ေက်ာင္းေျပာင္းအပ္ႏွံျခင္း၊ ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ယာဥ္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာ



၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္၏ (အေျခခံပညာ အထက္တန္းမွအပ) အတန္းတင္ စာေမးပဲြမ်ား၏ ေအာင္ စာရင္းအား ၁၃၇၆ ခုႏွစ္ ျမန္မာႏွစ္ဆန္း ၂ ရက္ေန႔ (၁၈-၄-၂၀၁၄) တြင္ ျမန္မာႏုိင္ငံတစ္ဝန္း၌ ထုတ္ျပန္ေၾကညာခဲ့ၿပီးျဖစ္ရာ ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ေက်ာင္းအပ္ႏွံခြင့္မ်ားအား မၾကာမီ လက္ခံ ေဆာင္ရြက္ၾကေတာ့မည္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိသုိ႔ပညာသင္ႏွစ္အစ၌ ေက်ာင္းသားအပ္ႏွံမႈအား လက္ခံေဆာင္ရြက္ရာတြင္ တတ္ႏုိင္သူအမ်ားစု အေနျဖင့္ နာမည္ရွိေသာေက်ာင္းမ်ား၌ မိမိတုိ႔၏သားသမီးမ်ားအား အပ္ႏွံခြင့္ရရွိေရးအတြက္ ယခုက ပင္ စတင္၍ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ေနၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးစနစ္အရ ႏုိင္ငံေတာ္ အစုိးရပုိင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ ပညာေရးအဆင့္အတန္းအားတစ္ေျပးညီသတ္မွတ္ ထားေသာ္ လည္း ေက်ာင္းတည္ရွိရာ တည္ေနရာ၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၏ ႂကြယ္ဝခ်မ္းသာမႈႏွင့္ အာဏာရွိမႈတုိ႔ အေပၚလုိက္၍ ေက်းလက္ေတာရြာမ်ားရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခအေနႏွင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ ရွိေက်ာင္းမ်ား၏ အေျခအေနမွာမုိးႏွင့္ေျမပမာ လြန္စြာကြာျခားလ်က္ရွိသည္ကုိ ေတြ႕ ျမင္ႏုိင္ပါသည္။

နယ္ၿမိဳ႕တစ္ၿမိဳ႕ တြင္ေနထုိင္စဥ္က ႏုိင္ငံေတာ္ အႀကီးအကဲတစ္ဦး၏ ခရီးစဥ္တြင္ ၿမိဳ႕အုပ္ခ်ဳပ္ေရးအာဏာပုိင္ ကၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ အေျခခံေက်ာင္းမ်ား၏ သင္ၾကားေရး၊ စီမံခန္႔ခဲြေရး၊ ေအာင္ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းျမင့္မားေရး အတြက္ စြမ္းစြမ္းတမံေဆာင္ရြက္ထားပုံမ်ားအား ရႊန္းရႊန္းေဝေအာင္တင္ျပခဲ့ပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ ၾကားရ သူေဒသခံမ်ားမွာမူ က်ိတ္၍ၿပံဳးေနၾကပါသည္။ အေၾကာင္းမွာထုိၿမိဳ႕နယ္အုပ္ခ်ဳပ္ေရးတာဝန္ရွိ သူမွာသူ၏ သားသမီးမ်ားကုိမူ ထုိၿမိဳ႕တြင္မထားဘဲ အနီးရွိခ႐ုိင္ၿမိဳ႕ႀကီးမွ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းတြင္ ထားရွိေသာေၾကာင့္ျဖစ္ ပါသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ား၏ အေနအထားသည္ တစ္ေျပးညီမဟုတ္ဘဲ ကြာျခားမႈ ရွိေနသည္ကုိ ၿမိဳ႕နယ္/ခ႐ုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ေရး အာဏာပုိင္မ်ားကုိယ္တိုင္ လက္ခံထားၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိေစလုိ ၍ျဖစ္ပါသည္။

အထူးသျဖင့္ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ေပၚတြင္ အေျခခံပညာေက်ာင္းေပါင္းမ်ားစြာရွိေသာ္လည္း မိဘအမ်ားစုမွာ ေအာင္ ခ်က္ရာခုိင္ႏႈန္းေကာင္းေသာ လက္ခ်ဳိးေရတြက္၍ရသည့္ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္း မ်ားသုိ႔ ေငြကုန္ေၾကးက်ခံ၍ ဝင္ခြင့္ရရွိေရးခက္ခဲသည္ႏွင့္အမွ် ေက်ာင္းရန္ပုံေငြ (အလွဴေငြ) ထည့္ဝင္ေၾကး၊ ကန္ေတာ့ေၾကးမ်ားမွာလည္း ျမင့္မားလွသည္ကုိၾကားသိေနရပါသည္။

စည္းကမ္းသတ္မွတ္ခ်က္အရ ေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားလက္ခံရာတြင္ ေက်ာင္း တည္ရွိ ရာေနရာအေပၚမူတည္၍ ေက်ာင္းသားသစ္မ်ားလက္ခံရမည့္ ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္မ်ားအားသတ္ မွတ္ထား ၿပီးျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ သုိ႔ရာတြင္ မိဘအမ်ားစုမွာ မိမိတုိ႔ရပ္ကြက္၊ ၿမိဳ႕နယ္အတြက္ ခဲြတမ္း ရေသာေက်ာင္းတြင္ မအပ္ဘဲဂုဏ္သတင္းေက်ာ္ေစာေသာ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔နယ္ေက်ာ္အပ္ၾကသည္ ကုိ ေတြ႕ရွိရသျဖင့္ ေက်ာင္းသားဦးေရမ်ားသည့္ ေက်ာင္းကမ်ားၿပီး နည္းသည့္ေက်ာင္းက ေက်ာင္းသား မရွိဘဲျဖစ္ေနပါမည္။

ဥပမာအားျဖင့္ပုဇြန္ေတာင္ၿမိဳ႕နယ္အတြင္းရွိ မူလတန္းေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ႏွစ္စဥ္ေက်ာင္းသား ဦးေရ မွာ ၁၀၀ ပင္ မျပည့္ေသာ္လည္း ထုိေက်ာင္းမွ ေျခက်င္ငါးမိနစ္သာ သြားရေသာ ေက်ာင္းတြင္မူ ေက်ာင္းသား မ်ားျပည့္လွ်ံေနသည္ကုိ ေတြ႕ရသည္။ ဆုိလုိသည္မွာ မူဝါဒခ်မွတ္ထားၿပီးျဖစ္ေသာ္လည္း ႀကီးၾကပ္မႈမရွိ သျဖင့္ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားတြင္ လာဘ္လာဘယူၿပီး နယ္ေက်ာ္ေက်ာင္းသားအပ္ႏွံမႈ မ်ားအား လက္ခံေန မႈမ်ားျဖစ္ပြားေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤတြင္ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအေနျဖင့္ ၎တုိ႔၏ သားသမီးမ်ားအား သူႀကိဳက္သည့္ေက်ာင္း သူထား တာ ဘယ္သူေတြကုိထိခုိက္ေနလုိ႔လဲဟု ေမးစရာရွိပါသည္။ ဟုတ္ပါသည္။ သူ႔သားသမီးမ်ားအား သူႀကိဳက္ သည့္ေက်ာင္းထားတာအေရးမႀကီးပါ။ အေရးႀကီးသည္က သူတို႔အားလုံးနာမည္ႀကီး အေျခခံ ပညာေက်ာင္း မ်ား၊ ေလ့က်င့္ေရးေက်ာင္းမ်ားတြင္ စုၿပံဳထားၾကျခင္းျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ထုိေက်ာင္းမ်ား၏ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္၊ ေက်ာင္းလႊတ္ခ်ိန္မ်ားတြင္ ထုိေက်ာင္းမ်ားေရွ႕မိန္း လမ္းမႀကီး တစ္ခုလုံး ပိတ္ဆုိ႔သြားသည္ကုိ ရန္ကုန္သူ၊ ရန္ကုန္သားအားလုံးႀကံဳဖူးၾကမည္ျဖစ္ေပသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ဌာနဆုိင္ရာ ယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ တကၠစီယာဥ္ေမာင္းမ်ား၊ ယာဥ္ပုိင္ရွင္မ်ားအေနျဖင့္ မည္သည့္ အခ်ိန္ မည္သည့္ေက်ာင္းတက္သည္၊ ဆင္းသည္ကုိ စာရင္းျဖင့္ပင္မွတ္သားၿပီး လမ္းေၾကာင္းေရွာင္ ေမာင္းၾက သည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါသည္။

မိမိတင္ျပလုိသည္မွာ နာမည္ႀကီးေက်ာင္းမ်ားအေနျဖင့္ မိမိေက်ာင္းအတြက္ သတ္မွတ္ထားေသာ နယ္ေျမျပင္ပမွ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးအား လက္ခံလုိက္သည္ႏွင့္ တတ္ႏုိင္ေသာမိဘ၏ သားသမီးဆုိပါက ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္ ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ကားတစ္စီးတုိးလာမည္ကုိ တင္ျပလုိျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ထုိေက်ာင္းသား အား ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ေသာကားသည္ သူေနထုိင္ရာအိမ္မွ တက္မည့္ေက်ာင္းအၾကားရွိ ခရီးလမ္း ေၾကာင္း အားနံနက္အပုိ႔/အျပန္တစ္ေၾကာင္း၊ ညေနအႀကိဳ/အျပန္တစ္ေၾကာင္း မျဖစ္မေနအသုံးျပဳရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

ထုိ႔အျပင္ထုိေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ကားမ်ားသည္ ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ခ်ိန္မ်ားတြင္ ထုိေက်ာင္းေရွ႕သုိ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္ တည္း စုၿပံဳေရာက္ရွိၾကျခင္းျဖစ္၍ ထုိေက်ာင္းပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈျပႆနာ အဆမ တန္ႀကီးထြား သြားေစမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ရာတြင္ အခ်ဳိ႕ေသာေက်ာင္းမ်ားမွာ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးမ်ား၊ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားႏွင့္ခ်ိတ္ဆက္၍ စုေပါင္းေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ယာဥ္မ်ားျဖင့္ ေျပးဆဲြေပးသည္ကုိ ေတြ႕ရွိရပါသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္းအျခားႏုိင္ငံ မ်ားနည္းတူ ေက်ာင္းသားလူငယ္မ်ားအားလုံၿခံဳမႈရွိေစသည့္ ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ယာဥ္ (School Bus) မ်ား မဟုတ္သည္ကုိေတြ႕ရွိရပါသည္။

အျခားႏုိင္ငံမ်ားတြင္ ေက်ာင္းကားမ်ားအား အဝါေရာင္ျဖင့္ သတ္မွတ္ထားေလ့ရွိေသာ္လည္း ရန္ကုန္ ၿမိဳ႕တြင္ မူ အမ်ားစုမွာလိုက္ထရပ္ကားမ်ားျဖစ္ၿပီး ေက်ာင္းသားလူငယ္ကေလးမ်ားမွာ ယာဥ္ေနာက္ပုိင္း တြင္ အုပ္ထိန္းသူမပါရွိဘဲ ေဆာ့ကစားသြားသည္ကုိ မၾကာခဏေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ ထုိေက်ာင္းသား မ်ားသည္ ေက်ာင္းတက္ခ်ိန္၊ ဆင္းခ်ိန္မ်ားတြင္ မိမိေက်ာင္းသားမ်ားေက်ာင္းေပါက္ဝႏွင့္ အနီးဆုံးသုိ႔ ေရာက္ ရွိေစေရးအတြက္ ေက်ာင္းေပါက္ဝအနီးတြင္သာ အၿပိဳင္အဆုိင္ယာဥ္ေၾကာ သုံး၊ ေလးထပ္အထိ စုၿပံဳရပ္ၾက သျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာမ်ားပိတ္ဆုိ႔သြားေလ့ရွိပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္း ဆင္း/တက္ခ်ိန္ တြင္ ယာဥ္ထိန္းရဲတပ္ဖြဲ႕မွ လာေရာက္ထိန္းသိမ္းေပးေသာ္လည္း ထိန္းမႏုိင္သိမ္းမႏုိင္ ျဖစ္ၿပီး မ်က္ႏွာခ်င္း ဆုိင္ဘယ္ဘက္ယာဥ္ေၾကာအထိ ပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားမၾကာခဏ ျဖစ္ပြားေလ့ရွိပါသည္။

ယခုအခါ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕၏ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ အေျခအေနမွာ အလြန္ဆုိးရြားေနၿပီျဖစ္ပါသည္။ မူလ က ေရႊဂုံတုိင္ႏွင့္လွည္းတန္းခုံးေက်ာ္တံတားမ်ားၿပီးပါက အဆင္ေျပသြားမည္ဟု ယူဆရေသာ္လည္း ယခု ပုိဆုိးေနသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ ခုံးေက်ာ္တံတားတစ္ခုတည္ေဆာက္ရန္မွာလည္း အခ်ိန္ႏွင့္ေငြမ်ား စြာသုံးစဲြရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ားကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္ ေျမနီကုန္း ခုံး ေက်ာ္တံတားတည္ေဆာက္မႈအတြက္ ေငြက်ပ္ ၁၆ ဒသမ ၉၂၈ ဘီလီယံသုံးစဲြရမည္ျဖစ္ေၾကာင္း သိရွိ ရသည္။

၎အျပင္ေက်ာင္းမ်ား ပတ္ဝန္းက်င္တြင္ ယာဥ္ေၾကာထိန္းသိမ္းရန္အတြက္ ဘေလာ့တုံးမ်ားအမ်ားအျပား ခ်ထားရရာ ၎တုိ႔အတြက္ ကုန္က်စရိတ္မည္မွ်ရွိမည္ကုိ ခန္႔မွန္းသိရွိႏုိင္သည္။

စာေရးသူဆုိလုိသည္မွာ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕လယ္ရွိ အခ်က္အခ်ာက်ေသာ အေျခခံပညာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္း တြင္ ေက်ာင္းသားသစ္တစ္ဦးအား နယ္ေက်ာ္လက္ခံလုိက္ပါက ထုိေက်ာင္းသားသစ္ေနထုိင္ေသာ ေက်ာင္း အၾကားရွိ ခရီးလမ္းေၾကာင္းေပၚသုိ႔ ယာဥ္တစ္စီးတစ္ေန႔လွ်င္ ေလးႀကိမ္ေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္ ပါသည္။ ထုိ႔အတူယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈအခ်ိန္ႏွင့္ လမ္းအသုံးျပဳခ်ိန္ပို၍ ၾကာျမင့္လာမည္ျဖစ္ၿပီး ထုိယာဥ္ အတြက္ေလာင္စာဆီလည္းပုိ၍ ကုန္က်လာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိမွဆက္၍ ေလထုညစ္ညမ္းမႈလည္း ျဖစ္ လာမည္ျဖစ္ပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာတာဝန္ရွိသူမ်ားအေနျဖင့္ ေက်ာင္းႏွင့္ေဝးကြာေသာ ေနရာေဒ သမွ ေက်ာင္းသားသစ္တစ္ဦးအား ေက်ာင္းဝင္ခြင့္ျပဳလုိက္သည္ႏွင့္ ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ၊ ေလာင္စာဆီ ပိုမုိကုန္က်မႈ၊ ေလထုညစ္ညမ္းမႈစေသာ မေကာင္းသည့္ဆုိးက်ဳိးမ်ား သက္ေရာက္မႈရွိလာ ေစသည္ကုိ သတိျပဳရန္လုိေပသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ယာဥ္မ်ား၊ ကုိယ္ပုိင္ယာဥ္မ်ားအားလုံး ေက်ာင္းေရွ႕ယာဥ္ေၾကာေပၚတြင္ လုံးဝ ရပ္တန္႔ခြင့္မျပဳဘဲ ေက်ာင္းအနီးကြင္းျပင္မ်ား၊ အားကစားကြင္းမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္ရပ္တန္႔ေစၿပီး ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား ထုိေနရာမွ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ေျခက်င္သြားေစမည္ဆုိပါက ယာဥ္ေၾကာ ပိတ္ဆုိ႔မႈလည္း သက္သာသြားေစမည္ျဖစ္ပါသည္။ ဥပမာအားျဖင့္ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္းႏွင့္ေရႊဂုံတုိင္ဘုရား လမ္းတစ္ဝုိက္ရွိ အေျခခံပညာေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ ေက်ာင္းႀကိဳ/ပုိ႔ေသာ ယာဥ္အားလုံးအား လဟာျပင္ကား ရပ္နားစခန္း၌သာ ရပ္တန္႔ေစၿပီး ေက်ာင္းသားမ်ားအားလုံး ထုိယာဥ္ရပ္နားကြင္းမွ မိမိတုိ႔သက္ဆိုင္ရာ ေက်ာင္းမ်ားသုိ႔ လမ္းေလွ်ာက္သြားေစေသာ နည္းျဖစ္ပါသည္။

ထုိသုိ႔ေက်ာင္းမ်ားအနီးပတ္ဝန္းက်င္၌ ေက်ာင္းသားမ်ားကားေပၚမွ အဆင္းအတက္ျပဳလုပ္ႏုိင္ေစ ရန္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္မ်ားအားလုံး လုံးဝရပ္တန္႔ခြင့္မျပဳဘဲ လမ္းေဘးဝဲယာရွိ စႀကၤတစ္ေလွ်ာက္ႏွင့္ ကား လမ္းအၾကားတြင္ ေက်ာင္းဝင္ေပါက္၏ တစ္ဖက္တစ္ခ်က္ကုိက္ ၁၀၀ စီခန္႔ သံဆန္ခါရံထားပါက ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆို႔မႈမ်ား ေလ်ာ့နည္းသြားေစႏုိင္ပါသည္။ အထူးသျဖင့္ေက်ာင္းတက္/ဆင္းခ်ိန္တုိင္း ယာဥ္ ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ျဖစ္ပြားေလ့ရွိေသာ အေနာ္ရထာလမ္း၊ ဗုိလ္ခ်ဳပ္လမ္း၊ ဗုိလ္ျမတ္ထြန္းလမ္း၊ ျပည္ လမ္း၊ ကမၻာေအးဘုရားလမ္းစေသာ လမ္းမႀကီးမ်ားတြင္ ထုိကဲ့သုိ႔သံဆန္ခါရွိပါက ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈ မ်ားကင္းေဝးသြားမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သုိ႔ပါ၍ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီးအတြင္း ယာဥ္ေၾကာပိတ္ဆုိ႔မႈမ်ား ေလ့က်င့္ေစေရး၊ ေလာင္စာဆီ သုံးစြဲမႈ ေလ်ာ့က်ေစေရးႏွင့္ ေလထုညစ္ညမ္းမႈကုိ ေလ်ာ့က်ေစေရးအတြက္ နယ္ေျမေက်ာ္၍ ေက်ာင္းသား သစ္မ်ား ေက်ာင္းေျပာင္းအပ္ႏွံျခင္းကိစၥအား ၂၀၁၄-၂၀၁၅ ပညာသင္ႏွစ္အမီအစုိးရ၊ လႊတ္ေတာ္တုိ႔မွ တစ္ဆင့္ အေလးထားထိန္းခ်ဳပ္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳတင္ျပအပ္ပါသည္။ (ေက်ာင္းအုပ္ ႀကီးမ်ားမည္သည့္အတြက္ နယ္ေျမေက်ာ္ေက်ာင္းအပ္ႏွံျခင္းအား လက္ခံခြင့္ျပဳသည္ကုိ သက္ဆုိင္ရာ တုိင္းေဒသႀကီးအစုိးရႏွင့္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနတုိ႔သုိ႔ လစဥ္တင္ျပေစၿပီး တုိင္းေဒသႀကီး လႊတ္ေတာ္ ႏွင့္ မီဒီယာမ်ားမွေမးျမန္းပါက တရားဝင္ေျဖၾကားေစျခင္း တုိ႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ရန္ အမိန္႔ညႊန္ၾကားခ်က္ ထုတ္ျပန္ထားပါက အဂတိလုိက္စားၿပီး နယ္ေျမေက်ာ္ေက်ာင္း အပ္ႏွံခြင့္ျပဳျခင္း ကိစၥရပ္မ်ားေလ်ာ့နည္း သြားမည္ျဖစ္ပါသည္။)

စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
အတဲြ(၂)၊ အမွတ္(၃၈၈)၊ ေမလ(၁၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...