ရွဳေဒါင့္အမ်ိဳးမ်ိဳးမွ ေန၍ ရိုက္ကူးျခင္း - Camera Angle

စကားဦး။

Camera Shooting Angle ႏွင့္ပတ္သက္၍ ကၽြန္ေတာ္၏ အခ်ိဳ႕ေသာ မွတ္စုမ်ားတြင္ တစ္စြန္းတစ္စ ေရး သားခဲ့ဘူး ပါသည္။ သို႕ရာတြင္ ဤ အေရးၾကီးသည့္ အေၾကာင္းအရာတစ္ခု သီးျခားေရးသားရန္ က်န္ေနေသးသည္ကို သတိမျပဳမိခဲ့ပါ။ ဓါတ္ပံု ႏွင့္ပတ္သက္၍ စုေဆာင္းထားသည့္ မွတ္တမ္းမွတ္ရာမ်ား၏ စာပံု ေအာက္တြင္ နစ္ေနခဲ့ပါသည္။ ဓါတ္ပံုရိုက္ရာတြင္ အေရးၾကီးသည့္ အခ်က္တစ္ရပ္ကို လစ္ဟာေစခဲ့ ပါသည္။

သို႕ေသာ္ မိတ္ေဆြ လူငယ္တစ္ဦး ျဖစ္သူ ေတာင္ကိုရီးယားမွ Ko Kaung Latt Aung က ၄င္း၏ ပံု တစ္ပံုတြင္ -

“ အန္ဂယ္ ေကာင္းတခုကို ရဖို႕အတြက္ ဒူးဘဲ ေထာက္ရရ ကုန္းကုန္းကြကြ နဲ႕ပဲ ရိုက္ရရ … လွဲခ်လိုက္ဘို႕ လည္း အကၽြန္နုပ္ ဘယ္တုန္းကမွ ၀န္မေလးခဲ့ပါ…. ပတ္၀န္းက်င္ကိုလဲ ဂရုမစိုက္ခဲ့ပါ၊ ဒီ စကားမွန္ပါက Web Cam နဲ႕ ရိုက္ေတာင္ ပံုေကာင္း ထြက္ပါေစသား …. ခြိ ခြိ .. “ လို႕ ေရးထားသည္ကို ဖတ္လိုက္ရပါ သည္။ သူကေတာ့ ေနာက္သည့္ ပံုစံ ကေလး ျဖင့္ ေရးခဲ့ေစကာမူ အဆိုပါစကားသည္ အလြန္မွန္သည့္ စကားျဖစ္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ လစ္ဟင္းေနသည့္အပိုင္းကို ျပန္ၾကည့္ရန္ ေစ့ေဆာ္လိုက္သကဲ့သို႕ ျဖစ္ေစပါ သည္။ သို႕ ႏွင့္ ဤ မွတ္စုေလး ေရး ျဖစ္လိုက္ပါသည္။

What’s my Angle?

ဓါတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ မည္ကဲ့ သို႕ေသာ Angle က ရိုက္သည္ ဆိုသည့္ My Angle ဆိုေသာ စကားရပ္ ကို ေဆာင္းပါးတစ္ခုတြင္ “ ရိုးရိုးေလး ေျပာရ ရင္..ဘယ္ေနရာ ကေနျပီး ဓါတ္ပံု ရိုက္သလဲဆိုတဲ့ ေနရာ နဲ႕ Subject တို႕ ရဲ႕ အေနအထားပါဘဲ ။ “ လို႕ အဓိပၼါယ္ ဖြင့္ ထားသည္ကို ေတြ႕ ခဲ့ ရပါသည္။ မ်ားေသာ အားျဖင့္ ဓါတ္ပံု အေပ်ာ္တန္း ရိုက္သူ လူသစ္ မ်ား အေနႏွင့္ မတ္တပ္ ရပ္ ကာ Subject အား မ်က္နွာ မူ၍ ခလုပ္ ႏွိပ္ လိုက္သည္က မ်ားၾကပါသည္။

ေနရာေျပာင္း၍ ၾကည့္ပါ။

ေနရာေျပာင္းၾကည့္ ျခင္းကို အနီးဆံုး ဥပမာ ေပးရပါလွ်င္ ကြန္ျပဴတာ စာပဲြတြင္ ထိုင္ကာ ၾကည့္ရိုးၾကည့္စဥ္ ပံုစံျဖင့္ ကြန္ျပဴတာကို ၾကည့္ေနရာကေန မတ္တပ္ ရပ္ကာၾကည့္လိုက္ပါ။ ျမင္ကြင္းသည္ ျမင္ေနၾက ျမင္ ကြင္း မဟုတ္ေတာ့ဘဲ တစ္မ်ိဳး ထူးျခားလာပါ လိမ့္မည္။ ယင္းေနာက္ ထုိင္ေနသည့္ ကုလားထုိင္ ေပၚတြင္ မတ္တပ္ ရပ္ကာ အေပၚစီးမွၾကည့္ပါ။ ထိုအခါ စာပဲြ ေပၚရွိ ေကာ္ဖီ ခြက္ ၊ ေဘာလ္ပင္ ၊ မွတ္စု စာအုပ္ စသည္တို႕ပါ ပါလာကာ ပို၍ ထူးသည့္ ျမင္ကြင္း တစ္ရပ္ကို ျမင္ လာရေပမည္။

ထို႕ေနာက္ ျပန္ထိုင္ကာ စားပဲြႏွင့္ မ်ဥ္းတေျပးတည္း (Level) မွျပန္ၾကည့္ပါ။ ယင္းေနာက္ ေအာက္ သို႕ နည္းနည္း ေလွ်ာ ထုိင္ ကာ ျပန္ၾကည့္ ပါ။ ေနရာ အမ်ိဳး မ်ိဳးမွ ေန၍ မတူညီ ျမင္ကြင္း အမ်ိဳး မ်ိဳးကို ျမင္ရေပ လိမ့္မည္။ ဆိုလိုသည္မွာ အရာ ၀ထၳဳ တစ္ခု ထဲကိုပင္ ေနရာ အမ်ိဳးမ်ိဳး မွ ေန၍ ၾကည့္ ျခင္း ျဖင့္ ထူးျခား သစ္လြင္သည့္ ျမင္ကြင္း အမ်ိဳးမ်ိဳး အျဖစ္ ျမင္လာမည္ ျဖစ္ပါသည္။

အဆုိုပါ ဥပမာကို ဓတ္ပံု ရိုက္ရာတြင္ အသံုးျပဳပါက ပံုမွန္ ျငီးေငြ႕ဘြယ္ရာ ျမင္ကြင္း မွေန၍ ေဖါက္ထြက္ သြားနိုင္ ပါလိမ့္မည္။



အထက္ပါ နမူနာပံုကို အိႏၵိယရွိ Taj Mahal တြင္ ေအာက္မွပင့္ကာ ရိုက္ကူးထားသည့္ပံု ျဖစ္ပါသည္။ လမ္း ေပၚတြင္ လူကို ပက္လက္လွန္ကာ ရိုက္ကူးခဲ့ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤကဲ့သို႕ပံုကို နမူနာထားကာ စိတ္ကူးကြန္႕ျမဴး ၍ အလားတူ အျခားေသာ စိတ္ကူးသစ္မ်ား ပြားမ်ားနိုင္ပါလိမ့္မည္။

Taj Mahal ကဲ့သို႕ ကမၻာလွည့္ ခရီးသည္ မ်ားျပားလွသည့္ ေနရာ၏ လမ္းေပၚတြင္ ပက္လက္ လွန္ေနရာမွ စိတ္ၾကိဳက္ Subject ေတြ႕သည္အခ်ိန္တြင္ ကင္မရာခလုပ္ ႏွိပ္လိုက္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



အထက္ပါ ပံုမွာ မူ Taj Mahal ပံု ႏွင့္ ဆန္႕က်င္ဘက္အျဖစ္ အထက္စီးမွ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရိုက္ ရိုးရိုက္စဥ္မွ ခဲြထြက္ကာ အျမင္ဆန္း ေစရန္ ဤကဲ့သို႕ ရိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



အထက္ပါ ခေလးပံုမွာမူ ရိုက္ရိုးရိုက္စဥ္ပံုစံ အတြင္းမွာပင္ ရွိသည္ဟု ဆိုနိုင္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ ခေလး ငယ္ ေလးဘက္ေထာက္ ေနသည့္အခ်ိန္တြင္ သူ၏မ်က္ေစ့ Level အတိုင္း ျဖစ္ေစရန္ ၀မ္းလွ်ားထိုးေမွာက္ ကာ ရိုက္ ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။ ဤ နည္းသည္ ခေလးငယ္မ်ားကို ရိုက္ရာတြင္ အေကာင္းဆံုး နည္း ျဖစ္ပါသည္။

ထူးျခားသည့္ျမင္ကြင္း ဖန္တည္းေရးအတြက္ လုပ္ေဆာင္သင့္သည့္ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္ကို ေအာက္ ပါအတိုင္း အၾကံ ျပဳ ထားပါသည္။

၁။ Lower Perspective ရေစရန္ ထိုင္ခ်လိုက္ပါ။

ထုိင္ခ်လိုက္ျခင္းျဖင့္ အျမင္ဆန္းသည့္ ျမင္ကြင္း ရလာ ပါ လိမ့္ မည္။ လူ ၊ သစ္ပင္ စသည္တို႕သည္ မိမိကို မိုးေန သည့္ အေနအထားမ်ိဳး ျဖစ္လာ ပါလိမ့္ မည္။ ဤသို႕ျဖင့္ Overbearing Feeling ျဖစ္သည့္ အထက္မွ လြမ္းမိုးေနသည့္ ထူးျခားေသာ ခံစားမွဳ မ်ိဳး ရွိသည့္ ပံု မ်ိဳး ရနိုင္ပါသည္။



၂။ အျမင့္သို႕ တက္ပါ။

အထူးသျဖင့္ ရွဳခင္းမ်ားရိုက္ရာတြင္ ရင္သပ္ရွဳေမာဘြယ္ရာ ျမင္ကြင္းမ်ားျဖစ္သည့္ Panorama View ႏွင့္ Rolling Landscape View မ်ား ရနိုင္ေစရန္ အနီးရွိ ေတာင္ကုန္းသို႕ မဟုတ္ ေမွ်ာ္စင္မ်ားေပၚမွ တက္၍ ရိုက္ရန္လိုပါသည္။ လူမ်ား ကိုလည္း အထက္ စီး မွ ရိုက္ မိုး၍ ရိုက္ျခင္း ျဖင့္ ထူးျခားသည့္ ျမင္ကြင္း ရ နိုင္ပါသည္။





၃။ ပင္လယ္ျပင္ ဘက္သို႕ ထြက္ပါ။

အမ်ားစုသည္ ကမ္းေျခ ေပၚမွ ေန၍ပင္လယ္ ေရျပင္ကိုသာ ရိုက္ေလ့ ရွိၾကပါသည္။ ထူးျခားသည့္ ျမင္ကြင္း ရ ေစရန္ ပင္လယ္ဘက္သို႕ သြားပါ။ ေရစပ္မွ ေန၍ ကမ္းေျခကို အျခားသူမ်ား ရိုက္ေလ့ ရိုက္ထရွိ သည့္ ရိုက္ခ်က္၏ ေျပာင္းျပန္အျဖစ္ ျပန္ရိုက္ပါ။ ျဖစ္နိုင္ပါက ေလွစီးကာ ေရျပင္သို႕ ထြက္ျပီး ေရျပင္ထဲမွ ကမ္းေျခကို ျပန္ ရိုက္ပါ။



ကမ္းေျခ မွေန၍ ွေရျပင္သို႕ သမားရိုးက် ရိုက္ထားသည့္ ပံု။


ေရစပ္မွေန၍ ကမ္းေျခကို ျပန္ရိုက္ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။

၄။ ေရေအာက္တြင္ ရိုက္ပါ။

ဤသည္မွာ လည္း ထူးျခားသည့္ ရိုက္ကြက္ ျဖစ္ပါသည္။ ေရငုတ္ ၀တ္စံု ၀တ္ကာ ေရငုတ္၍ ရိုက္ရမည္ ဟု မဆိုလိုပါ။ ေရေအာက္ ရိုက္နိုင္သည့္ ေရလံု ကင္မရာ ျဖင့္ ေရ ကူးကန္ သို႕မဟုတ္ ကမ္းေျခ ေရတိမ္ပိုင္း စသည္တို႕ ၌ ေရေအာက္ တြင္ ရိုက္ သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။



၅။ ေလွကား ငယ္တစ္ခု ေဆာင္ထားပါ။

ေလွကားငယ္ သို႕မဟုတ္ ေခါက္၍ သယ္ေဆာင္ရလြယ္သည္ ခံု စသည္ တို႕သည္ အထူး သျဖင့္ လူမ်ား လွသည့္ လူ အုပ္အတြင္း မွ ရိုက္ရသည့္ အေျခအေန မ်ိဳးတြင္ အလြန္ အသံုး၀င္ပါသည္။ လူအုပ္အတြင္း၌ အမ်ား၏ ဦးေခါင္းမ်ားကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ ရိုက္ကူးရန္ လိုပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ ကိုယ္တိုင္လည္း လူအုပ္ အတြင္း ညွပ္ကာ ပိတ္မိေနျပီး ဓါတ္ပံု ရိုက္၍ မရသည့္ အေျခအေနမ်ိဳး ႏွင့္ ၾကံဳခဲ့ဘူးပါသည္။ အခ်ိဳ႕ ၀ါရင့္ဓါတ္ပံုဆရာမ်ားမွာမူ ေလွကားငယ္ အေလးမ်ားအေပၚမွ ေန၍ အားလံုးကို ေက်ာ္ျဖတ္ကာ ရိုက္ေနၾက သည္ကို ျမင္ခဲ့ ဘူးပါသည္။ ေလွကားျဖင့္ အထက္စီးမွ ရိုက္သည့္အတြက္ သာမန္ထက္ ထူးသည့္ Angle လည္းရ နိုင္ပါသည္။



၆။ ကင္မရာကို အထက္သို႕ျမွင့္၍ ကိုင္ကာ ရိုက္ပါ။

ဤ နည္းသည္လည္း ေလွကား ႏွင့္ ရိုက္သည့္ နည္းကဲ့သို႕ပင္ အေတာ္ အသင့္ေသာ အထက္စီးမွ ရိုက္နိုင္သည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ မည္သည့္အေထာက္ အကူမွ မရွိသည့္ အခ်ိန္တြင္ ကင္မရာကို လက္ျဖင့္ ေျမွာက္ ကာ ရိုက္ရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



၇။ ျမင္ကြင္း က်ယ္က်ယ္ ရိုက္ပါ။

ရွဳခင္းမ်ားရိုက္ရာတြင္ ျမင္ကြင္းကိုသာမန္ ရိုက္ေနက် ၄x၆ ပံု အခ်ိဳး ထက္ ျမင္ကြင္း ပို၍ က်ယ္သည့္ Panorama ပံု မ်ိဳး ရိုက္သင့္ပါသည္။ ကင္မရာ တြင္ Panorama Mode ပါရွိပါက Panorama Mode ကို Set လုပ္ျပီး ရိုက္ပါ။ သို႕ မဟုတ္ပါက ရိုက္ ျပီး မွပံု မ်ားကို Panprama အျဖစ္ ျပန္ ေပါင္း နိုင္ပါသည္။



၈။ လူကို လွဲခ်လိုက္ျပီး ရိုက္ပါ။

အနည္းငယ္ ရယ္စရာေကာင္းသည့္ ရိုက္နည္းျဖစ္ပါသည္။ သို႕ေသာ္ အလြန္ အံ့ဘြယ္ရာ ေကာင္းသည့္ ရလဒ္ကို ရနိုင္သည့္ နည္းျဖစ္ပါသည္။ ခက္သေလာက္ တန္ဘိုး လည္းရွိ သည့္ နည္းျဖစ္ပါသည္။ ဤနည္းတြင္ Aperture ကို က်ဥ္းက်ဥ္း ထားကာ Depth of Field ကို အမ်ားဆံုး ရေအာင္ ယူ ရပါမည္။ ပက္လက္ လွန္ကာ Subject ၏ ေျခဖ၀ါးကို ရိုက္လွ်င္ ၄င္း၏ မ်က္ႏွာပါ ျပတ္ ေနမည့္ DOF ယူရပါမည္။ Use your stomach not your head ဆိုသည့္ ဗိုက္ ကိုေျမျပင္ ေပၚတြင္ ေမွာက္ကာ ရိုက္သည့္ နည္းလည္း ျဖစ္ပါသည္။ အေျခ အေနေပၚ မူ တည္ ကာ ပက္လက္ လွန္ ၍ လည္း ရိုက္နိုင္ပါသည္။



၉။ ေရာင္ ျပန္ (Reflection ) ကိုသံုးပါ။

ရွဳခင္းမ်ားရိုက္ရာတြင္ ရိုက္ရိုး ရိုက္စဥ္ထက္ ေရျပင္ေပၚတြင္ ထင္ေနသည့္ ေရာင္ျပန္ပံုကို ရိုက္ျခင္းျဖင့္ အျမင္ပို၍ဆန္းေစပါသည္။ ေရအိုင္ ေရကြက္ငယ္မ်ားအတြင္ ထင္ေနသည့္ လူ သို႕မဟုတ္ သတၱ၀ါ မ်ား၏ ေရာင္ျပန္ အရိပ္၊ မွန္ သို႕ မဟုတ္ သတၱဳ ေျပာင္ တို႕ မွ အေရာင္ျပန္ေနသည့္ အေဆာက္အအံု အသစ္ တို႕ တြင္ ေပၚေနသည့္ ေရာင္ျပန္အရိပ္မ်ား သည္ ထူးျခားေသာျမင္ကြင္းကို ျဖစ္ေစပါ သည္။ ေရေပၚတြင္ ေလတိုက္သျဖင့္ လွဳပ္ေန သည့္ ေရ ဂယက္ေပၚတြင္ ေပၚေနသည့္ အရိပ္ သည္ ပို၍ ထူးျခားပါသည္။





၁၀။ Subject ၏ေအာက္မွ ပင့္ ရိုက္ျခင္း။

ကင္မရာကို ေျမျပင္သို႕ ႏွိမ့္ခ်ကာ အထက္သို႕ ပင့္၍ ေကာင္းကင္ျပင္ကို မ်က္ႏွာျပဳ ျပီး ရိုက္သည့္ နည္းျဖစ္ ပါသည္။ ဤ နည္းျဖင့္ ပန္းမ်ားကို ရိုက္ပါက ပန္းသည္ ကင္မရာ Lens ေပၚတြင္ မိုးေနျပီး အေျပာက်ယ္လွ သည့္ ေနာက္ခံ ေကာင္းကင္ျပင္ ၾကီးကို ေနာက္ခံ အျဖစ္ရနိုင္သည့္ ထူးျခားေသာျမင္ကြင္း ရေစနိုင္သည့္ နည္းျဖစ္ ပါသည္။







၁၁။ ဒူးေထာက္သည့္ အေနအထား။

ဒူးတစ္ဘက္ကို ေထာက္ျပီး ကင္မရာကို အထက္သို႕ အနည္းငယ္ ျမွင့္ျပီးရိုက္ ၾကည့္ပါ။ ပံု မွန္အေနအထား ထက္ ထူးျခားသည့္ပံု ရနိုင္ပါလိမ့္မည္။ ေနာက္ခံသည္ မလိုလား အပ္သည့္ ေနာက္ခံမ်ားမပါဘဲ အေႏွာက္ အယွက္ကင္းသည့္ ေကာင္းကင္ျပင္သာ ရွိေနေစသည့္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။





အထက္ပါ ဆိုင္ကယ္စီးသည့္ ပံုကိုမူ ပက္လက္လွန္ အေနအထားျဖင့္ ရိုက္ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

၁၂။ အထက္စီးမွ ရိုက္ျခင္း။

အထက္စီးမွ မိုး၍ရိုက္ျခင္းသည္လည္း ေနာက္ခံ အေနွာက္အယွက္ ကင္းေစျပီး အျမင္ဆန္းသည္ ျမင္ကြင္း ရနိုင္ပါသည္။





၁၃။ ကင္မရာကို ေစာင္း၍ ရိုက္ျခင္း။

ဤ နည္းကို အခ်ိဳ႕ ေသာ ပညာရွင္ မ်ား က ႏွစ္သက္မွဳ မရွိသည့္ အတြက္ ၀ိ၀ါဒ ကဲြ ေနေသာ ရိုက္ နည္း ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ရာတြင္ အခ်ိဳ႕ ေသာ ပညာ ရွင္မ်ားကမူ Angle ပို က်ယ္က်ယ္ ရနိုင္သည့္ ရိုက္ခ်က္ ဟု ဆိုပါသည္။ မည္သို႕ ပင္ ဆိုေစကာ မူ ဆန္း က်ယ္ သည့္ ျမင္ကြင္း တစ္မ်ိဳး ရနိုင္ပါသည္။



Camera Angle မ်ိဳးစံု ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ နမူနာ ပံုမ်ား။



















S







ဤကဲ့သို႕ Angle မ်ိဳးစံု ျဖင့္ ရိုက္ ျခင္း ျဖင့္ ကမၻာၾကီးကို ၾကည့္ရိုးၾကည့္စဥ္မွ မဟုတ္ဘဲ ေဒါင့္မ်ိဳးစံုမွ ပို၍ လွပစြာ ၾကည့္ ျမင္နိုင္ေစမည့္ နည္းလမ္းမ်ားျဖစ္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။

Credits: ဆရာဦးစိုးလိႈင္ (Country Road)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...