တကယ္ျဖစ္ခ်င္ရင္ တကယ္လုပ္ၾကပါ



ပညာေရး ဝန္ထမ္းတစ္ဦးျဖစ္ခဲ့သူ စာေရးသူအေနျဖင့္ ယခုႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရလက္ထက္တြင္ ပညာေရး ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကုိ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနသာမက အျခားဆက္စပ္ အဖဲြ႕အစည္းအသီးသီး၊ ဝါရင့္ ပညာေရးဆုိင္ရာ ကၽြမ္းက်င္သူမ်ား၊ Stakeholders ဟုေျပာၾကေသာ ပညာေရးက႑တြင္ ပါဝင္ပတ္ သက္ေနသူမ်ား၊ ျပည္တြင္းျပည္ပ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ တုိင္ပင္ညႇိႏႈိင္းမႈမ်ား ေနရာအသီးသီး၊ အလႊာအသီး သီးတြင္ က်င္းပေနမႈမ်ားအေပၚ၊ တက္ႂကြစြာေဆာင္ရြက္ေနမႈ မ်ားအေပၚ ဝမ္းသာစြာႀကိဳဆုိပါသည္။

ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္အစုိးရက ပြင့္လင္းျမင္သာစြာ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ က႑နယ္ပယ္ အသီးသီးတြင္ စိန္ေခၚမႈမ်ားစြာကုိ ရင္ဆုိင္ႀကိဳးစား အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေဆာင္ေနျခင္းအေပၚ ျပည္ သူတစ္ဦးအေနျဖင့္လည္း ေလးစားစြာ ဂုဏ္ယူမိပါသည္။

Reform ဟုဆုိကတည္းက ရွိႏွင့္ၿပီးက်င့္သုံးေနဆဲ၊ သမား႐ုိးက် လုပ္ကုိင္ေနမႈမ်ားမွ ေဖာက္ထြက္ကာ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိ သုံးသပ္ၿပီးအက်င့္၊ အေလ့အထတုိ႔ကုိပါ ျပဳျပင္ေျ့ပာင္းလဲရန္ဟူ၍ နားလည္သ ေဘာေပါက္ပါသည္။

ႏုိင္ငံတကာ ပညာေရးစနစ္ကုိ ေလ့လာၾကည့္ပါက ယခင္လက္ခံထားၾကေသာ သင္ၾကားေရးစနစ္ပုံစံ သည္သမား႐ုိးက် ဘယ္သူလဲ၊ ဘာေၾကာင့္လဲ၊ ဘယ္အရာလဲ၊ ဘယ္ေနရာမွာလဲ၊ ဘယ္အခ်ိန္ကလဲ စသည့္ေမးခြန္းမ်ားကုိ ေျဖၾကားသည့္ နည္းစနစ္သာျဖစ္ၿပီး စနစ္တက်သီအုိရီကုိ ေလ့လာကာက်ဳိး ေၾကာင္းျပေမးျမန္းေသာ အဘယ္ေၾကာင့္နည္း မည္သည့္အရာနည္းတုိ႔ကုိ ေျဖၾကားႏုိင္စြမ္းမရွိေၾကာင္း ပညာရွင္တုိ႔ကသုံးသပ္ၾကသည္။

ပညာေရးသည္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မ်ဳိးဆက္တစ္ခုတစ္ခုသုိ႔ သင္ၾကားျခင္း၊ ေလ့က်င့္ျခင္း၊ သုေတသန ျပဳျခင္းတုိ႔မွသည္ ဗဟုသုတအတြက္၊ ကၽြမ္းက်င္မႈအတြက္ အေလ့အထအတြက္ သင္ယူျခင္းပုံစံမ်ဳိးျဖစ္ ေပရာႏုိင္ငံမ်ား၌ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈျပဳလုပ္ၾကရာတြင္ ပညာေရးဆုိင္ရာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ပုိ၍ဦးစား ေပးလုပ္ေဆာင္ေလ့ရွိသည္ကုိ ႏုိင္ငံတကာမွတ္တမ္းမ်ားအရ ေတြ႕ရွိရေပသည္။

ယခုအခါ ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ပညာေရးကုိ accountability-responsibility ဟူေသာ စံေပတံမ်ားႏွင့္ တုိင္းတာလာၾကသည္။ ထုိ႔အျပင္ Education Management Information System စနစ္ကုိလည္း ႏုိင္ငံအေတာ္မ်ားမ်ားက က်င့္သုံးေနၾကသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ေအာင္ျမင္ျဖစ္ထြန္း မႈႏွင့္အတူ ကမ႓ာတစ္လႊားရွိပညာေရးစနစ္ ပုံစံတုိ႔ကုိခ်ိန္ထုိးယွဥ္ၾကည့္လာေနၾကၿပီ ျဖစ္သည္။ သတင္း အခ်က္အလက္မ်ား လုံေလာက္စြာျဖန္႔ျဖဴးေပးကာ ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မႈ၊ ပါဝင္ေဆာင္ရြက္ႏုိင္မႈ၊ ထုတ္ေဖာ္ဖြင့္ ဟမႈတုိ႔သည္ ၂၁ ရာစုႏွစ္၏ accountability ဟူေသာတာဝန္ခံမႈကုိ ျပသႏုိင္ေသာ၊ ပညာေရးဆုိင္ရာ ေဆာင္ရြက္ေပးေနၾကေသာ လမ္းေၾကာင္းမ်ားပင္တည္း။

ပညာေရးစနစ္ျမႇင့္တင္ေပးရန္ဟုဆုိရာတြင္ အေရအတြက္ပညာေရးမ်ဳိး (ဥပမာ-ေက်ာင္းေနကာလတုိး ျမႇင့္ျခင္းမ်ဳိး၊ ေက်ာင္းအပ္ႏွံမႈျမင့္မားတုိးတက္လာမႈမ်ဳိးမဆုိလုိပါ) မဟုတ္ဘဲစာတတ္မႈႏႈန္း၊ ကိန္းဂဏန္း ဆုိင္ရာႏွင့္ အျခားသိျမင္တတ္စြမ္းေသာစြမ္းရည္ ျမင့္မားလာမႈမ်ား ျမင့္မားလာရန္ကုိ ဆုိလုိပါသည္။

မိမိႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈကုိ အေထာက္အကူျဖစ္ေစေသာ ပညာေရးစနစ္ႏွင့္ပတ္သက္၍ သုေတသီမ်ားစြာက ႏုိင္ငံမ်ားစြာတြင္ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ နမူနာေကာက္ခံကာ စံျပဳႏုိင္ေသာစစ္ ေဆးမႈမ်ား benchmark tests ႏွင့္စစ္ေဆး၍ေက်ာင္းသားပ်မ္းမွ် ေက်ာင္းတက္ေရာက္မႈအဆင့္ႏွင့္ ေရရွည္စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈတုိ႔အၾကား အျပန္အလွန္ဆက္စပ္မႈရွိ၊ မရွိကုိသုေတသနျပဳခဲ့ၾက သည္။ ေတြ႕ရွိခ်က္မ်ားအရ ကဲြျပားေသာသိျမင္တတ္စြမ္းေသာ စြမ္းရည္မ်ား (Congnitive Skills) ပ်မ္းမွ်သည္တစ္ဦးခ်င္း ဝင္ေငြတုိးတက္မႈ (per capita income growth) ႏွင့္အၿမဲတမ္း အျပန္အလွန္ ဆက္စပ္မႈျမင့္မားစြာရွိေနသည္ကုိ ေတြ႕ရွိၾကေၾကာင္းေဖာ္ျပၾကပါသည္။

အလယ္အလတ္ႏွင့္ ဝင္ေငြရနည္းပါးေသာႏုိင္ငံမ်ားတြင္ အႏွစ္ ၂၀ ခန္႔သုေတသန ျပဳစုခ်က္မွရရွိေသာ အသုံးမ်ားၿပီးတာဝန္ခံမႈကုိ ျပသႏုိင္သည့္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးဆုိင္ရာ နည္းဗ်ဴဟာမ်ားအနက္ အသုံး မ်ားေသာ ေအာက္ပါနည္းဗ်ဴဟာ (၃) ခုကုိေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပလုိပါသည္။

(က) တာဝန္ခံမႈကုိ ျပသႏုိင္သည့္သတင္းအခ်က္အလက္
(Informations for accountability)

(ခ) ေက်ာင္းကုိအေျခခံျပဳေသာ စီမံခန္႔ခဲြမႈ
(School-based Management)

(ဂ) ဆရာမ်ားအတြက္ မက္လုံးမ်ား
(Teacher Incentives)

အဆုိပါအခ်က္မ်ားအနက္ ဆရာမ်ားအတြက္ မက္လုံးမ်ားႏွင့္ပတ္သက္၍ ေတြ႕ရွိခ်က္ကုိ အထူးေဖာ္ျပ လုိပါသည္။ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ား၏ ပညာေရးအေျခအေနက်႐ႈံးရျခင္းကုိ ဆန္းစစ္ေလ့လာပါက ဆရာမ်ား စာသင္ခန္းအတြင္း ထိေရာက္ေသာစာသင္ၾကားမႈမရွိျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းသည္ ဆရာမ်ားအတြက္ လုံေလာက္ေသာ မက္လုံးမေပးႏုိင္ျခင္းဟူေသာအခ်က္က အခုိင္အမာေထာက္ျပေနပါသည္။ ပညာ ေရး စနစ္ပုံစံမ်ားစြာထဲတြင္ စာသင္ၾကားမႈေကာင္းစြာ ေဆာင္ရြက္ေပးျခင္းႏွင့္ ဆုခ်ီးျမႇင့္ျခင္းတုိ႔ကုိ ဆရာ မ်ား အတြက္ေဆာင္ရြက္ရာတြင္ ဆရာမ်ား၏ထူးျခားစြာ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈ၊ တီထြင္ႀကံဆမႈႏွင့္ ေကာင္းေသာ ရလဒ္မ်ားရရွိမႈတုိ႔ကုိမူ ဆုခ်ီးျမႇင့္မႈမရွိျခင္းႏွင့္ ရလဒ္မေကာင္းျခင္းမ်ားအတြက္ အျပစ္ေပး ျခင္းမ်ဳိးလည္း မေတြ႕ရေပ။

ထုိ႔အတြက္ ဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ စီးပြားေရးဆုိင္ရာ ပူးေပါင္းေဆာင္ရြက္ေရးႏွင့္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအဖြဲ႕ အစည္းတုိ႔က ဆရာမ်ားႏွင့္ဆုိင္ေသာ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူ (၂) ခ်က္ကုိစမ္းသပ္ကာ သင္ၾကားေရး ျမႇင့္တင္ေဆာင္ရြက္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနၾကေၾကာင္း ဖတ္႐ႈေနရပါသည္။ အဆုိပါဆရာမ်ား၏ စာသင္ၾကား ေရးေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တာဝန္ခံမႈတုိးတက္ခုိင္မာလာေစရန္ ေအာက္ပါျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူမ်ားကုိ ေဖာ္ျပထားပါသည္-

(၁) သေဘာတူ စာခ်ဳပ္ငွားရမ္းစနစ္

(၂) စြမ္းေဆာင္မႈအတြက္ ခ်ီးျမႇင့္သည့္စနစ္

အဆုိပါျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမူတုိ႔ကုိ စီမံခန္႔ခဲြမႈက်စ္လ်စ္စြာျဖင့္ ပညာေရးေပၚလစီခ်မွတ္သူမ်ားႏွင့္ ပံ့ပုိး သူမ်ားအၾကားတိက်ေသာ ေမွ်ာ္မွန္းရလဒ္မ်ားခ်မွတ္ကာ ျပတ္သားေသာခ်ီးျမႇင့္မႈမ်ားႏွင့္ အေရးယူမႈ မ်ားကုိပါ ျပဳလုပ္ႏုိင္ေပသည္။

ေက်ာင္းသားမ်ား သင္ယူမႈရလဒ္မ်ား ပုိမုိေကာင္းမြန္တုိးတက္လာေရးအတြက္ဆုိပါက မည္သည့္အရပ္ ေဒသတြင္ရွိသည့္ မည္သည့္စာသင္ေက်ာင္းမ်ားတြင္မဆုိ နည္းဗ်ဴဟာမ်ဳိးစုံကုိသုံးကာ ေဆာင္ရြက္ၾက ရန္ လုိေပသည္။ ထုိအထဲမွတခ်ဳိ႕ကုိ ထုတ္ႏုတ္ျပရေသာ္ ဆရာမ်ားကုိေလ့က်င့္ သင္တန္းေပးျခင္း၊ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္း ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္း၊ ျပ႒ာန္းစာအုပ္မ်ား၊ ဖတ္စာအုပ္မ်ား ထုတ္ေပးျခင္း၊ ေက်ာင္း မ်ား တြင္ေန႔လယ္စာစီစဥ္ေပးျခင္း၊ စာၾကည့္တုိက္မ်ားႏွင့္လုိအပ္ေသာ အေျခခံအေဆာက္အအုံမ်ား ေဆာက္ လုပ္ေပးျခင္း စသည္တုိ႔ပါဝင္ေပသည္။

အရည္အေသြးျပည့္ဝ၍ တက္ႂကြၿပီးထိေရာက္စြာ သင္ၾကားႏုိင္သည့္ဆရာမ်ားတြင္ အသိအမွတ္ျပဳျခင္း ႏွင့္ သိကၡာရွိရွိ၊ အပုိဆုေၾကးရရွိမႈ၊ လစာျခားနားမႈမ်ားရရွိမႈ၊ အလုပ္အကုိင္တည္ၿငိမ္မႈ၊ ပင္စင္ႏွင့္အ က်ဳိး အျမတ္ ခံစားရမႈ၊ ပညာရွင္ဘဝျဖင့္ရွင္သန္မႈ၊ လုံေလာက္ေသာအေျခခံအေဆာက္အအုံႏွင့္ သင္ၾကားမႈ အေထာက္အကူမ်ား ပံ့ပုိးရရွိမႈ၊ ထူးခၽြန္ပုိင္ႏုိင္စြာ တတ္ကၽြမ္းမႈ၊ လုပ္ငန္းႏွင့္ဆက္စပ္ေဆာင္ ရြက္ရသူမ်ား ကုိ တုံ႔ျပန္ႏုိင္မႈ၊ စိတ္ဓာတ္ေကာင္းစြာျဖင့္ တက္ႂကြစြာေဆာင္ရြက္တတ္မႈ စသည္တုိ႔လုိ အပ္ေၾကာင္းကုိ သုေတသီတုိ႔က ေဖာ္ထုတ္လာၾကသည္။

မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစကာမူ လူတုိ႔၏သေဘာသဘာဝအရ မိဘတုိင္းသည္မိမိတို႔ သားသမီးမ်ားကုိ အေကာင္း ဆုံးစာသင္ေက်ာင္း၊ အေကာင္းဆုံးဆုိေသာ ဆရာမ်ားႏွင့္သာသင္ယူေစလုိ၊ တတ္ေစလုိၾကသည္။ လုိ သည္ထက္ပုိ၍ လုပ္ႏုိင္တတ္ႏုိင္သူမ်ားက ပုိ၍ပုိ၍လုပ္ၾကသည္။ လူကုိလူခ်င္းပင္ ဖ်က္ဆီး ၾကာျခင္းပင္ျဖစ္ သည္။ ပုံမွန္ထက္ပုိ၍ လုပ္ၾကျခင္းျဖင့္ မူမမွန္မ်ားျဖစ္လာၾကသည္။ မူမမွန္မႈမ်ား၍ လူမမွန္မႈမ်ားလာၾကရ သည္။ ဆရာမ်ားေလာကတြင္ ေစတနာေကာင္းေသာဆရာပင္ မက်န္ေလာက္ ေအာင္က်ဴရွင္ဝါးလုံး ရွည္ျဖင့္ရမ္းၾကသည္။ မူလတန္းမွသည္ တကၠသုိလ္တိုင္ေအာင္ ေျပးမလြတ္ႏုိင္ ေအာင္ဖန္တီးသူမ်ား ျဖစ္လာၾကသည္။ အခေၾကးေငြယူ၍သင္ေသာဆရာမ်ားကုိ မေလးမခန္႔ျဖစ္ကုန္ ၾကသည္။ မေကာင္း သူမ်ားလာ၍ အက်င့္ေကာင္းေသာ၊ စာသင္ေကာင္းေသာ၊ ေစတနာေကာင္းေသာ ဆရာတုိ႔သည္ပင္လွ်င္ အသျပာဆရာ၊ က်ဴရွင္ဆရာဟူေသာ အမည္နာမေအာက္သုိ႔ သက္ဆင္းကုန္ ၾကသည္။ ၿမိဳ႕ႀကီးမ်ားတြင္ လား၊ မဟုတ္ပါ။ ၿမိဳ႕လတ္၊ ၿမိဳ႕ငယ္ေလးမ်ားသုိ႔ပါ ေတာမီးပမာပ်ံ႕ႏွံ႔ခဲ့ၾက သည္။ ဆရာအေတာ္မ်ားမ်ားတြင္ ကုိယ္ပုိင္စာသင္ဝုိင္း၊ ကုိယ္ပုိင္ေဘာ္ဒါမ်ား တည္ေထာင္လာၾက သည္။ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြကလည္း မသိက်ဳိးကၽြံျပဳ၊ တီအီးအုိေတြကလည္း မျမင္ခ်င္ေယာင္ေဆာင္၊ နယ္လွည့္စစ္ေဆးသူေတြကလည္း မၾကား၊ ေက်ာင္းစာသင္ခန္းမ်ားက တိတ္ဆိတ္၍ က်ဴရွင္ဝုိင္းမ်ား ကစည္ညံေနေတာ့သည္။ (အလုပ္က ထြက္၍ သီးသန္႔စာသင္ဝုိင္း သင္ၾကားေနသူမ်ား၊ မူလကတည္း ကျပင္ပေက်ာင္း ထူေထာင္ေနၾကသူမ်ား ကုိ မဆုိလုိပါ)

ဆရာဟူေသာ အလုပ္သည္ အူမ မေတာင့္လည္း သီလေစာင့္အပ္ပါသည္ ဟုေရွးဆရာႀကီးမ်ား ေျပာေလ့ ရွိၾကပါသည္။ ပညာေခတ္ဟုဆုိၾကေသာ ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ အတတ္ ပညာသာမက အေတြးအေခၚအေလ့အက်င့္မ်ားပါ သင္ၾကားေပးဖုိ႔ေနေနသာသာ သင္ခန္းစာမ်ား ေကာင္းမြန္စြာ မသင္ျခင္း၊ တတ္ေျမာက္ေအာင္ေလ့က်င့္မေပးျခင္း၊ ျမန္မာစာကုိ ျမတ္ႏုိးေစရန္ မသင္ ေပးျခင္း၊ မိမိတို ႔ႏုိင္ငံသမုိင္းကုိ သိရွိနားလည္ေစရန္ မသင္ၾကားျခင္းတုိ႔ကုိ ရင္နင့္ဖြယ္ေတြ႕ရွိရေပ သည္။ စနစ္ကုိအျပစ္ခ်၊ အုပ္ခ်ဳပ္သူမ်ားကုိ ႐ႈတ္ခ်၊ ပညာေရးမူဝါဒအေကာင္းမျမင္တုိ႔ကုိသာ တြင္တြင္ ေျပာၾကပါသည္။ တကၠသုိလ္ မ်ားတြင္ ဘာသာရပ္မ်ားကုိ က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ မေဆြးေႏြးႏုိင္သူ ဆရာမ်ားသည္ ပုိ႔ခ်ခ်က္စာရြက္မ်ား ထုတ္ေဝျခင္း၊ Lecture Notes မ်ဥ္းသား၍ မွတ္ေစျခင္း၊ ဘာသာျပန္ေပး ၍သင္ၾကားကာ သေဘာတရား ကုိမူ ေကာင္းစြာမရွင္းလင္းျခင္း၊ ေကာက္ႏုတ္ေရြးခ်ယ္က်က္မွတ္ေစ ျခင္းတုိ႔ကုိသာ တြင္တြင္ေဆာင္ရြက္ ကာ spot ေပးေသာဆရာအျဖစ္သာ ခံယူလာၾကၿပီး ေက်ာင္းသား အမ်ားစုကလည္း အလြယ္ႀကိဳက္ျဖတ္ လမ္းလုိက္ရသည္ကုိ အႀကိဳက္ပုိေတြ႕လာၾကသည္။ တကၠသုိလ္ စာၾကည့္တိုက္မ်ားသည္ ဘဲြ႕ရရွိၾက ကုန္ေသာေက်ာင္းသား အဆက္ဆက္တုိ႔လာေရာက္ျခင္း၊ ေလ့လာ ဆည္းပူးျခင္း မျပဳအပ္ေသာေနရာ အလား အထီးက်န္စြာရွိၾကေသာ အေဆာက္အအုံတစ္ခုပင္ျဖစ္ေန ေတာ့သည္။

စာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ တကၠသုိလ္မ်ားတြင္ သင္ၾကားေရးကုိ တာဝန္ယူေနၾကသူမ်ား အမွန္တကယ္ တတ္ေျမာက္ျခင္းရွိ၊ မရွိ မိလုပ္ငန္းအေပၚ စိတ္ဝင္စားမႈရွိ၊ မရွိတုိ႔ကုိ ဆန္းစစ္အေျဖရွာၾကဖုိ႔လုိပါၿပီ။ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ တကယ္တတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးႏုိင္ဖုိ႔လုိအပ္ပါၿပီ။

အရည္အခ်င္းမီေသာ ဆရာမ်ားကုိသာ ခန္႔ထားျခင္း၊ သင္ၾကားေရးဆုိင္ရာ အေထာက္အကူ မြမ္းမံသင္ တန္းမ်ား စနစ္တက်သင္ၾကားေပးဖုိ႔လုိပါၿပီ။ ဆရာမ်ား တတ္ေျမာက္မႈကၽြမ္းက်င္မႈရွိရန္ လုိအပ္လွပါ သည္။ မိမိတို႔ႏုိင္ငံျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ႏုိင္ငံျခားျပန္မဟုတ္ေသာ ႏုိင္ငံ ျဖတ္သန္းလာခဲ့ရေသာ ေခတ္အဆက္ဆက္တြင္ ႏုိင္ငံျခားျပန္မဟုတ္ေသာ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီးမ်ား သည္ သူတို႔၏ရင္ႏွင့္အမွ် ေမတၱာ၊ ေစတနာ၊ က႐ုဏာ၊ အနစ္နာတုိ႔ျဖင့္ သင္ၾကားေပးခဲ့ၾက၍ မည္ သည့္က်ဴရွင္၊ မည္သည့္ဝုိင္းမွ်မလုိဘဲ၊ မိမိတို႔၏ဘုိးဘြား၊ မိဘမ်ား စာေကာင္းစြာတတ္ေျမာက္ခဲ့ၾကပါ သည္။ အဂၤလိပ္လက္ေအာက္က်ေရာက္ခဲ့ေသာ အခ်ိန္တြင္ပင္ ျမန္မာစာအဆင့္အတန္းနိမ့္က်ျခင္း မရွိ ခဲ့ပါ။ ဆရာမ်ားကေကာင္းမြန္စြာ သင္ၾကားေပးႏုိင္ခဲ့ၾက၍ မိမိတုိ႔လူတစ္လုံးသူတစ္လုံးျဖစ္ခဲ့ၾကပါသည္။

ဤသည္တုိ႔ကုိ ေထာက္ထား၍ အျပစ္ပုံခ်ေနၾကမည့္အစား စာတကယ္တတ္ေအာင္ သင္ႏုိင္သူမ်ား မ်ားေလ့က်င့္ေမြးထုတ္ေရးမွာ တကယ္လုပ္ရင္ တကယ္ျဖစ္မွာပါဟု တုိက္တြန္းလုိက္ရပါသည္။ ။ 


ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၆) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...