပိုင္း ဆိုင္ရာမ်ား တြင္ အျခားႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏိႈင္းယွဥ္ပါက နိမ့္က်ေန ဦးမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး နယ္ပယ္မွ ပုဂ္ၢိဳလ္မ်ားက ေ၀ဖန္ သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ကေလးသူငယ္မ်ား တက္ေရာက္ရန္အတြက္ မူႀကိဳေက်ာင္း အေရအတြက္မွာ လံုေလာက္မႈ မရိွေသးေပ။ ထိုေၾကာင့္ ၎တို႔က အထက္ပါတိုင္း ေ၀ဖန္ေျပာၾကားခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
အစိုးရက ေက်ာင္းပညာေရးမွာ မူႀကိဳက႑ကို ဦးစားေပးမလုပ္တာေၾကာင့္ အာဆီယံႏုိင္ငံေတြနဲ႔ ကြာျခားေနတာ ျဖစ္တယ္။ ကေလးေတြဟာ တစ္ႏွစ္နဲ႔ ငါးႏွစ္ အတြင္းမွာ သူ႔ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္၊ ခံစားခ်က္၊ ဖံြ႕ၿဖိဳးမႈေတြကို အခ်ိန္ယူရတာ။ အဲဒီကာလ တစ္ေလွ်ာက္မွာ ပညာေပးတဲ့ ဌာနမူႀကိဳ စင္တာ ေတြက အရမ္းအေရးႀကီးတယ္ ဟု ေက်ာင္းျပင္ပ ပညာေရးအတိုင္ပင္ခံ ဦးသိန္းေအာင္ ကေျပာသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ မူႀကိဳကေလးဦးေရ စုစုေပါင္း ရွစ္သန္းနီးပါးရိွသည့္ အနက္ (၂၂ ဒသမ ၉) ရာခုိင္ႏႈန္း ခန္႔သာ လူမႈ၀န္ထမ္းႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာ ခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာနက ဖြင့္လွစ္ ထားသည့္ မူႀကိဳေက်ာင္း မ်ားတြင္ တက္ေရာက္ႏိုင္ ေသးသည္။ အာဆီယံေဒသတြင္း ပ်မ္းမွ် မူႀကိဳ တက္ေရာက္မႈ ႏႈန္း ထားမွာမူ (၅၇) ရာခိုင္ႏႈန္းရွိေၾကာင္း သိရသည္။ အစိုးရပိုင္းမွ ပုဂၢလိက မူႀကိဳမ်ားကို ဖြင့္ခြင့္ေပးထား ေသာ္လည္း ေက်ာင္းလခ ေစ်းႏႈန္းႀကီးျမင့္မႈေၾကာင့္ အေျခခံ လူတန္းစား မိဘျပည္သူမ်ားမွာ ေစ်းႏႈန္းသက္သာသည့္ အစိုးရ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားတြင္ထားရန္ ေမွ်ာ္လင့္လွ်က္ ရိွၾကသည္။
သို႔ေသာ္လည္း အစိုးရမွ ဖြင့္လွစ္ေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အရည္အခ်င္းမမီေသာ ဆရာမ်ားရိွျခင္း၊ ကေလးငယ္ မ်ားအတြက္ သင္ေထာက္ကူ မ်ားမွာလည္း လံုေလာက္မႈ မရိွျခင္း၊ မူႀကိဳ အဂၤါရပ္ႏွင့္ မညီေသာ ေက်ာင္းအခ်ိဳ႕ရိွေနျခင္းေၾကာင့္ အစိုးရမွ ဖြင့္လွစ္သည့္ မူႀကိဳေက်ာင္းမ်ားကို မိဘမ်ားက ယံုၾကည္ကင္းမဲ့မႈ မ်ားလည္း ရိွေနၾကသည္။ မူႀကိဳေတြကို အစိုးရသိပ္ၿပီး ပံ့ပိုးတ မရိွဘူး။ ကေလးေတြေပၚ ထိန္းသိမ္း ေစာက္ေရွာက္မႈပိုင္း ကလည္း အားနည္းတာပါ သလို၊ ဆရာမေတ ြကလည္း သင္တန္းေပး ထားတာ မရိွေတာ့ တကယ္လုပ္ဖို႔ ေနရာေတြက အမ်ားႀကီး က်န္ပါေသးတယ္။ အစိုးရရဲ႕ မူ၀ါဒက ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေကာင္း ဒီဟာေတြကို ၿပီးျပည့္စံုေအာင္ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုပါတယ္ ဟု ဦးသိန္းေအာင္ က ေျပာသည္။
ျမန္မာနိုင္ငံရိွ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းေဆာင္ရြက္မႈ ၏ လႊမ္းၿခံဳမႈမွာ ၿမိဳ႕ျပတြင္ (၃၉ ဒသ မ၁) ရာခိုင္ႏႈန္းရိွ ေသာ္လည္း ေက်းလက္တြင္ (၁၅ ဒသမ ၉) ရာခိုင္ႏႈန္း သာရိွသည့္ အတြက္ ၿမိဳ႕ျပႏွင့္ ေက်းလက္ ေဒသအၾကား ကြာဟခ်က္မ်ားျပား လွ်က္ရိွေၾကာင္း ကမာၻ ့ကုလသမဂၢက ထုတ္ျပန္ထားသည္။
ေရွးဦး ကေလးသူငယ္ ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖံြ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ား အေပၚ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈသည္ စီးပြားေရး အက်ဳိးအျမတ္ ျပန္လည္ ရရိွမႈ ရလဒ္ျမင့္မားၿပီး၊ စီးပြားေရး မညီမွ်မႈ ကိုလည္း ျပန္လည္ ကုစားေပးသည့္ အတြက္ အဆိုပါ လုပ္ငန္းသည္ ႏုိင္ငံေတာ္ ဖံြ႕ၿဖိဳး တိုးတက္ေရးအတြက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံရာ၌ ႏိုင္င္ငံေတာ္အစိုးရအတြက္ ေငြေၾကးျမဳပ္ႏွံသေလာက္ အက်ဳိးေက်းဇူး အမ်ားဆံုးေသာ နည္းလမ္းျဖစ္ ေသာ္လည္း ျမန္မာနိုင္ငံသည္ အဆိုပါ က႑တြင္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမွာ အလြန္နည္းပါးေနေသးေၾကာင္း ယင္းအစီရင္ခံစာတြင္ ေဖာ္ျပထားသည္။
လူမႈ၀န္ထမ္းဦးစီး ဌာနသည္ နိုင္ငံေတာ္ဘက္ဂ်က္ စုစုေပါင္း (၀ ဒသမ ၁၄ ) ရာခိုင္ႏႈန္း ရရိွသည့္ အထဲမွ (၁၀) ရာခုိင္ႏႈန္းကို အဆိုပါ က႑ တြင္ ထည့္သြင္း သံုးစြဲထားၿပီး၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန၏ ယင္းက႑ တြင္ ထည့္၀င္ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမႈမွာလည္း နည္းပါးလွ်က္ရိွေၾကာင္း သိရသည္။ ကေလးမ်ား ရဲ႕ သက္ဆိုင္ရာ ဘာသာစကား၊ ယဥ္ေက်းမႈ ဓေလ့ထံုးစံ အစဥ္အလာမ်ားနဲ႔ အညီကေလးသဘာ၀ အသက္အရြယ္ အပိုင္း အျခားလိုက္ ဖြံ ့ၿဖိဳးမႈ သဘာ၀ မ်ားကို အေျချပဳၿပီး၊ ေလ့က်င့္ ပ်ိဳးေထာင္ေပးဖို႔ အထူးလိုအပ္ပါတယ္ ဟု လူမႈ၀န္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ ေနရာခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာန ျပည္ေထာင္စု၀န္ႀကီး ေဒၚျမတ္ျမတ္အုန္းခင္ က ေျပာသည္။
လူမႈ၀န္ထမ္း၊ ကယ္ဆယ္ေရးႏွင့္ ျပန္လည္ေနရာခ်ထားေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ၀န္ႀကီးဌာန၏ ႏွစ္စဥ္ စုစုေပါင္း ဘက္ဂ်က္၏ (၂၈) ရာခိုင္ႏႈန္းအား ေရွးဦးအရြယ္ ကေလးသူငယ္ျပဳစုေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာ လုပ္ငန္းမ်ားတြင္ လည္းေကာင္း၊ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာန စုစုေပါင္း ဘက္ဂ်က္၏ (၁၂) ရာခိုင္ႏႈန္းကို မူႀကိဳႏွင့္ သူငယ္တန္းပညာေရးတြင္ လည္းေကာင္း သံုးစြဲရန္ သတ္မွတ္ထားေၾကာင္း သိရသည္။ လက္ရိွတြင္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနမွ ခ်ဳိ႕တဲ့ႏြမ္းပါးမႈ အျမင့္ဆံုးၿမိဳ႕နယ္ (၄၀) ရိွ ေက်ာင္းမတတ္ႏုိင္သည့္ ကေလးငယ္မ်ားကို ပညာသင္ ေထာက္ပံ့ေၾကး ခ်ီးျမႇင့္ေရးစမ္းသပ္ အစီအစဥ္ လုပ္ေဆာင္ သြားမည္ျဖစ္ ေၾကာင္း သိရသည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ တိုင္းျပည္ရဲ႕ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ားျဖစ္လာၾကမယ့္ သူမ်ားကို ၀န္ႀကီးဌာန ေပါင္းစံုနဲ႔ ပူးေပါင္း ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံလွ်က္ရိွပါတယ္။ အနာဂတ္ ျမန္မာနိုင္ငံရဲ႕ ဖြံ႔ၿဖိဳး တိုးတက္မႈ မတိုးတက္မႈ ကလည္း ဒီလူရြယ္မ်ားေပၚ မူတည္ေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္ဟု ဒုတိယ သမၼတက ေဒါက္တာစိုင္းေမာက္ ခမ္းက ကမာၻ ့လူဦးေရေန႔ အခမ္းအနားတြင္ ေျပာၾကားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရးက႑၌ နိမ့္က်မႈမ်ားရိွေန ေသာေၾကာင့္ ပညာေရး ၀န္ႀကီးဌာန အေနျဖင့္ ပညာသင္ၾကားရမည့္ ေက်ာင္းသား၊ လူငယ္၊ ကေလး သူငယ္မ်ားအတြက္ အမ်ဳိးသားေရး မူ၀ါဒမ်ားခ်မွတ္ ေဆာင္ရြက္လုပ္ေဆာင္ေနေသာ္ လည္း ထိေရာက္မႈ နည္းပါးေနေသးသည္။
မူႀကိဳကေလးေတြ အတြက္ ပညာေရး ဘယ္လိုလုပ္ရင္ ေကာင္းမလဲဆိုတဲ့ အေတြးစဥ္းစားတဲ့ခါမွာ ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲတဲ့ အခါမွာ ေသခ်ာ အေလးထား စဥ္းစားရပါတယ္။ မူႀကိဳဆိုတာ ကလည္း ကေလးေတြအတြက္ တကယ္အေရးႀကီးတဲ့ ကိစၥတစ္ရပ္ ျဖစ္ေနလို႔ပဲ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဥပေဒျပဳေရး မ႑ိဳင္ကလည္း ဒီကိစၥကို အေလးထား ေဆာင္ရြက္သြားမယ္ ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီ အတြင္းေရးမႈး ေဒါက္တာျမဦးက ဆိုသည္။ လက္ရိွခ်ိန္တြင္ ျပည္ေထာင္စု လႊတ္ေတာ္မွ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကို အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး၊ ပညာေရး ႏွင့္ပတ္သက္ေသာ ဆင့္ပြားဥပေဒ မ်ားကို လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပညာေရး၀န္ႀကီးဌာနတို႔မွ ဆက္လက္ ျပ႒ာန္းႏုိင္ရန္ ေရးဆြဲ ေဆာင္ရြက္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံမွ ၂၀၁၂ ခုႏွစ္က က႑ ေပါင္းစံုပါ၀င္ ေရးဆြဲထားသည့္ ျမန္မာႏုိင္ငံ ေရွးဦး ကေလး သူငယ္ ျပဳစ ုေစာက္ေရွာက္ေရး ႏွင့္ ဖြံ႔ၿဖိဳးေရး ဆိုင္ရာ မူ၀ါဒမွာလည္း ယခုခ်ိန္တြင္ ေရးဆြဲႏိုင္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ေရွးဦးကေလးသူငယ္ ျပဳစုပ်ိဳးေထာင္ေရးႏွင့္ ဘက္စံုဖံြ႕ၿဖိဳးမႈ ဆိုင္ရာ ပင္မ အေထာက္အကူျပဳ ဗဟိုဌာန၊ အေဆာက္အအုံသစ္မ်ားကို ေဆာက္လုပ္ရန္လည္း လိုအပ္လွ်က္ရိွသည္။ ႏုိင္ငံေတာ္မွ ေရွးဦးအရြယ္ ကေလး သူငယ္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေရးႏွင့္ ဖြံ ့ၿဖိဳးေရးဆိုင္ရာမ်ားကို အေရအတြက္ သာမက အရည္အေသြးပါ တိုးျမင့္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏိုင္မႈ အေပၚတြင္ မူတည္ ေနေၾကာင္း ႏုိင္ငံေတာ္ သမၼတ ဦးသိန္းစိန္က မိန္႔ၾကားထား ေသာေၾကာင့္ သမၼတ၏ ေျပာၾကားခ်က္မ်ားကို ျပည္ေထာင္စု အစိုးရ ဖြဲ႕မွ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ႏိုင္မေဖာ္နိင္ ဆိုသည္ကို ေစာင့္ၾကည့္ရဦးမည္ျဖစ္သည္။
The Messenger
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook