ေနာက္က် က်န္ရစ္ေနခဲ့ေသာ ေျခလွမ္းမ်ား

ညသည္ ညမဟုတ္သည့္ အလား . . .။ လႈပ္ရွား တက္ႂကြေနေလသည္။ သာမန္အားျဖင့္ လူအမ်ား အိပ္စက္ အနားယူခ်ိန္ပင္ ျဖစ္ေသာ္လည္း အိပ္စက္ႏုိင္ျခင္း ရွိဟန္မတူသည့္ အရြယ္စုံ လူမ်ားကုိ လမ္း မ်ားေပၚ၌ေတြ႕ရ၏။ အမ်ားစု၏ မ်က္ဝန္းမ်ားႏွင့္ မ်က္ႏွာ အမူအရာမ်ားက တစ္စုံတစ္ရာကုိ ေစာင့္ေမွ်ာ္ လင့္ေနသည္မွာ အထင္အရွား။

ဆူညံစြာ ယိမ္းထုိး လႈပ္ရွားေနၾကေသာ လူအုပ္ႀကီး ၏ ေနာက္ကြယ္ အေမွာင္ တစ္ေနရာတြင္မူ လူငယ္တစ္ စုတိတ္ဆိတ္စြာ ညႇိဳးငယ္ေနၾကေလသည္။ အေတြးကုိယ္စီျဖင့္ ၿငိမ္သက္စြာပင္ တစ္ဦးကုိတစ္ဦး စကား မဆုိႏုိင္ၾက။

‘စိတ္မေကာင္းျဖစ္မေနပါနဲ႔ကြာ။ ငါတို႔ေနာက္ႏွစ္ ျပန္ႀကိဳးစားၾကတာေပါ့။ အေရးအႀကီးဆုံးက အခုခ်ိန္ မွာငါတို႔ဘာမွမျဖစ္ဖုိ႔ပဲ’ အနည္းငယ္ စိတ္မာပုံရေသာ လူငယ္ထံမွ စကားသံ စတင္ထြက္လာေပၚလာ၏။ ေခါင္းစုိက္ကာ စိတ္ပ်က္ အားေလ်ာ့ေနပုံရသည့္ အျခားလူငယ္ ေလးဦးထံမွ အၾကည့္မ်ားက စတင္စကား ဆုိသူ လူငယ္ဆီသုိ႔ တစ္ၿပိဳင္နက္တည္း ေရာက္ရွိလာ ၾကေလေတာ့သည္။

ထုိေန႔သည္ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္ဇြန္ ၆ ရက္ည . . . ။ ျမန္မာႏုိင္ငံရွိ ေဒသအမ်ားစုမွ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားအတြက္ ဘဝတစ္ဆစ္ခ်ဳိးေျပာင္းလဲခ်ိန္ သုိ႔မဟုတ္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေအာင္စာရင္းထြက္သည့္ ေန႔။ အခ်ဳိ႕ေက်ာင္းသားမ်ားက ရင္ခုန္စိတ္လႈပ္ရွားစြာ၊ အခ်ဳိ႕ကမူ မိမိ၏ႀကိဳးပမ္းလုပ္ေဆာင္မႈႏွင့္ တုိက္ ႐ုိက္အခ်ဳိး က်သည့္ရလဒ္ကုိ ႀကိဳတင္ခန္႔မွန္းသိရွိသည့္အလား စိတ္ပူပန္ေနဟန္စုိးစဥ္မွ်မရွိ။

၂၀၁၃-၂၀၁၄ ပညာသင္ႏွစ္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္စာရင္းမ်ား ေၾကညာေပးရန္ သတ္မွတ္ထား သည့္ေက်ာင္းမ်ား၏ အနီးဝန္းက်င္၌ အသင့္ႀကိဳတင္ေစာင့္ဆုိင္းေနၾကသည့္ လူအုပ္ႀကီးထံမွ ႐ုတ္တ ရက္ဟစ္ေအာ္လုိက္သံမ်ား ထြက္ေပၚလာသည္။ အခ်ိန္က်ေရာက္ခဲ့ေပၿပီ။

စာသင္ေက်ာင္းမ်ားအတြင္းသုိ႔ အလုအယက္တုိးေဝွ႔ဝင္ၾကသည္။ ဘဝအတြက္သက္ေရာက္မႈႀကီးမား ေသာ အခ်ဳိးအေကြ႕အခ်ိန္အခုိက္အတန္႔မုိ႔ ကာယကံရွင္ေက်ာင္းသားမ်ားသာမက မိဘေဆြမ်ဳိးမ်ား၏ စိတ္ခံစားမႈေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ ဒီေရကအျမင့္မားဆုံးသုိ႔ တစ္ဟုန္ထုိးေရာက္ရွိေနၾကၿပီျဖစ္သည္။

ရာေပါင္းမ်ားစြာေသာ မ်က္ဝန္းမ်ားက သူတို႔ေရွ႕တြင္ နီးကပ္တည္ၿငိမ္စြာ တည္ရွိေနသည့္စာရြက္မ်ား ေပၚတြင္ ထက္၊ ေအာက္၊ ဝဲ၊ ယာအႏွံ႔က်ီးကန္းေတာင္းေမွာက္ လႈပ္ရွားၾကည့္႐ႈေနၾကသည္။

‘ကဲၾကည့္ၿပီးတဲ့လူေတြက ေရွ႕ကဖယ္ေဟ့’။ စိတ္မရွည္ႏုိင္စြာ ေအာင္သူကေအာ္သည္။ ‘ဒီခုံနံပါတ္ေလး ေတြၾကည့္ေပးပါဦး’။ ခုံနံပါတ္မ်ားႏွင့္အတူ အမည္မ်ားတဲြလ်က္ပါဝင္သည့္ အသင့္ယူေဆာင္လာေသာ စာရြက္အပုိင္းငယ္မ်ားကုိ ထုိးေပးရင္းမွ အကူအညီေတာင္းသူက ေတာင္းသည္။ အေျခအေနက ႐ႈပ္ေထြးစြာဆူညံလ်က္။

ၿပိဳက္ၿပိဳက္က်ဆင္းလ်က္ရွိသည့္ ေခၽြးသီးေခၽြးေပါက္မ်ားၾကားမွ ဝမ္းသာအားရလက္သီးလက္ေမာင္း တန္းေနၾကသူမ်ားရွိသလုိ။ ေပ်ာ္ရႊင္မႈေၾကာင့္ ဣေႁႏၵထိန္းရန္ ေမ့ေလ်ာ့ကာေအာ္ဟစ္ခုန္ေပါက္ေနၾက သည့္ မိန္းကေလးမ်ားမွာလည္းမနည္းလွ။ ငါးပိသိပ္၊ ငါးခ်ဥ္သိပ္ဟူေသာ ရန္ကုန္ဘတ္စ္ကားမ်ားေပၚမွ အေနအထားထက္မ်ားစြာသာလြန္ေနသည့္ အေျခအေနအတြက္ ညည္းညဴရန္ သတိမရႏုိင္ၾက။

သုိ႔ေသာ္ဆူညံစြာ ယိမ္းထုိးလႈပ္ရွားေနၾကေသာ လူအုပ္ႀကီး၏အျခားတစ္ဖက္၌ ညႇိဳးငယ္အားေလ်ာ့ဟန္ ျဖင့္ တိတ္ဆိတ္ေနၾကသူမ်ားျဖင့္ ျမင္ကြင္းကခံစားမႈရသမ်ားစြာ ေရာေထြးလ်က္ရွိေလ၏။

၂၀၁၄ ခုႏွစ္၏ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ျမင္မႈမွာ တစ္ႏုိင္ငံလုံးအတုိင္းအတာအရ ၃၀ ရာခုိင္ႏႈန္းဝန္း က်င္သာရွိေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံ စာစစ္ဦးစီးဌာနမွ တာဝန္ရွိသူတစ္ဦး၏ေျပာၾကားခ်က္အရ သိရသည္။ တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြသုိ႔ ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိရန္ စာရင္းေပးေလွ်ာက္ထားသူ စုစုေပါင္း ၅၈၈၆၁၂ ဦးရွိခဲ့ သည့္အနက္ ငါးသိန္းနီးပါးဝင္ေရာက္ေျဖဆုိခဲ့ကာ တစ္သိန္းေက်ာ္မွ်ေသာ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ ဝင္ေရာက္ေျဖဆုိသူ ေက်ာင္းသားမ်ားကေအာင္ျမင္ခဲ့ၾကျခင္းျဖစ္သည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ေအာင္ျမင္မႈရာခုိင္ႏႈန္း ၃၄ ဒသမ ၃၃ ရွိခဲ့ေသာ ယမန္ႏွစ္ႏွင့္ႏႈိင္းယွဥ္ပါက ေအာင္ခ်က္ရာ ခုိင္ႏႈန္း က်ဆင္းလာျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အဆုိပါစာစစ္ဌာန တာဝန္ရွိသူကပင္ သုံးသပ္ေျပာဆုိခဲ့သည္။ မည္သုိ႔ပင္ဆုိေစ တစ္သိန္းေက်ာ္မွ်ေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတုိ႔မွာ အၾကမ္းဖ်င္းအားျဖင့္ ေလးသိန္းဝန္းက်င္ခန္႔ရွိေသာ ေက်ာင္းသားတို႔၏ ေရွ႕သုိ႔ေျခတစ္လွမ္းပုိ၍ လွမ္းေလွ်ာက္အေရာက္ သြားႏိုင္ခဲ့ၾကၿပီျဖစ္သည္။

ငယ္စဥ္ကဆရာတစ္ဦး၏ လမ္းညႊန္ဆုံးမစကားကုိ ျပန္လည္ၾကားေယာင္လာမိသည္။

‘တကၠသုိလ္ဝင္စာေမးပဲြမွာ က်ၾကတယ္။ ႐ုတ္တရက္စဥ္းစားလုိက္ရင္ ကုိယ့္တစ္ေယာက္တည္းေတာ့ မဟုတ္ဘူး။ အမ်ားႀကီးပဲေပါ့ကြာ။ ဒါေပမဲ့တကယ္တမ္းေတြးသင့္တာက ကုိယ္နဲ႔အတူတူ ေလွ်ာက္လွမ္း လာၾကသူခ်င္းအတူတူ ကုိယ့္ထက္ပုိၿပီးေတာ့ ေရွ႕ကုိတစ္လွမ္းႀကိဳေရာက္သြားတဲ့လူေတြက အမ်ားႀကီး ျဖစ္သြားၿပီ’ ဟုေျပာဆုိဆုံးမခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။

ဆရာ့စကားမဆုံးေသး။ ေနာက္က်က်န္ရစ္ခဲ့ေသာ ေျခလွမ္းပုိင္ရွင္တုိ႔မွာ ေရွ႕မွေက်ာ္တက္သြားသူတို႔ ကုိအမီလုိက္ႏုိင္ရန္အတြက္ ႏွစ္ဆပုိႀကိဳးစားရေတာ့မည္ျဖစ္သည့္အတြက္ စိတ္ဓာတ္က်ေန၍လည္း မျဖစ္ေၾကာင္းထုိစဥ္က စာေမးပဲြေျဖဆုိရျခင္းမရွိေသးသည့္ တပည့္မ်ားကုိ အေျမာ္အျမင္ရွိစြာျဖင့္ လမ္း ျပစကားဆုိခဲ့သည္။

ယခုလည္း ေလးသိန္းခန္႔ေသာေက်ာင္းသားတို႔မွာ အမ်ဳိးမ်ဳိးေသာအေၾကာင္းျပခ်က္မ်ားျဖင့္ ေနာက္က် က်န္ရစ္ေနခဲ့ၿပီျဖစ္သည္။ ဘဝတြင္အနည္းဆုံးတစ္ႀကိမ္ေတာ့ လဲက်ခဲ့ဖူးၾကၿပီျဖစ္သည္။ ထုိ႔အတြက္ စိတ္ပ်က္အားေလ်ာ့စြာျဖင့္ ေခ်ာ္လဲေရာထုိင္ေန၍မျဖစ္။ လဲက်လွ်င္ျပန္ထႏုိင္ရမည္မွာ ေလာကနိယာ မ။ သုိ႔မဟုတ္ပါက ပုိ၍ႀကီးမားေနာက္က်က်န္ရစ္မႈ အ႐ႈံးမ်ားျဖင့္သာ ရင္ဆိုင္ၾကရမည္ျဖစ္သည္။

၁၀ တန္းဟုေခၚၾကသည့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြဆုိသည္မွာ ဘဝအတြက္အေျပာင္းအလဲတစ္ခု၊ အခ်ဳိးအေကြ႕တစ္ခုအျဖစ္ အားလုံးကအသိအမွတ္ျပဳ နားလည္လက္ခံထားၾကသည္။

ထုိ႔ေၾကာင့္ပင္လွ်င္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေျဖဆုိမည့္ သားသမီးမ်ားအတြက္ဆုိလွ်င္ မိဘမ်ားကတတ္ႏုိင္ သမွ် အေကာင္းဆုံးေသာ ျဖည့္ဆည္းမႈမ်ားျဖင့္ အားေပးေထာက္ခံျဖည့္ဆည္းေပးၾကသည္။

မိသားစု၏ ရပ္တည္မႈအေနအထားအလုိက္ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္မႈမ်ား ကြာျခားႏုိင္ေသာ္လည္း အ ေကာင္း ဆုံးလုပ္ေဆာင္ေပးလုိသည့္ စိတ္ေစတနာမ်ားမူ ထပ္တူသာရွိေနၾကပါလိမ့္မည္။ ‘က်ဳပ္သားက ဒီႏွစ္ ၁၀ တန္းေျဖမွာေလ’ ဟုဂုဏ္ယူဝံ့ႂကြားစြာေျပာဆုိတတ္ၾကသည္မွာ မိဘတုိ႔၏သဘာဝ။ ထုိသုိ႔ တတ္ႏုိင္သမွ် အေကာင္းဆုံးျဖည့္ဆည္းေပးတတ္ၾကသည့္နည္းတူ အေကာင္းဆုံးရလဒ္ကုိလည္း ေမွ်ာ္လင့္မိၾကသည္။ ခ်ဳိ႕တဲ့စြာ၊ ႏြမ္းပါးစြာျဖင့္ ေက်ာင္းထားသည္ဆုိ႐ုံမွ်သာ ထားႏုိင္ေသာမိဘမ်ားအ တြက္ေတာ့ တကၠသုိလ္ ဝင္တန္းကုိ ႐ုိး႐ုိးသာမန္မွ်သာ ေအာင္ျမင္ခဲ့ေသာ သား သုိ႔မဟုတ္ သမီးသည္ မဟာစြမ္းေဆာင္ရွင္ႀကီး အျဖစ္ ဂုဏ္ယူ၍မဆုံး တၿပံးၿပံဳး။

တတ္ႏုိင္သမွ်ဆုိ႐ုံမက လုိအပ္သည္ထက္မ်ားျပားစြာ ပိုမုိေထာက္ပံ့့ျဖည့္ဆည္းေပးခဲ့ရသည့္ မိဘမ်ား ကမူ ဘာသာစုံဂုဏ္ထူးအစရွိသျဖင့္ ေမွ်ာ္မွန္းၾကသည္။ မိမိသားသမီးကုိ ေလာကအလယ္တင့္တယ္ ေစလုိေသာ စိတ္ဆႏၵေစတနာ အားႀကီးစြာျဖင့္ေအာင္ျမင္မႈအတြက္ ဂုဏ္ယူလုိၾကသည္။ စာေမးပဲြေျဖ မည့္ သားသမီးစိတ္အေနွာင့္အယွက္ျဖစ္မည္စုိး၍ အျပစ္စကားပင္ မဆုိဝ့ံ။ အရာရာအေကာင္းျမင္စိတ္ ျဖင့္နားလည္ခြင့္လႊတ္သည္းခံေပးၾကသည္။ ‘ေအး ဒါဆုိလည္းၿပီးေရာ စာေမးပဲြမေအာင္ရင္ေတာ့ အသိပဲေနာ္’ ဟု အၿပံဳးမ်က္ႏွာခ်ဳိသာေသာ ႏႈတ္ထြက္စကားတုိ႔ျဖင့္ အျပစ္တို႔ကုိ ေက်ေအးေလ့ရွိၾက သည္။ အလိမ္အညာမွန္းသိလ်က္ျဖင့္ပင္ အျပစ္အတြက္ဆင္ျခင္စကားတုိ႔ကုိ ေက်နပ္စြာလက္ခံတတ္ ၾက၏။

ယင္းသုိ႔ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မ်ားၾကားမွ သားသမီးတုိ႔၏ ထင္မွတ္မထားေသာ က်႐ႈံးမႈျဖင့္ရင္ဆုိင္ႀကံဳေတြ႕ရ ေသာအခါတြင္ ေဒါသစိတ္တုိ႔ေပါက္ကဲြပြင့္အန္လာေလေတာ့၏။ ေစတနာ၊ က႐ုဏာစိတ္တုိ႔ကုိ အရင္း ခံျဖစ္တည္လာေသာ မိခင္၊ ဖခင္တုိ႔၏ေဒါသစကားမ်ားႏွင့္ ကာယကံရွင္၏ေၾကကဲြဝမ္းနည္းမႈတုိ႔ ေပါင္းစပ္မိၾကေသာအခါတြင္ မျဖစ္သင့္သည့္ စိတ္ထြက္ေပါက္ရွာမႈမ်ား ျဖစ္ေပၚလာရေတာ့သည္။

ၿပီးခဲ့သည့္ႏွစ္မ်ားအတြင္း တကၠသုိလ္ဝင္တန္းစာေမးပဲြ က်႐ႈံးမႈကုိအေၾကာင္းျပဳ၍ ေက်ာင္းသား လူငယ္ အခ်ဳိ႕ မိမိကုိယ္မိမိ အဆုံးစီရင္မႈမ်ား ျဖစ္ပြားခဲ့ရသည္။ ေၾကကဲြဝမ္းနည္းဖြယ္ရာပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕က စာေမးပဲြက်သည့္ သတင္းစကားကုိ သယ္ေဆာင္ကာအိမ္ျပန္ရမည္ကုိ ေၾကာက္႐ြံ႕သည္စိတ္ျဖင့္ အရြယ္မတုိင္မီ အိမ္ေထာင္မႈႏြံအတြင္းသက္ဆင္းၾကရသည္။ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ားအေနျဖင့္ သား သမီးမ်ားအေပၚတြင္ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ႀကီးမားသည္မွန္ေသာ္လည္း နည္းလမ္းတက်လမ္းညႊန္ဆုံးမမႈမ်ား ျဖင့္သာ သြန္သင္လမ္းျပသင့္ေပသည္။

‘ကုိယ္ကေတာ့ ေမွ်ာ္လင့္တာေပါ့။ ဒါေပမဲ့သူတို႔မႀကိဳးစားလုိ႔ မေအာင္ေတာ့လည္း ဘယ္တတ္ႏုိင္မလဲ။ ကုိယ့္မွာက ေပးစရာဆုိလုိ႔ပညာအေမြပဲရွိတယ္။ တတ္ႏုိင္သေလာက္ပံ့ပုိးေပးေနေပမယ့္ အခုထိသား ႏွစ္ေယာက္စလုံး မေအာင္ၾကဘူး။ ခံစားရေပမယ့္လည္း မေျပာခ်င္ေတာ့ဘူး။ သူတို႔ထုိက္နဲ႔သူတုိ႔ကံ ေပါ့’ ဟုႏွစ္က်ႏွင့္ ႏွစ္တက္ေက်ာင္းသားညီအစ္ကုိႏွစ္ဦးတုိ႔၏ ဖခင္ေက်ာင္းသားမိဘတစ္ဦးက ဆုိသည္။

ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈ လုပ္ေဆာင္ခဲ့သည္ဟုဆုိကာ လြန္ခဲ့ေသာ ဆယ္စုႏွစ္တစ္စုေက်ာ္ခန္႔အတြင္း ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္တြင္ ေမာ္ဒေရးရွင္း (ေအာင္မွတ္ျဖည့္တင္းေပးသည့္စနစ္) ကုိအသက္သြင္းခဲ့ သည္။ ရလဒ္မွာပညာေရးစနစ္ နိမ့္က်လာသည္ဟူေသာ ေဝဖန္မႈမ်ားပင္ျဖစ္သည္။ အမွန္တကယ္တြင္ လည္း ပညာေရးစနစ္နိမ့္က်ခဲ့ရသည္။

လက္ရွိကာလတြင္မူ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ားကုိ ႏုိင္ငံေတာ္မွတစ္ႏွစ္ထက္တစ္ႏွစ္ တုိးျမႇင့္ လုပ္ေဆာင္လာလ်က္ရွိရာ ေက်ာင္းသားမ်ားအေနျဖင့္လည္း ယခင္ထက္ပုိမုိႀကိဳးစား အားထုတ္ၾကရန္ လုိအပ္မည္ျဖစ္သည္။

‘ဒီႏွစ္က ေမာ္ဒေရးရွင္းမထုိင္ဘူး။ အရည္အေသြးျပည့္ဝတဲ့ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေအာင္ခ်က္ပဲ ျဖစ္ တယ္။ ဒီႏွစ္ကစၿပီးေတာ့ အရည္အေသြးျပည့္ဝတဲ့ ပညာေရးစနစ္ကုိ စတင္တာျဖစ္တဲ့အတြက္ ပုိၿပီး ေတာ့ေကာင္းလာတယ္’ ဟု အမွတ္ (၃) အေျခခံပညာဦးစီးဌာန ညႊန္ၾကားေရးမွဴး (စီမံ) ဦးညႊန္႕ေရႊက ဇြန္ ၇ ရက္တြင္ထုတ္ေဖာ္ေျပာၾကားခဲ့သည္။

ပညာေရးကုိ လုိလားစြာသင္ယူလုိၾကေသာ္ ျပည္တြင္းပဋိပကၡမ်ား၊ စစ္ေဘးဒုကၡမ်ားႏွင့္ အျခားေသာ အေၾကာင္းအမ်ဳိးမ်ဳိးတုိ႔ေၾကာင့္ ပညာသင္ၾကားခြင့္မရသည့္ ကေလးငယ္မ်ား၊ ပညာေရးခရီးလမ္းဆုံး အထိတုိင္ မေလွ်ာက္လွမ္းႏုိင္သည့္ ကေလးငယ္မ်ား အမ်ားအျပားကုိ ျမန္မာႏုိင္ငံေဒသအသီးသီး၌ ထင္ရွားစြာေတြ႕ျမင္ႏုိင္မည္ျဖစ္သည္။

ယင္းသုိ႔ပညာသင္ခြင့္မရသည့္ ကေလးငယ္မ်ားအတြက္အေထာက္အကူျပဳရန္ ရည္ရြယ္ကာအဖြဲ႕ အစည္း အသီးသီးကပညာေရးသင္ၾကားႏိုင္ေရးုကုိ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံျဖင့္ ေဆာင္ရြက္ေပးၾကသည္။ ဆရာ ေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားကလည္း ဘုန္းေတာ္ႀကီးသင္ပညာေရးေက်ာင္းမ်ားကုိ အခက္အခဲမ်ားစြာအ ၾကားမွ ဖြင့္လွစ္သင္ၾကားေပးေနၾကသည္။ ကေလးမ်ားႀကိဳးစားပမ္းစား ပညာသင္ယူေနၾကသည္ကုိ လည္းေလ့လာေတြ႕ရွိရသည္။

အခ်ဳိ႕မိမိေက်ာင္းစရိတ္ကုိ ကုိယ္တုိင္ရွာေဖြကာ ပညာသင္ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕မွာမူ မိသားစုစားဝတ္ေန ေရးအတြက္ပင္ ကူညီလုပ္ကုိင္ေနၾကရေသးသည္။

သုိ႔ဆုိလွ်င္မိဘတုိ႔၏ အရိပ္ကုိခုိလႈံ၍ ေအးၿငိမ္းသက္သာစြာ ပညာသင္ယူေနရသည့္ ေက်ာင္းသားလူ ငယ္မ်ားမွာလည္း မိမိတို႔ရရွိလာသည့္ အခြင့္အေရးကုိ အမိအရ ပုိင္ႏုိင္စြာအသုံးခ်သင့္ၾကသည္။ မိဘတုိ႔၏ ေခၽြးစက္မ်ားကုိ မ်က္ကြယ္ျပဳကာ စိတ္ေသာကမ်ားျဖစ္ေပၚေစရန္ မသင့္ေပ။

ပညာသင္ႏွစ္တစ္ႏွစ္ ၿပီးဆုံးခဲ့ၿပီ။ ဘဝ၏အေရးႀကီးေသာ အခ်ဳိးအေကြ႕အေျပာင္းအလဲတစ္ခုကုိ ရင္ ဆုိင္ေက်ာ္ျဖတ္ခဲ့ၾကၿပီးၿပီ။ က်႐ႈံးခဲ့သူမွာ အမ်ားအျပား။ ေရွ႕သုိ႔ေျခတစ္လွမ္းေက်ာ္တက္သြားၾကသူမ်ား မွာလည္းအမ်ားအျပား။ ကိစၥမရွိ။ လဲက်ရာမွျပန္ထႏုိင္ရန္ကသာ ပုိ၍အေရးႀကီးသည္။ က်႐ႈံးခဲ့ရသည့္ အေၾကာင္းရင္းကုိ သိဖုိ႔ကပုိ၍ အေရးႀကီးသည္။

အမွားကုိအမွန္ျပင္ႏုိင္ဖုိ႔ကသာ ပုိ၍၊ ပုိ၍အေရးႀကီးလွပါသည္။ မွားမွန္းသိလ်က္ျဖင့္ပင္ အားယူကာ အနာခံ၍ အသစ္တစ္ဖန္ျပန္စရန္ ႀကိဳးပမ္းမႈမလုပ္ခဲ့ပါက ေခ်ာ္လဲေရာထုိင္ကာ ေရွ႕ဆက္မွားယြင္းေနဦး မည္ဆုိပါမူ အဓိကနစ္နာခံစားရမည့္သူမွာ မိမိကုိယ္တိုင္သာလွ်င္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေရးသားေဖာ္ျပလုိက္ရ ပါသည္။ 


စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ 
ဇြန္ (၁၀) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(lwanmapyay.blogspot.com) လြမ္းမေျပ သုတရပ္၀န္း | Facebook

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...