ကားစီးျခင္း ႏွင္ ့ေဘးအႏၱရာယ္
ေယဘုယ်အားျဖင့္ ကားတစ္စီးမွာ ယာဥ္ေမာင္းသူေနရာ၊ ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ေဘးဖက္ထိုင္ခံုေနရာ၊ ယာဥ္ေမာင္း သူ၏ အေနာက္ ဖက္ တည့္တည့္ေနရာ၊ ယာဥ္ေမာင္း ထိုင္ခံုေဘး၏ အေနာက္ဖက္ေနရာ ဆိုျပီး ေလးေနရာ ရွိၾကပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းေနစဥ္ မ ေတာ္တဆ ယာဥ္ တိုက္မႈျဖစ္တဲ့အခါ မည္သည့္ေနရာ က အႏၱရာယ္ အရွိဆံုးလို ့သင္ယူဆပါသလဲ?
နံပါတ္(၁) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယဥ္ေမာင္း၏ေဘးတြင္ လိုက္ပါလာေသာ ခရီးသည္က အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ အရွိန္ျပင္းျပင္း ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္တဲ့အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထိုေနရာရွိခရီးသည္ဟာ ကားေရွ ့မွန္ကိုခြဲထြက္၍ လူတစ္ကိုယ္ လံုးအျပင္ဖက္္သို ့လႊင့္စင္က်၍ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ကားေရွ ့စက္ဖံုးေပၚသို ့ေသာ္လည္းေကာင္း က်တတ္ ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ေဘးတံခါးပြင့္၍လည္း ေအာက္သို ့ျပဳတ္က်နိုင္ပါ ေသးတယ္။ အကယ္၍ ကားေဘးတံခါး မပြင့္(သို ့)ကားေရွ ့မွန္ မကြဲခဲ့ေသာ္ျငား ထိုထိုင္ခံုရွိခရီးသည္မွာ နဖူး ႏွင့္ ေရွ ့မွန္၊ ငယ္ထိပ္ ႏွင့္ ကားအမိုး၊ ဒူး ႏွင့္ ဒိုင္ခြက္၊ ရင္ဘတ္၊ ၀မး္ဗိုက္၊ ကားတံခါး မွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္မ်ား စသည္တို ့ျဖင့္ ထိခိုက္မိနိုင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ကိုေရွာင္တဲ့ အေနျဖင့္ ျဖစ္နိုင္ရင္ ယာဥ္ေမာင္းသူ ၏ေဘးထိုင္ခံုမွာ မထိုင္ၾကဖို ့ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။
နံပါတ္(၂) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယာဥ္ေမာင္းသူမွာ ၄င္းေရွ ့မွ စတီယာရင္ ခံေနတာေၾကာင့္၊ သူ ့ေဘးထိုင္ခံုက ခရီးသည္လိုမ်ိဳး ကားေရွ ့မွန္ ကေနျပီး အျပင္ဖက္ ကို လြင့္စဥ္က်မသြားနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းသူက ဒုတိယ အႏၱရာယ္ အမ်ား ဆံုးလို ့ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူက နဖူး ႏွင့္ ေရွ ့မွန္၊ ရင္ဘတ္ ႏွင့္ စတီယာရင္၊ ငယ္ထိပ္ ႏွင့္ ကားအမိုး၊ ဒူး ႏွင့္ ဒိုင္ခြက္မ်က္ႏွာစာ တို ့ျဖင့္ ထိခိုက္မိနိုင္ပါတယ္။
နံပါတ္(၃) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
တတိယ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး သူကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံုေဘး၏ အေနာက္ဖက္ တည့္္တည့္ေနရာျဖစ္ ပါတယ္။ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ၄င္းခရီးသည္ဟာ ေရွ ့ထိုင္ခံု၏ ေနာက္မွီျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၄င္းခံုေဘးရွိ တံခါးမွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္မ်ား ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တိုက္မိနိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ယာဥ္တိုက္မႈအရွိန္ျပင္တဲ့အခါမွာလည္း၊ သူ ့ေရွ ့တည့္တည့္မွာ ထိုင္ေန တဲ့ခရီးသည္က အျပင္ဖက္သို ့ လြင့္စဥ္က်သြားတဲ့အခါ၊ ၄င္းေနာက္တည့္တည့္ခံုမွ ခရီးသည္ဟာ အေရွ ့ဘက္ရွိ လစ္လပ္ေနတဲ့ ခံု ေပၚ သို ့ေရာက္သြားနိုင္ျပီး၊ ကားေရွ ့ခန္းမွ ဒိုင္ခြက္မ်က္ႏွာစာ၊ ေရွ ့မွန္၊ အမိုး၊ ေရွးေဘးတံခါး ႏွင့္ မွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္ တို ့ျဖင့္ပါ ထပ္မံတုိက္မိ၍ ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္။
နံပါတ္(၄) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ေနာက္ဖက္ တည့္တည့္ေနရာကို အႏၱရာယ္ အနည္းဆံုးေနရာလို ့သတ္မွတ္နိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းက ေတာ့၊ ယာဥ္ေမာင္းသူမွာ စတီယာရင္ ခံေနတာေၾကာင့္ ၄င္းေဘးမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ခရီး သည္လိုမ်ိဳး အျပင္ဖက္ဘက္ကိုေဖာက္၍ လြင့္ စင္က်သြားတာမ်ိဳး မရွိနိုင္ျခင္း(သို ့)ယာဥ္ေမာင္းက ခါးပတ္ ၾကိဳး သိုင္းပတ္၍ ေမာင္းရတာေၾကာင့္လည္း ေဘးတံခါးမွပြင့္ထြက္မ က်ျခင္း စသည္ တို ့ေၾကာင့္ ေနာက္က ခရီးသည္ကို အကာအကြယ္ေပးထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါ၊ ၄င္းေရွ ့ရွိ ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံု၏ ေနာက္မွီႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဘးတံခါး မွန္တင္/မွန္ခ်ႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း တိုက္မိတဲ့ဒဏ္ရာမ်ားသာ ရရွိနိုင္ပါတယ္။
ဆက္လက္၍ အၾကံျပဳလို္သည္မွာ ကားတစ္စီးမွာ အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္္ ရွိေစရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အစိပ္အပိုင္း အသီး သီးရဲ ့ၾကံ့ခိုင္မႈ အေျခအေနကို အေကာင္းဆံုး အေနအထားမွာ ရွိေနဖို ့ လိုအပ္ပါတယ္။ အိမ္စီးကားရယ္မွမဟုတ္ပါဘူး။ စက္တပ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အားလံုးအတြက္ ေအာက္ပါ အတိုင္း စစ္ေဆးသင္ပါတယ္။
(က) ATF ဆီ
ATF (Automatic Transmission Fluid)ဆီဟာ အဂၤ်င္၊ ပါ၀ါစတီယာရင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားတြင္ အဓိက အက်ဆံုးၾကားခံ ပစၥည္းျဖစ္တာေၾကာင့္ မိုင္ ၂၄၀၀၀ မွ ၃၆၀၀၀ ၾကားေမာင္းႏွင္ျပီးပါတိုင္း ATF ဆီ လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
(ခ) ဘက္ထရီ ႏွင့္ ၾကိဳးမ်ား
ဘက္ထရီအိုးမ်ား ယိုစိမ့္မႈ ရွိ မရွိ၊ ဆက္သြယ္ထားေသာၾကိဳးမ်ား သန္ ့ရွင္းမႈေသခ်ာမႈ ရွိ မရွိ၊ သံေခ်းတ က္ျခင္း ရွိ မရွိ စသျဖင့္ ပံုမွန္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ဘက္ထရီအိုးမ်ားကို သံုးႏွစ္ထက္ပို၍ မသံုးစြဲသင့္ေပ။
(ဂ) ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ား
အင္ဂ်င္၊ ဒိုင္နမို ႏွင့္ ေမာ္တာမ်ားၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာ ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ား ေလ်ာ့ေနျခင္း၊ ပံုမွန္အေျခ အေန မရွိျခင္းမ်ား ျဖစ္ ေနပါက အင္ဂ်င္ခန္းတြင္းမွ ဆူညံသံမ်ား ထြက္ေပၚေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ားကို စံနစ္တက်ရွိေစရန္ စစ္ေဆးျပဳ ျပင္ပါ။ မိုင္ ၆၀၀၀၀ မွ ၉၀၀၀၀ ၾကား ေမာင္းႏွင္ျပီးပါက ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ားကို လဲလွယ္ေပးပါ။
(ဃ) ဘရိတ္
ဘရိတ္စံနစ္တစ္ခုလံုးမွာ ပါ၀င္ေသာ ရွဴးမ်ား၊ ဆံုမ်ား၊ ဒရမ္မ်ား ႏွင့္ အစိတ္အပိုင္းအားလံုးကို ေျခာက္လ တစ္ၾကိမ္ ကြ်မ္းက်င္သူ မ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ဘရိတ္ဆီကို မိုင္ ၂၄၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း အသစ္ လဲလွယ္ပါ။
(င) ေရတိုင္ကီ
ကားအင္ဂ်င္အတြက္ အဓိကက်ေသာစံနစ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး ေရတိုင္ကီအတြင္းရွိ ေရပမာဏကို အျမဲစစ္ေဆးေပး ရပါမယ္။ ေရဆံုးရံႈးမႈ ပမာဏ မ်ားျပားေနျခင္းဟာ ေရတိုင္ကီ ယိုစိမ့္ျခင္း(သို ့)ေရပို္က္မ်ား ေပါက္ေနျခင္း တို ့ျဖစ္တတ္၍ စစ္ေဆးျခင္း ႏွင့္ အသစ္လဲ လွယ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။
(စ) အင္ဂ်င္၀ိုင္ ႏွင့္ ဆီစစ္ဆန္ခါ
အင္ဂ်င္၀ိုင္ကို ကားမိုဒယ္အမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္၍ အနည္းဆံးမိုင္ ၃၀၀၀ မွ အမ်ားဆံုးမိုင္ ၅၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း လဲလွယ္ သင့္ပါတယ္။ ဆီစစ္ဆန္ခါမ်ားကိုလည္း အလားတူပင္ လဲလွယ္သင့္ ပါတယ္။
(ဆ) အိတ္ေဇာ
ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အသံမ်ား ထြက္ေပၚျခင္း၊ ဆူညံသံ မ်ားလာျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက မပ်က္မကြက္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။
(ဇ) ပလပ္မ်ား
ကားအင္ဂ်င္မီးကူးရန္ အဓိက လုပ္ေဆာင္ေပးရသည့္ အစိပ္အပိုင္းျဖစ္ျပီး မိုင္ ၃၀၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ လိုအပ္ပါက လဲလွယ္ပါ။
(စ်) တာယာမ်ား
ကားတာယာမ်ား၏ ဖိအား ႏွင့္ ပန္းအေျခအေနကို ပံုမွန္စစ္ေဆးေပးရပါမယ္။ မိုင္ ၆၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း တာယာမ်ားကို လဲလွယ္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။
(ည) ေရသုတ္တံမ်ား
အခ်ိဳ ့ေရသုတ္တံမ်ားဟာ သတ္မွတ္ဆပ္ျပာဆီကိုသာ အသံုးျပဳရန္ ကန္ ့သတ္ထားသည္ကို သတိျပဳ ပါ။ ေရသုတ္တံရွိ ေရာ္ဘာ အဖံုးမ်ားကိုလည္း ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္ လဲလွယ္သင့္ပါတယ္္။
(ဋ) အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား
ပါ၀ါဆီ၊ ဆီပိုက္၊ တိုက္ေရာ့၊ အလိုင္းမင့္၊ ေရွာအတ္ေဇာဘား ႏွင့္ ေဘာဂ်ိဳင္းမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္အေျခအေန ရွိ မရွိကို တစ္လ တစ္ၾကိမ္ ပံုမွန္ စစ္ေဆးသင္ပါတယ္္။ အင္ဂ်င္ေလစစ္ဆန္ခါမ်ား၊ ေလေအးေပးစက္ ႏွင့္ အပူေပးစက္တြင္ အသံုးျပဳထားေသာ ေလစစ္ဆန္ခါမ်ားကို သံုးလတစ္ၾကိမ္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္္။ ကားေဆးသား တာရွည္ခံေစရန္အတြက္ ပံုမွန္ေရေဆးသင့္ျပီး အ ေရာင္တင္ျခင္း၊ ဖေယာင္းတိုက္ျခင္း မ်ားကိုလည္း တစ္လႏွစ္ၾကိမ္ခန္ ့ ျပဳလုပ္သင္ပါတယ္္။
သတိျပဳရန္။
(က) ယာဥ္တိုက္မႈ ကင္းေ၀းေစရန္၊ မိုင္ေက်ာ္၍မေမာင္းပါႏွင့္။ (ခ) ကားျပိဳင္မေမာင္းပါႏွင့္။ (ဂ) မူးယစ္ အရက္ေသစာ ေသာက္သံုးျပီးမေမာင္းပါႏွင့္။ (ဃ) အာရံုလြင့္ျပန္ ့ရင္း မေမာင္းပါႏွင့္။ (င) ဖုန္းေျပာရင္း မေမာင္းပါႏွင့္။ (စ) အိပ္ငိုက္ရင္း မ ေမာင္းပါႏွင့္။ (ဆ)ခရီးသည္မ်ား၏ ေဘးကင္းလုံျခံဳေရးကို ဦးစားေပးပါ။
မွတ္ခ်က္။
ဂ်ာမနီႏိုင္ငံရွိ ႏွလံုးေရာဂါ က်န္းမာေရး စင္တာတစ္ခုမွ ေလ့လာစမ္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ၊ ကားဟြန္းသံ ဆူးညံ သံေတြက စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ေစရံုသာကမ၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ ႏွင့္ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကို ပို၍ျမန္ဆန္ လာေစေၾကာင္း၊ ႏွလံုးေရာဂါ ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုဆူညံသံေတြေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေတြမွာ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပို၍ ႏွလံုးေသြးေၾကာပိတ္ဆို ့ေစနိုင္ေၾကာင္း၊ ထို ့ေၾကာင့္ ကားလမ္းမ ေဘး ေနထိုင္ရေသာ အိမ္မ်ားဟာ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစေၾကာင္း က်န္းမာေရး သတိေပး ထားပါတယ္။
(ကိုးကား… Daily Health Tips@ happy family driving car)
(ေဆာင္းပါးရွင္…ေပါက္ေပါက္္...ေရးသားမွ်ေ၀သည္)
promise.pauk
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
နံပါတ္(၁) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယဥ္ေမာင္း၏ေဘးတြင္ လိုက္ပါလာေသာ ခရီးသည္က အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ အရွိန္ျပင္းျပင္း ယာဥ္တိုက္မႈျဖစ္တဲ့အခါ မ်ားေသာအားျဖင့္ ထိုေနရာရွိခရီးသည္ဟာ ကားေရွ ့မွန္ကိုခြဲထြက္၍ လူတစ္ကိုယ္ လံုးအျပင္ဖက္္သို ့လႊင့္စင္က်၍ေသာ္လည္း ေကာင္း၊ ကားေရွ ့စက္ဖံုးေပၚသို ့ေသာ္လည္းေကာင္း က်တတ္ ပါတယ္။ ဒါ့ျပင္ ေဘးတံခါးပြင့္၍လည္း ေအာက္သို ့ျပဳတ္က်နိုင္ပါ ေသးတယ္။ အကယ္၍ ကားေဘးတံခါး မပြင့္(သို ့)ကားေရွ ့မွန္ မကြဲခဲ့ေသာ္ျငား ထိုထိုင္ခံုရွိခရီးသည္မွာ နဖူး ႏွင့္ ေရွ ့မွန္၊ ငယ္ထိပ္ ႏွင့္ ကားအမိုး၊ ဒူး ႏွင့္ ဒိုင္ခြက္၊ ရင္ဘတ္၊ ၀မး္ဗိုက္၊ ကားတံခါး မွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္မ်ား စသည္တို ့ျဖင့္ ထိခိုက္မိနိုင္ပါ တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အႏၱရာယ္ကိုေရွာင္တဲ့ အေနျဖင့္ ျဖစ္နိုင္ရင္ ယာဥ္ေမာင္းသူ ၏ေဘးထိုင္ခံုမွာ မထိုင္ၾကဖို ့ အၾကံျပဳလိုပါတယ္။
နံပါတ္(၂) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယာဥ္ေမာင္းသူမွာ ၄င္းေရွ ့မွ စတီယာရင္ ခံေနတာေၾကာင့္၊ သူ ့ေဘးထိုင္ခံုက ခရီးသည္လိုမ်ိဳး ကားေရွ ့မွန္ ကေနျပီး အျပင္ဖက္ ကို လြင့္စဥ္က်မသြားနိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္ေမာင္းသူက ဒုတိယ အႏၱရာယ္ အမ်ား ဆံုးလို ့ဆိုႏိုင္ပါတယ္။ ယာဥ္ေမာင္းသူက နဖူး ႏွင့္ ေရွ ့မွန္၊ ရင္ဘတ္ ႏွင့္ စတီယာရင္၊ ငယ္ထိပ္ ႏွင့္ ကားအမိုး၊ ဒူး ႏွင့္ ဒိုင္ခြက္မ်က္ႏွာစာ တို ့ျဖင့္ ထိခိုက္မိနိုင္ပါတယ္။
နံပါတ္(၃) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
တတိယ အႏၱရာယ္အမ်ားဆံုး သူကေတာ့ ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံုေဘး၏ အေနာက္ဖက္ တည့္္တည့္ေနရာျဖစ္ ပါတယ္။ ယာဥ္တိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါမွာ ၄င္းခရီးသည္ဟာ ေရွ ့ထိုင္ခံု၏ ေနာက္မွီျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ၄င္းခံုေဘးရွိ တံခါးမွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္မ်ား ျဖင့္ေသာ္လည္းေကာင္း တိုက္မိနိုင္ပါတယ္။ အကယ္၍ ယာဥ္တိုက္မႈအရွိန္ျပင္တဲ့အခါမွာလည္း၊ သူ ့ေရွ ့တည့္တည့္မွာ ထိုင္ေန တဲ့ခရီးသည္က အျပင္ဖက္သို ့ လြင့္စဥ္က်သြားတဲ့အခါ၊ ၄င္းေနာက္တည့္တည့္ခံုမွ ခရီးသည္ဟာ အေရွ ့ဘက္ရွိ လစ္လပ္ေနတဲ့ ခံု ေပၚ သို ့ေရာက္သြားနိုင္ျပီး၊ ကားေရွ ့ခန္းမွ ဒိုင္ခြက္မ်က္ႏွာစာ၊ ေရွ ့မွန္၊ အမိုး၊ ေရွးေဘးတံခါး ႏွင့္ မွန္တင္/မွန္ခ် လက္ကိုင္ တို ့ျဖင့္ပါ ထပ္မံတုိက္မိ၍ ထိခိုက္နိုင္ပါတယ္။
နံပါတ္(၄) အႏၱရာယ္ အမ်ားဆံုးေနရာ။
ယာဥ္ေမာင္းသူ၏ ေနာက္ဖက္ တည့္တည့္ေနရာကို အႏၱရာယ္ အနည္းဆံုးေနရာလို ့သတ္မွတ္နိုင္ပါတယ္။ အေၾကာင္းရင္းက ေတာ့၊ ယာဥ္ေမာင္းသူမွာ စတီယာရင္ ခံေနတာေၾကာင့္ ၄င္းေဘးမွာ ထိုင္ေနတဲ့ ခရီး သည္လိုမ်ိဳး အျပင္ဖက္ဘက္ကိုေဖာက္၍ လြင့္ စင္က်သြားတာမ်ိဳး မရွိနိုင္ျခင္း(သို ့)ယာဥ္ေမာင္းက ခါးပတ္ ၾကိဳး သိုင္းပတ္၍ ေမာင္းရတာေၾကာင့္လည္း ေဘးတံခါးမွပြင့္ထြက္မ က်ျခင္း စသည္ တို ့ေၾကာင့္ ေနာက္က ခရီးသည္ကို အကာအကြယ္ေပးထားသလိုျဖစ္ေနပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယာဥ္တိုက္ခိုက္မႈ ျဖစ္တဲ့အခါ၊ ၄င္းေရွ ့ရွိ ယာဥ္ေမာင္းထိုင္ခံု၏ ေနာက္မွီႏွင့္ေသာ္လည္းေကာင္း၊ ေဘးတံခါး မွန္တင္/မွန္ခ်ႏွင့္ေသာ္ လည္းေကာင္း တိုက္မိတဲ့ဒဏ္ရာမ်ားသာ ရရွိနိုင္ပါတယ္။
ဆက္လက္၍ အၾကံျပဳလို္သည္မွာ ကားတစ္စီးမွာ အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္္ ရွိေစရန္အတြက္ သက္ဆိုင္ရာ အစိပ္အပိုင္း အသီး သီးရဲ ့ၾကံ့ခိုင္မႈ အေျခအေနကို အေကာင္းဆံုး အေနအထားမွာ ရွိေနဖို ့ လိုအပ္ပါတယ္။ အိမ္စီးကားရယ္မွမဟုတ္ပါဘူး။ စက္တပ္ ေမာ္ေတာ္ယာဥ္ အားလံုးအတြက္ ေအာက္ပါ အတိုင္း စစ္ေဆးသင္ပါတယ္။
(က) ATF ဆီ
ATF (Automatic Transmission Fluid)ဆီဟာ အဂၤ်င္၊ ပါ၀ါစတီယာရင္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မ်ားတြင္ အဓိက အက်ဆံုးၾကားခံ ပစၥည္းျဖစ္တာေၾကာင့္ မိုင္ ၂၄၀၀၀ မွ ၃၆၀၀၀ ၾကားေမာင္းႏွင္ျပီးပါတိုင္း ATF ဆီ လဲလွယ္ရန္ လိုအပ္ပါတယ္။
(ခ) ဘက္ထရီ ႏွင့္ ၾကိဳးမ်ား
ဘက္ထရီအိုးမ်ား ယိုစိမ့္မႈ ရွိ မရွိ၊ ဆက္သြယ္ထားေသာၾကိဳးမ်ား သန္ ့ရွင္းမႈေသခ်ာမႈ ရွိ မရွိ၊ သံေခ်းတ က္ျခင္း ရွိ မရွိ စသျဖင့္ ပံုမွန္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ဘက္ထရီအိုးမ်ားကို သံုးႏွစ္ထက္ပို၍ မသံုးစြဲသင့္ေပ။
(ဂ) ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ား
အင္ဂ်င္၊ ဒိုင္နမို ႏွင့္ ေမာ္တာမ်ားၾကား ဆက္သြယ္ထားေသာ ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ား ေလ်ာ့ေနျခင္း၊ ပံုမွန္အေျခ အေန မရွိျခင္းမ်ား ျဖစ္ ေနပါက အင္ဂ်င္ခန္းတြင္းမွ ဆူညံသံမ်ား ထြက္ေပၚေလ့ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ားကို စံနစ္တက်ရွိေစရန္ စစ္ေဆးျပဳ ျပင္ပါ။ မိုင္ ၆၀၀၀၀ မွ ၉၀၀၀၀ ၾကား ေမာင္းႏွင္ျပီးပါက ခါးပတ္ၾကိဳးမ်ားကို လဲလွယ္ေပးပါ။
(ဃ) ဘရိတ္
ဘရိတ္စံနစ္တစ္ခုလံုးမွာ ပါ၀င္ေသာ ရွဴးမ်ား၊ ဆံုမ်ား၊ ဒရမ္မ်ား ႏွင့္ အစိတ္အပိုင္းအားလံုးကို ေျခာက္လ တစ္ၾကိမ္ ကြ်မ္းက်င္သူ မ်ားႏွင့္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ ဘရိတ္ဆီကို မိုင္ ၂၄၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း အသစ္ လဲလွယ္ပါ။
(င) ေရတိုင္ကီ
ကားအင္ဂ်င္အတြက္ အဓိကက်ေသာစံနစ္တစ္ခုျဖစ္ျပီး ေရတိုင္ကီအတြင္းရွိ ေရပမာဏကို အျမဲစစ္ေဆးေပး ရပါမယ္။ ေရဆံုးရံႈးမႈ ပမာဏ မ်ားျပားေနျခင္းဟာ ေရတိုင္ကီ ယိုစိမ့္ျခင္း(သို ့)ေရပို္က္မ်ား ေပါက္ေနျခင္း တို ့ျဖစ္တတ္၍ စစ္ေဆးျခင္း ႏွင့္ အသစ္လဲ လွယ္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။
(စ) အင္ဂ်င္၀ိုင္ ႏွင့္ ဆီစစ္ဆန္ခါ
အင္ဂ်င္၀ိုင္ကို ကားမိုဒယ္အမ်ိဳးအစားေပၚ မူတည္၍ အနည္းဆံးမိုင္ ၃၀၀၀ မွ အမ်ားဆံုးမိုင္ ၅၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း လဲလွယ္ သင့္ပါတယ္။ ဆီစစ္ဆန္ခါမ်ားကိုလည္း အလားတူပင္ လဲလွယ္သင့္ ပါတယ္။
(ဆ) အိတ္ေဇာ
ပံုမွန္မဟုတ္ေသာ အသံမ်ား ထြက္ေပၚျခင္း၊ ဆူညံသံ မ်ားလာျခင္းမ်ား ျဖစ္ေပၚလာပါက မပ်က္မကြက္ စစ္ေဆးျခင္း၊ ျပဳျပင္ျခင္းမ်ား ျပဳလုပ္ေပးရပါမယ္။
(ဇ) ပလပ္မ်ား
ကားအင္ဂ်င္မီးကူးရန္ အဓိက လုပ္ေဆာင္ေပးရသည့္ အစိပ္အပိုင္းျဖစ္ျပီး မိုင္ ၃၀၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္။ လိုအပ္ပါက လဲလွယ္ပါ။
(စ်) တာယာမ်ား
ကားတာယာမ်ား၏ ဖိအား ႏွင့္ ပန္းအေျခအေနကို ပံုမွန္စစ္ေဆးေပးရပါမယ္။ မိုင္ ၆၀၀၀ ေမာင္းႏွင္ျပီးတိုင္း တာယာမ်ားကို လဲလွယ္ အသံုးျပဳသင့္ပါတယ္။
(ည) ေရသုတ္တံမ်ား
အခ်ိဳ ့ေရသုတ္တံမ်ားဟာ သတ္မွတ္ဆပ္ျပာဆီကိုသာ အသံုးျပဳရန္ ကန္ ့သတ္ထားသည္ကို သတိျပဳ ပါ။ ေရသုတ္တံရွိ ေရာ္ဘာ အဖံုးမ်ားကိုလည္း ေျခာက္လတစ္ၾကိမ္ လဲလွယ္သင့္ပါတယ္္။
(ဋ) အျခားအစိတ္အပိုင္းမ်ား
ပါ၀ါဆီ၊ ဆီပိုက္၊ တိုက္ေရာ့၊ အလိုင္းမင့္၊ ေရွာအတ္ေဇာဘား ႏွင့္ ေဘာဂ်ိဳင္းမ်ားကိုလည္း ပံုမွန္အေျခအေန ရွိ မရွိကို တစ္လ တစ္ၾကိမ္ ပံုမွန္ စစ္ေဆးသင္ပါတယ္္။ အင္ဂ်င္ေလစစ္ဆန္ခါမ်ား၊ ေလေအးေပးစက္ ႏွင့္ အပူေပးစက္တြင္ အသံုးျပဳထားေသာ ေလစစ္ဆန္ခါမ်ားကို သံုးလတစ္ၾကိမ္ စစ္ေဆးသင့္ပါတယ္္။ ကားေဆးသား တာရွည္ခံေစရန္အတြက္ ပံုမွန္ေရေဆးသင့္ျပီး အ ေရာင္တင္ျခင္း၊ ဖေယာင္းတိုက္ျခင္း မ်ားကိုလည္း တစ္လႏွစ္ၾကိမ္ခန္ ့ ျပဳလုပ္သင္ပါတယ္္။
သတိျပဳရန္။
(က) ယာဥ္တိုက္မႈ ကင္းေ၀းေစရန္၊ မိုင္ေက်ာ္၍မေမာင္းပါႏွင့္။ (ခ) ကားျပိဳင္မေမာင္းပါႏွင့္။ (ဂ) မူးယစ္ အရက္ေသစာ ေသာက္သံုးျပီးမေမာင္းပါႏွင့္။ (ဃ) အာရံုလြင့္ျပန္ ့ရင္း မေမာင္းပါႏွင့္။ (င) ဖုန္းေျပာရင္း မေမာင္းပါႏွင့္။ (စ) အိပ္ငိုက္ရင္း မ ေမာင္းပါႏွင့္။ (ဆ)ခရီးသည္မ်ား၏ ေဘးကင္းလုံျခံဳေရးကို ဦးစားေပးပါ။
မွတ္ခ်က္။
ဂ်ာမနီႏိုင္ငံရွိ ႏွလံုးေရာဂါ က်န္းမာေရး စင္တာတစ္ခုမွ ေလ့လာစမ္းစစ္ခ်က္မ်ားအရ၊ ကားဟြန္းသံ ဆူးညံ သံေတြက စိတ္အေႏွာင့္ အယွက္ျဖစ္ေစရံုသာကမ၊ ေသြးေပါင္ခ်ိန္ ႏွင့္ ႏွလံုးခုန္ႏႈန္းကို ပို၍ျမန္ဆန္ လာေစေၾကာင္း၊ ႏွလံုးေရာဂါ ႏွင့္ ဆက္စပ္မႈ ရွိေၾကာင္း၊ ထိုဆူညံသံေတြေၾကာင့္ အမ်ိဳးသားေတြမွာ ၅၀ ရာခိုင္ႏႈန္းပို၍ ႏွလံုးေသြးေၾကာပိတ္ဆို ့ေစနိုင္ေၾကာင္း၊ ထို ့ေၾကာင့္ ကားလမ္းမ ေဘး ေနထိုင္ရေသာ အိမ္မ်ားဟာ ႏွလံုးက်န္းမာေရးကို အေႏွာင့္အယွက္ျဖစ္ေစေၾကာင္း က်န္းမာေရး သတိေပး ထားပါတယ္။
(ကိုးကား… Daily Health Tips@ happy family driving car)
(ေဆာင္းပါးရွင္…ေပါက္ေပါက္္...ေရးသားမွ်ေ၀သည္)
promise.pauk
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+