Minivan ေစ်းကြက္ရဲ႕ ၿပိဳင္ဖက္သစ္ Kia Sedona 2012

လက္ရွိ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္မွာေတာ့ Hyundai Grand Straexနဲ႔ Toyota Alphardေတြက လူႀကိဳက္အမ်ား ဆံုး၊ ေရာင္းအား အေကာင္းဆံုး ကားေတြ ျဖစ္ေနေပမယ့္ အခု ကၽြန္ေတာ္ မိတ္ဆက္ေပးမယ့္ Sedona ကေတာ့ အခုမွ ေစ်းကြက္မွာ ၀င္ေရာက္လာတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္မယ့္ ေမာ္ဒယ္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္ပါတယ္။
အခုမွ ေစ်းကြက္၀င္ေရာက္လာတယ္ ဆိုလို႔လည္း ေနာက္ပိုင္းမွ ထုတ္လုပ္လာတဲ့ ေမာ္ဒယ္လား၊ တျခားမွာ ေရာင္းအား မေကာင္းလို႔ ဒီမွာ ေစ်းကြက္၀င္လာတာလား ဆိုတဲ့ ေမးခြန္းေတြ ကို ေမးခ်င္ၾကပါ ဦးမယ္။ ကၽြန္ေတာ္ ဆိုလိုတာက အခုမွ ျပည္တြင္းေစ်းကြက္မွာ ရႏိုင္လာတဲ့ ေမာ္ဒယ္လို႔ ဆိုလိုလိုက္ တာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ သက္တမ္းရင့္ေမာ္ဒယ္ တစ္မ်ိဳး ျဖစ္သလို ျပည္ပ Minivan ေစ်းကြက္ေတြမွာ လည္း ေအာင္ျမင္မႈ ရရွိေနတဲ့ ေမာ္ဒယ္ပါ။
ေကာင္းပါၿပီ၊ ဒီေတာ့ သူ႔ အေနနဲ႔ ျပည္တြင္း ေစ်းကြက္မွာ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ လက္ရွိ ျပည္တြင္းမွာ လူႀကိဳက္မ်ားေနတဲ့ ေမာ္ဒယ္ေတြထက္ အဘက္ဘက္က သာေနဖို႔ေတာ့ လိုတာေပါ့ေနာ္။ တကယ္လို႔ အဘက္ဘက္က မသာဘူး ဆိုရင္ေတာင္မွ သူမ်ားေတြထက္ ႏွာတစ္ဖ်ားသာတဲ့ အခ်က္ ႏွစ္ခ်က္၊ သံုးခ်က္ေတာ့ ရွိရပါလိမ့္မယ္။ ေစ်းႏႈန္း ျဖစ္ျဖစ္၊ စြမ္းေဆာင္ရည္ ျဖစ္ျဖစ္၊ ဆီစားႏႈန္း ျဖစ္ျဖစ္၊ အာမခံ အပိုင္းမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ လမ္းစံု အသံုးျပဳႏိုင္မႈ အပိုင္းမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ တစ္ခုခုေပါ့ဗ်ာ။ သာေတာ့ သာမွ ျဖစ္မွာကိုးဗ်၊ မဟုတ္လား။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တို႔ Sedonaရဲ႕ သာကြက္၊ ေပ်ာ့ကြက္ေလးေတြကို ေလ့လာၾက့ည္ရေအာင္ ဗ်ာ၊ ၿပီးမွ သံုးသပ္ခ်က္ တစ္ခုခုကို Summarizeလုပ္ၿပီး ေပးၾကတာေပါ့ေနာ္။
V6နဲ႔ လာတဲ့ Minivan…
-------------------------
ရွားရွားပါးပါးလို႔ ဆိုရမလား၊ မထူး ထူးေအာင္ ဖန္တီးထားတယ္လို႔ ေျပာရမလား မသိပါဘူးဗ်ာ၊ ဘယ္ႏွယ့္ Sedonaက V6အင္ဂ်င္ တပ္ထားတယ္ဆိုေတာ့ Minivanထဲမွာ အားေကာင္းတဲ့ ေမာ္ဒယ္ တစ္ခု ျဖစ္ သြားေတာ့တာေပါ့၊ မဟုတ္ဘူးလား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အာမခံ အပိုင္း၊ ေတာင္ကိုရီးယား ကုမဏီ က ေပါ့ေသးေသးေတာ့ မဟုတ္ဘူးေနာ္ဗ်၊ အာမခံ အပိုင္းကို ၅ႏွစ္ မိုင္ ၆၀၀၀၀တဲ့ေလ။ ပံုမွန္ Sedanေတြ Hatchbackေတြေလာက္ကို ၅ႏွစ္ေလာက္ အာမခံေပးတာက ေကာင္းတယ္လို႔ ေျပာရမွာ ျဖစ္ေပမယ့္ အခုလို Minivanကို ဒီေလာက္ အာမခံ ေပးထားတာက ေတာ္ေတာ္ကို ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာ ပါေနာ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ပိုင္း အရြယ္ႀကီးသလို စြမ္းေဆာင္ရည္ ျမင့္မားေပမယ့္ ေမာင္းႏွင္ရမႈ အပိုင္းမွာ ေဆာင့္ထြက္၊ ေဆာင့္ရုန္း ဆိုတာမ်ိဳး မေတြ႔ရပါဘူး။ ၿပီးေတာ့ အတြင္းခန္း က်ယ္၀န္းမႈ၊ Minivanပဲဗ်၊ အတြင္းခန္း က်ယ္မွာေပါ့လို႔ ဘုေတာ့ခ်င္ပါသလား၊ ေနပါဦးေလ၊ အခု အတြင္းခန္း က်ယ္၀န္းတယ္ဆိုတဲ့အပိုင္းက ပံုမွန္ထက္ကို ပိုက်ယ္တာကို ေျပာတာပါ။
အတြင္းခန္းက က်ယ္ေပမယ့္ ေပ်ာ့တယ္…
---------------------------------------------
ေရွ႕မွာ အတြင္းခန္းနဲ႔ ပတ္သတ္လို႔ ခ်ီးက်ဴးထားေတာ့ Sedonaက ဟုတ္သလိုလိုပဲဗ်၊ ေနာက္ၿပီး အာမခံ အပိုင္းကလည္း ၅ႏွစ္ထိေအာင္ ေပးထားေတာ့ ေကာင္းမယ္္ေပါ့၊ ဒါေပမယ့္ တကယ္တမ္း က်ေတာ့ အတြင္းခန္းက အနည္းငယ္ အားေပ်ာ့တာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အားလံုးေတာ့ မဟုတ္ပါဘူး။ တခ်ိဳ႕တေလပါ။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အတြင္ခန္းမွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ Plasticသားေတြတင္ မဟုတ္ေသးဘူးဗ်။ Plasticခလုတ္ေတြလည္း ပါပါေသးတယ္၊ တခ်ိဳ႕က ေရရွည္အတြက္ အဆင္ေျပပါ့မလား၊ ေနာက္ပိုင္းေတာ့ Spareေတြ ထည့္သံုးရင္လည္း ရႏုိင္ပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ ေမာ္ဒယ္ခြဲ ေရြးခ်ယ္စရာ နည္းနည္းပဲ ထုတ္လုပ္ထားတာေၾကာင့္ စိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ႏုိင္မႈ အပိုင္းမွာ အားနည္းပါေသးတယ္ေနာ္။
Transmissionပိုင္းက မွတစ္ပါး အျခားမရွိ…
------------------------------------------------
ေရွ႕ဘီးယက္စနစ္နဲ႔ သြားမယ့္ ေမာ္ဒယ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ စုစုေပါင္း သံုးႏုိင္မယ့္ ဂီယာခ်က္ စုစုေပါင္းက ၆ ခ်က္ ထိေအာင္ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေလာက္ ဂီယာခ်က္က ခရီးေ၀းသြားလာ ေမာင္းႏွင္မႈေတြ အတြက္ အဆင္ေျပပါ့ မလား။ မ်ားေသာအားျဖင့္ Minivanဆိုတာ မိသားစုစီး အျဖစ္နဲ႔ေရာ၊ အပန္းေျဖခရီးထြက္တဲ့ ေနရာေတြမွာ ခရီးေ၀းသြားလာမႈေတြ အတြက္နဲ႔ေရာ အသံုးျပဳတာ မ်ားတာေၾကာင့္ ၆ခ်က္ ဆိုတဲ့ ဂီယာခ်က္က အဆင္ေျပပါ့မလား။ ဒါေပမယ့္ Autoနဲ႔ သြားမယ့္ ကားတစ္စီး အတြက္ကေတာ့ ၆ ခ်က္လည္း အဆင္ေျပပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေသခ်ာတာ တစ္ခုက Autoစနစ္ ဂီယာခ်က္ ၆ခ်က္ တစ္မ်ိဳးတည္း ရမယ္ေနာ္။
၇ေယာက္စီး အႀကီးစား Minivan…
-------------------------------------
ကိုယ္ထည္ပိုင္းကလည္း ၾကည့္လိုက္ဦးဗ်၊ အရြယ္အႀကီးစား တန္း၀င္တယ္လို႔ ဆိုႏိုင္ေလာက္တဲ့ အလ်ားက ၁၆ေပနဲ႔ ၁၀လက္မ ရွိတယ္။ မ်က္ႏွာစာ အက်ယ္က ၆ေပနဲ႔ ၆လက္မကို တစ္စိတ္စြန္းတယ္။ ေနာက္ ၿပီးေတာ့ အျမင့္က ၅ေပနဲ႔ ၁၁လက္မခြဲတဲ့။ ဒီေလာက္ႀကီး ကိုယ္ထည္ႀကီးၿပီးေတာ့ စုစုေပါင္း လိုက္ပါစီး နင္းႏိုင္မယ့္ ခရီးသည္ အေရအတြက္က ၇ေယာက္တည္းဆိုေတာ့ အတြင္းခန္းက က်ယ္ၿပီေပါ့ဗ်ာ။ ဘာေျပာေကာင္းမလဲ၊ ဟုတ္ဘူးလား။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ Sedonaက လမ္းစံုစီးဖို႔ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ ေျမျပင္နဲ႔ ကိုယ္ထည္ရဲ႕ ကင္းလြတ္ႏိုင္မႈက ၆ေပနဲ႔ ၆လက္မထိေအာင္ ဖန္တီးထားတာေလးကိုလည္း ကၽြန္ေတာ္ သေဘာက်မိပါေသးတယ္။ အေရာင္အပိုင္းက အျပင္အေရာင္ ၇ေရာင္ထိေအာင္ ေရြးခ်ယ္ႏိိုင္သလို အတြင္းပိုင္း အျပင္အဆင္က အထည္သားဦးစားေပး ၃မ်ိဳး ေရြးစရာ ရွိပါတယ္။ ကားတစ္စီးလံုးရဲ႕ အေလး ခ်ိန္ ေပါင္ ၄၃၀၀ေက်ာ္ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ အျမင့္ဆံုး ၀န္တင္ေဆာင္ႏိုင္မႈက ေပါင္ ၃၅၀၀ ၀န္းက်င္ ျဖစ္ပါ တယ္။
V6ရဲ႕ စြမ္းပကား…
---------------------
တပ္ဆင္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္ကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ၃.၅လီတာသံုး V6အင္ဂ်င္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီအင္ဂ်င္အရြယ္အ စားက ပံုမွန္ Minivanေတြရဲ႕ အင္ဂ်င္ထက္ ႀကီးတယ္လို႔ ဆိုႏုိင္မွာ ျဖစ္ေပမယ့္ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမင့္ မားေအာင္ ဖန္တီးထားတာကိုေတာ့ လ်စ္လ်ဴရႈလို႔ မရပါဘူး။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္အား တစ္မိနစ္ကို အပတ္ေရ ၄၅၀၀မွာ ဆိုရင္ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ရုန္းအား ၂၄၈ေပ-ေပါင္ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး ထြက္ရွိလာမယ့္ စြမ္းအင္ ပမာဏက ျမင္းေကာင္ေရ ၂၇၁ေကာင္အား ဆိုတာက ေကာင္းတယ္လို႔ ဆိုရမွာပါ။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ အျမင့္ဆံုး လည္ပတ္ႏႈန္းက အပတ္ေရ ၆၃၀၀ဆိုတာကေတာ့ ဆီစားႏႈန္း နည္းနည္း တုပ္ပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခုရွိတာက ေရွ႕ဘီးယက္ စနစ္ဆိုတာေလး တစ္ခုကေတာ့ နည္းနည္း ခံသာသြားပါလိမ့္မယ္ေနာ္။
ဆီတစ္ဂါလံ ပ်မ္းမွ် ၂၁မိုင္…
-----------------------------
၃.၅လီတာသံုး အင္ဂ်င္ အတြက္ ပ်မ္းမွ် ဆီစားႏႈန္းက ဆီတစ္ဂါလံကို ၂၁မိုင္ဆိုရင္ နည္းတယ္လို႔ ေျပာရမ လား။ သင့္တယ္လုိ႔ ဆိုရမလား။ ေသခ်ာတာကေတာ့ မနည္းပါဘူး။ ကၽြန္ေတာ့္ အျမင္အတိုင္း ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ နည္းနည္းေတာင္ မ်ားပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ တစ္ခု ရွိတာက ပ်မ္းမွ် ၂၁မိုင္စီးႏိုင္မယ့္ ေမာ္ဒယ္ကို ၿမိဳ႕တြင္း လမ္းေၾကာင္းမွာ ဆီတစ္ဂါလံကို ၁၈မိုင္ထိေအာင္ စီးနင္းႏို္င္မယ္ ဆိုတာက ေကာင္းပါတယ္။ အေ၀းေျပး လမ္းေၾကာင္းေတြမွာ ဆိုရင္ ၂၅မိုင္ဆိုတာကေတာ့ နည္းနည္း မ်ားသလိုလိုပါ။ ဒီေတာ့ ကၽြန္ေတာ္က ဆီစားႏႈန္းနဲ႔ ပတ္သတ္ၿပီး သံုးသပ္ခ်က္ တစ္ခု ေပးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒါက ၿမိဳ႕တြင္းသံုး အျဖစ္ စီးမယ္ဆိုရင္ Sedonaက ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ တကယ္လို႔ နယ္ေ၀း ခရီးေတြ ဘာေတြ သြားတတ္တယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ခဏ စဥ္းစားပါဦးလို႔။ တပ္ဆင္ထားတဲ့ ဆီတိုင္ကီရဲ႕ ဆံ့၀င္ႏုိင္မႈက ၂၁.၁ဂါလံဆိုေတာ့ ဆီတိုင္ကီကို အျပည့္ျဖည့္စီးမယ္ဆိုရင္ ေတာ္ေတာ္ေလး စီးရပါလိမ့္မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္ကိုင္ ပိုင္းလည္း ပုိၿပီး တည္ၿငိမ္လာသလို ေတြ႔ရပါတယ္။
သိသင့္ သိအပ္တာေတြ…
----------------------------
Bluetoothလို အေျခခံ ဆက္သြယ္ေရး ဆိုင္ရာ Featureကို သံုးႏိုင္မယ္။ Navigationန႔ဲ အပူေပး ထိုင္ခံုေတြေလာက္ေတာ့ မွန္းမထားပါနဲ႔ေနာ္။ ဘရိတ္အပိုင္းက ABSစနစ္မွာ အကူစနစ္ကို ထပ္ၿပီး ပိုးထည့္ ထားတာ ေတြ႔ရပါေသးတယ္။ အသက္ကယ္ ေလအိတ္စနစ္ အျပည့္အစံုကို တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီး ကိုယ္ထည္ အၾကမ္းခံႏိုင္မႈ အပုိင္းမွာေရာ၊ အသက္ကယ္ စနစ္ လံုၿခံဳစိတ္ခ်ရမႈ အပိုင္းမွာေရာ မွတ္ခ်က္ ေကာင္း အဆင့္ ရ,ထားပါတယ္။ Suspensionစနစ္မွာ ေရွ႕ဖက္၊ ေနာက္ဖက္ ႏွစ္ခုလံုးမွာ Stabilizer Barေတြ တပ္ဆင္ထားတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ဖက္ ခံုတန္းက ေခါက္သိမ္းလို႔ မရေပ မယ့္၊ ေနာက္မီွကေတာ့ ေခါက္ထားလို႔ ရပါတယ္။ USBေတြ ခ်ိတ္ႏို္င္မွာလည္း ျဖစ္သလိ္ု Speaker ၆လံုးကို Audioစနစ္အတြက္ အားျဖည့္ထားပါတယ္။ Music Playerေတြ တပ္ဆင္ ပါရွိသလို တစ္စီးလံုး အတြက္ ခ်ံဳၿပီး ေျပာရမယ္ ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေပးမွတ္ကေတာ့ ၾကယ္ေလးပြင့္ ျဖစ္မွာပါ။
လင္းလင္း (IA)
TechSpace Journal


