အမ်ိဳးသားပညာေရးလား၊ ကၽြန္ပညာေရးလား။ by ေဒါက္တာ သိန္းလြင္

ျပည္သူလူထု၏လိုလားခ်က္ကို ေဖာ္ေဆာင္ေသာပညာေရး

ကၽြန္ပညာေရးစနစ္ကိုု အလိုုမရွိသျဖင့္ အမ်ိဳးသားေက်ာင္းမ်ား ႏိုုင္ငံအႏွံ႕ ထူေထာင္ခဲ့ၾကေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရး လႈပ္ရွား မႈႀကီးတစ္ရပ္ ျမန္မာ့သမိုုင္းတြင္ အထင္အရွားရွိခဲ့ဖူးပါသည္။ အမ်ိဳးသားပညာေရးလႈပ္ရွားမႈသည္ ျပည္သူ ျပည္ သားမ်ား၏ အသိဥာဏ္ပညာကိုု ျမွင့္တင္ယံုုမ်ွမက လြတ္လပ္ေရး တိုုက္ပဲြအတြက္လည္း တြန္းအားျဖစ္ေစခဲ့ပါသည္။ သမိုုင္းျဖစ္ရပ္မ်ားကိုု အေျခခံလ်ွက္ “အမ်ိဳးသား ပညာေရး” ကိုု အဓိပၺါယ္ဖြင့္ဆိုုလ်ွင္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးသည္ အုုပ္ခ်ဳပ္ သူတိုု႕၏အလိုုက် ေပးအပ္ေသာ ပညာေရးမ်ိဳး မဟုုတ္ဘဲ ျပည္သူလူထုု၏ လိုုလားခ်က္ကိုု ေဖာ္ေဆာင္ေသာ ပညာေရး ျဖစ္ပါသည္။

စစ္အစိုုးရလက္ထက္က ပညာေရးသည္ အုုပ္ခ်ဳပ္သူတိုု႕၏အလိုုက်ပညာေရးျဖစ္၍ ကၽြန္ပညာေရးဟုုသာ အဓိပၺါယ္ဖြင့္လိုု ပါသည္။ ၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒအရက်င္းပေသာ ေရြးေကာက္ပဲြျဖင့္တက္လာသည့္ အစိုုးရကလည္း “အမ်ိဳးသား ပညာ ေရး ဥပေဒ” ဆိုုသည္ကိုု ျပ႒ာန္းလာပါသည္။ ဤအမ်ိဳးသားပညာေရးသည္ ျပည္သူလူထုုလိုုလားသည့္ ပညာေရးလား၊ အုုပ္ခ်ဳပ္ သူတိုု႕အလိုုက်ျပဳလုုပ္သည့္ ကၽြန္ပညာေရးလား ဆန္းစစ္သင့္ပါသည္။

ယခင္ႏွစ္ (၃ဝ) ပညာေရး စီမံကိန္းလား ။

၂ဝဝ၈ အေျခခံဥပေဒျဖင့္ဖဲြ႕စည္းသည့္အစိုုးရလက္ထက္တြင္ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းမ်ားျဖစ္ေသာ အေျခခံပညာေရး ဥပေဒၾကမ္း၊ စာစစ္အဖဲြ႕ဥပေဒၾကမ္း၊ ပညာေရးသုုေတသနဥပေဒၾကမ္း၊ ျမန္မာစာအဖဲြ႕ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ တကၠသိုုလ္ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတိုု႕ကိုု လႊတ္ေတာ္သိုု႕တင္သြင္းခဲ့ပါသည္။ အဆိုုပါ ဥပေဒၾကမ္းမ်ားသည္ ယခင္စစ္အစိုုးရလက္ ထက္ကရွိခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားကိုု စကားလံုုး အနည္းငယ္ျပင္ရံုုမွလဲြ၍ အႏွစ္သာရမွာအတူတူပင္ျဖစ္ပါသည္။ ထိုုစဥ္က တာဝန္ယူခဲ့ေသာ ပညာေရးဝန္ႀကီးကလည္း “အႏွစ္ ၃ဝ ပညာေရးစီမံကိန္း” ကိုုဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္မည္ ဟုု ေျပာၾကားခဲ့ပါသည္။ အဆိုုပါ “အႏွစ္ ၃ဝ စီမံကိန္း” သည္ စစ္အစိုုးရက ဖဲြ႕စည္းခဲ့ေသာ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ခင္ညႊန္႕ ဥကၠ႒လုုပ္သည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ေကာ္မတီ၏ စီမံကိန္းသာျဖစ္ပါသည္။

အသစ္ျပန္လည္ေရးဆဲြရန္ ဆံုးျဖတ္ ။

အမ်ိဳးသားဒီမိုုကေရစီအဖဲြ႕ခ်ဳပ္ ကိုုယ္စားလွယ္မ်ားလႊတ္ေတာ္ ထဲေရာက္ၿပီးေနာက္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ စတုုတၳပံုုမွန္ အစည္းအေဝးတြင္ ေဒၚေအာင္ဆန္းစုုၾကည္က တကၠသိုုလ္ဥပေဒသည္ ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈလြန္ကဲသည္၊ ကိုုယ္ပိုုင္ျပ႒ာန္း ခြင့္ရ တကၠသိုုလ္မ်ား ျဖစ္သင့္သည္ဟုု ေဆြးေႏြးရာမွ တကၠသိုုလ္ဥပေဒၾကမ္းကိုု အသစ္ျပန္လည္ေရးဆဲြရန္ ဆံုုးျဖတ္ခဲ့ၾက ပါသည္။ အထက္ပါ ဆံုုးျဖတ္ခ်က္ႏွင့္ဆက္ႏြယ္ၿပီး အျခားတင္သြင္းထားသည့္ ပညာေရးဥပေဒၾကမ္း (၄)ခုုကိုု ဆိုုင္းငံ့ ထားရန္လည္း လႊတ္ေတာ္မွ ဆံုုးျဖတ္ခဲ့ပါသည္။ ပညာေရးဥပေဒမ်ားကိုု လႊမ္းၿခံဳသည့္ “အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ” တစ္ရပ္ရွိသင့္သည္ ဟုုလႊတ္ေတာ္မွ စဥ္းစားဆံုုးျဖတ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈ ေကာ္မတီမွ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒ (မူၾကမ္း)ကိုု ေရးဆဲြခဲ့ပါသည္။

ပညာေရးမူဝါဒႏွင့္ ပတ္သက္၍ ေဆာင္ရြက္ေနေသာအဖြဲ႕ (၃) ဖဲြ႕ရွိပါသည္ (၁) အစိုုးရအဖဲြ႕ (၂) လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ (၃) ျပည္သူ႕ အဖြဲ႕အစည္းမ်ားျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏိုုင္ငံလံုုးဆိုုင္ရာ ကြန္ရက္ (NNER) သည္ ျပည္သူ႕အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ဖဲြ႕စည္းထားေသာ ကြန္ရက္ျဖစ္ပါသည္။ ပညာေရးလုုပ္ငန္းမ်ားကိုု ေဆာင္ရြက္ၾကသည့္ ႏိုုင္ငံေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ဘာသာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆိုုင္ရာ အဖဲြ႕ အစည္းမ်ား၊ တိုုင္းရင္းသား ပညာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ား၊ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ား၊ ဆရာသမဂၢမ်ား၊ အျခားပညာေရး အဖဲြ႕အစည္းမ်ား ႏွင့္ တသီးပုုဂၢလ ပညာရွင္မ်ား ပါဝင္ပါသည္။

ႏိုင္ငံအႏွံ႕အျပား ပညာေရးေဆြးေႏြးပဲြမ်ား NNER မွစတင္ ။

ျမန္မာႏိုုင္ငံ၏ပညာေရးမူဝါဒသည္ ပညာေရးႏွင့္သက္ဆိုုင္သူမ်ား အပါအဝင္ျပည္သူလူထုု၏ဆႏၵအေပၚ အေျခခံေသာ မူဝါဒ မ်ိဳးျဖစ္သင့္သည္ဟုု NNER ကခံယူၿပီး ၂ဝ၁၂ ေအာက္တိုုဘာလမွစတင္၍ ပညာေရးေဆြးေႏြးပဲြမ်ားကိုု ျမန္မာ ႏိုုင္ငံ အႏွံ႕အျပားတြင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ တိုုင္းႏွင့္ျပည္နယ္အသီးသီး၌ ေဆြးေႏြးပဲြ (၂၅)ႀကိမ္ က်င္းပၿပီးေနာက္ ၂ဝ၁၃ ဇြန္လတြင္ ပညာေရးညီလာခံတစ္ရပ္ကိုု ရန္ကုုန္ ခဝဲၿခံရွိ မ်က္မျမင္ေက်ာင္းတြင္ က်င္းပခဲ့ပါသည္။ ေဒသအသီးသီးမွ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူမ်ား၊ မိဘမ်ား၊ သာသနာေရးဆိုုင္ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ စာေပႏွင့္ယဥ္ေက်းမႈဆိုုင္ ရာပုုဂၢိဳလ္မ်ား၊ ႏိုုင္ငံေရးနယ္ပယ္မွပုုဂၢဳိလ္မ်ား၊ တိုုင္းရင္းသားကိုုယ္စားလွယ္မ်ား၊ ပညာေရး နယ္ပယ္အသီးသီးမွ ပုုဂၢိဳလ္ မ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားအပါအဝင္စုုစုုေပါင္း (၁၂ဝဝ) ေက်ာ္ တက္ေရာက္ခဲ့ပါသည္။ ညီလာခံမွ ထြက္ေပၚလာေသာ အႀကံ ျပဳခ်က္မ်ားကိုု အေျခခံသည့္ “အမ်ိဳးသားပညာေရးမူဝါဒ (မူၾကမ္း)” တစ္ရပ္ကိုု NNER မွ မွတ္တမ္းတင္ ျပဳစုုခဲ့ပါသည္။ NNER အေနျဖင့္ ပညာေရးမူဝါဒမ်ားကိုု အေက်အလည္ ေဆြးေႏြးၿပီးမွသာအဆိုုပါမူဝါဒကိုု အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္ အတြက္ ဥပေဒျပ႒ာန္းရန္ လိုုလားပါသည္။

အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မတီကို NNER ကန္႕ကြက္ ။

အစိုုးရအဖဲြ႕သည္ “လက္ေတြ႕က်ေသာ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈအေကာင္အထည္ေဖာ္ေရးအဖဲြ႕ (EPIC)” ကိုု ၂ဝ၁၃ ေအာက္တိုုဘာလတြင္ စတင္ဖဲြ႕စည္းခဲ့ပါသည္။ လုုပ္ငန္းအဖဲြ႕ (၁၈)ဖဲြ႕ကိုု တာဝန္ေပးၿပီး က႑အသီးသီးအတြက္ ပညာ ေရးမူဝါဒမ်ားကိုု ျပဳစုုေစပါသည္။ လုုပ္ငန္းအဖဲြ႕မ်ားတြင္ ပါဝင္သူမ်ားမွာ ပညာေရးဌာနမွ အရာရွိမ်ားႏွင့္အၿငိမ္းစား အရာရွိမ်ားျဖစ္ၾကပါသည္။ လုုပ္ငန္းအဖဲြ႕မ်ားမွ တင္သြင္းေသာ အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒ (ပထမ မူၾကမ္း) သည္ ယခင္ စစ္အစိုုးရလက္ထက္က အသံုုးျပဳခဲ့ေသာ ဥပေဒမ်ားႏွင့္ အလားတူပင္ ျဖစ္ပါသည္။ အဆိုုပါ ဥပေဒသည္ ပညာေရး လြတ္လပ္ခြင့္ကိုု ခ်ဳပ္ကိုုင္ထားရံုုမွ်မက အေတြးအေခၚကိုုပါ ခ်ဳပ္ကိုုင္ထားပါသည္။ အစိုုးရအဖဲြ႕၏ ပညာေရးရည္မွန္း ခ်က္တြင္ “အေတြးအေခၚမွန္ကန္ေသာ ႏိုုင္ငံသားမ်ားေမြးထုုတ္ရန္” ဟုု ပါရွိပါသည္။

အာဏာရွင္တိုု႕၏အေတြးအေခၚ အတိုုင္း ေတြးေခၚမွသာ မွန္ကန္ေသာအေတြးအေခၚဟုု အဓိပၺါယ္ရပါသည္။ အစိုုးရအဖဲြ႕၏ဥပေဒတြင္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏လြတ္လပ္ခြင့္၊ ဆရာ ဆရာမမ်ား၏ လြတ္လပ္ခြင့္၊ ေဒသဆိုုင္ရာလိုုအပ္ခ်က္မ်ားအရ သင္ရိုုးညႊန္းတမ္း ဖြံ႕ၿဖိဳးခြင့္၊ တိုုင္းရင္းသားမ်ား၏ဘာသာစကားလြတ္လပ္ ခြင့္တိုု႕ကိိုု ခ်ဳပ္ကိုုင္ထားပါသည္။


တကၠသိုုလ္ဥပေဒႏွင့္ပတ္သက္၍ ဝန္ႀကီးဌာနအသီးသီးမွဖြင့္လွစ္ထားသည့္ တကၠသိုုလ္ေပါင္း (၁၆၈)ခုုကိုု ဝန္ႀကီးဌာန ေအာက္မွထုုတ္ၿပီး ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ညႊန္ၾကားေရးမွဴးမ်ားပါဝင္ဖဲြ႕စည္းမည့္ တကၠသိုုလ္မ်ားဗဟိုုေကာင္စီမွ အုုပ္ခ်ဳပ္ရန္ တင္ျပလာပါသည္။ NNER အဖဲြ႕ဝင္ ေက်ာင္းသားသမဂၢမ်ားႏွင့္ ဆရာမ်ားသမဂၢတိုု႕မွ ကန္႕ကြက္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ပါသည္။ NNER သည္ အစိုုးရအရာရွိမ်ား၏ စြက္ဖက္ခ်ဳပ္ခ်ယ္မႈမွ ကင္းလႊတ္၍ ကိုုယ္ပိုုင္ျပ႒ာန္းခြင့္ရွိသည့္ တကၠသိုုလ္မ်ားျဖစ္ရန္ လိုုလားပါသည္။ အစိုုးရအဖဲြ႕မွ ၂ဝ၁၄ မတ္လ (၁၆-၁၇) ထုုတ္ အစိုုးရပိုုင္သတင္းစာမ်ားတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကိုု တင္ျပလာပါသည္။ အဆိုုပါ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ ခ်ဳပ္ကိုုင္မႈမ်ား ဆက္လက္ပါရွိၿပီး ဒုုသမၼတႏွင့္ဝန္ႀကီးမ်ား ပါဝင္သည့္ “အမ်ိဳးသားပညာေရးေကာ္မတီ” ဖဲြ႕စည္းရန္ ေဖာ္ျပထားပါသည္။ ဤေကာ္မတီသည္ ယခင္ ဗိုုလ္ခ်ဳပ္ ခင္ညႊန္႕ ဥကၠ႒လုုပ္ခဲ့သည့္ ပညာေရးေကာ္မတီႏွင့္အလားတူပင္ျဖစ္၍ NNER က ကန္႕ကြက္ပါသည္။

ဥပေဒၾကမ္း (၂)ရပ္ အတည္ျပဳေရး လႊတ္ေတာ္တြင္ တစ္ေပါင္းတည္းေဆြးေႏြး ။

အစိုုးရအဖဲြ႕မွထုုတ္ျပန္သည့္ ပညာေရးဥပေဒမ်ားသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာမ်ားႏွင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ဆႏၵႏွင့္ ဆန္႕က်င္လ်ွက္ ယခင္စစ္အစိုုးရ၏လမ္းစဥ္အတိုုင္း ဗဟိုုခ်ဳပ္ကိုုင္မႈကိုုသာက်င့္သံုုးလိုုေၾကာင္းေတြ႕ရွိရပါသည္။ နဝမ အႀကိမ္လႊတ္ေတာ္မနားမီ မတ္လ (၁၃)ရက္ေန႕က အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကိုု အစိုုးရအဖဲြ႕က ျပည္သူ႕လႊတ္ ေတာ္သိုု႕တင္သြင္းေၾကာင္းသိရွိရပါသည္။ ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမွင့္တင္မႈေကာ္မတီကလည္း အမ်ိဳးသား ပညာ ေရး ဥပေဒ(မူၾကမ္း)ကိုု ေရးသားထားပါသည္။ အဆိုုပါ ဥပေဒၾကမ္း(၂)ရပ္ကိုု ျပည္သူ႕လႊတ္ေတာ္တြင္ တစ္ေပါင္းတည္း ေဆြးေႏြးၾကေၾကာင္းလည္း သိရွိရပါသည္။ ဥပေဒၾကမ္း (၂)ရပ္ေပါင္း၍ လႊတ္ေတာ္မွအတည္ျပဳမည့္ အမ်ိဳးသားပညာ ေရးဥပေဒ မည္သိုု႕ျဖစ္လာမည္ကိုု မသိေသးပါ။ အတည္ျပဳမည့္အမ်ိဳးသားပညာေရးဥပေဒသည္ ေက်ာင္းသားမ်ား၊ ဆရာမ်ား၊ ျပည္သူ ျပည္သားမ်ား၏ဆႏၵႏွင့္ကိုုက္ညီမႈမရွိပါက ေအာင္ျမင္မည္မဟုုတ္ဘဲ ဆန္႕က်င္ ကန္႕ကြက္မႈ မ်ားႏွင့္သာ ရင္ဆိုုင္ရပါမည္။ ဤသိုု႕ျဖစ္လ်ွင္ ေက်ာင္းသူေက်ာင္းသားမ်ားအတြက္ အလြန္ နစ္နာပါသည္။

စင္ၿပိဳင္ပညာေရးစနစ္မ်ားေပၚထြန္းလာႏိုင္ ။

အစိုုးရမွခ်ဳပ္ကိုုင္သည့္ကၽြန္ပညာေရးကိုုအလိုုမရွိသျဖင့္ ေဒသဆိုုင္ရာပညာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားသည္ မိမိတိုု႕ေဒသ၏ ဓေလ့ထံုုးစံ၊ ယဥ္ေက်းမႈမ်ားႏွင့္ ကိုုက္ညီေသာ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားကိုု အေကာင္အထည္ေဖာ္မည့္ ေက်ာင္းမ်ား တည္ေထာင္လာႏိုုင္္ပါသည္။ ကခ်င္၊ ကရင္၊ ကရင္နီ၊ မြန္ ႏွင့္ရွမ္းလက္နက္ကိုုင္ အဖဲြ႕အစည္းမ်ားသည္ ၄င္းတိုု႕ အုုပ္ခ်ဳပ္ရာေဒသတြင္ စာသင္ေက်ာင္းမ်ားဖြင့္လွစ္ၿပီး ကိုုယ္တိုုင္ေရးဆဲြသည့္ သင္ရိုုးညႊန္းတမ္းမ်ားျဖင့္ သင္ၾကားလ်ွက္ရွိ ၾကပါသည္။ ဗဟိုုအစိုုးရ၏ပညာေရးစနစ္သည္ တိုုင္းရင္းသားမ်ား၏ ပညာေရးလြတ္လပ္ခြင့္ကိုု ဆက္လက္ခ်ဳပ္ကိုုင္ထား ပါက အစိုုးရႏွင့္ စင္ၿပိဳင္ပညာေရးစနစ္မ်ားကိုု ထူေထာင္ၾကမည္ျဖစ္ပါသည္။ အလားတူပင္ ဘာသာေရးအဖဲြ႕ အစည္း မ်ားႏွင့္ အျခားပညာေရးအဖဲြ႕အစည္းမ်ားကလည္း ျပည္သူလူထုုလိုုလားသည့္ ပညာေရးစနစ္ကိုု အေကာင္အထည္ ေဖာ္ရန္အတြက္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးလႈပ္ရွားမႈမ်ားေပၚေပါက္လာႏိုုင္ပါသည္။

ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ဆႏၵႏွင့္ကိုုက္ညီသည့္ အမ်ိဳးသား ပညာေရးမူဝါဒ ။

နိဂံုုးခ်ဳပ္အေနျဖင့္ အစိုုးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္ထံ ပန္ၾကားလိုုသည္မွာ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏ဆႏၵႏွင့္ကိုုက္ညီသည့္ အမ်ိဳး သား ပညာေရးမူဝါဒ တစ္ရပ္ကိုု ခ်မွတ္ႏိုုင္ရန္အတြက္ ျပည္သူ႕အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္တိုုင္ပင္ေဆာင္ရြက္သင့္ပါသည္။ ျပည္သူ႕အဖဲြ႕အစည္းမ်ားသည္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားအၾကားတြင္ တည္ရွိသျဖင့္ ျပည္သူျပည္သားမ်ား၏အသံကိုု ထင္ဟပ္ပါသည္။ အစိုုးရအရာရွိမ်ား၊ အၿငိမ္းစား အရာရွိမ်ားႏွင့္ အစိုုးရအလိုုေတာ္ရိ ပညာရွင္ဆိုုသူမ်ား၏အုုပ္ခ်ဳပ္ေရး အျမင္ျဖင့္စဥ္းစားသည့္ အယူအဆမ်ားသည္ ျပည္သူျပည္သားမ်ားကိုု ကိုုယ္စားမျပဳပါ။ ျမန္မာႏိုုင္ငံ အနာဂတ္ မ်ိဳးဆက္သစ္မ်ားအတြက္ အသိဉာဏ္ ျမင့္မားေသာ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚေျမွာ္ျမင္ေသာ၊ ဘဝရပ္တည္မႈအတြက္ စြမ္းရည္ မ်ားကိုု ေပးအပ္ႏိုုင္ေသာ ျပည္သူျပည္သားအားလံုုးလိုုလားသည့္ အမ်ိဳးသားပညာေရးမူဝါဒတစ္ရပ္ ခ်မွတ္သင့္ပါသည္။ သိုု႕မွသာ ၿငိမ္းခ်မ္း၍ သာယာဝေျပာေသာ ျပည္ေထာင္စုုကိုု တည္ေဆာက္ႏိုုင္ပါမည္။

ျပည္သူ႕ေခတ္
၂ဝ၁၄၊ ဧၿပီလ (၁ဝ)ရက္။
Maukkha Education Magazine

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...