အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ (ေဒါက္တာခင္ေမာင္ညိဳ )

(၁)

တုိင္းျပည္ကုိခ်စ္သူမ်ား၏ စကား။

‘တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ရာတြင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္ သဲတစ္ပြင့္ျဖစ္ရပါလုိ၏’

ဤသုိ႔ေသာ ဆုေတာင္းသံကုိ ၾကားရသည္မွာ ဝမ္းသာအားရစရာေကာင္းလွသည္။ သာဓု၊ သာဓု၊ သာဓု ဟူ၍ သုံးႀကိမ္ေခၚမိသည္။ လူ႔ေဘာင္ေလာကႀကီးကုိ တည္ေဆာက္ရာတြင္ အုတ္တစ္ခ်ပ္သဲ တစ္ပြင့္အျဖစ္ ပါဝင္ႀကိဳးပမ္းလုိၾကသူမ်ားအတြက္ အားရစရာေတြကုိ စဥ္းစားဆင္ျခင္မိသည္။

(၂)

အုတ္တစ္ခ်ပ္ျဖစ္လာဖုိ႔။

ပထမေျမႀကီးကုိရွာရသည္။ ေရခံေျမခံေကာင္းမွ ဆုိသကဲ့သုိ႔ ေျမေကာင္းေကာင္းေတာ့ လုိသည္။ ေျမႀကီးကုိေစးထန္ေစေအာင္ ေရႏွင့္ႏူးရသည္။ ႏွပ္ထားရသည္။ ႏူးနပ္ေသာေျမႀကီးကုိမွ ႀကိတ္နယ္ရ သည္။ လူအား၊ တိရစၧာန္အင္အား သုိ႔မဟုတ္ စက္အားျဖင့္ဆုံတြင္ႀကိတ္နယ္ရသည္။ ပုံစံျပရလွ်င္ ေက်ာင္းသားတစ္ေယာက္ကုိ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားက စာတတ္ေပတတ္ေစရန္ႏွင့္ လိမၼာယဥ္ေက်းေစရန္ အတြက္သင္ၾကားေပးသည္ႏွင့္ တူသည္။ ေက်ာင္းသားသည္ ေက်ာင္းပိတ္ ရက္အခ်ဳိ႕မွအပ ေန႔စဥ္ရက္ ဆက္ႏွစ္ေပါင္းမ်ားစြာ စာသင္ခန္းထဲတြင္ သင္ယူရသည္။ အိပ္ခ်င္လည္း မအိပ္ရ၊ ကစားခ်င္လည္း မကစားရေပ။ ႀကိတ္နယ္မႈေကာင္းပါမွ အုတ္ေကာင္းတစ္ခ်ပ္ကုိရသည္။ ထုိနည္းတူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ၏သင္ၾကားမႈက အေရးပါသည္။ ေက်ာင္းသားမ်ားကုိ စည္းမဲ့ကမ္းမဲ့၊ ဆုံးမျခင္းကင္းမဲ့စြာထားပါက ေက်ာင္းသားေကာင္းမ်ား ရႏုိင္မည္မဟုတ္ေပ။

ႀကိတ္နယ္ၿပီးစီးေသာ ေျမေစးကုိပုံစံခြက္ထဲထည့္ကာ ပုံ႐ုိက္ယူရသည္။ ပုံ႐ုိက္ၿပီးေသာ အုတ္စိမ္းမ်ား ကုိကား ေနလွန္းရျပန္သည္။ ေနလွန္းထားေသာအုတ္မ်ားကုိ အုတ္စိမ္းဟုပင္ေခၚေသးသည္။ ၎တုိ႔ သည္မက်က္ေသး။ ထုိအခ်ိန္တြင္အေတာ္ေလး အေလအလြင့္အပ်က္အစီးမ်ားသည္။ ဤအဆင့္သည္ (၁၀) တန္း၊ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသားမ်ားႏွင့္တူသည္။ (၁၀) တန္းသည္ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု က်႐ႈံးေသာအတန္းျဖစ္သည္။ က်ေသာသူအမ်ားစုကေတာ့ ေနာက္တစ္ႀကိမ္ျပန္ေျဖျပန္သည္။ က်႐ႈံး ဖန္မ်ားလာသည့္အခါ ၎ေက်ာင္းသား လက္ေလွ်ာ့ကာ ေက်ာင္းထြက္သြားေလေတာ့သည္။ ၎တုိ႔ သည္အုတ္မျဖစ္ေသာ ေျမမ်ားျဖစ္သည့္အေလ်ာက္ ‘ေျမႀကီး’ ျဖစ္သြားေသာအခါမွာေတာ့ ဝမ္းနည္း ရ ေလမလား၊ ဝမ္းသာရေလမလား မေဝခဲြတတ္ၾက၊ ေျမႀကီးဘဝမွလာေသာ ႀကိတ္နယ္ ထားေသာ ေျမေစးႏွင့္႐ုိး႐ုိးေျမေစး၊ ဘာမ်ားထူးျခားလာမည္နည္း။



(၃)

ေနလွန္းၿပီးေသာအခါ အုတ္က်ဳိးအုတ္ပဲ့မ်ားကုိပယ္ၿပီးေနာက္ ဖုိသြင္းမီးဖုတ္ရသည္။ အုတ္မ်ားကုိ စနစ္တက်စီရီကာ မီးထုိးျခင္းသုိ႔မဟုတ္အပူေပးျခင္း ျပဳလုပ္ရသည္။ မီးညီေစေရးအတြက္ ဖုိဆရာ သည္အေရးပါလွသည္။ အုတ္မ်ားသည္ မွ်တညီညာေသာ မီးကုိရမွသာ အက်က္မွန္ေပမည္။ ဤေနရာ တြင္တုိင္းျပည္တစ္ခုရွိ ေက်ာင္းသူ၊ ေက်ာင္းသားမ်ားအား စနစ္တက်ပညာသင္ၾကားျခင္းႏွင့္ ဆင္တူ သည္။ စနစ္တက်ဆုိရာ၌ ရပ္ေဝးရပ္နီး၊ နယ္ႏွင့္ၿမိဳ႕ႀကီးတန္းတူ အခြင့္အလမ္းရေစျခင္းျဖစ္သည္။ ထုိ႔အျပင္ မိမိ၏ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြးအေလ်ာက္ ပညာသင္ယူေစရသည္။

အသင့္အတင့္မွ်ပညာအရည္အေသြးရွိသူ သုိ႔မဟုတ္ ပညာရည္နိမ့္က်သူကုိ အဆင့္ျမင့္ပညာသင္ယူ ေစပါက မီးထုိးလြန္ကဲေသာ အုတ္ကဲ့သုိ႔ မီးကၽြမ္းသြားေပမည္။ အုတ္ေကာင္းမရ။

သုိ႔ျဖစ္၍ ပညာေရးဆုိင္ရာ တာဝန္ရွိသူ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ အဆုံးအျဖတ္သည္ အေရးႀကီးလွသည္။

မီးကၽြမ္းေသာအုတ္ကုိရရွိပါက ၎ကုိအေဆာက္အဦေကာင္းမ်ားတြင္ မသုံးႏုိင္ေတာ့ေပ။ အုတ္ ေကာင္းအုတ္သန္႔မ်ားကုိသာ ႏွစ္ရွည္ခံႏုိင္ေသာ အေဆာက္အဦမ်ားတြင္ သုံးၾကသည္။ မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ ေစအုတ္အားလုံးကား သူ႔ေနရာႏွင့္သူေတာ့ အသုံးဝင္ေလသည္။ တခ်ဳိ႕ကုိ အေဆာက္အဦေဆာက္ရာ တြင္ အသုံးဝင္ေလသည္။ တခ်ဳိ႕ကုိအေဆာက္အဦေဆာက္ရာတြင္ အသုံးဝင္သလုိ အခ်ဳိ႕ကုိၿခံစည္း႐ုိး အတြက္သုံးသည္။ အခ်ဳိ႕ကုိမူ လမ္းခင္းၾကသည္။ ပလက္ေဖာင္းခင္းၾကသည္။

တုိင္းျပည္တည္ေဆာက္ရာတြင္ ပါဝင္ေသာအုတ္မ်ားကဲ့သုိ႔ လူငယ္မ်ားသည္လည္း က်ရာေနရာက တာဝန္ယူ၍ ႏုိင္ငံကုိတည္ေဆာက္ရသည္။

အေလအလြင့္အုတ္မ်ားရွိသလုိ လူငယ္မ်ားထဲတြင္လည္း အေလအလြင့္ရွိေလသည္။ အေလအလြင့္ အုတ္မ်ားသည္ ေျမႀကီးထဲအသုံးမဝင္ျမဳပ္ဝင္သြားသကဲ့သုိ႔ အေလအလြင့္လူငယ္တုိ႔၏ ပ်က္စီးမႈေတြကုိ လည္းျမင္ေတြ႕ေနရသည္။

အေလအလြင့္နည္းေစရန္ေတာ့ အားလုံးတြင္တာဝန္ရွိသည္။

(၄)

အုတ္ေကာင္းမ်ားျဖင့္ ေဆာက္လုပ္ထားေသာ တုိက္တာအေဆာက္အဦမ်ားစြာတုိ႔သည္ ႏွစ္ေပါင္းမ်ား စြာအသုံးခ်ႏုိင္သည္။ တာရွည္ခံသည္။ (ထုိ႔အတြက္ မွန္ကန္ေသာ သဲ၊ ဘိလပ္ေျမ၊ အခ်ဳိးအဆမ်ား ေရာစပ္ပုံမွန္ကန္မႈ စသည္တုိ႔လည္း အေရးပါေသးသည္။)

မည္သုိ႔ပင္ျဖစ္ေစ တာရွည္ခံေသာ အေဆာက္အဦသည္လည္း တစ္ခ်ိန္တြင္ၿပိဳပ်က္မည္သာပင္။ တား၍မရႏုိင္ေသာ သဘာဝတရားပင္ျဖစ္သည္။ အခ်ဳိ႕အေဆာက္အဦမ်ားမွာ အႏၲရာယ္ရွိအေဆာက္ အဦအျဖစ္ သတ္မွတ္ခံရကာ ၿဖိဳဖ်က္ရသည္လည္းရွိသည္။

ထုိအခါတြင္ ေျမအုတ္တုိ႔ဘာျဖစ္သြားမည္နည္း။ အုတ္က်ဳိးအုတ္ပဲ့မ်ားကုိ လမ္းခင္းရာတြင္သာ အသုံး မ်ားသည္။ တစ္ခါတစ္ခါေတာ့လည္း အုတ္ေဟာင္းမ်ားကုိ ဝင္းၿခံစည္း႐ုိးအတြက္ သုံးၾကသည္။ ေနာက္ ေတာ့ေကာ၊ ေနာက္ေတာ့ ေျမအုတ္တုိ႔ဘဝနိဂုံးသုိ႔ေရာက္ရေလၿပီ။ အထုခံ၊ အေထာင္းခံ၊ မီးဖုတ္ခံရ ေသာအုတ္ခ်ပ္။ လူအား၊ စက္အား၊ တိရစၧာန္အားစတဲ့ လုပ္အားေတြသုံးကာ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ အုတ္ခ်ပ္။ ထုိအုတ္ခ်ပ္သည္ ေနာက္ဆုံးေျမႀကီးထဲသုိ႔ ဝင္ေရာက္ငုပ္လွ်ဳိး သြားေပေတာ့သည္။ အုတ္ခ်ပ္ တုိ႔၏လာရာလမ္းကုိ ျပန္သြားျခင္းပင္ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ဓမၼတာပင္ျဖစ္ေတာ့သည္။ ဘဝသည္ လည္းထုိနည္းႏွင္ႏွင္။

အခ်ိန္တန္ရင္ေတာ့ ကၽြႏ္ုပ္တုိ႔တစ္ေတြအားလုံးသည္လည္း ျပန္ၾကရေပဦးမေပါ့။ မျပန္ခင္ခဏ ကာလ ေလးကုိဘဝလုိ႔ဆုိထားေလေတာ့ တုိ႔တစ္ေတြအားလုံး ႀကိဳးစားရွင္သန္ရင္း အုတ္တစ္ခ်ပ္သဲတစ္ပြင့္ အျဖစ္ႀကိဳးစားၾကရေပဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္း။

ေစာင့္ၾကည့္သတင္းဂ်ာနယ္
အတဲြ(၈)၊ အမွတ္(၄၆)၊ ဧၿပီလ(၂၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...