စာတတ္လည္း ဝါးတစ္ရာ၊ စာမတတ္လည္း ဝါးတစ္ရာ
Written by အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး |
ဇီးေတာ႐ြာမွာ ေခတၱနားတုန္းက မူလတန္းေက်ာင္းအုပ္ႀကီးက သူ႕စုတ္ျပတ္တဲ့တဲ ျပတင္းေပါက္ကို ဖြင့္ၿပီး “ဆရာေလး ၾကည့္စမ္း ဟိုမွာ ငွက္ေပ်ာဖီးေတြ၊ သေဘၤာသီးေတြနဲ႔ လာေနတာကို ျမင္သလား” တဲ့။ ကၽြန္ေတာ္က လည္း ဆရာႀကီးအိမ္ဘက္ကို ဦးတည္လာေနတာဆိုေတာ့ “ဆရာႀကီးကို လာကန္ေတာ့ တာနဲ႔တူတယ္။ စားရ ခ်ည္ေသးေပါ့” လို႔ ေျပာလိုက္ေတာ့ ဆရာႀကီးက ရယ္ၿပီး “ၾကည့္လိုက္ေလ” တဲ့။
ငွက္ေပ်ာဖီး၊ သေဘၤာသီးေတြယူလာတဲ့ အမ်ိဳးသား၊ အမ်ိဳးသမီးႏွစ္ေယာက္ဟာ ဆရာႀကီးအိမ္ေရွ႕ကို ေရာက္ ေပမယ့္ မဝင္ဘဲ၊ ေရွ႕ဆက္ေလၽွာက္သြားတယ္။ သူတို႔က ဆရာႀကီးအိမ္ေခါင္းရင္းမွာ ရွိတဲ့ က်န္းမာေရး ဆရာမေလးအိမ္ကို ဝင္သြားၿပီး ဆရာမေလးကို ၿပဳံး႐ႊင္စြာ ႏႈတ္ဆက္ကာ လက္ေဆာင္ေတြ ေပးေနတာ ေတြ႕ရပါ တယ္။ ႐ြာေတြမွာ ေျမျဖဴကိုင္တဲ့သူေတြထက္၊ ေဆးထိုးအပ္ကိုင္တဲ့သူေတြက ပိုၿပီး တန္ခိုးရွိတယ္။ ေက်ာင္းကို ေရွာင္ၿပီး ေတာထဲသြားလို႔ရတယ္။ ေတာထဲမွာ ငွက္ဖ်ားျဖစ္လာရင္ ေဆးထိုးႏိုင္တဲ့သူေတြနဲ႔ ကင္းႏိုင္တာမွ မဟုတ္တာ။ ဒါေၾကာင့္ ေက်ာင္းဆရာေတြထက္ ေဆးထိုးအပ္ကိုင္ တဲ့ ဆရာေတြက ပိုၿပီး ေလးစားၾကည္ၫို ခံရတယ္။ အပ္ပုန္းလို႔ေခၚတဲ့ ေဒါက္တာရမ္းကုေတြေတာင္ ေက်ာင္းဆရာေတြထက္ ခ်မ္းသာၿပီး စားႏိုင္ ေသာက္ ႏိုင္ၾကတယ္။
ေတာနယ္ေတြ (အထူးသျဖင့္ ၿမိဳ႕ျပနဲ႔ေဝးကြာ ေခါင္တဲ့ေဒသေတြမွာ) ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ၊ က်န္းမာေရးနဲ႔ ပညာေရး ဆိုတာ အေမ့ခံေတြျဖစ္ခဲ့ရေတာ့ သားဖြားဆရာမေလးတစ္ေယာက္ထဲကလည္း တိုက္နယ္ တစ္နယ္လုံးကို ဆရာဝန္တစ္ေယာက္လို လွည့္လည္ျပဳစုေပးေနရင္းကေန တကယ့္ဝါရင့္ သမားေတာ္ႀကီး တစ္ေယာက္လို ကၽြမ္းက်င္ လာတာေတြရွိတယ္။ လူတစ္ေယာက္ မက်န္းမာရင္ ၿမိဳ႕ကို မိုင္ ၃၀ ေက်ာ္ ေလာက္ ဘာနဲ႔ သယ္သြားရမွန္းမသိတဲ့ ျပႆနာေတြကို ဆရာမေလးေတြက အပ္တစ္ေခ်ာင္း၊ ေဆး တစ္ကတ္နဲ႔ ေျဖရွင္းေပးလိုက္လို႔ အသက္ဆက္ေနရတဲ့ သူေတြ အမ်ားႀကီးဆိုေတာ့ ေက်းလက္ေဒသ ေတြမွာ က်န္းမာေရးဝန္ထမ္းေတြကို အားကိုးေနႏိုင္တာကိုပဲ ေက်းဇူးတင္မိေသးတယ္။
ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းဆရာအျဖစ္ တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့တဲ့ ႐ိုးမေတာင္ေျခနားက ႐ြာေလးမွာ အလယ္တန္း အဆင့္ အထိ ေက်ာင္းကိုဖြင့္ထားေပးေပမယ့္ အဲဒီေက်ာင္းကေန ၿမိဳ႕တက္ၿပီး ဘြဲ႕ရပညာတတ္ ျဖစ္သြား တယ္ဆိုတဲ့ ဦးေရဟာ ယေန႔အထိ လက္ဆယ္ေခ်ာင္းေတာင္မျပည့္ေသးဘူး။ စာတတ္လည္း ဝါးတစ္ရာ၊ စာမတတ္လည္း ဝါးတစ္ရာဆိုတာ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ြာရဲ႕ေဆာင္ပုဒ္။ ဘာေျပာေျပာ အ႐ြယ္ေရာက္လာရင္ ဓားမတစ္ေခ်ာင္းနဲ႔ ရိကၡာ ထုပ္တစ္ထုပ္သာေပးလိုက္၊ တစ္ေန႔ ဝါးတစ္ရာေလာက္ေတာ့ ခုတ္ႏိုင္တာပဲ ဆိုတဲ့ အစြဲေတြရွိၾကတယ္။ သူတို႔ ေဒသေတြမွာက ဝါးခုတ္မွ မိသားစုဘဝရပ္တည္ႏိုင္တာဆိုေတာ့ ဓားမတစ္ေခ်ာင္း ကိုင္ႏိုင္တဲ့အ႐ြယ္ဆိုရင္ ေက်ာင္းထြက္သြားၾကတာမ်ားတယ္။
ေတာသူေတာင္သားဘဝဟာ ငွက္ဖ်ားျဖစ္တာ ျခင္ေၾကာင့္၊ ျခင္မကိုက္ေအာင္ ျခင္ေထာင္နဲ႔ အိပ္ရမယ္ ဆိုတဲ့ ပညာေပးအသိေတြ ရွိေပမယ့္ ျခင္ေထာင္နဲ႔ အိပ္ရတာ မြမ္းတယ္ဆိုၿပီး ဘယ္သူမွ ျခင္ေထာင္နဲ႔ မအိပ္ၾကဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ငွက္ဖ်ားျဖစ္ကာမွျဖစ္ေရာ ေက်ာင္းထြက္ၿပီးေတာတက္၊ ဖ်ားၿပီးျပန္လာ ျဖစ္သလိုကုစား၊ ေနာက္ဆုံး ေသလမ္းကို ေ႐ြးသြားၾကတာေတြ အမ်ားႀကီးပဲ။
႐ြာေတြမွာ ေက်ာင္းေတြက လြတ္လပ္ေရးမရမီကတည္းက ေဆာက္ထားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းေတြက မ်ားတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကၽြန္း၊ ပ်ဥ္းကဒိုးေတြနဲ႔ေဆာက္တဲ့ေက်ာင္းေတြဆိုရင္ ခံေပမယ့္၊ သစ္႐ိုင္းအင္၊ ကညင္ေတြနဲ႔ ေဆာက္တဲ့ ေက်ာင္းေတြက တက္လို႔ေတာင္မရေတာ့ဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေတာသူေတာင္သားဆိုတာ စပါးေပၚ၊ ပဲေပၚရင္ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းကိုပဲ တစ္ေဆာင္ၿပီးတစ္ေဆာင္ေဆာက္၊ ဘုရားကိုပဲ ေ႐ႊအထပ္ထပ္ ခ်ခ်င္ခ် မယ္၊ ေက်ာင္းက ေတာင္ထန္းမိုးကို ဘယ္သူမွ သြပ္မိုးျဖစ္ေအာင္ လာလုပ္ခ်င္ၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။
ဆိုလိုခ်င္တာက ႐ြာေတြမွာ ပညာတတ္မွဆိုတဲ့ အသိတရားေတြ နည္းေနေသးတယ္။ ပညာတတ္လည္း ေက်ာင္း ဆရာေလာက္ကိုပဲ အမ်ားဆုံးျမင္ဖူးတာဆိုေတာ့ သိပ္ၿပီး အထင္ႀကီးတဲ့ စိတ္လည္း မရွိၾကပါဘူး။ ပညာသင္ဖို႔ ထက္ လက္ရွိ စားဝတ္ေနေရးျပႆနာက လူတိုင္းမွာ အေရးႀကီးေနေတာ့ ေနေရးနဲ႔ ေသေရး ကိုပဲ အေလးထားၿပီး ေျဖရွင္းေနၾကရတာမ်ားတယ္။
ပညာတတ္တဲ့ဆရာေတြေတာင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔႐ြာကို ေရာက္လာရင္ စားဝတ္ေနေရး အဆင္မေျပလို႔ တပည့္ေတြနဲ႔ ေတာထဲလိုက္ၿပီး ဝါးခုတ္ေနၾကရတာရွိတယ္။ ေတာသား ဓားတစ္ခ်က္က ဝါးတစ္လုံးကို တစ္ပိုင္းတည္းနဲ႔ တိခနဲျပတ္ရတယ္။ ဝါးတစ္လုံးကို ဓားႏွစ္ခ်က္ပိုင္းေလ့မရွိဘူး။ ေက်ာင္းဆရာလက္က ေျဖျဖဴေလာက္ပဲ ကိုင္ဖူးတာဆိုေတာ့ ေလးသံနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ ဓားမတစ္ေခ်ာင္းေတာင္ ႏိုင္ေအာင္ ကိုင္ႏိုင္တာ မဟုတ္ဘူး။ ဒီၾကားထဲ ဝါးကို ဓားနဲ႔ပိုင္းတာ ယိမ္းကသလိုျဖစ္ေနေတာ့ ေတာသားေတြရဲ႕ အဟားေတာင္ခံလိုက္ရေသးတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ပညာတတ္လည္း ဝါးတစ္ရာ၊ မတတ္လည္ ဝါးတစ္ရာလို႔ ေတာသားေတြစိတ္ထဲမွာ ေတြးထင္ထားၾကတာကို အစြဲ မျဖဳတ္ႏိုင္သေ႐ြ႕ ပညာေရးကလည္း ေတာနယ္က လူတိုင္းနဲ႔ အလွမ္းေဝးေနဦးမွာ ေသခ်ာပါတယ္။
ပညာေရးဟာ ဆင္းရဲတြင္းက လြတ္ေျမာက္ေစတဲ့လမ္းျဖစ္တယ္ဆိုတာ ႏိုင္ငံေတာ္က စိတ္ကူးယဥ္ၿပီး ေျပာေန ေပမယ့္၊ ေတာသူေတာင္သားေတြရဲ႕ ဆင္းရဲတြင္းက လြတ္ေျမာက္ေစတဲ့လမ္းဟာ ဓားမတစ္ ေခ်ာင္း အေပၚမွာ တည္ေနပါတယ္။ ပညာတတ္ရင္ ဘာျဖစ္လာမလဲ ဆိုတာကို ေတာသူေတာင္ သားေတြ အထင္ႀကီးေအာင္ လုပ္မေပးႏိုင္သေ႐ြ႕၊ ပညာတတ္ရင္ ဘာေတြျဖစ္လာႏိုင္တယ္ဆိုတာကို လက္ေတြ႕ မျပႏိုင္သေ႐ြ႕ ျမန္မာ့ ပညာေရးဟာ ဆင္းရဲတဲ့ေတာသူေတာင္သားေတြၾကားထဲမွာ ေရပန္း စားႏိုင္ဦးမယ္ မထင္ပါဘူး။
reef;ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook