ပညာရဲရင့္ ပဲြလယ္တင့္ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ေစ

ပညာ နရာနံ ရတနံ-ပညာသည္ လူသား အားလုံး ၏ ရတနာစစ္ ရတနာမွန္ျဖစ္သည္။ ပညာ သမာ အာဘာ နတိၳ-ပညာႏွင့္ တူေသာ အလင္းေရာင္ သည္မရွိဟု ျမတ္ဗုဒၶက ပညာ၏ အသုံးဝင္ တန္ဖုိးကုိ ေဟာေဖာ္ ညႊန္းျပေတာ္ မူခဲ့သည္။ ပညာေရး ဟူေသာ ေဝါဟာရကုိ အက်ဥ္း သေခၤပ နည္းျဖင့္ အဓိပၸာယ္ ဖြင့္ဆုိပါလွ်င္ လူငယ္လူရြယ္ တုိ႔အား လူႀကီးမ်ား၏ ေနရာတြင္ ဆက္ခံႏုိင္ေစရန္ လူမႈ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္ လုိအပ္သလုိ ညႇိယူၿပီး လူ႔ေဘာင္ အဖြဲ႕အစည္းတြင္ တိက်စြာ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္ သူမ်ားျဖစ္ လာေစရန္ လူႀကီးမိဘ ဆရာသမားမ်ားက ေလ့က်င့္သင္ၾကား ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးျခင္းဟူ၍ အဓိပၸာယ္ ရရွိသည္။

“သူျမတ္ပ႑ိ၊ ပညာရွိႏွင့္

မညႇိမဆ၊ ျပဳသမွ်ကား

မလွစီးပြား၊ ေရနစ္ဆားသို႔

ပ်က္ျပားတတ္စြာ၊ မခ်မ္းသာဘူး

သိမ္ေမြ႕နက္နဲ၊ ခက္ခဲေရးရာ

ေရာက္ေသာခါ၌၊ ပညာရွိအား လုိလားၾက၏။

ရန္သူေတြ႕ဆဲ၊ စစ္ေျမပြဲဝယ္

ရဲရင့္သူကုိ၊ အလြန္လုိ၏

ၿငိဳျငင္ေရးရာ၊ ေတြ႕ေသာခါ၌

ပညာကဝိ၊ အလုိရွိ၏။

သိပ္ေမြ႕နက္နဲ၊ ခက္ခဲေရးရာ

ေရာက္ေသာခါဝယ္၊ ပညာရွိအား

လုိၾကျငား၏” ေက်းဇူးရွင္ ကဝိအေက်ာ္အေမာ္ လယ္တီဆရာေတာ္ႀကီးက ပညာ၏အသုံးဝင္တန္ဖုိးကုိ ေဖာ္ျပပါ အတုိင္း မဃေဒဝ လကၤာက်မ္းႀကီးတြင္ ဖြဲ႕ဆုိထားသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ယေန႕ (၂၁) ရာစု၏စီးပြားေရးသည္ “ပညာအေျချပဳစီးပြားေရး” (Knowledge Base Economy) ပင္ ျဖစ္သည္။ ကုလသမဂၢ၏ ေထာင္စုႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ “အားလုံးအတြက္ပညာေရး (Education for All) မူဝါဒႏွင့္အတူ ပညာ၏အသုံးဝင္တန္ဖုိးကုိ အႏွစ္ခ်ဳပ္ေဖာ္ျပရာ၌” ပညာေရးသည္ ဆင္းရဲမဲြေတမႈ (Poverty) ကုိတုိက္ဖ်က္ရာတြင္ ထိေရာက္ေသာလက္နက္တစ္ခုျဖစ္ၿပီး ျပည္သူလူထု ၏ဘဝရွင္သန္ဖြံ႕ၿဖိဳး တုိးတက္ေရးအတြက္ အခြင့္အလမ္းေကာင္းကုိေပးၿပီး ဘဝကုိကယ္တင္ေစာင့္ ေရွာက္ႏိုင္ေသာအရာျဖစ္သည္။ (Education is an effective weapon to Fight Poverty. It saves lives and gives people to chance to improve their lives) ဟုဖြင့္ဆုိထားသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရ သည္။

ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးမွ စီးပြားေရး၊ လူမႈေရးတုိးတက္လာမည့္ ေခတ္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ကမၻာ့ႏိုင္ငံ အသီးသီးသည္ ပညာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈျဖင့္ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈမ်ား (Human Resource Development) ျဖစ္ေပၚလာရန္ ႀကိဳးပမ္းေဆာင္ရြက္လ်က္ရွိၾကသည္။ လြန္ခဲ့သည့္ (၂၀) ရာစုေခတ္က ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ ႏွင့္တစ္ႏုိင္ငံ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈအေျခအေနကုိ ႏႈိင္းယွဥ္တုိင္းတာ ေလ့လာၾကည့္မည္ဆိုပါက ကုန္သြယ္ မႈွရင္းတမ္း (Balance of Trade) ေငြေပးေငြယူရွင္းတမ္း (Balance of Payment) တို႔ျဖင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ ၾကည့္ခဲ့ ၾကသည္။ ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္မူ ႏုိင္ငံတကာပညာရည္ႏႈိင္းယွဥ္မႈ (International Balance of Knowledge) တုိ႔ျဖင့္ တုိင္းတာသည့္ပညာေခတ္ (Age of Knowledge) ျဖစ္လာသည္ကုိ ျမင္ေတြ႕ၾကရမည္ျဖစ္သည္။

ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈအေနအထားတုိးတက္မႈပုံရိပ္မ်ားကုိ ကမၻာ႔ကုလသမဂၢ အဖြဲ႕အစည္းႀကီးက “လူ႔ အရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈဆႏႈန္းကိန္း (HDI=Human Development Index) ျဖင့္ခ်ိန္ထိုး တုိင္းတာ ပါသည္။ “လူ႔အရင္းအျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈဆႏႈန္းကိန္း” ဆုိသည္မွာ အဘယ္အရာပါနည္း၊ လူ႔အရင္း အျမစ္ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈ ဆႏႈန္းကိန္းတြင္-

(၁) သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံရွိ ႏိုင္ငံသားတုိင္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းသက္တမ္း (Expectancy of Life a Brith)

(၂) သက္ႀကီးစာတတ္ေျမာက္မႈ အခ်ဳိးအစား (Adult Literacy Ratio)

(၃) မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းပညာသင္ၾကားမႈ အခ်ဳိးအစား (Combined First, second and third level school enrolement ratio) ႏွင့္

(၄) ဝင္ေငြ (Income) တုိ႔ပါဝင္ၾကသည္။

ျမန္မာ့ပညာေရး ဖြံ႕ၿဖိဳမႈႀကိဳးပမ္းမႈလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ယခုႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ မူလတန္းသာမက အ လယ္ တန္းအဆင့္ပါ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္လာႏုိင္ၿပီျဖစ္၍ အတိုင္းမသိပီ တိျဖစ္ရ ပါသည္။ ကုလသမဂၢ၏ ေထာင္စုႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ားတြင္ လာမည့္ “၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကုိ ေနာက္ ဆုံးထားရွိ၍ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ ကေလးသူငယ္အားလုံး အေျခခံမူလတန္းပညာေရး သင္ယူတတ္ ေျမာက္ထားၿပီး ျဖစ္ေစရန္” (Ensuring universal primary education for boys and girls by 2015) ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္ တစ္ရပ္ပါရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ကမ႓ာ့ေဒသအလုိက္ ပညာေရးအသုံးစရိတ္ ထပ္မံလုိအပ္မႈ တန္ဖုိးေငြ ပမာဏကုိ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔၊

(၁) သက္ဆုိင္ရာႏုိင္ငံရွိ ႏုိင္ငံသားတိုင္း၏ ေမွ်ာ္မွန္းသက္တမ္း (Expectancy of Life a Brith)

(၂) သက္ႀကီးစာတတ္ေျမာက္မႈအခ်ဳိးအစား (Adult Literacy Ratio)

(၃) မူလတန္း၊ အလယ္တန္း၊ အထက္တန္းပညာသင္ၾကားမႈ အခ်ဳိးအစား (Combined First, second and third level school enrolement ratio) ႏွင့္

(၄) ဝင္ေငြ (Inome) တို႔ပါဝင္ၾကသည္။

ျမန္မာ့ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ႀကိဳးပမ္းမႈလုပ္ငန္းစဥ္တြင္ ယခုႏွစ္ပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ မူလတန္းသာမက အလယ္ တန္းအဆင့္ပါ အခမဲ့ပညာေရးစနစ္စတင္ အေကာင္အထည္ေဖာ္လာႏုိင္ၿပီျဖစ္၍ အတိုင္းမသိ ပီတိျဖစ္ ရပါသည္။ ကုလသမဂၢ၏ ေထာင္စုႏွစ္ရည္မွန္းခ်က္မ်ားတြင္ လာမည့္ “၂၀၁၅ ခုႏွစ္ကုိ ေနာက္ ဆုံးထား ရွိ၍ ကမၻာ့ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ ကေလးသူငယ္အားလုံး အေျခခံမူလတန္းပညာကုိ သင္ယူတတ္ ေျမာက္ ထားၿပီးျဖစ္ေစရန္” (Ensuring universal primary education for boys and girls by 2015) ဟူေသာ ရည္မွန္းခ်က္တစ္ရပ္ ပါရွိသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။

ယေန႔မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ ကမၻာ႔ေဒသအလုိက္ ပညာေရးအသုံးစရိတ္ ထပ္မံလိုအပ္မႈတန္ဖုိးေငြ ပမာဏကုိ ေလ့လာၾကည့္ၾကပါစုိ႔၊

(၁) ဆာဟာရႏွင့္ အာဖရိကေဒသ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၉ ဘီလီယံ

(၂) ေတာင္အာရွေဒသ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၆ ဘီလီယံ

(၃) အေရွ႕အလယ္ပုိင္းေဒသႏွင့္ ေျမာက္အာဖရိကေဒသ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၁ ဒသမ ၆ ဘီလီယံ

(၄) အေရွ႕အာရွႏွင့္ ပစိဖိတ္ေဒသ ၀ ဒသမ ၇ ဘီလီယံ

(၅) လက္တင္အေမရိကေဒသႏွင့္ ကရစ္ဘီယံေဒသ ၁ ဒသမ ၁ ဘီလီယံ

(၆) ဥေရာပေဒသႏွင့္ အေမရိကေဒ ၇ ဘီလီယံ

ယေန႔လက္ရွိ ကမၻာ႔ပညာေရးႏွစ္စဥ္ အသုံးစရိတ္မွာ အေမရိကန္ေဒၚလာ ၈၀ ဘီလီယံရွိေနသည္ဟု သိရသည္။ ထုိကုလသမဂၢယူနီဆက္အဖြဲ႕ႀကီး၏ အစီရင္ခံစာမွာပင္ ယေန႔ကမၻာတစ္ဝန္းတြင္ မူလတန္း အေျခခံပညာကုိပင္ မသင္ၾကားႏုိင္ၾကသည့္ ကေလးဦးေရမွာ သန္း ၁၁၀ ရွိေနၿပီး ထုိအေရအတြက္ထဲ မွ မိန္းကေလးဦးေရသန္း ၁၀၀ မွာ မူလတန္းပညာကုိပင္ မသင္ၾကားႏုိင္သည္ကုိ ဝမ္းနည္းဖြယ္ေတြ႕ရွိ ရသည္။ ပညာေရး၌ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္းသည္ ုတိုင္းျပည္၏ပစၥဳပၸန္ေရာ အနာဂတ္ပါ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအ တြက္ အထိေရာက္ဆုံးေသာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံျခင္း ျဖစ္သည္။

ပညာရဲရင့္ပဲြလယ္တင့္ေစရန္ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍စာေတာ္ရန္လုိအပ္ပါ၏။ တစ္ခ်ိန္ကေက်ာင္းေကာင္စီ ၏ေဆာင္ပုဒ္ျဖစ္သည့္ “မိမိကိုယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားမည္၊ မိမိအတန္းကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳး စားမည္၊ မိမိေက်ာင္းကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားမည္၊ မိမိတိုင္းျပည္ကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားမည္” ဟူေသာ ကတိသစၥာ (၄) ခ်က္သည္ လူေတာ္လူေကာင္းျဖစ္ရန္ ကုိယ္က်င့္တရားကုိ အေျခခံေဖာ္ ေဆာင္ထားသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရသည္။

ေလာက၌ လူေတာ္ေတြေကာင္းဖုိ႔လုိသည္။ ထုိ႔အတူ လူေကာင္းေတြလည္း ေတာ္ဖုိ႔လုိသည္။ လူ ေကာင္းေတြ မေတာ္ပါက လူ႔ေလာက ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေႏွာင့္ေႏွးေနလိမ့္မည္။ လူေတာ္ေတြမေကာင္းပါက လူ႔ ေလာကႀကီး ယုိယြင္းပ်က္စီးဖုိ႔သာ ရွိေတာ့သည္။

ပညာသည္ ကုသုိလ္ အလုပ္သာျဖစ္ၿပီး အကုသုိလ္ အလုပ္ လုံးဝမဟုတ္ပါ။ အကုသုိလ္ကင္းလြတ္မွသာ ပညာဟုေခၚဆုိႏုိင္သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အ႒ကထာက်မ္းတြင္ “ယံပ႐ူပေရာေရဟိတံ အကုသလဝတၳိတံ = တစ္ပါးသူကုိ ညႇဥ္းဆဲႏွိပ္စက္ျခင္း၊ အကုသုိလ္ကင္းျခင္းတုိ႔ႏွင့္ျပည့္စုံမွသာ အသိပညာအတတ္ပညာ ေကာင္းျဖစ္မည္” ဟု ဖြင့္ဆုိထားျခင္းျဖစ္သည္။ သာဓကအားျဖင့္ ေဆးပညာမွ အလြန္မြန္ျမတ္ၿပီး အကုသုိလ္ကင္းေသာ အတတ္ပညာျဖစ္ေစကာမူ ဆရာဝန္၊ ေဆးဆရာ၊ သမားေတာ္က စိတ္ထားမ ေကာင္းပါက ထုိပညာသည္ အခ်ည္းအႏွီးျဖစ္သြားေတာ့သည္။

သုိ႔ျဖစ္၍ အနႏၲေက်းဇူးေတာ္ရွင္ ျမတ္ဗုဒၶသခင္၏ မဂၤလသုတၱန္တြင္ “ဗဟုသစၥၪၥ သိပၸၪၥ၊ ဝိနေယာစ သုသိကိၡေတာ-အၾကားအျမင္အသိပညာမ်ားျပားျခင္း၊ အသိပညာ အတတ္ပညာတတ္ေျမာက္ျခင္း၊ ကုိယ္က်င့္-သိကၡာရွိျခင္း” တုိ႔ကုိ တစ္ဆက္တစ္စပ္တည္း တဲြယွဥ္ေဟာၾကားေတာ္မူခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္တုိ႔သည္ မိမိတို႔တတ္ေျမာက္ထားေသာ ပညာႏွင့္ ကုိယ္က်င့္-စရဏ ကုိေပါင္းစပ္ေဆာင္ရြက္ၾကမွသာ တုိင္းျပည္ႏွင့္လူမ်ဳိးအတြက္ အားထားၾကရမည့္ အသိပညာရွင္၊ အတတ္ပညာရွင္ေကာင္းမ်ား ျဖစ္လာေပမည္။

ျမန္မာစကားတစ္ခုတြင္ “အစေကာင္းမွအေႏွာင္းေသခ်ာ” (Good beginning is Good ending) ဟူ၍ ရွိသည္။ ေက်ာင္းေနေပ်ာ္၍ စာေတာ္ရန္ႀကိဳးစားရန္ လုိအပ္သလုိ ကုိယ္က်င့္တရား (Ethics) ေကာင္း မြန္ေရအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔က ျပည္သူ႔နီတိ (Civi Duty) ကုိသင္ၾကားေပးၾကရမည္ျဖစ္သည္။ ပညာေရး၌ ပါရဂူေဒါက္တာဘြဲ႕ (Ph.D) ရထားေစကာမူ မ်ဳိးခ်စ္စိတ္ကင္းမဲ့ေနလွ်င္၊ ကုိယ္က်င့္တရား၊ ယုိယြင္းပ်က္ျပားေနလွ်င္ ေတာ္ေသာ္လည္းမေကာင္း၍ အသုံးတည့္မည္ မဟုတ္ေပ။

စာေရးသူငယ္စဥ္ မူလတန္းပညာသင္ဘဝတြင္ ျဖစ္ရပ္တစ္ခုကုိ ျပန္လည္အမွတ္ရေနမိသည္။ ထုိစဥ္ ကစာေရးသူသည္ သာယာဝတီခ႐ုိင္ စစ္ကြင္းၿမိဳ႕နိေျဂာဓာ႐ုံ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းတိုက္ရွိ အစုိးရမူ လတန္းေက်ာင္း၌ တတိယတန္းပညာသင္ေက်ာင္းသားဘဝက ျဖစ္ပါ၏။ ထုိဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္း တြင္က်က္သေရခန္း၏ ေခါင္းရင္း၌ဆီးပင္ႀကီးတစ္ပင္ရွိၿပီး ထုိဆီးပင္ႀကီးမွ ဆီးေတာ္သီးႀကီးမ်ားကုိ တစ္ခါစားမိလုိက္သည္။ ေနာင္အခါခါစားခ်င္ေလာက္ေအာင္ အရသာခ်ဳိၿမိန္လွပါ၏။ ထုိစဥ္က ကၽြန္ ေတာ္၏ဘုိးဘြားမိဘမ်ားမွာ ေက်ာင္းထုိင္ဆရာေတာ္၏ ပစၥည္းေလးပါး ဒါယကာ၊ ဒါယိကာမ်ားျဖစ္ၾက ၍ကစားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ကၽြန္ေတာ့္ကုိေခၚခုိင္းၿပီး ဆီးသီးမ်ားကုိ စြန္႔ေလ့ရွိပါ ၏။ ကၽြန္ေတာ္က ကစားေဖာ္၊ ကစားဖက္သူငယ္ခ်င္းမ်ားႏွင့္ ေဝစား၏။ ထုိသုိ႔စားေနရပါေသာ္လည္း မ တင္းတိမ္ႏုိင္ေလာဘကတက္လာျပန္သည္။ သုိ႔ရာတြင္ ထုိဆီးေတာ္ပင္ႀကီးမွ ဆီးသီးမ်ားကုိ ဆရာ ေတာ္၏ ခြင့္ျပဳခ်က္မရဘဲ မည္သူမွ်ခူးခြင့္မရွိေပ။

တစ္ေန႔ေသာေန႔ခင္း ကစားေက်ာင္းဆင္းခ်ိန္တြင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္သူငယ္ခ်င္း သုံးေယာက္သည္ ထုိဆီးပင္ႀကီးမွ ဆီးသီးကုိခုိးယူစားရန္ တီးတုိးတုိင္ပင္သေဘာတူၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ထဲတြင္ အသက္ အႀကီးဆုံးျဖစ္ၿပီး သစ္ပင္တက္ေတာ္လွေသာ ေမာင္ဘကုိဆုိသူ ကပ်ာကယာႏွင့္အခ်ိန္တုိကေလးအ တြင္း ဆီးပင္ေပၚတက္ၿပီး လႈပ္ခ်လုိက္ရာ ဆီးသီး ၁၀၀ ေက်ာ္ေလာက္တဖုတ္ဖုတ္ေႂကြက်လာ၏။ ဆီး ပင္ေအာက္မွ အေျခအေနၾကည့္ရင္း ေစာင့္ေနေသာကၽြန္ေတာ္ႏွင့္ ေမာင္ေမာင္ျမင့္ဆုိသူက ဆီးသီးမ်ား တစ္လုံးမက်န္ေအာင္ အျမန္ေကာက္ယူ ပုဆုိးခါးပုိက္ထဲသုိ႔ထည့္ကာ သုံးေယာက္သားစုေဝၿပီး ေဝပုံခြဲ ၾက၏။ ၿပီးလွ်င္မည္သူမွ်မသိရေအာင္ ေက်ာင္းေအာက္ဆုံးထပ္သုိ႔ ေခါင္းငုံံ႔ဝင္ၿပီး ေနရာယူလုိက္ၾက၏။ ေက်ာင္းေအာက္ဆုိသည္မွာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ တစ္ထုိင္သာသာအေပၚ၌ ၾကမ္းျပင္ရွိၿပီးေအာက္၌ ေျမသား ျပင္ရွိသည့္ ေနရာျဖစ္သည္။

ထုိစဥ္ေခါင္းေပၚရွိ ၾကမ္းျပင္တြင္မိန္းကေလးမ်ားျဖစ္ၾကေသာ မခင္စန္းျမင့္၊ မခင္ခင္၊ မလွၾကည္၊ မသန္းေအး၊ မလွျမင့္၊ မသန္းသန္းတုိ႔သည္ ၾကက္ဖခြပ္တမ္းကစားေနၾက၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သူငယ္ခ်င္း သုံးဦးမွာလည္း ခုိးခူးခဲ့ရေသာ ဆီးသီးမ်ားကုိစားရင္း တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ၾကည့္ကာ တခစ္ခစ္ရယ္ရင္း ေပ်ာ္ေနၾကပါ၏။

မၾကာမီအတန္းပုိင္ဆရာႀကီး ဦးေအာင္လွက ကၽြန္ေတာ္တို႔သုံးေယာက္ကုိ ေခၚေနေၾကာင္း ေက်ာင္း သားတစ္ေယာက္က လာေျပာ၏။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သုံးဦးသည္ တစ္ေယာက္မ်က္ႏွာတစ္ေယာက္ၾကည့္ ကာ ထိတ္လန္႔သြားၾက၏။ ဆီးသီးခုိးစားသည္ကုိ ျမင္သြား၍သုိ႔မဟုတ္ တစ္ေယာက္ေယာက္က သြား တိုင္ၾကား၍ ေခၚသည္ဟုထင္မိ၏။ ႐ုိက္ႏွက္ဆုံးမရာတြင္ အလြန္နာမည္ႀကီးၿပီး လက္သံေျပာင္းလွ ေသာဆရာ့စားပဲြေရွ႕သုိ႔ ေရာက္သြားေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သုံးေယာက္စလုံး မ်က္စိမ်က္ႏွာပ်က္ေန ၾက၏။

“ကဲ-မင္းတုိ႔သုံးေယာက္ေက်ာင္းေအာက္ထဲဝင္ၿပီး ၾကမ္းေပါက္ကေကာင္မေလးေတြ ၾကက္ဖခြပ္တမ္း ကစားေနတာကုိ မင္းတုိ႔ေခ်ာင္းၾကည့္တယ္လုိ႔ ခင္စန္းျမင့္လာတုိင္တယ္၊ ဟုတ္သလား မွန္မွန္ေျပာၾက စမ္း၊ ငါ့ႀကိမ္လုံးအေၾကာင္း မင္းတုိ႔သိတယ္ေနာ္”

“ဟုတ္-ဟုတ္ပါတယ္ ဆရာႀကီး”

ဘကုိက ေၾကာက္အားလန္႔အားႏွင့္ မဟုတ္တ႐ုတ္ေတြေျပာေနေလၿပီ။

“မဟုတ္ပါဘူး ဆရာႀကီး”

ကၽြန္ေတာ္က ဝင္ၿပီးျငင္းလုိက္ပါ၏။

“မင္းမလိမ္နဲ႔ေနာ္၊ လိမ္ရင္ဒီႀကိမ္နဲ႔ ပုိအ႐ုိက္ခံရမယ္ဆုိတာ သိတယ္မဟုတ္လား”

“ကဲ-ေမာင္ေမာင္ျမင့္၊ မင္းက ဒီအထဲမွာ ဒုတိယအသက္အႀကီးဆုံး၊ ဟုိမွာ အငယ္ဆုံးေကာင္က ထပ္လိမ္ေနျပန္ၿပီ၊ ငါ့ကုိမွန္မွန္ေျပာစမ္း”

“မဟုတ္ပါဘူး ဆရာႀကီး၊ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ မိန္းကေလးေတြကုိ ေခ်ာင္းမၾကည့္ပါဘူး”

“ဒါျဖင့္ေက်ာင္းေအာက္ထဲဝင္ၿပီး ဘာလုပ္ေနၾကတာလဲ မွန္မွန္ေျပာစမ္း” ဟုဆုိကာ စားပဲြျပင္ေပၚသုိ႔ ႀကိမ္လုံးျဖင့္ ျဖန္းခနဲျမည္ေအာင္ ႐ုိက္ျပလုိက္ျပန္သည္။

ထုိအခါသူငယ္ခ်င္း ေမာင္ေမာင္ျမင့္ခမ်ာမွာ ဘာျပန္ေျပာရမွန္းမသိဘဲ အတန္ၾကာေအာင္ၿငိမ္ေန သည္။ ထုိအခါဆရာႀကီးမွာ မ်က္ႏွာႀကီးနီလာၿပီး ေဒါသပုိျဖစ္ကာ-

“မင္းတုိ႔သုံးေယာက္ တစ္ေယာက္တစ္ေပါက္ မဟုတ္တာလုပ္ခ်င္တဲ့ေကာင္ေတြ၊ ကဲဟုိဘက္လွည့္” ဟုဆုိကာ ႀကိမ္လုံးႀကီးႏွင့္ တအားလႊဲ႐ုိက္မည္ျပဳေသာအခါ ကၽြန္ေတာ္က-

“ဆရာႀကီး၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေက်ာင္းေအာက္ကေနၿပီး မိန္းကေလးေတြကုိ ေခ်ာင္းၾကည့္တာ လုံးဝမ ဟုတ္ပါဘူး။ ဘုန္းဘုန္းရဲ႕ ဆီးပင္ကဆီးသီးေတြကုိ ခုိးခူးၿပီးလူမျမင္ေအာင္ ေက်ာင္းေအာက္ထဲဝင္ၿပီး ခုိးစားေနတာပါ ဆရာႀကီး” ဟုဝန္ခံေျပာလုိက္သည္။

ထုိအခါမွ အမႈမွန္ေပၚသြားေတာ့ကာ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔သုံးဦးကုိ ဆီးသီးခုိးစားေသာ ျပစ္မႈျဖင့္ႀကိမ္ဒဏ္သုံး ခ်က္စီ အျပစ္ခံခဲ့ရသည္။ ရွက္လိုက္သည့္ျဖစ္ျခင္း၊ ထုိမူလတန္းေက်ာင္းသားဘဝမွ ေပးလုိက္ေသာ ဘဝသင္ခန္းစာတစ္ပုဒ္သည္ အခ်ိန္တန္အရြယ္ေရာက္လူလားေျမာက္ၿပီး အရာထမ္းဘဝႏွင့္အစပ်ဳိးခဲ့ ရေသာ ကၽြန္ေတာ့္ဘဝ၏ အဂတိတရားမ်ားကုိ ကုိယ္က်င့္စရဏျဖင့္ ေအာင္ျမင္စြာေက်ာ္လႊားလြန္ ေျမာက္ႏုိင္ေစခဲ့ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ လူငယ္ေမာင္မယ္တုိ႔သည္ ပညာသင္ဘဝတြင္ ပညာရဲရင့္ပဲြလယ္တင့္ေစရန္ ေက်ာင္းေန ေပ်ာ္၍ စာေတာ္ေအာင္ႀကိဳးစားၾကရပါမည္။ ထုိသုိ႔ႀကိဳးစားရင္းက မိမိကုိယ္ကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစား ျခင္း၊ မိမိ၏အတန္းကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားျခင္း၊ မိမိေက်ာင္းကုိ ေကာင္းေအာင္ႀကိဳးစားျခင္း၊ မိမိ တိုင္းျပည္ႏွင့္ လူမ်ဳိးေကာင္းစားေအာင္ႀကိဳးစားျခင္းတုိ႔ျဖင့္ အနာဂတ္တြင္ႏုိင္ငံေတာ္တည္ေဆာက္သူ မ်ား (Statesman) ျဖစ္လာၾကပါေစေၾကာင္း ဆႏၵျပဳဆုေတာင္းလုိက္ပါသည္။ ။


ျမန္မာ့အလင္းသတင္းစာ
ဇူလုိင္ (၁၈) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...