“သည္းခံျခင္း” ႏွင့္“ ေအာင့္ခံျခင္း”
“ခႏၲီ ပရမံ တေပါ တိတိကၡာ”
●တိတိကၡာ- အရာရာတြင္ သည္းခံျခင္းတည္းဟူေသာ
●ခႏၲီ- သည္းခံျခင္း ခႏၲီတရားသည္
●ပရမံ-ထူးျမတ္လွစြာေသာ
●တေပါ-အက်င့္တရား အစစ္ျဖစ္ပါေပ၏။
ခႏၲီ - သည္းခံျခင္းကို ဘာျဖစ္လို႔ အျမတ္တရားလုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာတာပါလဲ။ “သည္းမခံႏုိင္ဘူး” ဆိုတဲ့ “ေဒါသ” ကိုေတာ့ လူတိုင္း လုပ္ႏုိင္ေပမယ့္ သည္းခံႏုိင္ ျခင္းလို႔ဆိုတဲ့ အေဒါသ ကိုေတာ့ လူတိုင္းလုပ္ႏုိင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး မဟုတ္လား။ အနည္းဆုံး ကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ ႏွဳတ္က မတုန္႔ျပန္ေပမယ့္ “စိတ္” ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သည္းမခံဘဲ၊ တုန္႔ျပန္ျပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ တယ္ေလ။
ကိုယ္ နဲ႔ ႏွဳတ္ ကေတာ့ အင္အားခ်င္း မမွ်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဂုဏ္သိကၡာ အရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေျခအေန အရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မတုန္႔ျပန္ေသာ္လည္း အခြင့္အေရး ရရင္ေတာ့ တုန္႔ျပန္ဖို႔ ဝန္မေလး တတ္ၾကဘူး။ ဒါကို “သည္းခံတယ္” လို႔ မေခၚဘဲ၊ “ေအာင့္ခံတယ္” လို႔ ေခၚပါတယ္။ မႏုိင္လို႔ ေအာင့္ခံေနတာပါ။ ႏိုင္ေပမယ့္ လည္း အေျခအေနအရ ေအာင့္ခံေနရ တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
●“သည္းခံ” တာက “အေဒါသကုသိုလ္” ျဖစ္ျပီး
●“ေအာင့္ခံ” တာက “ေဒါသအကုသိုလ္” ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားၾကီး ကြာျခားပါတယ္။
●သည္းခံတာက သည္းခံရင္ သည္းခံႏုိင္သေလာက္ စိတ္ရဲ့ အရည္အေသြးေတြ တက္လာႏုိင္ပါတယ္။
●ေအာင့္ခံတာကေတာ့ ေအာင့္ထားရင္ ေအာင့္ထားသေလာက္ စိတ္ထဲမွာ ပူေလာင္ရျပီး ၾကာလာေတာ့ ေဒါသအစုိင္အခဲလို ျဖစ္လာျပီး၊ အျငိဳးအာဃာတ အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားတတ္ျပီး အႏၲရာယ္ ၾကီးလွပါ တယ္။
ေလာကမွာ သည္းမခံႏုိင္ဘူး ဆိုတဲ့ ေဒါသေၾကာင့္ပဲ ျပစ္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို က်ဴးလြန္ေနၾကျပီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳ
မရဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ သည္းခံ လိုက္တဲ့အတြက္ ရန္သူ အျဖစ္ကို ေရာက္မသြားဘဲ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူမွဳ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္တာေတြ ကိုလည္းေတြ႔ေန ရပါတယ္။
“မသူေတာ္ေတြ” ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္တဲ့ လူေတြကို လူေပ်ာ့လူည့ံလို႔ ထင္တတ္ျပီး၊
“သူေတာ္ေကာင္းေတြ” ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္မွ၊
“အျမတ္တရားကို က်င့္သုံးႏုိင္သူ” လို႔ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား
သည္းခံျခင္းကို မွန္ကန္စြာ သေဘာေပါက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့“ခႏၲီပရမံ - သည္းခံျခင္းသည္ အျမတ္တရား ျဖစ္တယ္။” လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကို သေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။
“သည္းခံျခင္း” ျဖင့္ “အျမတ္တရား” တို႔ကို ေမြးျမဴႏုိင္ၾကပါေစ။
-【အရွင္၀ိလာသဂၢ (ေဗာဓိၿမိဳင္္သစၥာေရႊျပည္ဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္)】
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
●တိတိကၡာ- အရာရာတြင္ သည္းခံျခင္းတည္းဟူေသာ
●ခႏၲီ- သည္းခံျခင္း ခႏၲီတရားသည္
●ပရမံ-ထူးျမတ္လွစြာေသာ
●တေပါ-အက်င့္တရား အစစ္ျဖစ္ပါေပ၏။
ခႏၲီ - သည္းခံျခင္းကို ဘာျဖစ္လို႔ အျမတ္တရားလုိ႔ ျမတ္ဗုဒၶ ေဟာတာပါလဲ။ “သည္းမခံႏုိင္ဘူး” ဆိုတဲ့ “ေဒါသ” ကိုေတာ့ လူတိုင္း လုပ္ႏုိင္ေပမယ့္ သည္းခံႏုိင္ ျခင္းလို႔ဆိုတဲ့ အေဒါသ ကိုေတာ့ လူတိုင္းလုပ္ႏုိင္ဖို႔ မလြယ္ဘူး မဟုတ္လား။ အနည္းဆုံး ကေတာ့ ကိုယ္နဲ႔ ႏွဳတ္က မတုန္႔ျပန္ေပမယ့္ “စိတ္” ကေတာ့ ခ်က္ခ်င္း သည္းမခံဘဲ၊ တုန္႔ျပန္ျပီးသား ျဖစ္ေနတတ္ တယ္ေလ။
ကိုယ္ နဲ႔ ႏွဳတ္ ကေတာ့ အင္အားခ်င္း မမွ်လို႔ပဲျဖစ္ျဖစ္ ၊ ဂုဏ္သိကၡာ အရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေျခအေန အရပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မတုန္႔ျပန္ေသာ္လည္း အခြင့္အေရး ရရင္ေတာ့ တုန္႔ျပန္ဖို႔ ဝန္မေလး တတ္ၾကဘူး။ ဒါကို “သည္းခံတယ္” လို႔ မေခၚဘဲ၊ “ေအာင့္ခံတယ္” လို႔ ေခၚပါတယ္။ မႏုိင္လို႔ ေအာင့္ခံေနတာပါ။ ႏိုင္ေပမယ့္ လည္း အေျခအေနအရ ေအာင့္ခံေနရ တာေတြလည္း ရွိပါတယ္။
●“သည္းခံ” တာက “အေဒါသကုသိုလ္” ျဖစ္ျပီး
●“ေအာင့္ခံ” တာက “ေဒါသအကုသိုလ္” ျဖစ္တဲ့အတြက္ အမ်ားၾကီး ကြာျခားပါတယ္။
●သည္းခံတာက သည္းခံရင္ သည္းခံႏုိင္သေလာက္ စိတ္ရဲ့ အရည္အေသြးေတြ တက္လာႏုိင္ပါတယ္။
●ေအာင့္ခံတာကေတာ့ ေအာင့္ထားရင္ ေအာင့္ထားသေလာက္ စိတ္ထဲမွာ ပူေလာင္ရျပီး ၾကာလာေတာ့ ေဒါသအစုိင္အခဲလို ျဖစ္လာျပီး၊ အျငိဳးအာဃာတ အျဖစ္သို႔ ေျပာင္းသြားတတ္ျပီး အႏၲရာယ္ ၾကီးလွပါ တယ္။
ေလာကမွာ သည္းမခံႏုိင္ဘူး ဆိုတဲ့ ေဒါသေၾကာင့္ပဲ ျပစ္မွဳ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို က်ဴးလြန္ေနၾကျပီး၊ ျငိမ္းခ်မ္းမွဳ
မရဘဲ ျဖစ္ေနၾကပါတယ္။ သည္းခံ လိုက္တဲ့အတြက္ ရန္သူ အျဖစ္ကို ေရာက္မသြားဘဲ ၊ ျငိမ္းခ်မ္းတဲ့လူမွဳ ပတ္ဝန္းက်င္ကို တည္ေဆာက္ႏုိင္တာေတြ ကိုလည္းေတြ႔ေန ရပါတယ္။
“မသူေတာ္ေတြ” ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္တဲ့ လူေတြကို လူေပ်ာ့လူည့ံလို႔ ထင္တတ္ျပီး၊
“သူေတာ္ေကာင္းေတြ” ကေတာ့ သည္းခံႏုိင္မွ၊
“အျမတ္တရားကို က်င့္သုံးႏုိင္သူ” လို႔ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား
သည္းခံျခင္းကို မွန္ကန္စြာ သေဘာေပါက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့“ခႏၲီပရမံ - သည္းခံျခင္းသည္ အျမတ္တရား ျဖစ္တယ္။” လို႔ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာတာကို သေဘာေပါက္မယ္ ထင္ပါတယ္။
“သည္းခံျခင္း” ျဖင့္ “အျမတ္တရား” တို႔ကို ေမြးျမဴႏုိင္ၾကပါေစ။
-【အရွင္၀ိလာသဂၢ (ေဗာဓိၿမိဳင္္သစၥာေရႊျပည္ဓမၼရိပ္သာဆရာေတာ္)】
Dhamma Dãna Source ►
www.facebook.com/youngbuddhistassociation.mm
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook