က်ဴရွင္သင္လွ်င္ အလုပ္ျဖဳတ္မည္
ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါသည္။ ေက်ာင္းဖြင့္ခ်ိန္ေရာက္လွ်င္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ပုံမွန္ဝန္ခံကတိေရး ထုိးၾကရသည္။ သက္ဆုိင္ရာအစုိးရစာသင္ေက်ာင္းမ်ား၊ ဌာနမ်ားတြင္ “က်ဴရွင္မသင္ရ၊ က်ဴရွင္သင္လွ်င္ အလုပ္ျဖဳတ္မည္” ဆုိသည့္ သတိေပးညႊန္ၾကားခ်က္မ်ားကုိ သက္ဆုိင္ရာဌာနဆုိင္ရာ အႀကီးအကဲမ်ား၊ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ားက ပုံမွန္ထုတ္ျပန္ေလ့ရွိသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား က်ဴရွင္သင္လွ်င္ အေရး ယူခံရ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ အလုပ္ထုတ္ခံရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း၊ ညႊန္ၾကားခ်က္ကုိ သိရွိပါေၾကာင္း ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအားလုံးလက္မွတ္ေရးထုိးၾကရသည္။ က်ဴရွင္စနစ္ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ သက္ဆုိင္ရာ၏ ႀကိဳးပမ္းမႈျဖစ္ သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယေန႔အခ်ိန္ထိ ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကတြင္ က်ဴရွင္ယဥ္ေက်းမႈ ထြန္းကားလ်က္ရွိ သည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဘယ့္ေၾကာင့္ က်ဴရွင္သင္ၾကပါသနည္း၊ ဆရာ၊ ဆရာမ က်ဴရွင္သင္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာအလုပ္ျဖစ္ပါသလား၊ ႏုိင္ငံတကာတြင္ တကၠသုိလ္မ်ား၊ စာသင္ ေက်ာင္းမ်ားရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက်ဴရွင္သင္ၾကပါသလား။
ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ က်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္းသည္ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းကာလတြင္ စတင္ေခတ္စားလာခဲ့ သည္။ ယင္းမတုိင္မီက က်ဴရွင္သင္တန္းမ်ား အနည္းငယ္သာရွိခဲ့ေသာ္လည္း အစုိးရဝန္ထမ္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ က်ဴရွင္သင္ျခင္းမရွိသေလာက္ရွားခဲ့သည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္ကုိၾကည့္ လွ်င္ လြတ္လပ္ေရးမရမီ (၁၉၂၀-၁၉၄၇ခုႏွစ္) ကာလ ၿဗိတိသွ်ကုိလုိနီ ပညာေရးစနစ္၊ လြတ္လပ္ေရးရ ၿပီးေနာက္ပုိင္း (၁၉၄၈-၁၉၅၈ ခုႏွစ္) ကာလပါတီစုံစနစ္ အရပ္သားအစုိးရလက္ထက္ ပညာေရးစနစ္၊ (၁၉၆၂-၁၉၈၈ ခုႏွစ္) ကာလ ဦးေနဝင္းအစုိးရလက္ထက္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္ကုိ အေျခခံေသာပညာေရး စနစ္ႏွင့္ (၁၉၈၈-၂၀၁၀ ျပည့္ႏွစ္) ကာလစစ္အစုိးရလက္ထက္ပညာေရးစနစ္ဟူ၍ အၾကမ္းအားျဖင့္ ပုိင္းျခားေလ့လာၾကည့္ပါက ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္းကာလ ျမန္မာ့ပညာေရးအဆင့္အတန္းသည္ အဆုိး ရြားဆုံးက်ဆင္းခဲ့သည္ကုိ ေတြ႕ျမင္ႏုိင္သည္။ အဘယ့္ေၾကာင့္ ဤသုိ႔ျဖစ္ခဲ့ရသနည္း။ ရွင္းပါ သည္။ ျမန္မာ့စီးပြားေရးက်ဆင္းျခင္းႏွင့္အတူ အေျပာင္းအလဲမ်ားေသာ အစမ္းသပ္ခံပညာေရးစနစ္ ေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။
ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံ၏ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးသည္ ယင္းႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္းေပၚ တုိက္ ႐ုိက္ပတ္သက္ဆက္စပ္ေနသကဲ့သုိ႔ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးသည္လည္း စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးမႈေပၚတြင္ မွီတည္ေနသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ပညာေရးႏွင့္စီးပြားေရးသည္ တစ္ခုႏွင့္တစ္ခု အျပန္အလွန္အမွီသဟဲျပဳ ေနသည္။ ဤမွ်ေလာက္ဆုိလွ်င္ ျမန္မာ့ပညာေရးအဆင့္အတန္း အဘယ့္ေၾကာင့္က်ဆင္းခဲ့ရသည္ကုိ ရွင္းျပန္ရန္လုိမည္မထင္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံလြတ္လပ္ေရးရၿပီး ၁၉၄၈ ခုႏွစ္မွ ၁၉၇၈ ခုႏွစ္ထိ ႏွစ္ ၃၀ ကာလအတြင္းက ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ပညာေရး အဆင့္အတန္းသည္ အေရွ႕ေတာင္အာရွတြင္ အဆင့္တစ္ခု ထိ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့သည္။ ယင္းအခ်ိန္က အစုိးရေအာက္ေျခဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ လစာ ဝင္ေငြသည္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ေလာက္ငမႈရွိခဲ့သည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္း ယင္းကာလအတြင္းက ထူးခၽြန္ထက္ျမက္ေသာပညာတတ္မ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားေပၚထြန္းလာသည့္အျပင္ ပညာေရးသာမက ပညာေရးႏွင့္ဆက္ႏႊယ္ေသာ ျမန္မာ့အားကစားအဆင့္အတန္းသည္လည္း အာရွအဆင့္ထိေအာင္ျမင္ ခဲ့သည့္ အစဥ္အလာရွိခဲ့သည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းတြင္ ဆုိရွယ္လစ္စနစ္၏ ေလာင္းရိပ္ေၾကာင့္ ႏုိင္ငံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ က်ဆင္းခဲ့ရျခင္းျဖစ္သည္။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ ယင္းအခ်ိန္က ပညာေရးေလာက ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအတြက္ က်ဴရွင္ဆုိသည္မွာ လုံးဝမရွိခဲ့ေပ။
ယင္းကာလေနာက္ပုိင္းတြင္ စီးပြားေရးက်ဆင္းလာသည္ႏွင့္အမွ် ျပည္သူတုိ႔၏ စားဝတ္ေနေရးခက္ခဲ လာၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား တစ္စစေပၚေပါက္လာခဲ့သည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္အေရာက္တြင္ ျပည္သူ လူထု၏စားဝတ္ေနေရးက်ပ္တည္းမႈမ်ားႏွင့္အတူ ဖိႏွိပ္မႈမ်ားမခံရပ္ႏုိင္သည့္အဆုံး ၈၈ အေရးအခင္း ႀကီးျဖစ္ေပၚလာခဲ့သည္။ ယင္းကာလေနာက္ပုိင္း တာဝန္ယူခဲ့ေသာ စစ္အစုိးရအေနျဖင့္လည္း ျပည္သူ တို႔၏စားဝတ္ေနေရးကုိ ဖူလုံေအာင္မဖန္တီးေပးႏုိင္ေသာေၾကာင့္ ဝန္ထမ္းေလာကလာဘ္ေပး လာဘ္ ယူမႈမ်ားႏွင့္ ပညာေရးေလာကတြင္ က်ဴရွင္စနစ္အျမစ္တြယ္လာခဲ့ျခင္းျဖစ္သည္။ လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ မႈပေပ်ာက္ေရးႏွင့္ က်ဴရွင္စနစ္ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ မည္သုိ႔ပင္ေဆာင္ရြက္ေစကာမူ အေျခခံလူတန္း စားတုိ႔၏ စားဝတ္ေနေရးမေလာက္ငမႈက အဟန္႔အတားျဖစ္ေနသည္။
အေျခခံလူတန္းစား ျပည္သူအမ်ားစုမွာ ဘဝရွင္သန္ေရးအတြက္ လက္လွမ္းမီရာ ရရာအလုပ္ကုိလုပ္ ကုိင္ၿပီး စားဝတ္ေနေရးအတြက္ခက္ခဲၾကမ္းတမ္းစြာ ႐ုန္းကန္ေနၾကရသည္။ တခ်ဳိ႕က အစုိးရဝန္ထမ္း အလုပ္လုပ္ကုိင္ၿပီး မိသားစုဘဝရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ ရသည့္လစာဝင္ေငြျဖင့္ မေလာက္ငေသာ ေၾကာင့္ အလုပ္အားသည့္အခ်ိန္တြင္ ႀကံဳရာက်ပန္းအလုပ္ကုိ လုပ္ကုိင္ေနၾကရသကဲ့သုိ႔ တခ်ဳိ႕ဝန္ထမ္း မ်ားကအလုပ္တာဝန္ႏွင့္ဆက္ႏႊယ္ၿပီး လာဘ္ေပးလာဘ္ယူ၊ အဂတိလိုက္စားမႈမ်ားကုိ လုပ္ကုိင္လာၾက သည္။ ပညာေရးဝန္ထမ္း ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားလည္း မိသားစုဘဝရပ္တည္ႏုိင္ေရးအတြက္ မိမိတတ္ ကၽြမ္းေသာပညာကုိ သိကၡာႏွင့္အလဲအထပ္ျပဳကာ အျပင္က်ဴရွင္သင္ၾကရေတာ့သည္။ မိမိႏွင့္မိမိ၏ အရြယ္မေရာက္ေသးေသာ သား၊ သမီးမ်ား ထမင္းစားႏုိင္ေရးအတြက္ တစ္အိမ္ဝင္၊ တစ္အိမ္ထြက္ သိကၡာကုိမ်က္ကြယ္ျပဳ၍ သထာေရစာကုိ ရွာေဖြေနၾကရေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ရင္နင့္ဖြယ္ျမင္ ကြင္းမ်ားကား ေနရာအႏွံ႔ျမင္ေတြ႕ႏုိင္သည္။ က်ဴွရင္လုံးဝမသင္ဘဲ ဘဝကုိႀကံံဳသလုိ ခက္ခဲၾကမ္းတမ္း စြာရပ္တည္ေနၾကေသာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားလည္း မ်ားစြာရွိၾကပါသည္။
မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ က်ဴရွင္သင္ၿပီး ဝင္ေငြရွာသည္ျဖစ္၍ မတင့္တယ္သည္မွာ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။ လစာ ဝင္ေငြျဖင့္ စားဝတ္ေနေရးမေလာက္ငွေသာေၾကာင့္ က်ဴရွင္သင္ေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားလည္း တျဖည္းျဖည္း မ်ားလာသည္။ တခ်ဳိ႕ေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ သင္ၾကားေရးႏွင့္ လုပ္ပုိင္ခြင့္ကုိအသုံးခ် ၍လာဘ္ေပးလာဘ္ယူမႈမ်ား ျပဳလုပ္ျခင္းျဖင့္မိသားစုစားဝတ္ေနေရးကုိ ေျဖရွင္းေနၾကျခင္းသည္ ပညာ ေရး၏ေကာင္းေသာအလားအလာမ်ားမဟုတ္ေပ။ စားဝတ္ေနေရးအခက္အခဲမ်ားသည္ ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားက်ဴရွင္သင္ရျခင္း၏ အရင္းခံျဖစ္သည္ကုိေတာ့ မျငင္းႏုိင္ပါ။ သုိ႔ေသာ္လည္း က်ဴရွင္သင္ျခင္းသည္ ေကာင္းမြန္ေသာအလုပ္မဟုတ္သျဖင့္ က်ဴရွင္ပေပ်ာက္ေရးအတြက္ မွန္ကန္ေသာနည္းလမ္းမ်ားျဖင့္ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းရန္သာ လုိသည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ စစ္မွန္ေသာပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေရးအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ျပည့္ဝမွန္ကန္ေသာ စြမ္းေဆာင္မႈမ်ားအလုိရိွပါက က်ဴွရွင္ပေပ်ာက္ေရးကုိ ဦးတည္ေဆာင္ရြက္ေနမည့္ အစားဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ စားဝတ္ေနေရးဖူလုံမႈအတြက္ အဓိကထားပံ့ပိုးၿပီးမွဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ သင့္သည္မ်ားကို စစ္မွန္ေသာမူဝါဒမ်ားခ်မွတ္၍ ေဆာင္ရြက္သင့္ေပသည္။ အိမ္တစ္အိမ္တြင္ ေခါင္မ လုံလွ်င္ မုိးလုံမည္မဟုတ္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ေစတနာ၊ ဝါသနာ၊ အနစ္နာႏွင့္ က႐ုဏာတရားလက္ ကိုင္ထားသည့္ မြန္ျမတ္ေသာဆရာ၊ ဆရာမမ်ား မ်ားစြာရွိၾကပါသည္။
စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္ေသာ ႏုိင္ငံမ်ားတြင္ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္၊ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားရွိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအေနျဖင့္ ျပင္ပက်ဴရွင္သင္ၾကားျခင္းမ်ား မရွိၾကပါ။ သင္စရာအေၾကာင္းလည္း မရွိပါ။ ဆရာ၊ ဆရာမဝန္ထမ္းတစ္ဦးခ်င္း၏ အနိမ့္ဆုံးလစာဝင္ေငြသည္ပင္လွ်င္ ယင္းတို႔၏စားဝတ္ေနေရးႏွင့္ ေဆးကု သစရိတ္မ်ားအတြက္ လုံေလာက္သည့္အျပင္ ပုိလွ်ံပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္လည္းသင္ၾကားေရး တာဝန္မ်ား၊ သုေတသနဖြံ႕ၿဖိဳးေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိ အျပည့္အဝအာ႐ုံစုိက္ႏုိင္သည့္အျပင္ ေက်ာင္းျပင္ပ ဖြံ႕ၿဖိဳးေရး လုပ္ငန္းမ်ားကုိလည္း သက္ဆိုင္ရာလက္ေတြ႕နယ္ပယ္အလုိက္ ဆက္စပ္လုပ္ကုိင္ႏုိင္စြမ္းရွိ ၾကသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္စစ္မွန္ေသာ လူ႔စြမ္းအားအရင္းအျမစ္မ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္ကာ ႏုိင္ငံ၏စက္မႈသိပၸံ က႑မ်ား၊ နည္းပညာက႑မ်ား၊ စီးပြားေရးက႑မ်ား အရွိန္အဟုန္ျဖင့္ တုိးတက္ေနျခင္းျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ စြမ္းေဆာင္ႏုိင္ၾကျခင္းမွာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ လွည့္ၾကည့္စရာမလုိ ၍ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ သဘာဝသယံဇာတအရင္းအျမစ္မ်ား အလြန္ႂကြယ္ဝပါလ်က္ စီးပြားေရးခၽြတ္ၿခံဳက်ၿပီး ကမ႓ာ႔အဆင္းရဲဆုံးႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံျဖစ္ခဲ့ရျခင္း၏ အေၾကာင္းရင္းတရားခံကုိ အားလံုးသိၿပီးျဖစ္၍ ရွင္းျပ ရန္လုိမည္မထင္ပါ။ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ တစ္ေန႔တျခားတုိးပြားလာေသာ လူဦးေရႏွင့္အတူ အေျခခံလူ တန္းစားတုိ႔၏ စားဝတ္ေနေရးမွာလည္း လြန္စြာခက္ခဲၾကမ္းတမ္းလ်က္ရွိသည္။ စာေရးသူအံ့ၾသမိတာ တစ္ခုရွိပါသည္။ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေနာက္ပုိင္း ျမန္မာ့စီးပြားေရးက်ဆင္းၿပီး ျပည္သူတို႔၏ စားဝတ္ေနေရး ခက္ခဲေနခ်ိန္တြင္ ေဒၚလာသန္းေပါင္းမ်ားစြာခ်မ္းသာေသာ ေခတ္သစ္ကမ႓ာေက်ာ္ ျမန္မာသူေဌးႀကီး မ်ားအစီအရီေပၚေပါက္လာသည္ကုိေတာ့ စာေရးသူနားမလည္ပါသျဖင့္ ရွင္းမျပတတ္ပါ။
ယခုအခ်ိန္တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံသည္ စီးပြားေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈ မည္မွ်ပင္အရွိန္ရေနသည္ေျပာေျပာ ျမန္မာ့စီးပြားေရးအေမြအႏွစ္မ်ားသည္ လက္တစ္ဆုပ္စာမွ်သာရွိေသာ ေခတ္သစ္ျမန္မာသူေဌးႀကီးမ်ား ႏွင့္ တခ်ဳိ႕ေသာၾသဇာအာဏာႀကီးမားသည့္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားႏွင့္ ေဆြမ်ဳိးမ်ား၏လက္ထဲတြင္သာ ရွိပါသည္။ ေက်းလက္ေနျပည္သူအမ်ားစု၊ ဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားမွာ စားဝတ္ေနေရးအတြက္ ယခု အခ်ိန္ထိ ခက္ခဲစြာ႐ုန္းကန္ေနရတုန္းပင္ျဖစ္သည္။ ယေန႔ကာရာအုိေကမ်ား၊ ႏုိက္ကလပ္မ်ား၊ ေဂါက္ ကလပ္မ်ား၊ ဟုိတယ္ဘားမ်ားတြင္ သုံးျဖန္းေနၾကေသာ တခ်ဳိ႕ေသာၾသဇာႀကီးမားသည့္ အရာရွိႀကီး မ်ား၏ သားသမီးမ်ား၊ ေခတ္သစ္သူေဌးႀကီးမ်ား၏ တစ္ညတာအသုံးစရိတ္သည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ေအာက္ေျခ ဝန္ထမ္းမ်ား၏ တစ္ႏွစ္စာလစာဝင္ေငြထက္မက မ်ားျပားလွပါသည္။ အဆုိပါေခတ္သစ္သူ ေဌးႀကီးမ်ားႏွင့္ မည္သုိ႔ခ်မ္းသာလာမွန္းမသိေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏အိမ္တြင္ေမြးထားေသာ ေခြးတစ္ ေကာင္၏ တစ္လအသုံး စရိတ္သည္ မိသားစုငါးဦးစာမွ်ရွိေသာ ေအာက္ေျခဝန္ထမ္း သုိ႔မဟုတ္ ဆရာ၊ ဆရာမတစ္ဦး၏ တစ္လစာ စားဝတ္ေနေရးထက္ပင္ မ်ားျပားလွသည္။
စာေရးသူ ဤသုိ႔ေရးေနျခင္းမွာ မည္သူ႔ကုိမွ် အျပစ္တင္ေနျခင္းမဟုတ္ပါ။ စစ္မွန္ေသာပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲျခင္းမ်ားလုပ္ေနခ်ိန္၌ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အခက္အခဲ၊ ျပႆနာတစ္ရပ္အေပၚ တြင္ ယထာဘူတက်က် အမွန္အတုိင္းျမင္တတ္ၿပီး မည္သုိ႔ေျဖရွင္းသင့္သည္ကုိ မီးေမာင္းထုိးျပျခင္း သာျဖစ္ သည္။ ထုိသုိ႔မဟုတ္ဘဲ ပညာေရးဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက်ဴရွင္သင္ လွ်င္ အလုပ္ျဖဳတ္မည္ဆုိလွ်င္ေတာ့------။
Democracy Today Daily
ေမလ (၂၉) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)