ပညာေရးႏွင့္ အာဏာရွင္

ၾသဂုတ္လ တစ္ေန႔သ၌ ကၽြန္ေတာ္သည္ တုပ္ေကြး ဖ်ားဖ်ားလ်က္ တစ္ကုိယ္လုံးႏြမ္းလ် ကုိက္ခဲလ်က္ရွိ ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္မွတစ္ဆင့္ ဇနီးသည္ မေဝျဖဴ ထုိမွတစ္ဆင့္ ၁၀ တန္းသမီးေလး မုိးမိုးကုိပါ တုပ္ေကြး ကူးစက္ လ်က္ရွိၿပီး တစ္မိသားစုလုံး ဖ်ားနာကုိက္ေနရ သည္။ မေန႔ညက ေဆးခန္းသြားျပၾကရာ သမီး ေလးမွာ အဖ်ားဒီဂရီ ၁၀၃ ဒီဂရီ ဖာရင္ဟုိက္ အပူခ်ိန္ရွိေနသည္။ မေဝျဖဴက သမီးေလးအတြက္ ေက်ာင္းကုိ ခြင့္သြား တုိင္ရာ မၾကာမီ အိမ္ျပန္ေရာက္ လာသည္။ ‘ေက်ာင္း စစ္ေဆးေရးေတြ လာမွာမုိ႔လုိ႔ ခြင့္တုိင္လုိ႔ မရပါဘူးရွင္၊ ကေလးဖ်ားရင္ ေဆးေသာက္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ပါတဲ့၊ ဆရာမမွာလည္း အဖ်ား ၁၀၂ ဒီဂရီဖာရင္ဟုိက္ ရွိတယ္ ဆုိပါလား၊ ဆရာမလည္း ေဆးေသာက္ၿပီး ေက်ာင္းတက္ ရတာပဲတဲ့’ ဟု ဆုိေလသည္။

မေဝျဖဴသည္ သုံးပိႆ၊ ေလးပိႆမွ်ေလးေသာ သမီး၏ ေက်ာပုိးအိတ္ႀကီးကုိ လြယ္လ်က္ သမီးကုိ ေက်ာင္းပုိ႔ေလသည္။ ေနမေကာင္း၍ ခ်မ္းတုံေနရွာေသာ သမီးေလးမုိးမိုးမွာ ေဆးကုခ်ိန္၊ နားခ်ိန္မရ၊ ေက်ာင္းမတက္ခ်င္ဘဲ ေက်ာင္းတက္ ရေလသည္။ ေန႔ခင္းေက်ာင္းဆင္း လာေသာအခါ မုိးမုိးသည္ မ်က္ လုံးႀကီးမ်ားနီရဲလ်က္ ဟန္မေဆာင္ႏုိင္ဘဲ သာေခြယိုင္ျဖစ္လ်က္ရွိပါသည္။ မုိးမိုးသူငယ္ခ်င္းမ်ားက မုိးမုိး ကုိ လုိက္ပုိ႔ၾကေလသည္။ ေရာက္ေရာက္ခ်င္းပင္ ျမျမကေျပာျပသည္။

‘ေက်ာင္းစစ္ေဆးေရးေတြကလည္း အားႀကီး႐ုိင္းပ်ၾကတာပဲ။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြေရွ႕မွာ ေတာင္မေရွာင္ ဆရာမကုိ ႏွစ္ျပားမတန္ေအာင္ေျပာဆုိေနလုိက္ၾကတာမ်ား ဆရာမေရာ၊ ေက်ာင္းသူ ေတြေရာကုိ ေက်ာင္းစစ္ေဆး ေရးေတြ ဆူပူေနၾကတာက လြန္ကုိလြန္လြန္းပါတယ္” ဟုဆုိေတာ့ မိသြယ္က-

‘ေက်ာင္းစစ္ေဆးေရးေတြ ဆရာမကုိ ေအာ္လုိက္တာ ဆရာမမူးလဲ သြားေသးတယ္’ ဟုဆုိျပန္သည္။ မုိးမုိးက အားမရွိသည့္ ေလသံႏွင့္-

‘တစ္ခ်ိန္လုံး စာသင္ၾကတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ ေနမေကာင္းတဲ့ၾကားက တစ္ေန႔လုံး တစ္ခ်ိန္လုံးထုိင္ ခုိင္းထားၾက တယ္။ ဘာမွကုိ အဓိပၸာယ္မရွိပါဘူး’ ဟုဆုိေလသည္။ မေဝျဖဴက-

‘ေနာက္ေန႔ေတြမွာ ေက်ာင္းပ်က္လုိ႔ မရေတာ့ဘူး။ ေက်ာင္းမပ်က္ရဆုိၿပီး မိဘေတြေရာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြပါ လက္မွတ္ ထုိးရတယ္ေလ’ ဟုဆုိေလသည္။

တခ်ဳိ႕ပညာေရးအတြက္ ညႊန္ၾကားသူ၊ စစ္ေဆးေပးသူမ်ား၏ မေကာင္းသတင္းသည္ မိဘျပည္သူမ်ား ၾကားထဲ တစ္မုဟုတ္ခ်င္း ပ်ံ႕ႏွံ႔ေနေလသည္။ တခ်ဳိ႕ပညာေရးညႊန္ၾကားသူ၊ ေက်ာင္းစစ္ေဆးသူမ်ားသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ ေလးေလးစားစား ဆက္ဆံေရးမရွိၾကပါ။ လုပ္ပုိင္ခြင့္၊ ေျပာပုိင္ခြင့္အာဏာ ကုိအျပည့္အဝ အသုံးခ်ၿပီးနင္ပဲငဆ ေျပာဆုိေနၾကေလသည္။ စစ္ေဆးသူမ်ားသည္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ကုိႏႈတ္ခ်ဳိသွ်ဳိတစ္ပါး ဆုိသလုိ ယဥ္ေက်းစြာႏႈတ္ ခ်ဳိခ်ဳိျဖင့္ ေျပာဆုိတတ္မည္ဆုိပါက အလြန္ပင္မဂၤလာ ရွိပါမည္။ အေပၚကုိဖား၊ ေအာက္ကုိဖိၾကသည့္ သူတုိ႔သေဘာ၊ သူတို႔သဘာဝပါ။ ပညာေရးညႊန္ၾကား သူမ်ား၊ စစ္ေဆးသူမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား သည္ အဆင့္ဆင့္အ ေၾကာက္တရားေတြ လႊမ္းၿခံဳေနေအာင္ လုပ္ေဆာင္ေနၾကပါသည္။

ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာႏွင့္ဆက္ဆံၾကပါမွ တပည့္ျဖစ္ ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကလည္း ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာစိတ္ေတြကူးစက္ၿပီး ယဥ္ေက်းသိမ္ေမြ႕ၾကမည္ မဟုတ္ပါလား။ ယခုေတာ့ မိမိလုပ္ပုိင္ခြင့္အာဏာကုိ အလြဲသုံးစားလုပ္ ေဆာင္ေနၾကမႈေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္း ပညာေရးသည္ အေၾကာက္တရားမ်ား လႊမ္းၿခံဳေနၾကရသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ အေၾကာက္တရား မ်ား သြတ္သြင္းၿပီး အုပ္ခ်ဳပ္ထားၾကသည္။ ဥပမာ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္ ၇၅ ရာခိုင္ႏႈန္းအျပည့္ရွိမွ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြေျဖဆုိခြင့္ ရမည္ဆုိတာမ်ဳိး ေက်ာင္းကဆရာမတြက္နည္းမွလဲြ၍ မည္သည့္တြက္နည္းမွ အမွတ္မေပး ဆုိတာမ်ဳိးခဲြျခားဆက္ဆံမႈမ်ား စသည္တုိ႔ျဖစ္ၾကပါသည္။ ဆရာမတစ္ဦးက ရင္ဖြင့္ပါသည္။

‘ပညာေရး ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ေဝးပါေသးတယ္ရွင္၊ ပညာေရးညႊန္ၾကားတဲ့သူက ျဖစ္ႏုိင္၊ မျဖစ္ႏုိင္ စဥ္းစား တာမဟုတ္ ဘူး။ သုံးလသင္မွ ျပတ္မယ့္သင္ခန္းစာသုံးခန္းကုိ တစ္လတည္းနဲ႔ အျပတ္သင္ ခုိင္းလုိ႔သင္ ခုိင္း၊ အရည္အခ်င္း မရွိတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူကုိ တန္းစဥ္အေအာင္ ေပးခုိင္းလုိ႔ေပးခုိင္း၊ တာဝန္ရွိ တဲ့ဆရာမကလည္း မွန္တာ မွားတာ ျပန္မတင္ျပရဲၾကပါဘူး။ မွားမွား၊ မွန္မွန္အေပၚက အမိန္႔ကုိပဲနာခံ ေနၾကတယ္။

ပညာေရးက သူတို႔စိတ္ကူးတည့္ရာ ေျမစမ္းခရမ္းပ်ဳိးေနတာနဲ႔ပဲ မတုိးတက္ေတာ့ဘူး။ ၿပီးေတာ့ရွိပါ ေသးတယ္။ တာဝန္ဆုိတဲ့ လက္ပက္ႀကီးေတြကုိဆရာ၊ ဆရာမေတြေပးၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြက လုံၿခံဳ ေရးတာဝန္ယူ ေနၾက ရတာေလ။ အပုိအလုပ္ေတြနဲ႔ အခ်ိန္ကုန္ေနၾကရပါတယ္။ ပညာေရးတုိးတက္ဖုိ႔၊ ေလ့လာႀကံဆတီထြင္ဖုိ႔ဆုိတာ ေဝးပါေသးတယ္’ ဟု ဆုိေလသည္။

ေနရာတကာမွာ လူမွန္ေနရာမွန္ မရွိၾကတာကခက္ပါသည္။ ပါေမာကၡႀကီးလုိ ပုဂၢိဳလ္ႀကီးကစာေပေလ့ လာျပဳစု သုေတသနျပဳေနရၾကရမည့္အစား အစည္းအေဝးေတြႏွင့္ အခ်ိန္ကုန္ေနရသည္ကုိလည္း ေတြ႕ရပါသည္။ ပညာေရး ညႊန္ၾကားသည့္ပုဂၢိဳလ္က သင္ခန္းစာသုံးခန္းကုိ တစ္လတည္းနဲ႔ၿပီး ေအာင္ သင္ၾကားရမည္ဟု ညႊန္ၾကားသည္ ဆုိပါစုိ႔။ ဆရာ၊ ဆရာမဘက္ကလည္း သက္ဆုိင္ရာသင္ခန္းစာက ေခါင္းစဥ္ေလးဖတ္ျပလုိက္႐ုံႏွင့္ တစ္လအျပတ္ သင္ေပးလုိက္ၾကသည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ အတြက္က ဘာစာမွမရလုိက္၊ မတတ္လုိက္ၾကပါ။ ဘာမွအက်ဳိး မရွိၾကပါေပ။

တခ်ဳိ႕အေျခခံပညာ အထက္တန္းေက်ာင္းမွ တာဝန္ရွိသူမ်ားသည္ မိမိေက်ာင္းဂုဏ္သိကၡာက်ဆင္း ေအာင္ လုပ္သလုိျဖစ္ၿပီး၊ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကုိ ေက်ာင္းသားမ်ား တြန္းပုိ႔ေနသည္ႏွင့္ တူေနပါသည္။ ေနရာတုိင္းမွာ ေဖာ္႐ႈိးလုပ္ေနၾကသည္။ အရည္အခ်င္းထက္ အရည္အတြက္ကုိ ဦးစားေပးေနၾကသည္။ ေအာက္ေျခက အထက္သုိ႔ အဆင့္ဆင့္ လိမ္ညာၾကသည္။ အထက္က ေအာက္သုိ႔မလိမ့္တပတ္လုပ္ မ်က္လွည့္ျပေနၾကသည္။ ငါ့ျမင္းငါးစုိင္း စစ္ကုိင္းေရာက္ေရာက္ဟူေသာ သေဘာျဖင့္ညႊန္ၾကားေနၾက သည့္ အာဏာရွင္ဆန္သည့္ အျပဳအမူသည္ ယခင္ကအတုိင္း မေျပာင္းလဲေပ။ အမ်ားစုမွာ ေခါက္႐ုိး က်ဳိးေနၾကပါသည္။

ေက်ာင္းစစ္ေဆးေရးလာၿပီး ေနာက္ရက္မ်ားတြင္ မုိးမုိးတုိ႔သည္ဖ်ားနာေနမေကာင္းၾကေသာ္လည္း ေက်ာင္းမွန္မွန္ တက္ေနၾကရသည္။ ဤအခ်ိန္မွာ ႏုိင္ငံေတာ္က တိရစၧာန္မွလူသုိ႔၊ လူမွလူအခ်င္းခ်င္းသုိ႔ ကူးစက္ေနသည့္ အီဘုိလာ ဗုိင္းရပ္စ္ေရာဂါ၊ ၾကက္ငွက္တုပ္ေကြး၊ လူတုပ္ေကြး ဗုိင္းရပ္စ္ေရာဂါမ်ား၊ ေသြးလြန္တုပ္ေကြး၊ အသည္းေရာဂါ၊ ဘီပုိး၊ စီပုိးစသည္ျဖင့္ ကူးစက္ေရာဂါမ်ားကုိ သတိႏွင့္ကာကြယ္ ၾကဖုိ႔ထိန္းခ်ဳပ္ႏုိင္ၾကဖုိ႔ စီမံကိန္းမ်ားခ်မွတ္ေနၾကသည္။ ဖ်ားနာေနေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ကုိေက်ာင္းတက္ခုိင္းေနၾကသည္။ ေက်ာင္းက်န္းမာေရးကုိ ဂ႐ုမစုိက္ ၾကျခင္းေပေလာ။

တစ္ေန႔မုိးမုိးတုိ႔ သူငယ္ခ်င္းအဖြဲ႕ေရာက္လာၾကျပန္သည္။ မုိးမုိးက-

‘ေက်ာင္းခ်ိန္ၿပီးရင္ အခ်ိန္ပုိတက္ရေတာ့မယ္ဆုိတဲ့၊ လက္မွတ္ထုိးခုိင္းလုိ႔ လက္မွတ္မထုိးခ်င္လည္း ထုိးခဲ့ရျပန္ၿပီ’ ဟုဆုိေတာ့ မိသြယ္က-

‘ေက်ာင္းမွာ ဆရာမက ရွင္းေလ၊ ႐ႈပ္ေလျဖစ္ေနတဲ့အထဲက ႐ႈပ္ေနတာကုိ ပုိ႐ႈပ္ေအာင္ ဆရာမေတြ အပုိခ်ိန္ေခၚ သင္ၾကတာ့မယ္ထင္တယ္’ ဟုဆုိေလသည္။ အလုပ္တစ္ဖက္ႏွင့္ ေက်ာင္းတက္ေနရရွာ ေသာ ေမာင္ထူးက-

‘ခက္ပါတယ္ဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္က ေက်ာင္းဆင္းရင္ အေမ့လမ္းေဘးေစ်းဆုိင္ကုိ ကူေရာင္းေပးရတာ။ အလုပ္က ကၽြန္ေတာ္ မရွိရင္မျဖစ္ဘူး။ ကၽြန္ေတာ္ အလုပ္မလုပ္ရရင္ေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငတ္ေတာ့မွာပဲ။ ေက်ာင္းက ထြက္ရေတာ့မယ္ ထင္တယ္’ ဟုဆုိျပန္သည္။

ပညာေရး ညႊန္ၾကားသူမ်ားႏွင့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ ဘဝကိုလက္ေတြ႕ကြင္း ဆင္းေလ့လာ ေနၾကပါသလား။ ေက်ာင္းသားမ်ား၏ဘဝအေျခအေနဒုကၡမ်ားကုိ ေစ့ေစ့စပ္စပ္ နားလည္ ၾကပါသလား။ ေက်ာင္းခ်ိန္ၿပီးအခ်ိန္ပုိမ်ား ေခၚယူသင္ေန ၾကျခင္းသည္မူလက က်ဴရွင္ခ်ိန္ပ်က္၍လည္း ေကာင္း၊ စာက်က္ခ်ိန္ေႏွာင့္ေႏွး၍ လည္းေကာင္း၊ တခ်ဳိ႕မိဘမ်ား တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ အခ်ိန္ပုိ မတက္လုိၾကပါ။

အခ်ိန္ပုိစာသင္ေနၾကျခင္းသည္ ေက်ာင္းသားအတြက္ အက်ဳိးမရွိပါက တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္း သား၏ အေရးႀကီးသည့္ဘဝေရးအတြက္ အခ်ိန္ျဖဳန္းကာ အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေနရျခင္းျဖစ္ရသည္။ စင္စစ္ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ဆႏၵရယူၿပီးမွ တကယ္အခ်ိန္ပုိေခၚသင္ရန္ လုိအပ္ေသာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္သာ အခ်ိန္ပုိေခၚသင္ယူသင့္ၾကေပသည္။ မေဝျဖဴက-

‘ဒဂုံၿမိဳ႕နယ္ကေက်ာင္းမွာဆုိရင္ ေက်ာင္းတက္စရာမလုိဘဲ က်ဴရွင္အျပည့္အဝတက္ခြင့္ရေနၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြရွိေနၾကတာပဲ။ တစ္ႏွစ္လုံးေက်ာင္းတက္စရာမလုိေအာင္ စာေမးပဲြ လည္းေျဖခြင့္ရေအာင္၊ ဆက္ေၾကးေငြေပးသြင္းရသလုိ၊ ေငြေၾကးေပးသြင္းထားႏုိင္တဲ့ ကုိယ္ပုိင္ေက်ာင္း ေတြလည္းရွိေနၾကတာပဲေလ။ လုိအပ္တဲ့စည္းကမ္းထက္ ပုိတင္းက်ပ္တဲ့ေက်ာင္း၊ လုိအပ္တဲ့စည္းကမ္း ထက္ေလ်ာ့နည္းတဲ့ေက်ာင္း၊ လုိအပ္ သေလာက္ စည္းကမ္းသာထားရွိတဲ့ေက်ာင္းဆုိၿပီး အမ်ဳိးမ်ဳိးရွိၾက ပါတယ္။ သူတို႔ဥပေဒက လုိရင္တစ္မ်ဳိး၊ မလုိရင္ တစ္မ်ဳိးခဲြျခားထားတဲ့ ဥပေဒပါ။။ ညီမွ်မႈမရွိၾကပါဘူး’ ဟု ဆုိေတာ့မိသြယ္က ေျပာဆုိသည္။

‘မႏွစ္ကေက်ာင္းႀကီးတစ္ရက္မွ မတက္ဘဲက်ဴရွင္ခ်ည္းပဲ တက္ခဲ့တဲ့ကလ်ာတုိ႔ဆုိ ဘာသာစုံဂုဏ္ထူး ထြက္သြားၾက တယ္။ မသင္ရဘဲနဲ႔ ေက်ာင္းကဆရာ၊ ဆရာမေတြ ဂုဏ္တက္ၾကပါေသးတယ္။ ေက်ာင္း ခ်ိန္ေရာ အခ်ိန္ပုိပါ တက္ခဲ့ရတဲ့ မိပုံတုိ႔ကေတာ့ စာေမးပဲြက်ၾကတယ္ေလ’ ဟုဆုိေလသည္။

‘ဘယ္ေနရာ၊ ဘယ္ဘဝေရာက္ေရာက္ ေရာက္တဲ့ေနရာေရာက္တဲ့ ဘဝမွာ၊ စာေမးပဲြမွာ ဂုဏ္ထူးပါရ မယ္ဆုိတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ခုိင္ခုိင္မာမာထားၿပီး ထူးခၽြန္ေအာင္ႀကိဳးစားဖုိ႔က အဓိကက်တယ္ ကေလးတုိ႔ ေရ’ ဟုကၽြန္ေတာ္က စကားျဖတ္လုိက္ပါသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္မွာက ေက်ာင္းသားဗဟိုျပဳပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး စသည့္ျဖင့္ေငြကုန္ေၾကးက်ခံၿပီး စိတ္ကူးယဥ္ ေၾကြးေၾကာ္ေနၾကသည္။ ေက်ာင္းမ်ားမွာလက္ေတြ႕ျပဳျပင္ရမည့္၊ ျပဳျပင္သင့္သည့္အခ်က္ မ်ားကုိေတာ့ ျပဳျပင္ျခင္း၊ လုပ္ေဆာင္ျခင္းမျပဳလုပ္ၾကေပ။ ေႂကြးေၾကာ္ေနသည္က တျခား၊ ျဖစ္ပ်က္ေန သည္ကတျခား အရင္အတုိင္း ေခါက္႐ုိးက်ဳိးေနၾကပါသည္။

အစုိးရကျပည္သူကုိ ေလးစားခ်စ္ခင္မႈရွိပါမွ၊ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကလည္း အစုိးရကုိအျပန္အလွန္ ေလးစား ခ်စ္ခင္မႈ ရွိၾကလိမ့္မည္။

ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအေပၚ ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာႏွင့္ဆက္ဆံ ေရးရွိၾကပါ မွလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားမွာ ေႏြးေထြးေသာ ေမတၱာႏွလုံးသားပုိင္ရွင္ ဘဝမ်ား ႏွင့္ ယဥ္ေက်း သိမ္ေမြ႕ ၾကပါလိမ့္မည္။ ပညာျပည့္ဝသည့္၊ စာသင္ေကာင္းသည့္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက ေစတနာအျပည့္ျဖင့္ ဆရာစား မခ်န္စာသင္ၾကားႏုိင္ၾကမွလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားသည္ အတန္းထဲမွာ ေလးေလးစားစား႐ုိ႐ုိက်ဳိးက်ဳိး စာသင္ယူခ်င္ၾကေပလိမ့္မည္။ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ဂုဏ္ရည္ျမင့္တက္ၾကသလုိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ ဂုဏ္ရည္လည္းျမင့္တက္ၾကပါလိမ့္မည္။ ဆရာ၊ ဆရာမဂုဏ္ရည္ျမင့္တက္ၾကပါမွလည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ ဂုဏ္ရည္မ်ားလည္း ျမင့္တက္ႏုိင္ပါ လိမ့္မည္။ 


စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ၾသဂုတ္ (၃၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...