တဏွာစြန္႔ရင္ ဘ၀ညြန္႕တယ္

★ ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ တစ္ေယာက္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ အဓိက အက်ဆံုး အရည္အေသြး ကေတာ့ 'တဏွာ ကင္းစင္ျခင္း' ဆိုတဲ့ အရည္ အေသြးပါ။ ဒီေနရာမွာ တဏွာကင္းရင္ ျငိမ္းတယ္
လို႔ျမတ္စြာ ဘုရားက ရိုးရိုးေလး ေဟာမထားဘဲနဲ႔ '၀ီတတေဏွာ ပုရာေဘဒါ = မေသခင္မွာ တဏွာ ကင္းရင္ ျငိမ္းေအးတယ္။' ဒီေနရာမွာ' မေသခင္= ပုရာေဘဒ' ဆိုတဲ့ စာလံုးေလး အပိုထည့္ျပီး ဘုရားက မိန္႔တယ္။ အဓိပၸာယ္က ဘုရားရွင္ရဲ႕ တရားေတြဟာ ေသျပီးေနာက္မွ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့ တရားမ်ိဳးေတြ မဟုတ္ဘူး ဒီဘ၀ ဒီခႏၶာမွာပဲ အက်ိဳးရနိဳင္တဲ့ တရားဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ေဖာ္ျပတယ္။

ေတာင့္တတယ္ ၊ျငိကပ္တယ္ စသည္ျဖင့္ အမ်ိဳးမ်ိဳး အဓိပၸာယ္ေတြနဲ႔ ေျပာဆိုၾကတယ္။ ဒါေပမယ့္ အဲ့ဒီ အဓိပၸာယ္ေတြဟာာ တဏွာဆိုတဲ့ စကားလံုးက တိုက္ရိုက္လာတဲ့ အဓိပၸာယ္ေတြ မဟုတ္ဘူး။ တဏွာ ဆိုတဲ့ စကားလံုးရဲ႕ တိုက္ရိုက္ ထြက္တဲ့ အဓိပၸယ္ကေတာ့ 'တႆတိ ပရိတႆတီတိ တဏွာ' ဆိုတဲ့ အတိုင္း ဆာတတ္တဲ့ တရားကို တဏွာလို႔ ေခၚတာပါ။ တဏွာဆိုတဲ့ ပါဠိစကားလံုးက ဆာျခင္းလို႔ အဓိပၸာယ္ ရပါတယ္။ ဘာေတြကို ဆာလဲ ဒါဆိုရင္။

★ မ်က္စိက အဆင္းအာရံု အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ ရူပတဏွာ၊ နားက အသံအမ်ိုးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ သဒၵတဏွာ၊ ႏွာေခါင္းက အနံ႔အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ ဂႏၶတဏွာ၊ လွ်ာက အရသာ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ ရသတဏွာ၊ ကိုယ္က လည္း အထိအေတြ႔ အမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ ေဖာ႒ဗၺတဏွာ၊ သေဘာတရား အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ဆာတဲ့ ဓမၼ တဏွာ၊ လို႔ေခၚတဲ့ တဏွာဆိုျပီး တဏွာ ၆ မ်ိဳး ရိွပါတယ္။ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္တဲ့ တဏွာကို အေၾကာင္း ျပဳျပီးေတာ့ အဆာေျပရာေျပေၾကာင္း အာရံုအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ရွာေဖြေပးေနရတဲ့ 'ပရိေယသနဒုကၡ= ရွာေဖြျခင္း ဆင္းရဲ ' နဲ႔လည္း လူသားေတြ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေနၾကတယ္။ ကိုယ္ဆာတဲ့အခ်ိန္မွာ အဆင္သင့္ စားနိဳင္ဖို႔ အတြက္ မေပ်ာက္ပ်က္ေအာင္ ထိန္းသိမ္း ေစာင့္ေရွာက္ထားရတဲ့ 'အာရကၡဒုကၡ= ေစာင့္ေရွာက္ရျခင္း ဆင္းရဲ' နဲ႔လည္း လူသားေတြ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေနၾကတယ္။ ကိုယ္ဆာေနတဲ့ အခ်ိန္ သံုးေဆာင္ စားသံုးဖို႔ ရွာထားတဲ့ အာရံုေလး ကိုယ္မသံုးေဆာင္ခင္ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ ပ်က္စီးသြားတဲ့ အခါမွာ မသံုး ေဆာင္လိုက္ရေလျခင္း ဆိုျပီးေတာ့ '၀ိပရိဏာမဒုကၡ= ပ်က္စီးျခင္းဆင္းရဲ' နဲ႕လည္း လူသားေတြ ပင္ပန္း ဆင္းရဲေနၾကတယ္။

★ ဒီဒုကၡသံုးမ်ိဳးဟာ အာရံုေတြကို ဆာေလာင္မြတ္သိပ္တဲ့ တဏွာရိွသူတိုင္း အျမဲဖိစီး နိပ္စက္တတ္တဲ့ အေျခခံ အက်ဆံုး ဒုကၡေတြပါပဲ။ အာရံုတစ္ခုကို ဆာေလာင္တိုင္း ဒီဒုကၡသံုးမ်ိဳး ၀ိုင္ရံေနတယ္ဆိုတာ အျမဲ သတိျပဳရပါမယ္။ ဆာေလာင္တဲ့ တဏွာေၾကာင့္ ပူေလာင္တဲ့ ေသာကျဖစ္ရတယ္။ ဆာေလာင္တဲ့ တဏွာ ေၾကာင့္ ဆင္းရဲတဲ့ ေဘးဒုကၡျဖစ္ရတယ္။ ဆာေလာင္တဲ့ တဏွာမွ လြတ္ေျမာက္သူ တဏွာ ကင္းစင္သူ မွာေတာ့ ပူေလာင္တဲ့ ေသာကလည္း လံုး၀မရိွ။ ဆင္းရဲတဲ့ ေဘးဒုကၡလည္း လံုး၀မရိွ ပကတိ ျငိမ္းေအးလွ ပါတယ္။

★ ယေန႔ ကမာၻအ၀ွမ္းမွာ စီးပြားေရး အဆင္မေျပလို႔ စိတ္ညစ္စိတ္ဆင္းရဲ ေနၾကတယ္။ စီးပြားေရး အဆင္ မေျပတာဟာ ဘယ္သူ႕ေၾကာင့္ပဲ ဘယ္၀ါေၾကာင့္ဘဲ ဆိုျပီးေတာ့ ေတြးမိတတ္ၾကတယ္။လက္ညိဳး ထိုးမိၾကတယ္။ အသိဉာဏ္ရိွတဲ့ သူေတာ္ေကာင္း ပုဂၢိဳလ္ကေတာ့ ျပႆနာရဲ႕ အရင္းအျမစ္ကို စနစ္တက် စိစစ္တတ္သူပီပီ ခုလိုေတြးတယ္။ ေအာ္ စီးပြားေရး အဆင္မေျပလို႔ စိတ္ညစ္ရတာဟာ ဘယ္သူ႕ေၾကာင့္ မွ မဟုတ္ဘူး။ လက္စသတ္ေတာ့ တဏွာေၾကာင့္ ပါလား။ ဒီစီးပြားဥစၥာေတြ ျဖစ္ေပၚလာမယ့္ ခံစားမႈေတြ ဒါေတြအေပၚ ဆာေလာင္ မြတ္သိပ္တဲ့ တဏွာေၾကာင့္ အခုလို စိတ္ညစ္ေနရ တာပါလား အဲ့ဒီလိုေတြး လိုက္တယ္။

★ အဲ့ဒီလို ေတြးလိုက္ေတာ့ သူတစ္ပါးအေပၚ အျပစ္လည္း မတင္ေတာ့ဘူး။ တဏွာအဆာ ဓာတ္လည္း အထိုက္အေလ်ာက္ ေျပေပ်ာက္သြားတယ္။ 'ဆင္းရဲဒုကၡေတြ အားလံုးဟာ အဆာမေျပသမွ် တာရွည္ရဦး မွာ ပါလား ' ဆိုတာ နက္နက္နဲနဲ သိလာေတာ့ ဆင္းရဲဒုကၡအားလံုး အေၾကာင္းရင္းျဖစ္တဲ့ တဏွာ အဆာ ဓာတ္ကို ပယ္သတ္ခ်င္ၾကတဲ့ ကုသိုလ္ ဆႏၵစိတ္လည္း ေပၚလာတယ္။ ဒီေတာ့ တဏွာဆိုတာ ေနရင္း ထိုင္ရင္းနဲေတာ့ အလိုအေလ်ာက္ ကင္းမသြားနိုင္ပါဘူး။ တဏွာကင္းေၾကာင္း အက်င့္ျမတ္ကို က်င့္မွ တဏွာက ကင္းသြားမွာပါ။ တဏွာကင္းေၾကာင္း အက်င့္က သံုးမ်ိဳးရိွပါတယ္။ သီလအက်င့္၊ သမာဓိ အက်င့္ ၊ပညာအက်င့္လို႔ သံုးမ်ိးရိွပါတယ္။ အဲ့ဒီ အက်င့္သံုးပါး သိကၡာသံုးပါးဟာ တဏွာကင္းေၾကာင္း အက်င့္ေကာင္းပါပဲ။

သီလအက်င့္ ၊သမာဓိအက်င့္၊ ပညာအက်င့္၊ အက်င့္သံုးမ်ိဳးက ပယ္နိဳင္တဲ့ တဏွာ၊ပယ္နိဳင္တဲ့ အမ်ိဳးအစားကို မူတည္ျပီးေတာ့ တဏွာ အမ်ိဳးအစားလည္း သံုးမ်ိဳး ကြဲပါတယ္။ ၀ီတိကၠမတဏွာ၊ ပရိယု႒ာနတဏွာ၊ အႏုသယတဏွာ ဆိုျပီးေတာ့ သုံးမ်ိဳးရိွပါတယ္။

★ ပစၥည္းဥစၥာ တစ္ခုခုကို လိုခ်င္တဲ့ တဏွာျဖစ္တယ္။ အဲ့ဒီကိုယ္လိုခ်င္တဲ့ ပစၥည္းေလးတစ္ခု ရဖို႔အတြက္ သူ႕အသက္ကို သတ္တယ္။ သူမ်ားဥစၥာကို ခိုးတယ္။ ဒါဆိုရင္ ကာယကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မိျပီး။ ကိုယ္ လိုခ်င္တာရဖို႔အတြက္ လိမ္ညာျပီးေတာ့ ေျပာဆိုမိတယ္။ ကုန္းတိုက္ စကားေတြ ေျပာဆိုမိတယ္။ ဒါဆို ရင္ ၀စီကံေျမာက္ က်ဴးလြန္မိျပီ။ ဒီလိုတဏွာကို ၀ီတိကၠမတဏွာ လို႔ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီ၀ီတိကၠမ တဏွာကို သီလအက်င့္နဲ႕ ပယ္ရပါတယ္။ သီလဆိုတာ ကာယကံနဲ႔ ၀စီကံကို ေစာင့္ထိန္းတဲ့ အလုပ္ပါ။ ကိုယ္နဲ႔ မလုပ္သင့္ တာကို ေရွာက္ၾကဥ္တာ။ ႏႈတ္နဲ႔မေျပာဆိုသင့္တဲ့ စကားကို မေျပာဘဲ ေရွာင္ၾကဥ္တာ သီလလို႔ ေခၚတယ္။ ကိုယ္နဲ႔ႏႈတ္ကို ေစာင့္ထိန္းနိဳင္ျပီးဆိုရင္ ၀ီတိကၠမ တဏွာကို ပယ္ျပီးသား ျဖစ္သြားတယ္။ စိတ္ ထဲကေတာ့ လိုခ်င္တယ္ေပါ့။ ဒီပစၥည္းေလး လိုခ်င္တယ္ေပါ့။ စိတ္ထဲက ဒီပစၥည္းေလး ရဖို႔အတြက္ သတ္ ခ်င္ ခိုးခ်င္ လိမ္ညာခ်င္ေပမယ့္ ကာယကံေျမာက္ သတ္ျခင္း ခိုးျခင္း လိမ္ညာျခင္းမျပဳဘူး အဲ့ဒီလိုဆိုရင္ လြန္က်ဴးေၾကာင္း ၀ီတိကၠမတဏွာကို သီလနဲ႔ ပယ္ျပီးသား ျဖစ္သြားျပီ။

★ စိတ္ထဲမွာ ထၾကြေနတဲ့ တဏွာကိုေတာ့ ပရိယု႒ာန တဏွာလို႔ေခၚတယ္။ ဒီပစၥည္းေလးကို လိုခ်င္တယ္ သံုးခ်င္တယ္ ရခ်င္တယ္။ အဲ့ဒီလို စိတ္ထဲမွာပဲ သာယာႏွစ္သက္ေနတဲ့ တဏွာကို ပရိယု႒ာနတဏွာလို႔ ေခၚတယ္။ အဲ့ဒီတဏွာကို က်ေတာ့ သမာဓိအက်င့္ နဲ႔ပယ္ရတယ္။ ဘုရားဂုဏ္ေတာ္ ပြားတာတို႔ ေမတၱာ ဘာ၀နာပြားတာတို႔ ကသိုဏ္းရႈတာတို႔ စသည္ျဖင့္ အာရံုတစ္ခုမွာ စူးစိုက္ျပီး ထားရတဲ့ သမာဓိအက်င့္
သမထ အက်င့္ကိုက်င့္ရင္ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ တဏွာဟာ စိတ္ထဲမွာ ထၾကြျပီးေတာ့ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။

★ စိတ္ထဲမွာေတာ့ ပစၥည္းတစ္ခုကို ျမင္ေပမယ့္ လိုခ်င္တဲ့စိတ္လည္းမျဖစ္ဘူး။ တပ္မက္တဲ့ စိတ္လည္း မျဖစ္ဘူး။ ဒီပစၥည္းေလး သံုးခ်င္တဲ့ စိတ္လည္းမျဖစ္ဘူး ကိုယ္နဲ႔ မဆိုင္သလိုပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ေလာေလာ ဆယ္မွာေတာ့ ဒီပစၥည္းအေပၚ တပ္မက္တဲ့ တဏွာမျဖစ္ေပမယ့္ အေၾကာင္း ညီညြတ္တဲ့ အခ်ိန္ အခြင့္ သာတဲ့အခ်ိန္ ျဖစ္ဖို႔ရန္အတြက္ စိတ္ထဲမွာ ကိန္းေအာင္းေနတဲ့ တဏွာ ဆိုတာကေတာ့ ရိွေသးတယ္။ အခု မလိုခ်င္ေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ လိုခ်င္ရင္ လိုခ်င္လာနိဳင္တဲ့ တဏွာမ်ိဳးျဖစ္တယ္။

★ ဆိုၾကပါဆို႔ ထမင္းစားျပီးခါစ ဆိုရင္ ဗိုက္ကျပည့္ေနျပီ ကိုယ္သိပ္ၾကိဳက္တဲ့ မုန္ပဲသေရစာေတြ ဟင္း လ်ာေတြ ေရွ႕မွာလာခ်ျပီး ေကြ်းေပမယ့္ ေတာ္ျပီ မစားခ်င္ဘူး။ စိတ္ထဲွာ စားခ်င္တဲ့ စိတ္ထၾကြျပီးျဖစ္ မေနပါဘူး။ အဲ့ဒီအခ်ိန္မွာ ဗိုက္ကျပည့္ေနျပီကိုး။ ဒါေပမယ့္ မစားခ်င္ေတာ့ဘူးေျပာလို႔ ဒီလူမွာ ဒီအစာ ကိုတပ္မက္တဲ့ တဏွာ ကင္းသြားျပီး ဆိုရင္ေတာ့ မကင္းေသးပါဘူး။

ေနာင္ ဗိုက္ဆာလာတဲ့ အခ်ိန္ ေနာင္အေၾကာင္း ညီညြတ္တဲ့ အခ်ိန္ ဒီအစားအစားကို စားခ်င္တဲ့ တဏွာ ျပန္ျဖစ္ဦးမွာပါပဲ။ အဲ့ဒီလိုတဏွာမ်ိဳး ေလာေလာဆယ္ေတာ့ လိုခ်င္တပ္မက္တဲ့ စိတ္ျဖစ္မေနေပမယ့္ အေၾကာင္းညီညြတ္တဲ့ အခါမွာ ျဖစ္လာခြင့္ရိွတဲ့ ႏွလံုးသားထဲမွာ အတြင္းသႏၲာန္ထဲမွာ နက္ရိႈင္းစြာ ငုပ္လ်ိဳး ကိန္း၀ပ္ေနတဲ့ တဏွာမ်ိဳးကို အႏုသယ တဏွာလို႔ေခၚပါတယ္။

★ အဲ့ဒီ အႏုသယ တဏွာကိုေတာ့ ပညာက်င့္စဥ္နဲ႔ ပယ္သတ္ရပါတယ္။ ပညာဆိုတာ ၀ိပႆနာပညာ မဂ္ပညာပါပဲ။ အဲ့ဒီ အႏုသယ တဏွာမွာလည္း အာရမၼဏႏုသယ တဏွာ၊ သႏၲာနာႏုသယ တဏွာ ဆိုျပီးေတာ့ ႏွစ္မ်ိဳးရိွတယ္။ အာရမၼဏႏုသယ တဏွာဆိုတာ အာရံုေပၚမွာ ကိန္းေနတဲ့ တဏွာပါ။ အဆင္း အာရံုတစ္ခုကို ျမင္လိုက္တဲ့အခါ အဲ့အဆင္းအာရံုကို နည္းမွန္လမ္းမွန္ မရႈမွတ္မိလိုက္ဘူးဆိုရင္ အဲ့ဒီ အဆင္အာရံုေပၚမွာ တဏွာျဖစ္လာတယ္။ လူတစ္ေယာက္ကို ျမင္တဲ့အခ်ိန္မွာ သတိပ႒ာန္နည္းအတိုင္း ျမင္တယ္ ျမင္တယ္ စသည္အားျဖင့္ မရႈမွတ္လိုက္တဲ့ အတြက္ေၾကာင့္ အဲ့ဒီလူအေပၚ တပ္မက္စိတ္ေလး ျဖစ္သြားတယ္ ဆိုပါေတာ့။ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အဲ့ဒီ လူအေၾကာင္းျပန္ျပီးေတာ့ သတိရတဲ့အခါ စျမင္တုန္းက ရႈမွန္မႈမပါဘဲ ၾကည့္ခဲ့အတြက္ သူ႕အေၾကာင္း ျပန္ေတြးတဲ့အခါ တပ္မက္တဲ့ တဏွာေလး ျပန္ျဖစ္လာ တယ္။ အဲ့ဒီလို မရႈမွတ္လိုက္မိတဲ့ အာရံုေပၚမွာ ေနာက္ထပ္ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ ကိန္းသြားတဲ့ တဏွာကို
အာရမၼဏႏုသယ တဏွာ လို႔ေခၚတယ္။

★ အဆင္းအာရံုနဲ႔ ၾကံုတဲ့အခါတိုင္း ျမင္တယ္ ျမင္တယ္ အသံအာရံုေတြ ၾကံုတဲ့အခါတိုင္း ၾကားတယ္ ၾကားတယ္ စသည္ျဖင့္ ဒြါရေျခာက္ပါးမွာ အာရံုေျခာက္ပါး ထင္လာတိုင္း အဲ့ဒီအာရံုေတြကို ပစၥပၸဳန္က်က် ရႈမွတ္ ပစ္လိုက္ရမယ္။ အရိွကို အရိွတိုင္း ရႈမွတ္ပစ္လိုက္ရမယ္။ အဲ့ဒိလို ရႈမွတ္လိုက္ရင္တာ့ ရႈမွတ္ လိုက္မိတဲ့ အာရံုနဲ႕ပတ္သက္ျပီးေတာ့ ရႈမွတ္လိုက္တဲ့ အခိုက္အတန္႔နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ အာရံုကို ေနာင္တစ္ ခ်ိန္ျပန္ေတြးေပမယ့္လည္း တဏွာ မျဖစ္ေတာ့ဘူး။ မရႈမွတ္လိုက္မိတဲ့ အာရံုေၾကာင့္ေတာ့ ျဖစ္ေကာင္း
ျဖစ္မယ္ ရႈမွတ္မိလိုက္တဲ့ အာရံုေၾကာင့္ေတာ့ တဏွာမျဖစ္ေတာ့ဘူး။ ရႈမွတ္မႈ တန္ခိုးေၾကာင့္ အဲ့ဒီအာရံု ကို စေတြ႕စဥ္က တဏွာမွ ကိန္းမွမကိန္းခဲ့ဘဲ။ ဒါ့ေၾကာင့္ အာရမၼဏႏုသယ တဏွာကို ၀ိပႆနာပညာနဲ႔ ပယ္ရမယ္။ ဘယ္အာရံုနဲ႔ေတြ႔ေတြ႔ ရႈမွတ္ျပီးေတာ့ ပဲေနရမယ္။

★ သႏၲာနာႏုသယ တဏွာဆိုတာ အခု အဆင္းအာရံုေလး တစ္ခုေတြ႕ေပမယ့္ တပ္မက္စိတ္ မျဖစ္ဘူး။ အာရံုမွာ တဏွာ မကိန္းဘူး။ ဒါေပမယ့္ ေနာင္တစ္ခ်ိန္ အေၾကာင္း ညီညႊတ္တဲ့အခါ ျဖစ္ဖို႔အတြက္ စိတ္ထဲမွာ အတြင္းသႏၲာန္မွာ ကိန္း၀ပ္ေနတဲ့ တဏွာကို သႏၲာနာႏုသယ တဏွာလို႔ ေခၚတယ္။ အေၾကာင္း ညီညြတ္ရင္ ျဖစ္ခြင့္ရိွတဲ့ အဲ့ဒီတဏွာကို မဂ္ပညာနဲ႔ ပယ္သတ္ရပါမယ္။ ၀ိပႆနာရိုးရိုးနဲ႔ ပယ္ သတ္ လို႔မရပါဘူး။ အဲ့ဒီ မဂ္ပညာ ဆိုတာကလည္း ၀ိပႆနာပညာ အားေကာင္းသြားမွ အထြတ္အထိပ္ ေရာက္သြားမွ ျဖစ္မွာဆိုေတာ့ အဲ့ဒီ မဂ္ပညာ ရဖို႔အတြက္ အဓိကကေတာ့ ၀ိပႆနာ အားထုတ္ဖို႔ပါပဲ။
၀ိပႆနာဉာဏ္ ရင့္က်က္သြားလို႔ မဂ္ဉာဏ္ဆိုဒ္ ေရာက္သြားျပီဆိုရင္ အဲ့ဒီမဂ္ဉာဏ္ရဲ႕ပယ္သိတ္ျခင္းကို ခံလိုက္ရတဲ့ တဏွာဟာ ဘယ္ေတာ့မွ ျဖစ္ခြင့္မရိွေတာ့ ပါဘူး။

★ အာရံုေပၚ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္တဲ့ တဏွာကင္းတာနဲအမွ် အဲ့ဒီဆာေလာင္ မြတ္သိပ္မႈေတြရဲ႕ ေနရာမွာ ျငိမ္းေအးခ်မ္းသာမႈ ေတြသာ အစားထိုး ၀င္ေရာက္လာမွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ ျဖစ္ခ်င္ရင္ သီလက်င့္စဥ္နဲ႔ ကိုယ္ထိ ႏႈတ္ေရာက္ တဏွာကို ပယ္သတ္ရမယ္။ သမာဓိက်င့္စဥ္နဲ႔ စိတ္တြင္း ျဖစ္ တဏွာကို ပယ္သတ္ရမယ္။ ပညာက်င့္စဥ္နဲ႔ ငုပ္လွ်ိဳးေအာင္း တဏွာကို ပယ္သတ္ရမယ္။ တဏွာ ကင္းျပီ ဆိုေတာ့ျဖင့္ က်န္တဲ့ ေဒါသ ဣႆာ မာန မစၧရိယစတဲ့ ကိေလသာေတြ အားလံုးပဲ ကင္းသြားပါျပီး။တဏွာကင္းရင္ ကိေလသာ ကင္းပါတယ္။ က်င့္စဥ္သံုးပါးနဲ႔ တဏွာသံုးပါးကို အျမစ္ျပတ္ ပယ္သတ္နိဳင္ျပီိ ဆိုရင္ေတာ့ ဧကန္မုခ် ျငိမ္းေအးေသာ ဘ၀ပိုင္ရွင္ အစစ္ျဖစ္ပါျပီ။

{အရွင္ဆႏၵာဓိက (ေရႊပါရမီေတာရ)}

(ျငိမ္းေအးေသာဘ၀ပိုင္ရွင္ တရားေတာ္မွ ေကာက္ႏႈတ္ခ်က္)

ဓမၼမိတ္ေဆြသူေတာ္စင္မ်ား စိတ္၏ခ်မ္းသာျခင္း ကိုယ္၏က်န္းမာျခင္းနဲ႔ ျပည့္စံုၾကပါေစဗ်ာ

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=262690007269990&set=a.107803712758621
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...