Portrait ရိုက္ကူးေရးဆိုင္ရာ နည္းစနစ္မ်ား (Inspirational Portrait Photography Techniques)
1. PHOTOSHOP
Portrait ရိုက္ျပီး ပါက Post Producton တြင္ Photoshop ျဖင့္ ျပင္ပါ။ ပံုကို နည္းပညာ ေပါင္းစပ္မွဳ မ်ားျဖင့္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ ျဖစ္လာေအာင္ ျပင္နိုင္လွ်င္ ျပင္ပါ။
2. TEXTURE
အေရးအေၾကာင္းဟု ဆုိရမည့္ Texture သည္ Portrait ပံု တစ္ပံု၏ အေရးအၾကီးဆံုး အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ သည္။ Texture ႏွင့္ ေနာက္ခံ Background တို႕ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြရွိရန္ လိုသည္။ တစ္ပံုလံုးကို Texturizing အေရးအေၾကာင္း အကြက္အေျပာက္တို႕ျဖင့္ ထံုမြန္းနိုင္လွ်င္ ပံု၏အား ပိုတက္လာနိုင္ သည္။ ေအာက္ပံု၏ မ်က္နွာေပၚရွိ Texture ႏွင့္ အေရာင္ ၊ Background Texture ႏွင့္ အေရာင္တို႕ Match up ျဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္ပါရန္။
3. OVEREXPOSE
Subject ကို Highlight ေပးထားလွ်င္ ျဖစ္ေစ High-Key ျပဳလုပ္ထားလွ်င္ Subject သည္ soft portrait ျဖစ္လာကာ ၾကည့္ရသည္မွာ ျငိမ့္ေညာင္း လွေပမည္။ High-Key ပံု မွာ အနုစိတ္ကေလးမ်ားကို ဖယ္ရွားလိုက္သည့္အတြက္ ပံုသည္ နူးညံ့ ေခ်ာေမြ႕လာသည္။ ေအာက္ပံုကို ၾကည့္ပါ။
4. UNDEREXPOSE
အကယ္၍ အေမွာင္မ်ားမ်ားႏွင့္ Low-Key ရိုက္ထားသည့္ ပံုတြင္မူ သဘာ၀အရ ပံု၏ လင္းေနသည့္အပိုင္း က ၾကည့္သူ၏ မ်က္လံုးကို ဆဲြေခၚသြားလိမ့္မည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ High-Key ကိုၾကည့္ရသည္နွင့္ မတူ ဘဲ ေကာ္ဖီ ျပင္းျပင္း ေသာက္ရသကဲ့သို႔ ခတ္မာမာ ၾကည့္ရသည့္ ပံုမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
5. BACK-LIGHT
Back-Light ျဖင့္ ရိုက္သည္အခါတြင္ ေအာက္ပံုကဲ့သို႔ ဆံပင္သည္ အဓိက ေရာင္ျပန္ေနရာ ျဖစ္လိုပါက ဆံပင္ ေနရာကို ရိုက္သူ ႏွင့္ အလင္းေရာင္ အၾကားတြင္ထားပါ။ Subject ကို အနည္းငယ္ လွမ္းေသာ ေန ရာတြင္ ထားျခင္းျဖင့္ Silhouette ပံုလည္း ရနိုင္သည္။
6. POSING
ဟန္ပန္ အေနအထားဟု ဆိုရမည့္ Posing ကို အျမင္ဆန္းေအာင္ ထူးဆန္းသည့္ ပံုစံမ်ိဳး ျဖင့္ Posing လုပ္ျခင္းသည္ သက္ေတာင့္ သက္ကာ မရွိေစကာမူ အျမင္ဆန္းသည္။ ေအာက္ပံုကို ၾကည့္ပါ။ စင္စစ္အားျဖင့္ Posing တစ္ခုထည္းသာမက ရိုက္သည့္ ရွဳ ေဒါင့္အေနအထားလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိရန္ လုိအပ္သည္။
7. CULTURE
Culture ဆိုတာကေတာ့ ေနရာတိုင္းတြင္ ရွိသည့္အရာျဖစ္သည္။ နိုင္ငံအႏွံ႕အျပားတြင္ မဆုိုထားဘိ မိမိ ၏ ျမိဳ႕ရြာ၌ပင္ Culture ရွိသည္။ ေနရာအႏွံ႔အျပား ခရီးထြက္စဥ္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ Cultural မ်ားကို ရွာေဖြပါ။
8. REFLECTIONS
ျပဳတင္းေပါက္၊ မွန္ ၊ ေရ တို႕မွ ျပန္လာသည့္ အလင္းတန္းမ်ားကို Subject အတြက္ Reflection အျဖစ္ သံု နုိင္သည္။ အဆိုပါ Light source မ်ားမွ Result ႏွင့္ texture အမ်ိဳးမ်ိဳး ရနိုင္သည္။
9. SHADOWS
အရိပ္ကိုပံု၏ အေရးၾကိးသည့္ အစိတ္အပိုင္း အျဖစ္သံုးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အရိပ္သည္ Main subject ထက္ ပို၍ပင္ ထင္ေပၚသည့္ အေနအထားေရာက္လာ တတ္သည္။
10. GET CLOSE
Subject ၏ မ်က္ႏွာကို မည္ကဲ့သို႕ crop လုပ္ကာ ဖယ္ထုတ္လိုက္ရမည္ ဆိုသည့္ နည္းနိသယ မရွိပါ။ Crop လုပ္ျပိးေနာင္ ပံုတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့မည့္ အပိုင္းသည္ ၾကည့္သူ၏ အာရံုကို ဆဲြေဆာင္နိုင္မည့္ အစိတ္ အပိုင္း ျဖစ္ရန္ေတာ့လိုသည္။
11. (UN)FOCUS
Out-of -Focus ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းသည္ In-Focus ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းထက္ပို၍ပင္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ ရာ ေကာင္းတတ္သည္။ မသဲမကဲြ ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းကို ၾကည့္သူ၏ မသိစိတ္တြင္ သိလိုသည့္ စိတ္ ျဖစ္ေပၚေစေအာင္ ဆဲြေဆာင္ နိုင္သည္။
12. MOVEMENT
ေအာက္ပံုကဲ့သို႕ ပံုတစ္လံုး ၀ါး (Blur) ျဖစ္ေနပါေစ အဆုိပါ Blur သည္ Movement ကုိ ျပေနေပ သည္။ ေအာက္ပံုကဲ့သို႕ အေနအထားတြင္ တကယ့္ Subject အစစ္ ကိုျပသည္ထက္ ဤ Subject မည္ကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေနပါလိမ့္ ဟူသည့္ အေတြးကိုေပးသည္။
13. CAPTURE THE MOMENT
တစ္စံု တစ္ဦး၏ သူႏွစ္သက္ရာကို လုပ္ေဆာင္ ေနစဥ္ ထို Moment ကို ဖမ္းထားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဟန္ပန္အေနအထားမ်ား ျဖစ္နိုင္သည္။ Street Photography တြင္ အဆိုပါ Moment မ်ား ရနုိင္သည္။
14. COLORS
Subject အား အာရံု စိုက္လာနိုင္ေရးအတြက္ Vibrant and Contrasting Colour မ်ားသံုးရန္ လိုသည္ makeup, clothing, accessories တို႕ အျပင္ အျခားသင့္ေလွ်ာ္ရာ မ်ားကိုလည္း သံုးနိုင္သည္။
15. GET SERIOUS
Portrait အာလံုးသည္ အျပံဳးေတြ ေ၀ ေနရမည္ဟု တသမတ္ထည္း မွတ္၍မရ။ မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္၏ Seriuos Emotion သည္လည္း အဓိကေနရာတြင္ ရွိသည္ကို သတိျပဳပါ။ ေအာက္ပံု၏ မ်က္ႏွာတြင္ Highly Emotion ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။
16. PROPS
ပတ္၀န္က်င္တြင္ရွိေနသည့္ ပစၥည္းပစၥယမ်ား၏ အေထာက္အပံ႔ ျဖင့္လည္း စတ္၀င္စားဘြယ္ ျဖစ္လာေစ ရန္ ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္။ Subject ကို အဆိုပါ ပစၥည္းမ်ား၏ မည္သည့္ေနရာတြင္ - in, on, under, around, etc. ထား၍ အသံုးျပဳလွ်င္ ေကာင္းမည္ကို ၾကည့္ပါ။
PDF file ကို ဒီေနရာမွာ ရယူပါ...
Credits: ဆရာဦးစုိးလႈိင္ (Country Road)
http://lwanmapyay.blogspot.com/
Portrait ရိုက္ျပီး ပါက Post Producton တြင္ Photoshop ျဖင့္ ျပင္ပါ။ ပံုကို နည္းပညာ ေပါင္းစပ္မွဳ မ်ားျဖင့္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ ျဖစ္လာေအာင္ ျပင္နိုင္လွ်င္ ျပင္ပါ။
2. TEXTURE
အေရးအေၾကာင္းဟု ဆုိရမည့္ Texture သည္ Portrait ပံု တစ္ပံု၏ အေရးအၾကီးဆံုး အစိတ္အပိုင္း ျဖစ္ သည္။ Texture ႏွင့္ ေနာက္ခံ Background တို႕ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြရွိရန္ လိုသည္။ တစ္ပံုလံုးကို Texturizing အေရးအေၾကာင္း အကြက္အေျပာက္တို႕ျဖင့္ ထံုမြန္းနိုင္လွ်င္ ပံု၏အား ပိုတက္လာနိုင္ သည္။ ေအာက္ပံု၏ မ်က္နွာေပၚရွိ Texture ႏွင့္ အေရာင္ ၊ Background Texture ႏွင့္ အေရာင္တို႕ Match up ျဖစ္ေနသည္ကို ၾကည့္ပါရန္။
3. OVEREXPOSE
Subject ကို Highlight ေပးထားလွ်င္ ျဖစ္ေစ High-Key ျပဳလုပ္ထားလွ်င္ Subject သည္ soft portrait ျဖစ္လာကာ ၾကည့္ရသည္မွာ ျငိမ့္ေညာင္း လွေပမည္။ High-Key ပံု မွာ အနုစိတ္ကေလးမ်ားကို ဖယ္ရွားလိုက္သည့္အတြက္ ပံုသည္ နူးညံ့ ေခ်ာေမြ႕လာသည္။ ေအာက္ပံုကို ၾကည့္ပါ။
4. UNDEREXPOSE
အကယ္၍ အေမွာင္မ်ားမ်ားႏွင့္ Low-Key ရိုက္ထားသည့္ ပံုတြင္မူ သဘာ၀အရ ပံု၏ လင္းေနသည့္အပိုင္း က ၾကည့္သူ၏ မ်က္လံုးကို ဆဲြေခၚသြားလိမ့္မည္။ ၾကည့္ရသည္မွာ High-Key ကိုၾကည့္ရသည္နွင့္ မတူ ဘဲ ေကာ္ဖီ ျပင္းျပင္း ေသာက္ရသကဲ့သို႔ ခတ္မာမာ ၾကည့္ရသည့္ ပံုမ်ိဳး ျဖစ္သည္။
5. BACK-LIGHT
Back-Light ျဖင့္ ရိုက္သည္အခါတြင္ ေအာက္ပံုကဲ့သို႔ ဆံပင္သည္ အဓိက ေရာင္ျပန္ေနရာ ျဖစ္လိုပါက ဆံပင္ ေနရာကို ရိုက္သူ ႏွင့္ အလင္းေရာင္ အၾကားတြင္ထားပါ။ Subject ကို အနည္းငယ္ လွမ္းေသာ ေန ရာတြင္ ထားျခင္းျဖင့္ Silhouette ပံုလည္း ရနိုင္သည္။
6. POSING
ဟန္ပန္ အေနအထားဟု ဆိုရမည့္ Posing ကို အျမင္ဆန္းေအာင္ ထူးဆန္းသည့္ ပံုစံမ်ိဳး ျဖင့္ Posing လုပ္ျခင္းသည္ သက္ေတာင့္ သက္ကာ မရွိေစကာမူ အျမင္ဆန္းသည္။ ေအာက္ပံုကို ၾကည့္ပါ။ စင္စစ္အားျဖင့္ Posing တစ္ခုထည္းသာမက ရိုက္သည့္ ရွဳ ေဒါင့္အေနအထားလည္း လိုက္ေလ်ာညီေထြ ရွိရန္ လုိအပ္သည္။
7. CULTURE
Culture ဆိုတာကေတာ့ ေနရာတိုင္းတြင္ ရွိသည့္အရာျဖစ္သည္။ နိုင္ငံအႏွံ႕အျပားတြင္ မဆုိုထားဘိ မိမိ ၏ ျမိဳ႕ရြာ၌ပင္ Culture ရွိသည္။ ေနရာအႏွံ႔အျပား ခရီးထြက္စဥ္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ရာ Cultural မ်ားကို ရွာေဖြပါ။
8. REFLECTIONS
ျပဳတင္းေပါက္၊ မွန္ ၊ ေရ တို႕မွ ျပန္လာသည့္ အလင္းတန္းမ်ားကို Subject အတြက္ Reflection အျဖစ္ သံု နုိင္သည္။ အဆိုပါ Light source မ်ားမွ Result ႏွင့္ texture အမ်ိဳးမ်ိဳး ရနိုင္သည္။
9. SHADOWS
အရိပ္ကိုပံု၏ အေရးၾကိးသည့္ အစိတ္အပိုင္း အျဖစ္သံုးပါ။ တစ္ခါတစ္ရံတြင္ အရိပ္သည္ Main subject ထက္ ပို၍ပင္ ထင္ေပၚသည့္ အေနအထားေရာက္လာ တတ္သည္။
10. GET CLOSE
Subject ၏ မ်က္ႏွာကို မည္ကဲ့သို႕ crop လုပ္ကာ ဖယ္ထုတ္လိုက္ရမည္ ဆိုသည့္ နည္းနိသယ မရွိပါ။ Crop လုပ္ျပိးေနာင္ ပံုတြင္ က်န္ရစ္ခဲ့မည့္ အပိုင္းသည္ ၾကည့္သူ၏ အာရံုကို ဆဲြေဆာင္နိုင္မည့္ အစိတ္ အပိုင္း ျဖစ္ရန္ေတာ့လိုသည္။
11. (UN)FOCUS
Out-of -Focus ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းသည္ In-Focus ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းထက္ပို၍ပင္ စိတ္၀င္စားဘြယ္ ရာ ေကာင္းတတ္သည္။ မသဲမကဲြ ျဖစ္ေနသည့္ အပိုင္းကို ၾကည့္သူ၏ မသိစိတ္တြင္ သိလိုသည့္ စိတ္ ျဖစ္ေပၚေစေအာင္ ဆဲြေဆာင္ နိုင္သည္။
12. MOVEMENT
ေအာက္ပံုကဲ့သို႕ ပံုတစ္လံုး ၀ါး (Blur) ျဖစ္ေနပါေစ အဆုိပါ Blur သည္ Movement ကုိ ျပေနေပ သည္။ ေအာက္ပံုကဲ့သို႕ အေနအထားတြင္ တကယ့္ Subject အစစ္ ကိုျပသည္ထက္ ဤ Subject မည္ကဲ့ သို႕ ျဖစ္ေနပါလိမ့္ ဟူသည့္ အေတြးကိုေပးသည္။
13. CAPTURE THE MOMENT
တစ္စံု တစ္ဦး၏ သူႏွစ္သက္ရာကို လုပ္ေဆာင္ ေနစဥ္ ထို Moment ကို ဖမ္းထားလိုက္ျခင္း ျဖစ္သည္။ အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာ ဟန္ပန္အေနအထားမ်ား ျဖစ္နိုင္သည္။ Street Photography တြင္ အဆိုပါ Moment မ်ား ရနုိင္သည္။
14. COLORS
Subject အား အာရံု စိုက္လာနိုင္ေရးအတြက္ Vibrant and Contrasting Colour မ်ားသံုးရန္ လိုသည္ makeup, clothing, accessories တို႕ အျပင္ အျခားသင့္ေလွ်ာ္ရာ မ်ားကိုလည္း သံုးနိုင္သည္။
15. GET SERIOUS
Portrait အာလံုးသည္ အျပံဳးေတြ ေ၀ ေနရမည္ဟု တသမတ္ထည္း မွတ္၍မရ။ မ်က္ႏွာအသြင္အျပင္၏ Seriuos Emotion သည္လည္း အဓိကေနရာတြင္ ရွိသည္ကို သတိျပဳပါ။ ေအာက္ပံု၏ မ်က္ႏွာတြင္ Highly Emotion ကို ေတြ႕ နိုင္သည္။
16. PROPS
ပတ္၀န္က်င္တြင္ရွိေနသည့္ ပစၥည္းပစၥယမ်ား၏ အေထာက္အပံ႔ ျဖင့္လည္း စတ္၀င္စားဘြယ္ ျဖစ္လာေစ ရန္ ေဆာင္ရြက္နိုင္သည္။ Subject ကို အဆိုပါ ပစၥည္းမ်ား၏ မည္သည့္ေနရာတြင္ - in, on, under, around, etc. ထား၍ အသံုးျပဳလွ်င္ ေကာင္းမည္ကို ၾကည့္ပါ။
PDF file ကို ဒီေနရာမွာ ရယူပါ...
Credits: ဆရာဦးစုိးလႈိင္ (Country Road)
http://lwanmapyay.blogspot.com/