ယူတတ္လ်ွင္ တရား...

တစ္ရက္ မနက္ ငါးနာရီခြဲခန္႔ တီဗီဖြင္႔၍ ခဏတျဖဳတ္ တရားနာျဖစ္သည္။ ပါေမာကၡ ဆရာေတာ္ ေဒါက္တာ နႏၵမာလာဘိ၀ံသ၏ တရား တစ္ပိုင္းတစ္စကို နာျဖစ္သည္။ ျမတ္စြာဘုရား လက္ထက္ အဂၢသာ၀ကႀကီး တစ္ပါးျဖစ္ေသာ ရွင္သာရိပုတၱရာ၏ ဘုရားထံ ေလွ်ာက္ေတာ္ မူေသာ အခ်ဳိ႕ေလွ်ာက္ထားခ်က္ ျဖစ္သည္။ ရွင္သာရိပုတၱရာ မေထရ္ျမတ္ႀကီးက ... ““တပည့္ တာ္၏ စိတ္သည္ ႏြားလား ဥသဘ၏ ခယက်ိဳးႏြံ ေသာစိတ္ မ်ိဳးျဖစ္ပါသည္””ဟု ေလွ်ာက္ထားသည္။ ဆရာေတာ္ ဘုရားႀကီး၏ ထိုဥပမာကို ရွင္းျပေပးေတာ္မူသည္။ 

ဟိႏၵဴအယူ၀ါဒ ၾသဇာႀကီးမားေသာ အိႏ္ၵိယ၌ ႏြားလားဥသဘသည္ ကိုးကြယ္မႈထဲမွ တစ္ခုျဖစ္သည္။ ႏြားလား ဥသဘတို႔သည္ ႏုနယ္စဥ္က ခြန္အားျပည့္စံုေသာ္လည္း၊ အရြယ္ရလာေသာအခါ ၎င္းတို႔၏ ခြန္အား ျဖစ္ေသာ ဦးခ်ိဳတို႔ က်ိဳးပဲ့၍ အရာရာကို မာန္၊ မာန လံုး၀မထား ေလ်ာ့ခ် ေသာ အေျခအေနကို ဆိုလိုေၾကာင္း ရွင္းျပေတာ္မူသည္။

က်ဴ႐ိုးတို႔ ေထာင္လႊားၾကသည္

ဆရာေတာ္၏ တရားတြင္ ပညာနည္းေသာသူ၊ ပညာမဲ႔ေသာ သူတို႔ ၏ စိတ္ဓာတ္ကို က်ဴ႐ိုး၊ က်ဴပင္တို႔ႏွင္႔ လည္း ႏႈိင္းယွဥ္ေပးခဲ့သည္။ က်ဴပင္ က်ဴ႐ိုးတို႔တြင္ အႏွစ္အသားမရွိ၊ က်ဴ႐ိုးအလယ္သည္ “ေခါင္းပြ” သာ ျဖစ္သည္။ ေခါင္းပြျဖစ္ေသာ္လည္း က်ဴ႐ိုး၊ က်ဴပင္တို႔မွာ အျခားအပင္ မ်ားထက္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ရွိလ်က္ ေနၾကသည္။ ပညာမဲ႔တို႔၏စိတ္ကို ဆရာေတာ္ႀကီးသည္ စပါးႏွံျဖင္႔လည္း ႏႈိင္းယွဥ္ေပးခဲ့ျပန္သည္။ စပါးႏွံ တို႔တြင္လည္း အႏွစ္ျပည့္လာေသာအခါ ထိုအႏွစ္၏ အေလးခ်ိန္ေၾကာင့္ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ မျဖစ္ၾကေတာ့၊ အႏွစ္မဲ့ေသာ စပါးႏွံတို႔သည္ကား အေလးခ်ိန္မဲ့၍ ထိုးထိုးေထာင္ေထာင္ ရွိဆဲျဖစ္ေၾကာင္း ပညာရွိႏွင့္ ပညာ မဲ့တို႔၏ သဘာ၀ကို စပါးႏွံျဖင့္လည္း ႏႈိင္းယွဥ္ေပးခဲ့သည္။

ေလာကတြင္ အႏွစ္ရွိေသာသူတို႔ႏွင့္ အႏွစ္မဲ့ေသာသူတို႔ အတူတကြ ယွဥ္တြဲျဖစ္ေပၚေလ့ရွိၾကသည္။ အႏွစ္ရွိေသာသူမ်ား အားေကာင္းခဲ့လွ်င္ ထိုလူမ်ိဳး၊ ထိုႏိုင္ငံ တိုးတက္ဖြံ႔ၿဖိဳးတတ္ၿပီး၊ အႏွစ္မဲ႔သူမ်ား အားေကာင္း လာလွ်င္ ထိုလူမ်ိဳး ထိုႏိုင္ငံ နိမ့္ပါးလာမည္မွာ မလြဲေခ်။ ပညာ၊ အေတြ႕ အႀကံဳ၊ မွန္ကန္ေသာ အေတြးအေခၚႏွင့္ အယူအဆတို႔သည္ အမွန္ အႏွစ္သာရရွိေသာ အရာမ်ားျဖစ္ၿပီး တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အတြက္ ႀကီးမား ေသာ အေထာက္အပံ့မ်ား ျဖစ္ပါေသာ္လည္း၊ မွားယြင္းေသာ အေတြးအေခၚ အယူ အဆႏွင့္ ပညာမဟုတ္ေသာ သညာတို႔သည္ကား ဆုတ္ယုတ္မႈ ကို အားေပးေသာအရာမ်ားသာ ျဖစ္သည္။ 

စာေပသည္လူ မ်ိဳး၏အသက္

တိုးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးပါသည္ဟူေသာ ႏိုင္ငံလူမ်ိဳးကို ေလ႔လာလွ်င္ စာေပသည္ မွန္ကန္စြာ အားေကာင္းေမာင္း သန္ ရွိလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ႏိုင္သည္။ Failed State ဟူေသာ က်ဆံုးႏိုင္ငံမ်ားကို ေလ့လာလွ်င္ စာေပ အားေကာင္းမႈမရွိဘဲ၊ မ်ားစြာနိမ့္က်လ်က္ရွိေၾကာင္း၊ သို႔မဟုတ္ ညစ္ညမ္း ေသာစာေပ၊ အႏွစ္မဲ့ စာေပ တို႔သာ အားေကာင္းလ်က္ရွိေၾကာင္း ေတြ႕ ႏိုင္သည္။

စာေပသည္ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ ယဥ္ေက်းမႈအဆင့္အတန္းျဖစ္သလို၊ လူမ်ိဳးတစ္မ်ိဳး၏ တိုးတက္မႈ ဆိုင္ရာ ၫႊန္းကိန္း တစ္ခုလည္း ျဖစ္သည္။ လူ႔အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္ေရးဟူေသာ Human Resource Development ဆိုသည္မွာ စာေပအား ေကာင္းစြာ တည္ရွိေနေသာ လူမ်ိဳး တစ္မ်ိဳး၏ လူ႔အရင္းအျမစ္ အရည္အေသြးဆိုင္ရာ ျမင့္မားျခင္း၊ ဖြံ႕ၿဖိဳး ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ လူ႔အရင္းအျမစ္ ဖြံ႕ၿဖိဳးတိုးတက္မႈသည္ အရင္းအႏွီး ဟူေသာ အမ်ိဳးအမည္မ်ားစြာအနက္ အေရးအႀကီးဆံုးေသာ၊ အဓိက အက်ဆံုးေသာ အရင္း အႏွီးလည္း ျဖစ္ျပန္သည္။ ထို႔ေၾကာင္႔ လူ႔အရင္းအ ျမစ္တိုးတက္ေရးကို အေထာက္အကူျဖစ္ေစမည့္ မွန္ကန္ေသာ စာေပဖြံ႕ ၿဖိဳးရန္ လိုအပ္သည္။ 

ပညာေခတ္တြင္ ပညာမဲ့ေနၾကလွ်င္

ဆရာေတာ္တစ္ပါးက “သညာသိ” ႏွင့္ “ပညာသိ” ကို ခြဲျခားေပး ေသာ စာအုပ္တစ္အုပ္ကို ဥပမာ မ်ားစြာ၊ ျဖစ္ရပ္မ်ားစြာႏွင့္ ခြဲျခားေရးသား ျပဳစုေတာ္မူထားသည္။ မ်ားစြာ မွတ္သားဖြယ္ရာေကာင္း၏။ ေခတ္ႀကီး သည္ ပညာေခတ္အျဖစ္ ပို၍ပို၍ ပီျပင္လာသည္ျဖစ္၍ ပညာမဲ့ေနၾက လွ်င္ ကိုယ္သာ ေနာက္တြင္ က်န္ေန ခဲ့ပါလိမ့္မည္။ အခ်ဳိ႕မွာ “သညာ” ကို “ပညာ” ဟု ထင္ၾကသူမ်ားကလည္း အေရအတြက္ မနည္း ပါး ၾကေခ်။ “သညာ” အေတာ္အတန္ မ်ားျပားလွ်င္ပင္ “ပညာ” တစ္စံုတစ္ရာျဖစ္ႏိုင္ခြင့္ ရွိေသးပါေသာ္ လည္း၊ “သညာ” တစ္စြန္းတစ္စျဖင့္ က်ဴ႐ိုးမ်ားကို ေနရာ တိုင္း၌ ေပါမ်ားစြာ ေတြ႕ေနရသည္။ အႏွစ္မဲ့ေသာ စပါးႏွံမ်ား ထိုးထိုး ေထာင္ေထာင္ႏွင့္ မင္းမူလ်က္ရွိၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ေနရျပန္သည္။

ပညာကို လိုခ်င္ေသာ္လည္း ပညာႏွင့္သညာကို ခြဲျခားႏုိင္စြမ္း မရွိေသးသည့္ လူငယ္မ်ိဳးဆက္သစ္ မ်ား အေနျဖင့္ ထိုေသာ က်ဴး႐ိုးမ်ား၊ အႏွစ္မဲ႔စပါးႏွံမ်ား၏ အယူအဆ၊ အေတြးအေခၚမ်ား လႊမ္းမိုးခံၾကရလွ်င္၊ သို႔မဟုတ္ ထိုသူတို႔၏ သညာကို ပညာဟု အမွတ္မွား လိုက္ပါၾကပါလွ်င္ အနာဂတ္သည္ မ်ားစြာ ေျခာက္လွန္႔ ခံရမႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆိုင္ၾက ရပါလိမ့္မည္။ 

မွ်ေျချဖင့္ ေဆာင္ရြက္ၾကေစလို

ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ အသြင္ကူးေျပာင္းေရးကို ျဖတ္သန္းေနရေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ဘယ္-ညာ မ်ားစြာသို႔ ယိမ္းထြက္သြားႏိုင္္ခြင့္ ရွိေနသည့္ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ လူပ်ိဳေပါက္၊ အပ်ိဳေပါက္တို႔ အတုျမင္ အတတ္သင္ စိတ္ကစားတတ္သည့္အခ်ိန္မ်ိဳးႏွင္႔ ႏႈိင္းယွဥ္ႏိုင္ပါလိမ့္မည္။ အမွန္ကို အမွန္ျမင္လွ်င္ မေထာင္းသာ လွေသာ္လည္း၊ အမွားမ်ား အားေကာင္း၍ အမွားကို အမွန္ဟုထင္ခဲ့လွ်င္ ဖြတ္သထက္ညစ္႐ံုသာ ရွိေတာ့ သည္ဟု ဆိုခ်င္သည္။

ေလာကႀကီးသည္ “ညီမွ်ျခင္း”ျဖင့္ တည္ေဆာက္ထားသည္။ ထို႔ ေၾကာင့္ မွ်ေျခဟူေသာ Equilibrium သည္ အေရးႀကီး၏။ မွ်ေျခမပ်က္ ေစရန္ဂ႐ုစိုက္သင့္သည္။မွ်ေျခမပ်က္ယြင္းေစရန္ ဗုဒ္ၶ၏အဆံုးအမျဖစ္ ေသာ အစြန္းႏွစ္ပါးကို ေရွာင္ရွားႏိုင္ရန္ လိုအပ္လာ၏။ မဇၩိမပဋိပဒါဟူ ေသာ Neutrality သည္ မွ်ေျခကို ထိန္းေက်ာင္းရာ ျဖစ္လာ၏။ မွ်ေျခကို ထိန္းသိမ္းႏိုင္ရန္ မွ်တေသာ ၿခံဳငံုသံုးသပ္႐ႈျမင္မႈ (Balanced Perspective) အားေကာင္းရန္ လိုအပ္ပါလိမ့္မည္။ ႐ိုး႐ိုး ၿခံဳငံု႐ႈျမင္မႈ Perspective သည္ မွ်ေျခအတြက္ လံုေလာက္ေသာ ႐ႈျမင္မႈ မဟုတ္ပါေခ်။ ႐ႈ ေထာင့္တစ္ခုအတြက္ ပို၍ၿခံဳငံုျမင္ေစျခင္းကိုသာ ပံ့ပိုးပါသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံ၏ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလမ္းေၾကာင္းကို ေဘးထြက္သြား ေစသည့္ အယူအဆ သုိ႔မဟုတ္ “အား” အခ်ဳိ႕ကို ေတြ႕ေနရသျဖင့္ စိုးရိမ္ စိတ္အေတာ္အတန္ ရွိခဲ့ရပါသည္။ 

လူ႔အခြင့္အေရးအျပည့္အ၀မရခဲ႔ေသာ ေခတ္ႏွစ္ေခတ္ကို ႏွစ္ေပါင္း (၅၀) မွ် ျဖတ္သန္းလာခဲ့ၾက ရသည္ ျဖစ္ရာ၊ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးေခတ္ဦးတြင္ လူ႔အခြင္႔အေရးကို ေရွ႕တန္းတင္ ေျပာဆို လာၾကမည္မွာ လက္ခံရမည့္အေျခအေန ျဖစ္ပါသည္။ သို႔ေသာ္လည္း ႐ႈေထာင့္တစ္ခုထဲမွ႐ႈသည့္ လူ႔အခြင္႔အေရးမ်ိဳး မျဖစ္ေစလို၊ ၿခံဳငံုမွ်တစြာ ႐ႈျမင္လ်က္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ၊ ကိုယ့္လူမ်ိဳးအတြက္ အေျခခံေသာ လူ႔အခြင္႔အ ေရး၊ ေနာက္အနာဂတ္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာတြင္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ ကိုယ့္လူမ်ိဳးကို ေကာင္းက်ိဳးေပးမည့္ လူ႔အခြင့္ အေရးမ်ိဳး သာ ျဖစ္ေစလိုသည္။ 

လူ႔အခြင္႔အေရးတြင္ ႀကီးမားေသာဒီဘိတ္တို႔ ရွိေနသည္။ ထင္ရွား ေသာဥပမာမွာ အီရတ္ကို အေမရိကန္ တို႔ စစ္၀င္တိုက္ေသာျဖစ္ရပ္ ျဖစ္ သည္။ အေမရိကန္ဘက္မွ ႐ႈသည့္အခါ သူ႔ႏိုင္ငံအား တိုက္ခိုက္ႏိုင္ ေသာ အလားအလာရွိ၍ “လက္ဦးမႈ” ရယူတိုက္ခိုက္ျခင္းျဖစ္သည္ဟု ဆိုသည္။ အီရတ္ဘက္မွ ေခ်ပ သည္မွာ အေမရိကန္ကို အီရတ္တို႔က ခဲတစ္လံုးမွ်ပင္ မပစ္ရေသး၊ အီရတ္ တစ္ႏိုင္ငံလံုးမွ လူ႔အခြင္႔အေရး ဆံုး႐ႈံးသြားသည္။ ထို႔ထက္ဆိုရလွ်င္ ႏိုင္ငံတစ္ခု၊ လူမ်ိဳးတစ္ခုလံုး၏ အခြင့္အေရး ဆံုး႐ႈံး သြားရသည္။ မည္သည့္ဘက္မွ “လူ႔အခြင့္အေရး”ကို ဆံုးျဖတ္ၾကပါမည္ နည္း။ ေနာက္ဆံုးမွာ “ကိုယ့္ႏိုင္ငံ” “ကိုယ့္လူ မ်ိဳး” တို ႔၏ “အက်ိဳးစီးပြား” ကိုသာ အေျခခံသြားၾကသည္ကို ေတြ႕ရပါလိမ္႔မည္။ 

လူ႔အခြင္႔အေရးသည္ ေယဘုယ် အသံုးျဖစ္၍ တစ္ဦးခ်င္းအတြက္ ေယဘုယ်အားျဖင့္ မွန္ကန္ပါသည္။ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ အခြင္႔အေရးသည္ မိသားစုအခြင္႔အေရးႏွင္႔ ႏႈိင္းယွဥ္ခဲ႔လွ်င္ ေနာက္ဆုတ္ေပးရပါလိမ့္မည္။ ထို႔အတူ မိသားစုငယ္တစ္ခု၏ အခြင့္အေရးသည္ “လူ႕အဖြဲ႕အစည္း” တစ္ခု ၏ အခြင့္အေရးအထက္တြင္ ရွိ၍မရျပန္ေခ်။ ေနာက္ဆံုး လူ႕အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခု၏ အခြင့္အေရးသည္ပင္လွ်င္ “လူမ်ိဳးတစ္ခုလံုး” “ႏိုင္ငံ တစ္ခုလံုး” ၏ အခြင့္အေရးႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လာပါလွ်င္ ခုခံသင့္ေသာအရာ မဟုတ္ျပန္ ေတာ့ေခ်။ 

ယေန႔ “မွ်ေျခ”ကို တိုးတက္ပ်က္ယြင္းေစမည့္အရာမ်ားစြာကို ေတြ႕ ေနရသည္။ အထူးသျဖင့္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင့္မရခဲ့ေသာ စာေပ ေလာကတြင္ လြတ္လပ္စြာ ေရးသားခြင္႔ရလာေသာအခါ အရာရာကို “တစ္ဦးခ်င္းစီ” ၏ လူ႔အခြင့္အေရး႐ႈေထာင့္မွ ခုခံ၍ ေရးသားေနၾကသည္ ကိုေတြ႕ရသည္။ လူမ်ိဳးႏွင့္ ႏိုင္ငံ တိုးတက္ေရးအတြက္ အေထာက္အပံ့ ျဖစ္ေစမည့္ ေရးသားမႈျဖစ္ခဲ့လွ်င္ မွန္ကန္ေသာ္လည္း ဆန္႔က်င္ ဘက္ ဆိုးက်ိဳးကို ေပးမည့္အရာဆိုလွ်င္ တစ္ဦးခ်င္းစီ၏ လူ႔အခြင့္အေရးကို ေရွ႕တန္းမတင္သင့္ဟု ျမင္သည္။ လူ႔အခြင္႔အေရးဆိုသည္မွာ ေယဘုယ် သေဘာတရားသာျဖစ္သည္ဟု ဆိုခဲ႔ၿပီးျဖစ္၍ တစ္ဦး ခ်င္းစီ၏ အခြင့္ အေရးထက္ မ်ားစြာ ၿခံဳငံုၾကည့္ရေသာအရာမ်ားစြာ ရွိေနပါေသးသည္။

လူ႔အခြင္႔အေရးႏွင္႔ပတ္သက္လွ်င္ သာမန္ျပည္သူမ်ားသည္ လိုခ်င္ သည္သာရွိ၍ မ်ားစြာ ရင္းႏွီးကၽြမ္း၀င္မႈ မရွိေသးေသာအရာျဖစ္သျဖင္႔ ေျပာႏိုင္ဆိုႏိုင္၊ ေျပာခြင္႔ဆိုခြင့္ ရေသာသူမ်ားအေနျဖင္႔ မွန္မွန္ကန္ကန္ အသိပညာေပးဖို႔ လိုသည္။ ကိုယ့္အက်ိဳးစီးပြား၊ ကိုယ့္ဆႏ္ၵကို ရလိုမႈျဖင္႔ “လူ႔အခြင္႔အေရး”ကို တလြဲမသံုး သင့္ဟု ယူဆသည္။ အခ်ဳိ႕က မွ်တေသာ အယူအဆျဖင္႔ ကင္းကြာ၍ ““ဒီမိုကေရစီဆိုလွ်င္ လူ႔အခြင္႔အေရး ရွိကို ရွိရမည္””ဟူ၍ ပညာမဲ့စြာ တစ္ဇြတ္ထိုး ေျပာၾကေရးၾကသည္ကိုလည္း ေတြ႕ေနရသည္။ အီရတ္ စစ္ပြဲျဖင့္ ဥပမာေပးခဲ့ၿပီး ျဖစ္ပါသည္။ လူ႔အခြင့္ အေရးကို ဘယ္ဘက္က ၾကည့္ၾကပါသနည္း။ ေနာက္ထပ္ ဥပမာေပး၍ ရပါေသးသည္။ အိႏ္ၵိယသည္ ကမၻာ႔အႀကီးဆံုး ဒီမိုကေရစီႏိုင္ငံႀကီး ျဖစ္ပါ သည္။ ဟိႏၵဴအယူ ၀ါဒ ၾသဇာႀကီးမားေသာႏိုင္ငံလည္း ျဖစ္ျပန္ပါသည္။ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္ေပါင္း (၃၀၀၀) ေက်ာ္မွစ၍ အျမစ္စြဲ ခဲ႔ေသာ ဇာတ္နိမ့္၊ ဇာတ္ျမင္႔ ခြဲျခားမႈကို ဒီမိုကေရစီ၏ လူ႔အခြင္႔အေရးက ယေန႔အထိ ခ်ိန္ညႇိ ေပးႏိုင္ခဲ႔ျခင္း မရွိေသးပါ။ သုိ႔ဆိုလွ်င္ အဘယ့္ေၾကာင္႔ အိႏ္ၵိယကို ဒီမိုကေရ စီႏိုင္ငံဟု ေခၚတြင္ေနၾကရပါသနည္း။ အေျခခံအက်ဆံုးေသာ လူ႔အခြင္႔ အေရးခြဲျခားမႈ ျဖစ္ေနပါသည္။ 

အေရွ႕အလယ္ပိုင္းႏိုင္ငံ အမ်ားအျပားတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ားမ်က္ႏွာ ကို ဖံုးလႊမ္းထားၾကရဆဲ ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕ႏိုင္ငံမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသမီးမ်ား ကားပင္ေမာင္းခြင့္ မရွိခဲ့ၾကပါ။ ထို႔ထက္ပို၍ ခြဲျခားထားသည့္အရာမ်ား ရွိေနပါေသးသည္။ မည္သည္႔ လူ႔အခြင္႔အေရးသမားမ်ားက ေတာင္းဆို တိုက္ပြဲ၀င္ေနခဲ႔ၾကပါသနည္း။
တ႐ုတ္ႏိုင္ငံအေနျဖင္႔ မခ်မ္းသာေသးခင္ လူဦးေရတိုးပြားႏႈန္းကို ထိန္းသိမ္းသည့္အေနျဖင္႔ အိမ္ေထာင္ တစ္ခုကို ကေလးတစ္ေယာက္ႏႈန္း သာ ရယူရန္ ဥပေဒျပ႒ာန္းခဲ႔ပါသည္။ မည္သည့္ လူ႔အခြင္႔အေရး ေတာင္း ဆိုမႈမ်ား တိုးေပါက္ ေခ်ဖ်က္ခဲ့ႏိုင္ပါသနည္း။ သူ႔ႏိုင္ငံ၊ သူ႔လူမ်ိဳး၊ သူ႔ ယဥ္ေက်းမႈႏွင္႔ လိုက္ေလ်ာ ညီေထြစြာ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္ခြင္႔မ်ား ရွိေနပါ သည္။ ျမန္မာႏိုင္ငံသည္ ယခုမွ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးမ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ဆဲျဖစ္သျဖင့္ ထဲထဲ၀င္၀င္ မသိႏိုင္ေသးေသာ သာမန္ျပည္သူမ်ားကို “သညာ” သိမွ်ေလာက္ ျဖင္႔ လမ္းမွားသုိ႔ မပို႔ ေဆာင္သင္႔ဟု ေရးလိုပါသည္။ ျမန္မာ႔အနာဂတ္၊ ျမန္မာတို႔၏ စုေပါင္းထားေသာ တိုင္းရင္းသားတို႔၏ အခြင့္အေရးထက္ပိုေသာေယဘုယ်အခြင္႔အေရးသည္ ဦးစားေပးအရာမွာ မရွိသင္႔ ဟုသာ ဆိုခ်င္ပါသည္။ 


ေနဇင္လတ္
၂၉-၆-၂၀၁၄ (၁၃၂၀)
JOB Seeker Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...