ပညာေရးေလာကနဲ႔ ကၽြန္ေတာ့္အေတြး

ငါးတန္း ေက်ာင္းသူေျမးေလး စာအုပ္အျပည့္ ထည့္ထားတဲ့ ေက်ာပုိးအိတ္နဲ႔ လက္ကလဲ စာအုပ္ႏွစ္အုပ္ ကိုင္၊ ထီးကုိေနာက္မွာခ်ိတ္ၿပီး က်ဴရွင္ သြားေနတာၾကည့္ၿပီး သက္ျပင္း ခ်မိပါ တယ္။ ေက်ာင္းကအျပန္ ထမင္းစား၊ ခဏနားၿပီး ခါစပဲ ရွိေသးတယ္၊ က်ဴရွင္တက္ေန ရျပန္ပါၿပီ။ က်ဴရွင္ကျပန္လာရင္ သူ႔အေမက စာထပ္သင္ဦး မွာပါ။ ကေလးရဲ႕မ်က္ႏွာဟာ တစ္ခုခုလုိေန သလုိပါပဲ။ လက္ေတြ႕ဘဝရဲ႕ ေတာင္းဆုိမႈ ေၾကာင့္လုပ္ေနရတဲ့ သူ႔အေမရဲ႕လုပ္ရပ္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ အျပစ္ မေျပာလုိေတာ့ပါဘူး။ စာပိေနတဲ့ ေျမးကုိ ၾကည့္ရင္း ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကကုိ ကၽြန္ေတာ္ စဥ္းစား မိပါတယ္။

စာေမးပဲြစနစ္မ်ား-

ကၽြန္ေတာ္ အထက္တန္းေက်ာင္းသားဘဝက ပထမအစမ္းစာေမးပဲြကုိ သီတင္းကၽြတ္ေက်ာင္းပိတ္ရက္ မတုိင္မီေျဖရၿပီး၊ ဒုတိယအစမ္းစာေမးပဲြကုိ ဒီဇင္ဘာေက်ာင္းပိတ္ရက္မတုိင္မီ ေျဖရပါတယ္။ အတန္း တင္စာေမးပဲြကုိ ေႏြရာသီေက်ာင္းပိတ္ရက္မတုိင္မီ ေျဖရတဲ့အခါမွာ စာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္လုံးသင္ၾကားတဲ့ သင္ခန္းစာအားလုံးထဲကထုတ္တဲ့ေမးခြန္းကုိ ေျဖရပါတယ္။ က်က္ရတဲ့စာေတြကမ်ားေတာ့ ေအာင္ဖုိ႔ကုိ ပဲမနည္းႀကိဳးစားရပါတယ္။ ကုိယ္က်က္ထားတဲ့စာ ေမးခြန္းထဲမပါရင္ စာေမးပဲြက်ႏုိင္ပါတယ္။

ကၽြန္ေတာ္တကၠသုိလ္ေရာက္ေတာ့ သမုိင္းနဲ႔ႏုိင္ငံေရးသိပၸံဘာသာဟာ စာအမ်ားဆုံးဘာသာေတြပါ။ ဒီဘာသာႏွစ္ခုကုိသင္တဲ့ ကထိကဦးတင္အုန္း (ေနာင္တြင္ႏုိင္ငံေတာ္ ေကာင္စီဝင္ျဖစ္လာသူ) က စာေမးပဲြနီးရင္ စာေတြကမ်ားေတာ့ အထူးေလ့လာရမယ့္ သင္ခန္းစာေခါင္းစဥ္ ၂၀ ေလာက္ ေနာက္ဆုံး စာသင္ခ်ိန္မွာ ေျပာပါတယ္။ ခန္႔မွန္းေမးခြန္း (Possible Question) ေတာ့မေပးပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ကုိ တကၠသုိလ္မွာ သင္ၾကားပုိ႔ခ်တဲ့ဆရာေတြက သင္ခန္းစာတစ္ခုလုံး လႊမ္းၿခံဳနားလည္ေအာင္ ဆရာစားမ ခ်န္ သင္ေပးႏုိင္သူေတြျဖစ္ေတာ့ ေမးခြန္းတုိင္းအနည္းနဲ႔အမ်ား ေျဖႏုိင္ၾကတာမ်ားပါတယ္။

ရန္ကုန္တကၠသုိလ္ရဲ႕ သမုိင္းမွာ ဘူမိေဗဒဘာသာသင္တဲ့ဆရာ ေဒါက္တာသာလွဟာ ဥပစာ (ခ) တန္းေရာက္ေနတ့ဲ သူ႔တပည့္ေတြ စာမေက်လုိ႔ ညေနပုိင္းအခ်ိန္ပုိေခၚၿပီး ဥပစာ (က) တန္းစာကုိ အစ အဆုံးျပန္သင္တယ္လုိ႔ ၾကားဖူးပါတယ္။ မတတ္ေသးတဲ့တပည့္ကုိတတ္ၿပီး ေအာင္ေအာင္သင္ေပး တတ္တဲ့ဆရာေတြရဲ႕ ေမတၱာ၊ ေစတနာကုိ မွန္းဆတမ္းတမိပါတယ္။

ကေန႔ကၽြန္ေတာ့္ေျမးေတြေခတ္မွာ ေက်ာင္းဖြင့္ၿပီး တစ္လၾကာတာနဲ႔ စာေမးပဲြေျဖေနၾကရပါၿပီ။ စာေမးပဲြ အသံၾကားရင္ ေက်ာင္းသားဟာ စာက်က္ရမယ့္အရိပ္ႀကီးတစ္ခုက ထက္ၾကပ္မကြာ ေျခာက္လွန္႔ေနပါ တယ္။ မိဘကလဲ သားသမီးကုိ ေက်ာင္းကေပးလုိက္တဲ့ ခန္႔မွန္းေမးခြန္း (Possible Question) ရဲ႕အ ေျဖကုိ အလြတ္က်က္ခုိင္းေတာ့တာပါပဲ။ ေက်ာင္းတက္ရ၊ က်ဴရွင္တက္ရ၊ စာက်က္ရ၊ စာေမးပဲြေျဖရနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြဟာ အခ်ိန္ျပည့္စာနဲ႔လုံးပန္းေနၾကရပါတယ္။ ဘက္စုံထူးခၽြန္တဲ့ေက်ာင္းသားတစ္ဦး ျဖစ္ဖုိ႔ အဟန္႔အတားတစ္ခုပါပဲ။

ေက်ာင္းသား ဗဟုိျပဳသင္ၾကားေရးကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ္ဆုိရင္ က်ဴရွင္ရဲ႕လကၡဏာ တစ္ခုျဖစ္တဲ့ “ဒါပဲက်က္ပါ အမွတ္ (၁၀၀)” ဆုိတဲ့မူကုိ ျပင္ရပါမယ္။ ျပ႒ာန္းစာအုပ္ေတြမ်ားေနလုိ႔ ခန္႔မွန္းေမးခြန္း ထုတ္ စာကုိ အလြတ္က်က္ေျဖစနစ္ က်င့္သုံးေနရင္၊ စာသင္ရင္း စဥ္းစားေတြးေခၚတတ္တဲ့ အေလ့အထ ေတြက် ဆင္းသြားႏိုင္ပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ ေက်ာင္းသားဘဝက စာေမးပဲြေမးခြန္းမွာ အမွတ္ ၂၀ ေပးတဲ့ (Essay Type) ေမးခြန္းေတြကုိေျဖရင္ ေက်ာင္းစာနဲ႔တင္ အေျဖက မလုံေလာက္ပါဘူး။ ကုိယ္ပိုင္ ဉာဏ္နဲ႔စဥ္းစား လုိ႔ရတဲ့ ေဝဖန္ခ်က္ကုိပါ ထည့္ေျဖရပါတယ္။ အမွတ္ေပးစနစ္ဆုိတာလဲ ဆရာေရာ၊ ေက်ာင္းသားေရာ မသိေတာ့ ဂုဏ္ထူးထြက္ဖုိ႔ဆုိတာ ေဝလာေဝးပါပဲ။ ၂၁ ရာစုဟာ ပညာအေျချပဳစီးပြား ေရး (Knowledge Base Economy) ျဖစ္လုိ႔ ပညာေရးဟာ ႏုိင္ငံအတြက္ အေရးအႀကီးဆုံးပါပဲ။ ပညာေရးနိမ့္က်ရင္ တုိင္းျပည္ တုိးတက္ဖုိ႔ မလြယ္ပါဘူး။ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္းကစၿပီး စာသင္ၾကားေရးစနစ္ စာေမးပဲြေမးခြန္း ပုံစံေတြကုိ ျပန္လည္ စဥ္းစားသုံးသပ္ဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။

စာေမးပဲြအမွတ္နဲ႔ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္စနစ္

တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြရမွတ္ဟာ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ရဲ႕ ေရွ႕ဆက္ရမယ့္ဘဝခရီးကုိ အဆုံး အျဖတ္ေပးပါတယ္။ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတကၠသုိလ္ေတြ တက္ခြင့္ဟာ ၁၀ တန္းစာေမးပဲြရမွတ္ ေပၚမွ အဆုံးအျဖတ္ေပးေတာ့ မိဘေတြက သားသမီးေတြကုိ အဆုံးအျဖတ္ေပးေတာ့ မိဘေတြက သားသမီးေတြကုိ အတန္းတုိင္းမွာ အဆင့္ (၁၀) (Top Ten) ဝင္ေအာင္ နည္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ပံ့ပုိးေနၾကတာ ႏွစ္ပရိေစၧဒၾကာပါၿပီ။ ကၽြန္ေတာ္တို႔တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားဘဝက ဥပစာတန္းေအာင္ၿပီးမွ အသက္ ေမြးဝမ္းေက်ာင္းတကၠသုိလ္နဲ႔ မဟာသိပၸံ/ဝိဇၨာတန္းေတြကုိ သတ္မွတ္အရည္အခ်င္းနဲ႔ ကုိက္ညီရင္ တက္ခြင့္ျပဳပါတယ္။ တကၠသုိလ္ကပဲ မ်ဳိးဆက္သစ္တကၠသုိလ္ဆရာေတြ ေမြးထုတ္ေပးခဲ့ၿပီး တကၠသုိလ္ ပညာေရးကုိ ျမႇင့္တင္ေပးခဲ့တဲ့ သမုိင္းရွိခဲ့ဖူးပါတယ္။ ႐ုိး႐ုိးဘာသာတဲြနဲ႔ ေအာင္တဲ့ဘဲြ႕ရေတြလဲ အလုပ္ ခြင္နဲ႔ဆက္စပ္ၿပီး အလုပ္ရၾကေတာ့ ဘဲြ႕ရအလုပ္လက္မဲ့ဆုိတာ ရွိေတာ့ရွိတယ္။ ရွားပါတယ္။

ကေန႔ေရးဆဲြေနတဲ့ ပညာေရးမူဝါဒအသစ္မွာ တကၠသုိလ္ဝင္ခြင့္ စိစစ္ေရြးခ်ယ္တဲ့စနစ္ကုိ ျပန္လည္သုံး သပ္ေရးဆဲြေနၿပီၾကားလုိ႔ (၁၀) တန္းေက်ာင္းသားမိဘေတြ ဘယ္မူသစ္လာဦးမလဲလုိ႔ ညည္းတြားေန ၾကပါတယ္။ မူေဟာင္းနဲ႔ အသားက်ေနတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ေဝဖန္သံေတြကေတာ့ မ်ဳိးစုံပါပဲ။

ေက်ာင္းေရြးၾကတဲ့မိဘေတြ

ေက်ာင္းစအပ္တဲ့အခ်ိန္မွာ နာမည္ႀကီးေတြဝင္ခြင့္ရေအာင္ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံၿပီး မရရေအာင္ႀကိဳးစား တဲ့မိဘေတြရွိပါတယ္။ လူႀကီးေတြနဲ႔ နီးစပ္တဲ့လူေတြကလဲ အေပၚဝိတ္နဲ႔နာမည္ႀကီးေက်ာင္းအပ္လုိ႔ရ ေအာင္ ႀကိဳးစားၾကပါတယ္။ ေက်ာင္းအပ္ၿပီးရင္ က်ဴရွင္တက္ဖုိ႔စီစဥ္ရပါတယ္။ အစုိးရေက်ာင္းေတြ ျမန္ မာျပည္တစ္ဝန္း ၿမိဳ႕ေရာေတာပါမက်န္ ေလးေသာင္းေက်ာ္ဖြင့္ေပးထားတယ္လုိ႔ သိရပါတယ္။ အစုိးရ ေက်ာင္းေတြ ျမန္မာျပည္တစ္ဝန္း ၿမိဳ႕ေရာေတာပါမက်န္ ေလးေသာင္းေက်ာ္ဖြင့္ေပးထားတယ္လုိ႔ သိရ ပါတယ္။ ထင္ေပၚေက်ာ္ၾကားတဲ့ေက်ာင္းဟာ ၿမိဳ႕ႀကီးေတြမွာ ဆယ္ဂဏန္းမရွိပါဘူး။ ဒီေက်ာင္းေတြဟာ ေတာ္လွန္ေရးေကာင္စီ အစိုးရလက္ထက္က ျပည္သူပုိင္သိမ္းထားတဲ့ သာသနာျပဳေက်ာင္းေတြပါ။ ႏွစ္ ေပါင္း ၅၀ ေက်ာ္ၾကာတဲ့အထိ အ.ထ.က နာမည္ေပ်ာက္ၿပီး ေရွးေရွးတုန္းက ေက်ာင္းနာမည္တြင္တုန္း ပါပဲ။ ဒီေက်ာင္းေတြရဲ႕ ၁၀ တန္းေအာင္ခ်က္နဲ႔ ဂုဏ္ထူးရတဲ့ႏႈန္းကလဲ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္းမွာ အဆင့္ (၁၀) Top Ten စာရင္းဝင္ေတြဆုိေတာ့ မိဘေတြစိတ္ဝင္စားတာ အျပစ္မဆုိသာပါဘူး။

ဒါေပမဲ့ အဲဒီနာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြမွာ တက္ေနၾကတဲ့ေက်ာင္းသားေတြ က်ဴရွင္လြတ္သလားလုိ႔ေမး ရင္ေရႊမန္းတင္ေမာင္ဆုိတဲ့ သီခ်င္းထဲကလုိ “ကၽြန္ေတာ္လဲထုိနည္းလည္းေကာင္း ထုိနည္းလည္း ေကာင္း” ပါပဲ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းေတြ ဂုဏ္ထူးတသီႀကီးနဲ႔ေအာင္ၾကတဲ့ ေနာက္ကြယ္အေၾကာင္း တရားကုိရွာရင္၊ ေက်ာင္းျပင္ပပ့ံပုိးမႈေတြ အမ်ားႀကီးပါေနတယ္ဆုိတာ ေတြ႕ရမွာပါ။ တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းေတြ ဆုိရင္ ေက်ာင္းေခၚ ခ်ိန္ျပည့္ေအာင္ ေအာက္တုိဘာ၊ ႏုိဝင္ဘာလအထိ ေက်ာင္းတက္ၿပီး စာေမးပဲြေျဖဖုိ႔ သုံးလအလုိမွာ စာေမးပဲြ အနီးကပ္ျပင္ပသင္တန္းေတြမွာ တက္ေနၾကလုိ႔ စာသင္ခန္းမွာေက်ာင္းသား ေတာင္မရွိဘူးလုိ႔ ၾကားေနရပါတယ္။

က်ဴရွင္ယဥ္ပါးေနတဲ့ ပညာေရး

ပညာေရးနယ္ပယ္မွာ က်ဴရွင္ဟာဉာဏ္ရည္နည္းတဲ့ ေက်ာင္းသားေတြအတြက္ လုိအပ္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ က်ဴရွင္စနစ္ေၾကာင့္ ဆရာနဲ႔ေက်ာင္းသားဆက္ဆံေရးဟာ ပညာေရာင္းသူနဲ႔ ဝယ္သူသေဘာျဖစ္ လာရင္ေတာ့ မေကာင္းပါဘူး။ ရတဲ့လစာနဲ႔မေလာက္ငလုိ႔ က်ဴရွင္ျပေနတဲ့ဆရာေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဆရာေတြရဲ႕ လူမႈဘဝအခက္အခဲေတြကုိ ေျဖရွင္းေပးဖုိ႔နည္းလမ္းေတြလဲ ရွာသင့္ပါၿပီ။ အူမမေတာင့္ေပ မယ့္ သီလေစာင့္ၿပီး ႀကိဳးႀကိဳးစားစားပီတိစားၿပီး သင္ေနၾကတဲ့ဆရာေတြလဲ ရွိပါတယ္။ ဒီလုိဆရာမ်ဳိး ေတြကုိ ခ်ီးျမႇင့္ေျမႇာက္စားတဲ့မူတစ္ရပ္ရွိဖုိ႔ လုိအပ္ပါတယ္။ အကဲျဖတ္တဲ့အခါမွာေတာ့ ဘက္မလုိက္နဲ႔ ေပါ့။ ဆရာေတြရဲ႕လစာႏႈန္းကုိလည္း လုိအပ္ရင္ျပန္စဥ္းစားၾကဖုိ႔ ေကာင္းပါတယ္။ ဒီမုိကေရစီတူေဒးသ တင္းစာ မွာေရးထားတဲ့ “ဘဝ ဘဝ ဆရာမ” ေဆာင္းပါးဖတ္ၿပီး ရင္ထဲမွာ ခံစားရပါတယ္။

ကေန႔ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ တရားဝင္ဖြင့္ခြင့္ေပးထားပါၿပီ။ သင္တဲ့ဆရာေတြကုိေပးတဲ့ ေထာက္ပံ့ ေၾကး ကလည္း မက္ေမာေလာက္ပါတယ္။ အသင္အျပေကာင္းတဲ့ဆရာေတြ ပုဂၢလိကေက်ာင္းကုိ ေျပာင္းေရႊ႕ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ရင္ ပညာေရးေလာက အႏုတ္လကၡဏာတစ္ရပ္ ေပၚေပါက္လာႏုိင္ပါတယ္။ အစုိးရ ေက်ာင္းေတြနဲ႔ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြ သူႏုိင္ကုိယ္ႏုိင္ၿပိဳင္ၾကရမယ့္ ကာလေရာက္ေနပါ ၿပီ။ ပုဂၢလိက ေက်ာင္းေတြကုိေတာ့ ေငြေၾကးျပည့္စုံခ်မ္းသာတဲ့လူေတြရဲ႕ သားသမီးေတြသာ တက္ႏုိင္ပါတယ္။ မရွိ ဆင္းရဲသားကေတာ့ အစုိးရေက်ာင္းေတြကုိပဲ ေကာင္းလဲထား၊ မေကာင္းလဲထားၾကရမွာပါ။ ျမန္မာျပည္ မွာ က်ိက်ိတက္ခ်မ္းသာတဲ့လူက လူတစ္စုပါ။ ဆင္းရဲတြင္းနက္ေနတာက လူထုပါ။

မူဝါဒအသစ္နဲ႔ အေကာင္အထည္ေဖာ္မယ့္ ပညာေရး

ပညာေရးေလာကကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျမႇင့္တင္ဖုိ႔ဆုိရင္ အတိတ္ကက်င့္သုံးခဲ့တဲ့ ပညာေရးစနစ္ရဲ႕အား နည္းခ်က္ကုိ မွန္မွန္ကန္ကန္ ျပန္လည္သံုးသပ္ဖုိ႔လုိပါတယ္။ ေဆြးေႏြးပဲြေတြဟာလဲ ပြင့္လင္းျမင္သာဖုိ႔ လုိမွာပါ။ ျဖစ္ရပ္မွန္ေတြကုိထိမ္ခ်န္ၿပီး လူႀကီးအႀကိဳက္ အလုိလိုက္တင္ျပေနရင္ ဒါမွမဟုတ္ လူတစ္ဦး၊ တစ္စုရဲ႕ အၿငိဳအျငင္မခံခ်င္လုိ႔ အေၾကာက္တရားနဲ႔တင္ျပေနရင္ ေျပာင္းလဲက်င့္သုံးမယ့္ ပညာေရးမူဝါဒ အသစ္ဟာထင္သလုိမျဖစ္ဘဲ လဲြေခ်ာ္ေနဦးမွာပါ။ အမွားထဲကအမွန္ရွာတဲ့အခါမွာ ပုဂၢိဳလ္စဲြ၊ ဆႏၵစဲြေတြ ကင္းၾကဖုိ႔လုိမွာပါ။ တစ္ခ်ိန္ကမွန္ခဲ့ေပမယ့္ ကာလတစ္ခုျဖတ္သန္းတဲ့အခါ အဲဒီအမွန္က အမွားျဖစ္ေန တတ္ပါတယ္။ သိတဲ့အခ်ိန္မွာ ျပင္ရဲတဲ့သတၱိရွိဖုိ႔ပဲ လုိပါတယ္။

ျမန္မာႏုိင္ငံရဲ႕ ပညာေရးေလာကမွာ မတည္မၿငိမ္နဲ႔ မူေတြေျပာင္းၿပီးရင္းေျပာင္းေနရတဲ့ ကာလဟာႏွစ္ ရွည္လမ်ားပါပဲ။ ေရရွည္တည္တံ့ၿပီး ပညာေရးေလာကအတြက္ အက်ဳိးျဖစ္ထြန္းမယ့္မူဝါဒကုိ ဒီတစ္ခါ ေတာ့ခ်မွတ္ႏုိင္မယ္လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

စနစ္တစ္ခုေျပာင္းတုိင္း၊ စနစ္ေဟာင္းကုိဖက္တြယ္ခ်င္တဲ့သူနဲ႔ စနစ္သစ္ကုိေျပာင္းခ်င္တဲ့သူ အားၿပိဳင္မႈ ရွိတာ သဘာဝတရားပါပဲ။ အမွားၾကာ၊ အမွန္ျဖစ္ဆုိတဲ့ ဆုိ႐ုိးစကားရွိပါတယ္။ အမွားနဲ႔ယဥ္ပါးလာတဲ့ ကာလၾကာလာေတာ့ ျပည္သူေတြဟာ တခ်ဳိ႕ကိစၥေတြမွာ မွားမွန္းေတာင္မသိေတာ့တဲ့ အေျခအေနျဖစ္ ေနပါတယ္။ ပညာေရးမူဝါဒသစ္ကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္တဲ့အခါမွာ မိဘ၊ ဆရာ၊ ေက်ာင္းသား သုံးပြင့္ဆုိင္ မွန္ကန္တဲ့ အေတြးအေခၚတစ္ရပ္ရဖို႔နဲ႔ လက္ေတြ႕လုိက္နာက်င့္သုံးဖုိ႔ အခ်ိန္ယူေဆာင္ရြက္ ရမွာပါ။ ပညာေပးေဆြးေႏြးမႈအမ်ဳိးမ်ဳိးကုိ ဘက္စုံေထာင့္စုံက ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ၾကရပါဦးမယ္။

မူျပင္ရင္လူေတြလဲျပင္ၾကရပါမယ္။ မူေျပာင္းၿပီး လူလဲမေျပာင္း၊ စိတ္ဓာတ္လဲမေျပာင္းရင္ေတာ့ မူသစ္နဲ႔ ႏုိင္ငံတည္ေဆာက္ဖုိ႔ အခက္ေတြ႕ေနဦးမွာပါပဲ။ ပညာေရးေလာကကုိ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲဖုိ႔ စာတမ္းေတြျပဳ စု၊ ေဆြးေႏြးပဲြေတြလုပ္ေနၾကတာ ႏွစ္နဲ႔ခ်ီၿပီးၾကာပါၿပီ။ ယေန႔အထိ ဘာမွအတည္မျပဳႏုိင္ေသးပါဘူး။ မိဘ ေက်ာင္းသားဆရာေတြကေတာ့ အသားက်ေနတဲ့ မူေဟာင္းအတြင္းမွာ အရွိန္အဟုန္မပ်က္ လည္ပတ္ေန တုန္းပါပဲ။

ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္ အခမ္းအနားတစ္ခုမွာ မနက္တစ္ႀကိမ္၊ ညေနတစ္ႀကိမ္ဘြဲ႕ရသူေတြကုိ ဘြဲ႕လက္မွတ္ ေပးအပ္ရတဲ့ ပါေမာကၡခ်ဳပ္တစ္ဦးက ေျပာဖူးပါတယ္။ ငါ့တပည့္ေတြ စာေမးပဲြေအာင္ၾကတာကေတာ့ တကယ့္ကုိအားရစရာပါပဲတဲ့။ ဘြဲ႕ႏွင္းသဘင္အခမ္းအနားလဲၿပီးေရာ ဆရာလဲကုိယ္ေတြလက္ေတြနာ လုိ႔ အႏွိပ္သည္ေခၚၿပီး ႏွိပ္ရပါတယ္တဲ့။ အေရအတြက္ကုိ အရည္အခ်င္းေျပာင္းႏုိင္ရင္ အနာဂတ္ႏုိင္ငံ အတြက္ ရင္ေအးစရာပါပဲ။ ။ 


Democracy Today Daily
ၾသဂုတ္ (၁၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...