ေပၚေပါ့ေပၚ သႀကၤန္

သႀကၤန္ကာလက မ႑ပ္ေပၚတြင္ အမ်ဳိးသမီးမ်ား မေပၚ့တေပၚ အဝတ္အစားမ်ားျဖင့္ ကေနၾက သည္။ ေအာက္ခံ ေဘာင္းဘီတိုေလးေတြႏွင့္ ျဖစ္သည္။ အမ်ဳိးသားမ်ား အားပါးတရ ၾကည့္ၾကသည္။ ၾကည့္လို႔ မဝသျဖင့္ ဖုန္းကင္မရာမ်ားျဖင့္ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္လိုက္ၾကေသးသည္။ ဖုန္းေရစိုမည္ကိုပင္ ဂ႐ုမစိုက္။



ထိုပုံမ်ား အြန္လိုင္းေပၚသို႔ တက္လာသည္။ အမ်ဳိးသားမ်ား သေဘာက်ၾကသည္။ အခ်ဳိ႕ သြားရည္ေတြပင္ က်ကုန္သည္။ ထိုမ႑ပ္ကို မေရာက္ခဲ့သည္ကိုပင္ အားမလိုအားမရ ျဖစ္ကုန္ၾကသည္။ ေနာက္ေန႔ ထိုမ႑ပ္ကို အေရာက္သြားရန္ပင္ စိတ္ကူးၾကေသးသည္။

ထိုအြန္လိုင္းေပၚသို႔ တက္လာသည့္ ပုံမ်ားကို ကိုယ့္သူငယ္ခ်င္းမ်ားကိုလည္း ျမင္ေစခ်င္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ျဖန္႔ေဝၾကသည္။ သို႔ေသာ္ ဒီအတိုင္း ျဖန္႔လို႔မျဖစ္။ ကိုယ့္ကိုႏွာဘူးဟု အထင္ခံရႏိုင္သည္။ အြန္လိုင္းေပၚတြင္ ဂုဏ္သိကၡာရွိသူမ်ား ျဖစ္သျဖင့္ ႏွာဘူးဟု အထင္ခံရလို႔ မျဖစ္။

ဒါေၾကာင့္ ထိုပုံမ်ားကို ျဖန္႔ေဝရာတြင္ “႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈကို ဖ်က္ဆီးသူေတြ”၊ “႐ြံစရာေကာင္းလိုက္တာ”၊ “အစိုးရက ဒီအတိုင္း ၾကည့္ေနမွာလား၊ အေရးမယူဘူးလား”၊ “အရွက္မရွိဘူး” စသည့္ စာမ်ားေရး ကာ ျဖန္႔ၾကသည္။ ယင္းသို႔ ျဖန္႔သျဖင့္ ပ်ံ႕ကုန္သည္။ ပ်ံ႕ကုန္သျဖင့္ လူသိမ်ားသြားသည္။

အခ်ဳိ႕လည္း ထိုပုံေအာက္တြင္ သြားဆဲၾကသည္။ မေအ ႏွမ အပ်က္မ စုံေအာင္ ဆဲၾကသည္။ ဆဲတာေတြက ၾကမ္းလြန္းသျဖင့္ အခ်ဳိ႕ေမတၱာရွင္ႀကီးမ်ားက ထိုမေပၚ့တေပၚဝတ္ အမ်ဳိးသမီးမ်ားကို သနားသြားၾက သည္။ ျပတာကနည္းနည္း ဆဲတာက မ်ားမ်ားေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။

တကယ္ေတာ့ ဆဲသူ အမ်ဳိးသားမ်ားလည္း အားရေအာင္ ၾကည့္ၿပီးမွ ဆဲၾကျခင္း ျဖစ္သည္။ စိတ္ထဲက သေဘာက်ေသာ္လည္း သူမ်ားေတြ ဆဲတာျမင္သျဖင့္ ကိုယ္မွ မဆဲလွ်င္ ေခတ္မမီဟု ထင္ကာ ေခတ္ မီေအာင္ ဆဲၾကသည္။

အမ်ဳိးသမီးမ်ားကေတာ့ ထိုကဲ့သို႔ ဝတ္စားမႈအေပၚတြင္ မွတ္ခ်က္မေပးရဲေပ။ မွတ္ခ်က္ေပးလိုက္လွ်င္ ကိုယ့္ပါ ေရာေယာင္ကာ အဆဲခံရႏိုင္သည္ မဟုတ္ပါလား။ သူတို႔ကေတာ့ အမ်ဳိးသမီး အခြင့္အေရး ဆုံး႐ႈံးသည္ဟု ခံစားေနရႏိုင္သည္။

အခ်ဳိ႕ကလည္း ဒီမိုကေရစီကို အျပစ္တင္ၾကသည္။ ဒီမိုကေရစီေခတ္မို႔ ဒီလိုျဖစ္လာတာဟု ဆိုၾကသည္။ ဦးသန္းေရႊ ေခတ္တုန္းကဆို ဒီလို ဘယ္လုပ္ရဲမလဲဟု မွတ္ခ်က္ျပဳၾကျပန္သည္။ အခ်ဳိ႕လည္း တိုးတက္ လာသျဖင့္ ဒါေတြကို လက္ခံဖို႔ လိုသည္ဟု ေျပာၾကျပန္သည္။ ဒီလိုႏွင့္ ေဖာ္တာခြၽတ္တာ ေကာင္းတယ္ မေကာင္းဘူး အျငင္းအခုံေတြ ျဖစ္ကုန္သည္။

ထိုသို ၾကည့္ၾက ႐ႈၾက ျဖန္႔ၾက ေဝၾက ဆဲၾက ဆိုၾက ၿပီးေသာအခါတြင္ေတာ့ သတင္းတစ္ခု တက္လာသည္။ ထိုအကမယ္ေတြသည္ ျမန္မာျပည္က မဟုတ္ဘဲ ထိုင္းႏိုင္ငံက အေျခာက္ေတြလည္း ပါသည္ဟု စီစဥ္ သူႀကီးက ဆိုလာသည္။ အမ်ဳိးသမီးထင္၍ အားရပါးရ ငမ္းၿပီးမွ အေျခာက္ေတြဟု သိသြားေသာအခါ အမ်ဳိးသားအခ်ဳိ႕ စိတ္ပ်က္သြားၾကသည္။

ဒါေၾကာင့္ ထပ္ဆဲၾကျပန္သည္။ ျမန္မာယဥ္ေက်းမႈကို လာဖ်က္ဆီးတာ၊ ျမန္မာအကမယ္ေတြကို သက္ သက္ႏွိမ္တာ၊ ႏိုင္ငံျခားက ေခၚသျဖင့္ ႏိုင္ငံျခားေငြေတြ ကုန္တယ္၊ ဒါ ျမန္မာေတြကို လူရာ မသြင္းတာ စသည္ျဖင့္ ေျပာဆိုၾကသည္။

ျပႆနာက သႀကၤန္ၿပီးသည္အထိ အဆုံးမသတ္ႏိုင္ေသး။ ထိုပြဲစီစဥ္သူႀကီးက ျပန္ၿပီး ခြန္းတုံ႔ျပန္လိုက္ သည္။ ျမန္မာေတြ ထိုင္ေဝဖန္မေနဘဲ အလုပ္လုပ္လွ်င္ ျမန္မာျပည္ ပိုတိုးတက္ႏိုင္မည္ဟု အဓိပၸာယ္ပါေသာ စကားႏွင့္ျဖစ္သည္။ ေဝဖန္သူေတြ ဟတ္ေကာ့ႀကီး ျဖစ္သြားသည္။ သို႔ေသာ္ အလုပ္လုပ္တာက ပင္ပန္း သည္။ ဆဲတာက လြယ္သည္ဟု တြက္ပုံရသည္။ ထပ္ဆဲၾကျပန္သည္။

ထိုသို႔ ဆဲဆိုေဝဖန္သည့္ အက်ဳိးဆက္မ်ားအရ ထိုမ႑ပ္ကို Black List သြင္းလိုက္ေလသည္။ ေနာက္ႏွစ္ မ႑ပ္ေဆာက္ခြင့္ မျပဳေတာ့ဟု အစိုးရအဖြဲ႔က ေၾကညာလိုက္သည္။

အမ်ဳိးသားမ်ား စိတ္ညစ္သြားၾကသည္။ ေနာက္ႏွစ္ဆို မေပၚ့တေပၚ ပုံမ်ားကို မျမင္ရေတာ့ဘူး ဟုလည္း တိုးတိုးတိတ္တိတ္ ညည္းၾကသည္။ စိတ္ထဲက မပါဘဲ ႏွာဘူးဟု အထင္ခံရမည္ စိုးသျဖင့္ ဆဲခဲ့ ေဝဖန္ခဲ့ သည္မ်ားအတြက္ ေနာင္တရၾကေလသည္။

ထိုမ႑ပ္ရွင္ကေတာ့ ဝမ္းသာေနသည္။ မ႑ပ္မေဆာက္၊ အကအဖြဲ႔ မငွားရေတာ့သျဖင့္ အလုပ္မ႐ႈပ္၊ ပိုက္ဆံ မကုန္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

မည္သို႔ပင္ဆိုေစ ထိုပြဲကို စီစဥ္သူႏွင့္ မ႑ပ္ေဆာက္သည့္ အရက္ကုမၸဏီကေတာ့ ဆဲၾက၊ ျဖန္႔ၾကသူအေပၚ တို႔ကို ေက်းဇူးတင္ေနေပလိမ့္မည္။ ထူးထူးေထြေထြ ေၾကာ္ျငာစရာ မလိုဘဲ ကုန္ပစၥည္း နာမည္ႀကီး သြားေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

The Voice Weekly

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...