Macro Photography

စကားဦး

Macro Photography သည္ အာ ရံု အလြန္ စိုက္ကာ ရုိက္ကူးရသည့္ နည္း စနစ္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ Macro အရိုက္မ်ားသူမ်ားသည္ ၾကိဳးတုိး ေၾကာင္ေတာင္ ပင္ ျဖစ္တတ္သည္ ဟု ဆိုရိုးရွိပါသည္။ သာမန္ Lens မ်ား ႏွင့္ မဟုတ္မူဘဲ Macro Lens မ်ား ႏွင့္ သီးျခားရိုက္ရျခင္း၊ Macro Photography အတြက္ သီးျခား ထုတ္လုပ္ထားသည့္ Flash မ်ားသံုး ရျခင္းေၾကာင့္လည္း ဓါတ္ပံု သမားတိုင္း အထူးျပဳ ရိုက္ကူးေလ့ မရွိေသာ ရိုက္ နည္း တစ္ရပ္လည္း ျဖစ္သည္ ဟု ဆိုရ ပါမည္။

သို႕ ရာတြင္ “ Shooting small things poses great challenges and comes with high rewards. “ ေသးေသး ေလးမ်ားကို ဒုကၡခံကာ ခဲရာခဲဆစ္ ရိုက္ကူးျခင္းျဖင့္ ျမင့္မားေသာ ဆုလာဒ္ ေကာင္းမ်ား ရသည့္ ရိုက္နည္း ဟူေသာ ဆိုရိုးသည့္ စကားရပ္ ရွိပါသည္။ တကယ့္ ရႆ ေျမာက္ Macro ရို္က္လွ်င္ အလြန္ လက္၀င္ပါသည္ ၊ ခက္လည္း ခက္ပါသည္။


Macro နမူနာ ပံု။


ပန္း၀တ္ဆံ Macro နမူနာပံု


Dragon Fly ၏ မ်က္လံုး အေသးစိတ္ Macro နမူနာပံု

Macro Photography ဆိုသည္မွာ

Macro Photography ဆိုသည္မွာ အရာ၀ထၳဳ ၊ ပိုးမႊားသတၱ၀ါ ေသးေသး ေလးမ်ား ကို ရိုက္ကူးသည့္ နည္းျဖစ္ပါသည္။ Macro Photography ဟု ဆိုရာတြင္ Macro- Micro- Close-up စသည္ျဖင့္ သံုးမ်ိဳး ေရာေထြး နိုင္ပါသည္။ Macro ၏ မူရင္း အဓိပၼါယ္မွာ Big ျဖစ္ျပီး Micro ၏ မူရင္း အဓိပၼါယ္မွာ Small ျဖစ္ပါသည္။ Macro Photography မွာ အလြန္ေသးသည့္ Subject ကို အၾကီးအျဖစ္ ျမင္နိုင္ ေစရန္ ရိုက္သည့္ နည္း ပင္ျဖစ္ပါသည္။

ယင္းကဲ့သို႕ အေသးကို အၾကီး အျဖစ္ျမင္နိုင္ေစရန္ ရိုက္ျခင္းကို Nikon က Micro ဟု သံုး ႏွဳံးျပီး Canon ကမူ Macro ဟု သံုးႏွဳန္းသည္ကို ေတြ႕ရပါသည္။ Nikon ၏ ထိပ္တန္း Macro Lens ျဖစ္သည့္ Nikon AF-S VR Micro 105mm, f-2.8 G ED Lens တြင္ Micro ဟု ေရးသားထားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္သကဲ့သို႕ Canon ၏ ထိပ္တန္း Macro Lens ျဖစ္သည့္ Canon EF 100mm, f-2.8 Macro Lens တြင္ မူ Macro ဟု ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ နိုင္ပါသည္။ Nikon က အေသးေလး မ်ားကို ရိုက္သည့္ Lens ဟု ေခၚ ျပီး Canon ကမူ အေသး ေလးမ်ားကို အၾကီးျမင္လာ ေအာင္ ရိုက္သည္ ့Lens ဟု ေခၚပါသည္။ မည္သို႕ ဆိုၾကေစကာမူ ရလဒ္ ( End Result ) ၏ သေဘာမွာ အတူတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။

Macro Photography and Close-Up

Macro Photography ကိုေယဘူယ် ဆိုရပါလွ်င္ အရာ၀တၱဳ ၊ ပိုးမႊား သတၱ၀ါေလး မ်ားကို DSLR ကင္မရာ Sensor ေပၚတြင္ မူလ အရြယ္ အတိုင္း 1:1 Ratio ရေစရန္ သီးျခား Lens ျဖစ္သည့္ Macro Lens မ်ား ျဖင့္ ရိုက္ ကူးျခင္းျဖစ္ပါသည္။ စြမ္းအင္ ေကာင္းသည့္ အျမင့္တန္း Macro Lens မ်ားသည္ 1:1 Ratio နီးပါး ရရို ေအာင္ ရိုက္ကူးနိုင္ပါသည္။

Close-Up မွာ မူ ပန္း၊ ပိုးမႊား စသည့္ သတၱ၀ါ ေလး မ်ားကို Frame အျပည့္ ရနိုင္ေစရန္ အနီးကပ္ ရိုက္ကူးျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဤ ကဲ့ သို႕ ရိုက္ကူး ျခင္း ကို Macro Lens မဟုတ္သည့္ အျခားေသာ Lens မ်ား ႏွင့္လည္း ရိုက္ကူး နိုင္ပါသည္။ 300mm Telephoto Lens မ်ားျဖင့္ပင္ ရိုက္ နိင္ပါသည္။



Choose a Magnification:
1:2 (0.5X)
1:1 (1.0X)

အထက္ပါ ပံု ၏ ေရွ႕ ဒဂၤါးျပားသည္ Subject ျဖစ္ျပီး ေနာက္ရွိ ေျပာင္းျပန္ ပံု မွာ Sensor ေပၚတြင္ ေပၚ ေန သည့္ 1:1 Ratio ပံု ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ပါပံု၏ Lens ေနာက္ရွိ Red Focal Length သည္ 1:2 Ratio ျဖစ္ျပီး Blue Extended Focal Length သည္ 1:1 Ratio ျဖစ္ပါသည္။

Micro ႏွင့္ Close Up တူသည္ ၊ မတူသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ႏွင့္ပတ္သက္၍ သဘာကဲြလဲြမွဳ မ်ား ရွိပါ သည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ပုဂၢိဳလ္ မ်ားက Close Up ရိုက္သည့္ ပံု သည္ 1:1 Ratio နီးပါး ရေအာင္ လုပ္ေဆာင္နိုင္ လွ်င္ Macro Photography ပင္ျဖစ္သည္ ဟုဆိုၾကသည္။ အခ်ိဳ႕ ကမူ ယင္းရိုက္ကူးနည္းသည္ အမွန္ စင္စစ္ 1:1 Ratio အစစ္ မဟုတ္ဘဲ ပံုၾကီး ခ်ဲ႕ ၍ ရေသာ 1:1 Magnification Ratio သာ ျဖစ္၍ Macro Photography အစစ္ မဟုတ္ ဟုဆိုၾကပါ သည္။

ေအာက္ပါ Red Eye Tree Frog ကို Nikon 70-200mm, f-2.8 Lens, ကို Macro Extension Tube တပ္ကာ Focal Length 200mm ျဖင့္ Subject ၏ ၅ေပ အကြာ မွ ရိုက္ကူး ထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ရိုးရိုး Flash ျဖင့္ ပင္ အလင္းျဖည့့္ ( Fill-in) ရိုက္ကူး ထားသည့္ Close Up ပံု ျဖစ္ပါသည္။



ေအာက္ပါ Dragon Fly ပံုသည္ အလြန္ ေကာင္းမြန္ျပီး အေသးစိတ္ကေလးမ်ား ေပၚ ေအာင္ Nikon Telephoto Lens ျဖင့္ ရိုက္ကူး ထားသည့္ Close up ပံု ျဖစ္ပါသည္။



ေအာက္ ရွိ Drangon Fly ၏ မ်က္လံုးပံုမွာမူ Macro Lens ျဖင့္ မ်က္လံုး၏ အကြက္ကေလးမ်ားအထိ အနု စိတ္မ်ား ေပၚေအာင္ ရိုက္ကူးထားသည့္ Macro ပံု ျဖစ္ပါသည္။



Macro ပံု ႏွင့္ Close up ပံု ခဲြျခား နိုင္သည္မွာ Macro Lens ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံုသည္ Close up ထက္ မ်ားစြာ အေသးစိတ္ မ်ားေပၚ ေနျခင္း ပင္ ျဖစ္သည္။

အခ်ိဳ႕ ေသာ ကင္မရာ မ်ား ႏွင့္ Lens မ်ားတြင္ Macro ရသည္ဟု ေဖၚျပထားေစကာမူ Macro ပံု အစစ္ကို မရ ရွိနိုင္ဘဲ Close Up ထက္ အနည္းငယ္သာသည့္ ပံုကိုသာ ရရွိနိုင္သည္ကို သတိျပဳ ရန္ လိုပါသည္။

Macro Lens တိုင္း 1:1 Ratio မရနိုင္ပါ။ အျမင့္ တန္း Micro Lens မ်ားသာလွ်င္ 1:1 Ratio ရ နိုင္ပါသည္။ ဥပမာ အား ျဖင့္ Macro Lens တစ္ခု ျဖင့္ 3 Centimeter အရြယ္ရွိ ပိုးေကာင္ေလး တစ္ေကာင္ ကို DSLR 35mm Full Frame ျဖင့္ ရိုက္ရာတြင္ Sensor ေပၚ၌ Frame အျပည့္ မေပၚဘဲ တစ္၀က္သာ ေပၚေနပါက အဆိုပါ အခ်ိဳးကို 2:1 Ratio ဟု ေခၚပါသည္။

Full Frame 35mm Sensor ေပၚတြင္ မူလ ပံု အတိုင္း ေသးေသးေလး 1:1 Ratio ေပၚေနေစကာ မူ 8 x10 inches ကြန္ျပဴတာ မ်က္ႏွာျပင္တြင္မူ အေသးစိတ္ ၾကီးမားစြာ ေတြ႕ နိုင္ျပီး သင့္ေလွ်ာ္ သေလာက္ Crop လုပ္လိုက္ပါမူ အထက္ပါ ပံုကဲ့ သို႕ အေသးစိတ္ မ်ား ေပၚသည့္ ပံု ထြက္ လာေပမည္။

Macro Photography ရိုက္ရာတြင္ အလြန္ ေသးသည့္ အေသးစိတ္ကေလး မ်ား ေပၚ လြင္ လာေစရန္ အတြက္ Magnification ကို လံု ၀မသံုးဘဲ မူလအတိုင္း တတ္နိုင္သမွ် 1:1 Ratio ျဖင့္ Detail မ်ား ရေအာင္ သာ ရိုက္ေလ့ ရွိၾကပါသည္။ Macro photography isn’t a magnification but a true representation. “ Macro Photography သည္ ပံုကို အၾကီးခ်ဲ႕ ျခင္းမဟုတ္ဘဲ စစ္မွန္ေသာ ပံုရိပ္ ကိုယ္စားျပဳ ပံုသာ ျဖစ္ သည္။ “ဟူေသာ အဆို ရွိပါသည္။

Focus Stacking

Micro Lens မ်ား၏ Depth of Field သည္ အလြန္တိုသည္။ ပါးသည္ ဟုလည္း ဆိုရပါမည္။ ဥပမာ ယင္ေကာင္ တစ္ေကာင္ ၏ မ်က္ေစ့ ကို Single point Focus လုပ္ျပီး ရိုက္ပါက ကိုယ္လံုး ႏွင့္ အျမီးပိုင္း ၀ါး ေနမည္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ ယင္ေကာင္ ၏ ဦးေခါင္း ကိုယ္ ႏွင့္ အျမီးပိုင္း တို႕၏ Focal Length မ်ားသည္ မတူ ညီၾက ေသာ ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ဤ အေနအထားကို ေက်ာ္လႊားရန္ ေအာက္ပါ နည္းလမ္း အတိုင္း ရိုက္ကူး နိုင္ပါသည္။

ပထမ ပံုကို ယင္ေကာင္၏ ေခါင္းကို Focus လုပ္ကာ ရိုက္ပါ။ ကင္မရာ ၊ Focal Length ႏွင့္ Angle တို႕ ကို လံုး၀ ေရႊ႕လွ်ား ေျပာင္းလဲ ျခင္း မျပဳဘဲ ဒုတိယပံုကို ယင္ေကာင္ ကိုယ္လံုးအား Focus လုပ္ကာ ရိုက္ပါ။ ထို အတိုင္းပင္ တတိယပံုကို အျမီးပိုင္းအား Focus လုပ္ကာ ရိုက္ပါ။ ပထမပံုမွာ ဦးေခါင္း ျပတ္သား၍ ကိုယ္ ထည္ ႏွင့္အျမီး ၀ါးေနလိမ့္မည္။ ဒုတိယပံုတြင္ ကိုယ္ထည္ ျပတ္သားျပီး ေခါင္း ႏွင့္ အျမီး ၀ါး ေနလိမ့္မည္။ တတိယပံုမွာမူ ေခါင္း ႏွင့္ ကိုယ္ထည္ ၀ါးေနျပီး အျမီး ျပတ္သား ေနလိမ့္မည္။

ကင္မရာ ၊ Focal Length ႏွင့္ Angle တို႕ကို လံုး၀ ေရႊ႕လွ်ား ေျပာင္းလဲ ျခင္း မျပဳဘဲ ရိုက္ရျခင္းမွာ ရိုက္ သည့္ ပံုမ်ားအားလံုး၏ Subject ပံု မ်ားသည္ Focusing ေနရာသာ ေျပာင္း သြားျပီး က်န္သည့္ အရြယ္အ စား အပါအ၀င္ အားလံုးေသာ အရာမ်ား လံုး၀ေျပာင္းလဲ ျခင္း မရွိေစရန္ ျဖစ္ပါသည္။

ေအာက္ပါပံုမ်ားမွာ Focus Stacking နမူနာပံု မ်ားျဖစ္ပါသည္။





အဆိုပါ ပံု (၃) ပံုကို မိမိ ႏွစ္သက္ရာ Software ျဖင့္ ေပါင္းလိုက္ပါ။ ယင္ေကာင္ တစ္ကိုယ္လံုး ျပတ္ သားေနသည့္ ပံုကို ရပါလိမ့္မည္။

သံုးပံု ရိုက္ျခင္းဟုဆို ျခင္းမွာ ဥပမာအျဖစ္ ေျပာ ျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။ လိုအပ္လွ်င္ လိုအပ္သကဲ့သို႕ ဆက္ကာဆက္ကာ လိုအပ္သမွ် အထက္ပါ နည္းမ်ားအတိုင္း ဆက္ကာဆက္ကာ ရိုက္နိုင္ပါသည္။ ျပီးမွ သာ ပံုမ်ားအားလံုးကို ကြန္ျပဴတာတြင္ သင့္ေလွ်ာ္ရာ Sofeware ျဖင့္ ျပန္ေပါင္းလိုက္ပါ။ Focus Stacking အေသးစိတ္ကို (၇-၁-၂၀၁၃) ရက္စဲြပါ မွတ္စု အမွတ္ ( ၃၁) Note on Focusing III တြင္ ဖတ္ရွဳ နိုင္ပါသည္။

Macro ရိုက္ရာတြင္ လိုအပ္သည့္ အေထာက္အကူျပဳ ပစၥည္းမ်ား။

Macro ရိုက္မည္ ဆိုပါက လြန္စြာ အနီး ကပ္ ရိုက္ နိုင္သည့္ Macro Lens မ်ား လိုပါမည္။ Nikon သည္ အျခားေသာ Lens မ်ားႏွင့္ မတူ ဘဲ ၄င္း၏ Lens မ်ားကို Micro Lens ဟု ပညတ္ ထားပါသည္။ အေၾကာင္း မွာ Microform ျဖင့္ ျပဳလုပ္ ထားသည့္အတြက္ ျဖစ္ပါသည္။ သို႕ ရာတြင္ Nikon Extension Tube မ်ားတြင္ မူ Macro ဟူေသာ စာလံုး ေရးထားသည္ကို ေတြ႕ ရပါသည္။ အျခားေသာ ေခတ္ေပၚ Macro Lens မ်ား ျဖစ္ၾကသည့္ Canon MP-E 65mm , f-2.8 ၊ Minolta AF 2X-1X 1.7- 2.8 Macro Lens မ်ားသည္ Subject ၏ အမွန္အရြယ္ အစားထက္ၾကီးေသာ ပံု ကို ထုတ္ေပးနိုင္ သည့္ ထိပ္တန္း Lens မ်ား ျဖစ္ၾကပါ သည္။ ပိုးေကာင္ေလး မ်ား ၏ မ်က္လံုး ၏ အေသးစိတ္ ကိုပင္ ေဖၚ ထုတ္ နိုင္သည့္ Lens မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။

Macro Lens မ်ား၏ Focal Length အလိုက္ အသံုး၀င္မွဳ မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

  • Continuously-variable focal length – Macro Subject အားလံုး အတြက္ သံုး နိုင္ပါသည္။
  • 45–65 mm – လုပ္ငန္သံုးဆုိင္ရာ ဓါတ္ပံုမ်ား၊ အရာ၀တၱဳ ေသးေလးမ်ားကို မလိုလားအပ္သည့္ လြမ္းမိုးမွဳ မရွိဘဲ အေႏွာက္အယွက္ကင္းစြာ သဘာ၀ ေနာက္ခံ ျဖင့္ အနီးကပ္ ရိုက္ကူးနိုင္သည္။
  • 90–105 mm – ပိုးမႊား ေလးမ်ား၊ ပန္းမ်ား၊ အရာ၀တၱဳ အေသးေလးမ်ားကို သင့္တင့္သည့္ အကြာ အေ၀းမွ ရိုက္ကူးနိုင္သည္။
  • 150–200 mm – ပိုးမႊား ေလးမ်ား၊ တိရိစၦာန္ ငယ္ကေလးမ်ားကို အနည္းငယ္ လွမ္းေသာ အကြာ အေ၀းမွ ရိုက္ကူးနိုင္သည္။

Macro Lens နမူနာမ်ား။


Nikon 105mm Macro Lens.



60mm Canon Macro Lens.

ေအာက္ပါ ဇယားမွာ မည္သည့္ Macro Lens သည္ မည္မွ်က အေ၀းက ရိုက္နိုင္သည္ဆိုသည့္ Subject ႏွင့္ Lens တို႕ ၏ အကြာအေ၀း ေဖၚျပထားသည့္ ဇယား ျဖစ္ပါသည္။




Sony 50mm f2.8




Extension Tube မ်ား။

Macro Len မ်ား မရွိပါက ရိုးရိုး Lens ကို ေအာက္တြင္ေဖၚ ျပထားသည့္ Macro Tube မ်ား တပ္ဆင္ကာ ရိုက္ကူး နိုင္ပါသည္။ လက္ခံ နိုင္ေလာက္ သည့္ Acceptable Close up ပံုမ်ားရနိုင္ပါသည္။

Lens တြင္ တပ္ဆင္ကာ ရိုက္နိုင္သည့္ Extension Tube မ်ား။


Extension Tube.


Extension Tube.


UNIPLUS TUBE 25 Extension Tube.


Macro Guide Tube


Close up Ring.


Nikon Macro Ring မ်ား။

အဆိုပါ Macro Tube မ်ားကို Lens ႏွင့္ ကင္မရာ အၾကား တြင္ တပ္ဆင္ရ ပါသည္။ Nikon Ring မ်ားကိုမူ lens ႏွင့္ တိုက္ရိုက္ ေသာ္လည္းေကာင္း ေရွ႕ တြင္ျပထားသည့္ Focusing Attachment ၾကားခံ ၍ ေသာ္ လည္း ေကာင္း သံုးနိုင္ပါသည္။

အျခားေသာ နည္းလမ္းမ်ား။

အျခားေသာ နည္းတစ္ခုမွာ Lens ကို ေျပာင္းျပန္တပ္ကာ ရိုက္ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



Lens ကို ေျပာင္းျပန္တပ္လွ်င္ Reverse Lens Adaptor ခံရပါသည္။ ေစ်းလည္း မၾကီးလွပါ။ သို႕ရာတြင္ CPU Contact မပါသည့္ Adptor ကို CPU Contact ပါသည့္ Lens တြင္ တပ္ဆင္ပါက Lens မွ Information မ်ား ကင္မရာသို႕ မေရာက္နိုင္သည့္အတြက္ မည္သည့္ ပံုရိပ္ကို မွ် အျမင္ရ ျဖစ္တတ္သည္ ကို သတိျပဳရ ပါမည္။

ေအာက္ပါပံုမွာ Lens ႏွစ္ခုဆက္ကာ Macro ရိုက္ကူး ရန္ျပင္ဆင္ထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။



Wide Angle Lens ကို Macro Lens ေရွ႕တြင္ ေျပာင္းျပန္ တပ္ဆင္ထားကာ Macro ရိုက္ရန္ ျပင္ဆင္ ထားသည့္ ကင္မရာ။

အထက္ပါ Attachment အမ်ိဳးမ်ိဳး ႏွင့္ ရိုက္သည့္ ပံုမ်ားသည္ Macro Lens အစစ္ မ်ားျဖင့္ ရိုက္သည့္ပံုကို မွီရန္မွာ ေတာ့ မလြယ္ကူလွပါ။

Macro ရိုက္ကူးရာတြင္ Flash အသံုးျပဳျခင္း။

အျခားေသာ အေထာက္အကူ မ်ား မွာ Flash ျဖစ္ပါသည္။ အလြန္နီး ကပ္စြာ ရိုက္ ရသည့္ အတြက္ ရိုးရိုး Flash ျဖင့္ ရိုက္ျခင္း ထက္ အထူး စီမံ ထားသည့္ ေအာက္ ပံု ကဲ့သို႕ Flash မ်ားျဖင့္ ရိုက္ကူးသည္က ပို၍ ေကာင္းမြန္သည့္ Macro ပံု ရနိုင္ပါသည္။


Twin Flash Unit


Ring Flash


Flash ကိုေျပာင္းရွည္တပ္ကာ Sbuject ေပၚသို႕ အလင္းမွန္ကန္ ထိေရာက္စြာ ရေအာင္ ျပဳလုပ္ထားသည့္ ပံု။



အထက္ပါ Bee Fly ကို Canon MP-E 65mm Macro Lens and Canon MT-24EX Twin Flash System ျဖင့္ ရိုက္ကူးထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။



အထက္ပါ Julia Butterfly မွာ Canon EF 180mm Macro Lens and Canon MT-24EX Flash ျဖင့္ Flash ကို ေဘးမွထားကာ အလင္းျဖည့္ ရိုက္ကူးထားသည့္ ပံု ျဖစ္ပါသည္။

Macro ရိုက္ရာတြင္ ေျမာက္မ်ားစြာေသာ အေထာက္အကူပစၥည္း မ်ားရွိပါသည္။ ယခု ပံုမ်ားမွာ ကၽြန္ေတာ္ လက္မွီ သမွ်ကိုသာ ေဖၚျပထား ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။

Macro ရိုက္ရာတြင္ လိုက္နာသင့္သည့္ အခ်က္မ်ား။

အလြန္ ေ၀းသည္ ့Subject ကို Tele ႏွင့္ ဆဲြ ရိုက္ရာ တြင္ ကင္မရာ ျငိမ္ေစရန္သည္ Tripod လို သကဲသို႕ အလြန္ နီး သည့္ Subject ကို ရိုပ္လွ်င္လည္း ကင္မရာ ျငိမ္ေစရန္ Tripod လိုပါသည္။ ပို၍ ျငိမ္ စြာ ခလုပ္ ႏွိပ္ နိုင္ရန္ Remote Control လည္း လိုပါသည္။


Nikon ML-3 and the Canon LC-5 Remote Control.

Shutter ကို အခ်ိန္ ၾကာၾကာ ဖြင့္ထားရန္သည့္ ပံုမ်ားအတြက္ Timer တစ္ခု ေဆာင္ထားရန္ လိုပါသည္။

Macro ရိုက္ရာတြင္ ကင္မရာ ကို Tripod တြင္ အခိုင္အမာ ဆင္ထား ျပီး Subject ႏွင့္ လြန္စြာ နီးကပ္စြာ ရိုက္ရသျဖင့္ ေနရာေရြ႕ရန္ လိုအပ္လွ်င္ ကင္မရာ ကို ေရႊ႕ သည္ထက္ Subject ကိုေရႊ႕ ရန္ ၾကိဳးစား ရပါမည္။



Macro Guide Rails

အကယ္၍ ကင္မရာကို အထက္ပါ Macro Guide Rails ေပၚတြင္ ဆင္ထားလွ်င္မူ ကင္မရာကို လို အပ္သကဲ့သို႕ လြယ္ကူစြာ ေရႊ႕ နိုင္သည္။

Focus လုပ္ရန္ နည္းလမ္းမ်ား။

- Focus လုပ္ရာတြင္ Subject ႏွင့္အလြန္ နီးသည့္အတြက္ Manul Focus လုပ္သင့္ပါသည္။
- Subject ကို တိက် ထိေရာက္ စြာ Focus လုပ္နိုင္ရန္ ကင္မရာကို Tripod ေပၚတြင္ ဆင္ထားပါ။
- ပထမအၾကမ္း Focus လုပ္ၾကည့္ပါ။
- လိုသည့္ အေနအထားရပါက ပံုအၾကီးဆံုးရရန္ Lens ကို ခ်ိ္န္ျပီး Manual Focus လုပ္ပါ။

Micro ရိုက္ရာတြင္ Flash အသံုးျပဳျခင္း

အလြန္ေသးသည္ Subject ကို ရိုက္ကူးသည့္ Micro ရိုက္ရာတြင္ Falsh ကို ပံု မွန္ သံုးရိုးသံုးစဥ္ သံုးသည့္ နည္းထက္ ပို၍ သတိထားျပင္ဆင္ရိုက္ကူးရန္ လိုအပ္ပါသည္။ လွပကာ အနဳပညာ ရႆ ေျမာက္ေသာ ပံု ထြက္ လာေစရန္ Flash ျဖင့္ အလင္းျဖည့္၍ ရိုက္ရန္ လိုအပ္သည့္ အခ်ိန္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ အဆိုပါ အခ်ိန္မ်ားတြင္ Flash ကို ေအာက္ပါအတိုင္း အသံုးျပဳ သင့္ေၾကာင္း အၾကံျပဳ လိုပါသည္။

- သံုးရိုးသံုးစဥ္ Flash ကို သံုး မည္ဆိုပါက Flash Head ကို Lens ၏အေပၚ ၆ လက္မခန္႕တြင္ ထားသင့္ပါ သည္။ သို႕မွသာ အကယ္၍ 50mm. 100mm Macro Lens မ်ားသံုးပါက အလင္းေရာင္သည္ Lens ကို ေက်ာ္ ၍ Subject ထံသို႕ ေရာက္နိုင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။ ေအာက္ေျခမွာမူ ေမွာင္ေနပါလိမ့္မည္။

- အကယ္၍ Background သည္ Subject ႏွင့္ အလြန္ နီးကပ္ေနမည္ ဆိုပါက Vertical Composition (ေထာင္လိုက္ အေနအထား ) တြင္ အေနာက္ ၌ မလိုလားအပ္သည့္ အရိပ္ မ်ားေပၚ ေနနိုင္သည္ ကိုသိ္ျပဳရပါမည္။

- မည္သည့္ ေနရာ ေလာက္ က ရိုက္မည္ဆိုသည့္ Working Distance ကို ေရြးခ်ယ္ရန္ လိုပါသည္။ ရိုက္ရမည့္ အေကာင္ကေလး အမ်ားစုသည္ အနီးသို႕ မ်ားစြာကပ္၍ မရနိုင္ပါ။ အနီးသို႕ မ်ားစြာကပ္ လိုက္လွ်က္ ထြက္ေျပး ျခင္း လန္႕၍ ပ်ံ ေျပး ျခင္း မ်ား ရွိပါလမ့္မည္။ Falsh ကလည္း ၄င္း တို႕ အား လွန္႕ လိုက္သကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေစပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ သင့္ေလွ်ာ္ သည့္ Working Distance ကို ေရြးခ်ယ္ရန္ လိုပါသည္။

- Flash တစ္လံုးထည္းကို လိုအပ္သည္ထက္ပို၍ မ်ားစြာ အနီးကပ္ ရိုက္လုိက္လွ်င္ ပံုသည္ ၾကြတက္မလာ သည့္ Dimensionless Type of Lighting ျဖစ္သြားမည္ ကိုသတိျပဳရပါမည္။

- ပန္း၊ အေကာင္ ငယ္ကေလးမ်ား ၏အနီးသို႕ မ်ားစြာ အနီးကပ္ ရိုက္လွ်င္ အရြက္ ႏွင့္ အကိုင္း အခက္ ငယ္ကေလးမ်ား သည္ Flash အလင္း လႊတ္ရာ Flash Hrad ႏွင့္ Lens မ်ားအတြင္းသို႕ ေရာက္လာတတ္ သည္ကို သတိျပဳ ရန္ လိုပါသည္။

Macro Photography နမူနာပံုမ်ား။



























Credits: ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...