အ.ထ.က ႏွင့္ က်ဴရွင္

Written by ေကတုလွႏိုင္

အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းႏွင့္ က်ဴရွင္ပညာေရး အေၾကာင္း ေရးခ်င္ပါေသးသည္။ ေခတ္ေတြ ဘယ္လုိပင္ ေျပာင္းေသာ္လည္း ႏုိင္းျမစ္ကေတာ့ စီးၿမဲဆုိေသာ စကားလုိပါပဲ။ ဘယ္ေခတ္၊ ဘယ္အခါ ေရာက္ေရာက္ က်ဴရွင္ ပညာေရးကေတာ့ အစုိးရ အထက္တန္း ပညာေရးႏွင့္ အားၿပိဳင္ရွိၿမဲရွိေန ပါသည္။ အစုိးရ အထက္တန္း ပညာေရးပုံစံ မေျပာင္းလဲ ေသာ္လည္း က်ဴရွင္ပညာေရး ပုံစံေတြကေတာ့ တစ္ခ်ိန္ ႏွင့္တစ္ခ်ိန္မတူပါ။ ေျပာင္းလဲမွန္းမသိ ေျပာင္းလဲ၍ လာသည္။

၁၉၅၀ ျပည့္ႏွစ္ေလာက္က ပုဂၢလိက အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား စတင္ေပၚေပါက္လာပါသည္။ က်ဴရွင္ ပညာေရး အစဟု ဆုိႏုိင္ပါသည္။ က်ဴရွင္ကဲ့သုိ႔ပင္ အစုိးရ အထက္တန္းေက်ာင္းႏွင့္အၿပိဳင္ သင္ ၾကားသည္။ ပုဂၢလိက အလြတ္ ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ားမွာကား ရန္ကုန္၌သာရွိခဲ့သည္။ မ်ားမ်ားစားစား လည္းမရွိပါ။

၁၉၆၀ ျပည့္ႏွစ္ေနာက္ပုိင္းတြင္ ပုဂၢလိက အလြတ္ပညာသင္ေက်ာင္းမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားၿပီး က်ဴရွင္ မ်ားအၿပိဳင္ အဆုိင္ ေပၚေပါက္လာာသည္ က်ဴရွင္ပုံစံေျပာင္းလဲလာသည္။ အစုိးရ အထက္တန္းေက်ာင္း မ်ားႏွင့္အၿပိဳင္ သင္ၾကားေနေသာ္လည္း က်ဴရွင္တုိင္းဘာသာစုံမသင္ၾကားပါ။ ဘာသာစုံ သင္ၾကားေသာ က်ဴရွင္မ်ားရွိသလုိ အဂၤလိပ္၊ သခ်ၤာ၊ ႐ူပ၊ ဓာတု၊ ႐ုကၡ၊ ေဘာဂ တစ္ဘာသာခ်င္းသင္ၾကားေသာ က်ဴရွင္ မ်ားလည္းရွိသည္။ ပညာေရး ဌာနမွ က်ဴရွင္မ်ားကုိ ညႊန္ၾကားခ်က္ အမ်ဳိးမ်ဳိးထုတ္ျပန္ၿပီး ထိန္းခ်ဳပ္ေပး ေနသည့္ၾကားကပဲ က်ဴရွင္မ်ားမွာ ရန္ကုန္၌ သာမက နယ္ၿမိဳ႕မ်ားမွာပါ မ်ားျပားလာခဲ့သည္။ ဘာသာစုံ က်ဴရွင္မ်ားက ပုိ၍ေအာင္ျမင္လာသည္။ ရန္ကုန္၌ နာမည္ႀကီး က်ဴရွင္မ်ားက တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကုိ ေအာင္ရမည္။ မေအာင္လွ်င္ ေငြျပန္အမ္းမည္ဆုိသည့္ အာမခံခ်က္ျဖင့္ ေဘာ္ဒါေဆာင္မွာထားၿပီး သင္ၾကားေပးၾကပါေသးသည္။

ဒီအခ်ိန္အထိ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားေရာ၊ မိဘမ်ားပါ စာေမးပဲြေအာင္ျမင္ ရန္သာ အဓိကရည္ရြယ္ခ်က္ျဖစ္သည္။ ဂုဏ္ထူးေပးၿပီဟုဆုိေသာ္လည္း တစ္ျပည္လုံးအတုိင္းအတာ ႏွင့္ပင္ တစ္ဘာသာ ဂုဏ္ထူးတစ္ေယာက္၊ ႏွစ္ေယာက္ေလာက္ပဲရွိသည္။

ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ နာမည္ႀကီးက်ဴရွင္မ်ားတြင္ ေငြေၾကးတတ္ႏုိင္သူမိဘမ်ား၏ သားသမီးမ်ားသာ အမ်ားဆုံး တက္ေရာက္ သင္ၾကားခြင့္ရွိသည္။ က်ဴရွင္လခ၊ စာရြက္စာတမ္းေၾကး၊ ခရီးစရိတ္ အကုန္အက်မ်ား ေသာေၾကာင့္ပါေပ။ က်ဴရွင္ ဆရာမ်ား လက္ဖ်ားေငြသီးေနေသာ အခ်ိန္ျဖစ္သည္။ က်ဴရွင္ဆရာျဖစ္ဖုိ႔ လည္းမလြယ္ပါ။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက သေဘာမက်လွ်င္ ထုိက်ဴရွင္ဆရာကုိေျပာင္းေပးရ သည္။

က်ဴရွင္ဆရာသည္ ဇာတ္သဘင္လူရႊင္ေတာ္လုိ ဟာသေတြေျပာၿပီး သင္ၾကားတတ္ရပါသည္။ က်ဴရွင္ တြင္ စာသင္ရင္း တဟီးဟီး၊ တဟားဟားျဖစ္ေအာင္ သင္ႏုိင္ေသာက်ဴရွင္ဆရာမ နာမည္ႀကီးသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ က်ဴရွင္ဆရာသင္တန္းဟူ၍ပင္ ေပၚေပါက္ခ့ဲသည္။ အာမခံခ်က္ႏွင့္ သင္ၾကားေနေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားက ေဘာ္ဒါေဆာင္မွာ ဟင္းမေကာင္းလွ်င္ ဧည့္ခန္းရွိဆက္တီဆုိဖာမ်ား ကုိ ဘလိတ္ဓားျဖင့္ခဲြ၍ ဆႏၵထုတ္ေဖာ္ၾကသည္။

ထုိ႔ေနာက္ စာေပးစာယူက်ဴရွင္မ်ား ေပၚေပါက္လာသည္။ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားက ပညာေရးဦးစီး႐ုံး စာေရး ဝန္ထမ္းမ်ားထံ ခ်ဥ္းကပ္၍ေျဖဆုိၿပီး တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြက်႐ႈံးသူ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ား၏ တစ္ဦးခ်င္း အမွတ္ စာရင္း ကတ္မ်ားကုိ ေခတၱခဏငွားသည္။ ကတ္တစ္ကတ္လွ်င္ ၂၅ ျပားေပး သျဖင့္ ကတ္တစ္ေသာင္းလွ်င္ ေငြက်ပ္ ၂၅၀၀ ရေနၿပီ။ ၿပီးေတာ့တစ္ႀကိမ္တည္းရွိသမွ် ကတ္မ်ားအ ကုန္ငွားသည္မဟုတ္၊ ကတ္အထုပ္ေဟာင္းျပန္ေပးမွ ကတ္အထုပ္သစ္ကုိ ထုတ္ေပးရန္ျဖစ္သည္။ ဝန္ ထမ္းမ်ားမွာလည္း လစာမေလာက္ငေတာ့ အပိုဝင္ေငြရလုိ၍ ထုိကတ္မ်ားကုိထုတ္ငွားၾကသည္။

က်ဴရွင္ဆရာမ်ားက နယ္မွာရွိေနေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြက်႐ႈံးခဲ့ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားထံ စာေရးပုိ႔သည္။ ၿပီးခဲ့ေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြမ်ား ေမာင္၊ မကေတာ့သည္ ဘာသာေတြမွာ အမွတ္ ဘယ္ေလာက္ႏွင့္ ေအာင္သည္။ ဘယ္ဘာသာေတြမွာကေတာ့ အမွတ္ဘယ္ ေလာက္ႏွင့္ က်ခဲ့ရသည္။ ဟုတ္သည္မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ဒီႏွစ္ေအာင္ျမင္ရေအာင္ ဆရာတုိ႔ဆီကုိ ေငြဘယ္ေလာက္ပုိ႔လုိက္၊ ဆရာတုိ႔က ေမးခြန္းႏွစ္စုံျပန္ပုိ႔ေပးမယ္။ ဆရာတုိ႔ကုိယုံပါ။ ဆရာတုိ႔က တကၠသုိလ္က ဆရာ၊ ဆရာမေတြပါ။ စီးပြားေရး ေခတ္က်ပ္ႀကီးထဲ ေရာက္ေနလုိ႔အခုလုိ လုပ္စားရတာ ပါစသည္ျဖင့္ တေယာထုိးေသာ စာတစ္ေစာင္စီ ပုိ႔လုိက္ သည္ႏွင့္ က်ဴရွင္ဆရာမ်ားထံ ေငြေတြအစုလုိက္ အပုံလုိက္ေရာက္ရွိလာပါေတာ့သည္။

ဒီလိုစာေပးစာယူက်ဴရွင္က မွန္ကန္သည္မဟုတ္၊ ဝိေသမေလာဘျဖင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ထံက ေငြကုိ လည္ပင္းညႇစ္ယူသလုိ ျဖစ္ေနေလရကား ထုိဝိေသမစာေပး၊ စာယူက်ဴရွင္ဆရာမ်ားအား လုံးကုိ ဗုိလ္တေထာင္ သတင္းစာေဆာင္းပါးရွင္တစ္ဦးက ေဖာ္ထုတ္လုိက္သျဖင့္ ထုိက်ဴရွင္ဆရာအား လုံး အေရးယူခံၾကရသည္။ ေထာင္က်သည္အထိ ခံၾကရပါသည္။ ထုိ႔ေနာက္က်ဴရွင္မ်ား ဣေႁႏၵရလာပါ သည္။ အၿပိဳင္အဆုိင္မ်ား မရွိေတာ့ပါ။ ေအးေအးေဆးေဆးပင္ ကုိယ့္မူကုိယ့္ဟန္ႏွင့္ သင္ၾကားေနၾက သည္။ ထူးျခားလာသည္မွာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြေအာင္႐ုံမဟုတ္၊ အမွတ္ေကာင္းရမည္၊ ဂုဏ္ ထူးဘာသာစုံရပါမည္။ အမွတ္ေကာင္းၿပီး ဂုဏ္ထူးဘာသာ မ်ားမ်ားထြက္ေသာ က်ဴရွင္မ်ားနာမည္ထုိး ေဖာက္လာသည္။ ဂုဏ္ထူးရွင္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ ဓာတ္ပုံ ဆုိင္းဘုတ္မ်ား က်ဴရွင္မ်က္ႏွာ စာမွာခ်ိတ္သည္။

အစုိးရအထက္တန္းေက်ာင္းမ်ားမွာကေတာ့ သင္ၾကားေရးပုိင္း အားနည္းလာသည္။ ကုိးတန္းမွ ၁၀ တန္းတက္ရ သည္ႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ေက်ာင္းမွန္မွန္မတက္ၾကေတာ့။ ေက်ာင္းေခၚ ႀကိမ္မျပည့္ေသာေၾကာင့္ ေျဖခြင့္မရေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားရွိခဲ့သည္။ တစ္ခ်ိန္တည္းမွာပဲ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြခန္းထဲသုိ႔ မွတ္စုမိတၳဴစာရြက္မ်ား ခုိးသြင္းၿပီးေျဖဆုိေသာ အေျခအေနဆုိး တစ္ရပ္ေပၚေပါက္ခဲ့သည္မွာ သုံးႏွစ္ေလာက္က ထင္ပါသည္။ ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမမ်ား တင္းတင္း က်ပ္က်ပ္ကုိင္တြယ္ ေျဖရွင္းခဲ့ၾကရပါသည္။ မွတ္စုမိတၳဴခုိးခ် ေျဖဆုိသည့္အေျခအေနဆုိးေပ်ာက္ကြယ္ သြားရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ မွတ္စုမိတၳဴခုိးခ်ေျဖဆုိမႈ မေအာင္ျမင္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ယေန႔အစုိးရအထက္တန္းပညာေရးကုိ ျမႇင့္တင္ေပးလာသည္မွန္ေသာ္လည္း ေခတ္အဆက္ဆက္ တြယ္ကပ္ပါ လာေသာ က်ဴရွင္ပညာေရးမွာကား ေအာင္ျမင္ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ က်ဴရွင္ တုိင္းလုိုလိုသင္သမွ်စာကုိ အလြတ္ရေအာင္ က်က္၊ အခုျပန္ေျဖ၊ Cover to Cover, by heart စနစ္ျဖင့္ ေခါင္းထဲဖိသိပ္ေပးလုိက္ေသာ သင္ၾကားမႈမ်ဳိးျဖစ္ေနေလရကား ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား အမွတ္ ေကာင္းေကာင္း၊ ဂုဏ္ထူးဘာသာမ်ားမ်ားျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေနၾကသည္ကေတာ့ အမွန္ပါေပ။

သို႔ေသာ္ ဒီလုိပညာသင္ၾကားေရးနည္းစနစ္မွန္၊ မမွန္ေရရွည္မွာ ဘယ္လုိအဆုိးအေကာင္း ရွိမည္ဆုိတာ ပညာရွင္ မ်ားက ေလ့လာသုံးသပ္ေပးေစ ခ်င္ပါေၾကာင္း ေရးသားလုိက္ရပါသည္။ 


စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ၾသဂုတ္ (၁၅) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...