ေက်ာင္းေတာ္ႀကီးမွာ လမ္းေပ်ာက္ျခင္း

By ေအာင္ျဖိဳးေဆြ

မနက္ (၈) နာရီ ၀န္းက်င္မွာ တိတ္ဆိတ္မႈနဲ႔ ေအးခ်မ္း မႈကို အျပည့္အ၀ ရယူထားတဲ့ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ႀကီးဟာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ ေရာက္ရွိ လာျခင္း နဲ႔အတူ စတင္ အသက္၀င္ လႈပ္ရွား လာပါ တယ္။ မနက္ (၁၀) နာရီ ခြဲေလာက္ မွာေတာ့ ေက်ာင္းသား ေတြ တစ္ေယာက္စ ႏွစ္ေယာက္စ နဲ႔ စာသင္ခန္း ကေန ထြက္လာၾကၿပီး (၁၁) နာရီ ခြဲေလာက္ မွာေတာ့ ေက်ာင္းကန္တင္းမွာ လူစည္ကား ေနပါၿပီ။ ေက်ာင္းသား ေတြ ဟာ အမ်ားအားျဖင့္ ကိုယ့္အစုနဲ႔ ကိုယ္ ေနထိုင္ စားေသာက္ေလ့ ရွိၾကတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။

ညေန (၁) နာရီခြဲ ၀န္းက်င္ ရွိလာတဲ့ အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းကန္တင္းမွာ ေက်ာင္းသားပါးသြားျပီး ေက်ာင္းသား တခ်ဳိ႕က စာသင္ခန္း ကို ျပန္ၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕က ေက်ာင္းျပင္ပကို ထြက္ခြာၾကတယ္၊ တခ်ဳိ႕ကလည္း ေက်ာင္း၀င္း ထဲက အရိပ္ ေကာင္းတဲ့ ေနရာေတြကို သြားလာ ေနၾကတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေက်ာင္း၀င္း ထဲမွာလည္း ေက်ာင္းသား စံုတြဲ တခ်ဳိ႕ကို ဟိုနားတစ္တြဲ သည္နားတစ္တြဲ ေတြ႔ရတတ္ ပါေသးတယ္။

ဒဂံုတကၠသိုလ္နဲ႔ ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္က ေက်ာင္းသား ဆယ္ေယာက္ကို တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ျခင္း ရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္ ေမးၾကည့္တဲ့ အခါမွာေတာ့ အားလံုးက ဘြဲ႔ရဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ရွိေနတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အဲဒီထဲမွာ သံုးေယာက္ ေလာက္က ကိုယ္ပိုင္ ေရြးခ်ယ္မႈနဲ႔ သခ်ၤာနဲ႔ အဂၤလိပ္ ေမဂ်ာေတြ ေရြးခ်ယ္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ၿပီး က်န္တဲ့ ေက်ာင္းသားေတြ ကေတာ့ မိဘေတြရဲ႕ ေရြးခ်ယ္ေပးမႈနဲ႔ ျမန္မာ၊ သမိုင္း၊ ပထ၀ီစတဲ့ ေမဂ်ာ အသီးသီးကို ယူထား ျဖစ္ခဲ့တယ္လို႔ ေျပာၾကပါတယ္။ အမ်ားစု ယူၾကတဲ့ ေမဂ်ာေတြ ကေတာ့ တစ္ႏွစ္ တစ္တန္း ေအာင္ျပီး ဘြဲ႔ျမန္ျမန္ ရမယ့္ ဘာသာရပ္ေတြ ေရြးယူၾကတာ မ်ားတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ““ ယူထားတဲ့ ေမဂ်ာကလည္း ဒီေမဂ်ာနဲ႔ အလုပ္ လုပ္မယ္ဆိုၿပီး ယူထားတာေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ အခုက ဘြဲ႔ေလး တစ္ခုေလာက္ ရထားမွ အလုပ္ရွာ လို႔ရမွာေလ။ ဒါေတာင္ မေသခ်ာပါဘူး၊ ဘြဲ႔ရေတြေတာင္ အလုပ္ လက္မဲ့ ျဖစ္ေနတာ အမ်ားႀကီးပဲေလ”” လို႔ ဒဂံု တကၠသိုလ္၊ ဒုတိယႏွစ္ သခ်ၤာ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ အလုပ္အကိုင္ ရရွိဖို႔ အတြက္ ဘြဲ႔ရဟုတ္ မဟုတ္ ဆိုတာက အဓိက က်ေနတဲ့ အခါမွာေတာ့ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား မိဘအားလံုးရဲ႕ ရည္မွန္းခ်က္ဟာ သားသမီး ဘြဲ႔ရေရး အတြက္ကို ဦးတည္လာ ေနတယ္လို႔ တကၠသိုလ္ ဆရာတခ်ဳိ႕က ေျပာဆို ၾကပါတယ္။

၁၉၈၈ ခုႏွစ္ေလာက္က တကၠသိုလ္၀င္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူ အေရ အတြက္ဟာ ေက်ာင္းသား တစ္သိန္းမွာ တစ္ေသာင္းေအာင္တဲ့ ႏွစ္က အမ်ားဆံုးလို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသားေဟာင္း ကိုဂ်င္မီက ဆိုပါတယ္။ ၁၉၅၆ ခုႏွစ္က ဆိုရင္ တကၠသိုလ္ စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ရာခိုင္ႏႈန္းဟာ တစ္ရာမွာ ေျခာက္ရာခိုင္ႏႈန္းသာ ရွွိတယ္လို႔ စာေရး ဆရာမ ေရႊကူေမႏွင္းရဲ႕ ငါတို႔ေခတ္က တကၠသိုလ္ စာအုပ္မွာ ေတြ႔ရျပန္ပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက ဘြဲ႔ဒီကရီ ရရွိၿပီး သူတိုင္း အလုပ္အကိုင္ ဆိုတာ ပူစရာ မရွိခဲ့ပါဘူး။ ေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ အခ်ိန္မွာလည္း အလုပ္ ဆိုတာကို အေတြးထဲ ထည့္စရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။

အခု အခ်ိန္မွာေတာ့ တစ္ႏွစ္ တစ္ႏွစ္ တကၠသိုလ္တန္း စာေမးပြဲ ေအာင္ျမင္သူ အေရ အတြက္က အမ်ားအျပား ရွိေနပါၿပီ။ ဘြဲ႕ရ အေရအတြက္ ဟာလည္း ႏွစ္စဥ္ ေလးသိန္း ၀န္းက်င္ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ အရင္နဲ႔ မတူတာ ကေတာ့ ျမန္္မာႏိုင္ငံမွာ ဘြဲ႔ရၿပီး အလုပ္မရွိတဲ့သူ အေရအတြက္ဟာ ေလးဆယ္ ရာခိုင္ႏႈန္း အထိ ရွိေနတဲ့ ျပႆနာပါပဲ။

““အရင္ေခတ္ ကေတာ့ ႀကိဳးစားရင္ ႀကိဳးစား သေလာက္ ရတယ္။ ေက်ာင္းၿပီးရင္ ရထားတဲ့ ဘြဲ႔နဲ႔ အလုပ္ေတြ ေပါတယ္။ အဲဒီတုန္းက အတန္း ေအာင္ျမင္မႈ ရာႏႈန္း ကိုလည္း ေပါေပါ ေလာေလာ ေပးခဲ့တာ မဟုတ္ဘူး၊ အရည္ အေသြးကို စစ္ခဲ့တာ။ အခုေခတ္ ဆရာေတြက အဓိက လိုခ်င္တာ ပညာ မဟုတ္ေတာ့ဘူး။ ရာႏႈန္း လိုခ်င္တာ။ ဒီႏွစ္ ေအာင္ခ်က္ ဘယ္ေလာက္ ရေအာင္ လုပ္ေပးပါဦး ဆိုတာေတြ ျဖစ္လာတယ္။ အလိမ္ခံ ျခင္းကိုဘဲ ဦးစားေပးတဲ့ ပညာေရး စနစ္ ျဖစ္လာတယ္”” လို႔ တကၠသိုလ္ ဆရာအျဖစ္ (၁၂) ႏွစ္ခန္႔ တာ၀န္ ထမ္းေဆာင္ ေနၿပီး၊ ယခု ပုသိမ္ တကၠသိုလ္၊ သမိုင္းဌာနတြင္ လက္ေထာက္ ကထိက တစ္ဦးျဖစ္သူ ဆရာသန္းထိုက္ေအာင္ က ေျပာပါတယ္။

ဒီေန႔ေခတ္ ေက်ာင္းသားေတြဟာ ၁၉၈၈ အေရွ႕ပိုင္းက ေက်ာင္းသားေတြလို လြပ္လပ္မႈ ရရိွျခင္းနဲ႔ ဆံုးျဖတ္ခြင္႔ ရရွိျခင္းဟာ ကြာျခား လာတယ္ လို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုဂ်င္မီက ဆိုပါတယ္။ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာက ေက်ာင္းသားေတြဟာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ခြင့္ ရရွိဖို႔ အတြက္ ႀကိဳးစား ခဲ့ၾကတာေတြ၊ ကိုယ္ပိုင္ ဆံုးျဖတ္ ေရြးခ်ယ္ ခဲ့ၾကတာေတြ၊ စည္းလံုး ခဲ့ၾကတာေတြဟာ အေၾကာင္း ၀တၳဳေတြထဲမွာ သမိုင္း အျဖစ္နဲ႔ က်န္ရစ္ ေနပါတယ္။

ရန္ကုန္ ေကာလိပ္ကို ၁၉၀၀ ျပည့္ ႏွစ္မွာ စတင္ တည္ေဆာက္ခဲ့ျပီး ၁၉၂၀ ခုႏွစ္ ဒီဇင္ဘာ (၁) ရက္ ေန႔မွာေတာ့ တကၠသိုလ္ အျဖစ္ ဖြင့္လွစ္ခဲ့ပါတယ္။ ယခင္က ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးက ေနရာ ရွိခဲ့တာဟာ ပညာေရး တစ္ခု တည္း မဟုတ္ဘဲ တိုင္းရင္းသား အခ်င္းခ်င္း ေသြးစည္း ညီၫြတ္မႈေတြကို ရရွိေစခဲ့တယ္လို႔ ၁၉၈၀ ေက်ာ္ ၀န္းက်င္ ကာလက အေရွ႕ပိုင္း ေက်ာင္းသားႀကီးေတြက ဆိုၾကပါတယ္။

အဲဒီေခတ္ ေက်ာင္းသားႀကီးေတြ ျဖတ္သန္း ခဲ့ရတဲ့ ႏုိင္ငံေရး အေျခအေန ေတြကလည္း ခက္ခဲ ၾကမ္းတမ္းလြန္းၿပီး ေသြးပ်က္ဖြယ္ ေကာင္းလွပါတယ္။ ၁၉၆၂ ခုႏွစ္၊ ၁၉၇၄ ခုႏွစ္၊ ၁၉၇၆ ခုႏွစ္၊ ၁၉၈၈ ခုႏွစ္ ေတြမွာ ေက်ာင္းသား လႈပ္ရွားမႈေတြကို အစိုးရရဲ႕ ၾကမ္းတမ္းစြာ ဖိႏွိပ္မႈ ေတြေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား ရာနဲ႔ခ်ီၿပီး က်ဆံုး ခဲ့ၾကရပါတယ္။

““ကၽြန္မတို႔ လက္ထက္က တကၠသိုလ္နဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ စာအုပ္ေတြ၊ ၀တၳဳေတြ ဖတ္ခဲ့ရတယ္။ တကၠသိုလ္ တက္ဖို႔ ဆယ္တန္းေအာင္ ကတည္းက အမ်ားႀကီး ျပင္ဆင္တယ္။ စိတ္ကူးေတြ ထဲမွာလည္း ေပ်ာ္ခဲ့ရတယ္။ ၁၉၉၀ က်ေတာ့ ႏိုင္ငံေရး အေျခအေန ဟာ ျပႆနာ ေပါင္းစံုနဲ႔ ေက်ာင္းေတြ ပိတ္လိုက္တဲ့ အခါမွာေတာ့ ေက်ာင္းသားေတြ ေတာခို သြားၾကတယ္။ ေက်ာင္းျပန္ဖြင့္တ့ဲ အခါမွာေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္ ထားခဲ့တဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးမွာ ေက်ာင္းသားေတြ မရွိေတာ့ဘူး””လို႔ ၁၉၉၀ ခုႏွစ္မွာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးတြင္ ပထမႏွစ္ သမိုင္းေမဂ်ာနဲ႔ စတင္ ေက်ာင္းတက္ခဲ့ၿပီး ယခုအခါ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ တစ္ဦး ျဖစ္ေနသူ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက သူႀကံဳေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အေတြ႕အႀကံဳကို ေျပာျပပါတယ္။

၁၉၉၆ ခုႏွစ္က ျဖစ္ပြားခဲ့တဲ့ ေက်ာင္းသား သပိတ္ ေနာက္ပိုင္းမွာေတာ့ ဆယ္စုႏွစ္ မ်ားစြာက နယ္ပယ္ ေပါင္းစံု၊ ဌာေန ေပါင္းစံုက ေက်ာင္းသားေတြ လာေရာက္ ပညာ သင္ၾကားရတဲ့ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ပိတ္ပစ္ လိုက္ပါတယ္။ အဲဒီ ေနာက္မွာေတာ့ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ျပင္ ေနရာေတြမွာ တကၠသိုလ္သစ္ေတြ ေပၚေပါက္ လာပါတယ္။ အလားတူ ျပည္နယ္နဲ႔ တိုင္းေဒသႀကီး အသီးသီး မွာလည္း တကၠသိုလ္ေတြ ခြဲထုတ္ ခဲ့ပါတယ္။

““၈၈ ေနာက္ပိုင္းမွာ ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ႀကီးကို ၿခံခတ္၊ ဟိုပိတ္ ဒီပိတ္၊ ေနာက္ေတာ့ ၿမိဳ႕ျပင္ေတြထုတ္၊ ယူနီေဖာင္းေတြ သတ္မွတ္၊ အမ်ားႀကီး ေပ့ါဗ်ာ။ ပညာ သင္ၾကားေရးမွာ လံုၿခံဳေရး ႐ႈေထာင့္က ၾကည့္တာ ပိုမ်ားလာတယ္။ ဆရာ၊ ဆရာမေတြ ကိုလည္း ေဖာင္ႀကီး သင္တန္း၊ ဘာညာ သင္တန္းပို႔တယ္။ ေက်ာင္းေတြမွာ လည္း လံုၿခံဳေရး အတြက္ စီမံကိန္းေတြ ေဖာ္တယ္ေပါ့၊ ဆရာေတြနဲ႔ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ၾကားမွာလည္း ယံုၾကည္မႈ စပ်က္တယ္။ ဆရာေတြကလည္း လံုၿခံဳေရး အျမင္နဲ႔ ၾကည့္တယ္။ ေက်ာင္းသားေတြ ကလည္း ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈေတြ ခံစား လာရတာေပါ့””လို႔ ၈၈ မ်ဳိးဆက္ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ ကိုဂ်င္မီက ေျပာပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ရွိတဲ့ အစိုးရ ၀န္ႀကီးဌာန (၁၂) ခုရဲ႕ ေအာက္မွာ တကၠသိုလ္ေပါင္း (၁၆၅) ခု၊ ပညာေရး ၀န္ႀကီး ဌာနရဲ႕ ေအာက္မွာ တကၠသိုလ္ ဒီဂရီ ေကာလိပ္ (၆၄) ခု ရွိတယ္လို႔ သိရပါတယ္။ ဒီ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ ပညာေရး စနစ္ကို အစိုးရရဲ႕ လႊမ္းမိုးမႈက အမ်ားဆံုး ရွိေနၿပီး စီမံခန္႔ခြဲမႈ၊ သင္ၾကားေရး၊ ဘ႑ာေရး၊ စည္းကမ္း ထိန္းသိမ္းေရး ေတြကို ၀န္ၾကီးဌာနေတြ ကသာ ကိုင္တြယ္ ထားပါတယ္။ ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ပညာေရး စနစ္ဟာ ၂၀၁၀ ခုႏွစ္ ေနာက္ပိုင္းမွာ ဆိုးဆိုး ၀ါး၀ါး ပ်က္စီး လာတယ္လို႔ ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ ကိုယ္စားလွယ္ ေဒၚျဖဴျဖဴသင္းက သံုးသပ္ ေျပာဆိုပါတယ္။

ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ က ပထမႏွစ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသား ေျခာက္ေယာက္ကို ေက်ာင္းတကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္နဲ႔ ပတ္သက္လို႔ ေမးၾကည့္တဲ့ အခါမွာလည္း ေလးေယာက္က တစ္ေခါက္ ႏွစ္ေခါက္ ေရာက္ဖူးၾကတယ္၊ က်န္တဲ့ ႏွစ္ေယာက္ ကေတာ့ မေရာက္ဖူးဘူးလို႔ ဆိုၾကပါတယ္။ ပညာ၊ ဗဟုသုတ ေတြေပးႏိုင္၊ ရွာေဖြႏိုင္တဲ့ ေနရာျဖစ္တဲ့ တကၠသိုလ္ စာၾကည့္တိုက္ဟာ ေက်ာင္းသားေတြ အတြက္ အရမ္း အေရးပါတဲ့ ေနရာ တစ္ခုအျဖစ္ ေက်ာင္းသူ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ စိတ္ထဲရွိ မေနပါဘူး။

““တစ္ေခါက္ေတာ့ ေရာက္ဖူးတယ္။ အဲဒီ တုန္းကေတာ့ ေက်ာင္းစာနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး ရွာစရာေတြ ရွာလို႔ ရတယ္လို႔ ဆရာက ေျပာေတာ့ သြားရွာၾကည့္တာ။ ေနာက္ေတာ့ မေရာက္ ျဖစ္ပါဘူး။ အဲဒီမွာ အရင္က စာအုပ္ေဟာင္းေတြ ေတာ့ အမ်ားႀကီးရွိတယ္။ ဘာေတြလဲေတာ့ မမွတ္မိေတာ့ဘူး”” လို႔ ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ ပထ၀ီေမဂ်ာ ဒုတိယႏွစ္ ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးက ေျပာပါတယ္။

တကၠသိုလ္ ပညာေရးရဲ႕ အားနည္ခ်က္၊ အားသာခ်က္ ေတြကို တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္ ကေတာင္ မသိ က်ဳိးႏြံ ျပဳလာတယ္လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖြဲ႕ခ်ဳပ္ (ယာယီ) မွ ဆရာေတြက ေ၀ဖန္ ေျပာဆိုလာ ၾကပါတယ္။

““တကၠသိုလ္ ပါေမာကၡႀကီးေတြ ကိုယ္တိုင္က အေၾကာက္ တရားေတြ ရွိေနၾကတယ္။ အေပၚက ခိုင္းတဲ့ အတိုင္း မလုပ္ရင္ ရာထူး မတိုးမွာ ေၾကာက္တာရယ္၊ ရထားတဲ့ ရာထူး ျပဳတ္သြားမွာ ရယ္ကို ေၾကာက္ေနၾကတယ္။ ဒီေတာ့ အမိန္႔အတိုင္း အကုန္ လုပ္ရတယ္၊ ဆန္႔က်င္ၿပီး မလုပ္ရဲဘူး””လို႔ ျမန္မာႏိုင္ငံလံုး ဆိုင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား အဖဲြ႕ခ်ဳပ္ (ယာယီ) မွ ေဒါက္တာ အာကာမိုးသူ က ေျပာပါတယ္။

ေက်ာင္းသား အမ်ားစုဟာ မိဘေတြရဲ႕ တိုက္တြန္းမႈ၊ အလုပ္ ရရွိေရး လမ္းစ အတြက္ ဘြဲ႔ရရွိေရး တစ္ခုကိုသာ အေလးထား လုပ္ေန ၾကရာကေန အခုဆိုရင္ ဘြဲ႔ရေတြေတာင္ အလုပ္ မရတဲ့ ျပႆနာေတြေၾကာင့္ တကၠသိုလ္ တက္ေနရတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ ေတြဟာ မေရရာတဲ့ ခရီးတစ္ခု သြားေနရသလို၊ လမ္းေပ်ာက္သလို ျဖစ္လာၿပီး အခု ေနာက္ပိုင္း တကၠသိုလ္ဆိုတဲ့ အဓိပၸာယ္ကို ရည္းစားထားၿပီး ဘြဲ႔တစ္ခုရဖို႔ အခ်ိန္ျဖဳန္း ေနၾကရတဲ့ တကၠသိုလ္လို႔ ႐ႈျမင္ရမလို ျဖစ္လာတယ္လို႔ ရန္ကုန္ အေရွ႕ပိုင္း တကၠသိုလ္ တက္ေရာက္ေနတဲ့ ေနာက္ဆံုးႏွစ္ ေက်ာင္းသား တစ္ဦး ျဖစ္သူ ကိုေအာင္ညီလင္း က ေျပာပါတယ္။

ႏွစ္စဥ္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသားေပါင္း ငါးသိန္း၀န္းက်င္ ရွိေနတဲ့ ေနရာမွာ ေက်ာင္းသား ရာဂဏန္း ေလာက္ကသာ လက္ရွိ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ေတြမွာ ပါ၀င္ေနၿပီး အမ်ားစု က ေက်ာင္းသား ႏိုင္ငံေရး လႈပ္ရွားမႈ၊ ပညာေရး စနစ္ အေပၚ ေ၀ဖန္မႈ၊ ကန္႔ကြက္ ေျပာဆိုမႈေတြမွာ ပါ၀င္ ပတ္သက္လိုမႈ မရွိသေလာက္ ျဖစ္တယ္ လို႔ ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႕၀င္ တခ်ဳိ႕ထံက သိရပါတယ္။

ဟိုအရင္ တစ္ခ်ိန္က ေက်ာင္းသားေတြ ဖိႏွိပ္ ခံခဲ့ရတာ ေတြကို သပိတ္ေမွာက္၊ ဆႏၵျပ ခဲ့ၾကတာေတြကို ေက်ာင္း သားတိုင္းက တညီ တၫြတ္တည္း ပါ၀င္ခဲ့ၾကပါတယ္၊ ကန္႔ကြက္တဲ့ အေၾကာင္း အရာကိုလည္း အားလံုးက နားလည္ၿပီး၊ လုပ္သင့္လို႔ လုပ္ခဲ့ၾကတယ္ ဆိုတာကို ရန္ကုန္ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား သမိုင္းမွာ ေတြ႔ျမင္ရမွာပါ။

ၿပီးခဲ့တဲ့ ၾသဂုတ္လ (၂၉) ရက္ ေန႔က မံုရြာ တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား တစ္ရာခန္႔ဟာ အစိုးရရဲ႕ ပညာေရး မူ၀ါဒ မေကာင္းတဲ့ အတြက္ အလုပ္ လက္မဲ့ေတြ အျဖစ္ ရင္ဆိုင္ ေနၾကရတာကို သ႐ုပ္ေဖာ္ျပ ကြက္ေတြနဲ႔ ဆႏၵျပခဲ့ၾက ပါတယ္။ ဒဂံုတကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား (၅၀) ေက်ာ္ ကလည္း စက္တင္ဘာလ (၂) ရက္ ေန႔က ပညာေရး ဥပေဒေရးဆြဲ အတည္ျပဳရာမွာ ေက်ာင္းဆရာေတြ၊ ေက်ာင္းသားေတြ မသိဘဲ လုပ္ခဲ့တဲ့ အတြက္ ဒဂံု တကၠသိုလ္ ထဲမွာ ဘြဲ႔၀တ္စံုေတြ၀တ္၊ လက္ေတြကို ႀကိဳးခ်ည္၊ ပါးစပ္ေတြကို ပိတ္ေႏွာင္လို႔ သ႐ုပ္ေဖာ္ ကန္႔ကြက္ ဆႏၵျပခဲ့ၾက ပါေသးတယ္။ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေတာင္းဆို လာမႈေတြကို ေတြ႔ရေပမယ့္ ဟိုအရင္နဲ႔ မတူတာ ကေတာ့ ေက်ာင္းသား အင္အား တစ္ရပ္ ျပသႏိုင္ျခင္း မရွိတာပါဘဲ။

““အမွန္က အဲဒီေန႔က ဆႏၵျပပြဲမွာ ေက်ာင္းသား တစ္ရာေလာက္ ပါ၀င္ၿပီး လုပ္ဖို႔ပဲ။ ဒါေပမဲ့ အရင္က (၈) နာရီ ေလာက္မွ ေက်ာင္းတံခါး ဖြင့္ေပမယ့္ အဲဒီေန႔မွာ မနက္ (၆) နာရီ ေလာက္ထဲ က ေက်ာင္းတံခါးေတြ ဖြင့္ထားၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမေတြ၊ လံုၿခံဳေရးေတြ ေစာင့္ေနၾကတယ္။ ပါ၀င္မယ့္ ေက်ာင္းသားေတြ မပါ၀င္ႏိုင္ေအာင္ ျပင္ဆင္ ထားတယ္””လို႔ ဒဂံု တကၠသိုလ္ ေက်ာင္းသား သမဂၢ ဥကၠ႒ ကိုမင္းသုခက ေျပာပါတယ္။

အခု ဆိုရင္လည္း ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႔ေတြ အေျမာက္ အျမား ရွိေနၿပီး ေက်ာင္းသားေတြ ပါ၀င္လာေအာင္ လုပ္ေနတာေတြ ရွိေပမယ့္ ေက်ာင္းသား အမ်ားစုက မပါ၀င္ရဲ ၾကသလို၊ ေက်ာင္း အာဏာပိုင္ေတြ၊ ဌာနမွဴးေတြက ေက်ာင္းသားေတြကို သမဂၢ ၀င္ေတြနဲ႔ စကားေျပာတာေတာင္ တားဆီး ပိတ္ပင္မႈေတြ အၿမဲ ႀကံဳေတြ႔ရေလ့ ရွိတယ္ လို႔ လည္း ေက်ာင္းသား သမဂၢ အဖြဲ႔၀င္တခ်ဳိ႕က ဆိုၾကပါတယ္။

““ေက်ာင္းသား သမိုင္းက အင္မတန္ ႀကီးတာကိုး၊ ေက်ာင္းသားေတြရဲ႕ ေသြးထဲမွာ စီး၀င္ေနတာဗ်။ သမိုင္း ၀ိညာဥ္ေတြက ပူးကပ္ၿပီးစီး ေမွ်ာသြားမွာ။ မိဘေတြက ဒါမလုပ္နဲ႔ ဘာဟဲ့ ညာဟဲ့ေတာ့ရွိမွာ ဘဲေလ။ ဒါကလဲ သဘာ၀ က်ပါတယ္။ အမ်ဳိးသားေရး၊ ျပည္သူလူထု အတြက္ လိုအပ္လာၿပီ ဆိုရင္ ပါ၀င္ လာမွာဘဲ။ ေက်ာင္းသား ေတြဟာ လမ္းေၾကာင္းမွန္ တစ္ခုကို ေဖာ္ေဆာင္ သြားမယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ ယံုၾကည္ ထားတယ္”” လို႔ ၈၈ ေက်ာင္းသား ေခါင္းေဆာင္ တစ္ဦးျဖစ္သူ ကိုဂ်င္မီက ေျပာပါတယ္။

ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေက်ာင္းသားေတြနဲ႔ စည္ကားေနတဲ့ တကၠသိုလ္ ႀကီးဟာေတာ့ ညေန (၃) နာရီ ေလာက္မွာတဖြဲဖြဲ ျပန္သြားၾကတဲ့ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ တေျဖးေျဖး ေလ်ာ့ပါး လာတာနဲ႔ အတူ ညေန (၄) နာရီ ေက်ာ္သြား ခ်ိန္မွာေတာ့ ျပန္လည္ တိတ္ဆိတ္ သြားျပန္ပါၿပီ။


The Messenger
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...