Outdoor Portraits ရိုက္သည့္ နည္းလမ္းမ်ား
1) Never select all of the focus points for portraits, pick one.
ယခုေခတ္ေပၚ Digital Camera မ်ားသည္ ပံုမွန္အားျဖင့္ Lens ျဖင့္ အနီး ဆံုး ေသာ အရာ ကို သာ Focus လုပ္ မည္သာ ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ေသာ ကင္မရာမ်ားတြင္ Focus Point မ်ားစြာ ပါသည္။ ကင္မရာကို Focus ခ်ိန္ပါေစ ဆိုျပီး လႊတ္ ထားလုိ႕ က ေတာ့ မိမိ ရိုက္ မည့္ Outdoor Portrait ပ်က္ျပီ လို႕သာ မွတ္ ေပေတာ့။ Lens ကို လႊတ္မထားပါနွင့္။ လိုအပ္ သည့္ Focus Point တစ္ခု ထည္းကိုသာ ထိန္း ခ်ဳပ္ထားပါ။
2) Always focus on the eyes.
လူတြင္ မ်က္လံုးသည္ စိတ္ ၏သေဘာ ထင္ဟပ္ သည့္ ေနရာျဖစ္သည္။ Portrait ရိုက္လွ်င္ ထိုေနရာကို Focus ျဖတ္ပါ။ Portrait ေကာင္း တစ္ပံု တြင္ မ်က္လံုး သည္ အေရး အၾကီးဆံုး ေနရာတြင္ ရွိသကဲ့ သို႕ မ်က္ ႏွာ တြင္ မ်က္လံုးသည္ အေတာက္ပဆံုး အရာလည္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ လံုးကို Aperture က်ယ္သည့္ Lens မ်ားျဖင့္ Focus ျဖတ္ကာ ရိုက္လွ်င္ Lens bokeh သည္ အသားေရာင္ Skin Tone ကို နူးညံ့ ေျပာ့ေပ်ာင္း ေစပါလိမ့္ မည္။
3) Shoot wide open for shallow depth of field.
Wide Aperture - Fast Lens မ်ားသည္ ေစ်းၾကီးေသာ္လည္း Portrait ရိုက္ရာတြင္ မ်ားစြာအသံုး၀င္သည္။ အဓိက အားျဖင့္ Depth of Field တိမ္တိမ္ ႏွင့္ ေနာက္ခံ background ကို ၀ါး သြားေစသည့္ အတြက္ ျဖစ္သည္။ ေနာက္ခံ Blur ( Bokeh) ျဖစ္သြားသည့္ အတြက္ Background distraction မရွိနိုင္။ f-2.8 or f-4 ကဲ့ သို႕ Wide Aperture Lens မ်ားျဖင့္ ရိုက္ျခင္းျဖင့္ ထို ဤ ကဲ့သို႕ Bokeh မ်ား ရနိုင္သည္။ သဘာ၀ အလင္းေရာင္ ႏွင့္သာ ရိုက္ ကူးသည့္ လွပသည့္ Fantastic Background Bokeh နွင့္ ဖဲြ႕စည္းထားသည့္ Portrait မ်ားသည္ Wide Aperture Lens မ်ားျဖင့္ သာ ရိုက္ကူးျခင္း ျဖစ္သည္။
4) Never, ever, shoot a portrait at less than 50mm; try to stay at 70mm or higher.
Portrait ရိုက္ရာတြင္ မည္သို႕ ေသာ အခါ မွ Focal Length 50mm ထက္ ေလွ်ာ့ သည့္ Lens ႏွင့္ မရိုက္ရန္ သတတိျပဳပါ။ အနည္းဆံုး Focal Length 70mm ေလာက္နွင့္ ရိုက္ပါ။ 50mm ေအာက္ ရွိ Lens မ်ားျဖင့္ ရိုက္ပါက ပံု Distortion ၀င္ကာ မ်က္ႏွာ ၾကီးသြားျခင္း ေဘးသို႕ ျပဲ ထြက္ သြားျခင္းမ်ား ျဖစ္လိမ့္ မည္။ Compression effect of Telephoto Lens သည္ ေနာက္ခံ ကို ၀ါး သြားေစ သည္။ Portrait ပံုမ်ားကို ၤFocal Length 120mm, 200mm တို႕ ႏွင့္ ရိုက္ေလ့ ရွိၾကသည္။
5) Always shoot in RAW.
RAW သည္ ကင္မရာ Sensor က ၀င္လာသည္ data အားလံုးကို လံုး၀ ျပဳျပင္ ျခင္းမရွိဘဲ မူရင္း အတိုင္း သိမ္းထားသည့္ Format ျဖစ္သည္။ JPEG ျဖင့္ ရိုက္ ရာတြင္ မူ ရင္း data မ်ာကို ျပင္ျပီး မွ သိမ္းဆည္း ထားသည့္ Format ျဖစ္သည္။ RAW Format ျဖင့္ ရိုက္ကူးသည့္ ပံုမ်ားကို အေရာင္မ်ား ျပန္ လည္ ညွိရာတြင္ ပို၍ လြယ္သည္။ Retouch လုပ္ရာတြင္ အလြန္ ထိေရာက္ သည့္ Format ျဖစ္သည္။
6) Always bring a gray card or a piece of a gray card for white balance.
White Balance ခ်ိန္ရာတြင္ သံုးသည့္ Gray Card ေဆာင္ထားပါ။ ေနရာမ်ားတြင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းလဲေန သည့္ White Balance ေၾကာင့္ Post Production တြင္ ျပန္ ညွိရာ ၌ မ်ားစြာ ဒုကၡ ေရာက္ သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ မရိုက္မီ Gray Card ျဖင့္ White Balance ကို ခ်ိန္ျပီး ရိုက္ျခင္းျဖင့္ တစ္ညီ ထည္းေသာ White Balance ရရွိ ကာ Post Porduction ျပဳလုပ္ ခ်ိန္တြင္ အခ်ိန္ ကုန္ သက္သာ ေစသည္။
7) Shoot in the shade (Avoid direct sunlight)
Direct Sun Light ေနေရာင္ခ်ည္ ေအာက္ တြင္ ရိုက္ပါက ပံုမ်ား အျဖဳ အမဲ ကဲြျပားမွဳ မ်ားသည့္ လြန္းျခင္း အရိပ္ မ်ားလြန္းျခင္းမ်ားရွိလာကာ ပံု ၾကမ္းသြားမည္။ အရိပ္ ေအာက္တါင္ ရိုက္ျခင္းျဖင့္ Harsh shadow မရွိဘဲ smooth milky shadows ရ လာနိုင္သည္။ Exposure , White Balance မွန္မွန္ ကန္ကန္ ျဖင့္ ရိုက္ ျခင္းျဖင့္ အံ့မခမ္း ပံုမ်ား ရနိုင္သည္။
8) Shooting carefully on an overcast day.
သဘာ၀ softbox သည္ မိုးတိမ္ ျဖစ္သည္။ တိမ္ ထူထူ ဖံုးေနစဥ္ အခ်ိန္တြင္ ရိုက္ပါက Colour အေရာင္ ပိုတက္ ကာ very smooth and pleasing shadows ပံု ရနိုင္သည္။
9) If you must use hot, hard, bright light…
စတူဒီရို Light သံုးျခင္း ကုိ ေလွ်ာ့ကာ ေရာင္ျပန္ reflector ကိုသံုးပါ။ Silhouette ရိုက္သည္က လဲြ ၍ Sbject ၏ေနာက္ တည့္တည့္ တြင္ Sun Light ထားျခင္းသည္ မသင့္ေလွ်ာ္။ ဓါတ္ပံု ရိုက္သူ ၏ေနာက္ တြင္ Sun Light ရွိေနပါက Subject အား ကင္မရာဘက္ တစ္နည္းအားျဖင့္ Sun Light ကို ၾကည့္ ျခင္း မွ ေရွာင္ ခိုင္းပါ။ အျခားတစ္နည္းမွာ ေန ကို တိမ္ ဖံုး သည့္ အခ်ိန္ကို ေစာင့္ပါ။ အဆိုပါအခ်ိန္တြင္ ရိုက္သည့္ ပံုသည္ ေတာက္ပျပီး contrasted look ပံု မ်ား ရ နိုင္သည္။
Credits: ဆရာစိုးလႈိင္ (Country Road)