ကားေမာင္းသူမ်ားအတြက္ ဗဟုသုတ



ကီလို ၁၀၀ ေအးေဆးပါ ဒါေပမယ့္ ၁ စကၠန္႔မွာ ၈၈ ေပသြားေနတာေတာ့ သင္သိပါ

၁ စကၠန္႔မွာ ၈၈ ေပ သြားေနတာကို ခ်ိန္မီထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္မွ ကားတစ္စီးဟာ ေဘးကင္းစြာ ရပ္တန္႔သြားမွာပါ
ကားရဲ႕လားရာအမွန္ကုိ လက္ကုိင္ေဂြကုိ ထိန္းခ်ဳပ္လို႔ တစ္မ်ိဳးကားျမန္ႏႈန္းကုိ ဂီယာ ဘရိတ္မ်ားနဲ႔ စနစ္တက် လည္းထိန္းခ်ဳပ္တတ္ရပါေသးတယ္

အဓိက ေျပာျပခ်င္တာကေတာ့ ခုေခတ္ေပၚလူစီး ကားအားလံုးနီးပါးမွာ AT/CVT စနစ္မ်ားနဲ႔ လာ တဲ့ ေအာ္တုိဂီယာ ျဖစ္လုိ႔သြားပါၿပီ

ယခင္ေမာ္ဒယ္မ်ားမွာ ပါေနက် ဂီယာဘုတံၾကီးေဘးနားက အသီးေလးျဖစ္တဲ့ OverDrive On/Off ဆုိတဲ့ ဖန္ရွင္ေလးကို အရွိန္ 90/100km ေလာက္နဲ႔ေမာင္းေနရင္း လမ္းရဲ႕ curve ေတြ band ေတြကို ေရာက္ လာတဲ့အခါ ဘရိတ္ကို အရင္မဖမ္းပဲ O/D On Off ဖန္ရွင္ဘုေလးကုိ ဖြင့္လိုက္ပိတ္လိုက္ ကစားၿပီးေမာင္း တတ္ဘို႔ ကိုလည္း လက္ေတြ႔ေျပာျပလိုက္ပါတယ္ P နဲ႔ R ကိုထုိးဘို ႔ႏွိပ္လိုက္ရတဲ့ ဘုအၾကီးမဟုတ္ပါ ဒါနဲ႔မမွားပါနဲ႔

အဆိုးဆံုးက ဒီဘုေလးအလုပ္လုပ္ပံုကို ဘာမွန္းမသိ ညာမွန္းမသိပဲကုိင္လို႔ေကာင္း ၾကည့္လို႔ေကာင္း ေအာင္ အလွအပအစြပ္ေတြ စြပ္လိုက္တာဟာလည္း စနစ္တက်ေမာင္းဘို႔ ကုိသင္ေပးလို႔ မရေတာ့ပါဘူး တတ္ႏိုင္ရင္ လက္ကိုင္ဂီယာတံကုိ ဘာမွမစြပ္ပါနဲ႔ ဟုတ္တယ္ဟုတ္ ဒီ ဘုေလး အဖြင့္အ ပိတ္ကိုကီလိုမနဲမမ်ားအရွိန္ေလာက္ေရာက္မွ စမ္းၾကည့္ရင္ သူ႔ရဲ႕အလုပ္လုပ္ပံုက သိသာစြာေတြ႔ရပါ တယ္ျမိဳ႔ထဲေႏွးေႏွးေမာင္းေနတဲ့အခ်ိန္မ်ိဳးမွာေတာ့ထူးျခားတာေတြ႔ရမွာမဟုတ္ပါ

ဟိုက္ေ၀းလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာကီလုိ မနဲမမ်ားနဲ႔၉၀ ၁၀၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ေလာက္ေမာင္းေန ရင္းေစာေစာ ကေျပာျပတဲ့ ဂီယာတံလက္ကိုင္ၾကီးေအာက္နားက ဘးဘက္မွာရွိတဲ့ ဒီဘုသီးေလးကုိႏွိပ္လိုက္ရင္ ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ O/D On Off ဆိုတဲ့ လိေမၼာ္ေရာင္ မီးေလးလင္းလာပါလိမ့္မယ္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒီဖန္ရွင္က စတင္အလုပ္လုပ္ပါၿပီ ကားရဲ႕တက္လာတဲ့ Speedကုိ ကြန္ထရိုးေလးလုပ္လိုက္ပါၿပီ ကားအရွိန္ႏႈန္းျမန္ လာမႈကို သတိေပးခ်ဳပ္ခ်ယ္လိုက္ပါၿပီ

ဂီယာေဘာက္ေခၚတဲ့ ထရန္စမစ္ရွင္းအားကိုးနဲ႔ အရွိန္အမ်ိဳးမ်ိဳးေျပာင္းကာေမာင္းေနတဲ့ ကား အျမန္ႏႈန္းဟာ ရုတ္တရက္ စည္းကနဲျဖစ္သြားပါၿပီ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ေပါ့ရႊတ္ရႊတ္ၾကီး နဲ႔ေျပးခ်င္တုိင္းေျပးမေနေတာ့ပါ ဘူး ဒီေတာ့Over Driver မျဖစ္ေအာင္ ထိန္းထားေပးတဲ့ သေဘာလည္း သက္ေရာက္သြားပါတယ္ ဒီအခ်ိန္မွာ ဘရိတ္ကို လိုအပ္လို႔ေမွးမယ္ နင္းမယ္ဆုိပါေတာ့ အင္ဂ်င္ကြန္ထရိုးတစ္ခုက လိုအပ္သလို ပံ့ပိုးထားလို႔ဘရိတ္ အတြက္လည္း အေထာက္အကူျပဳပါတယ္အျမဲတန္း ဒီဘုေလးကို ႏွိပ္ထားၿပီးေမာင္းရင္ လည္းရပါတယ္

ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ လိေမၼာ္ေရာင္မီးေလး လင္းလာတာကိုျမင္ရပါမယ္ ႏိုင္ငံျခားမွာေတာ့ ဟိုက္ေ၀းလမ္းကို တက္လိုက္ၿပီဆိုတာနဲ႔ အျပီးႏိွပ္ေမာင္းတယ္လို႔သိရပါတယ္ သူ႔အဓိပါယ္အရလည္း အိုဗါဒရိုက္ မျဖစ္ေအာင္ လုပ္ထားေပးတယ္ဆိုပါတယ္ သူတုိ႔ကေတာ့ ဆီေလးနဲနဲပိုစားတာကုိ ဂရုစိုက္ဘို႔မလိုဘူးေလဒီမွာက ဒါမ်ိဳးကုိလုပ္ဘို႔ အသာထား ဆီစားသက္သာေအာင္ ဘာဂီယာျဖစ္ျဖစ္ ဖရီးရိုက္ေနတာကုိေတြ႔ေနရပါတယ္ ဂီယာကြန္ထရိုးမပါပဲ လြတ္လြတ္လပ္လပ္ၾကီး သြားေနတဲ့ ကားဟာ အလြန္အႏၱရာယ္မ်ားပါတယ္

ကားရပ္ဘို႔အတြက္ ဘရိတ္တစ္ခုထဲပဲ အားကုိးျပဳရေတာ့မယ္ဒါဟာမေကာင္းပါဘူး အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးနဲ႔ သံုးၿပီးကားကို အရွိန္နဲ႔ေမာင္းေနတဲ့အခါ စည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ေမာင္းေနတာကို သိရမယ္ ဒါေပမယ့္ ဆီေတာ့နဲနဲပိုစားပါမယ္ လမ္းေကြ႔ေတြ အေစာင္းေတြေရာက္တဲ့အခါမွာ ရုတ္တရက္အရွိန္မ်ားသြား တာကုိမခံရပါ OverDriveျဖစ္လာမွာကို တားဆီးေပးထားတာပါ နင္းလိုက္ရင္ လည္းစည္းစည္းလံုးလံုးနဲ႔ ကားကေျပးမယ္ လီဗါကိုလႊတ္လိုက္ရင္လည္း ကားကဂီယာေအာက္တစ္ခ်က္ကို ဆင္းသြားသလုိျငိမ့္ကနဲ
ကြန္ထရိုးအငယ္စားေလး တစ္ခု၀င္သြားကာ ထိန္းလို႔သိမ္းလုိ႔ေကာင္းမယ္ေပါ့ဗ်ာ ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ င္တုိင္း မေမာင္းရပါဘူး ကိုယ္ေမာင္းႏိုင္တဲ့အေျခအေန လမ္းအေျခအေနမ်ားကိုတြ က္ဆကာကိုယ္ႏိုင္တဲ့ ကြန္ထရိုးနဲ႔ ကားကိုေမာင္းရပါတယ္ခင္ဗ်ာ

[ ဂီယာတံလက္ကိုင္ဘုေပၚလက္ကေလးတင္ေအာ္တုိဂီယာလို႔ သေဘာမထားပဲဒီ ဘုသီးေလးကို လိုအပ္တဲ့ အခါ ဖြင့္လုိက္ပိတ္လိုက္နဲ႔ ေမာင္းတတ္ရင္ေတာ့ အေကာင္းဆံုးေပါ့ဗ်ာ ]
ကားေမာင္းရင္း အပ်င္းလည္းေျပတာကုိ ေတြ႔ရမွာပါ လုပ္စရာအလုပ္တစ္ခုကိုလည္း အျမဲလုပ္ၿပီး သားျဖစ္ေနေတာ့အိပ္ငိုက္လာတဲ့ စိတ္လည္း မရွိေတာ့ဘူးေပါ့ေ မာင္းခ်င္သလိုေမာင္းေကြ႔ေတြ အေစာင္းေတြေတြ႔တာနဲ႔ ဘရိတ္ကို ရုတ္တရက္ဖမ္းရင္ ဗဟိုခြါအားတုိ႔အီနားရွားတုိ႔ဆုိတဲ့ သေဘာနဲ႔ ကားကေမွာက္တတ္ပါတယ္ လမ္းေၾကာင္းလြဲထြက္တတ္ပါတယ္

ေမာ္ေတာ္ကားရဲ႕ ဘရိတ္ဆိုတာ ****ဘီး ၄ ဘီးကိုသာရပ္တန္႔ေစတဲ့ကိရိယာပါ**** ***ကား တစ္စီးလံုး ကို ရပ္တန္႔ေစတဲ့အရာမဟုတ္ပါဆိုတာကိုလည္း သိသူအလြန္နည္းၿပီး ဘရိတ္အားကိုး နဲ႔ေမာင္းေနၾက သူမ်ားေနလို႔ပါ

ေစာေစာကေျပာခဲ့တဲ့ အိုဗာဒရိုက္ကြန္ထရိုးဘု အေသးေလးကေနာက္ေပၚဇစ္ ဇက္ ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့ ကားအခ်ိဳ႔မွာေတာ့ သီးျခားပါမလာေတာ့ပါဘူး (3 AT ပဲရွိတဲ့ မီနီထရပ္ေခြးဘီလူးအုပ္စု ကားမ်ားမွာမပါပါ ) ဇစ္ဇက္ ဂီယာတံနဲ႔လာတဲ့ ဒီကားမ်ိဳးမွာေတာ့ D နဲ႔ ကပ္လ်က္ေနရာမွာ S ဆုိၿပီးေရးထားပါတယ္ အရွိန္မ်ား လာရင္ေစာေစာကေျပာထားတဲ့ ဘုသီးေလးကိုႏွိပ္သကဲ့သို႔ သေဘာထားၿပီး ဂီယာတံကုိ Dေနရာမွ Sေနရာကုိ ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းလိုက္ပါ ကားအရွိန္က စနစ္တက်ေလ်ာ့က်သြားတာကုိေတြ႔ရပါမယ္ရိုးရိုး AT ဂီယာတံက 2 ကုိေျပာင္းလိုက္သလိုပါပဲ ဒါလည္း အိုဗါဒရိုက္ကြန္ထရိုးပါပဲ မိမိထိန္းသိမ္းႏိုင္တဲ့ အရွိန္ကိုျပန္ ရေတာ့မွ D ကုိျပန္ထားလိုက္ပါေျမျပန္႔လုိခရီးေ၀းသြားရင္ ဒီေလာက္ေတာ့ ကြန္ထရိုးအသီးသီးလုပ္ႏိုင္ရ ပါမယ္

က်န္တဲ့ ဂီယာ ေနရာျပ 2 တို႔ L တို႔အေၾကာင္းကေတာ့ သာမာန္ေမာင္းမယ့္သူမ်ား အတြက္ ေနျပည္ေတာ္ လိုေျမျပန္႔လမ္းအတြက္ သံုးစရာမလိုပါ ေတာင္ေပၚ/ေျမျပန္႔ တက္လိုက္ဆင္းလိုက္ လုပ္တဲ့အခါမွ သံုးရမွာမို႔ ခုေတာ့ရွင္းမျပေသးပါဘူး ခုေျပာေနတဲ့ေခါင္းစဥ္နဲ႔ မဆိုင္လို႔ပါ ခုလိုအခါမ်ိဳး ခရီးသြားရာသီေရာက္လာ တာနဲ႔အမွ် အျမန္လမ္းအသီးသီးမွာ ကားမ်ိဳးစံု က မိုင္နာ ေရာ ေမဂ်ာေရာ အက္ဆီးဒင့္ခဏ ခဏျဖစ္ေနၾက တာကိုလည္း ေတြ႔ေန ျမင္ေနရေတာ့ ေျဖေဖ်ာက္ဘို႔လည္းမလြယ္ မ်က္စိထဲတ၀ဲ၀ဲလည္လည္ ျမင္ရ အားၾကီး လုိ႔မ်က္စိေနာက္ နားျငီးေအာင္ သတိေပးစကားေျပာၾကားေနရတာပါ ထပ္မံၿပီး ခု ဆက္ တုိက္ေရာက္ရွိလာတဲ့ ေခတ္မီကားမ်ားအေၾကာင္းထဲက ေခတ္မီကိရိယာကြန္ထရိုးမ်ား အေၾကာင္း လည္းေျပာျပခ်င္ပါတယ္ ဘရိတ္စနစ္မ်ားကလည္း ABS ဆုိတဲ့ Anti Locked Braking System မ်ားပါ လာၾကပါတယ္ ဘရိတ္စနစ္ကို စေျပာပါ့မယ္ ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္တဲ့ ပံုစံကို ဘီးကုိ ေလာ့ခ်လိုက္တယ္ေပါ့ ဘရိတ္ကို လႊတ္လိုက္တယ္ ဆိုပါေတာ့ ေလာ့မခ်လိုက္ေတာ့ဘူးေပါ့ ကဲ အန္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္ဆုိတာ ဘာကိုလဲဆုိေတာ့ ဘရိတ္ကုိ ရုတ္တရက္ ေလာ့ခ်လိုက္တာကေန ခဏျပန္လႊတ္ ၿပီးမွ တစ္ဘီးခ်င္းစီကုိ
လည္ပတ္ႏႈန္းျမန္အရ ဖိအားကုိ စနစ္တက် တြက္ခ်က္လႊတ္ေပးလို႔ ဘရိတ္အမိညင္သာသြားပါတယ္ အင္မတန္ျမန္တဲ့ အခ်ိန္ေလးအတြင္းမွာ ကြန္ျပဴတာအာရံုခံစနစ္မ်ားက ဘရိတ္ဘူစတာ ကိရိယာကတစ္ဆင့့္ ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕ ဟိုက္ဒေရာလစ္ပိုက္ အသီးသီးကုိသက္ဆုိင္ရာရွိသင့္တဲ့ဖိအားအလိုက္ တြက္ခ်က္ လႊတ္လိုက္ပါၿပီ

ကားတစ္စီး တည့္တည့္မတ္မတ္ သြားေနတဲ့ျဖစ္စဥ္တစ္ခုအတြင္းမွာသာ ဘီး ေလးဘီးက အညီအမွ် လည္ေပးပါတယ္ဒီအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ဘီး ၄ ဘီးရဲ႕ ဘရိတ္ကုိေတာ့ အညီအမွ်ဖမ္းေပးပါလိမ့္မယ္ ဒီအေျခအေနနဲ႔ ဒက္စေတာ့ဆုိတဲ့ တစ္ခ်က္ေကာင္းအျမန္ဖမ္းခဲ့ရင္ ယခင္ကားေဟာင္းမ်ားအတြက္ စနစ္ေဟာင္းနဲ႔ဆုိပါက
ကြ်ိ အိ အိ ဗ်ိ ဆိုတဲ့လမ္းနဲ႔ တာယာပြတ္သံက်ိမ္းေသထြက္မွာပါ လမ္းမွာလည္းျမင္မေကာင္းေအာင္ တာယာပြတ္သြားတဲ့ လမ္းေၾကာင္းဟာလည္း ေျမြလိမ္ ေျမြေကာက္ သဏၱန္က်န္ခဲ့မွာပါ ကားရပ္သြားေပ မယ့္ အိေျႏၵပ်က္ပါတယ္ ဘရိတ္မိၿပီးခ်ိန္ တာယာအားလံုးရပ္ၿပီးခ်ိန္ေရာက္မွ ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲလိုက္တဲ့ အရွိန္နဲ႔ ေရွ႔က Object တစ္ခုခုကိုသြားတုိက္ပါလိမ့္မယ္ ဒီအခ်ိန္မွာကားဟာ ဘီးတတ္ထားတယ္ ဆုိေသာျငားလည္း ဘီးေတြအားလံုး ရပ္လ်က္အေနထားနဲ႔ျဖစ္ကုန္လို႔ အရာ၀တၱဳတံုးၾကီးတစ္ခု လိုျဖစ္ သြားၿပီးအီနားရွားသေဘာနဲ႔ ေရြ႔ျမဲေရြ႔ေနလိုတဲ့ သေဘာရွိေနလို႔ လမ္းနဲ႔ ဘီးရပ္လ်က္အေနထားတုိ႔ရဲ႕ ပြတ္မႈ အေနထားျဖစ္စဥ္မ်ားအရ တစ္နည္းအားျဖင့္ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ေတာ့မွ လမ္းေဘးကို ထိုးက်သြားတာ တုိ႔ ေရွ႔ကားကိုလြဲသြားေပမယ့္ေဘးက ေက်ာ္တက္လာတဲ့ကားနဲ႔ ေတြ႔သြားၾကတာတိုျဖစ္ၾကရပါတယ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ ဘရိတ္အမိၾကမ္းခဲ့လို႔ ဒရြတ္ဆြဲသြားတဲ့ျပသနာ ဆိုးက်ိဳးတစ္ခုေပါ့ဗ်ာ

ဘီးမလည္ေတာ့ ကားရဲ႕လားရာကုိ ကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္ေတာ့ပါဘူး ကြန္ထရိုးမလုပ္ႏိုင္တဲ့ သေဘာတရား မ်ားကုိေျပာျပရရင္ ရွင္းေလရႈပ္ေလေတာ့ နဲနဲျဖစ္ပါမယ္ ခုေျပာမယ့္သေဘာတရားမ်ားကို ဂရုတစ္စိုက္ ေတာ့ ရွိလိုက္ပါ ကားမ်ားမွာ ရွိတဲ့ တာယာပန္းအားလံုးဟာ တစ္ေျပးတည္း အထူအပါး ပံုစံဒီဇိုင္းမရွိႏိုင္ပါ
ဘီးတစ္ဘီးခ်င္းစီရဲ႕ထိေတြ႔ေနတဲ့ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ အႏုအၾကမ္းလည္းမတူႏိုင္ပါ ဒီေတာ့ ပြတ္မႈသေဘာ တရားအရ တာယာမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္းနဲ႔ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး တာယာႏုနဲ႔ လမ္း မ်က္ႏွာျပင္ၾကမ္း ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး တာယာႏုနဲ႔ လမ္းေခ်ာေခ်ာက ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး တာယာၾကမ္း နဲ႔ လမ္းမ်က္ႏွာျပင္ႏုႏု ထိေတြ႔ပံုကတစ္မ်ိဳး ဆုိတဲ့ အေျခအေန အမ်ိဳးမ်ိဳးအလိုက္ ဘီးတဘီးခ်င္းစီရဲ႔ ဘရိတ္မိပံု မတူႏိုင္ပါ ဒါေၾကာင့္လမ္းမွာ ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲေၾကာင္းမ်ားက ရထားသံလမ္းလို မ်ဥ္းျပိဳင္အေနအထား ဘယ္ေတာ့မွ မရွိႏိုင္ေတာ့ပဲ ေျမြလိမ္ေျမြေကာက္သဏၱန္ က်န္ခဲ့တာေပါ့ဗ်ာ

ယခင္ကားမ်ားက ပါစကယ္ရဲ႕ ဖိအားဆပြားနိယာမကိုအေျခခံထားတဲ့ ဟုိက္ဒေရာလစ္ ဘရိတ္ပါေကာင္း သထက္ေကာင္းေအာင္ ဘရိတ္ကိုမိသထက္မိေအာင္ ပတ္၀န္းက်င္ေလထု အက္တေမာစဖီးယားကုိ ထပ္မံေစခို္င္းဘို႔ ဒူရိုဆာဗိုဘရိတ္ဆိုတဲ့ စနစ္ကိုလည္း ထြင္ခဲ့ၾကျပန္တယ္ ဆာဗိုဆိုတဲ့ အတိုေကာက္ေခၚ တဲ့စနစ္ကို မွတ္မိၾကမွာပါ နာမည္ၾကီးတိုယိုတာ ဟိုင္းလပ္ဒိုင္နာတုိ႔ဆိုတာ ဘရိတ္အားကိုးနဲ႔ေမာင္းလာၾက တဲ့ လိုင္းကားမ်ားပါ ဒါေပမယ့္ သူတုိ႔ကားမ်ားမွာ ဘရိတ္ဒရြတ္ဆြဲသြားတယ္ပဲထား ေဘ့စစ္အေျခခံဆိုတဲ့ ကားေမာင္းတဲ့ နည္းပညာကို ညက္ညက္ေညာေညာေနာေက်ေနတဲ့ ကားေမာင္းသူမ်ား ဆုိေတာ့ ဘရိတ္ကို ဒီအတုိင္းမဖမ္းတစ္ဆင့္နိမ့္ ဂီယာေဒါင္းၿပီးမွ ဖမ္းတတ္တဲ့ ေကာင္းမြန္တဲ့ အမူအက်င့္ေလးမ်ားကိုလည္း
မူလလက္ေဟာင္း ဒရိုင္ဗာၾကီးမ်ားက အေလ့အက်င့္ လုပ္ထားၾကပါတယ္ ဒီေတာ့ေရာက္ရွိဂီယာမွ တစ္ဆင့္နိမ့္ဂီယာကုိ ေဒါင္းလုိက္တဲ့ အေျခအေနကိုၾကည့္လိုက္ေတာ့ အင္တီေလာ့ပါပဲ အတားအဆီးေတြ႔ ရင္ရုတ္တရက္ဘရိတ္နဲ႔ ခဏေမွးလိုက္တယ္ ၿပီးရင္အျမန္ဆံုးဂီယာကုိ ေအာက္တစ္ဆင့္ဂီယာသုိ႔
လီဗါပုတ္ေဒါင္း ၿပီးမွ ဘရိတ္ကို အပိုင္ဖမ္းၾကပါတယ္ တစ္ခ်ိဳ႔လူမ်ား သတိထားမိၾကမွာပါကားက ရုတ္တရက္ စက္သံဆူတက္လာၿပီးျမန္ႏႈန္းက စည္းစည္းလံုးလံုး က်သြားပါတယ္ တစ္နည္းအားျဖင့္ အတိုင္းအတာတစ္ ခု ညင္သာပါတယ္ ဘီးေလးဘီးကိုဘရိတ္ရႈးနဲ႔ မဖမ္းပဲ ကားအင္ဂ်င္ ကြန္ပရက္ရွင္းနဲ႔ျပန္လည္ဖမ္းေပး လိုက္တဲ့ သေဘာပါ ဒါမွကားတစ္စီးလံုးကုိ ဘီးအရင္မရပ္ေစပဲ တေျဖးေျဖးခ်င္းရပ္ေပးမွာပါ ခုေခတ္ေပၚ ကားမ်ားရဲ႕အင္န္တီေလာ့ဘရိတ္စနစ္က ဘီးအားလံုးကုိ အညီအမွ် အပိုင္ခ်က္ ခ်င္းဖမ္းမေပးပါဘူး
ဖိလိုက္ၿပီးမွနဲနဲခ်င္းျပန္လႊတ္လိုက္ လိုသေလာက္ျပန္ဖမ္းေပးလိုက္ ဆုိတဲ့အလုပ္ကုိ ကြန္ျပဴတာအာရံုခံနဲ႔ ခ်ိန္ညွိလႊတ္ေနပါတယ္ ကားေအာက္ပိုင္းလုပ္တဲ့အခါ ဘီးမ်ားကိုေသခ်ာစြာေလ့လာလိုက္ပါ ဘီးမ်ားလည္ တဲ့ေနရာမ်ားမွာအင္န္တီေလာ့ဘရိတ္အတြက္ဘီးလည္ပတ္မႈအေရအတြက္ကုိတြက္ေပးတဲ့ ပြိဳင့္ေလးမ်ား ဆင္ဆာမ်ား ေဆာ့ကက္မ်ား ကိုေတြ႔ၾကရမွာပါ ဒီသေဘာတရားကို မသိတဲ့ ေအာက္ပိုင္းဆရာ မ်ား ေအာက္ပိုင္းလုပ္လိုက္တဲ့ ကားမ်ားကို ျပန္တတ္ေပးဘို႔ ဟိုေဆာ့ကက္က်န္ ဟုိ၀ါယာက်န္ခဲ့လို႔
ေအာက္ပိုင္းျပင္လိုက္ခါမွဘရိတ္စနစ္မေကာင္းျဖစ္သြားရတဲ့ကားမ်ားနဲ႔လည္းၾကံဳခဲ့ဘူးပါတယ္အနဲဆံုး ဒိုင္ခြက္ထဲမွာ ABS ဆိုတဲ့ မီးနီလင္းျပလာလိမ့္မယ္ ဒါကိုလည္း AirBag နဲ႔ထပ္ၿပီး အမွတ္မမွားနဲ႔
ABS ကြန္ထရိုးက နဲနဲလည္တဲ့ဘီးကို နဲနဲပဲညွစ္မ်ားမ်ားလည္တဲ့ ဘီးကုိမ်ားမ်ားညွစ္ မနဲမမ်ား လည္တဲ့ ဘီးကိုမနဲမမ်ား ညွစ္တတ္ႏိုင္သေလာက္ ဘရိတ္အမိၾကမ္းလို႔ ဘီးေတြဒရြတ္ဆြဲမသြားေအာင္ေသခ်ာ ခ်ိန္ညွိဖမ္းၾကကြာဆိုၿပီး အမိိန္႔ေပးေနလို႔ မိေတာ့မိတယ္ အမိမၾကမ္းေတာ့ဘူး ဒီေတာ့ ဘရိတ္ ဒရြတ္ဆြဲ သံေတြလည္းမၾကားရသေလာက္ပါပဲ ဒါကိုမီးပြိဳင့္မွာ မီး၀ါမိလို႔မလြတ္တလြတ္ျဖစ္သြားတဲ့ ကားမ်ားရပ္ သြားတဲ့ ပံုကုိၾကည့္လိုက္ရင္ ကားေတာ့ရပ္သြားတယ္ ဘရိတ္ဒရြတ္ေၾကာင္းလည္းမရွိ အသံလည္း
မၾကားရသေလာက္ပါပဲ မီးပြိဳင့္မွာျငိမ့္ခနဲေတာ့ ထုိးထိုးရပ္သြားပါတယ္ ဒါေပမယ့္နဲနဲေလး မမိတမိနဲ႔ ဒက္စေတာ့ဆုိတာ မျဖစ္လို႔ေရွ႔ကားေနာက္ပိုင္းေလးမ်ားကို Kiss me quick သြားလုပ္ၾကေတာ့ ခဏ ခဏျမင္မိပါတယ္ တက္စီလုပ္ဆြဲစားေနၾကတဲ့ ပရိုေဘာက္ ၁၀ စီးမွာ ၈ စီးေလာက္ေနာက္ဖက္ အဖံုးေလးေတြ ပိန္ခ်ိဳင့္ေနၾကကိုျမင္ၾကရမွာပါ ဒါဟာလည္းသက္ေသတစ္မ်ိဳးပါပဲ ဒီပံုေလးတစ္ပံု လည္းၾကံဳလို႔ တင္ထားေပးလိုက္တယ္ ဒီေတာ့အျပင္မွာ အေတြ႔အၾကံဳအရ လူေျပာမ်ားေနတဲ့ အေျပာကိုနားေထာင္ၾကည့္ ပါအံုး ေအာ္တိုဂီယာေတြရဲ႔ ဘရိတ္ကရိုးရိုးဂီယာေလာက္ အမိမေကာင္းဘူးတဲ့ ဒါေၾကာင့္ေအာ္တိုဂီယာေတြ က အက္ဆီးဒင့္ပုိအျဖစ္မ်ားတာတဲ့ ဒါဟာအမွားမွတ္ အမွတ္မွားေနၾကတာပါ ရိုးရိုးဂီယာနဲ႔လာ လာ ေအာ္တိုဂီယာနဲ႔လာလာ ဘရိတ္စနစ္ ကေတာ့ အမ်ားအားျဖင့္ ABSဆုိတဲ့ ဘရိတ္စနစ္ျဖစ္လို႔သြားပါၿပီ ဘယ္သူက ပိုေကာင္းတယ္ မရွိေတာ့ပါဘူး ဒါေပမယ့္ ေအာ္တိုဂီယာမွာ AT CVTဆုိၿပီး ထပ္ကြန္႔ထားပါတယ္ AT ဂီယာနဲ႔ ကားမ်ားက ဂီယာတစ္ခုနဲ႔ တစ္ခုအကူး အေျပာင္းမွာ ၾကန္႔ၾကာခ်ိန္ေလး မဆိုသေလာက္ရွိပါတယ္ ယခင္ မတ္တူးလုိကားမ်ိဳးမွာ စထြက္ထြက္ခ်င္း ကလပ္ေခ်ာ္ေန သလိုျဖစ္ေနတတ္ပါတယ္ ဂီယာခ်ိန္းရင္လည္း စက္သံေျပာင္းေနတဲ့ အသံကို သိသာစြာၾကားရတတ္ပါတယ္ CVTတတ္ထားတဲ့ ဘယ္လ္တာဗစ္ဇ္လို ကားေလးေတြ မွာေတာ့ Continuously Variable Transmission ဆိုတဲ့ အဓိပါယ္အတိုင္း စထြက္ကထဲက ကားကေငါက္ကနဲ စထြက္ေပးပါတယ္ ဂီယာခ်ိန္းသြားရင္လည္း ဆက္တိုက္မသိမသာ ခ်ိန္းသြားလို႔ ဆီစားသက္သာတာ အထေကာင္းတာကို လက္ေတြ႔ျမင္ရပါတယ္ ယခင္က ရိုးရိုးဂီယာ တတ္ကားမ်ားက အထေႏွးပါတယ္ အရွိန္ရလာလို႔ေနာက္ဆံုး ဂီယာနဲ႔ေမာင္းတယ္ထား လီဗါကို လႊတ္လုိက္ရင္ ဂီယာကြန္ထရိုးနဲ႔မို႔ ကားက စည္းကနဲ ရွိေနေပးပါတယ္ ကြ်မ္းက်င္မႈအရ ေအာက္တဆင့္ ဂီယာကိုျပန္ေဒါင္းႏိုင္ပါက ကားက အရွိန္ ထပ္ေသသြားပါတယ္ ယခုေအာ္တုိဂီယာေတြကေတာ့ ရိုးရိုးဂီယာကားမ်ားထက္ အထျမန္သြားပါၿပီ ဒါကလည္း အက္ဆီးဒင့္ပိုျဖစ္ေစႏိုင္ပါတယ္ ေအာ္တုိဂီယာကေတာ့ လီဗါေလွ်ာ့လိုက္ရင္ေအာ္တိုကလပ္ အလုပ္ကုိလည္း လုပ္ေပးေနပါတယ္ လိုအပ္တဲ့ ဂီယာကုိအ လိုအေလ်ာက္ ခ်ိန္းေပးဘို႔အတြက္ပါ ဒီေတာ့ လီဗါေလွ်ာ့လိုက္တဲ့အခါ ေခတၱဖရီးသေဘာမ်ိဳးေတာ့ျဖစ္သြားပါတယ္ ဒီေတာ့ဘရိတ္ဖမ္းတဲ့အခ်ိန္မွာ ရိုးရိုးဂီယာေလာက္ အမိမပိုင္ဘူးထင္္ရလုိ႔ပါ ဒါကေတာ့အထင္ပါ ဘရိတ္က ဘရိတ္အလုပ္ကုိ ပိုင္ႏိုင္စြာ လုပ္ေပးပါတယ္စိတ္ထင္လို႔ပါ ဒီေတာ့ရိုးရိုးဂီယာလုိ ဘရိတ္ပိုမိေအာင္ဖမ္းခ်င္ရင္ရိုးရိုး AT ဆို D မွာေမာင္းေန ရင္း 2 ကုိ ရဲရဲတင္းတင္းေျပာင္းၿပီးမွ ဘရိတ္ဖမ္းၾကည့္ပါ ဂီယာေဒါင္းၿပီး ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္တဲ့ သေဘာကိုေတြ႔ပါလိမ့္မယ္ ဇစ္ဇက္ဂီယာဆုိရင္ေတာ့ D မွ Sကုိေျပာင္းၿပီးမွ ဘရိတ္ဖမ္းလိုက္ပါ စိတ္ခ်လက္ခ်ျပန္ေမာင္းေတာ့မွ Dကုိျပန္ပို႔ၿပီးေမာင္းလိုက္ေပါ့ ေခတ္ေပၚကားမ်ားနဲ႔ ပတ္သက္ လို႔ ျမန္ႏႈန္းျမင့္ေမာင္းၾကတဲ့ အခါမ်ိဳးမွာေအာ္တိုဂီယာ ဆိုၿပီးအျမဲတန္းD နဲ႔ေတာက္ေလွ်ာက္ မေမာင္းသင့္ပါ ဘူး အိုဗာစပိျဖစ္လာလို႔ အခ်ိန္မီျပန္ထိမ္းသိမ္းခ်င္ရင္ OD/On Off တုိ႔ D မွ 2ေနရာသို႔ D မွ S ေနရာ သို႔ ေခတၱေျပာင္းၿပီး ေမာင္းသင့္ပါေၾကာင္း ဒီလိုနည္းစနစ္မ်ားကိုလည္း ၾကိဳတင္ခါ ဇာတ္တိုက္ေလ့က်င့္ ထားၾကရင္ျဖင့္ ၁ စကၠန္႔မွာ၈၈ ေပ သြားေနတဲ့ကားအလ်င္ကို အႏၱရာယ္အတြင္းမွ အခ်ိန္မီ ထိမ္းခ်ဳပ္ႏိုင္ မွာျဖစ္တဲ့အေၾကာင္း မိတ္ေဆြတုိ႔ကို ယာဥ္အႏၱရာယ္ လမ္းအႏၱရာယ္ ကင္းရွင္းေစဘို႔ နည္းလမ္းေကာင္းေလး ညႊန္ျပလုိက္ပါတယ္ မွတ္မွတ္ရရျမန္မာႏွစ္ဆန္း ၂ ရက္ေန႔မွာေပါ့ဗ်ာ....

ကားမိတ္ေဆြမ်ားကိုခင္မင္လ်က္
Credit: ကိုသက္
Myanmar Forward

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...