ေျပာင္းလဲလာသည့္ ပညာေရးစနစ္အား ခ်ိန္ညႇိျခင္း
Written by ခင္ေမာင္ေဌး (ပညာေရး)
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ေအာင္စာရင္းမ်ား ႀကိဳတင္ေၾကညာ ထားသည့္အတုိင္း ဇြန္ ၇ ရက္တြင္ ထြက္ရွိ လာသည္။ ေအာင္ျမင္သူမ်ား၊ ဂုဏ္ထူးရရွိသူမ်ား ေပ်ာ္မဆုံးေမာ္မဆုံးျဖစ္ၾက၏။ ႐ႈံးနိမ့္သူမ်ား မႈိင္သူမိႈင္ ငုိင္သူငုိင္၊ ငုိသူငုိ၊ ယုိသူယုိ။
စင္စစ္ဘဝခရီးလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္လည္း အၿမဲတမ္း အႏုိင္ရေနသည္မဟုတ္။ ႐ႈံးနိမ့္ရသည့္ အခါမ်ားလည္းရွိ၏။ ႐ႈံးနိမ့္တုိင္းလည္း စိတ္ဓာတ္က်စရာ မဟုတ္ပါ။ “ေလတုိက္တုိင္းသာ၊ ရြက္ေႂကြပါမူ၊ ဘယ္မွာ သစ္ရြက္က်န္မည္နည္း။ ေရတုိက္စားတုိင္းသာ ကမ္းပါးၿပိဳပါမူ ဘယ္မွာေျမသားက်န္မည္ နည္း။ က်႐ႈံးတုိင္းသာ ငိုရပါမူဘယ္မွာ မ်က္ရည္က်န္မည္နည္း” ဆုိသကဲ့သုိ႔ပင္။ ဆုံး႐ႈံးမႈႏွင့္ႀကံဳရသည့္ အခါတုိင္း မေလွ်ာ့ေသာဇြဲလုံ႔လ၊ ႀကံ့ခုိင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ မိမိ၏လုိအပ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိရွာ ကာအခ်ိန္ မီအခါမီ ျပဳျပင္လုိက္လွ်င္ ဆုံး႐ႈံးျခင္းမွသည္ ေအာင္ျမင္မႈဆီသုိ႔တက္လွမ္းႏုိင္မည္သာ ျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္၏ တစ္ႏုိင္ငံလုံးေအာင္ခ်က္ကုိ ေယဘုယ်သုံးသပ္ရလွ်င္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္တြင္သာ ရွိသည္ ကုိေတြ႕ရ၏။ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလုိက္ၾကည့္လွ်င္ မြန္ျပည္နယ္သည္ ေအာင္ခ်က္ ရာခုိင္ႏႈန္း အေကာင္းဆုံးျဖင့္ ေလးႏွစ္ဆက္တုိက္ ပထမေနရာတြင္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္တြင္ ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး၊ တနသၤာရီ၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတုိ႔ အသီးသီးရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ ၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ား၊ ဂုဏ္ထူးအေရအတြက္ မ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ ကဲြျပားေနၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
စင္စစ္တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြသည္ အေျခခံေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဘဝလမ္းခဲြကုိ အဓိက ဆုံးျဖတ္ေပးရာေနရာပင္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြရမွတ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း၊ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္စသည္တုိ႔ကုိ ခဲြျခား ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အရည္အခ်င္းကုိ စစ္ေဆးအကဲ ျဖတ္ရာတြင္လည္း စာေမးပဲြထက္ေကာင္းသည့္ စနစ္မ်ဳိးမရွိေသးပါ။
ယခုက်င္းပေနသည့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြသည္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြျဖစ္သည္။ ဆုိလုိသည္မွာ သူငယ္တန္းမွ နဝမတန္းအထိ ေက်ာင္းစစ္စာေမးပဲြျဖစ္သည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေရာက္မွသာ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြႏွင့္ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ ရာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းကာပညာေရးအေဟာသိကံျဖစ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္ကုိ ေတြ႕ ႏုိင္ပါ သည္။
သုိ႔ျဖင့္ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းစာေမးပဲြမ်ားအား ေရွးယခင္က စစ္ေဆးခဲ့ သည့္အတုိင္း အစုိးရစစ္ (ဝါ) ဘုတ္စစ္စာေမးပဲြမ်ားအျဖစ္ က်င္းပရန္ စီစဥ္လ်ာထားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ၏။ ဤသုိ႔ျဖင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း မေရာက္မီ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အရည္အခ်င္းအား စစ္ထုတ္ႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္၏။
လြန္ခဲ့သည့္ စာသင္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေက်ာင္းတြင္းစာေမးပဲြ၏ ေအာင္ခ်က္မ်ားကုိ ေလ့လာရာတြင္ ထူးျခားမႈ ရွိလာသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ယင္းမွာအျခားမဟုတ္၊ အတန္းႀကီးမ်ား အထူးသျဖင့္ အ႒မတန္း၊ နဝမတန္း စာေမးပဲြမ်ားတြင္ က်႐ႈံးသူအေရအတြက္ သိသိသာသာမ်ားလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ နာမည္ ႀကီးေက်ာင္းမ်ား တြင္လည္း အလားတူအေျခအေနမ်ဳိးေတြ႕ရ၏။
ဆုိရလွ်င္ လြန္ခဲ့သည့္ ေလး၊ ငါးႏွစ္ခန္႔က ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ သိသာႏုိင္ သည္။ ယင္းႏွစ္မ်ားကေက်ာင္းစစ္စာေမးပဲြမ်ားတြင္ က်႐ႈံးသူ မရွိသေလာက္ နည္းပါး၏။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္း ငယ္မ်ားဆုိလွ်င္ ေအာင္စာရင္းပင္ ကပ္စရာမလုိ၊ ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသင္ပုန္း တစ္ခုတြင္ “အတန္းအသီးသီးမွေျဖဆုိသူအားလုံးေအာင္ျမင္သည္” ဟူ၍ စာတစ္ေၾကာင္းတည္း ေရး လုိက္သည္မ်ားလည္း ရွိ၏။
ဤသုိ႔က်႐ႈံးသူမရွိ ေအာင္ျမင္လာျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ တစ္တန္းၿပီးတစ္တန္း အတန္းမ်ားတက္လာေသာ္လည္း ယင္းအတန္းအသီးသီးတြင္ ေၾကညက္ရမည့္စာမ်ားမွာ မေၾကညက္ခဲ့။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အတန္းႀကီးမ်ားသုိ႔ေရာက္ရွိလာ၏။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းအေရာက္တြင္ အစုိးရစစ္ႏွင့္ ေတြ႕ေသာအခါ မ႐ွဴႏုိင္မကယ္ႏုိင္ႏွင့္ က်႐ႈံး႐ုံကာမွ်ႏွင့္ ေက်ာင္းမွ ထြက္ခြာသြားၾကသူမ်ားလည္း အမ်ား အျပားေတြ႕ရွိႏုိင္ေလသည္။ ယင္းသုိ႔ေသာ မ်ဳိးဆက္မ်ားကား ယေန႔တုိင္ က်န္ရွိေနဆဲျဖစ္၏။
ယခုကဲ့သုိ႔ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းကုိ စစ္ေဆးမည့္ပုံစံေျပာင္းလုိက္ျခင္းျဖင့္ မိဘမ်ားကလည္း မိမိ တို႔၏သားသမီးမ်ားကုိ ေပါ့ေပါ့ဆဆ လႊတ္ထား၍မရေတာ့သည္ကုိ သိျမင္လာၾကသည္။ သားသမီး အေရး တတ္ႏုိင္သမွ် အေလးထားလာၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။
ဆုိရလွ်င္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားက က်႐ႈံးသူမရွိ အေနအထားမွ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီ သူမ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္း စစ္ခ်ေနသည္ကုိေတြ႕ရသည္။ ဤသုိ႔ အတန္းအသီးသီးတြင္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသူမ်ား ကုိသာ ေအာင္ျမင္ေစျခင္းျဖင့္ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြႏွင့္ တုိက္႐ုိက္ထိေတြ႕ရမည့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမး ပဲြတြင္ အရည္အခ်င္းျပည့္ျပည့္ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ ယခု စီမံေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းစာေမးပဲြစစ္ေဆးမႈပုံသဏၭာန္ေျပာင္း လဲျခင္းက တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြအတြက္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါတြင္ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္အတူ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားလည္း ေပၚထြန္းေနၿပီျဖစ္၏။ ယင္းပုဂၢလိ ကေက်ာင္းမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းကုိၾကည့္လွ်င္ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္ေနသည္ ကုိေတြ႕ရ၏။ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားက အရည္အခ်င္းမျပည့္မီသူမ်ားကုိ အတန္းခ်သည့္ အေနအထားမ်ဳိးတြင္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားက က်႐ႈံးသူမရွိသေလာက္ ေအာင္စာရင္းမ်ား ထုတ္ျပန္ေန သည္ကုိေတြ႕ရ၏။ ပညာ မလုိ အတန္းတက္ရမႈ ကုိသာလုိေသာ မိဘမ်ားလည္း ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားတြင္ အေျပးအလႊား အပ္ႏွံေန ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။
စင္စစ္ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လက္ေအာက္တြင္ရွိသည့္ အေျခခံပညာ သင္ေက်ာင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ စာေမးပဲြစစ္ေဆး၍ ေအာင္စာရင္းမ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာေနရသည္ျဖစ္ရာ က်႐ႈံး သူမရွိေအာင္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေနမႈအေပၚ ျပန္လည္ေလ့လာသုံးသပ္ရန္ လုိအပ္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ အ တန္းတုိင္းတြင္ “မေအာင္မရွိ ငါ့တပည့္” မူျဖင့္ လက္ခံသင္ၾကားေနၾကလွ်င္ မလုိလား အပ္ေသာ ပညာေရး အေဟာသိကံျဖစ္မႈမ်ား ျမင့္မားေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း အစုိးရေက်ာင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသူမ်ားကုိ သာ အတန္းတင္ေပးသည့္စနစ္ကုိ က်င့္သုံးသင့္သည္။ ထုိ႔အတူတပည့္မ်ား၏ အရည္အေသြးျမင့္မား လာ ေအာင္လည္း အဘက္ဘက္မွ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔မွသာ ယင္းကေလးမ်ားသည္ တကၠ သုိလ္ဝင္တန္းဟူသည့္ အစုိးရစစ္ စာေမးပဲြႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသည့္အခါ မိမိတို႔၏ႀကိဳးပမ္းအား ထုတ္မႈနဲ႔ အတူ ေအာင္ျမင္မႈရႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ မိမိတုိ႔ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ မ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ဤသည္မွာ ေအာင္ခ်က္ထိန္းညႇိႏုိင္ေရးႏွင့္ တုိက္႐ုိက္အခ်ဳိးက်ေနလိမ့္မည္ ဟု ေတြးဆမိသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၁၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ေအာင္စာရင္းမ်ား ႀကိဳတင္ေၾကညာ ထားသည့္အတုိင္း ဇြန္ ၇ ရက္တြင္ ထြက္ရွိ လာသည္။ ေအာင္ျမင္သူမ်ား၊ ဂုဏ္ထူးရရွိသူမ်ား ေပ်ာ္မဆုံးေမာ္မဆုံးျဖစ္ၾက၏။ ႐ႈံးနိမ့္သူမ်ား မႈိင္သူမိႈင္ ငုိင္သူငုိင္၊ ငုိသူငုိ၊ ယုိသူယုိ။
စင္စစ္ဘဝခရီးလမ္းကုိ ေလွ်ာက္လွမ္းရာတြင္လည္း အၿမဲတမ္း အႏုိင္ရေနသည္မဟုတ္။ ႐ႈံးနိမ့္ရသည့္ အခါမ်ားလည္းရွိ၏။ ႐ႈံးနိမ့္တုိင္းလည္း စိတ္ဓာတ္က်စရာ မဟုတ္ပါ။ “ေလတုိက္တုိင္းသာ၊ ရြက္ေႂကြပါမူ၊ ဘယ္မွာ သစ္ရြက္က်န္မည္နည္း။ ေရတုိက္စားတုိင္းသာ ကမ္းပါးၿပိဳပါမူ ဘယ္မွာေျမသားက်န္မည္ နည္း။ က်႐ႈံးတုိင္းသာ ငိုရပါမူဘယ္မွာ မ်က္ရည္က်န္မည္နည္း” ဆုိသကဲ့သုိ႔ပင္။ ဆုံး႐ႈံးမႈႏွင့္ႀကံဳရသည့္ အခါတုိင္း မေလွ်ာ့ေသာဇြဲလုံ႔လ၊ ႀကံ့ခုိင္ေသာ စိတ္ဓာတ္ျဖင့္ မိမိ၏လုိအပ္ခ်က္၊ အားနည္းခ်က္မ်ားကုိရွာ ကာအခ်ိန္ မီအခါမီ ျပဳျပင္လုိက္လွ်င္ ဆုံး႐ႈံးျခင္းမွသည္ ေအာင္ျမင္မႈဆီသုိ႔တက္လွမ္းႏုိင္မည္သာ ျဖစ္သည္။
ယခုႏွစ္၏ တစ္ႏုိင္ငံလုံးေအာင္ခ်က္ကုိ ေယဘုယ်သုံးသပ္ရလွ်င္ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္း ဝန္းက်င္တြင္သာ ရွိသည္ ကုိေတြ႕ရ၏။ တုိင္းေဒသႀကီးႏွင့္ ျပည္နယ္အလုိက္ၾကည့္လွ်င္ မြန္ျပည္နယ္သည္ ေအာင္ခ်က္ ရာခုိင္ႏႈန္း အေကာင္းဆုံးျဖင့္ ေလးႏွစ္ဆက္တုိက္ ပထမေနရာတြင္ ရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့သည္။
ထုိ႔ေနာက္တြင္ ဧရာဝတီတုိင္းေဒသႀကီး၊ တနသၤာရီ၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးတုိ႔ အသီးသီးရပ္တည္ႏုိင္ခဲ့ ၾကသည္ကို ေတြ႕ရ၏။ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းအလုိက္ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ား၊ ဂုဏ္ထူးအေရအတြက္ မ်ားကုိၾကည့္လွ်င္ ကဲြျပားေနၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။
စင္စစ္တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြသည္ အေျခခံေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဘဝလမ္းခဲြကုိ အဓိက ဆုံးျဖတ္ေပးရာေနရာပင္ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြရမွတ္ျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း၊ တကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္စသည္တုိ႔ကုိ ခဲြျခား ႏုိင္ျခင္းေၾကာင့္ ပင္ျဖစ္သည္။ လက္ရွိအေနအထားတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အရည္အခ်င္းကုိ စစ္ေဆးအကဲ ျဖတ္ရာတြင္လည္း စာေမးပဲြထက္ေကာင္းသည့္ စနစ္မ်ဳိးမရွိေသးပါ။
ယခုက်င္းပေနသည့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြသည္ အေျခခံပညာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အတြက္ တစ္ခုတည္းေသာ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြျဖစ္သည္။ ဆုိလုိသည္မွာ သူငယ္တန္းမွ နဝမတန္းအထိ ေက်ာင္းစစ္စာေမးပဲြျဖစ္သည္။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေရာက္မွသာ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြႏွင့္ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္ ရာ ေမွ်ာ္မွန္းထားသည္ထက္ ေလ်ာ့နည္းကာပညာေရးအေဟာသိကံျဖစ္မႈမ်ားလည္းရွိသည္ကုိ ေတြ႕ ႏုိင္ပါ သည္။
သုိ႔ျဖင့္ ယခုပညာသင္ႏွစ္မွစ၍ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းစာေမးပဲြမ်ားအား ေရွးယခင္က စစ္ေဆးခဲ့ သည့္အတုိင္း အစုိးရစစ္ (ဝါ) ဘုတ္စစ္စာေမးပဲြမ်ားအျဖစ္ က်င္းပရန္ စီစဥ္လ်ာထားလ်က္ရွိေၾကာင္း သိရ၏။ ဤသုိ႔ျဖင့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း မေရာက္မီ အဆင့္ႏွစ္ဆင့္တြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ အရည္အခ်င္းအား စစ္ထုတ္ႏုိင္ေတာ့မည္ျဖစ္၏။
လြန္ခဲ့သည့္ စာသင္ႏွစ္မ်ားအတြင္း ေက်ာင္းတြင္းစာေမးပဲြ၏ ေအာင္ခ်က္မ်ားကုိ ေလ့လာရာတြင္ ထူးျခားမႈ ရွိလာသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။ ယင္းမွာအျခားမဟုတ္၊ အတန္းႀကီးမ်ား အထူးသျဖင့္ အ႒မတန္း၊ နဝမတန္း စာေမးပဲြမ်ားတြင္ က်႐ႈံးသူအေရအတြက္ သိသိသာသာမ်ားလာျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ နာမည္ ႀကီးေက်ာင္းမ်ား တြင္လည္း အလားတူအေျခအေနမ်ဳိးေတြ႕ရ၏။
ဆုိရလွ်င္ လြန္ခဲ့သည့္ ေလး၊ ငါးႏွစ္ခန္႔က ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္ၾကည့္လွ်င္ သိသာႏုိင္ သည္။ ယင္းႏွစ္မ်ားကေက်ာင္းစစ္စာေမးပဲြမ်ားတြင္ က်႐ႈံးသူ မရွိသေလာက္ နည္းပါး၏။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္း ငယ္မ်ားဆုိလွ်င္ ေအာင္စာရင္းပင္ ကပ္စရာမလုိ၊ ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ေန႔တြင္ ေက်ာင္းသင္ပုန္း တစ္ခုတြင္ “အတန္းအသီးသီးမွေျဖဆုိသူအားလုံးေအာင္ျမင္သည္” ဟူ၍ စာတစ္ေၾကာင္းတည္း ေရး လုိက္သည္မ်ားလည္း ရွိ၏။
ဤသုိ႔က်႐ႈံးသူမရွိ ေအာင္ျမင္လာျခင္းေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ တစ္တန္းၿပီးတစ္တန္း အတန္းမ်ားတက္လာေသာ္လည္း ယင္းအတန္းအသီးသီးတြင္ ေၾကညက္ရမည့္စာမ်ားမွာ မေၾကညက္ခဲ့။ ဤသုိ႔ျဖင့္ အတန္းႀကီးမ်ားသုိ႔ေရာက္ရွိလာ၏။ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းအေရာက္တြင္ အစုိးရစစ္ႏွင့္ ေတြ႕ေသာအခါ မ႐ွဴႏုိင္မကယ္ႏုိင္ႏွင့္ က်႐ႈံး႐ုံကာမွ်ႏွင့္ ေက်ာင္းမွ ထြက္ခြာသြားၾကသူမ်ားလည္း အမ်ား အျပားေတြ႕ရွိႏုိင္ေလသည္။ ယင္းသုိ႔ေသာ မ်ဳိးဆက္မ်ားကား ယေန႔တုိင္ က်န္ရွိေနဆဲျဖစ္၏။
ယခုကဲ့သုိ႔ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းကုိ စစ္ေဆးမည့္ပုံစံေျပာင္းလုိက္ျခင္းျဖင့္ မိဘမ်ားကလည္း မိမိ တို႔၏သားသမီးမ်ားကုိ ေပါ့ေပါ့ဆဆ လႊတ္ထား၍မရေတာ့သည္ကုိ သိျမင္လာၾကသည္။ သားသမီး အေရး တတ္ႏုိင္သမွ် အေလးထားလာၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ရ၏။
ဆုိရလွ်င္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားက က်႐ႈံးသူမရွိ အေနအထားမွ အရည္အခ်င္းမျပည့္မီ သူမ်ားကုိ တျဖည္းျဖည္း စစ္ခ်ေနသည္ကုိေတြ႕ရသည္။ ဤသုိ႔ အတန္းအသီးသီးတြင္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသူမ်ား ကုိသာ ေအာင္ျမင္ေစျခင္းျဖင့္ အစုိးရစစ္စာေမးပဲြႏွင့္ တုိက္႐ုိက္ထိေတြ႕ရမည့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမး ပဲြတြင္ အရည္အခ်င္းျပည့္ျပည့္ ေအာင္ခ်က္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ၾကမည္သာ ျဖစ္သည္။ ယခု စီမံေဆာင္ရြက္ေနသည့္ စတုတၳတန္းႏွင့္ အ႒မတန္းစာေမးပဲြစစ္ေဆးမႈပုံသဏၭာန္ေျပာင္း လဲျခင္းက တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြအတြက္ ႀကိဳတင္ေလ့က်င့္ျခင္းပင္ျဖစ္ပါသည္။
ယခုအခါတြင္ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္အတူ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားလည္း ေပၚထြန္းေနၿပီျဖစ္၏။ ယင္းပုဂၢလိ ကေက်ာင္းမ်ား၏ ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းကုိၾကည့္လွ်င္ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ဆန္႔က်င္ ဘက္ျဖစ္ေနသည္ ကုိေတြ႕ရ၏။ အစုိးရေက်ာင္းမ်ားက အရည္အခ်င္းမျပည့္မီသူမ်ားကုိ အတန္းခ်သည့္ အေနအထားမ်ဳိးတြင္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားက က်႐ႈံးသူမရွိသေလာက္ ေအာင္စာရင္းမ်ား ထုတ္ျပန္ေန သည္ကုိေတြ႕ရ၏။ ပညာ မလုိ အတန္းတက္ရမႈ ကုိသာလုိေသာ မိဘမ်ားလည္း ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားတြင္ အေျပးအလႊား အပ္ႏွံေန ၾကသည္ကုိ ေတြ႕ရ၏။
စင္စစ္ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန၏ လက္ေအာက္တြင္ရွိသည့္ အေျခခံပညာ သင္ေက်ာင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ပင္ စာေမးပဲြစစ္ေဆး၍ ေအာင္စာရင္းမ်ား ထုတ္ျပန္ေၾကညာေနရသည္ျဖစ္ရာ က်႐ႈံး သူမရွိေအာင္ခ်က္မ်ား ထုတ္ျပန္ေနမႈအေပၚ ျပန္လည္ေလ့လာသုံးသပ္ရန္ လုိအပ္လာၿပီ ျဖစ္သည္။ အ တန္းတုိင္းတြင္ “မေအာင္မရွိ ငါ့တပည့္” မူျဖင့္ လက္ခံသင္ၾကားေနၾကလွ်င္ မလုိလား အပ္ေသာ ပညာေရး အေဟာသိကံျဖစ္မႈမ်ား ျမင့္မားေနဦးမည္ျဖစ္သည္။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္လည္း အစုိးရေက်ာင္းမ်ားကဲ့သုိ႔ အရည္အခ်င္းျပည့္မီသူမ်ားကုိ သာ အတန္းတင္ေပးသည့္စနစ္ကုိ က်င့္သုံးသင့္သည္။ ထုိ႔အတူတပည့္မ်ား၏ အရည္အေသြးျမင့္မား လာ ေအာင္လည္း အဘက္ဘက္မွ ဝုိင္းဝန္းႀကိဳးပမ္းၾကရမည္ျဖစ္သည္။ သုိ႔မွသာ ယင္းကေလးမ်ားသည္ တကၠ သုိလ္ဝင္တန္းဟူသည့္ အစုိးရစစ္ စာေမးပဲြႏွင့္ရင္ဆုိင္ရသည့္အခါ မိမိတို႔၏ႀကိဳးပမ္းအား ထုတ္မႈနဲ႔ အတူ ေအာင္ျမင္မႈရႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ မိမိတုိ႔ေမွ်ာ္မွန္းသည့္ အရည္အခ်င္းျပည့္မီေသာ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ မ်ား ေမြးထုတ္ႏုိင္ေပလိမ့္မည္။ ဤသည္မွာ ေအာင္ခ်က္ထိန္းညႇိႏုိင္ေရးႏွင့္ တုိက္႐ုိက္အခ်ဳိးက်ေနလိမ့္မည္ ဟု ေတြးဆမိသည္။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဇြန္ (၁၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)