အင္ဂ်င္ အမ်ိဳးအစားမ်ား အပိုင္း(၂)
Turbocharged Petrol Engines
သူကေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြမွာ အသံုးမ်ားတာ ေတြ႔ႏိုင္ၿပီး ဒီအင္ဂ်င္စနစ္က စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေကာင္းမြန္ တာေၾကာင့္ အသံုးျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အရြယ္အစား အလိုက္ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ ခရီးသည္စီး ကားေတြမွာ ဆိုရင္ အင္ဂ်င္ခန္း ေနရာပိုမို ေပးစြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ အရြယ္အစား ႀကီးႀကီးမားမား ဖန္တီး တည္ေဆာက္ၿပီး တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေလ့ရွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ Turbochargedစနစ္ရဲ႕ သေဘာက ေနရာစား သက္သာၿပီး စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ရည္ရြယ္တာေၾကာင့္လည္း တကယ္လို႔သာ Petrolအင္ဂ်င္ စနစ္မွာ Turboစနစ္ မပါဘူးဆိုရုင္ အခုထက္ကိုပဲ အင္ဂ်င္ အရြယ္က ပိုမို ႀကီးမားေအာင္ ဖန္တီးရလိမ့္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သိထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလြယ္ဆံုး ဥပမာ တစ္ခု ေပးရမယ္ ဆုိရင္ Porsche 944 ရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈ စြမ္းရည္္ေရာ၊ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္မႈ အပိုင္းမွာပါ သူက အင္ဂ်င္ အရြယ္ေသးၿပီး Turboစနစ္ သူ႔ထက္ အင္ဂ်င္ အရြယ္ႀကီးမားတဲ့ Porsche 928 ေလာက္ထိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ႏိုင္ တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Turbocharging စနစ္က Supercharging စနစ္ထက္ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ ပိုမို နည္းပါးတာေၾကာင့္ Turboစနစ္က အသံုးမ်ားတာ ျဖစ္သလို Super စနစ္နဲ႔ ႏိႈင္းစာမယ္ ဆိုရင္လည္း အားသာခ်က္ တစ္ခ်က္က အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အပိုင္းမွာ ပိုမို တာေၾကာင့္ ကုမဏီ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက သေဘာက် အသံုးမ်ားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္ရွိမွာ အိမ္စီးကား ေတြမွာ အသံုးမ်ားတဲ့ Turbo စနစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ Twin-turbo လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ biturbo စနစ္နဲ႔ Twin-scroll turboစနစ္္ေတြကလည္း ပံုမွန္ Turboေတြထက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းမြန္သလုိ ေနရာစားလည္း ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ဖန္တီးလာႏိ္ုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေကာင္းပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ Turbo Petrolစနစ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ဆက္ၾကည့္ရေအာင္ ပါေနာ္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွာ နာမည္ေက်ာ္ General Motorsက ပထမဆံုး Turbochargeredအင္ဂ်င္ စနစ္ကို ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ေတြ႔ရၿပီး သူ႔မွာ Oldsmobile Jetfireထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားတဲ့ Turbo Jetfireengine ကို အသံုးျပဳ ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပထမဆံုး Turbpစနစ္မွာ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အပို္င္းက ပံုမွန္ထက္ သိသိသာသာတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာတာ ေတြ႔ရေပမယ့္ အင္ဂ်င္ အေပၚ ယ့ုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ အပိုင္းမွာေတာ့ အားနည္းတာ ေတြ႔ရသလို မထင္ရင္ မထင္သလို ေမာင္းႏွင္ေနရင္းမွာကိုပဲ ရပ္တန္႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္တာေၾကာင့္ ၁၉၆၃ခုႏွစ္မွာ GMက လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ထုတ္လုပ္မႈကို ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ၁၉၇၃ခုႏွစ္ အေရာက္မွာေတာ့ BMWက Turbo စနစ္ကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းလာတာ ေတြ႔ႏုိင္ၿပီး ၁၉၇၃ခုႏွစ္အတြင္း ဖရန္႔ဖတ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ကားျပပြဲမွာ ၂.၀လီတာသံုး ကုမဏီထုတ္ Turboအင္ဂ်င္ကို ထည့္သြင္းမိတ္ဆက္ခဲ့တာ ေတြ႔ရသလုိ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၇၃-၇၄ခုႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ စက္သံုးဆီ အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ၁၉၇၄ခုႏွစ္ အေရာက္မွာ BMWရဲ႕ အိပ္မက္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ BMW ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္တန္႔သြားၿပီး ၁၉၇၄ခုႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ၿပိဳင္ဖက္ Porsche က 911 Turbo အမည္ရွိ အင္ဂ်င္ စနစ္တစ္ခုကို မိတ္ဆက္လာတာ ေတြ႔ရၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိခဲ့သလို အဲဒီ အခ်ိန္က 911 Turboက အျမန္ဆံုး စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အင္ဂ်င္ စနစ္ လည္း ျဖစ္လာပါတယ္။
အဲဒီလို Porsche ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈက Turbo စနစ္ကို အင္ဂ်င္စနစ္ေတြရဲ႕ ေလာကထဲ တည္ၿမဲစြာ ရပ့္တည္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိ္င္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Saabကလည္း ၁၉၇၇ခုႏွစ္မွာ Sabb 99အမ်ိဳးအစား Turbochargedအင္ဂ်င္ကို မိတ္ဆက္ ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႔ရသလို ၁၉၇၈ခုႏွစ္ အေရာက္မွာ Buickကလည္း Buick Regal V6ကို Turboစနစ္သံုးၿပီး ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
တစ္ဆက္တည္း အေနနဲ႔ Turboစနစ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ေတြ အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာခ်င္ ပါေသးတယ္။ ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ Twin-turboစနစ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူက လြယ္လြယ္ နားလည္ေအာင္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ Turboစနစ္ကို ပံုမွန္ တစ္ခံုးေနရာမွာ ႏွစ္လံုးထိုင္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ စနစ္တစ္ခုက Parallelစနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အထိုင္ ပံုစံမွာ Twinက ေနရာ ရသလို ထိုင္တတ္ေပမယ့္ Parallelကေတာ့ အၿပိဳင္ပံုစံထိုင္တဲ့ ဒီဇိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူကေတာ့ V Seriesအင္ဂ်င္ေတြမွာ ထိုင္တတ္တဲ့ ပံုစံ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Twinကေတာ့ ပံုမွန္ ထိုးျပြန္အထိုင္ အင္ဂ်င္ စနစ္ေတြမွာ အသံုးျပဳေလ့ရွိတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
Sequentialစနစ္ကေတာ့ Twinစနစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူက Turboစနစ္ ႏွစ္ခုလံုး အၿပိဳင္ လည္ပတ္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ စနစ္ျဖစ္ကာ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အားနည္းေနတဲ့ Turbo စနစ္တစ္ခု က သူ႔ထက္ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အားေကာင္းတဲ့ Turboစနစ္ကို ေထာက္ပံ့ လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Sequentialစနစ္မွာက အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္အား ျမန္ဆန္စြာ ျမွင့္တင္ႏုိင္တာ ေတြ႔ရသလို ကားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈလည္း ပံုမွန္ထက္ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အမ်ိဳးအစား တစ္ခုကေတာ့ Triple-Turboစနစ္ ျဖစ္ၿပီး သူက ထုတ္လုပ္သူ နည္းပါးတာ ေတြ႔ရၿပီး BMWရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ M3မွာ ဆိုရင္ Turboစနစ္ကို သံုးလံုးထိေအာင္ အထိုင္ထားၿပီး ထုတ္လုပ္ ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျပာရမယ့္ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ Quad-Turbo စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူကေတာ့ Supercarေတြမွာ တပ္ဆင္တာမ်ိဳး ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ Bugattiရဲ႕ W 16အင္ဂ်င္္ေတြမွာ Quadစနစ္ကို တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီး Bugatti Veryon EB110ဟာဆိုရင္လည္း Quadစနစ္သံုး V12အင္ဂ်င္တပ္ ေမာ္ဒယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
Turboစနစ္ကို ေမာ္ေတာ္ကား ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ေမာ္ဒယ္ေတြမွာလည္း ထည့္သြင္းသံုးစြဲတာ ေတြ႔ႏုိင္ၿပီးေတာ့ ၁၉၇၀ေမာ္ဒယ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ Toyota 7ေမာ္ဒယ္မွာဆိုရင္ Twinစနစ္သံုး Turboကို ထိုင္ထားတဲ့ ၿပိဳင္ကားကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ F1လို ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာလည္း ၁၉၇၇ခုႏွစ္ ကစၿပီး ၁၉၈၈ခုႏွစ္ေလာက္ထိေအာင္ Renault, Honda, BMWနဲ႔ Ferrariေတြက Turbo စနစ္သံုး ၿပိဳင္ကားေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရသလုိ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၿပိဳင္ပြဲ အတြင္း Turboအင္ဂ်င္တပ္ စနစ္ေတြ ဖယ္ထုတ္လုိက္ကာမွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္မႈ ရပ္တန္႔သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခုအေနနဲ႔က ဒီႏွစ္မွာ F1ၿပိဳင္ပြဲမွာ Turboစနစ္ေတြ ျပန္လည္ သံုးစြဲခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ Turbo စနစ္ သံုးၿပိဳင္ကားေတြ ျပန္လည္ ျမင္ေတြ႔ရေတာ့မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Rallyၿပိဳင္ပြဲေတြမွာေတာ့ Turboစနစ္က အရင္ကတည္းက အသံုးျပဳခြင့္ေပးထားတာ ျဖစ္ၿပီး ကန္႔သတ္ခ်က္ အေနနဲ႔ ၂၀၁၂ခုႏွစ္က ေနာက္ဆံုး ထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ ၃၄မီလီမီတာထက္ မပိုတဲ့ Turboေတြ တပ္ဆင္ခြင့္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
လင္းလင္း (IA)
သူကေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ ခရီးသည္တင္ ဘတ္စ္ကားေတြမွာ အသံုးမ်ားတာ ေတြ႔ႏိုင္ၿပီး ဒီအင္ဂ်င္စနစ္က စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေကာင္းမြန္ တာေၾကာင့္ အသံုးျပဳတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး ေတာ့ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အရြယ္အစား အလိုက္ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ေကာင္းမြန္တာေၾကာင့္ ခရီးသည္စီး ကားေတြမွာ ဆိုရင္ အင္ဂ်င္ခန္း ေနရာပိုမို ေပးစြမ္းႏိုင္တာေၾကာင့္ အင္ဂ်င္ အရြယ္အစား ႀကီးႀကီးမားမား ဖန္တီး တည္ေဆာက္ၿပီး တပ္ဆင္ ထုတ္လုပ္ေလ့ရွိတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ Turbochargedစနစ္ရဲ႕ သေဘာက ေနရာစား သက္သာၿပီး စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ ပိုမို ေကာင္းမြန္ေအာင္ ရည္ရြယ္တာေၾကာင့္လည္း တကယ္လို႔သာ Petrolအင္ဂ်င္ စနစ္မွာ Turboစနစ္ မပါဘူးဆိုရုင္ အခုထက္ကိုပဲ အင္ဂ်င္ အရြယ္က ပိုမို ႀကီးမားေအာင္ ဖန္တီးရလိမ့္မယ္ဆိုတာကိုေတာ့ သိထားရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အလြယ္ဆံုး ဥပမာ တစ္ခု ေပးရမယ္ ဆုိရင္ Porsche 944 ရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈ စြမ္းရည္္ေရာ၊ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္ႏုိင္မႈ အပိုင္းမွာပါ သူက အင္ဂ်င္ အရြယ္ေသးၿပီး Turboစနစ္ သူ႔ထက္ အင္ဂ်င္ အရြယ္ႀကီးမားတဲ့ Porsche 928 ေလာက္ထိေအာင္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းမြန္တာကို ေတြ႔ႏိုင္ တာပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Turbocharging စနစ္က Supercharging စနစ္ထက္ ထုတ္လုပ္မႈ စရိတ္ ပိုမို နည္းပါးတာေၾကာင့္ Turboစနစ္က အသံုးမ်ားတာ ျဖစ္သလို Super စနစ္နဲ႔ ႏိႈင္းစာမယ္ ဆိုရင္လည္း အားသာခ်က္ တစ္ခ်က္က အက်ိဳးသက္ေရာက္မႈ အပိုင္းမွာ ပိုမို တာေၾကာင့္ ကုမဏီ ေတာ္ေတာ္ မ်ားမ်ားက သေဘာက် အသံုးမ်ားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္ရွိမွာ အိမ္စီးကား ေတြမွာ အသံုးမ်ားတဲ့ Turbo စနစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ေတြ ျဖစ္တဲ့ Twin-turbo လို႔ လူသိမ်ားတဲ့ biturbo စနစ္နဲ႔ Twin-scroll turboစနစ္္ေတြကလည္း ပံုမွန္ Turboေတြထက္ စြမ္းေဆာင္ရည္ ေကာင္းမြန္သလုိ ေနရာစားလည္း ေလ်ာ့နည္းေအာင္ ဖန္တီးလာႏိ္ုင္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။
ေကာင္းပါၿပီ၊ ကၽြန္ေတာ္တို႔ ဆက္ၿပီးေတာ့ Turbo Petrolစနစ္ရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ဆက္ၾကည့္ရေအာင္ ပါေနာ္။ ၁၉၆၂ခုႏွစ္မွာ နာမည္ေက်ာ္ General Motorsက ပထမဆံုး Turbochargeredအင္ဂ်င္ စနစ္ကို ထုတ္လုပ္ခဲ့တာ ေတြ႔ရၿပီး သူ႔မွာ Oldsmobile Jetfireထည့္သြင္းတပ္ဆင္ထားတဲ့ Turbo Jetfireengine ကို အသံုးျပဳ ဖန္တီးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီ ပထမဆံုး Turbpစနစ္မွာ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အပို္င္းက ပံုမွန္ထက္ သိသိသာသာတိုးတက္ေကာင္းမြန္လာတာ ေတြ႔ရေပမယ့္ အင္ဂ်င္ အေပၚ ယ့ုၾကည္စိတ္ခ်ရမႈ အပိုင္းမွာေတာ့ အားနည္းတာ ေတြ႔ရသလို မထင္ရင္ မထင္သလို ေမာင္းႏွင္ေနရင္းမွာကိုပဲ ရပ္တန္႔ ခ်ိဳ႕ယြင္းတတ္တာေၾကာင့္ ၁၉၆၃ခုႏွစ္မွာ GMက လက္ေလွ်ာ့ၿပီး ထုတ္လုပ္မႈကို ရပ္နားလိုက္ပါတယ္။
အဲဒီေနာက္ ၁၉၇၃ခုႏွစ္ အေရာက္မွာေတာ့ BMWက Turbo စနစ္ကို ျပန္လည္ အသက္သြင္းလာတာ ေတြ႔ႏုိင္ၿပီး ၁၉၇၃ခုႏွစ္အတြင္း ဖရန္႔ဖတ္မွာ က်င္းပခဲ့တဲ့ ကားျပပြဲမွာ ၂.၀လီတာသံုး ကုမဏီထုတ္ Turboအင္ဂ်င္ကို ထည့္သြင္းမိတ္ဆက္ခဲ့တာ ေတြ႔ရသလုိ ေအာင္ျမင္မႈ ရခဲ့ေပမယ့္ ၁၉၇၃-၇၄ခုႏွစ္မွာ ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ စက္သံုးဆီ အက်ပ္အတည္းေၾကာင့္ ၁၉၇၄ခုႏွစ္ အေရာက္မွာ BMWရဲ႕ အိပ္မက္လည္း ခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားျပန္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ BMW ရဲ႕ လုပ္ငန္းေတြ ရပ္တန္႔သြားၿပီး ၁၉၇၄ခုႏွစ္အတြင္းမွာပဲ ၿပိဳင္ဖက္ Porsche က 911 Turbo အမည္ရွိ အင္ဂ်င္ စနစ္တစ္ခုကို မိတ္ဆက္လာတာ ေတြ႔ရၿပီး ေအာင္ျမင္မႈေတြ ရရွိခဲ့သလို အဲဒီ အခ်ိန္က 911 Turboက အျမန္ဆံုး စြမ္းေဆာင္ႏုိင္တဲ့ အင္ဂ်င္ စနစ္ လည္း ျဖစ္လာပါတယ္။
အဲဒီလို Porsche ရဲ႕ ေအာင္ျမင္မႈက Turbo စနစ္ကို အင္ဂ်င္စနစ္ေတြရဲ႕ ေလာကထဲ တည္ၿမဲစြာ ရပ့္တည္ႏိုင္ေအာင္ လုပ္ေဆာင္ႏုိ္င္ခဲ့ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ Saabကလည္း ၁၉၇၇ခုႏွစ္မွာ Sabb 99အမ်ိဳးအစား Turbochargedအင္ဂ်င္ကို မိတ္ဆက္ ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႔ရသလို ၁၉၇၈ခုႏွစ္ အေရာက္မွာ Buickကလည္း Buick Regal V6ကို Turboစနစ္သံုးၿပီး ထုတ္လုပ္လာတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
တစ္ဆက္တည္း အေနနဲ႔ Turboစနစ္ေတြရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ေတြ အေၾကာင္းကိုလည္း ေျပာခ်င္ ပါေသးတယ္။ ပထမဆံုး ေျပာခ်င္တာကေတာ့ Twin-turboစနစ္ေတြရဲ႕ အေၾကာင္း ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူက လြယ္လြယ္ နားလည္ေအာင္ ေျပာရမယ္ဆုိရင္ Turboစနစ္ကို ပံုမွန္ တစ္ခံုးေနရာမွာ ႏွစ္လံုးထိုင္ၿပီး တည္ေဆာက္ထားတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ စနစ္တစ္ခုက Parallelစနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အထိုင္ ပံုစံမွာ Twinက ေနရာ ရသလို ထိုင္တတ္ေပမယ့္ Parallelကေတာ့ အၿပိဳင္ပံုစံထိုင္တဲ့ ဒီဇိုင္း ျဖစ္ပါတယ္။ သူကေတာ့ V Seriesအင္ဂ်င္ေတြမွာ ထိုင္တတ္တဲ့ ပံုစံ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ Twinကေတာ့ ပံုမွန္ ထိုးျပြန္အထိုင္ အင္ဂ်င္ စနစ္ေတြမွာ အသံုးျပဳေလ့ရွိတာ ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။
Sequentialစနစ္ကေတာ့ Twinစနစ္ရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူက Turboစနစ္ ႏွစ္ခုလံုး အၿပိဳင္ လည္ပတ္ လုပ္ေဆာင္တဲ့ စနစ္ျဖစ္ကာ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အားနည္းေနတဲ့ Turbo စနစ္တစ္ခု က သူ႔ထက္ စြမ္းအင္ ထုတ္လုပ္မႈ အားေကာင္းတဲ့ Turboစနစ္ကို ေထာက္ပံ့ လုပ္ေဆာင္ေပးတဲ့ စနစ္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ Sequentialစနစ္မွာက အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္အား ျမန္ဆန္စြာ ျမွင့္တင္ႏုိင္တာ ေတြ႔ရသလို ကားရဲ႕ အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္တင္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈလည္း ပံုမွန္ထက္ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ထပ္ အမ်ိဳးအစား တစ္ခုကေတာ့ Triple-Turboစနစ္ ျဖစ္ၿပီး သူက ထုတ္လုပ္သူ နည္းပါးတာ ေတြ႔ရၿပီး BMWရဲ႕ နာမည္ေက်ာ္ M3မွာ ဆိုရင္ Turboစနစ္ကို သံုးလံုးထိေအာင္ အထိုင္ထားၿပီး ထုတ္လုပ္ ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ဆံုး ေျပာရမယ့္ အမ်ိဳးအစားကေတာ့ Quad-Turbo စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သူကေတာ့ Supercarေတြမွာ တပ္ဆင္တာမ်ိဳး ေတြ႔ရၿပီးေတာ့ နာမည္ေက်ာ္ Bugattiရဲ႕ W 16အင္ဂ်င္္ေတြမွာ Quadစနစ္ကို တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီး Bugatti Veryon EB110ဟာဆိုရင္လည္း Quadစနစ္သံုး V12အင္ဂ်င္တပ္ ေမာ္ဒယ္ ျဖစ္ပါတယ္။
Turboစနစ္ကို ေမာ္ေတာ္ကား ၿပိဳင္ပြဲ၀င္ ေမာ္ဒယ္ေတြမွာလည္း ထည့္သြင္းသံုးစြဲတာ ေတြ႔ႏုိင္ၿပီးေတာ့ ၁၉၇၀ေမာ္ဒယ္နဲ႔ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ Toyota 7ေမာ္ဒယ္မွာဆိုရင္ Twinစနစ္သံုး Turboကို ထိုင္ထားတဲ့ ၿပိဳင္ကားကို ျမင္ေတြ႔ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး နာမည္ေက်ာ္ F1လို ၿပိဳင္ပြဲေတြမွာလည္း ၁၉၇၇ခုႏွစ္ ကစၿပီး ၁၉၈၈ခုႏွစ္ေလာက္ထိေအာင္ Renault, Honda, BMWနဲ႔ Ferrariေတြက Turbo စနစ္သံုး ၿပိဳင္ကားေတြနဲ႔ ယွဥ္ၿပိဳင္ခဲ့တာ ေတြ႔ရသလုိ ေနာက္ပိုင္းမွာ ၿပိဳင္ပြဲ အတြင္း Turboအင္ဂ်င္တပ္ စနစ္ေတြ ဖယ္ထုတ္လုိက္ကာမွာ ၿပိဳင္ပြဲ၀င္မႈ ရပ္တန္႔သြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ေျပာင္းလဲမႈ တစ္ခုအေနနဲ႔က ဒီႏွစ္မွာ F1ၿပိဳင္ပြဲမွာ Turboစနစ္ေတြ ျပန္လည္ သံုးစြဲခြင့္ျပဳလိုက္ၿပီ ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ပိုင္းမွာ Turbo စနစ္ သံုးၿပိဳင္ကားေတြ ျပန္လည္ ျမင္ေတြ႔ရေတာ့မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ Rallyၿပိဳင္ပြဲေတြမွာေတာ့ Turboစနစ္က အရင္ကတည္းက အသံုးျပဳခြင့္ေပးထားတာ ျဖစ္ၿပီး ကန္႔သတ္ခ်က္ အေနနဲ႔ ၂၀၁၂ခုႏွစ္က ေနာက္ဆံုး ထုတ္ျပန္ခ်က္ အရ ၃၄မီလီမီတာထက္ မပိုတဲ့ Turboေတြ တပ္ဆင္ခြင့္ေပးထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။
လင္းလင္း (IA)
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
- (အရှေ့သို့) ေရႀကီးေရလွ်ံျခင္းရဲ႕ ေနာက္ဆက္တြဲ ေရာဂါမ်ား စိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်... JAVA leaning Myanmar (PDF)Huawei G730-U00 Myanmar Font Installer (One Click Tool)မိုဘိုင္းလ္ဖုန္း ဗဟုသုတ Myanmar Swelsone Kyann Myarr ျမန္မာ စြယ္စံုက်မ္း၊ စာေပက်မ္း စာတမ္း၊ ေက်ာက္စာ ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား ( ၆၅ အုပ္) PDF Breast Benign Lumps ကင္ဆာမဟုတ္တဲ့ ရင္သားအက်ိတ္မ်ား
- (အနောက်သို့) ဦးေခါင္းထက္ပိုႀကီးတဲ့ လက္တစ္စံုကို ပိုင္ဆိုင္ထားတဲ့ ကေလးငယ္ စိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်... JAVA leaning Myanmar (PDF)Huawei G730-U00 Myanmar Font Installer (One Click Tool)မိုဘိုင္းလ္ဖုန္း ဗဟုသုတ Myanmar Swelsone Kyann Myarr ျမန္မာ စြယ္စံုက်မ္း၊ စာေပက်မ္း စာတမ္း၊ ေက်ာက္စာ ဆိုင္ရာ စာအုပ္မ်ား ( ၆၅ အုပ္) PDF Breast Benign Lumps ကင္ဆာမဟုတ္တဲ့ ရင္သားအက်ိတ္မ်ား