ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ညီညြတ္ေစခ်င္
မြန္ျပည္နယ္ ေမာ္လၿမဳိင္ၿမဳိ႕၊ အမွတ္ (၁) အေျခခံ ပညာ အထက္တန္း ေက်ာင္းက ေက်ာင္းအုပ္ ဆရာမႀကီး ေဒၚမိမိၾကည္ရဲ႕ ႐ိုင္းပ်တဲ့ လုပ္ရပ္ေတြ ကို ခုတစ္ေလာ ဆိုရွယ္မီဒီယာ Facebook ေပၚမွာ သာမက၊ ပုဂၢလိကထုတ္ သတင္းစာေတြမွာပါ ေဝေဝ ဆာဆာနဲ႔ ေတြ႕ျမင္ လာရပါတယ္။ သတင္း မီဒီယာေခတ္၊ ဆိုရွယ္မီဒီယာ ေခတ္လည္း ျဖစ္တဲ့ အျပင္ Facebook လိုေနရာမ်ဳိးကို လူတိုင္း လူထု ေအာ္သံလို အသုံးျပဳေနႏိုင္တဲ့ ေခတ္ႀကီးမွာမွ ေခတ္ကို သတိျပဳ မဆင္ျခင္၊ ငါတေကာနဲ႔ လုပ္ခ်င္ တာလုပ္မယ္ ဆိုသူေတြ ဆင္ျခင္သင့္တဲ့ အေၾကာင္းအရာ တစ္ခုလို႔ ဆိုခ်င္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ အျငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆရာဘဝ မေရာက္မီကတည္း တကၠသိုလ္ တက္ေတာ့ ကိုယ့္ဆရာေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ‘ခင္ဗ်ား’ ေတြ ‘ကြၽန္ေတာ္’ ေတြနဲ႔ သုံးၿပီး ေခၚေျပာၾကတယ္။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ ဆရာႀကီးေတြ၊ ကထိကႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြ အေပၚမွာ ဒီလိုေလး စားစြာဆက္ဆံေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနက်ဳံ႕လွတယ္။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ပါေမာကၡ ဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ကို ‘ဆရာႀကီးရယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို မင္းေတြ ငါေတြနဲ႔ပဲေျပာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနခက္ လွပါတယ္’ ေျပာေတာ့ ဆရာႀကီးက “ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ တိုင္းျပည္မွာ ဦးေဆာင္ရမယ့္သူေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာ။ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ၾကားခံအဆင့္တစ္ခုပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ဒီမွာကတည္းက ေလ့က်င့္ေပး လိုက္ရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ အားလုံးကို ေလးစားစြာ ဆက္ဆံေစခ်င္လို႔ အေျခခ်ေပးေနတာ။ အလကား ေခၚေျပာေနတာေတြ မဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့စကားဟာ တစ္ေခတ္တစ္ခ်ိန္က ဆရာေတြရဲ႕ ေလးစားစရာ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြက ကိုယ့္အေဖအ႐ြယ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ခင္ဗ်ား၊ ကြၽန္ေတာ္လို႔ပဲ ေခၚေျပာတယ္။ ေနာက္ဆုံး ပညာေရးမွဴးႀကီးေတြ ကေတာင္ ဆရာဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြကို ေလးစားစြာ ဆက္ဆံေျပာဆိုတာေတြနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးမွဴး ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ေျပာစကားကိုလည္း ခုထိနားထဲက မထြက္ဘူး။ ‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အလြန္ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့၊ အလြန္ဂုဏ္ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုထဲက ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အခ်င္းခ်င္းေလးစားမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကလည္း ဆရာဆိုတဲ့ေလာက၊ ေက်ာင္းဆိုတဲ့ေနရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ ကိုယ့္အသိုင္း အဝိုင္းကို ေလးစားဂုဏ္ယူေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးဌာနက လူေတြအားလုံးကို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေလးစား႐ို ေသစြာ ဆက္ဆံၾကေစခ်င္တယ္။ ဒီေလာကဟာ အလကားေလာက မဟုတ္ဘူး။ ပညာဂုဏ္နဲ႔ ဝန္းရံထားတဲ့ေလာက။ ဒါေၾကာင့္ ပညာနဲ႔အလွဆင္ၿပီး အျပန္အလွန္ ယဥ္ေက်းတဲ့ ေလာက တစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္’ လို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးကိုလည္း ယေန႔အထိ ဦးခိုက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာေလာကမွာ ေက်ာင္းကိုေရာက္ရင္ အားလုံးကညီညာစြာပဲ ‘ဆရာ’ ‘ဆရာမ’ ဆိုတဲ့ ဝိေသသေလးေတြနဲ႔ ေခၚေဝၚသုံးစြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရင္းႏွီးသည္ျဖစ္ေစ ေက်ာင္းထဲမွာ ‘ေဟ့ေကာင္’ ‘ေဟ့ေကာင္မ’ ရယ္လို႔ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ေခၚေဝၚသုံးစြဲေလ့ မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဆက္ဆံေျပာဆိုတတ္တဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး ေတြကို မေတြ႕ဖူးပါဘူး။
တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ အလြန္႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး တစ္ေယာက္ကို သူမ်ားေက်ာင္းမွာ ႀကံဳေတြ႕ဖူး တယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးက တိုင္းမွဴးကေတာ္တဲ့။ စစ္တပ္ကေန အရာရွိကေတာ္အျဖစ္ မတန္မရာ လုပ္သက္နဲ႔ ေနရာရလာတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အလြန္ေမာက္မာတယ္။ သူတို႔မွာ ေမာက္မာႏိုင္တဲ့ အရွိန္အဝါေတြနဲ႔ ေက်ာင္းထဲကိုလာၿပီး ထင္တိုင္းရမ္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ဆရာမတစ္ေယာက္ တုံ႔ျပန္ပုံကို သတိရမိတယ္။
“ကြၽန္မက ကိုယ့္ဘက္က မမွားေအာင္ ေနရေတာ့တာေပါ့။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ေနာက္မက်ရဘူး။ သင္ၾကားေရး ကအစ အားလုံးေျပာစရာ မျဖစ္ရေအာင္ ကိုယ့္ဘက္က မွန္ေအာင္ေနတယ္။ တစ္ေန႔ သူက အစည္း အေဝးမွာ ကြၽန္မကို ‘ေဟ့ ဆရာမ ထစမ္း’ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ ကြၽန္မကလည္း ‘ေဟ့ ေက်ာင္းအုပ္ ဘာလဲ’ ဆိုၿပီး မတ္တတ္ရပ္လိုက္တယ္။ သူက ‘နင္႐ိုင္းလွခ်ည္လားဆိုေတာ့’ ကြၽန္မက လည္း ‘နင္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ ယဥ္ေက်းေနလို႔လဲ’ လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွားျဖစ္ၿပီး အစည္းအေဝးကို ခ်က္ခ်င္းရပ္လိုက္တယ္။ ကြၽန္မဘက္က မွန္လိုပဲ က်င့္သုံးလိုက္တယ္။ သူၿပံဳးရင္ လိုက္ၿပံဳးမယ္။ သူမဲ့ရင္ လိုက္မဲ့မယ္ေပါ့။ ကြၽန္မ မွန္ေအာင္ေနေတာ့ သူဘာမွလည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ လုပ္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ကြၽန္မကလည္း ဘာျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆိုင္မယ္ဆိုၿပီး သူ႔႐ိုင္းစိုင္းမႈကို တိုက္တာ’ လို႔ ျပန္ေျပာျပတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆရာမကို အရမ္းေလးစားခဲ့ရတယ္။
ဒီေခတ္မွာ အဲဒီလိုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆရာမမ်ဳိးေတြ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းလို မာန္တင္းၿပီးေတာ့ မွန္လိုျပန္မက်င့္သုံး ႏိုင္ၾကတာလဲ ဆိုတာကိုလည္း အထက္ကေဖာ္ျပတဲ့ သတင္းကို ဖတ္ၿပီးကတည္းက မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိတယ္။ အမွန္ဆိုရရင္ ေက်ာင္းအုပ္က ၾကမ္းျပင္ေပၚေခၚၿပီး ထိုင္ခိုင္း ကတည္းက ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ ညီညြတ္ရမွာ။ အဲဒီအစည္းအေဝးကို မတက္ဘူးလို႔ သပိတ္ေမွာက္ ရမွာ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းထဲကို စုန္းျပဴးေတြ၊ ပိုးေလာက္ေတြလည္း ေရာက္လာႏိုင္ တာပဲ။ အဲဒီလို ေရာက္လာတဲ့ စုန္းျပဴးေတြ၊ ပိုးေလာက္ေတြကို ညီညာဖ်ဖ် ဝိုင္းတိုက္ႏိုင္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာေတြကို ‘သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ’ ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို အၿမဲ႐ြတ္ၾကေစခ်င္တယ္။ စည္းလုံးျခင္းသည္ ခြန္အား၊ စည္းလုံးျခင္းသည္ အင္အားေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔မွာ ညီညြတ္ၾကရင္၊ ညီညြတ္ေၾကာင္း ျပဆိုႏိုင္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုေအာက္မွာ ရွိေနရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ဘယ္သူမွ မေစာ္ကားႏိုင္ဘူးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက ပါတီႏိုင္ငံေရး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းဆရာေတြမွာသာ ‘ေက်ာင္း ဆရာမ်ားသမဂၢ’ လို ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေအာက္ကို ေရာက္ေနရင္ ကိုယ့္အေပၚ ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ အားလုံးကို ကိုယ္က မတိုက္ႏိုင္သည့္ တိုင္ေအာင္ သမဂၢအေနနဲ႔ တိုက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိေစခ်င္ပါတယ္။
ဆရာ၊ ဆရာမတို႔ခင္ဗ်ား ‘ဝန္ထမ္းဟူက ပါတီႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမယ္’ ဆိုတဲ့ ေဖာ္လံဖား စစ္အစိုးရ လက္က်န္ေတြရဲ႕ ေျခာက္လုံးလွန္႔လုံးေတြကေန ႏိုးထၾကပါေတာ့။ မတရားမႈမွန္သမွ်ကို စုေပါင္းအားနဲ႔ တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္ ညီညြတ္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္း လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
ကြၽန္ေတာ္ အျငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး ျဖစ္ပါတယ္။ ေက်ာင္းဆရာဘဝ မေရာက္မီကတည္း တကၠသိုလ္ တက္ေတာ့ ကိုယ့္ဆရာေတြက ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ‘ခင္ဗ်ား’ ေတြ ‘ကြၽန္ေတာ္’ ေတြနဲ႔ သုံးၿပီး ေခၚေျပာၾကတယ္။ အသက္ ၅၀ ေက်ာ္ ဆရာႀကီးေတြ၊ ကထိကႀကီးေတြက ေက်ာင္းသားေတြ အေပၚမွာ ဒီလိုေလး စားစြာဆက္ဆံေတာ့ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနက်ဳံ႕လွတယ္။ ဒါနဲ႔ တစ္ေန႔ေတာ့ ပါေမာကၡ ဆရာႀကီး တစ္ေယာက္ကို ‘ဆရာႀကီးရယ္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို မင္းေတြ ငါေတြနဲ႔ပဲေျပာပါ။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ အေနခက္ လွပါတယ္’ ေျပာေတာ့ ဆရာႀကီးက “ခင္ဗ်ားတို႔ဟာ တစ္ခ်ိန္က်ရင္ တိုင္းျပည္မွာ ဦးေဆာင္ရမယ့္သူေတြ ျဖစ္လာေတာ့မွာ။ တကၠသိုလ္ဆိုတာ ၾကားခံအဆင့္တစ္ခုပဲ။ ခင္ဗ်ားတို႔ကို ဒီမွာကတည္းက ေလ့က်င့္ေပး လိုက္ရမွာ။ ဒါေၾကာင့္ အားလုံးကို ေလးစားစြာ ဆက္ဆံေစခ်င္လို႔ အေျခခ်ေပးေနတာ။ အလကား ေခၚေျပာေနတာေတြ မဟုတ္ဘူး” ဆိုတဲ့စကားဟာ တစ္ေခတ္တစ္ခ်ိန္က ဆရာေတြရဲ႕ ေလးစားစရာ ေကာင္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြလို႔ ဆိုႏိုင္ပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ ျဖစ္ေတာ့လည္း ေက်ာင္းအုပ္ႀကီးေတြက ကိုယ့္အေဖအ႐ြယ္ေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔ကို ခင္ဗ်ား၊ ကြၽန္ေတာ္လို႔ပဲ ေခၚေျပာတယ္။ ေနာက္ဆုံး ပညာေရးမွဴးႀကီးေတြ ကေတာင္ ဆရာဆိုတဲ့ လူတန္းစားေတြကို ေလးစားစြာ ဆက္ဆံေျပာဆိုတာေတြနဲ႔ပဲ ကြၽန္ေတာ္ ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရတယ္။ ကြယ္လြန္သြားၿပီ ျဖစ္တဲ့ ပညာေရးမွဴး ဆရာႀကီးတစ္ေယာက္ ေျပာစကားကိုလည္း ခုထိနားထဲက မထြက္ဘူး။ ‘ကြၽန္ေတာ္တို႔ဟာ အလြန္ေလးစားစရာေကာင္းတဲ့၊ အလြန္ဂုဏ္ရွိတဲ့ လုပ္ငန္းႀကီးတစ္ခုထဲက ညီအစ္ကို ေမာင္ႏွမေတြ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္တို႔က အခ်င္းခ်င္းေလးစားမွ ေက်ာင္းသား ေက်ာင္းသူေတြကလည္း ဆရာဆိုတဲ့ေလာက၊ ေက်ာင္းဆိုတဲ့ေနရာ၊ ေက်ာင္းသားဆိုတဲ့ ကိုယ့္အသိုင္း အဝိုင္းကို ေလးစားဂုဏ္ယူေတာ့မွာေပါ့။ ဒါေၾကာင့္ ပညာေရးဌာနက လူေတြအားလုံးကို တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ ေလးစား႐ို ေသစြာ ဆက္ဆံၾကေစခ်င္တယ္။ ဒီေလာကဟာ အလကားေလာက မဟုတ္ဘူး။ ပညာဂုဏ္နဲ႔ ဝန္းရံထားတဲ့ေလာက။ ဒါေၾကာင့္ ပညာနဲ႔အလွဆင္ၿပီး အျပန္အလွန္ ယဥ္ေက်းတဲ့ ေလာက တစ္ခု ျဖစ္ေစခ်င္ပါတယ္’ လို႔ ဆိုခဲ့တဲ့ ဆရာႀကီးကိုလည္း ယေန႔အထိ ဦးခိုက္လ်က္ရွိပါတယ္။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ဆရာေလာကမွာ ေက်ာင္းကိုေရာက္ရင္ အားလုံးကညီညာစြာပဲ ‘ဆရာ’ ‘ဆရာမ’ ဆိုတဲ့ ဝိေသသေလးေတြနဲ႔ ေခၚေဝၚသုံးစြဲခဲ့ၾကပါတယ္။ ဘယ္ေလာက္ပဲ ရင္းႏွီးသည္ျဖစ္ေစ ေက်ာင္းထဲမွာ ‘ေဟ့ေကာင္’ ‘ေဟ့ေကာင္မ’ ရယ္လို႔ ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ေခၚေဝၚသုံးစြဲေလ့ မရွိပါဘူး။ ကြၽန္ေတာ္ ေက်ာင္းဆရာ လုပ္ခဲ့တဲ့ သက္တမ္း တစ္ေလွ်ာက္မွာလည္း ႐ိုင္းစိုင္းစြာ ဆက္ဆံေျပာဆိုတတ္တဲ့ ဆရာႀကီး၊ ဆရာမႀကီး ေတြကို မေတြ႕ဖူးပါဘူး။
တစ္ခုေတာ့ ရွိတယ္၊ အလြန္႐ိုင္းစိုင္းတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ႀကီး တစ္ေယာက္ကို သူမ်ားေက်ာင္းမွာ ႀကံဳေတြ႕ဖူး တယ္။ အဲဒီ ေက်ာင္းအုပ္ဆရာမႀကီးက တိုင္းမွဴးကေတာ္တဲ့။ စစ္တပ္ကေန အရာရွိကေတာ္အျဖစ္ မတန္မရာ လုပ္သက္နဲ႔ ေနရာရလာတဲ့ ေက်ာင္းအုပ္ ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အလြန္ေမာက္မာတယ္။ သူတို႔မွာ ေမာက္မာႏိုင္တဲ့ အရွိန္အဝါေတြနဲ႔ ေက်ာင္းထဲကိုလာၿပီး ထင္တိုင္းရမ္းေတာ့ ကြၽန္ေတာ့္ သူငယ္ခ်င္း ဆရာမတစ္ေယာက္ တုံ႔ျပန္ပုံကို သတိရမိတယ္။
“ကြၽန္မက ကိုယ့္ဘက္က မမွားေအာင္ ေနရေတာ့တာေပါ့။ ေက်ာင္းခ်ိန္ ေနာက္မက်ရဘူး။ သင္ၾကားေရး ကအစ အားလုံးေျပာစရာ မျဖစ္ရေအာင္ ကိုယ့္ဘက္က မွန္ေအာင္ေနတယ္။ တစ္ေန႔ သူက အစည္း အေဝးမွာ ကြၽန္မကို ‘ေဟ့ ဆရာမ ထစမ္း’ ဆိုၿပီးေတာ့ ေျပာတယ္။ ကြၽန္မကလည္း ‘ေဟ့ ေက်ာင္းအုပ္ ဘာလဲ’ ဆိုၿပီး မတ္တတ္ရပ္လိုက္တယ္။ သူက ‘နင္႐ိုင္းလွခ်ည္လားဆိုေတာ့’ ကြၽန္မက လည္း ‘နင္ကေရာ ဘယ္ေလာက္ ယဥ္ေက်းေနလို႔လဲ’ လို႔ ျပန္ေျပာလိုက္တယ္။ အဲဒီမွာ ႐ွဴး႐ွဴးရွားရွားျဖစ္ၿပီး အစည္းအေဝးကို ခ်က္ခ်င္းရပ္လိုက္တယ္။ ကြၽန္မဘက္က မွန္လိုပဲ က်င့္သုံးလိုက္တယ္။ သူၿပံဳးရင္ လိုက္ၿပံဳးမယ္။ သူမဲ့ရင္ လိုက္မဲ့မယ္ေပါ့။ ကြၽန္မ မွန္ေအာင္ေနေတာ့ သူဘာမွလည္း လုပ္လို႔မရဘူး။ လုပ္လည္း ဂ႐ုမစိုက္ဘူး။ ကြၽန္မကလည္း ဘာျဖစ္ျဖစ္ ရင္ဆိုင္မယ္ဆိုၿပီး သူ႔႐ိုင္းစိုင္းမႈကို တိုက္တာ’ လို႔ ျပန္ေျပာျပတဲ့ သူငယ္ခ်င္းဆရာမကို အရမ္းေလးစားခဲ့ရတယ္။
ဒီေခတ္မွာ အဲဒီလိုစိတ္ဓာတ္နဲ႔ ဆရာမမ်ဳိးေတြ မရွိေတာ့ဘူးလား။ ဘာေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ့္သူငယ္ခ်င္းလို မာန္တင္းၿပီးေတာ့ မွန္လိုျပန္မက်င့္သုံး ႏိုင္ၾကတာလဲ ဆိုတာကိုလည္း အထက္ကေဖာ္ျပတဲ့ သတင္းကို ဖတ္ၿပီးကတည္းက မခ်င့္မရဲ ျဖစ္မိတယ္။ အမွန္ဆိုရရင္ ေက်ာင္းအုပ္က ၾကမ္းျပင္ေပၚေခၚၿပီး ထိုင္ခိုင္း ကတည္းက ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ ညီညြတ္ရမွာ။ အဲဒီအစည္းအေဝးကို မတက္ဘူးလို႔ သပိတ္ေမွာက္ ရမွာ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ရဲ႕ ယဥ္ေက်းတဲ့ အသိုင္းအဝိုင္းထဲကို စုန္းျပဴးေတြ၊ ပိုးေလာက္ေတြလည္း ေရာက္လာႏိုင္ တာပဲ။ အဲဒီလို ေရာက္လာတဲ့ စုန္းျပဴးေတြ၊ ပိုးေလာက္ေတြကို ညီညာဖ်ဖ် ဝိုင္းတိုက္ႏိုင္ရမယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကြၽန္ေတာ္ကေတာ့ ဆရာေတြကို ‘သမဂၢါနံ တေပါ သုေခါ’ ဆိုတဲ့ ဘုရားေဟာ ေဆာင္ပုဒ္ေလးကို အၿမဲ႐ြတ္ၾကေစခ်င္တယ္။ စည္းလုံးျခင္းသည္ ခြန္အား၊ စည္းလုံးျခင္းသည္ အင္အားေပါ့ဗ်ာ။ ကြၽန္ေတာ္ တို႔မွာ ညီညြတ္ၾကရင္၊ ညီညြတ္ေၾကာင္း ျပဆိုႏိုင္တဲ့ ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုေအာက္မွာ ရွိေနရင္ ကြၽန္ေတာ္တို႔အေပၚ ဘယ္သူမွ မေစာ္ကားႏိုင္ဘူးေပါ့။ ကြၽန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက ပါတီႏိုင္ငံေရး ေျပာတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေက်ာင္းဆရာေတြမွာသာ ‘ေက်ာင္း ဆရာမ်ားသမဂၢ’ လို ခိုင္မာတဲ့ အဖြဲ႕အစည္းေအာက္ကို ေရာက္ေနရင္ ကိုယ့္အေပၚ ဖိႏွိပ္မႈေတြ၊ ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ အားလုံးကို ကိုယ္က မတိုက္ႏိုင္သည့္ တိုင္ေအာင္ သမဂၢအေနနဲ႔ တိုက္ေပးႏိုင္ေၾကာင္း သိေစခ်င္ပါတယ္။
ဆရာ၊ ဆရာမတို႔ခင္ဗ်ား ‘ဝန္ထမ္းဟူက ပါတီႏိုင္ငံေရး ကင္းရွင္းရမယ္’ ဆိုတဲ့ ေဖာ္လံဖား စစ္အစိုးရ လက္က်န္ေတြရဲ႕ ေျခာက္လုံးလွန္႔လုံးေတြကေန ႏိုးထၾကပါေတာ့။ မတရားမႈမွန္သမွ်ကို စုေပါင္းအားနဲ႔ တြန္းလွန္ တိုက္ခိုက္ႏိုင္ေအာင္ ညီညြတ္ၾကပါစို႔လို႔ တိုက္တြန္း လိုက္ခ်င္ပါတယ္။
အၿငိမ္းစား ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook