Flash Photography အေၾကာင္း တေစ့တေစာင္း - A brief note on Flash Photography
စကားဦး
ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့သည့္ မွတ္စုမ်ားတြင္ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးျပီး ေစကာမူ ဓါတ္ပံု တြင္ အေရးပါသည့္ Flash Photography အေၾကာင္း ကိုမူ မေရးျဖစ္ခဲ့ပါ။ ကိုယ္ကိုယ္၌ကလည္း Flash ျဖင့္ အရိုက္ နည္းသည္လည္း ပါပါသည္။
Nikon Center မွ ရရွိထားသည္ Flash ဆိုင္ရာ နည္းပညာစာအုပ္ကို ေလ့လာ ၾကည့္ရာတြင္ မူလက Flash ဖြင့္ျပီး ရိုက္ရင္ျပီးတာဘဲ ဆိုသည့္ အထင္ ႏွင့္ တက္တက္စင္ လဲြ ေနသည့္ ပညာရပ္တစ္ခု ျဖစ္ ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရွိရပါသည္။ လြယ္မေယာင္ နဲ႕ အေတာ္ ခက္ခဲ ေလးနက္သည္ အလင္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရပါသည္။
မိတ္ဆြ တစ္ဦးကလည္း 2nd Curtain Sync အေၾကာင္းကို ေရး ရန္ တိုက္တြန္းခဲ့ ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ မေရး ျဖစ္ပါ။ ယခု မွသာ လွ်င္ အဆိုပါအေၾကာင္းကို ေရး ျဖစ္ခဲ့ ပါ သည္။
ယခု မွတ္စုကိုေရးသားရာ တြင္ Photo Video Magazine တြင္ အျမင့္တန္း ဓါတ္ပံု ပညာရွင္ ႏွင့္ ဓါတ္ ပံု ေဆာင္းပါးရွင္ John Cosgrove ေရးသားထားသည့္ Flash Photography ႏွင့္ Richard Schneider ေရး သားထားသည့္ Falsh Photography ေဆာင္းပါး ႏွစ္ခု ကို အေျချပဳ ဘာသာျပန္ကာ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။
John Cosgrove က Flash Photography သည္ အလြန္နက္နဲ ရွဳပ္ေထြးသည့္ Angle, Set of Light, စသည့္ နည္းနာ နိႆယ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရသျဖင့္ Expert မ်ားသာ ေဆာင္ရြက္သည့္ ပညာရပ္ ျဖစ္သည္ ဟု ၄င္း၏ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
ယခုမွတ္စုတြင္မူ ကၽြန္ေတာ္ ေျခနိုင္လက္နိုင္ Flash ၏ သဘာ၀ ႏွင့္ အေျခခံ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ မွ်ကို သာ ေဖၚျပပါမည္။ အခ်ိဳ႕အပိုင္းမ်ားကို ဘာသာျပန္ရာတြင္ မူလဆိုလိုရင္း သေဘာမွ အတန္ငယ္ ေသြဖယ္ သြားနိုင္သျဖင့္ မူရင္းအဂၤလိပ္ဘာသာ ျဖင့္ပင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
ပံုမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕ ေသာ ပံုမ်ားမွာ စာအုပ္မ်ားမွ ကူးယူ ထားသည့္ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသျဖင့္ မူလအရည္ အေသြး ထက္ မ်ားစြာ ေလွ်ာ့က် လွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါသည္။
Flashgun မ်ား။
What is Flash.
Flashgun သို႕ မဟုတ္ Strobe မည္သို႕ ေခၚၾကေစကာမူ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ကို ေတာက္ပေသာ Flash ၏အလင္း ျပင္းအားျဖင့္ တမဟုတ္ျခင္း လင္းေစေသာ Electronic Light မွာ Falshgun ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ Light သည္ အလင္းေရာင္ ေပးရမည့္ အေနအထားကိုၾကိဳတင္ တြက္ဆကာ Colour Temperature 5500 K ( Kelvin) ျဖင့္ Cold Whit Light ကို ထုတ္ လႊတ္ေပးသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။
How does it work?
ကင္မရာ တစ္ခု အတြင္းရွိ Shutter အျပားေလးမ်ား။
Flash ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ကင္မရာ Shutter ႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ေနသည္။ ကင္မရာ၏ Shutter Release ကို စ ႏွိပ္ လိုက္သည္ ႏွင့္ Shutter ၏ ပထမ တံခါး ခ်ပ္ ပြင့္အျပီး 1/10000 Sec. အတြင္း Flash ကို ဖြင့္ လိုက္ ရန္ ကင္မရာက အမိန္႕ ေပးလိုက္သည္။ ကင္မရာ ၏ Light Meter Sensor သည္ အဆို ပါ အခ်ိန္ အတြင္း Flash ကေပးပို႕ သည့္ အခ်က္ အလက္မ်ားကို က ဖတ္၍ တြက္ခ်က္ကာ အလင္း ပမာဏ မည္ မွ် ထုတ္ ေပးရမည္ကို Flash ကို ျပန္ ညႊန္ၾကားသည္။
ဤ ျဖစ္စဥ္ တြင္ ပကတိ ရွိေနသည့္ အလင္း ကို ထည့္ မတြက္ Subject အား ရိုက္ခတ္ကာ Lens မွ Sensor သို႕ ျပန္၀င္လာသည့္ အလင္းကို သာ တြက္ခ်က္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို သို႕ တြက္ ခ်က္ထားသည့္ အတိုင္း အလင္းပမာဏ ကို Flash က ထုတ္လႊတ္သည္။
ပံု (၁)
အထက္ပါပံု (၁) တြင္ သာမန္ ရိုက္ေနက် Normal First Curtain Firing Mode ၌ Falsh အေနႏွင့္ ယင္း၏ Firing Sequence ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ကင္မရာက Flash အား အမိန္႕ ေပးသည္။
ပံု (၂)
အထက္ပါပံု (၂) ၌ E-TTL ( Evaluative Through the Lens ) Function တြင္ Flash သည္ Exposure ကို စိစစ္ရန္ Pre-Flash ကို ကနဦး ထုတ္လႊတ္သည္။ ဤ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ Shutter တံခါး ပထမ အခ်ပ္ စပြင့္ သည္ႏွင့္ 1/10000 Sec. အတြင္း ေဆာင္ရြက္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပံု (၃)
အထက္ပါ ပံု (၃ ) သည္ Shutter တံခါး မ်ား လည္း အားလံုး ပြင့္ ၊ Flash Firing Sequence လည္း အားလံုး ျပီးစီး သည့္ ပံု ျဖစ္သည္။
ပံု (၄)
2nd or Rear or Slow Curtain Synchronization Mode တြင္ မူ အထက္ပါ ပံု (၄) အတိုင္း Shutter ပြင့္ျပီးေသာ္လည္း Flash ကမပြင့္ ဘဲ Shutter တံခါး စတင္ ပိတ္ မွ Flash ၏ Firing Sequence ကို စတင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္း ကို Second Curtain Synchronization ဟုလည္း ေခၚသည္။
Electronic Flash တစ္ခု၏ မီးလံုး အတြင္း Xenon Gas ထည့္ သြင္းထားသည္။ Flash Electronic Circuit အတြင္းရွိ Capacitors မ်ားက High Voltage Short Sharp Flash Light ကို တစ္စကၠန္႕ ၏ 1/1000th အတြင္း ထုတ္လႊတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႕ ေခတ္တြင္ အဆိုပါ စနစ္ ကို Compact ကင္မရာမ်ား ၏ Flash၊ DSLR မ်ား၏ Built in Flash မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားသျဖင့္ Flash အေသး ျဖစ္ေစကာမူ မ်ားစြာ ထိ ေရာက္ ေသာ အလင္းကို ထုတ္ေပးနိုင္သည္။
Flash သည္ Pre Flash ထုတ္လႊတ္ ကာ ကင္မရာ အား Exposure ကို တြက္ခ်က္ ေစသည္ ဆိုေစကာ မူ ႏွစ္မီတာ အထက္ ရွိ နံရံ ကို တစ္ဆင့္ ရိုက္ကာ ျပန္လာသည့္ Bounce Flash ႏွင့္ ၊ Subject ႏွင့္ ကင္မရာ မ်ားစြာ ေ၀းကြာ ေနသည့္ အေျခအေန မ်ား တြင္မူ ကင္မရာ Light Meter Sensor သည္ Exposure ကို မွန္ကန္စြာ တြက္ခ်က္ နိုင္စြမ္း မရွိပါ။
What are the Different Modes?
Auto.
ကင္မရာ သည္ Relevant Exposure ကို တြက္ခ်က္ကာ ယင္း ႏွင့္ (2.5 meter ) ခန္႕ အကြာ အတြင္းရွိ Subject ကို ေကာင္း မြန္မွ် တစြာ အလင္းေရာင္ ရ ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။
On.
အလင္းအားကို လံုး၀ အထိန္း အခ်ဳပ္မရွိဘဲ အကုန္လြတ္လိုက္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။
Manual.
Flash မွ အလင္းကို လို အပ္ သလို ထိန္းကာ လြတ္ ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။ အလင္း ျပင္း အားကို Full, Half, Quarter, Eighth, 16th, 32nd, 64th or 128th စသည္ ျဖင့္ လိုအပ္သကဲ့သို႕ ထိန္း၍ လြတ္ေပး နိုင္သည္။ Creative Photography, Higher speed and Tele Photo ကဲ့သို႕ ရိုက္ကူး သည့္ ေနရာတြင္ အသံုးမ်ားသည့္ Mode ျဖစ္သည္။
ETTL.
Film camera ေခတ္တြင္ Through the Lens (TTL) သံုးခဲ့ေသာ္ လည္း Digital ေခတ္တြင္မူ Evaluative Through the Lens ( ETTL ) Mode ကို သံုးလာသည္။ အလင္းေရာင္ မွ်တ ေကာင္းမြန္သည္ ပံု ျဖစ္ လာေစရန္ Flash Power, ISO Rating, Lens Length, Aperture Selected and Ambient Light စသည့္ အားလံုးေသာ အခ်က္ မ်ားကို Pre-flash ျဖင့္ Subject မွ Bounce ျပန္လာသည့္ Data မ်ား အရ တြက္ခ်က္ ကာ Light ကို ထုတ္လြတ္သည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။ သိမ္ေမြ႕သည့္ Subtle Lighting ႏွင့္ Fill-in Flash မ်ား တြင္ မ်ားစြာ ထိေရာက္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။
Rear or Slow.
Second Curtain ၏ Shutter လံုး လံုး မပိတ္မွီ ကာလ ျဖစ္သည့္ 1/10000 Sec. အတြင္း အလင္း လြတ္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ ျဖင့္ Frame အတြင္းရွိ ေနာက္ ခံ Background ပံုမ်ား ေပၚလာျပီး Main Subject သည္ လည္း ေပၚလြင္ လာသည္။
E TTL Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Available Light ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Multi.
Flash ကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ဖြင့္သည့္ Stroboscopic Effect ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။ ေအာကပါပံု ကဲ့သို႕ အေမွာင္ထဲရွိ Subject ကို Creative Photography အျဖစ္ရိုက္ရာတြင္ သံုးေလ့ရွိသည္။
Stroboscopic Effect ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု။
The Rule of Flash.
မိမိ သံုးေနသည့္ Flash သည္ မည္မွ် အထိ ေရာက္ ေအာင္ အလင္း ျဖန္႕ နိုင္ သည္ကို ေလ့ လာ ထားရန္ လိုပါသည္။ ဤကဲ့သို႕ မေလ့လာ ထားျခင္း အားျဖင့္ ရိုက္ျပီးမွ ေမွာင္ေနသည့္ Underexposed ပံု မ်ား ထြက္လာတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ 3 meter ေက်ာ္ သည့္ Subject မ်ားကို ရိုက္ ရာ တြင္ ျဖစ္ ေလ့ ရွိ သည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ မျဖစ္ေစရန္ အနီး ကပ္ ကာ Manual ျဖင့္ ရိုက္သင့္ပါသည္။
Group Photo ရုိက္ရာ တြင္ Flash သည္ ဥပမာ အားျဖင့္ လူအုပ္ အတြင္းရွိ White Shirt ၀တ္ထား သည့္ လူ ကို အဓိက ထား Exposure တြက္ ခ်က္ ကာ လင္းေနသည္ဟု ယူဆျပီး Exposure ေလွ်ာ့ လိုက္ သည့္ အတြက္ အားလံုးကို မငံု မိဘဲ ေဘး ဘက္မွ လူ မ်ား မဲ ေနတတ္ ပါသည္။ ယင္းကို သတိျပဳ ရန္ လိုပါမည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ Bounce Flash ကို သံုး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ထူးျခား ေသာ အေရာင္ရွိ သည့္ အရာ အား ဖယ္ရွားျခင္းကို ေသာ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ ရပါမည္။
အျခား တစ္ခ်က္မွာ Red-eye-effect ျဖစ္သည္။ Flash ႏွင့္ Lens မ်ားစြာ နီးကပ္ေနသည့္ ကင္မရာ မ်ား တြင္ ျဖစ္ ေလ့ ရွိသည္။ Flash ၏ အလင္းေရာင္သည္ မ်က္လံုးအတြင္းရွိ သူငယ္ အိမ္ Retina ကို ရိုက္ခတ္ ရာတြင္ ေသြးေၾကာ အမွ်င္ ကေလးမ်ား ( Blood Vessels ) မွ အနီေရာင္ သည္ Sensor သို႕ ေရာက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Red-eye-reduction ပါေသာ္လည္း အကာင္း ဆံုးနည္း မွာမူ Flash ကို ကင္မရာမွ ခြာလိုက္ ျခင္းသည္ အထိေရာက္ ဆံုး ျဖစ္သည္။
The Speed to Capture.
Falsh ကို ဖြင့္ လိုက္သည္ႏွင့္ ကင္မရာ သည္ အျမင့္ဆံုး သံုး နိုင္မည့္ Shutter Speed ( Predetermined X-Sync) ကို ေပး လိုက္သည္။ ေခတ္ေဟာင္း ကင္မရာ မ်ား၏ Predetermined X-Sync မွာ 1/60 Sec ျဖစ္ သည္။ ေနာက္ ေပၚ Pro Level ကင္မရာ မ်ား တြင္ မူ Flash Predetermined X-Sync သည္ 1/250 Sec., 1/500 Sec. စသည္ျဖင့္ ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Pro Level DSLR ကင္မရာ မ်ား သည္ High Speed Sync Flash Mode ျဖစ္သည့္ FP ( Focal Plane ) ကိုသံုးၾကသည္။
ဤ စနစ္ ကို စ တင္ တည္ထြင္ သည့္ ကင္မရာ မွာ Olympus ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ Shutter Speed မဆို Flash ျဖင့္ ရုိက္နိုင္သည္။ ဤ နည္းသည္ Sport ရိုက္ျခင္း ႏွင့္ Wide-open Aperture Telephoto Lens မ်ား ျဖင့္ ရိုက္ရာ တြင္ မ်ားစြာ အသံုးတည့္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ အားနည္း ခ်က္ မွာ Lens ၏ အခ်ိဳ႕ ေသာ Distance မ်ားကိုသာ ရိုက္ နိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
Bounce or Direct.
နံ ရံ သို႕ မဟုတ္ အမိုး မွတစ္ဆင့္ Bounce ျဖစ္လာသည့္ အလင္းသည္ ေျပ ၍ Diffused Effect ကို ရေစသည္။ သို႕ရာ တြင္ Two Vertical Meter ( ေဒါင္လိုက္) ႏွင့္ Four Horizontal Meter ( ေရျပင္ညီ ) ေက်ာ္သြားပါက Exposure မ မွန္ ျဖစ္သြားတတ္သည္ကို သတိ္ျပဳ ရန္ လိုသည္။
Fill Flash.
Subject ၏ အေရး ပါသည္ အပိုင္း မ်ား အား အရိပ္ ဖံုးေနျခင္း ကို ေျဖ ရန္ Falsh ျဖင့္ ျဖည့္ (Fill-in) လုပ္ ျခင္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ Outdoor Portrait တြင္ အသံုးမ်ားသည္။ Slow or Rear Mode or ETTL Mode စသည္ တို႕ ျဖင့္ Fill-in လုပ္နိုင္သည္။
Correct Amount of Fill-in Flash ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
အဓိက Flash Mode ႏွစ္မ်ိဳး
Flash ၏ အဓိက Mode ႏွစ္ခုမွာ -
- 1st Curtain or Front Curtain Sync.
- 2nd Curtain or Slow/Rear Curtain Sync
တို႕ ျဖစ္သည္။
အမ်ား အားျဖင့္ DSLR ကင္မရာ တြင္ Shutter တစ္ခု ထည္းရွိသည္ဟု ထင္မွတ္ၾကသည္ ။ စင္စစ္ အားျဖင့္ Shutter တြင္ Two Shutters ျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္း ထား သည္။ တစ္ခု မွာ ဓါတ္ပံု စရိုက္သည့္ အစပိုင္း ( Beginning of the Shot ) တြင္ ပြင့္ Shutter အပိုင္း ျဖစ္ျပီး က်န္ တစ္ခု မွာ End of the Shot တြင္ မွ ပြင့္သည္ Shutter ျဖစ္သည္။
1st Curtain, 2nd Curtain ဟု ေခၚသည္မွာ အဆိုပါ Beginning of the Shot ႏွင့္ End of the Shot တို႕ တြင္ Flash ပြင့္ သည့္ အေပၚ တြင္ ေၾကာင္း ျပဳ ကာ ေခၚ ျခင္း ျဖစ္သည္။
Front Curtain Sync .
Front Curtain Sync Flash သည္ Normal Flash Mode ျဖစ္သည္။ Shutter စ ပြင့္ သည္ႏွင့္ Flash အလင္းစလြတ္သည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။ Flash သည္ အားလံုးေသာ လွဳပ္ရွား မွဳ မ်ားကို Freeze လုပ္ လိုက္ သည္။ Slow Shutter ျဖင့္ ရိုက္ပါလွ်င္မူ Flash မီးပြင့္ ျပီး ေသာ္လည္း Shutter က ဆက္ပြင့္ ေနသည့္ အတြက္ လွဳပ္ ရွားေနသည့္ အရာ မ်ား ၀ါးေနမည္ ျဖစ္သည္။
Nikon D 90, D 7000 တို႕ တြင္ Front Curtain Sync Flash Mode ကို Fill Flash Mode ဟုေခၚသည္။
ေအာက္ပါပံု တြင္ Shutter Speed အျမန္ ျဖစ္သည့္ 1/200 Sec ျဖင့္ ရိုက္ထားရာ တြင္ Subject Freeze ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
Front Curtain Sync Flash 1/200 Sec. ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
ယင္းကိုပင္ Slow Shutter Speed ျဖစ္ေသာ 1/20 Sec ျဖင့္ ရိုက္ပါက ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရပါမည္။
အဆိုပါ ပံုကိုပင္ 2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ပါမူ ေအာက္ပါအတိုင္း ျမင္ရပါမည္။
Ambient Light ၏ အေနအထားသည္ Front Curtain Sync Slow Shutter Speed 1/20 Sec ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု တြင္ ျမင္ ရ သည့္ အေနအထား ျဖင့္ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနသည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။
Front Curtain Sync တြင္ Subject ၏ Swing ဘယ္ဘက္ အစ တြင္ Flash ပြင့္ျပီး Rear Curtain Sync တြင္မူ Subject ၏ Swing ညာ ဘက္အဆံုးနားတြင္မွ Falsh ပြင့္ ေသာေၾကာင္ ့ျဖစ္သည္။
Second Curtain Sync Flash.
Second Curtain Sync Flash ၏ Flash Firing Sequence သည္ Shutter ပြင့္ ေသည္လည္း Falsh မပြင့္ ေသးဘဲ ဒုတိယ ပိုင္း Shutter ျပန္ မပိတ္ မွီကေလး တြင္မွ Flash ဖြင့္ ေပး လိုက္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေနာက္က် မွ Falsh ပြင့္ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Slow or Rear Sync Flash ဟု ေခၚ ၾကပါ သည္။
Flash တစ္ခု၏ Normal 1st Curtain Firing Sequence မွာ-
1. Press shutter button.
2. Curtain (A) opens.
3. Flash fires.
4. Frame is open for some period of time (as determined by your shutter speed).
5. Curtain (B ) closes the frame, ending the exposure.
စသည့္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ Shutter ပြင့္သည္ ႏွင့္ မီးပြင့္သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။
သို႕ရာ တြင္ 2nd Second Curtain Sync (also sometimes called Slow Synch) Flash Firing Sequence မွာမူ -
1. Press shutter button.
2. Pre-flash fires so the camera can measure and adjust the intensity.
3. Curtain (A ) opens.
4. Frame is open for some period of time (as determined by your shutter speed).
5. Flash fires.
6. Curtain ( B ) closes the frame and ends the exposure.
ထူးျခား အခ်က္မွာ ည အခ်ိန္ ရိုက္ရာ တြင္ Exposure ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္ ပိုင္း အတြင္ Light မ်ား၏ လွဳပ္ရွားမွဳကို ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။ Light သည္ Frame ကို ျဖတ္သြာသည္ကို ေတြ႕ နိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Second Curtain Sync Flash သံုး ရာ တြင္ မည္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ Flash ပြင့္ မည္ကို အတိအက် ထိန္းခ်ဳပ္ ၍ မရ ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ Flash ပြင့္ ခ်ိန္ တြင္ Subject သည္ Frame အျပင္ သို႕ ေရာက္ သြားသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ႏွင့္လည္း ၾကံဳ ရ တတ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Second Curtain Sync Flash ရိုက္ ရာ တြင္ အေလ့ အက်င့္ ရွိထားရန္ လိုသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္လည္း ကံ အားေလွ်ာ္စြာ ၾကက္ကန္း ဆန္အိုး တိုး သည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ႏွင့္လည္း ၾကံဳ နိုင္ပါသည္။
အခ်ဳပ္ အားျဖင့္ ဆိုရပါလွ်င္ Flash Photography သည္ အလြန္ က်ယ္ျပန္႕ သည့္ ဘာသာရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု မွတ္စု မွာ Falsh Photography ၏ ေျခဆင္း ကေလး မွ် ေလာက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါ သည္။
PDF file ကို ဒီေနရာမွာ ရယူပါ...
Credit: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)
ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့သည့္ မွတ္စုမ်ားတြင္ နည္းပညာပိုင္းဆိုင္ရာ အေတာ္မ်ားမ်ား ေရးျပီး ေစကာမူ ဓါတ္ပံု တြင္ အေရးပါသည့္ Flash Photography အေၾကာင္း ကိုမူ မေရးျဖစ္ခဲ့ပါ။ ကိုယ္ကိုယ္၌ကလည္း Flash ျဖင့္ အရိုက္ နည္းသည္လည္း ပါပါသည္။
Nikon Center မွ ရရွိထားသည္ Flash ဆိုင္ရာ နည္းပညာစာအုပ္ကို ေလ့လာ ၾကည့္ရာတြင္ မူလက Flash ဖြင့္ျပီး ရိုက္ရင္ျပီးတာဘဲ ဆိုသည့္ အထင္ ႏွင့္ တက္တက္စင္ လဲြ ေနသည့္ ပညာရပ္တစ္ခု ျဖစ္ ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရွိရပါသည္။ လြယ္မေယာင္ နဲ႕ အေတာ္ ခက္ခဲ ေလးနက္သည္ အလင္းဆိုင္ရာ ပညာရပ္ တစ္ရပ္ ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရပါသည္။
မိတ္ဆြ တစ္ဦးကလည္း 2nd Curtain Sync အေၾကာင္းကို ေရး ရန္ တိုက္တြန္းခဲ့ ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ လည္း အေၾကာင္းေၾကာင္း ေၾကာင့္ မေရး ျဖစ္ပါ။ ယခု မွသာ လွ်င္ အဆိုပါအေၾကာင္းကို ေရး ျဖစ္ခဲ့ ပါ သည္။
ယခု မွတ္စုကိုေရးသားရာ တြင္ Photo Video Magazine တြင္ အျမင့္တန္း ဓါတ္ပံု ပညာရွင္ ႏွင့္ ဓါတ္ ပံု ေဆာင္းပါးရွင္ John Cosgrove ေရးသားထားသည့္ Flash Photography ႏွင့္ Richard Schneider ေရး သားထားသည့္ Falsh Photography ေဆာင္းပါး ႏွစ္ခု ကို အေျချပဳ ဘာသာျပန္ကာ ေရးသားျခင္း ျဖစ္ ပါသည္။
John Cosgrove က Flash Photography သည္ အလြန္နက္နဲ ရွဳပ္ေထြးသည့္ Angle, Set of Light, စသည့္ နည္းနာ နိႆယ မ်ားျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ရသျဖင့္ Expert မ်ားသာ ေဆာင္ရြက္သည့္ ပညာရပ္ ျဖစ္သည္ ဟု ၄င္း၏ေဆာင္းပါးတြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
ယခုမွတ္စုတြင္မူ ကၽြန္ေတာ္ ေျခနိုင္လက္နိုင္ Flash ၏ သဘာ၀ ႏွင့္ အေျခခံ လုပ္ငန္းေဆာင္တာ မွ်ကို သာ ေဖၚျပပါမည္။ အခ်ိဳ႕အပိုင္းမ်ားကို ဘာသာျပန္ရာတြင္ မူလဆိုလိုရင္း သေဘာမွ အတန္ငယ္ ေသြဖယ္ သြားနိုင္သျဖင့္ မူရင္းအဂၤလိပ္ဘာသာ ျဖင့္ပင္ ေဖၚျပထားပါသည္။
ပံုမ်ားအနက္ အခ်ိဳ႕ ေသာ ပံုမ်ားမွာ စာအုပ္မ်ားမွ ကူးယူ ထားသည့္ပံုမ်ား ျဖစ္ပါသျဖင့္ မူလအရည္ အေသြး ထက္ မ်ားစြာ ေလွ်ာ့က် လွ်က္ ရွိေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါသည္။
Flashgun မ်ား။
What is Flash.
Flashgun သို႕ မဟုတ္ Strobe မည္သို႕ ေခၚၾကေစကာမူ ျမင္ကြင္းတစ္ခု ကို ေတာက္ပေသာ Flash ၏အလင္း ျပင္းအားျဖင့္ တမဟုတ္ျခင္း လင္းေစေသာ Electronic Light မွာ Falshgun ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ Light သည္ အလင္းေရာင္ ေပးရမည့္ အေနအထားကိုၾကိဳတင္ တြက္ဆကာ Colour Temperature 5500 K ( Kelvin) ျဖင့္ Cold Whit Light ကို ထုတ္ လႊတ္ေပးသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။
How does it work?
ကင္မရာ တစ္ခု အတြင္းရွိ Shutter အျပားေလးမ်ား။
Flash ၏ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ ကင္မရာ Shutter ႏွင့္ ခ်ိတ္ ဆက္ေနသည္။ ကင္မရာ၏ Shutter Release ကို စ ႏွိပ္ လိုက္သည္ ႏွင့္ Shutter ၏ ပထမ တံခါး ခ်ပ္ ပြင့္အျပီး 1/10000 Sec. အတြင္း Flash ကို ဖြင့္ လိုက္ ရန္ ကင္မရာက အမိန္႕ ေပးလိုက္သည္။ ကင္မရာ ၏ Light Meter Sensor သည္ အဆို ပါ အခ်ိန္ အတြင္း Flash ကေပးပို႕ သည့္ အခ်က္ အလက္မ်ားကို က ဖတ္၍ တြက္ခ်က္ကာ အလင္း ပမာဏ မည္ မွ် ထုတ္ ေပးရမည္ကို Flash ကို ျပန္ ညႊန္ၾကားသည္။
ဤ ျဖစ္စဥ္ တြင္ ပကတိ ရွိေနသည့္ အလင္း ကို ထည့္ မတြက္ Subject အား ရိုက္ခတ္ကာ Lens မွ Sensor သို႕ ျပန္၀င္လာသည့္ အလင္းကို သာ တြက္ခ်က္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို သို႕ တြက္ ခ်က္ထားသည့္ အတိုင္း အလင္းပမာဏ ကို Flash က ထုတ္လႊတ္သည္။
ပံု (၁)
အထက္ပါပံု (၁) တြင္ သာမန္ ရိုက္ေနက် Normal First Curtain Firing Mode ၌ Falsh အေနႏွင့္ ယင္း၏ Firing Sequence ကို ေဆာင္ရြက္ရန္ ကင္မရာက Flash အား အမိန္႕ ေပးသည္။
ပံု (၂)
အထက္ပါပံု (၂) ၌ E-TTL ( Evaluative Through the Lens ) Function တြင္ Flash သည္ Exposure ကို စိစစ္ရန္ Pre-Flash ကို ကနဦး ထုတ္လႊတ္သည္။ ဤ လုပ္ေဆာင္ခ်က္သည္ Shutter တံခါး ပထမ အခ်ပ္ စပြင့္ သည္ႏွင့္ 1/10000 Sec. အတြင္း ေဆာင္ရြက္ လိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။
ပံု (၃)
အထက္ပါ ပံု (၃ ) သည္ Shutter တံခါး မ်ား လည္း အားလံုး ပြင့္ ၊ Flash Firing Sequence လည္း အားလံုး ျပီးစီး သည့္ ပံု ျဖစ္သည္။
ပံု (၄)
2nd or Rear or Slow Curtain Synchronization Mode တြင္ မူ အထက္ပါ ပံု (၄) အတိုင္း Shutter ပြင့္ျပီးေသာ္လည္း Flash ကမပြင့္ ဘဲ Shutter တံခါး စတင္ ပိတ္ မွ Flash ၏ Firing Sequence ကို စတင္ျခင္း ျဖစ္သည္။ ယင္း ကို Second Curtain Synchronization ဟုလည္း ေခၚသည္။
Electronic Flash တစ္ခု၏ မီးလံုး အတြင္း Xenon Gas ထည့္ သြင္းထားသည္။ Flash Electronic Circuit အတြင္းရွိ Capacitors မ်ားက High Voltage Short Sharp Flash Light ကို တစ္စကၠန္႕ ၏ 1/1000th အတြင္း ထုတ္လႊတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ ယေန႕ ေခတ္တြင္ အဆိုပါ စနစ္ ကို Compact ကင္မရာမ်ား ၏ Flash၊ DSLR မ်ား၏ Built in Flash မ်ားတြင္ တပ္ဆင္ထားသျဖင့္ Flash အေသး ျဖစ္ေစကာမူ မ်ားစြာ ထိ ေရာက္ ေသာ အလင္းကို ထုတ္ေပးနိုင္သည္။
Flash သည္ Pre Flash ထုတ္လႊတ္ ကာ ကင္မရာ အား Exposure ကို တြက္ခ်က္ ေစသည္ ဆိုေစကာ မူ ႏွစ္မီတာ အထက္ ရွိ နံရံ ကို တစ္ဆင့္ ရိုက္ကာ ျပန္လာသည့္ Bounce Flash ႏွင့္ ၊ Subject ႏွင့္ ကင္မရာ မ်ားစြာ ေ၀းကြာ ေနသည့္ အေျခအေန မ်ား တြင္မူ ကင္မရာ Light Meter Sensor သည္ Exposure ကို မွန္ကန္စြာ တြက္ခ်က္ နိုင္စြမ္း မရွိပါ။
What are the Different Modes?
Auto.
ကင္မရာ သည္ Relevant Exposure ကို တြက္ခ်က္ကာ ယင္း ႏွင့္ (2.5 meter ) ခန္႕ အကြာ အတြင္းရွိ Subject ကို ေကာင္း မြန္မွ် တစြာ အလင္းေရာင္ ရ ေစရန္ ေဆာင္ရြက္ ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။
On.
အလင္းအားကို လံုး၀ အထိန္း အခ်ဳပ္မရွိဘဲ အကုန္လြတ္လိုက္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။
Manual.
Flash မွ အလင္းကို လို အပ္ သလို ထိန္းကာ လြတ္ ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။ အလင္း ျပင္း အားကို Full, Half, Quarter, Eighth, 16th, 32nd, 64th or 128th စသည္ ျဖင့္ လိုအပ္သကဲ့သို႕ ထိန္း၍ လြတ္ေပး နိုင္သည္။ Creative Photography, Higher speed and Tele Photo ကဲ့သို႕ ရိုက္ကူး သည့္ ေနရာတြင္ အသံုးမ်ားသည့္ Mode ျဖစ္သည္။
ETTL.
Film camera ေခတ္တြင္ Through the Lens (TTL) သံုးခဲ့ေသာ္ လည္း Digital ေခတ္တြင္မူ Evaluative Through the Lens ( ETTL ) Mode ကို သံုးလာသည္။ အလင္းေရာင္ မွ်တ ေကာင္းမြန္သည္ ပံု ျဖစ္ လာေစရန္ Flash Power, ISO Rating, Lens Length, Aperture Selected and Ambient Light စသည့္ အားလံုးေသာ အခ်က္ မ်ားကို Pre-flash ျဖင့္ Subject မွ Bounce ျပန္လာသည့္ Data မ်ား အရ တြက္ခ်က္ ကာ Light ကို ထုတ္လြတ္သည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။ သိမ္ေမြ႕သည့္ Subtle Lighting ႏွင့္ Fill-in Flash မ်ား တြင္ မ်ားစြာ ထိေရာက္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။
Rear or Slow.
Second Curtain ၏ Shutter လံုး လံုး မပိတ္မွီ ကာလ ျဖစ္သည့္ 1/10000 Sec. အတြင္း အလင္း လြတ္သည့္ Mode ျဖစ္သည္။ ဤသို႕ ျဖင့္ Frame အတြင္းရွိ ေနာက္ ခံ Background ပံုမ်ား ေပၚလာျပီး Main Subject သည္ လည္း ေပၚလြင္ လာသည္။
E TTL Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Available Light ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Rear Curtain Mode ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Multi.
Flash ကို အၾကိမ္မ်ားစြာ ဖြင့္သည့္ Stroboscopic Effect ေပးသည့္ Mode ျဖစ္သည္။ ေအာကပါပံု ကဲ့သို႕ အေမွာင္ထဲရွိ Subject ကို Creative Photography အျဖစ္ရိုက္ရာတြင္ သံုးေလ့ရွိသည္။
Stroboscopic Effect ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု။
The Rule of Flash.
မိမိ သံုးေနသည့္ Flash သည္ မည္မွ် အထိ ေရာက္ ေအာင္ အလင္း ျဖန္႕ နိုင္ သည္ကို ေလ့ လာ ထားရန္ လိုပါသည္။ ဤကဲ့သို႕ မေလ့လာ ထားျခင္း အားျဖင့္ ရိုက္ျပီးမွ ေမွာင္ေနသည့္ Underexposed ပံု မ်ား ထြက္လာတတ္သည္။ အထူးသျဖင့္ 3 meter ေက်ာ္ သည့္ Subject မ်ားကို ရိုက္ ရာ တြင္ ျဖစ္ ေလ့ ရွိ သည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ မျဖစ္ေစရန္ အနီး ကပ္ ကာ Manual ျဖင့္ ရိုက္သင့္ပါသည္။
Group Photo ရုိက္ရာ တြင္ Flash သည္ ဥပမာ အားျဖင့္ လူအုပ္ အတြင္းရွိ White Shirt ၀တ္ထား သည့္ လူ ကို အဓိက ထား Exposure တြက္ ခ်က္ ကာ လင္းေနသည္ဟု ယူဆျပီး Exposure ေလွ်ာ့ လိုက္ သည့္ အတြက္ အားလံုးကို မငံု မိဘဲ ေဘး ဘက္မွ လူ မ်ား မဲ ေနတတ္ ပါသည္။ ယင္းကို သတိျပဳ ရန္ လိုပါမည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ Bounce Flash ကို သံုး၍ ေသာ္လည္းေကာင္း ၊ ထူးျခား ေသာ အေရာင္ရွိ သည့္ အရာ အား ဖယ္ရွားျခင္းကို ေသာ္လည္းေကာင္း ေဆာင္ရြက္ ရပါမည္။
အျခား တစ္ခ်က္မွာ Red-eye-effect ျဖစ္သည္။ Flash ႏွင့္ Lens မ်ားစြာ နီးကပ္ေနသည့္ ကင္မရာ မ်ား တြင္ ျဖစ္ ေလ့ ရွိသည္။ Flash ၏ အလင္းေရာင္သည္ မ်က္လံုးအတြင္းရွိ သူငယ္ အိမ္ Retina ကို ရိုက္ခတ္ ရာတြင္ ေသြးေၾကာ အမွ်င္ ကေလးမ်ား ( Blood Vessels ) မွ အနီေရာင္ သည္ Sensor သို႕ ေရာက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္ Red-eye-reduction ပါေသာ္လည္း အကာင္း ဆံုးနည္း မွာမူ Flash ကို ကင္မရာမွ ခြာလိုက္ ျခင္းသည္ အထိေရာက္ ဆံုး ျဖစ္သည္။
The Speed to Capture.
Falsh ကို ဖြင့္ လိုက္သည္ႏွင့္ ကင္မရာ သည္ အျမင့္ဆံုး သံုး နိုင္မည့္ Shutter Speed ( Predetermined X-Sync) ကို ေပး လိုက္သည္။ ေခတ္ေဟာင္း ကင္မရာ မ်ား၏ Predetermined X-Sync မွာ 1/60 Sec ျဖစ္ သည္။ ေနာက္ ေပၚ Pro Level ကင္မရာ မ်ား တြင္ မူ Flash Predetermined X-Sync သည္ 1/250 Sec., 1/500 Sec. စသည္ျဖင့္ ရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Pro Level DSLR ကင္မရာ မ်ား သည္ High Speed Sync Flash Mode ျဖစ္သည့္ FP ( Focal Plane ) ကိုသံုးၾကသည္။
ဤ စနစ္ ကို စ တင္ တည္ထြင္ သည့္ ကင္မရာ မွာ Olympus ျဖစ္သည္။ မည္သည့္ Shutter Speed မဆို Flash ျဖင့္ ရုိက္နိုင္သည္။ ဤ နည္းသည္ Sport ရိုက္ျခင္း ႏွင့္ Wide-open Aperture Telephoto Lens မ်ား ျဖင့္ ရိုက္ရာ တြင္ မ်ားစြာ အသံုးတည့္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ အားနည္း ခ်က္ မွာ Lens ၏ အခ်ိဳ႕ ေသာ Distance မ်ားကိုသာ ရိုက္ နိုင္ျခင္း ျဖစ္သည္။
Bounce or Direct.
နံ ရံ သို႕ မဟုတ္ အမိုး မွတစ္ဆင့္ Bounce ျဖစ္လာသည့္ အလင္းသည္ ေျပ ၍ Diffused Effect ကို ရေစသည္။ သို႕ရာ တြင္ Two Vertical Meter ( ေဒါင္လိုက္) ႏွင့္ Four Horizontal Meter ( ေရျပင္ညီ ) ေက်ာ္သြားပါက Exposure မ မွန္ ျဖစ္သြားတတ္သည္ကို သတိ္ျပဳ ရန္ လိုသည္။
Fill Flash.
Subject ၏ အေရး ပါသည္ အပိုင္း မ်ား အား အရိပ္ ဖံုးေနျခင္း ကို ေျဖ ရန္ Falsh ျဖင့္ ျဖည့္ (Fill-in) လုပ္ ျခင္း ျဖစ္သည္။ အထူးသျဖင့္ Outdoor Portrait တြင္ အသံုးမ်ားသည္။ Slow or Rear Mode or ETTL Mode စသည္ တို႕ ျဖင့္ Fill-in လုပ္နိုင္သည္။
Correct Amount of Fill-in Flash ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
အဓိက Flash Mode ႏွစ္မ်ိဳး
Flash ၏ အဓိက Mode ႏွစ္ခုမွာ -
- 1st Curtain or Front Curtain Sync.
- 2nd Curtain or Slow/Rear Curtain Sync
တို႕ ျဖစ္သည္။
အမ်ား အားျဖင့္ DSLR ကင္မရာ တြင္ Shutter တစ္ခု ထည္းရွိသည္ဟု ထင္မွတ္ၾကသည္ ။ စင္စစ္ အားျဖင့္ Shutter တြင္ Two Shutters ျဖင့္ ဖဲြ႕ စည္း ထား သည္။ တစ္ခု မွာ ဓါတ္ပံု စရိုက္သည့္ အစပိုင္း ( Beginning of the Shot ) တြင္ ပြင့္ Shutter အပိုင္း ျဖစ္ျပီး က်န္ တစ္ခု မွာ End of the Shot တြင္ မွ ပြင့္သည္ Shutter ျဖစ္သည္။
1st Curtain, 2nd Curtain ဟု ေခၚသည္မွာ အဆိုပါ Beginning of the Shot ႏွင့္ End of the Shot တို႕ တြင္ Flash ပြင့္ သည့္ အေပၚ တြင္ ေၾကာင္း ျပဳ ကာ ေခၚ ျခင္း ျဖစ္သည္။
Front Curtain Sync .
Front Curtain Sync Flash သည္ Normal Flash Mode ျဖစ္သည္။ Shutter စ ပြင့္ သည္ႏွင့္ Flash အလင္းစလြတ္သည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။ Flash သည္ အားလံုးေသာ လွဳပ္ရွား မွဳ မ်ားကို Freeze လုပ္ လိုက္ သည္။ Slow Shutter ျဖင့္ ရိုက္ပါလွ်င္မူ Flash မီးပြင့္ ျပီး ေသာ္လည္း Shutter က ဆက္ပြင့္ ေနသည့္ အတြက္ လွဳပ္ ရွားေနသည့္ အရာ မ်ား ၀ါးေနမည္ ျဖစ္သည္။
Nikon D 90, D 7000 တို႕ တြင္ Front Curtain Sync Flash Mode ကို Fill Flash Mode ဟုေခၚသည္။
ေအာက္ပါပံု တြင္ Shutter Speed အျမန္ ျဖစ္သည့္ 1/200 Sec ျဖင့္ ရိုက္ထားရာ တြင္ Subject Freeze ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။
Front Curtain Sync Flash 1/200 Sec. ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
ယင္းကိုပင္ Slow Shutter Speed ျဖစ္ေသာ 1/20 Sec ျဖင့္ ရိုက္ပါက ေအာက္ပါအတုိင္း ေတြ႕ရပါမည္။
အဆိုပါ ပံုကိုပင္ 2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ပါမူ ေအာက္ပါအတိုင္း ျမင္ရပါမည္။
Ambient Light ၏ အေနအထားသည္ Front Curtain Sync Slow Shutter Speed 1/20 Sec ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု တြင္ ျမင္ ရ သည့္ အေနအထား ျဖင့္ ေျပာင္းျပန္ ျဖစ္ေနသည္ကို ျမင္နိုင္ပါသည္။
Front Curtain Sync တြင္ Subject ၏ Swing ဘယ္ဘက္ အစ တြင္ Flash ပြင့္ျပီး Rear Curtain Sync တြင္မူ Subject ၏ Swing ညာ ဘက္အဆံုးနားတြင္မွ Falsh ပြင့္ ေသာေၾကာင္ ့ျဖစ္သည္။
Second Curtain Sync Flash.
Second Curtain Sync Flash ၏ Flash Firing Sequence သည္ Shutter ပြင့္ ေသည္လည္း Falsh မပြင့္ ေသးဘဲ ဒုတိယ ပိုင္း Shutter ျပန္ မပိတ္ မွီကေလး တြင္မွ Flash ဖြင့္ ေပး လိုက္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေနာက္က် မွ Falsh ပြင့္ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Slow or Rear Sync Flash ဟု ေခၚ ၾကပါ သည္။
Flash တစ္ခု၏ Normal 1st Curtain Firing Sequence မွာ-
1. Press shutter button.
2. Curtain (A) opens.
3. Flash fires.
4. Frame is open for some period of time (as determined by your shutter speed).
5. Curtain (B ) closes the frame, ending the exposure.
စသည့္ အစဥ္အတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။
အခ်ဳပ္အားျဖင့္ Shutter ပြင့္သည္ ႏွင့္ မီးပြင့္သည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။
သို႕ရာ တြင္ 2nd Second Curtain Sync (also sometimes called Slow Synch) Flash Firing Sequence မွာမူ -
1. Press shutter button.
2. Pre-flash fires so the camera can measure and adjust the intensity.
3. Curtain (A ) opens.
4. Frame is open for some period of time (as determined by your shutter speed).
5. Flash fires.
6. Curtain ( B ) closes the frame and ends the exposure.
ထူးျခား အခ်က္မွာ ည အခ်ိန္ ရိုက္ရာ တြင္ Exposure ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္ ပိုင္း အတြင္ Light မ်ား၏ လွဳပ္ရွားမွဳကို ေတြ႕ရျခင္းျဖစ္သည္။ Light သည္ Frame ကို ျဖတ္သြာသည္ကို ေတြ႕ နိုင္မည္ ျဖစ္သည္။
2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
2nd Curtain Sync ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု။
Second Curtain Sync Flash သံုး ရာ တြင္ မည္သည့္ အခ်ိန္ တြင္ Flash ပြင့္ မည္ကို အတိအက် ထိန္းခ်ဳပ္ ၍ မရ ျခင္း ပင္ျဖစ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ Flash ပြင့္ ခ်ိန္ တြင္ Subject သည္ Frame အျပင္ သို႕ ေရာက္ သြားသည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ႏွင့္လည္း ၾကံဳ ရ တတ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Second Curtain Sync Flash ရိုက္ ရာ တြင္ အေလ့ အက်င့္ ရွိထားရန္ လိုသည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္လည္း ကံ အားေလွ်ာ္စြာ ၾကက္ကန္း ဆန္အိုး တိုး သည့္ အျဖစ္မ်ိဳး ႏွင့္လည္း ၾကံဳ နိုင္ပါသည္။
အခ်ဳပ္ အားျဖင့္ ဆိုရပါလွ်င္ Flash Photography သည္ အလြန္ က်ယ္ျပန္႕ သည့္ ဘာသာရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ယခု မွတ္စု မွာ Falsh Photography ၏ ေျခဆင္း ကေလး မွ် ေလာက္သာ ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖၚျပ အပ္ပါ သည္။
PDF file ကို ဒီေနရာမွာ ရယူပါ...
Credit: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)