ဆရာ ဆရာမတုိ႔၏ ေမတၱာေစတနာ

Written by ခင္ေမာင္ေဌး (ပညာေရး)

ဆရာ ဆရာမ ဆုိသည္မွာ အေတာ္အတန္ ေစတနာ ဝါသနာ ပါ႐ုံျဖင့္ မျဖစ္ႏုိင္ပါ။ ကေလးကုိ ခ်စ္တတ္ရ သည္။ စာသင္ၾကားမႈကုိ စ်ာန္ဝင္စားရသည္။ ျပင္ပ စာေပဗဟုသုတ ေလ့လာ လုိက္စားမႈ တြင္လည္း ဝါသနာ ထုံရသည္။ လုိအပ္လွ်င္ မိမိ၏ လုပ္အားသာ မက ပစၥည္းဥစၥာ ေငြေၾကးကုိပင္ စုိက္ထုတ္ ကုန္က်ခံ ႏုိင္သည့္ အနစ္နာခံႏုိင္မႈ မ်ဳိးလည္း ရွိရသည္။

သုိ႔ျဖစ္၍ဆရာ ဆရာမတစ္ဦးျဖစ္ဖုိ႔ ဆုိသည္မွာ နာသုံးနာႏွင့္ပင္ လုံေလာက္သည္ဟု ဆုိ၍ မရျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ ဤကဲ့သုိ႔ေသာ ေစတနာ၊ ေမတၱာမ်ဳိးျဖင့္ တပည့္မ်ားအေပၚ မိမိ၏ရင္ေသြးႏွင့္မျခား လူခၽြန္လူ ေကာင္းကေလးမ်ား အျဖစ္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္သူမ်ားျဖစ္ေသာေၾကာင့္ အနႏၲေက်းဇူးရွင္ဆရာသခင္ မ်ားအျဖစ္ ဘုရားႏွင့္တစ္ဂုိဏ္း တည္းထားကာ အေလးအနက္ ျပဳေနၾကျခင္းပင္ျဖစ္သည္။

ယေန႔ေခတ္ကာလကေလးမ်ား၏ စ႐ုိက္သဘာဝကုိ ၾကည့္ေသာအခါ ယင္းတုိ႔လည္းေခသူမ်ား မဟုတ္ ၾကပါ။ သူငယ္တန္းကေလးကပင္ ဟန္းဖုန္းကုိေကာင္းေကာင္းကိုင္တတ္သည္။ ဂိမ္းကစားတတ္ေန သည္။ ငါးတန္း၊ ေျခာက္တန္းအဆင့္ဆုိလွ်င္ အေတာ့္ကုိကၽြမ္းက်င္စြာ ကိုင္ႏုိင္ေနသည္။ ကုိးတန္း၊ ဆယ္တန္းဆုိလွ်င္ ဆရာႀကီး အဆင့္ေလာက္ရွိသည္။ လူမႈကြန္ရက္ ေဖ့စ္ဘြတ္ခ္၊ Viber စသည္တုိ႔တြင္ ကုိယ္ပုိင္ Account ျဖင့္ Chatting ထုိင္သူမ်ား၊ download ဆဲြသူမ်ားပင္ရွိသည္။

ထုိကဲ့သုိ႔ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ထိန္းေက်ာင္းဖုိ႔ဆုိသည္မွာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိယ္ တုိင္က ထုိကေလးမ်ားထက္ ေခတ္၏အထာကုိ ထုိးထြင္းသိျမင္ေနဖုိ႔လုိသည္။ ကေလးမ်ားေျပာဆုိေန သည့္ အေၾကာင္း အရာမ်ားကုိ အဆုိးအေကာင္း အက်ဳိးအေၾကာင္း ခ်င့္ခ်ိန္ႏႈိင္းဆတတ္ဖုိ႔လုိသည္။ (အခ်ဳိ႕ဆရာမမ်ား ကေလးမ်ား၏ ထက္ဝက္ေလာက္ပင္ ကၽြမ္းက်င္ႏွံ႔စပ္မႈမရွိလွ) အထူးသျဖင့္ ပုဂၢလိ ကေက်ာင္းမ်ားသည္ မိဘမ်ား၊ ေက်ာင္းသား မ်ား၏ ေစာင့္ၾကည့္ျခင္းကုိ အမ်ားဆုံးခံရသည္။ အမ်ားစု ၏ခံယူခ်က္မွာ “ငါတုိ႔ပုိက္ဆံေပးထားတာ” ဆုိသည့္ စိတ္ျဖင့္ အရာရာကုိအအကဲျဖတ္၍ ၾကည့္တတ္ သည္။ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္ ေျပျပစ္ေသာ ဆက္ဆံမႈမ်ဳိးကုိပင္ မျပတတ္ သူမ်ားလည္း ရွိ၏။ အထူးသျဖင့္ မိဘ အခ်ဳိ႕သည္ မိမိတုိ႔၏သားသမီးမ်ားကုိ အႂကြင္းမဲ့ယုံၾကည္ေနၾကသည္။ သားသမီးယုံ၍ စုံလုံးကန္းသူ မ်ားလည္းရွိသည္။

ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ မိမိတုိ႔ႀကီးျပင္လာခဲ့ရသည့္ ဘဝႏွင့္ယွဥ္၍ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားကုိ ေတာ္ ေစတတ္ေစ လိုသည္။ ေခတ္ကာလ ကေလးအမ်ားစုကလည္း ပညာေရးထက္ နည္းပညာဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ ေနာက္သုိ႔ စဲြလမ္းတပ္မက္စြာ လုိက္ေနၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ဆုိလွ်င္မိဘမ်ား အလုိလုိက္လြန္း၍ ဂိမ္းအ လြန္ကစားေနသူမ်ား၊ အတန္းစာေမးပဲြမ်ားပင္ ဆက္မေျဖႏုိင္ေတာ့ဘဲ ေက်ာင္းျပင္ပေရာက္ေနသူမ်ား လည္းေတြ႕ေနရသည္။

စာသင္ခန္းကုိ ထိန္းသိမ္းရျခင္းသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အဓိကတာဝန္ျဖစ္သည္။ စာသင္ခန္းထိန္း သိမ္းျခင္း (Class Control) ေကာင္းပါမွ မိမိသင္ၾကားလုိသည့္ ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတုိင္သို႔ ေရာက္ႏုိင္ သည္။ ရံဖန္ရံခါ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတစ္ဦးေၾကာင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ အခ်ဳိ႕ေၾကာင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း သင္ၾကားမႈ၊ သင္ယူမႈျဖစ္စဥ္တြုင္ အေႏွာင့္အယွက္ေတြ႕ရတတ္သည္။ စာထဲတြင္ အာ႐ုံ မဝင္စားေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားေၾကာင့္ စိတ္ေသာကျဖစ္ရသည္။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ သင္ ခန္းစာမလုပ္သည့္အျပင္ မထီမဲ့ျမင္ျပဳေသာ တပည့္ဆုိးမ်ားကုိပင္ ႀကံဳရတတ္သည္။

ဆရာ၊ ဆရာမတုိ႔စိတ္အာ႐ုံတြင္ မိမိတပည့္မ်ားကုိ သင္ၾကားလုိက္သည့္အတုိင္း မွတ္သားေစလုိသည္။ အာ႐ုံ စုိက္ေစလုိသည္။ စာသင္ခ်ိန္အတြင္း စကားမ်ားေသာ၊ စာတြင္စိတ္ဝင္စားမႈမရွိေသာ တပည့္မ်ား ကုိမ်က္စိ တစ္ခ်က္ေဝ့႐ုံျဖင့္ သိသည္။ သုိ႔ေသာ္အခါတုိင္းအႀကိမ္တုိင္း ေျပာျပန္လွ်င္လည္း မေလးမခန္႔ ျဖစ္မည္စုိးရသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္အသိေပးရင္းသတိႏွင့္ထိန္းေက်ာင္းၾကရသည္။

စာေရးသူသည္တပည့္မ်ားကုိ အလြန္ခ်စ္တတ္သည္။ အလုိလည္းလုိက္တတ္သည္။ ေျမးအရြယ္ဆုိေပမယ့္ အေရာဝင္ျပန္လည္း မေကာင္း၊ စာသင္ခန္းအတြင္း တင္းက်ပ္လြန္းေသာ စည္းမ်ဥ္းစည္းကမ္းမ်ား ျဖင့္သင္ရ လွ်င္လည္း ေပ်ာ္ရႊင္စရာမေကာင္းပါ။ စာကုိလည္းသင္စိတ္ကုိလည္းျပင္။ ေက်ာင္းစာလည္း ေတာ္ေက်ာင္းမွာလည္း ေပ်ာ္သည့္ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ားအျဖစ္ ျမင္ေတြ႕လုိသည္။

သုိ႔ေသာ္တစ္ခါတစ္ရံတြင္ ႏႈတ္မွၾကမ္းတမ္းစြာပင္ လႊတ္ခနဲထြက္သြားတတ္သည္။ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ ျပန္၍သတိႏွင့္ ဆင္ျခင္ရသည္။ တပည့္မ်ားကမူ ႏႈတ္ၾကမ္းသည္ကုိပင္ ရယ္သြမ္းေနၾကေသး၏။ ဆရာ ကစိတ္ဆုိးလြန္း၍သာ ေျပာဆုိျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ၎တုိ႔ကုိနာက်င္ေအာင္မျပဳလုပ္သည္ကုိ သိေနေသာ ေၾကာင့္ပင္။

ဤသုိ႔ဆရာ၊ ဆရာမသေဘာကုိ နားလည္လွ်င္ေတာ္ေသးသည္။ ဆရာႏွင့္တပည့္ၾကား နားလည္မႈလဲြ ကာမိဘ ပါဝင္လာျခင္းျဖင့္ မလုိလားအပ္ေသာ ျပႆနာမ်ားျဖစ္ပြားႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ပင္။ ယခုတေလာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေစတနာသည္ ေဝဒနာျဖစ္ရသည့္အေနအထားသုိ႔ ေရာက္သြားရသည့္အျဖစ္အပ်က္ မ်ားၾကားေနရသည္။ ဤသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းမွာ မိမိတုိ႔၏ေမတၱာေစတနာကုိ ပုံေဖာ္ရာတြင္ေစတနာလြန္သြား ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ မိမိတုိ႔က ေကာင္းေစလုိ၍ (ဝါ) ေနာင္မျပဳမူဝံ့ေအာင္ဆုိသည့္ ေစတနာေကာင္း ရွိေသာ္လည္း မိမိေပးလုိက္သည့္ ျပစ္ဒဏ္ သည္-

- ကေလးမ်ားႏွင့္ သင့္တင့္မွ်တမႈမရွိျခင္း
- လူသားတုိ႔၏ ဂုဏ္သိကၡာႏွင့္မညီျခင္း
- ကေလးမ်ားအလယ္တြင္ အရွက္ရျခင္း
- မ်က္ႏွာလုိက္သည္ဟု ထင္ျမင္ခံရျခင္း
- မိဘဂုဏ္သိကၡာကုိ ထိပါးေစျခင္းစသည့္အေျခအေနတစ္ရပ္သုိ႔ ေရာက္ရွိသြားေသာအခါ ေစတနာမွ ေဝဒနာျဖစ္ သြားႏုိင္သည္။

တေလာကပင္ အိမ္နားကေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ဆရာမကအတန္းထဲတြင္ အလြန္ဆုိးအလြန္ေဆာ့ ေသာ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးကုိ ျပစ္ဒဏ္ေပးသည္။ ဆရာ ဆရာမ၏ေစတနာကုိ မသိေသာမိဘဆိုလွ်င္ ျပႆနာပင္ျဖစ္ႏုိင္ သည္။ သုိ႔ေသာ္မူလတန္း ကေလး၏မိဘက စားေသာက္ဖြယ္ရာႏွင့္ပင္ ဆရာမကုိ ေတာင္းပန္၍ ဤသုိ႔ဆုံးမေပး သည္ကုိ ေက်းဇူးတင္ေၾကာင္း ေျပာသြားေသးသည္။ မိဘတုိ႔၏ ခံယူခ်က္ ကစကားေျပာသြားျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။

အခ်ဳိ႕ဆရာ ဆရာမမ်ားသည္ စိတ္တြင္ေတာ္ေစ၊ တတ္ေစလုိျခင္း၊ စည္းကမ္းလုိက္နာေစလုိျခင္း၊ ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ ေစ လုိျခင္းစသည့္ စိတ္ေကာင္းေစတနာေကာင္းရွိေသာ္လည္း ေပးလုိက္မိသည့္ ျပစ္ဒဏ္သည္ မေလ်ာ္ကန္ေသာ အခါ ဆရာ၊ ဆရာမတို႔၏ဂုဏ္သိကၡာကုိပင္ ထိပါးေစႏုိင္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ဆရာ ဆရာမတို႔သည္ တပည့္မ်ား၏ လမ္းျပမွဴးမ်ားျဖစ္ၾကသည္။ ဥယ်ာဥ္မွဴးႀကီးမ်ားလည္း ျဖစ္သည္။ ဉာဏစစ္သူႀကီးမ်ာသဖြယ္ ကေလးမ်ား၏ဂုဏ္ယူဖြယ္ စံျပတပ္မွဴးႀကီးမ်ားလည္း ျဖစ္ၾက သည္။ ေခတ္ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ထိန္းေက်ာင္းရာတြင္ သင္ခန္းစာပုိင္ႏုိင္ကၽြမ္းက်င္မႈ၊ သင္ၾကားမႈစြမ္းရည္ျမင့္မားမႈ၊ ဗဟုသုတ ကုံလုံႂကြယ္ဝမႈ၊ ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ျပသႏုိင္မႈ စသည့္ကုိယ္ ရည္ကုိယ္ေသြး (Personality) ႂကြယ္ဝမႈမ်ားျဖင့္ လႊမ္းမုိးကာ ကေလးမ်ားကုိ ပုိင္ႏုိင္စြာထိန္းေက်ာင္းပဲ့ ျပင္သြားႏိုင္သည္။ ေက်ာင္းစည္းကမ္းႏွင့္အညီ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ စိတ္ဓာတ္၊ စည္းကမ္း၊ ပညာကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေအာင္ ပုံေဖာ္ထုဆစ္ႏုိင္သည္။ မိမိ၏ရင္တြင္းမွ စစ္မွန္ေသာေစတနာ၊ ဝါသ နာ၊ အနစ္နာအျပင္ အၾကင္နာ၊ ေမတၱာျဖင့္ဟန္ခ်က္ညီညီ ေပါင္းစပ္သြားႏုိင္လွ်င္ ေဝဒနာအျဖစ္ ခံစား ရျခင္းမွာ ကင္းစင္ပေပ်ာက္သြားႏုိင္သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမတုိ႔၏ေမတၱာေစတနာတုိ႔က ေရာင္ျပန္ဟပ္ လာပါလိမ့္မည္။ ။ 


ေၾကးမုံသတင္းစာ
စက္တင္ဘာ (၁) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...