DSLR တစ္လံုး သံုးေတာ့မည္ဆိုလွ်င္ သိထားသင့္သည့္အခ်က္မ်ား

စကားဦး

ဤမွတ္စုကို DSLR သံုးရန္ တာစူေနသူမ်ား ႏွင့္ DSLR စတင္ သံုးစဲြကာစ မိတ္ေဆြ ဓါတ္ပံုသမားမ်ား အတြက္ အတန္အသင့္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစရန္ ေလ့လာ ဖတ္ရွဳ ထားသည္မ်ာကို စုေဆာင္း ေရး သား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံုပညာ ေလ့လာသူမ်ား အျခင္းျခင္း စုေဆာင္း ၊ သိရွိသမွ်ေလးမ်ားကို ျပန္ လည္ မွ်ေ၀ ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ကလည္း ရသမွ် ေလးမ်ားကို စုေဆာင္း ေလ့ လာ ေနသည့္ အဆင့္သာ ျဖစ္သျဖင့္ ဤကဲ့သို႕ ရသမွ် ျပန္မွ် သည့္ သေဘာသာ ျဖစ္ပါသည္။

DSLR သံုးရသည့္ အေၾကာင္းရင္း။

Point and shoot ကင္မရာ မွ DSLR ကို ေျပာင္း၍ သံုးရသည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ အေၾကာင္းမ်ားစြာ ရွိပါသည္။ ဤ ေနရာတြင္မူ လိုရင္းတိုရွင္း ကိုသာ ေဖၚျပပါမည္။



၁။ ေရွးဦးစြာ ေဖၚျပရမည့္ အေၾကာင္းရင္းမွာ Sensor Size ျဖစ္ပါသည္။ DSLR ၏ Sensor Size သည္ Point and shoot Compact ထက္ပို၍ ၾကီးပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင္း Lens မွ တစ္ဆင့္ ၀င္လာေသာ Light Signal ကို ပို၍ မ်ားစြာ လက္ခံနိုင္ပါသည္။ Sensor Size ၾကီးေလ Sensor ေပၚရွိ အလင္း (Photon ) မ်ားကို လက္ခံသည္ Photosite well မ်ား ၾကီးေလ ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Light Signal ကို အဖိတ္အစင္ နည္းစြာ လက္ခံနိုင္သည္။ Photosite well တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခုအၾကား ေနရာ က်ယ္သည္။ Photon အဖိတ္အစင္ေၾကာင့္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ Blooming effect အျဖစ္ နည္းသည္။ သို႕ ႏွင့္ Sensor ေသးေသး ထက္ ပို၍ အရည္အေသြး ျမင့္သည့္ ပံုမ်ားကို ေဖၚ ေပး နိုင္ပါသည္။ ေအာက္တြင္ Sensor အေၾကာင္းကို အနည္းငယ္ အက်ယ္ခ်ဲ႕ ေဖၚျပပါမည္။

၂။ Lens ကို ကင္မရာ အမ်ိဳးအစားအလိုက္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ ရိုက္နိုင္သည္။

၃။ Manual Mode ျဖင့္ စိိတ္ၾကိဳက္ အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳးကို ေျပာင္းလဲ ရိုက္နိုင္ပါသည္။ ကင္မရာ Firmware က ေပးသည့္ programme Mode ၏ အေနအထား အျပင္ Manual Mode ျဖင့္ လိုတိုး ပိုေလွ်ာ့ အေနအထားအားလံုးကို စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္တည္း ရိုက္ကူးနိုင္ပါသည္။

၄။ DSLR ၏ Start up, Focusing ႏွင့္ Shutter Leg. တို႕သည္ Compact ကင္မရာမ်ားထက္ ပို၍ ျမန္ သည္။

၅။ DSLR သည္ Lens မွ ၀င္လာေသာ ပံုရိပ္ကို Reflector မွ တိုက္ရိုက္ ျမင္နိုင္ Optical View Finder ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျမင္သည္ကို ျမင္သည့္အတိုင္း အေတာ္တိက်သည့္ ပံုရ နိုင္ပါသည္။


Optical View Finder မွ ျမင္ရမည့္ အလင္းတန္းပံု။

၆။ ISO Range မ်ားစြာ ရနိုင္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အလင္းေရာင္ နည္းသည့္ အေျခအေနမ်ားတြင္ ISO ျမင့္ျမင့္တင္ကာ Shuter Speed ျမန္ျမန္ ျဖင့္ လွဳပ္ရွားေနသည့္ Subject မ်ားကို Freeze လုပ္ရာတြင္ တစ္ပမ္းသာသည္။

၇။ Aperture က်ယ္ ေသာ Lens မ်ား ျဖင့္ Shallow Depth of Field မ်ားကို လွပစြာ ရိုက္ကူး နိုင္သကဲ့သို႕ Aperture က်ဥ္းက်ဥ္း ႏွင့္ ေရွ႕ ေနာက္အားလံုး ျပတ္သားသည့္ Hyper Depth of Field ကိုလည္း ရိုက္ကူး နိုင္ပါသည္။


Shallow Depth of Field


Hyper Depth of Field

၈။ Lens မ်ား၏ အရည္အေသြးသည္ Glass Element မ်ားစြာကို Group ဖဲြ႕ကာ ဖန္သား ျပင္ ေပၚမွ Coating မ်ား ျဖင့္ ဖံုးထားသည့္အတြက္ ပံု၏ အရည္အေသြးသည္ Compact ကင္မရာမ်ားထက္ မ်ားစြာ သာလြန္ပါသည္။

၉။ အထူးသျဖင့္ ေနာက္ဆံုးေပၚ DSLR ကင္မရာမ်ားသည္ ISO ကို 16000 အထက္အထိ တင္ရိုက္ ေစကာ မူ ပံု၏အရည္အေသြး မထိခိုက္ေစသည့္ Engine မ်ား ပါရွိသည့္အတြက္ Low Light ကို စိတ္တိုင္းက် ရိုက္ကူးနိုင္ပါသည္။

DSLR ၏ Sensor နွင့္ ပတ္သက္၍ သိသင့္သည္မ်ား။

Format Size

DSLR ကင္ မရာ တစ္လံုး တြင္ ပံု ရိပ္ကိုဖမ္းေပးသည့္ Sensor သည္ အလြန္အေရး ပါသည့္ေနရာတြင္ ရွိပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Sensor အေၾကာင္းကို အက်ဥ္း မွ် ေဖၚျပ လိုပါသည္။

Digital ကင္မရာ မ်ား မေပၚမွီ က Lens မွ၀င္လာ သည့္ ပံုရိပ္( Image )ကို ဖလင္ ( Film ) က ဖမ္းယူကာ ပံုေဖၚေပးသည္။ Digital ကင္မရာမ်ား ေပၚလာသည့္ အခ်ိန္တြင္မူ ကင္မရာ၏ Lens မွ ၀င္လာေသာ ပံုရိပ္သည္ Film အစား ကင္မရာ Sensor က ပံုေဖၚေပး သည္။ Immage Sensor သည္ အျမင္ပံုရိပ္ကို (Optical Image) ကို Digital Photo ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ Electronic Signal အျဖစ္ ေျပာင္းေပးသည့္ အရာျဖစ္သည္။

ဖလင္ ေခတ္တြက္လည္း ဖလင္ အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႕Digital Sensor သည္လည္း အရြယ္ အစားအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည္။ အေသးဆံုး Compact Camera မွသည္DSLR 35mm အထိ အရြယ္အစားအမ်ိဳးမ်ိဳး ရွိသည္။


Digital Camera အတြင္းရွိ Sensor Size အၾကီး ႏွင့္ အေသးကို ယွဥ္ျပထားပံု။


ကင္မရာအတြင္းရွိ Sensor ကိုေတြ႕ ျမင္ရမည့္ ပံု။


အရြယ္အစား အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ Sensor မ်ား။

အၾကမ္းဖ်ဥ္း ေျပာရပါက Sensor Size အရြယ္အစား ေသးပါက ၄င္းအေပၚတြင္ ထင္လာသည့္ပံု ရိပ္ ေသး မည္ ျဖစ္ျပီး အထက္ေဖၚျပပါ နမူနာပံုစံ ထဲ ရွိ Sensor အရြယ္ အစားမ်ားထဲမွ အၾကီးဆံုး Sensor ျဖစ္ေသာ 35mm ေပၚတြင္ ထင္သည့္ပံုမွာ အၾကီးဆံုး ျဖစ္ေပလိမ့္မည္။ Sensor အေသးေပၚတြင္ေပၚလာသည့္ ပံုရိပ္ အေသးကို Sensor အၾကီး ျဖစ္သည့္ 35mm Full Size ေပၚတြင္ ထင္လာသည့္ ပံုအရြယ္အစားရေအာင္ Crop လုပ္မည္ တစ္နည္းအားျဖင့္ အၾကီး ခ်ဲ႕မည္ဆိုပါက Sensor အေသး ႏွင့္ ရိုက္ကူးထားသည္ မူလပံု၏ အရည္အေသြး ေလွ်ာ့သြားမည္ ျဖစ္သည္။ ျပတ္သားမွဳ က်ဆင္း သြားမည္ ျဖစ္သည္။

35mm Sensor ကို 35mm Film ဖလင္ အရြယ္ ႏွင့္ ႏွိဳင္းဆကာ Full Frame ဟု ေခၚၾကသည္။ Nikon တြင္ အတိုေကာက္ အားျဖင့္ FX Format ဟုအတိုေကာက္ ေခၚသည္။ ၄င္းထက္ ငယ္ ေသာ Sensor Size DSLR ကင္မရာမ်ားကိုNikon တြင္ DX Format ဟု ေခၚသည္။



Full Frame ႏွင့္DX Format တို႕၏ ပံုရိပ္ ေဖၚေဆာင္ေပးမည့္ အေနအထား။

ကင္မရာ ေပါင္း မ်ာစြာ ရွိေသာ္လည္း လက္လွမ္းမွီရာ Nikon ကင္မရာ ႏွင့္ ဥပမာ ေပးရ ေသာ္- Nikon Full Frame, 35mm ၏ Sensor ၏ အလွ်ား ႏွင့္ အနံ မွာ ( 36mm X 24mm ) ျဖစ္ျပီး Advanced Photo System – C (APS-C) အမ်ိုဳး အစားျဖစ္သည့္ Nikon DX အမ်ိဳးအစား ကင္မရာ Sensor Size ၏ အလွ်ား ႏွင့္ အနံမွာ ( 23.7mm X 15.8mm ) ျဖစ္သည္။ Full Frame သည္ 35mm Film ကို ႏွိဳင္းရပ္ ထားကာ 35mm Full Frame ဟု ေခၚေစကာမူ ၄င္း၏ Sensor ၏ အလွ်ားမွာ 36mm ရွိသည္။

Nikon DX ၏ Sensor ေပၚတြင္ ထင္သည့္ ပံုရိပ္ကို ( 1.5 x ) နွင့္ ေျမာက္ပါမွ Nikon Full Frame 35mm Sensor ေပၚတြင္ ထင္သည့္ ပံုရိပ္အရြယ္ကိုမွီမည္။ ဤ ေျမွာက္ ေဖၚကိန္းကို Crop Factor ဟုေခၚသည္။

အထက္ပါ ကင္မရာ ႏွစ္ခုတြင္ DX Format Sensor sizs ကို (24 X 16) ဟု အနီးဆံုး ကိန္းျပည့္ ျဖင့္ ေဖၚျပ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ အတိအက် မွာ ( 23.7mm X 15.8mm ) ျဖစ္သည္။

Crop Factor တြက္နည္း

- Full Frame (FX) 35mm Sensor ၏ ( အလွ်ား X အနံ )
  (36mm X 24mm) ၊ ေထာင့္ျဖတ္ (Diagonal ) = 43.3mm

- DX Sensor ၏ ( အလွ်ား X အနံ )
  (23.7mm X 15.8mm )၊ ေထာင့္ျဖတ္ ( Diagonal) = 28.4mm
   FX’s Diagonal 43.3mm ÷ DX’s Diagonal 28.4mm = 1.5246 Nearest= 1.5

အထက္ပါ တြက္နည္းသည္ Full Frame ၏ေထာင့္ ျဖတ္မ်ဥ္းကိုDX ၏ ေထာင့္ျဖတ္မ်ဥ္း ႏွင့္ စား ျခင္း ျဖစ္ သည္။ ရလဒ္မွာ (1.5 ) ျဖစ္သည္။ ထို ႏွစ္ခု ၏ အလွ်ား ကို အလွ်ားျခင္း အနံကိုအနံျခင္း စားပါကလည္း ထိုအေျဖအတုိင္းပင္ ရသည္။ ေအာက္တြင္ တြက္ျပပါမည္။

- FX Sensor အလွ်ား 36mm ÷ Dx Sensor အလွ်ား 23.7mm =1.518 Nearest = 1.5
- FX Sensor အနံ 24mm÷ Dx Sensor အနံ 15.8mm =1.518 Nearest = 1.5

ထို႕ ေၾကာင့္ Nikon DX ကင္မရာမ်ား၏ Crop Factor မွာ 1.5 ျဖစ္သည္။ Nikon DX Format တြင္ Sensor Size ကြာျခားခ်က္မွာ ဒႆမ ကိန္းမွ်သာ ျဖစ္၍ Crop Factor တြက္ခ်က္ရာတြင္ အေျဖ၏ ကိန္းျပည့္ကို ထိခိုက္ျခင္းမရွိပါ။ Crop Factor သည္ ကင္မရာ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု မတူ ၾကပါ။

ကင္မရာ အမ်ိဴးအစားအလုိက္ Crop Factor မ်ား ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္-

Canon - EOS 1D/1D MK II N Crop Factor = 1.3 x
Nikon - D40…./ D90/ D200/D 2X…. Crop Factor = 1.5 x
Minolta - 7D/ Fuji S3 Pro/ Pentax ist DS/ Crop Factor = 1.5 X
Canon - EOS 300D/ 400D/ 20D/ 30D Crop Factor = 1.6 X
Olympus - E400/E-500/ E-300/ E-1 Crop Factor = 2.0 X

အလြယ္တကူ ရွိထားသည့္ စာရင္းဇယားကို ေဖၚျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အျခားမ်ားစြာေသာ Model မ်ားတြင္လည္း အတန္အသင့္ ကြာ ျခားနိုင္ပါသည္။


Black – Full Frame
Red – 1.3x Crop Factor
Yellow –1.5x Crop Factor
Green – 1.6x Crop Factor

Focal Length Multiplier (FLM)

Crop Factor ကို အခ်ိဳ႕ က Focal Length Multiplier (FLM)၏ ေျမွာက္ေဖၚ ကိန္း အျဖစ္ေျပာၾကသည္မွာ မွန္ကန္ျခင္းမရွိဟု မွတ္သားဘူးပါသည္။ FLM ကို ဥပမာ ျပရပါလွ်င္ Full Frame Lens ျဖစ္သည့္ Nikon 80-400mm Lens ကို DX Camera တြင္ တပ္၍ ရိုက္မည္ဆို ပါက Zoom အစတြင္ ရွိ Focal Length သည္ 80mm ရွိရမည့္ အစား ( 80mm X 1.5 ) = 120mm)ျဖစ္လာျပီး Zoom အဆံုးတြင္ 400mm ျဖစ္ရ မည့္ အစား ( 400mm X 1.5 ) = 600mm ျဖစ္သြား မည္။ Focal Length ကို Crop Factor ( Constant Digit ) ျဖင့္ ေျမွာက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤ တြက္ခ်က္ျခင္းကို Focal Length Multiplier (FLM) ဟုေခၚသည္။

Sensor အရြယ္အစားမ်ား။





အထက္တြင္ ေဖၚျပျပီး ခဲ့သည့္ အတိုင္း Immage Sensor သည္ အျမင္ပံုရိပ္ ( Optical Image ) ကို Digital Photo ျဖစ္လာေစရန္အတြက္ Electronic Signal အျဖစ္ ေျပာင္းေပးသည့္ အရာျဖစ္သည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ Immage Sensor မွ Electronic Signal သို႕ ေျပာင္းေပးသည့္ Sensor မ်ားစြာရွိသည္ အဓိက အသံုးမ်ားသည့္ Sensor မ်ားမွာ -

- CCD ( Charge-Coupled Device ) Sensor
- CMOS (Complementary Metal–Oxide–Semiconductor ) Sensor
- Bayer Sensor
- Foveon X3 Sensor
- 3CCD Sensor

စသည္ျဖင့္ျဖစ္ၾကသည္။ သို႕ ရာတြင္ လက္ရွိ ကင္မရာ အမ်ားစု သံုးေနၾကသည္ မွာ CCD Sensor ႏွင့္ CMOS Sensor မ်ားျဖစ္ၾကသည္။

CCD Sensor

CCD Sonsor သည္ Analog Device ျဖစ္သည္။ Sensor အေပၚရိုက္ ခတ္လာသည့္ အလင္းေရာင္ အား ၄င္း၏ Photo Sensor က Electric Charge အျဖစ္ လက္ခံ ထားလိုက္သည္။ ယင္းေနာက္ Electric Charge ကို Voltage အျဖစ္ေျပာင္းေပး သည္။ ေနာက္ဆံုးတြင္ ကင္မရာ အတြင္းရွိCircuitry က Digital Information အျဖစ္ ေျပာင္းေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ CD Sensor ကို ကင္မရာမ်ားအျပင္ သိပၼံ ႏွင့္ နည္း ပညာ ဆိုင္ရာ ေဆးပညာ ရပ္ဆိုင္ရာ တို႕ ၏ အဆင့္ျမင့္ ပံုရိပ္မ်ား လိုအပ္သည့္ ေနရာမ်ားတြင္လည္း သံုးသည္။


CCD Sensor တစ္ခု၏ ပုံ။

CMOS ( Complementary Metal-Oxide Semiconductor )

CMOS Sensor သည္လည္း CCD Sensor နည္းတူပင္ အလင္းကို Electronic Signal အျဖစ္ သို႕ ေျပာင္းေပးသည့္ အရာမ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ CMOS ကို Complementary Symmetry Metal Oxide Semiconductor ( COS-MOS ) ဟုလည္း ေခၚသည္။ Complimentary Symmetry ဆိုသည့္ စကားရပ္မွာ CMOS အေနႏွင့္ Complementary and Symmetrical pair of P-Typeႏွင့္ N-Type Metal Oxide Semiconductorတစ္စံုကို အသံုးျပဳ ၍ Light ကို ဖမ္းယူကာ Electronic Signal သို႕ ေျပာင္းေပးျခင္းကို ဆိုလိုသည္။

Sensor size မ်ားကို အခ်ဳပ္ ျပန္လည္ ေဖၚ ျပရပါမူ-


အသံုးအနွဳန္း
Sensor အရြယ္အစား
မွတ္ခ်က္
Full Frame
36mmX 24mm
35mm Film  Size. 
 
APS-H
18.7mm X 28.7mm
Advanced Photo System – Type H
H Format of APS Film,
 
APS-C
25.1mm X 16.&mm
 
Advanced Photo System – Type C,
 
Four-Thirds
13.5mm X 18mm
Olympus and Kodak Design,
 


CMOS Sensor တစ္ခု၏ပုံ။

အဓိက စဥ္းစားရမည့္ DSLR တစ္လံုး၏ စြမ္းေဆာင္နိုင္မွဳမ်ား။

Lens ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္နိုင္မွဳ။

DSLR တစ္လံုး ၌ Lens ေျပာင္းလဲ တပ္ဆင္ရာတြင္ Nikon Camera ကို ဥပမာ ေပး ေရး ရပါလွ်င္။ မိမိ ကင္မရာ ကိုယ္ထည္ ႏွင့္ တဲြ၍ အသံုးျပဳမည့္ Lens သည္ မိမိ ကင္မရာ ကိုယ္ ထည္ တြင္ တပ္ဆင္လွ်င္ Function မ်ားျပည့္ စံု စြာ ရ နိုင္၊ မရ နိုင္ စိစစ္ရန္လိုပါမည္။

ဥပမာ ျပရပါလွ်င္ ေအာက္ပါ Nikon D 7000 ၏ Lens Mount တြင္ Lens ကို Auto Focus လုပ္ေပးသည့္ AF Arm ေလး ပါ ရွိပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Lens ၏ တည္ ေဆာက္မွဳ တြင္ Auto Focus ေမာ္တာ မပါေစကာ မူ ကင္မရာ ကိုယ္ ထည္က Auto Focus လုပ္ေပး နိုင္ပါသည္။ ဥပမာ Nikon D Series Lens မ်ား တြင္ Auto Focus Motor မပါရွိပါ။ ထို ကဲ့ သို႕ Lens မ်ားကို D 7000 ကိုယ္ ထည္က Auto Focus လုပ္ေပးနိုင္ပါသည္။

ေအာက္ပါ ပံု ျဖစ္သည့္ Nikon D 5100 ၏ Lens Mount တြင္ Auto Focus Arm မပါ သည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ အဆိုပါ ကင္မရာကိုယ္ ထည္ သည္။ အထက္တြင္ ေဖၚ ျပခဲ့ သည့္ Nikon D Series Lens ကို Auto Focus လုပ္ေပး နိုင္စြမ္း မရွိ ပါ။ Manual Focus သာ လုပ္ နိုင္ပါသည္။ ထို ခ်က္ မ်ားကို ထည့္ သြင္းစဥ္းစားရန္ လိုပါသည္။

Image Stabilization

အေတာ္ အသင့္ေသာ လွဳပ္ရွားမွဳမ်ားကို ျငိမ္ ေအာင္ ထိမ္းေပးသည့္ စနစ္ ျဇစ္ပါသည္။ Nikon ႏွင့္ Canon တုိ႕ သည္ အဆိုပါ Stabilization System ကို Lens အတြင္း ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ ထားျပီး။ Pantex, Sony, Olympus တို႕ ကမူ ကင္မရာကိုယ္ထည္အတြင္း ထည့္သြင္းတည္ေဆာက္ ထားပါသည္။ လွဳပ္ရွားမွဳ ကို 2-3 Stop ေလာက္အထိ ေလွ်ာ့ ခ်နိုင္ေသာ အလြန္ထိေရာက္သည့္ စနစ္ ျဖစ္ပါသည္။

အခ်ိဳ႕ ကမူ Nikon ႏွင့္ Canon တို႕ ၏ Lens အတြင္း တည္ေဆာက္ ထားသည့္ Stabilization System သည္ ပို၍ ထိေရာက္မွဳ ရွိသည္ ဟု ဆုိျပီး အခ်ိဳ႕ ကလည္း ကိုယ္ထည္ အတြင္း Stabilization System ထည့္သြင္း တည္ေဆာက္ ထား ျခင္း ႏွင့္ မ်ားစြာ ထူးျခားမွဳ မရွိဟု ဆိုပါသည္။ Nikon ႏွင့္ Canon တို႕၏ 24mm, 35mm, 50mm Lens မ်ားတြင္ Stabilization System ပါရွိျခင္း မရွိပါ။ Focal length တိုသျဖင့္ Stabilization System မလို ေသာေၾကာင့္ ဟု ထင္ပါသည္။

သို႕ ေသာ္ ကိုယ္ထည္တြင္ Stabilization System ပါရွိေသာ ကင္မရာမ်ားကမူ အဆိုပါ Lens မ်ားကို Stabilize ျဖစ္ေအာင္ ေဆာင္ရြက္ နိုင္ပါသည္။

Focal Length အလြန္ရွည္ေသာ Long Tele Lens မ်ား အတြက္မူ Lens အတြင္း Stabilization System ထည့္ သြင္း တည္ေဆာက္ထားသည့္ Nikon ႏွင့္ Canon တို႕ က တည္ ျငိမ္မွဳ ကို ထိန္း ရာတြင္ ပို၍ အားသာ မွဳ ရွိသည္ဟု ဆိုၾကပါသည္။

Pixel Count

DSLR ကင္မရာ Sensor မ်ားသည္ ယခင္က 6 Mega Pixels မွ်သာ ပံုရိပ္ဖမ္းနိုင္ရာမွ ယခုအခ်ိန္တြင္ 30MP အထက္ပံုရိပ္ ဖမ္းနိုင္ေသာ Full Frame ကင္မရာမ်ား ေပၚေနျပီ ျဖစ္ပါသည္။ မည္သို႕ ဆိုေစကာမူ 240 ppi ( Pixels per Inch) ေလာက္ ဆိုလွ်င္ ပံုမွန္ အကြာအေ၀းမွ ၾကည့္လွ်င္ အေတာ္ အသင့္ ေကာင္း မြန္သည့္ ပံု ထုတ္ ေပး နိုင္ျပီ ျဖစ္ပါသည္။ အနီးကပ္ ၾကည့္မည့္ ပံုဆိုလွ်င္မူ 300ppi ခန္႕ ရွိမွသာ ၾကည့္ ၍ ေကာင္းမြန္သည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ခပ္လွမ္းလွမ္းမွ ၾကည့္မည့္ ပံုအတြက္ 180 ppi ေလာက္ ျဖင့္ ဆိုလွ်င္ပင္ သာမန္အေ၀းမွ ၾကည့္သည့္ 300ppi ပံု ႏွင့္ မည္သို႕ မွ် ကြာျခားမွဳ မရွိေသာ ပံုမ်ား အျဖစ္ ေတြ႕ ျမင္နိုင္ပါသည္။

ေအာက္ပါဇယားကို ၾကည့္လွ်င္ 6MP Sensor ကင္မရာသည္ 8 X 12 လက္မအရြယ္ရိွ အရည္ အေသြး ေကာင္းမြန္သည့္ ပံုကိုထုတ္ေပး နိုင္ျပီး 10 MP Sensor ကင္မရာသည္ အရည္အေသြး ေကာင္း မြန္သည့္ 10 x 16 လက္မအရြယ္ ရွိ ပံု ကို ထုတ္ေပး နိုင္ပါသည္။

သို႕ ရာတြင္ Canon EOS 30 D ကဲ့သို႕ ကင္မရာသည္ 8 MP ျဖစ္ေစကာမူ အရည္အေသြး ေကာင္း သည့္ 16 X 20 လက္မပံုကို ထုတ္ေပး နိုင္သည္ဟု သိရွိရပါသည္။
 
MPCount
6
8
10
12
14
16
18
20
22
Printsize (240dpi)
8.3" x 12.5"
9.6" x 14.4"
10.7" x 16.1"
11.8" x 17.7"
12.7" x 19.1"
13.6" x 20.4"
14.4" x 21.7"
15.2" x 22.8"
16" x 24"
 

Noise ႏွင့္ပတ္သက္သည့္ အေျခခံအခ်က္မ်ား။

ကင္မရာ၏Exposure ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္အတြင္း အလင္း (Photon) သည္ Lens ကို ျဖတ္ကာ Sensor ေပၚရွိ Photosite ေပၚသို႕က်လာသည္။ Photosite ေပၚရွိ Light Sensitivity ျဖစ္ေသာ Photodiode ႏွင့္ ဓါတ္ျပဳပါသည္။ ထို႕ ေနာက္ Photoelectric Effectေၾကာင့္ Photosite ေပၚတြင္ Electric Charge ေပၚလာသည္။ Exposure ဖြင့္ထားသမွ် အခ်ိန္ ကာလအတြင္း Photosite တိုင္းသည္ အဆိုပါ Electric Charge မ်ားကို ဖတ္သည္ ယင္းေနာက္ Amplified လုပ္သည္ ျပီးလွ်င္ Digitized လုပ္သည္။ ယင္းေနာက္တြင္ Storage Medium တြင္ သိမ္းထားလိုက္ သည္။ ဤသည္မွာ Light အဆင့္ မွ Digital Immage ျဖစ္လာသည့္ ျဖစ္စဥ္ကို ရိုးရွင္းစြာ အက်ဥ္း ေဖၚျပ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ျပႆနာ တစ္ခု မွာ အဆိုပါ ျဖစ္စဥ္ အတြင္း Sensor ေပၚသို႕ အလင္း ေရာင္က် ေရာက္ရာတြင္ Electric Charge မ်ားက အပူ စြမ္း အင္ ကို ထုတ္လႊတ္သည္သာမ က Sensor ေပၚသို႕ Cosmic Ray ႏွင့္ Radioactivity စသည္ မ်ား က်ေရာက္ျခင္း၊ အနီး အနား Photosite မွ လွ်ံ က်လာသည့္ Electricity Leakage မ်ားေၾကာင့္ မလိုလား အပ္သည့္ လွ်ပ္စစ္ လွိဳင္း “ Unwanted Signal “ Noise မ်ားေပၚ လာရသည္။

Electric Charge မ်ားက အပူ စြမ္းအင္ကို ထုတ္ လိုက္ရာတြင္ Sensor ရွိ Electron မ်ားသည္ တည္ဆဲ ေနရာမ်ားမွ လြတ္ထြက္ လာသည္။ ဤ ျဖစ္စဥ္ သည္ “ True “ Photoelectron မ်ားကို ညစ္ႏြမ္းေစသည္။ အဆိုပါ Thermal Electron မ်ားသည္ Tharmal or Dark Noise ဟုေခၚသည့္Noise မ်ားကို ျဖစ္ေပၚေစသည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ Noise မ်ိဳးမွာ DSLR ကင္မရာမ်ားတြင္ ျဖစ္ပြားမွဳ ပိုမ်ားသည္။ ေႏြ ရာသီတြင္ ရိုက္သည့္ ပံု မ်ားမွာ ေဆာင္းရာသီ ရိုက္အတြင္း ရိုက္သည့္ ပံုမ်ား ထက္ Noise ပိုမ်ားေလ့ ရွိသည္။

ထို႕ အျပင္ Analogue မွ Digital သို႕ ေျပာင္းသည့္ ျဖစ္စဥ္တြင္ Electric Charge မ်ားကို Amplifyလုပ္ျခင္း ၊ A/D Converter ျဖင့္ ေျပာင္းျခင္း မ်ားတြင္ လည္း Noise ေပၚလာျပန္သည္။

၄င္းအျပင္Photon သည္ Sensor ေပၚရွိ Photosite အားလံုး ကို ထိမွန္ေအာင္ ရိုက္ခတ္သည္မဟုတ္ဘဲ အခ်ိဳ႕ ေသာ Photosite မ်ားကို လြတ္သြားသည္မ်ား လည္း ရွိသည္။ မဆိုပါ ေနရာ မ်ားသည္လည္း Noise ေပၚလာျပန္သည္။

အျခား နည္းတစ္ရပ္မွာ Exposure ဖြင့္ထားသည့္ အခ်ိန္အတြင္း Lens မွ ၀င္လာသည့္Photon မ်ားက Sensor ကို ထိေတြ႕ရာမွ ေပၚထြက္လာသည့္ Generated Electrons မ်ားကို က်င္း ( Potential Well ) မ်ားအတြင္း ျဖည့္ထည့္ ေပးသည့္ အခ်ိန္တြင္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ ကိစၥရပ္ျဖစ္သည္။

အဆိုပါ က်င္း သည္ Electron မည္ေရြ႕မည္မွ် ဆန္႕ေအာင္ျဖည့္နိုင္သည္ဆိုသည္ကို Full-Well Capacity ဟု ေခၚသည္။ Generated Electrons မ်ားသည္ Exposure ဖြင့္ ထားသည့္ အခ်ိန္အတြငး္ က်င္း မ်ား အတြင္း ျပည့္သြားပါက ေဘးသို႕ လွ်ံက်ကာ အနီးရွိ အျခားေသာ က်င္းမ်ား အတြင္းသို႕ ၀င္ကုန္ ေတာ့သည္။

ယင္းကို Blooming ျဖစ္သည္ဟုဆိုသည္။ ယင္းကို ေဒါင္လိုက္အခၽြန္ ကေလးမ်ား ႏွင့္ ေတာက္ပေသာ က်ယ္ ပံု ကေလးမ်ား အျဖစ္ ေတြ႕ရမည္ ျဖစ္သည္။ ကင္မရာ မ်ားတြင္ အဆိုပါ ျဖစ္ရပ္ ကို တားဆီး ရန္Anti-Blooming မ်ား တပ္ဆင္ထားေလ့ ရွိၾက သည္။ ထိေရာက္ မွဳ ရွိသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ ရသည္။ အထက္ပါအေၾကာင္း မ်ား အားလံုးသည္ Noise တစ္နည္း မဟုတ္ တစ္နည္း ျဖင့္ Noise ေပၚလာရသည့္ အေၾကာင္း မ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။

သာမန္အားျဖင့္ အခ်ိဳ႕ DSLR မ်ား၏ Noise ကို ထိန္းနိုင္သည့္ Range မွာ ISO 100 မွ 32000 အတြင္းေလာက္တြင္ ျဖစ္ျပီး Canon EOS 5D MIII ကဲ့သို႕ အခ်ိဳ႕ ေသာ ေနာက္ဆံုးထုတ္ ကင္မရာမ်ား ၾကီးမ်ားမွာ မူ ISO 102400 အထိ Noise ျပႆနာ မ်ားစြာ မရွိဘဲ ရိုက္နိုင္ပါသည္။

ဤ ကဲ့ သို႕ ISO ျမင့္ျမင့္ သံုးကာ ရိုက္နိုင္ျခင္းျဖင့္ အလင္းေရာင္ အလြန္နည္းသည္ Low Light မ်ား အတြင္ လွဳပ္ ရွား မွဳ မ်ားကို Shutter Speed ျမန္ျမန္ ျဖင့္ Freeze လုက္ တြင္ အလြန္ အသံုး ၀င္ပါသည္။

Metering

DSLR ကင္မရာ တြင္ metering Mode မ်ားစြာ ရွိၾကပါသည္။ ကင္မရာ ၏ Firmware သည္ Lens မွ ၀င္ လာေသာ အလင္း ကို (internal “smart” algorithm ) အရ အပိုင္း ပိုင္း ခဲြျခား တြင္ခ်က္ကာ အသင့္ေတာ္ ဆံုး အလင္း အေမွာင္ အေရာင္း တို႕ ကို ပံုေဖၚေပးသည့္ အသင့္ သံုး Metering မ်ိဳး ကင္မရာ တိုင္း တြင္ ရွိပါသည္ အဆိုပါ Metering ကို Canon က ယင္း ကို Evaluative Metering ဟုေခၚကာ Nikon က Matrix ဟု ေခၚ သည္။ ယင္း အျပင္ Metering ကို စိတ္ၾကိဳက္ ေရြးနိုင္သည့္ အျခားေစာ Metering Mode မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အခ်ိဳ႕ Metering (၃) ခုရွိျပီး အခ်ိဳ႕မွာ (၄) ခုရွိပါသည္။ သို႕ ေသာ္ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု အေခၚ အေ၀ၚ ေလာက္သာလွ်င္ ကြာျခားျပီး Function သေဘာမွာမူ မ်ားစြာ ကြာ ျခားမည္ မဟုတ္ၾကပါ။


Metering Mode (၄) မ်ိဳး

အထက္တြင္ ဆိုခဲ့သည့္ အတိုင္း Evaluative မွာ Canon အသံုး အႏွံုဳး ျဖစ္ျပီး Nikon က မူ Matrix ဟုေခၚ သည္။ Canon ႏွင့္ Nikon တို႕ တြင္ (၁) Matrix/ Evaluative, (၂) Center- Waighted, (၃) Spot/ Partial Metering စသည္ျဖင့္ (၃) ခုရွိၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ကင္မရာ မ်ားတြင္ Partial ႏွင့္ Spot ထပ္ခဲြ ထားေသာၾကာင့္ Metering Mode (၄) ခုျဖစ္ေနသည္။ ေရွ႕တြင္ Metering (၃) မ်ိဳးကိုသာ ေဖၚျပပါမည္။

Metering Sensor သည္ ရိုက္မည့္ Frame အတြင္းရွိ အလင္းေရာင္ အားလံုး၏ Overall Light ကို တြက္ခ်က္ျခင္းမရွိဘဲ Frame အား ဧရိယာ အပိုင္းမ်ား (Multiple Areas ) ခဲြကာ အဆိုပါအပိုင္း အတြင္းသို႕ က်ေရာက္သည့္ (Light Exposure ) အား တိုင္းထြာ ရရွိ ထား သည့္ အေပၚ မူတည္၍ ပံုေဖၚ ရန္ Shutter Speed ႏွင့္ Aperture အပါအ၀င္ အျခားေသာ Data မ်ားကို ကင္မရာအားေပးကာ Setting ကို သတ္မွတ္ေစသည္။

အဓိက Metering သံုးမ်ိဳး


Matrix Metering

ကင္မရာမ်ားတြင္ ေယဘူယ် အားျဖင့္ Matrix Metering ( Nikon) , Evaluative Metering ( Canon ) အခ်ိဳ႕ က လည္း အထက္ ပံုတြင္ ျပ ထားသကဲ့သို႕ Multi-Segment ဟု ေခၚပါသည္။ အဆိုပါ Metering Mode ကို အလြယ္ တကူ အဆင္သင့္ သံုး Default စနစ္အျဖစ္ ထားေပးေလ့ ရွိသည္။ အဆိုပါ စနစ္ တြင္ ကင္မရာ (Metering Sensor ) သည္ Frame ၏ အက်ယ္ ကို ဧရိယာ အပိုင္း မ်ားခဲြကာ အဆိုပါ ဧရိယာ အတြင္း ရွိ အလင္းေရာင္ ႏွင့္ အေရာင္မ်ား အပါအ၀င္ Light Exposure အားလံုးကို ျခံဳငံု တြက္ခ်က္ကာ ကင္မရာ Exposure Setting ကို သတ္မွတ္သည္။ ေအာက္ပါ Metering သေကၤတ ပံုမ်ားသည္ Nikon ကင္မရာ ရွိ ပံုမ်ားျဖစ္ပါသည္။ Nikon ပံု မ်ားျဖစ္ ေနေသာၾကာင့္ အေခၚ အ၀ၚ ကိုလည္း ပုံ အတိုင္း Nikon အေခၚ အေ၀ၚ ႏွင့္ပင္ ေဖၚျပပါမည္။



Matrix Metering သည္ Frame အတြင္းရွိ အလင္း ႏွင့္ အေမွာင္အားလံုကို မွ်တစြာ ျဖစ္ေစရန္ တြက္ခ်က္ ေပးသည္။

အထက္ပါ ပံုတြင္ အနီေရာင္ ေလးေထာက္ ကြက္ မ်ားသည္ Matrix Metering တြက္ခ်က္သည့္ ဧရိယာ ျဖစ္သည္။ အဆိုပါ ပံုတြင္ လူပံု ကိုေရာ ေနာက္ခံ ရွဳခင္း ကိုပါ အေရာင္ ၊ အလင္း အားလံုးတို႕ ကို မွ်ျပီး ပံုေဖၚ ထားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။

Center Weighted Metering

ဤ စနစ္တြင္ အဓိက အားျဖင့္ Frame ဧရိယာ အလယ္ ဗဟိုစက္၀ိုင္း၏ 8mm စက္၀ိုင္း ဧရိယာ အတြင္း ရွိ အခ်က္အလက္ မ်ားကို သာ အဓိက ထား၍ တြက္ခ်က္သည္။ သို႕ ေသာ္ ၄င္း ဧရိဝာ ၏ ေဘးေနရာ အခ်ိဳ႕ ကိုလည္း ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္သည္။ ဤ စနစ္ကို ေရွးယခင္ထည္းက Portraitရိုက္ရာတြင္ သံုးသည္။



အထက္ပါ ပံု၏ အနီေရာင္ စက္၀ိုင္းသည္ Center Weighted Metering တြက္ခ်က္ သည့္ဧရိယာ ျဖစ္ သည္။Center Weighted Metering သည္ အျပင္ရွိ ရွဳခင္းကို ခ်ိန္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ လူပံု သည္ အတန္အသင့္ ေမွာင္သြားကာ ျပင္ပရွိ ရွဳခင္း အလင္းေရာင္က ပို၍ မွ်တ ျပတ္သားစြာ ေပၚ ေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။

Spot Metering

Spot Metering တြင္ ကင္မရာ သည္ Focus ေရြးခ်ယ္ ထားသည့္ ေနရာတစ္ခု ထည္း ကြက္ကြက္ ကေလး အတြင္းရွိ Light Exposure ကုိပင္ တြက္ခ်က္ ကာ ကင္မရာ၏ Exposure Setting ကို Set လုပ္ေပး မည္ျဖစ္သည္။ Spot Metering တြက္ခ်က္သည့္ ဧရိယာ စက္၀ိုင္း သည္ 3.5 mm ခန္႕ သာရွိသည္။



အထက္ပါ ပံုတြင္ Spot Metering (အနီေရာင္ စက္၀ိုင္း ) သည္ Single Point Focus လုပ္ထားသည့္ ခေလးမေလး ၏ မ်က္ႏွာ ေပၚရွိ ေနရာအတြက္သာလွ်င္ တြက္ခ်က္ ပံုေဖၚ ေပးသည္။

အထက္ပါပံုတြင္ Spot Metering သည္ လူ( Portrait )ကိုသာ အဓိကတြက္ခ်က္ျပီး က်န္သည့္အပိုင္းမ်ား ကို ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ျခင္းမရွိ။ ထို႕ ေၾကာင္း လူ ပံု ၏ Exposure သည္ မွ်တစြာ ရွိေနျပီး ေနာက္ခံရွဳခင္း မွာမူ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴေနသည္။ ကင္မရာသည္ လူ အနည္းငယ္ေမွာင္ေနသည့္ အတြက္ အလင္းေရာင္ နည္းေနသည္ဟု တြက္ကာ အျပင္ ရွိ ရွဳ ခင္း ကို လံုး ၀ ထည့္မတြက္ဘဲ Exposure ကို တင္ေပးလိုက္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

Meteringသံုးမ်ိဳး၏ ပံုထြက္ ကြာျခားမွဳ မ်ား။

Matrix Metering

Nikon တြင္ Matrix Metering ဟုေခၚျပီး Canon တြင္ Evaluative Metering ဟု ေခၚသည္ ။ အျခားေသာ ကင္မရာ မ်ား၏ အေခၚ အေ၀ၚႏွင့္ အနည္း အက်ဥ္း ကဲြလဲြ နိုင္သည္။ မ်ားေသာအား ျဖင့္ ကင္မရာမ်ား၏ Default Setting ျဖစ္သည္။ ဤ Multi-segment Metering သည္ ပံု၏ Frame အတြင္းရွိ ဧရိယာ အသီးသီး၏ Light Exposure ကို ဖတ္ကာ မွ်ေျခ ကို တြက္ခ်က္ျပီး ကင္မရာ ၏ Shutter Speed ႏွင့္ Aperture အပါအ၀င္ တြက္ခ်က္မွဳ မ်ားကို သတ္မွတ္ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ သို႕ ေသာ္ ေနာက္ခံ Background အေရာင္၊ အလင္း သည္ Foreground ထက္ မ်ားစြာ ကြာျခား စြာ ေတာက္ပေနပါက Meter အဖတ္ မွားတတ္သည္ကို သတိျပဳရန္လိုသည္။ အထူးသျဖင့္ အေဆာက္အဦ၏ အတြင္းမွ ေန၍ ဖြင့္ထားသည့္ တံခါး ၊ ျပဴတင္း ေပါက္ မ်ားကို ေနာက္ခံ ျပဳ ကာ ရိုက္ သည့္ ပံုမ်ားတြင္ ဤ အေျခအေနမ်ိဳး ၾကံဳ နုိင္သည္။ Background ေရာ Foreground ပါ အလင္း (Light Illumination ) မွ်ေနသည့္ ေနရာမ်ိဳးတြင္ သံုးသင့္ သည္ စနစ္ ျဖစ္သည္။

သို႕ေသာ္ ျခံဳ၍ ၾကည့္လွ်င္ ကင္မရာက Frame Areaတစ္ခုလံုးကို ပ်မ္းမွ်ယူကာ တြက္ခ်က္သည့္အတြက္ Good for all round metering modeဟုလည္း အခ်ိဳ႕ ေသာ ပညာရွင္မ်ားက ဆိုၾကသည္။ သို႕ေၾကာင့္ လည္း ကင္မရာမ်ားတြင္ Default Setting ေပးထားျခင္း ျဖစ္သည္။

ေအာက္ပါ Matrix matering ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ပံု ကိုၾကည့္ လွ်င္ Matrix Matering သည္ Frame ကို မည္ကဲ့သို႕ ခဲြျခမ္း စိတ္ျဖာ ထြက္ခ်က္ကာ ပံုထုတ္ေပးသည္ကို ေတြ႕ နိုုင္သည္။ ပံု၏ ေနရာ အသီးသီးတြင္ Lighting Exposureမွ်တစြာ တြက္ခ်က္ ပံုေဖၚ ေပးသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။


ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏ Frame အတြင္း Matrix Metering တြက္ခ်က္သည့္ ေနရာမ်ား ( အနီေရာင္ဧရိယာ)

Center Weighted Metering

Nikon တြင္ Center Weighted Metering ဟု ေခၚ Canon တြင္ Center Weighted Average Metering ဟုေခၚသည္။ ဤ စနစ္တြင္ ကင္မရာသည္Frame ၏ ဗဟို အပိုင္း ရွိ Data ကိုသာ အဓိကထား တြက္ခ်က္ သည္ဆိုေစကာမူ ေဘးပတ္၀န္းက်င္ေနရာ အနည္းငယ္ကိုလည္းထည့္တြက္သည္။ SubJect သည္ Frame ၏အလယ္ တြင္ ေကာင္းမြန္စြာ ေပၚလြင္ေနလွ်င္ သံုးသင့္သည့္ စနစ္ ျဖစ္သည္။ ယင္းကဲ့သို႕ အေနအထား တြင္ Center Weighted Metering သည္ Subject ကို ေကာင္းစြာ ဖတ္ နုိင္သည့္အတြက္Background ၏ အေရာင္ ၊ အလင္းတို႕၏ လြမ္းမိုးမွဳ မရွိရန္ တြက္ခ်က္ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ အကယ္၍ Background ၏ အေရာင္ ၊ အလင္းတို႕ သည္ Subject ထက္ပို၍ အားေကာင္းေနလွ်င္ Center Weighted Metering သည္ Subject ကို ထိေရာက္စြာ ဖတ္နိုင္မည္မဟုတ္။ ပံုလည္း ေကာင္းမည္ မဟုတ္။


ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏ Frameအတြင္း Center Weighted Metering တြက္ခ်က္သည့္ေနရာ။( အနီေရာင္ဧရိယာ)



ယခု ပံုကိုမူ Center Weighted Metering ႏွင့္ ရိုက္သည့္အခါတြင္ ေရွ႕ေရာ ေနာက္ပါ Lighting Exposure မွ်လာသည့္ကိုေတြ႕ရမည္ျဖစ္သည္။ အကၤ်ီအနက္ တစ္ခုထည္း သာမက ၄င္းအနီးပတ္၀န္း က်င္ရွိ ေနရာ အခ်ိဳ႕ ကိုပါထည့္ တြက္ ျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ သို႕ေသာ္ Subject သည္ လြန္စြာ ေတာက္ ပျခင္း၊ မ်ားစြာ မဲ ေမွာင္ျခင္း Backgroundမ်ားစြာ ေတာက္ပျခင္း ၊ ေမွာင္ေနျခင္း မ်ားရွိပါက Centering Weighted Metering အဖတ္ မွား နိုင္သည္။

ဤပံုကိုပင္ Spot Metering ျဖင့္ Subject ၏ အကၤ်ီအမဲကို ေထာက္၍ ရိုက္သည့္အခ်ိန္တြင္မူ Subject ျဖဴ သြားပါသည္။ Metering က ေမွာင္လြန္းသည္ဟုယူဆကာ Exposure ကို တင္လိုက္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါ သည္။ ( Spot Metering တြင္ ၾကည့္ပါရန္ )



အထက္ပါ ပံုသည္ ခုန္ေနသည့္ ခေလးႏွွင့္ လွိဳင္းကိုCenter Weighted Metering ၏ ယူကာ ရိုက္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ပံုတြင္ လူ ႏွင့္ လွိဳင္း ႏွစ္ခု ျပတ္သားကာ Exposure မွ်တစြာ ရွိေနသည္။

Spot Metering

Nikon က Spot Metering ဟု ေခၚျပီး Canon က Partial Metering ဟုေခၚသည္။ ယင္း သည္ ဧရိယာ ေသးေသး ေလး၏ Light Exposure ကိုသာ တြက္ခ်က္ျပီး Settingလုပ္သည့္အတြက္ တိက်သည္။ အလင္း၊ အေရာင္ ကြာျခားမွဳ မ်ားသည့္ High Contrast မ်ားသည့္ အေျခ အေနမ်ားတြင္ သံုးသင့္သည္။ သို႕ေသာ္ Spot ယူလိုက္သည့္ ေနရာ မွား သြားလွ်င္မူ ပံု ပ်က္သြားေပလိမ့္မည္။ အကယ္၍ Spot Metering ကို သံုးပါက Main Subject ၏ Mid-Tone Part ေနရာ ကို ေရြး၍ Spot လုပ္သင့္ သည္။


ဓါတ္ပံုတစ္ပံု၏ Frame အတြင္း Spot Metering တြက္ခ်က္သည့္ ေနရာ။ ( အနီေရာင္ဧရိယာ)



အထက္ပါ ပံုမွာ Center-Weighted Matering က႑တြင္ ေဖၚျပခဲ့ျပီးသည့္ ပံုပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ Subject ၏ အကၤ်ီ အနက္ေရာင္၏ အလယ္ကိုSpot Metering လုပ္ထားသည့္ အတြက္ ကင္မရာက ေမွာင္လြန္းသည္ ဟု သတ္မွတ္ကာ Exposureကို တင္လိုက္သျဖင့္ Overexpose ျဖစ္သြား ရျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤသည္မွာ ပံု တြင္ အလင္း အေမွာင္ ကြာလြန္းေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ Spot Metering တြင္ သတိျပဳရမည့္ အခ်က္ျဖစ္ သည္။

အကယ္၍ Subject ေနာက္ က အလင္းမ်ားလြန္းေနေသာေၾကာင့္ မ်က္နွာမဲေနသည့္ Back Lit အေျခ အေနမ်ိဳး တြင္ Spot Meteringမယူ ပါက Subject သည္ Silhouette သာလွ်င္ ထြက္လာေပလိမ့္မည္။ မ်က္နွာသည္ မဲေနေပလိမ့္မည္။ မ်က္နွာကို Spot Metering ယူ၍ ရိုက္ပါက Subject ၏ မ်က္ နွာ ေပၚ လာျပီး သို႕ ေသာ္ ေနာက္ခံ မွာမူ ယခင္ကထက္ ပို၍ လင္းလာ လိမ့္မည္။



အထက္ပါ ပံု မွာ ဂူ အ၀ ရွိ မိုးေကာင္းကင္သည္ လင္းေန၍ ဂူ ၏အတြင္းပိုင္းသည္ ေမွာင္ေနသည္။ ဂူ အတြင္းရွိ ေမွာင္ေနေသာ ေနရာမ်ားကို Sopt Metering ယူပါက ဂူ အတြင္း၌ လင္းလာမည္ ျဖစ္ေသာ္ လည္း ဂူ အ၀င္ရွိ ေကာင္းကင္သည္ Overexpose ျဖစ္ကာ ျဖဴေဖြး သြား လိမ့္ မည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ဂူ အ၀င္၀ရွိ မိုးေကာင္းကင္ကို Spot Metering ယူ၊ AE Lock လုပ္၍Focus ကိုျပန္ေနရာေရႊ႕ Recompose လုပ္ကာ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ အဓိက ျပခ်က္ ျဖစ္သည့္ ေကာင္းကင္ ကိုပံုမွန္ အေနအထားရသည္။



အထက္ပါ ပံုသည္ လည္း ေဘးမွ၀င္လာသည့္ အလင္းကို Spot Metering ယူ ကာ ရိုက္ ထားျခင္း ျဖစ္ သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Main Subject ျဖစ္သည့္ အလင္းေရာင္သည္ မွ်တစြာ ေပၚေနသည္။

Autofocus

Autofocus သည္ မည္ကဲ့သို႕ ျပတ္သားသည့္ ပံု ထြက္ လိမ့္ မည္ ကို View Finder မွ ၾကည့္ရံု မွ် ျဖင့္ အေတာ္ ခန္႕ မွန္းရခက္ သည္ ကိစၥ ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည့္စဥ္က ျပတ္သားသည္ ဟု ျမင္ရ ေစကာမူ အမွန္ တကယ္ ပံုထြက္လာသည့္ အခ်ိန္တြင္ ထင္သလို ျဖစ္မလာ သည္ ျဖစ္ရပ္ မ်ားစြာ ရွိပါသည္။

ေခတ္ေပၚ DSLR မ်ားသည္ပင္ အလင္း ေရာင္ ေကာင္းစြာရသည့္ High Contrast အေျခ အေနတြင္ Auto Focus ေကာင္းစြာ မိ နိုင္ေစကာမူ အလင္း ေရာင္နည္း သည့္ Low Contras အေျခ အေနမ်ိဳး ႏွင့္ Tracking လုပ္ ရိုက္ရသည့္ အေနအထားတြင္ ထင္သေလာက္ ျပတ္သားေအာင္ မစြမ္း ေဆာင္ နိုင္သည့္ အျဖစ္ မ်ိဳး လည္း ရွိတတ္ပါသည္။

DSLR ကင္မရာမ်ားတြင္ Auto Focus Zone မ်ား ေပးထားပါသည္ ဥပမာ Nikon D 40 တြင္ AF Zone 4 ခုသာ ေပးထားျပီး Nikon D 90 တြင္မူ AF Zone 11 ခု ေပးထားကာ Nikon D 7000 တြင္မူ AF Zone 39 ခု ေပးထားပါသည္။ Full Fram ျဖစ္သည့္ Nikon D 4 ကဲ့ သို႕ ကင္မရာတြင္မူ AF Zone 51 ခု ေပးထား ပါသည္။ ယခင္က မူ Focus Point အလယ္ မွ ေဘး သို႕ ေရာက္ေနသည့္ Off-Center Subject မ်ားကို ၾကိမ္းေသသည့္ ျပတ္သားမွဳ ရေစရန္ Recompose လုပ္ကာ ရိုက္ၾက ရေသာ္လည္း AF Zone မ်ား ေသာ ေနာက္ဆံုး ေပၚ ကင္မရာမ်ားတြင္မူ ဤ ဒုကၡ ျငိမ္းသြားျပီဟု ဆိုရပါမည္။ AZ Zone အတြင္း ၌ စိတ္ၾကိဳက္ ရိုက္နိူင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။

DSLR ကင္မရာမ်ား၏ Autofocus တြင္ Cross Type ႏွင့္ Linear Type ဟူ၍ ႏွစ္ မ်ားရွိရာ Cross Type သည္ ေဒါင္ လိုက္ေရာ အလွ်ားလိုက္ ပါ Focus လုပ္နိုင္ ျပီး Linear Type မွာမူ Direction တစ္ခု ထည္း အတြက္ သာ အတိအက် ျပတ္သား ေအာင္ Focus လုပ္နိုင္ ေသာေၾကာင့္ Cross Type က ပို အသံုး တည့္ သည္ဟု ဆိုရပါ မည္။ ကင္မရာ အမ်ားစု၏ AF Type မွာ Cross Type မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။

ကင္မရာ Lens မ်ားအနက္ Autofocus အလြန္ ျမန္သည့္ 70-200mm, f-2.8 ကဲ့သို႕ Lens မ်ားသည္ Focusing လုပ္ရာတြင္ အလြန္ျမန္ကာ တိက်စြာ Focus လုပ္ နိုင္သည့္ Lens မ်ားျဖစ္ပါသည္။

Continuous Capture Rate and Buffer Size.

အကယ္၍ အားကစားပဲြ ကဲ့ သို႕ လွဳပ္ရွားမွဳ မ်ား ကိုျမန္ျမန္ ႏွင့္ ဆက္တိုက္ ရိုက္ရသည့္ အခ်ိန္မ်ိဳး တြင္ ျမန္ျမန္ ႏွင့္ မ်ားမ်ား ရိုက္ထားသည့္ ပံု အားလံုး ကို ခ်က္ျခင္း Processor က ေဆာင္ ရြက္ ရမည္ မ်ားကို ေဆာင္ရြက္ ျပီးေနာက္ Memory Card အတြင္း Save လုပ္ ရန္ အခ်ိန္မမွီ ျဖစ္တတ္ပါသည္။ ထိုအခ်ိန္တြင္ ပံုမ်ားကို ေခတၱ Buffer တြင္ သိမ္းထားျပီး မွ အခ်ိန္ယူ ကာ Process လုပ္ပါသည္။ Nikon ကင္မရာတြင္မူ အဆိုပါ Buffer တြင္ သိမ္းဆည္းကာ Process လုပ္ ေနသည့္ ဆုိင္းငံ့ ကာလ ကို Job ဆိုသည့္ Sign ျပ ပါသည္။ မည္သည့္ Function ကို မွ ေဆာင္ရြက္၍ မရသည္ အခ်ိန္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုပါ အခ်ိန္ သည္ Camera Processor ႏွင့္ Memory Card တို႕ ေပၚ မူတည္ကာ စကၠန္႕ အနည္းငယ္မွ မိနစ္ အနည္းငယ္အထိၾကာျမင့္ နိုင္ပါသည္။

ဤကဲ့သို႕ ပံု မ်ားကို ေခတၱ သိမ္းထားရာတြင္ Buffer Size ၾကီးလွ်င္ မ်ားမ်ား သိမ္းထားနိုင္ပါသည္။ ကင္မရာ ေပၚ မူတည္ကာ အခ်ိဳ႕ ကင္မရာသည္ Buffer တြင္ ပံု မ်ား ရာခ်ီ ကာ ေခတၱ သိမ္း ထားနိုင္ပါ သည္။ Buffer တြင္ သိမ္း ဆညိး ထားနိုင္ သည့္ ပံု ျပည့္သြားလွ်င္ ရိုက္သည့္ Frame Rate ေနွးသြား မည္ ျဖစ္ပါသည္။ Buffer Size ေသးေသာ ကင္မရာမ်ားသည္ Frame မ်ား မ်ား ႏွင့္ ျမန္ျမန္ ရိုက္ ျခင္း၊ Shutter ကို အခ်ိန္ ၾကာျမင့္ စြာ ဖြင့္ကာ Light Siganl မ်ားမ်ား ယူရ သည့္ ပံု မ်ား ရိုက္ သည့္အခ်ိန္ တြင္ Frame Rate သိသာ စြာ ေနွးသြားပါသည္။ နည္းပညာ အဆင့္ ျမင့္သည့္ ကင္မရာမ်ား တြင္ မူ အဆိုပါ ဆိုင္းငံ့ ခ်ိန္ မွာ မ်ားစြာ တို ပါသည္။

Live View

DSLR မ်ားတြင္ Live View ကို ကင္မရာ၏ေနာက္တြင္ သံုးလက္မ ခန္႕ Screen ျဖင့္ ပံုေဖၚ ေပးပါသည္။ အဆိုပါ Live View ကို အေနအထားအမ်ိဳးမ်ိဳး ေျပာင္းကာ သံုး နိုင္သည္ မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ေနာက္ ပိုင္းေပၚ ကင္မရာ မ်ား အေနႏွင့္ Live View တြင္ ေပၚသည့္ ပံု ႏွင့္ Sensor ေပၚတြင္ ထင္သည့္ ပံု သည္ အတူတူ နီးပါးမွ် ရွိတူ ညီမွဳ ရွိပါသည္။ Live View သံုး လွ်င္ Battery အားကို ပိုသံုးရပါသည္။ ေနာက္ ပိုင္း ေပၚသည့္ ကင္မရာ မ်ား၏ View Finder သည္ ကို၍ ၾကည္လင္ ျပတ္သားကာ အေရာင္ ပို၍ ေတာက္ပ သည္ ကိုေတြ႕ ရပါသည္။

DSLR မ်ားတြင္ Optical Viewfinder က ပို၍ အသံုးတည့္ သည္ဟု ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ၾကီးမ်ားက ဆိုၾကပါ သည္။ Live View ျဖင့္ Autofocus လုပ္ရာတြင္ Canon EOS 40D ကဲ့ သို႕ ကင္မရာသည္ Reflect Mirror ကို ေအာက္ကိုခ် ကာ လုပ္သျဖင့္ LCD Display တြင္ ပံု ေျပာက္ သြားျပီး သာမန္ အျခားေသာ ကင္မရာ မ်ားမွာမူ Reflector အတက္ တြင္ Focus လုပ္သျဖင့္ Live View Display တြင္ ပံု ျပန္ေပၚ လာပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာမ်ားမွာ မူ Analysis of the Live View Image ကို အေျခခံကာ Contrast Detection ျဖင့္ Autofocus သည္ လည္းရွိပါသည္။ အဆိုပါ နည္းမွာ ပံု မွန္ နည္းေလာက္ တိက် မွဳ မရွိဟု သိရပါသည္။ သို႕ ေသာ္ အဆိုပါ နည္း စနစ္တြင္ Reflect Mirror ကို အတင္အခ် လုပ္ရန္မ လိုဘဲ Autofocus လုပ္ပါသည္။

မည္သို႕ ေသာ Live View စနစ္ ျဖစ္ေစ ကာမူ ယင္း ႏွင့္ လုပ္ေဆာင္ သည့္ Autofocus လုပ္ရာတြင္ Optical View Finder ႏွင့္ လုပ္သည့္ Autofocus ထက္ ပို၍ ေႏွးပါသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ ဓါတ္ပံုကို Serious ရိုက္သူမ်ားသည္ Optical View Finder ျဖင့္ သာ Fofus လုပ္ေလ့ ရွိၾကပါသည္။

Video

ယေန႕ DSLR တိုင္းတြင္ High Definition Video ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ အခ်ိန္ မည္မွ် ၾကာၾကာ ရိုက္နိုင္သည္ ၊ Autofocus Function ကို မည္ မွ် အထိ ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္တို႕ကို စိစစ္ရန္ လိုပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာမ်ားတြင္ Video ရိုက္ရာ၌ အခ်ိဳ႕ ေသာ Aperture မ်ားတြင္သာ Autofocus ရိုက္နိုင္သည္ကို ေတြ႕ ရပါသည္။

View Finder Size

DSLR ကို ရိုက္ပါက “Optical View Finder အေပါက္ကေန ေခ်ာင္းၾကည့္ရမွ အရသာ ရွိတယ္“ ဟု ၀ါရင့္ ဓါတ္ပံုသမားၾကီးမ်ား ေျပာသည္ကို ၾကားဘူးပါသည္။ View Finder Size ကို ေလ့လာပါလွ်င္ View Finder အတြင္း မည္မွ် က်ယ္က်ယ္ ျမင္နိုင္သည္ ဆိုသည့္ (Coverage ) ႏွင့္ ပံုရိပ္ ခ်ဲ႕ နိုင္စြမ္း ( Magnification ) ဟူ၍ ႏွစ္မ်ိဳး ေဖၚ ျပေလ့ ရွိပါသည္။ သာမန္ ကင္မရာမ်ား၏ View Finder သည္ တကယ့္ ျမင္ကြင္း၏ 95% မွ် ကို ျမင္ နိုင္ပါသည္။ Magnification ကို တြက္ရာတြင္ 50mm Lens ကို တပ္ကာ View Finder မွ ၾကည့္ပါက ျမင္ရသည့္ ပံုရိပ္ကို မ်က္ေစ့မွ အမွန္ျမင္ရသည့္ Size အျဖစ္ 1X ဟု စံျပဳထားပါသည္။ ဤကဲ့ သို႕ 1X ျမင္နိုင္သည့္ ကင္မရာ ရွားပါမည္။

ေအာက္ပါကင္မရာမ်ားႏွင့္ ယွဥ္တဲြေဖၚျပထားသည့္ Coverage and Magnification မ်ားမွာ ရသမွ်မွ အခ်ိဳ႕ကို နမူနာ ေဖၚ ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Canon EOS 5D (review): 96% coverage, 0.71x magnification
Canon EOS 40D (review): 95% coverage, 0.95x magnification
Olympus Evolt E-410: 95% coverage, 0.92x magnification

Relative View Finder Size ကိုသိ နိုင္ရန္မွာ မူ ၄င္း၏ Coverage ႏွင့္ Magnification ကို ေျမွာက္ ရ မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္ တြင္ နမူနာ တြက္ ျပထားပါသည္။

Canon EOS 5D: (0.96×0.71)/ 1 = 0.682
Canon EOS 40D: (0.95×0.95)/1.6 = 0.564
Olympus E-410: (0.95×0.92)/2 = 0.437 (approx.)

ဤ သို႕ တြက္ ခ်က္ ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ Canon EOS 5D ၏ View Finder သည္ EOS 40D ၏ View finder ထက္ 21% ပိုက်ယ္ သည္ကို ေတြ႕ နိုင္ျပီး Olympus E-410 ထက္ 29% ပို၍ က်ယ္ သည္ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ ရာတြင္ Four-Third System ၏ View Finder Ratio ကို တြက္ရာမွာ မူ Full Frame, APS-C တို႕ ႏွင့္ ကြာျခား ပါသည္။ အထက္ပါ View Finder Size မ်ားကုိ မ်ားကို ၾကည့္ပါက Olympus E- 410 ၏ View Finder Size သည္ EOS 5D ၏ 41% ရွိျပီး EOS 40D ၏ View finder Size မွာမူ EOS 5 D ၏ 68% ရွိသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။

Flash System

Flash Photography ကို အေလး ထားရိုက္ မည္ ဆိုပါလွ်င္မူ Flash Accessories မည္မွ် အထိ တပ္ဆင္ နိုင္မည္ ကို စစ္ေဆး ၾကည့္ရန္လိုပါမည္။ ယခု ကာ လတြင္ DSLR မ်ားတြင္ Built-in- Flash မ်ား တပ္ဆင္ေပးထားပါသည္။ flash ၏ အလင္း အားကုိလည္း အတိုး အေလွ်ာ့ လုပ္ နိုင္ သျဖင့္ လို အလို အလင္း အျပင္း အေပ်ာ့ ခ်ိန္ဆ နိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ Built-in-Flash ဥပမာ Nikon D -90 ၏ Built-in Flash သည္ Off Camera Flash ၏ Commander အျဖစ္ သံုး နိုင္ပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ားတြင္မူ Commander အျဖစ္သံုးရန္ အပို ပစၥည္း သီးျခား၀ယ္ရန္ လိုပါသည္။ Macro Photography ရိုက္ကးလွ်င္မူ သီးျခား Flash မ်ား လိုလာပါမည္။

Other Features.

DSLR အခ်ိဳ႕သည္ 12-bit Converter သံုး၍ အခ်ိဳ႕ မွာ 14-bit Converter ကိုသံုးပါသည္။ အၾကမ္းဖ်ဥ္း ဆိုရပါက Analog မွ Digital ပံုရိပ္ ေျပာင္း ေပးသည့္ စြမ္း အားဟု ဆိုရပါမည္။ ခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာၾကီးမ်ား မ်ာ 16 bit အထိ ရွိၾကပါသည္။

Bit ၏သေဘာကို အၾကမ္း ေဖၚျပရပါမူ ပံုတစ္ပံုတြင္ရွိ Pixel တစ္ခု ၏ Tonal Value သုိ႕ မဟုတ္ Brightness ကို Memory Card ၏ Image File တြင္ Colour File ႏွင့္အတူ သိမ္းဆည္းထားသည္။ Bit Depth ဆိုသည္မွာ Pixel တစ္ခုတြင္ Tonal information ကို Digit ဘယ္ႏွစ္ခု ႏွင့္ သိမ္းဆည္း ထားသ နည္း ဆိုသည္ကို ဆုိလို ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာသည္ Bit-Depth of Digit One ျဖင့္ သိမ္းထားသည္ ဆိုပါက ပံုသည္ မည္မွ် မဲ ေမွာင္သည္ဆိုသည့္ Information ကိုသာ ေပးမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ပံုသည္ Value 0 and 1 – Two Tone သာလွ်င္ ရွိျပီး အျဖဴ ႏွင့္ အမဲ သာ ေပးသည့္ Information သာ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။


1-bit picture


2-bit picture


Histogram for File with Bit Depth of 2

အထက္ပါ 2-bit ပံုတြင္ Black, Dark Gary, Light Gray and White အေရာင္မ်ားသာ ထြက္လာမည္ ျဖစ္ ပါသည္။


5-bit picture


Histogram for Image with Bit Depth of 5

Bit Depth ကို 2 to 5 သို႕ ေျပာင္းလိုက္လွ်င္ အနုစိတ္မ်ား ပို၍ ေပၚလာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ေကာင္း ကင္တြင္ Polarization မ်ားသိသာ စြာ ရွိေနဆဲ ျဖစ္ပါ သည္။


8-bit picture


Histogram of Image with Bit Depth of 8

8-bit ပံုတြင္မူ အနုစိတ္မ်ားစြာ ေပၚ လာျပီး ေကာင္းကင္တြင္ Polarization မရွိေတာ့ သည္ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္ပါသည္။ 8-bit Histogram သည္ ပို၍ ပံု တိက် လာသည္ ကိုလည္း ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။

Bit မ်ားလာသည္ႏွင့္အမွ် အေရာင္ မ်ားလည္း အနုစိတ္ လာသည္ကို ေအာက္တြင္ ေဖၚျပထားပါသည္။

- 14bit color= 16384^3 = 4.4 trillion colors
- 12bit color = 4096^3 = 68.7 billion colors
- 8bit color = 256^3 = 16.7 million colors

14 bit သည္ အျဖဴ ႏွင့္ အမည္း အေရာင္ ႏွစ္ခု အၾကား ႏွင့္ အနီ ေရာင္၊ အစိမ္းေရာင္ ႏွင့္ အျပာ ေရာင္ Channel မ်ားအၾကား Level 16384 Representation ရွိျပီး 12 bit မွာ မူ Level 4096 Representation သာ ရွိပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ bit မ်ားေလ Tonal Information မ်ားေလ ျဖစ္ကာ ပံု သည္ ပို၍ အနု စိတ္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။

သာမန္အားျဖင့္ မူ DSLR တစ္လံုးသည္ ISO 100, 200 ---800 မွ်ေလာက္ နွင့္ ပံု ေကာင္း ေကာင္း Size 11 x 14 – inch ေလာက္ ရိုက္ နိုင္ မည္ ဆိုပါက သာ မန္ သံုး ရန္ အဆင္ ေျပ သည္ ကင္မရာ ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။ သာမန္ အဆင့္ မွ တစ္ဆင့္ တက္ကာ ISO ျမင့္ျမင့္ ႏွင့္ Low Light တြင္ ရိုက္ကူ ျခင္း၊ AF Tracking ျဖင့္ အျမန္ ရိုက္ ကူး ျခင္း မ်ားတြင္မူ ယင္း ႏွင့္ သင့္ေလွ်ာ္ သည့္ ကင္မရာ ကို ေရြး ရပါလိမ့္ မည္။ ကင္မရာ ဆိုင္ရာ နည္း ပညာ သည္ လည္း ေန႕ စဥ္ ႏွင့္အမွ် တိုးတက္ လွ်က္ ရွိေနပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ မည္သို႕ ကင္မရာ ကို ေရြး ခ်ယ္ ရမည္ နည္း ဆုိုသည္ ကို တိက် စြာ ေျဖရန္ မွာ မ်ားစြာ ခက္ သည္ ကိစၥ ဟု ဆိုရပါမည္။

မိမိ ကိုယ္ တိုင္က ကင္မရာ မ်ား၏ Specification မ်ားကိုေလ့လာ ျခင္း၊ Website မ်ားတြင္ ေရးသားထား သည့္ သံုး သပ္ ခ်က္ မ်ားကို ဖတ္ရွဳ ေလ့လာ ျခင္း ၊ အထက္ တြင္ ေရးသား မွ်ေ၀ ထားသည့္ အခ်က္ မ်ားကို ဖတ္ရွဳ ေလ့လာ ျခင္း မ်ား ျဖင့္ သာ မည္ သို႕ ေသာ DSLR ကို မည္ကဲ့ သို႕ သံုး လိုသည္ ဆို သည့္ မိမိ ၏ စိတ္ဆႏၵ က သာ ဆံုးျဖတ္ နိုင္ လိမ့္ မည္ ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုရပါ မည္။

ဓါတ္ပံု ႏွင့္ ကင္မရာ ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ အျမင့္တန္း ပုဂၢိဳလ္ မ်ား အေနႏွင့္ လိုသည္မ်ားကို ျဖည့္ ၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း ပိုသည္မ်ားကို နွဳတ္ ၍ ေသာ္ လည္းေကာင္း ဖတ္ရွဳ ၾကပါရန္ ေမတၱာ ရပ္ခံ အပ္ ပါသည္။

Credit: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)

-------------------------------------------------
Good Luck... ကိုမ်ဳိး
http://lwanmapyay.blogspot.com/

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...