White Balance အေၾကာင္း သိေကာင္းစရာ

စကားဦး

ဓါတ္ပံု ဆိုသည္မွာလည္း “ ပန္းခ်ီ “ ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံုသည္ အလင္း ႏွင့္ ေရးဆဲြေသာ ပန္းခ်ီပင္ ျဖစ္ ပါသည္။ ပန္းခ်ီသည္ ကင္းဗတ္( Canvas) ျပားေပၚတြင္ ေဆး( Paint)ကို စုတ္ ( Brush) ႏွင့္ ေရးသကဲ့သို႕ ပင္ ဓါတ္ပံုသည္လည္း Light ဟူေသာ ေဆးကို ကင္မရာ ဟူေသာ Brush ျဖင့္တို႕ကာ ကင္းဗတ္ ျပားႏွင့္ တူေသာ Sensor ေပၚတြင္ ေရးဆဲြ ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္ဟု ဓါတ္ပံု ေဆာင္းပါးရွင္ Ron Bigelow က ၄င္း၏ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္တြင္ ေရးသားေဖၚ ျပခဲ့ပါသည္။

ပန္းခ်ီ ဆိုသည့္အတြက္ ေဆးေရာင္ ပါလာ ေပသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ Photo Painting တြင္လည္း Colour ဟူသည့္ အေရာင္ ပါလာရေတာ့ မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ ရာ၌ လိုသည့္ အေရာင္ကို လိုသလို စုတ္ ျဖင့္ တို႕ ကာ ေရးဆဲြ ရာတြင္ ပန္းခ်ီ ေရးဆဲြ သူ ဓါတ္ပံု ဆရာ ၏ သေဘာ တစ္ခု တင္သာ မက နည္းပညာ ပိုင္း ဆုိင္ရာ Technical factors မ်ားပါ ပါ လာေလရာ ရံဖန္ရံခါ မလိုအပ္သည့္ အေရာင္ မ်ား ဓါတ္ပံုတြင္ ပါလာ ေလ့ ရွိပါသည္။ ထိုအခါတြင္ ပံုတစ္ခု၏ ရႆ သည္္ အားလံု ျပည့္စံု ေကာင္း မြန္ ေနပါ လွ်က္ ရွိသင့္သည့္အတိုင္း အတာတစ္ခုသို႕ မေရာက္ဘဲ ျဖစ္ေနတတ္ပါသည္။ ဤ သည္တြင္ အေရာင္ ကို ျပန္ ခ်ိန္ညွိ ေပးသည့္ White Balance အခန္း က႑သည္လည္း အေရးပါသည့္ ေနရာသို႕ ေရာက္လာ ပါသည္။

ပန္းခ်ီ တြင္ ေဆးေရာင္ကို သူ႕ ေနရာ ႏွင့္သူ ေရြးခ်ယ္ အသံုးျပဳရန္ မွန္ရန္ လိုသကဲ့သို႕ ဓါတ္ပံုသည္လည္း ထုိနည္း တူစြာပင္ ျဖစ္သည္။ ေအာက္ပါပံု သည္ အလင္း၏ အေရာင္ ( Colour of the Light ) ကို အတိအက် ခ်ိန္ညွိ ထားျခင္း မရွိသည့္ Auto white Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားသျဖင့္ သဘာ၀ မက်သည့္ အေရာင္ ထြက္လာေသာပံု ျဖစ္ပါသည္။ ပံုတြင္ လႊမ္းေနသည့္ အေရာင္သည္ အဆိုပါအခ်ိန္ ၏ Colour Temperature ျမင့္သည့္ အေရာင္ ျဖစ္ေသာ အျပာ ေရာင္ျဖစ္ ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။



အဆိုပါပံုကိုပင္ White Balance (Day Light Colour Temperature ) ျဖင့္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိလိုက္သည့္ ရာတြင္ အဆိုပါ အခ်ိန္၌္ ရွိေနသင့္သည့္ Warming Golden Colour ရ ရွိလာပါသည္။



ကၽြန္ေတာ္ ေရးခဲ့ ေသာ မွတ္စုမ်ားတြင္ အေရာင္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ တစ္ခု မွ် မပါ ေသးသည္ကို သတိျပဳမိ ပါသည္။ အေရာင္သည္ ပန္းခ်ီ ႏွင့္ဓါတ္ပံု တို႕ တြင္ပါရွိရမည့္ အျခား အျခားေသာ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္ မ်ား နည္းတူမ်ားစြာ အေရးပါသည့္ က႑တြင္ ပါ၀င္ပါသည္။ အလြန္လည္း က်ယ္ျပန္႕ပါသည္။ အေရာင္ ႏွင့္ ပတ္သက္ ၍ Colour Theory မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ Colour သည္ အိမ္ ၾကီး တစ္ေဆာင္ဟု ဆုိုရပါလွ်င္ ယခု ေရးသားမည့္ White Balance ဆိုသည့္ အေၾကာင္းအရာသည္ အိမ္မၾကီးသို႕ ၀င္ေရာက္ရန္အတြက္ စတင္တက္လွမ္းရမည့္ ေလွကားထစ္ အဆင့္ပင္ရွိမည္ဟု ဆိုရမည္ျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္သည္ Colour ဆိုသည့္ အိမ္မၾကီးထဲအထိ ပို႕ေဆာင္ နိုင္ျခင္းမရွိသည့္အတြက္ ဤမွတ္စု ျဖင့္ ေဆးေရာင္စံု အိမ္ၾကီး ၏ ေလွခါးထစ္ သို႕ပင္ ပို႕လိုက္ရပါသည္။

White Balance ဆိုသည္မွာ

White Balance ဆိုသည္မွာ အလင္းထုတ္လႊတ္ရာ အရင္းအျမစ္ ( Light Source ) တစ္ခုမွ ထြက္ရွိသည့္ အလင္း၏ ပမာဏ ႏွင့္ ျပင္းအားကို တုိင္းတာကာ ယင္း ကိုခ်ိန္ ညွိ ( Balance ) ၍ ဓါတ္ပံု တြင္ လိုအပ္ သည့္ အေရာင္ရ ရန္ ေဆာင္ရြက္ ျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။

စင္စစ္ အားျဖင့္ အဆိုပါ White Balance ဆိုေသာ စကားရပ္သည္ ဓါတ္ပံု ႏွင့္ ဗီဒီယို သမားမ်ား က ကင္မရာ၏ အနီေရာင္ ၊ အစိမ္းေရာင္ ႏွင့္ အျပာေရာင္ Channels မ်ား၏ Signals မ်ား ကို White သို႕မဟုတ္ Gray အေရာင္တို႕ ၏ သဘာ၀ အေရာင္ ရရွိေစရန္ Waveform Oscilloscope ျဖင့္ ခ်ိန္ညွိ သည့္ လုပ္ေဆာင္ခ်က္မွ ဆင္းသက္ လာသည့္ စကားရပ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဆိုလို သည္ မွာ အေျခခံ အေရာင္ သံုးေရာင္ ျဖစ္သည့္ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ တို႕၏ Colour Signal အမွန္ကို Balance လုပ္နိုင္မွ သာလွ်င္ အျဖဴ ေရာင္ စစ္စစ္ ေပၚ လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေျပာင္းျပန္ ဆိုရ ေသာ္ အျဖဴ ေရာင္ ၏ White Colour Signal ကို မွန္ကန္ စြာ ခ်ိန္ ညွိနိုင္လွ်င္ အေျခခံ အေရာင္ မ်ားျဖစ္သည့္ အနီ၊ အစိမ္း၊ ႏွင့္ အျပာ တို႕အျပင္ အျခား ဆင့္ပြား အေရာင္မ်ား၏ Colour Signal မ်ားသည္လည္းမွန္ ကန္မည္ ျဖစ္ပါ သည္။

သမားရိုးက် ဓါတ္ပံုပညာတြင္မူ အျဖဴေရာင္ထုတ္လႊင့္သည့္ အပူစြမ္းအင္ (Temperature ) ကို ကနဦး ခ်ိန္ညွိ ျခင္းျဖင့္ က်န္သည့္ အေရာင္မ်ား မွန္ကန္စြာ ထြက္ေပၚလာေစရန္ ေဆာင္ရြက္ျခင္းျဖစ္သည္ ဟု ဆို္ ပါသည္။

ဤ ေနရာတြင္ Colour ၏ Temperature ကို တိုက္ရိုက္ ဘာသာ ျပန္ဆို ျခင္းအားျဖင့္ သေဘာေပါက္လြဲ မွဳ ရွိနိုင္သျဖင့္ Colour Temperature ဟူ၍ သာ သံုးစဲြ ျခင္းက ပို၍ သင့္ျမတ္ မည္ ဟု ယူဆ သျဖင့္ မူရင္း အဂၤလိပ္ ဘာသာ အတိုင္း ပင္ သံုးစဲြ ပါမည္။

Colour Temperature အလိုက္ လႊမ္းမိုးသည့္ အေရာင္မ်ား

နံနက္ ခင္း၊ ညေန ခင္း ေနေစာင္း ေနခ်ိန္တြင္ ျမင္ရသည္ ျဖဴ နီ ညိဳ ျပာ ေရာင္စံု တိမ္ တိုက္ မ်ား ၏ အေရာင္သည္ ေန ေရာင္ ( Sun Ray ) က တိမ္တုိက္ မ်ားအား ရိုက္ ခတ္ရာ တြင္ ရိုက္ခတ္ရာ ေဒါင့္ (Angle) အေပၚတည္၍ တိမ္တိုက္ေပၚတြင္ ျဖစ္ေပၚ လာသည့္ ေရာင္ျပန္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ပါ သည္။ ယခု ေရးသားမည့္ Colour သည္ Light Source တစ္ခု မွ ထုတ္လႊင့္ လိုက္သည့္ Wave Length ကိုလိုက္ ကာ ပတ္၀န္း က်င္တြင္ စိုးမိုး လွ်က္ ရွိ သည့္ Colour အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။

ဤကဲ့ သို႕ အျပာ ႏွင့္ အနီ ေရာင္ ႏွင့္ အစိမ္း ေရာင္ တို႕ ၏ အခ်ိဳးကို တိုင္းထြာသည့္ Unit ကို Kelvin ဟု ေခၚသည္။ အတုိေကာက္ အားျဖင့္ K ျဖင့္ သတ္မွတ္ပါသည္။ ရူပေဗဒ ( Physics ) တြင္ အတိုင္းအထြာ အခ်ဥ္အတြယ္ မ်ားကို သီးျခား Unit မ်ားျဖင့္ ေဖၚျပပါ သည္။ ဥပမာ-One Foot, One Meter တို႕ တြင္ Feet ႏွင့္ Meter တို႕သည္ အရွည္၊ အကြာ အေ၀း တို႕ ၏ Unit ျဖစ္ျပီး One Pound, One Kilogram တို႕ တြင္ Pound ႏွင့္ Kilogram တို႕ သည့္ အေလးခ်ိန္ ၏ Unit ျဖစ္ပါသည္။ အလားတူ ပင္ Kelvin (K) သည္ Colour Temperature အတြက္ တိုင္းထြာ သည့္ Unit ျဖစ္ပါသည္။ အတိုေကာက္ (K) ျဖင့္ ေဖၚျပပါသည္။

အၾကမ္းအားျဖင့္ Colour Temperature ျမင့္ေသာ ေတာက္ပ ေနသည့္ ေကာင္းကင္ သည္ Kelvin Value မ်ားေသာ အျပာ ေရာင္ကို ထုတ္လႊတ္ ပါသည္။ Colour Temperature နိမ့္ သည့္ ဖေယာင္းတိုင္ မီး သည္ Kelvin Value နည္းေသာ အနီဘက္ သန္းသည့္ အေရာင္ ကို ထုတ္လႊတ္ပါသည္။

ေအာက္ ေဖၚျပပါ ဇယားသည္ Light Source အလိုက္ ထုတ္လႊတ္သည့္ Colour Temperature ေၾကာင့္ ထြက္ေပၚလာေသာ အေရာင္ မ်ားကို အၾကမ္း ဖ်ဥ္း ေဖၚျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အျမင့္ ဆံုး Colour Temperature ( 9,000 to 15,000) ရွိသည့္ ၾကည္လက္ ေတာက္ပေနသည့္ ေကာင္းကင္သည္ အျပာ ေရာင္ ထုတ္လႊတ္ပါသည္။ အနိမ့္ဆံုး Colour Temperature ( 1,200 to 1,500) အတြင္း ရွိသည့္ ဖေရာင္တိုင္ မီး သည္ အနီ ေရာင္ ထုတ္လႊတ္ပါသည္။

ေအာက္ပါ ဇယား မွာ Colour Temperature အလိုက္ အေရာင္မ်ား ကို အၾကမ္း ဖ်ဥ္း ျမင္သာ ရန္ ျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ အတိ အက် မဟုတ္ပါ။

Light Source
Colour Temp in K
Clear Blue Sky
9,000 to 15,000
Overcast Sky
6,000 to 8,000
Noon Sun and Clear Sky
6,500
Sunlight Average
5,400 to 6,000
Electronic Flash
5,400 to 6,000
Household Lighting
2,500 to 3,000
200-watt Bulb
2,980
100-watt Bulb
2,900
75-watt Bulb
2,820
60-watt Bulb
2,800
40-watt Bulb
2,650
Candle Flame
1,200 to 1,500


ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ ပတ္၀န္းက်င္၌လႊမ္းမိုးလွ်က္ရွိသည့္ Colour Tempreture အေပၚမူတည္ကာ ပံုမ်ား၌ လိုသည့္အေရာင္မရဘဲ သဘာ၀မက်သည့္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာ တတ္ပါသည္။ ျဖစ္သင့္သည့္ အေရာင္က တစ္မ်ိဳး ထြက္လာသည့္ အေရာင္က တစ္မ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါသည္။

ေအာက္ပါပံုမွာ ကမ္းေျခ၌ ေနမ၀င္မွီ မိနစ္အနည္းငယ္ အလိုတြင္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၀င္လု ဆဲဆဲ ေနေရာင္ကို ေနာက္ခံ ျပဳ ထားသည့္ ငွက္မ်ား ႏွင့္ သဲ ျပင္ေပၚတြင္ ေရႊေရာင္ ေတာက္ပ ေန သည့္ ေရာင္ျပန္ကို ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ၄င္းပံု သည္ ထိုအခ်ိန္ရွိ အလင္းေရာင္၏ Light Temperature အမွန္ကို Set လုပ္ကာ ရိုက္ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။



ေအာက္ပါပံုမွာ အထက္ရွိပံု ႏွင့္ တစ္ခ်ိန္ထည္းတြင္ ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္သည္။ ကြာ ျခားသည္မွာ Colour Temperature သာ ျဖစ္သည္။ ပံု ႏွစ္ပံု ႏွိဳင္းယွဥ္နိုင္ရန္အတြက္ Colour Temperature Setting ကို ခဲြျခား ရိုက္ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

အဆိုပါ ပံု မွာ ကင္မရာ၏Colour Temperature မမွန္သည့္ အတြက္ ေန၀င္ခ်ိန္၏ သဘာ၀ ကို မေပၚလြင္ ဘဲ ျဖစ္ေနသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သည့္ Colour Temperature Setting မွားေနေသာပံု ျဖစ္ပါသည္။



ညေနခင္း Light Source မွ ထုတ္လႊတ္သည့္ Colour Temperature သည္ ျမင့္ ေသာေၾကာင့္ အျပာေရာင္သမ္းေသာ အေရာင္ကို ထုတ္လႊတ္သည္။ ထိုအေရာင္ကို ကင္မရာရွိ White Balance ျဖင့္ Warming Tone ကို ျပန္၍ ခ်ိန္ညွိျခင္း (Compensate ) မရွိသည့္အတြက္ ညေနခင္း၏ Light Source က ထုတ္လႊတ္သည့္ အျပာ ေရာင္ လႊမ္းသြားျခင္း ျဖစ္သည္။

ဓါတ္ပံု သမားမ်ား အေနႏွင့္ မည္သို႕ေသာ အခ်ိန္ ႏွင့္ ေနရာတို႕၏ Light Source သည္ မည္သည့္ အေရာင္ကို ထုတ္လႊတ္သည္ကို သိရန္ လြန္စြာ အေရး ၾကီးပါသည္။ ၀ါ ရင့္ ဓါတ္ပံုသမားမ်ားသည္ ထို အခ်က္ကို မ်ားစြာ သတိထားၾကသည္။

Colour Temperature

Colour Temperature ကို ရူပေဗဒ ဘာသာ ရပ္ စကားျဖင့္ ဆိုရပါမူ “ Black Body “ တစ္ခု မွ ထုတ္လႊတ္သည့္ အလင္းေရာင္စဥ္ ( Spectrum of Light ) ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤေနရာ တြင္ Black Body ကို အက်ဥ္း မၽွ် ရွင္းရန္လို လာပါသည္။ Balck Body မွာ ရူပေဗဒ နယ္ပါယ္တြင္ အားလံုးေသာ Electromagnetic Radiation မ်ားကို စုတ္ယူ ထားသည့္ ရုပ္၀ထၳဳ ပစၥည္း တစ္ခုကို Idealize အျဖစ္ စံျပဳ ပံုေဖၚ ထားသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။

Balck Body သည္ Thermal Equilibrium ျဖစ္သည့္ ပံု မွန္ အပူ ခ်ိန္ တစ္ခုတြင္ Black Body Radiation ကို ေရာင္စဥ္ ( Spectrum ) အျဖစ္ ထုတ္လႊင့္ ပါသည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ ထုတ္လႊင့္ရာတြင္ Electromagnetic Wave Length အလိုက္ထြက္ ေပၚလာ သည့္ Temperature ကိုလိုက္ ၍ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ေပၚလာသည္။







( nm = Nanometer, 1 Nanometer = 1.0 × 10-7Centimeters )

Electromagnetic Wave Length အလိုက္ ျဖစ္ေပၚလာသည့္ အေရာင္မ်ား။

5000K သည္ အၾကမ္းဖ်ဥ္း အားျဖင့္ White Colour Wave Length ျဖစ္ျပီး ၊ 3000K သည္ Orange Colour Wave Length ျဖစ္ကာ 9000K ကဲ့သို႕ Colour Temperature ျမင့္လာ လွ်င္ Colour Distribution သည္ အျပာ ေရာင္ကဲ့ သို႕ ေအး ေသာ အေရာင္ ျဖစ္ေပၚလာပါသည္။ Colour Temperature နိမ့္ လာပါက လိေမၼာ္ ေရာင္ ကဲ့သို႕ ပူ ေသာ အေရာင္ ဘက္ သို႕ ေျပာင္းလာပါသည္။

ေအာက္ပါဇယား မွာ Kelvin Colour Temperature အလိုက္ အေရာင္ျပ ဇယား ျဖစ္ပါသည္။



ဤ ဘာသာ ရပ္သည္ က်ယ္၀န္းသည့္ ရူပေဗဒ ၏ Quantum Mechanics ပိုင္း ဆိုင္ရာ ဘာသာ ရပ္ ျဖစ္ပါ သည္။ သို႕ ျဖစ္၍ Colour Temperature ႏွင့္ အေရာင္မ်ား ဆက္စပ္ ေနမွဳ ကို ျမင္သာ ရံုမွ် ေဖၚျပရ ျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။

အေျခအေနအလိုက္ ေျပာင္းလဲသည့္ အေရာင္

အျဖဴေရာင္စကၠဴ တစ္ရြက္ကို လူ၏မ်က္ေစ့ျဖင့္ အမိုးအကာေအာက္တြင္ၾကည့္ သည္ျဖစ္ေစ ေနေရာင္ေအာက္တြင္ ၾကည့္သည္ျဖစ္ေစ အျဖဴ အျဖစ္သာ ျမင္သည္။ လူ ၏ ဥေႏွာက္ က ျဖည့္ ၍ ျမင္လိုက္ျခင္း ေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ စင္စစ္ အားျဖင့္မူ အျဖဴ ေရာင္ စာရြက္ ကို အမိိုး ေအာက္ တြင္ ၾကည့္ပါက ေန႕ခင္း အလင္း ေရာင္ ေတာက္ ေတာက္ ေအာက္တြင္ ျမင္ရသည့္ အျဖဴ စစ္စစ္ မဟုတ္ဘဲ အျပာေရာင္ အနည္းငယ္ သန္း ေနေပသည္။ ဖေရာင္းတိုင္ အလင္းေရာင္ ေအာက္တြင္ ၾကည့္ပါမူ အနည္းငယ္ လိေမၼာ္ ေရာင္ သန္းေနပါလိမ့္မည္။ သို႕ ေသာ္ လူ၏ ဥေႏွာက္က အားလံုးကို ခ်ိန္ညွိ ၍ ျဖည့္ ၾကည့္ကာ အျဖဴ ဟု သာ ျမင္လိုက္ သည္။ ကင္မရာကမူ အေျခ အေနေပၚ မူတည္ ေျပာင္းလဲသည့္ အတိုင္း ျမင္ရသည္။

ဤ အခ်က္ ကို အေျခခံ ကာ White Balance ကို ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္သည္။ အျဖဴ ကို ကင္မရာက အတိအက် မွတ္သားနိုင္လွ်င္ က်န္အေျခခံ အေရာင္မ်ား ႏွင့္ ဆင့္ ပြား အေရာင္မ်ား မွန္မည္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္း မွာ White Balance တြင္ အေျခ ခံ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ေသာ အနီ၊ အစိမ္း၊ အျပာ စသည့္ အေရာင္ သံုးေရာင္ကို အျဖဴ အျဖစ္ အခ်ိဳး အလိုက္ ခ်ိန္ ညွိျခင္း ျဖစ္ ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

White Balance အမွန္ ႏွင့္ အမွား။

ဓါတ္ပံု တြင္ White Balance မွန္ကန္ မွဳ မရွိျခင္း သို႕ မဟုတ္ White Balance Adjustment Function ကို Off လုပ္ထားပါက ပံုတြင္ အ၀ါေရာင္၊ အျပာ ေရာင္၊ အနီ ေရာင္ စသည့္ အေျခခံ အေရာင္မ်ား သန္း လာပါသည္။ အျဖဴ ေရာင္ အစစ္ ရေအာင္ ခ်ိန္ညွိ ထားသည့္ White Balance မွာ မူ အျဖဴေရာင္ အစစ္ကို အေျခခံကာ အေျခခံ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ သည့္ အနီ ၊ အစိမ္း ၊ အျပာ ႏွင့္ ဆင့္ပြား အေရာင္ မ်ားကိုပါ မွန္ေအာင္ ညွိေပးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ပါ ပံုမ်ားသည္ White Balance မမွန္သည့္ ပံုမ်ားတြင္ ေပၚထြက္လာသည့္ အေရာင္မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ျဖင့္ ပံုသည္ သဘာ၀မက် ေသာ Unrealistic အေရာင္မ်ား လႊမ္းလွ်က္ ရွိေနပါသည္။



ေအာက္ပါပံုမွာမူ White Balance အမွန္ ျဖင့္ ရိုက္ထားသည္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ စားပဲြ ႏွင့္ ပန္းအိုးသည္ အျဖဴ ေရာင္အစစ္ ေပၚထြက္ ေနပါသည္။



ကင္မရာတြင္ အေရာင္ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိသည့္ PreSetting မ်ား။

ကင္မရာ အားလံုး နီးပါး ေလာက္ တြင္ အေရာင္ျပန္ခ်ိန္ညွိ သည့္ White Balance Control System ပါရွိပါသည္။ ေအာက္ပါ Function မ်ားသည္ ကင္မရာ အမ်ားစု တြင္ ပါ သည့္ အသင့္သံုးရန္ ထည့္သြင္း ထားသည့္ White Balance Function မ်ား ျဖစ္ၾကပါသည္။


Automatic White Balance

အလြယ္ဆံုးမွာ Auto White Balance ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ Firmware က အေရာင္ကို အလို အေလွ်ာက္ ျပန္ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ အေျခအေန ေပၚလိုက္ကာ White Balance ကို ကင္မရာက လိုက္၍ ညွိေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ေသာ္ ေနရာတိုင္းတြင္ စိတ္ခ်၍ မရပါ။ လူ၏ စိတ္တုိင္းက် အေရာင္ မရနိုင္ပါ။ ထိုအခ်ိန္တြင္ လူက မိမိ စိတ္တိုင္းက် ျပန္ ညွိ ရပါမည္။

ေအာက္ပါ ပံုမွာ Auto White Balance ျဖင့္ အေဆာက္အဦးအတြင္း ရိုက္ထား ေသာ ပံု ျဖစ္သည္။ အျပင္ ဘက္တြင္ တိမ္ဖံုးေနေသာ အခ်ိန္ ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္္ ပံု တြင္ ျပင္ပ ရွိ Cloudy ၏ Colour Temperature က လႊမ္း မိုး ကာ သဘာ၀ မက်ေသာ အျပာ ေရာင္ လႊမ္းေနျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Auto White Balance က ဤ မွ် အထိ အနဳ စိတ္ ကေလးမ်ား ကို မွတ္သား နိုင္စြမ္း မရွိဟု ဆိုရပါမည္။



ေအာက္ပါပံုသည္ အဆိုပါပံုကိုပင္ Cloudy White Balance ျဖင့္ ျပန္ရိုက္သည့္အတြက္ သဘာ၀ က်ေသာ Warm Golden Colour ျဖင့္ လွပ စြာထြက္လာသည္။



ေအာက္ပါ ခေလး ငယ္ ပံု ကို Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ပတ္၀န္း က်င္ရွိ Colour Temperature ျမင့္ေနသျဖင့္ အသားရာင္မွာ အျပာဘက္ သို႕ လုေန သည္ ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္သည္။



အဆိုပါပံုကိုပင္ White Balance အား Shade သို႕ ေျပာင္းကာ ရိုက္ရာတြင္ ေအာက္ပါ ပံုကဲ့သို႕ အသားေရာင္မွာ သဘာ၀ Warming Colour ျဖစ္လာသည္ ကိုေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ Direct Sun Light ေအာက္တြင္ပင္ Warming Colour လို အပ္ပါက Auto White Balance မသံုးဘဲ Shade ကိုသံုးရသည္လည္း ရွိပါသည္။




Direct Sun Light

ေနေရာင္ ေအာက္ တြင္ တိုက္ ရိုက္ သံုးရန္ အတြက္ ကင္မရာက ေပး ထားသည့္ White Balance Setting ျဖစ္ပါသည္။ Clear Sky ၏ Colour Temperature သည္ 6500K ခန္႕ ရွိေသာ အျပာနုေရာင္ လႊမ္းသည့္ အေနအထားတြင္ရွိသည္။ ယင္းကို သဘာ၀ အျမင္ အေရာင္အတိုင္း ေပၚလာေစရန္ Warming ဘက္သို႕အနည္းငယ္ လုကာ ျပန္ ညွိ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္အားျဖင့္ ဆိုရပါေသာ္ ကင္မရာ က Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။


Cloudy

ေန႕ခင္း တိမ္ဖံုးေနသည့္ အေျခအေန တစ္ရပ္ ၏ Colour Temperature သည္ 6000K မွ 8000K အတြင္းရွိ အျပာေရာင္လႊမ္းသည့္ အေျခအေနျဖစ္သည္။ ယင္းကို ကင္မရာ က Cloudy Setting ျဖင့္ ျပန္ခ်ိန္ွညိွ ( Compensate ) ကာ Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။


Shade

ေန႕ခင္း၌ အရိပ္ ေအာက္တြင္ရွိေနသည့္ Subject ကို ရိုက္လွ်င္ Day Light တြင္ ရိုက္သည္ ထက္ျပာ ေန တတ္ပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ အမိုးေအာက္ ရွိ Colour Temperature သည္ Kelvin Value ျမင့္ သည့္ ( 8500K ခန္႕ ) အျပာေရာင္ လႊမ္း ေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ေန႕ ခင္း တြင္ အမိုးေအာက္ရွိ Subject ကို ရိုက္ပါက ဤ Setting က အျပာ ေရာင္ကို Warm Tone ျဖင့္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ညွိ ( Compensate ) ေပး ပါသည္။ ေန႕ ခင္း Day Light တြင္ ရိုက္လွ်င္ လည္း ဤ Setting သည္ ကင္မရာက Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။


Flash

Flash သည္ Day Light ထက္ အနည္း ငယ္ ပို၍ ေအး ေသာ အေရာင္ ကိုေပး သည္။ Flash ၏ Colour Temperature သည္ 5400K မွ 6000K ခန္႕ အတြင္းရွိသည့္ စိမ္းျပာ အေအးေရာင္ ကို ေပးသည့္ Cooling Colour Temperature ျဖစ္သည္။ Flash ကို အဓိက ထား သံုးရမည့္ ေနရာ တြင္ Flash ၏ Colour Temperature အရ ထြက္လာမည့္ စိမ္းျပာ ေရာင္ကို ပံု မွန္ ျဖစ္လာေစရန္ Warm Tone ျဖင့္ Compensate လုပ္ ေပးျခင္း ျဖစ္သည္။ အခ်ဳပ္မွာ ဤ Setting သည္လည္း ကင္မရာက Warm Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ပင္ ျဖစ္ပါသည္။


Tungsten

Tungsten Filament ျဖင့္ လင္း သည့္ မီးလံုး မွ ထြက္လာသည့္ အလင္းသည္ Day Light ထက္ Orange ေရာင္ ပို၍ သန္းပါသည္။ Tungsten ၏ Colour Temperature သည္ မီးလံုး ၏ Watt ေပၚ မူတည္၍ 2500K မွ 3000K အတြင္းရွိ ပါသည္။ အဆိုပါ မီးေရာင္ ေအာက္ တြက္ ရိုက္ပါက Suject သည္ လိေမၼာ္ ေရာင္ အနုဳ ၊ အရင့္ စသည္ တို႕ ျဖင့္ လႊမ္း လာတတ္ သည္။ ကင္မရာ တြင္ပါသည့္ Tungsten ( Incandescent ) Setting က အျပာလႊမ္းသည့္ Cooling Colour ျဖင့္ ျဖည့္ ကာ ခ်ိန္ညွိ ေပးမည္ ျဖစ္သည္။ Tungsten ေၾကာင့္ ထြက္ ေပၚလာသည့္ Warming Colour မ်ားကို ကင္မရာက Cooling Tone ျဖင့္ Compensate လုပ္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။


Fluorescent light

အရပ္အေခၚအားျဖင့္ မီးေခ်ာင္း အေရာင္ျဖစ္ ပါသည္။ Fluorescent ၏ Colour Temperature သည္ အသံုးျပဳသည့္ Sodium-Vapour Lamp, Warm White Fluorescent, Day Light Fluorescent စသည္ တို႕ အေပၚ မူတည္၍ 2700K မွ 6500K အထိ ရွိပါသည္။ Colour Temperature 2700K ျဖစ္သည့္ အနိမ့္ ပိုင္း တြင္ Warming ဘက္သို႕ အေရာင္သန္း ၍ အမ်ားစုမွာ 5000K မွ 6500K အတြင္း ျဖစ္ၾကသည္။ ထို႕ေၾကာင့္ အဆိုပါ Fluorescent Colour Temperature အျမင့္ ပိုင္း တြင္ Cool Colour ျဖစ္ သည့္ အစိမ္း နု မွ စတင္ကာ အျပာေရာင္ အထိ အေရာင္ သန္း လာသည္။ ေယဘူယ် အားျဖင့္ ဤ Setting သည္လည္း ကင္မရာက Warm (Red) Tone ကို ျဖည့္ ေပးသည့္ Setting ျဖစ္ပါသည္။

သို႕ ရာတြင္ Fluorescent သည္ အမ်ိဳး အစား မ်ားစြာ ရွိပါသည္။ အထက္တြင္ ေဖၚျပခဲ့သည္မွာ သာမန္ အိမ္သံုးအမ်ိဳး အစားမ်ားကိုသာ ေဖၚျပ ထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။

လမ္း မ်ားတြင္ ထြန္း ထားသည့္ Low pressure sodium Street lights သည္ Wave Length 589nm ( Nanometer- 1 Nanometer = 1.0 × 10-7 Centimeters ) ရွိေသာ Monochromatic Light Source ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ လိေမၼာ္ေရာင္ သန္းသည္။ ဤ ေနရာ တြင္ အထက္ ပါ Setting သံုး၍ အဆင္ မေျပ နိုင္ပါ။

အထက္ပါ PreSetting မ်ား ၏ Colour Temperature မ်ားသည္ ကင္မရာ တစ္ခု ႏွင့္ တစ္ခု အနည္း ငယ္ ကဲြ လဲြ နိုင္ပါသည္။

Nikon ကင္မရာမ်ား၏ Colour Temperature Setting မွာ ေအာက္ပါ အတိုင္း ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရွိရပါ သည္။

(1)

ကင္မရာတြင္
 ေပးထားသည့္ White Balance Options 
(ကင္မရာတြင္မူ သေကၤတျဖင့္သာ
 ျပထားပါသည္။)
(2)
Colum (1) ပါ Option တြင္ ျပထား သည့္ Light Source တစ္ခု ျခင္းစီ၏ Colour Temperature  မ်ား။
(3)
ကင္မရာတြင္ ေပးထားသည့္ White Balance Option မ်ားကို 
အသံုးျပဳ ရမည့္ အေနအထား။
Auto
3500K to 8000K
ကင္မရာက white Balance ကို သူ႕အလို အေလွ်ာက္ ခ်ိန္ညွိ ေပးလိမ့္မည္ ျဖစ္သည္။
Incandescent
3000K
Tungsten ျဖင့္ လင္းသည့္ အိမ္သံုးမီးလံုး မ်ား ေအာက္တြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါသည္။
Fluorescent
From Sodium-Vapour Lamp- 2700K to High Temperature Mercury-vapour-7200K
Tungsten ျဖင့္ လင္းသည့္ မီးမဟုတ္ဘဲ သာမန္အေခၚ လွ်ပ္ကူးကာ လင္းသည့္ မီးေခ်ာင္း အေရာင္မ်ားမွာ အၾကမ္းအားျဖင့္ (၇) မ်ိဳးခန္႕ရွိပါသည္။ အဆိုပါ Tungstang မီး မဟုတ္သည့္ Light Source မ်ား ၏ ေအာက္တြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါသည္။
Direct Sun Light
5200K
ေနေရာင္ တိုက္ရိုက္ ထိေရာက္ေနသည့္ Subject ကို ရိုက္ရာတြင္ သံုးရန္ ျဖစ္ပါ သည္။
Flash
5400K
ကင္မရာတြင္ ပါသည့္ Falsh ျဖစ္ေစ၊ Optional Flash ျဖစ္ေစ သံုးသည့္ အခ်ိန္တြင္ အသံူးျပဳ ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
Cloudy
6000K
တိမ္ဖံုး ေနသည့္ ေန႕ခင္းအခ်ိန္တြင္ သံုး ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
Shade
8000K
ေန႕ခင္းတြင္ Subject သည္ အမိုး ေအာက္ တြင္ ရွိေနသည့္ အခ်ိန္တြင္ အသံုးျပဳ ရန္ ျဖစ္ပါသည္။
မွတ္ခ်က္- Colour Temperatur နိမ့္က Warm Tone ( လိေမၼာ္၊ အနီ ) စသည့္ အေရာင္မ်ား လႊမ္း လာမည္ျဖစ္ျပီး ၊  ျမင့္လာရင္ Cooling Tone ( စိမ္းျပာ၊ အျပာ) စသည့္ အေရာင္မ်ား လႊမ္းလာ မည္ျဖစ္ပါမည္။ ကင္မရာတြင္ ေပးထားသည့္ White Balance Options မ်ားကို သံုးျခင္း ျဖင့္ Light Source အလိုက္ လႊမ္းေနသည့္ အေရာင္မ်ားကို ဆန္႕က်င္ဘက္ အေရာင္မ်ားျဖင့္ (အေအးေရာင္ လြမ္းေနပါက အပူေရာင္ျဖင့္ လည္းေကာင္း ၊ အပူေရာင္ လႊမ္း ေနပါက အေအးေရာင္ ျဖင့္ လည္းေကာင္း ) -  ျပန္လည္ခ်ိန္ညွိ ( Compensate ) လုပ္ေပးမည့္ Setting မ်ား  ျဖစ္ပါသည္။

အထက္ပါ Camera Preset မ်ားကို မသံုး ဘဲ Colour Temperature ကို သီးျခား စိတ္ၾကိဳက္ ေရြး ခ်ယ္ အသံုးျပဳ လိုပါက 2500K မွ 10,000K အထိ ေရြး ခ်ယ္ နိုင္ပါသည္။


4598K


5477K

အထက္ပါ သိမ္း ငွက္ ကို Colour Temperature ႏွစ္မ်ိဳး ျဖင့္ ရိုက္ ကူးထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္ ။ ပံု ႏွစ္ပံု ၏ အေရာင္ ကြာ ျခားခ်က္ ကို ျမင္ နိုင္ပါသည္။ Colour Temperature ျမင့္ေသာ 5477K ပံုသည္ အျပာေရာင္ အနည္းငယ္ လႊမ္းေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ျပီး Colour Temperature နိမ့္ေသာ 4598K ပံုသည္ အနီေရာင္ ဘက္သို႕ အနည္းငယ္ လႊမ္းေနသည္ ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။

ဤၽေနရာတြင္ မ်က္ေစ့ လယ္ နိုင္သည့္ သည့္ အခ်က္ တစ္ခ်က္ ရွိပါသည္။ ယင္း မွာ ကင္မရာ White Balance PreSetting ကေပးသည့္ အေရာင္ ႏွင့္ ျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္ ကေပးသည့္ အေရာင္ တို႕ ျဖစ္ပါ သည္။ Cloudy ၏ျပင္ ပပတ္၀န္းက်င္ က ေပး ေသာ အေရာင္ သည္ Cooling Tone ျဖစ္ျပီး ကင္မရာ White Balance PreSetting - Cloudy က ေပးေသာ အေရာင္ မွာ Warming Tone ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ White Balance PreSetting က ေပးေသာ အေရာင္မွာ ျပင္ပ ပန္၀န္းက်င္ အေရာင္ ကို ခ်ိန္ညွိရန္ အတြက္ သီသန္႕ စီစဥ္ ေပးထား သည့္ Compensate Colour သည္ ျဖစ္သည္ ကိုသတိျပဳ ရပါမည္။



အထက္ပါ White Balance သေကၤတ ပံု မ်ား ၏ တစ္ခုျခင္း အလိုက္ အထက္တြင္တဲြ၍ ျပထားသည့္ အေရာင္မ်ားမွာ အဆိုပါ သေကၤတပါ အေျခအေနတြင္ ျပင္ပ ပတ္၀န္း က်င္၌ အမွန္ ျဖစ္ေပၚ ေနသည့္ အေရာင္ နမူနာ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာပါ သက္ဆိုင္ရာ သေကၤတ အလိုက္ Prset White Balance မ်ားက ျပထားသည့္ နမူနာ အေရာင္မ်ား ၏ ဆန္႕ က်င္ ဘက္ အေရာင္ျဖင့္ ျပန္ လည္ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။ ဥပမာ အားျဖင့္ Shade ၏ ျပင္ပ ပတ္၀န္းက်င္ ရွိ အမွန္အေရာင္မွာ Cooling Tone အျပာ ေရာင္ ျဖစ္ပါသည္။ ကင္မရာ ၏ Shade Symbol ျဖင့္ ျပထားသည့္ Setting က Warm Tone ျဖင့္ Compensate လုပ္ကာ ျပန္ ညွိေပးမည္ျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ပါ ပံုမွာ ကင္မရာ မ်ား၏ Preset White Balance Symbol Setting မ်ား က သက္ဆိုင္ရာ PreSet Setting အလိုက္ Compansate လုပ္ေပးမည့္ Colour မ်ား ျဖစ္ပါသည္။





Preset ( Manuel, Custom) White Balance.

White Balance ကို ျပန္လည္ Setting လုပ္ကာ ကင္မရာ ကို အေရာင္ အမွန္ မွတ္ ေစသည့္ နည္း ဟု ဆိုရပါမည္။ သဘာ၀ အေရာင္ ( Natural Colour ) တစ္ခုကို အလင္းေရာင္ တစ္ခု ေအာက္တြင္ ရိုက္ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ ကင္မရာသည္ သဘာ၀ အေရာင္အတိုင္း မွတ္သား ပံု ေဖၚ ေပးနိုင္ပါက အျခား အေရာင္မ်ားကို လည္း အဆိုပါ Setting ျဖင့္ပင္ အမွန္ အေဖၚ ထုတ္ ေပးနိုင္ေပလိမ့္မည္။ အထူးသျဖင့္ Energy Saving အလင္း ေရာင္ ေအာက္တြင္ စမ္း သင့္သည္။ ဤ နည္းက ပို မို တိက် သည့္ Whate Balance ကို ရေစပါသည္။

ကင္ မရာ တိုင္းတြင္ ဤ ကဲ့သို႕ Preset လုပ္သည့္ နည္း ရွိသည္။ Nikon ကင္မရာ တြင္မူ White Balance ကို Control Panel တြင္ Pre ေပၚလာသည့္ အထိ ေရႊ႕ျပီး ေနာက္ Pre မွိတ္တုတ္ မွိတ္တုတ္ ၆ စကၠန္႕ ေလာက္ ျဖစ္ေနစဥ္ အတြင္း Lens ေရွ႕ ၌ စကၠဴအျဖဴ ( ကဒ္ျပား အျဖဴ ) သို႕ မဟုတ္ Gray Card ကို Frame အျပည့္ ထားကာ Shutter Release ကို အဆံုး ႏွိပ္ခ် လိုက္ ျခင္း ျဖစ္သည္။



White Balance ခ်ိန္ ညွိ ရန္ Lens ေရွ႕တြင္ အျဖဴေရာင္ ကာထားသည့္ ပံု။

ဤ သို႕ ျဖင့္ ကင္မရာသည္ White Balance Value ကို မွတ္လိုက္ကာ အျဖဴ သို႕ မဟုတ္ အညိဳ ေရာင္ကို d-0 အျဖစ္ သတ္မွတ္ ၍ Save လုပ္ထား လိုက္သည္။

ဤ သတ္မွတ္ ခ်က္ ျဖင့္ အျခားေသာ အေရာင္ မ်ားကို လည္း မွန္ကန္ ေအာင္ ျပန္လည္ ခ်ိန္ ညွိေပးပါ သည္။ တိက်ေသာ Whait Balance နည္း ျဖစ္ပါသည္။ အဆုိပါ d-0 ကို အေျခ ျပဳကာ d-1, d-2, d-3, d-4 စသည္ျဖင့္ presets မ်ားကို ပြားနိုင္ပါသည္။ အဆိုပါ Preset လုပ္နည္းမ်ားကို ကင္မရာမ်ား၏ သက္ဆိုင္ရာ လက္စဲြ စာအုပ္ ( Manual ) မ်ားတြင္ အေသးစိတ္ ေရးသားေဖၚ ျပထားပါသည္။

Auto ႏွင့္ Manual Preset Whate Balance ပံုမ်ား။

ေအာက္ပံု ကို Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္တားျခင္း ျဖစ္သည္။ အေရာင္ ထိုင္းေနသည္ကို ျမင္ နိုင္ပါ သည္။



ေအာက္ပါပံုမွာ အဆိုပါပံု ကို ပင္ Manual ( Custom ) White Balance ျဖင့္ ရိုက္ ထားျခင္းျဖစ္သည္။ အေရာင္ ပို၍ စို လာကာ Colour Saturation ပို တက္လာသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။



ေအာက္ပါ အခမ္းတြင္းပံုကို ရိုက္ရာတြင္ White Balance အား Auto WB- Tungsten WB – Preset ( Manual ) WB တို႕ျဖင့္ သံုးမ်ိဳး ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ၾကည့္သူ၏ ညာဘက္ အစြန္ရွိ ပံုသည္ အေရာင္ အမွန္ ဆံုး ျဖစ္သည္ကို ေတြ႕ ရွိရပါသည္။


Left to right: Automatic, Tungsten and Preset white balance settings.

ဤေနရာတြင္ Manual ( Custom) White Balance က အေရာင္ အမွန္ဆံုး ထုတ္ေပး သည္ကိုေတြ႕ ရပါသည္။

ေအာက္ပါ ရွဳ ခင္း ပံု (၁) ကို Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္ ထားကာ ပံု (၂ ) ကို Custom ( Manual ) White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ Auto White Balance ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု (၁) တြင္ အေ၀းရွိ ေတာင္ တန္း သည္ အနည္းငယ္ အျပာ ေရာင္သန္း ေနသည္ ကို ေတြ႕ ရမည္ ျဖစ္သည္။ Auto White Balance က မူလ အျပာေရာင္ကို ဖယ္ရွား ျခင္း မရွိဘဲ ပံု ၏ အဓိက အခ်က္ ျဖစ္သည့္ Cool Feeling ကိုေပး သည္။ Custom White Balance ျဖင့္ ရိုက္ ထားသည္ ပံု (၂ ) မွာ မူ Cool Colour ျဖစ္သည့္ အျပာ ေရာင္ကို ေလွ်ာ့ခ်လိုက္သျဖင့္ ေတာင္တန္း ႏွင့္ ေရျပင္တို႕၏ Cool Feeling ေျပာက္ သြားသည္။ Custome White Balance သည္ အျမဲတန္း အဆင္ေျပ ေနသည္ဟု လည္းဆိုရန္ ခက္ပါသည္။

( ပံု-၁ )


( ပံု-၂ )


Custom White Balance ၏ အားသာခ်က္ ႏွင့္ အားနည္းခ်က္။

အားသာခ်က္
Light Source ၏ Colour Temperature ကို အတိအက် ဆံုးျဖတ္ ေပးနိုင္သည္။ White Balance ကို တိက်စြာ Set လုပ္နိုင္သည္။

အားနည္းခ်က္
သို႕ရာ တြင္ Light Source ၏ Colour သည္ ပံု ( Image ) ၏ အစိတ္အပိုင္း ငယ္တစ္ခုသာ ျဖစ္ေနပါက White Balance ကို ေရြးရ ခက္ေနတတ္သည္။ ထို အေျခအေနမ်ိဳးတြင္ Auto White Balance သို႕မဟုတ္ အသင့္ ေပးထားသည့္ Preset White Balance မ်ားကို သံုးသင့္သည္။

အေကာင္းဆံုး စြမ္း ေဆာင္နိုင္မွဳ ။
Colour Signal ကို အတိအက် ေပး နိုင္သည့္ သဘာ၀ အလင္း ေရာင္ ျဖင့္ ရိုက္ကူးရာတြင္ အေကာင္းဆံုး ပံုကို ထုတ္ ေပး နိုင္သည္။

အထက္ပါ Custom White Balance ၏ အားသာခ်က္ ႏွင့္ အားနည္းခ်က္ အယူအဆမွာ ဓါတ္ပံု ေဆာင္း ပါးရွင္ တစ္ဦး ျဖစ္သူ Ron Bigelow ၏ အယူအဆ ျဖစ္ပါသည္။

အထက္တြင္ ေဖၚျပ ခဲ့သည္မွာ သဘာ၀ အေရာင္ ကို အနီးစပ္ ဆံုးရ နိုင္ရန္ ခ်ိန္ညွိ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ယခင္ မွတ္စု မ်ားတြင္ မၾကာ ခဏ ဆိုခဲ့ သည့္ အတိုင္း ဓါတ္ပံု သည္ အနု ပညာ တစ္ရပ္ျဖစ္သျဖင့္ မည္သည့္ နည္း ဥပေဒ ကိုမွ အေသ စဲြ ထား ရန္မဟုတ္ဘဲ မိမိ စိတ္ၾကိဳက္ ဖန္ တည္း နိုင္ပါသည္။


White Balance ျဖင့္ အေရာင္ အမ်ိဳးမ်ိဳး ကို လွပစြာဖန္ တည္း ထားသည့္ ပံု။

ညေနခင္း ေန၀င္ခ်ိန္ ကို ေရႊ၀ါ ေရာင္အစား အျပာ ေရာင္ လုပ္လိုလွ်င္လည္း White Balance ကို Set လုပ္၍ ရပါသည္။ နံနက္ ေနထြက္ ခ်ိန္ ကိုလည္း ပန္းေရာင္ ခ်ယ္သ လိုပါက ခ်ယ္သလို႕ ရပါသည္။ Manual Preset လုပ္ရာတြင္ အျဖဴ ေရာင္ White Card ကိုမသံုး ဘဲ အျခားအေရာင္ ႏွင့္ စမ္း လို က လည္း စမ္း နိုင္ပါသည္။ ကင္မရာ ကလည္း သူ႕ နည္း သူ႕ ဟန္ ႏွင့္ အေရာင္မ်ားကို မွတ္ပါ လိမ့္ မည္။ ထြက္ လာသည့္ အေရာင္သည္ မိမိ စိတ္ၾကိဳက္ ျဖစ္ ဘို႕ သာလိုပါသည္။

မည္သို႕ပင္ ဆိုခဲ့ေစကာ မူ White Balance ကို အေကာင္းဆံုး အသံုးခ်ရန္အတြက္ အခ်ဳပ္အား ျဖင့္ အၾကံ ျပဳလိုသည္မွာ-

- စမ္းရိုက္ၾကည့္ပါ၊
- White Balance ကို ျပန္စစ္ ၾကည့္ပါ၊
- လိုအပ္သည့္ အေရာင္ မရပါက White Balance ကို ျပန္ ညွိပါ၊
- ေနာက္ထပ္ ရိုက္ၾကည့္ပါ၊
- မလိုသည့္ ပံုမ်ား ဖ်က္လိုက္ပါ၊
- အမွန္အကန္လိုသည့္ ပံုကို သိမ္းထားပါ။

အခ်ိန္လည္းမကုန္ ေငြလည္းမကုန္သည့္ နည္းစနစ္ ျဖစ္ပါသည္။

White Balance အမ်ိဳးမ်ိဳးတို႕၏ နမူနာပံုမ်ား။









Credits: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...