ငွက္မုဆိုး - Bird Photography

ငွက္ကို ကင္မရာျဖင့္ပစ္သည့္ မုဆိုးမ်ား အေၾကာင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ရုိက္ရာတြင္ ရိုက္ကြင္းကို စိတ္ၾကိဳက္ဆင္ကာ ရိုက္ကူးနိုင္သည့္ ပံုစံမ်ိဳး ရွိသကဲ့သို႕ အေျခအေနကို မိမိက အေတာ္အသင့္မွ်သာ ဖန္ တည္းနိုင္ျပီး ေပးလာသည့္ အေျခအေန ေပၚမွာသာ အမ်ားဆံုး မွီတည္ ရိုက္ကူးရသည့္ ပံုစံမ်ိဳးလည္း ရွိပါသည္။ အဆိုပါ ဒုတိယအမ်ိဳးအစားမွာ ခက္ရာခက္ဆစ္ စိတ္ရွည္လက္ရွည္ ရိုက္ကူးရသည့္ ေတာတြင္း တိရိစၦာန္မ်ား ရိုက္ကူးျခင္း ( Wild Life Photography ) ပင္ ျဖစ္ပါသည္။

ေတာတြင္း တိရိစၦာန္ မ်ား ရိုက္ကူးျခင္း ( Wild Life Photography ) ဟု ဆိုလွ်င္ ေတာတြင္းရွိ သား ရဲ တိရိစၦာန္ မ်ားပါ ပါလာကာ မ်ားစြာ က်ယ္၀န္း ျပီး အလြန္လည္း ခက္ခဲ သည့္ ရိုက္နည္း ျဖစ္ပါ သည္။ ေတာတြင္း တိရိစၦာန္ မ်ား ရိုက္ကူးျခင္း ( Wild Life Photography ) မဆိုထားႏွင့္ လူ ႏွင့္ အေနနီးသည့္ ငွက္မ်ားကို သဘာ၀ အတိုင္း ရိုက္ကူး ရသည္ပင္လွ်င္ အေတာ္ ခက္ခဲ ေၾကာင္း ေဖၚျပလို ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္ ေတာင္ဖတ္ ေျမာက္ ဖတ္ လိုက္ ဖတ္ေနသည့္ အထဲ တြင္ “ ေသေသ ျခာျခာ ေလ့လာ ျပင္ ဆင္ျခင္း မရွိဘဲ သဘာ၀ ငွက္ပံု ေကာင္း ေလးမ်ား လည္း ရနိုင္ေၾကာင္း၊ သို႕ ေသာ္ ကံ ေကာင္း ေထာက္ မ၍ ရျခင္း သာ ျဖစ္ေၾကာင္း။ အမွန္ တကယ္ ေလ့လာ ျပင္ဆင္ ျပီး ရိုက္ ကူး သူ မ်ားကဲ့ သို႕ ပံု မ်ားမ်ား မရ နိုင္ “ ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။ ဖတ္မိကာစက အမွဳ မဲ့ အမွတ္မဲ့ သာ ေနခဲ့ မိပါသည္။


Olive Back Sun Bird.

ကၽြန္ေတာ္ Olive Back Sun Bird ေသးေသး ေလး ၏ ပံု ေကာင္း ေလး အခ်ိဳ႕ ကို ကံ အားေလွ်ာ္ စြာ ရခဲ့ ဘူးပါသည္။ အေကာင္ အလြန္ေသး၍ ျမန္လည္း အလြန္ျမန္ပါသည္။ ၀င္း အတြင္းရွိ ပန္းမ်ားကို ရိုက္ေနစဥ္ အဆိုပါ Sun Bird အုပ္စု တစ္စု ၀င္လာကာ ပန္းပင္မ်ား အတြင္း ပ်ံသန္းေနၾက သည္။ ၄င္းတို႕ ထဲ မွ တစ္ေကာင္သည္ အလင္းေရာင္ ေကာင္းစြာ က်ေနသည့္ ကင္မရာေရွ႕ က ပန္းပင္ ေပၚ လာနားရာ ဘာမွ် မ်ားမ်ားာစားစား မၾကိဳးစားလိုက္ရဘဲ ပံုေကာင္း ရလိုက္ပါသည္။ ေနာင္တစ္ၾကိမ္မ်ား ျပန္လာ နိုး ႏွင့္ ေစာင့္ ေသာ္လည္း ႏွစ္ေပါက္ သည့္တိုင္ မလာေတာ့ေပ။ ထိုစဥ္ မွသာ အေတြ႕ အၾကံဳ မ်ားသည့္ ပညာ ရွင္မ်ား ေရးသား ထားသည္မွာ မွန္လိုက္ေလ ဟု ဆိုမိပါသည္။


Collared King Fisher

အထက္ပါ Collared King Fisher ပံုမွာ လည္း ေရကူးကန္ အနီးရွိ မိုးကာ တဲ၏ အမိုး အစြန္းတြင္ လာေနစဥ္ ကင္မရာ ရွိေနခိုက္ ႏွင့္ လည္း ၾကံဳ ေန၍ ရိုက္ နိုင္ခဲ့ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေနာင္ လည္း ထပ္၍ မေတြ႕ ေတာ့ပါ။

ဤ ရိုက္နည္းစနစ္ ျဖစ္သည့္ Bird Photography ကို နားလည္ ကၽြမ္းက်င္ သူမ်ား အေန ႏွင့္မူ အဆိုပါ ငွက္မ်ား၏ သဘာ၀ အရ သြားလာ ေနထုိင္ စားေသာက္ တတ္သည့္ ေနရာ အခ်ိန္ တို႕ တြင္ စနစ္ တစ္က် ေစာင့္ကာ ရိုက္သည္ ကို ဥယာဥ္မ်ား အတြင္း ေတြ႕ ဘူးပါသည္။ အဆိုပါ ပုဂၢိဳလ္ မ်ား အေန ႏွင့္ မူ ပံု ေကာင္းေပါင္း မ်ားစြာ ရ နိုင္မည္ မွာ ေသျခာ ပါသည္။

ငွက္ သြားေျခာင္းျခင္း။

ငွက္ သြားေျခာင္း သည္ဟု သာ ဆိုရ သည္ စင္စစ္မွာ Filter စမ္း ရန္သြား ျခင္း သာ ျဖစ္ပါသည္။ မေတာ္ တဆ ကံေကာငး္ ေသာေၾကာင့္ လင္းယုန္ ငွက္ ႏွင့္ ၾကံဳ ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ တစ္ေန႕ တြင္ ကၽြန္ေတာ္ အိမ္ အနီးရွိ Little Guilin Lake ဘက္သို႕ ေလေလာ လတ္လတ္ မွာ ထားရာမွ ေရာက္လာသည့္ CPL Filter တစ္ခု စမ္း ရိုက္ရာထြက္ ခဲ့ပါသည္။ အဆိုပါ ေရကန္ သည္ ေက်ာက္ေတာင္မ်ား ေဘးတြင္ ရွိျပီး သစ္ပင္မ်ား ေတာ ေတာင္ ေကာင္း ကင္ ေရျပင္ ႏွင့္ အေတာ္ လွ သည့္ ေနရာ ျဖစ္ပါသည္။


Little Guilin Lake

ထိုစဥ္ ဓါတ္ပံု သမား ငါး ဦး ေျခာက္ဦးခန္႕ ကင္မရာ အိပ္မ်ား Tripod ၾကီး မ်ား ထမ္း ကာ ျပန္သြား သည္ ကိုေတြ႕ လိုက္ပါသည္။ ဤေနရာသည္ မၾကာ ခန ရုပ္ရွင ္ရုပ္ေသ ဓါတ္ပံု ရိုက္သူ မ်ားေတြ လာေလ့ ရွိသျဖင့္ သာမန္ကိစၥအျဖစ္သာ ခပ္ေပါ့ေပါ့ သေဘာ ထားလုိက္ ပါသည္။


ငွက္ လာေျခာင္း သည့္ ဓါတ္ပံု ဆရာ ။

ထိုစဥ္ ကင္မရာ အိိတ္ ၾကီး ၾကီး ႏွင့္ လူ တစ္ဦး ေရာက္လာကာ…

“ ဒီကို လင္းယုန္ (Eagle ) လာရိုက္တဲ့ ဓါတ္ပံု သမားေတြ ေတြ႕ လိုက္ သလားဗ်ာ “ လို႕ ကၽြန္ေတာ့္ ကို ေမးပါသည္။

“ ဓါတ္ပံု သမားေတြ ျပန္သြား တာေတာ့ ေတြ႕ လိုက္တယ္ ဗ် ။ ဘာ လာရိုက္ တာလည္း ေတာ့ မသိဘူး။ “

“ Eagle လာရိုက္တဲ့ ကၽြန္ေတာ္တို႕ အဖဲြ႕ေတြပါ။ ကၽြန္ ေတာ္ က ေနာက္ က်ေန လို႕ပါ။ “

“ ကၽြန္ေတာ္ ဒီနားမွာ ေနတာဘဲ။ ဒီကိုလည္း ေန႕တိုင္း ေလာက္ နီးပါး ေရာက္ေန တာဘဲ။ Eagle တစ္ခါ မွ မျမင္ ပါဘူး ဗ်ာ။

“ ဒီေနရာ က Eagle လာျပီး ငါး ဖမ္းတဲ့ေနရာဗ်။ ဟို ေက်ာက္ ေတာက္ထိပ္က သစ္္ ေျခာက္ပင္ကို လာ နားတတ္ တယ္။ အဲဒီက ေန ေရကန္ထဲက ငါးကို ဆင္းဖမ္း ေလ့ရွိတယ္။”

သူ ျပသည့္ ေနရာသည္ ကၽြန္ေတာ္ တို႕ စကားေျပာသည့္ ေနရာ မွ အနည္း ဆံုး ကိုက္ တစ္ေထာင္ ထက္မနည္း ေ၀းသည့္ ေတာင္ထိပ္ ေပၚ ေက်ာက္အငူ အစြန္း ေပၚရွိ သစ္ ေျခာက္ ပင္ ျဖစ္သည္။

ထို အခ်ိန္က် မွ ပင္ လြန္ခဲ့ေသာ ႏွစ္လ ခန္႕ က ဧရာမ ကင္မရာ အိတ္ၾကီးမ်ား ႏွင့္ ဓါတ္ပံု ဆရာႏွစ္ဦး၊ တစ္ဦးက Nikon 600mm , f-4. Lens က်န္တစ္ဦးက Canon 400mm, f-2.8 Lens စသည့္ ဧရာမ Lens ၾကီးမ်ားအား ဧရာမ Tripod ၾကီးမ်ားတြင္ တပ္ ကာ ငွက္ လာ ေျခာင္း ၾကသည္ကို ျပန္ သတိျပဳမိ ေတာ့ သည္။ ထိုစဥ္ ကုိယ္ကလည္းဓါတ္ပံု ၀ါ သနာ ပါသျဖင့္ ၀င္စပ္ စုရာမွ သူတို႕ ငွက္လာ ေျခာင္း သည္ကို သိလိုက္ရျပီး ၄င္းတို႕ ရိုက္ ထား ေသာ လက္ဖ်ားခါ ရေလာက္ေအာင္ ေကာင္းလွသည့္ Eagle ပံု မ်ားကို ၄င္းတို႕ ပါလာသည့္ Tablet ျဖင့္ ၾကည့္ ခြင့္ရခဲ့ပါသည္။


Eagle နားေလ့ ရွိသည္ဆိုေသာ ေက်ာက္ ေတာင္ ထိပ္။ ပံုတြင္ ေက်ာက္ေတာင္ ထိပ္ရွိ သစ္ေျခာက္ ပင္ကို အစက္ အေလးမွ်သာ ျမင္နိုင္ပါသည္။

တိုက္တိုက္ ဆိုင္ဆိုင္ သူေျပာသည့္ အခ်ိန္ မွာပင္ လင္းယုန္ငွက္ တစ္ေကာင္ ပ်ံလာပါျပီး သူေျပာသည့္ အပင္ ေျခာက္မွာပင္ လာ၍နား ပါသည္။ သတိမမူ ဂူမျမင္ ဆိုသကဲ့သို႕ပင္။ ကၽြန္ေတာ္ သည္ေနရာကို အၾကိမ္ ေပါင္း မေရမတြင္ နိုင္ေအာင္ ေရာက္ေသာ္လည္း လင္းယုန္ငွက္ကို ယခင္က တစ္ၾကိမ္မွ် မျမင္ဘူးခဲ့ပါ။

ဤ အခ်က္သည္ Bird Photography အတြက္ အေသအျခာ စနစ္တက် ေလ့လာ ထားသူ ႏွင့္ ေလ့ လာ မထားသူ တို႕၏ အဓိက ကြာ ျခားခ်က္ ျဖစ္ပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္က 18-200mm Lens ပါသြားသျဖင့္ 200mm အျပည့္ ျဖင့္ ရိုက္လိုက္ ပါသည္။ ကြန္ေတာ္ Bird Photography နားလည္ ပံု မေပၚသည္ ကို သူက ရိပ္စားမိသည္။

“ ခင္ဗ်ား ဒီလိုရိုက္လို႕ ေသးေသးေလးဘဲ ရမွာ ေပါ့။ “

“ ဒါျဖင့္ ဘယ္လို ရိုက္ရမွာလဲဗ်။ “

“ လင္းယုန္ဆိုတာ မ်က္ေစ့ အလြန္လွ်င္တယ္။ အဲဒီ အျမင့္ ၾကီးေပၚက ေန ေအာက္ေရကန္ ထဲ က ငါး ကိုျမင္ရတယ္။ သူ ငါးေတြ႕တာ နဲ႕ တဟုန္ထိုး ဆင္းလာလိမ့္မယ္။ အဲဒီလိုအရွိန္နဲ႕ ဆင္းတဲ့ပံုနဲ႕ ငါး ကိုသုတ္တဲ့ အခ်ိန္ရယ္ ျပန္တက္တဲ့ အခ်ိန္ရယ္ကို အမိ ရို္က္ရမွာ။ “


Eagle နားေနရာ မွ ပ်ံတက္ရန္ တာစူေနစဥ္။

အရွိန္အဟုန္ ႏွင့္ ပ်ံ အဆင္း။


ငါးကို သုတ္ျပီး ျပန္အတက္။

အထက္ပါ ပံုမ်ားမွာ ေဖၚျပခဲ့သည့္ ၾကီးသံုးၾကီး - Camera Bag ၾကီးၾကီး ၊ Lens ၾကီးၾကီး၊ Tripod ၾကီးၾကီး - ႏွင့္ ဆရာ မ်ားျပခဲ့ေသာပံု မ်ား ႏွင့္ အနီးစပ္ဆံုး နမူနာ မ်ား ျဖစ္ပါသည္။

၄င္းေျပာေသာ အသက္၀င္သည့္ ပံုမ်ား မရ ေစကာမူ မွတ္တမ္း ေလာက္ ရရ ဆိုကာ လင္းယုန္ကို 200mm ျဖင့္ ရိုက္ ရာတြင္ Subject က ေ၀းလြန္းသည့္အတြက္ သူ ေျပာ သည့္ အတိုင္းပင္ ပံုေသးသး ေလးပင္ ထင္သည္။ သို႕ ႏွင့္ သြားေလရာ အစဥ္ ေဆာင္သြား ေလ့ ရွိသည့္ 80-400mm ႏွင့္ ထပ္ ရိုက္ျပန္ သည္။ စိတ္ထဲ တြင္ ပံု အေတာ္ ၾကီးၾကီး ရလိမ့္မည္ဟု ထင္ေသာ္ လည္း ထင္ သေလာက္ ပံု ၾကီးၾကီးမရပါ။


သစ္ေခ်ာက္ပင္တြင္ နား ေနသည့္ Eagle ကို 200mm ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု။


သစ္ေခ်ာက္ပင္တြင္ နား ေနသည့္ Eagle ကို 400mm ျဖင့္ ရိုက္ထားသည့္ ပံု။

ဤေနရာတြင္ Bird Photography ႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ တတ္စြမ္းသမွ် အနား ကပ္နိုင္ေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ Fram ျပည့္ေအာင္ ၾကိဳးစား ရိုက္ပါ “ ဆိုသည့္ ဖတ္မွတ္ ေလ့လာထားခ်က္က ေခါင္းထဲတြင္ ေပၚလာသည္။

ထိုအခ်ိန္တြင္ အဆိုပါ ပုဂၢဳိလ္အား ၄င္း၏ ရိုက္ပံုရိုက္နည္းကိုေမးရာ -

“ ကၽြန္ေတာ္လည္း ၀ါသနာရွင္ပါဗ်ာ။ ကၽြန္ေတာ္ကေတာ့ အလြန္ျမန္တဲ့ Action ျဖစ္လို႕ Shutter Priority ထားပါတယ္။ 1/2000 Secs ေလာက္ထားပါတယ္။ ကၽြန္ေတာ္တို႕ ကင္မရာ နဲ႕ Lens က သိတ္မလိုက္ နိုင္လို႕ ISO ကို 400 အထက္ ေလာက္တင္ လိုက္ရပါတယ္။ Continuous Focusing နဲ႕ Frame မ်ားမ်ား ရိုက္ပါတယ္ ။ Bird Photography က ငါးမွ်ား သလိုဘဲဗ် ။ အဲဒီလို ဘယ္အခ်ိန္ ဆင္းလာမလဲဆိုျပီး ရင္တမမနဲ႕ ေစာင့္ရတာနဲ႕ သူ႕ရဲ႕ Graceful Action ကို ရိုက္ရတာကိုက အလြန္ေပ်ာ္ စရာ ေကာင္းတယ္ ဗ်။ “

ထိုအခ်ိန္အထိ ကိုေရႊလင္းယုန္က နားေနသည့္ သစ္ကိုင္းေပၚမွ တုတ္တုတ္မွ မလွဳပ္။

“ လင္းယုန္ ဘယ္ေတာ့ ေလာက္ ဆင္း လာ တတ္ သလဲ ဗ်။ “ ကၽြန္ ေတာ့ ရဲ႕ အေမး။

“ ဒါကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္လည္း မေျပာတတ္ဘူး။ တစ္ခါ ကေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ အေတာ္ ကံေကာင္းတယ္ ဗ်။ ေစာင့္ေနတာ နာရီ၀က္ေလာက္မွာတင္ လင္းယုန္ ကဆင္းလာတယ္။ တစ္ခါတစ္ရန္မွာ ေတာ့ ႏွစ္နာ ရီေလာက္ ေစာင့္ တာေတာင္ ဆင္း မလာဘူးဗ်။ “ သူရဲ႕အေျဖ။

ကၽြန္ေတာ္ လည္း မေစာင့္ နိုင္ ၍ ျပန္လာခဲ့ ျပီး Bird Photography အေၾကာင္း ျပန္လွန္ ေလွာ ဖတ္ၾကည့္ မိ ပါေလသည္။

သည္တြင္ Bird Photography ရိုက္ ရာတြင္ ေအာက္ပါ အဓိက အခ်က္ (၃) ခ်က္ကိုေတြ႕ လိုက္ရပါသည္။

၁။ အစီအစဥ္။ ( Planning )
၂။ ကၽၽြမ္းက်င္ မွဳ။ ( Skill)
၃။ ပစၥည္းပစၥယ။ ( Equipment )

Planning

မည္ သို႕ေသာ ငွက္ သည္ မည္ သည့္ ေနရာသို႕ လာတတ္သည္ကို သိထားရန္ ၾကိဳတင္ ေလ့လာ ထားရ ပါမည္။ ငွက္ အပါအ၀င္ တိရိစၦာန္ အားလံုးသည္ လာျမဲသြားျမဲ အက်င့္ရွိပါသည္။ ပံုမွန္ လာတတ္ သြား တတ္သည့္ အေနအထားကို သိမွ သာလွ်င္ ၾကိ္တင္ ေစာင့္ကာ ရိုက္နိုင္ပါသည္။ အထက္ပါ လင္းယုန္ ကိုလာ ေစာင့္သူမ်ားသည္ လင္းယုန္ င်င္ အဆိုပါ ေနရာသို႕ မည္သို႕ ေသာ အခ်ိန္တြင္ လာေလ့ ရွိသည္ ကို ေလ့လာ ကာ အဆိုပါ အခ်ိန္ ကို လာေစာင့္ ၾကျခင္း ျဖစ္သည္။

အထက္ပါ လင္းယံု ကို ေစာင့္ ရသည္မွာ ကန္ နေဘးက ေက်ာက္ခင္း လမ္း ေပၚ မွ ျဖစ္ သျဖင့္ ထူးထူးျခားျခား ျပင္ ဆင္ရန္မလိုေသာ္ လည္း ရႊံ႕ ညႊံ မ်ား ရွိသည့္ Wet Land ႏွင့္ ေတာၾကီးမ်ားထဲတြင္ ရိုက္ကူးရာတြင္မူ သက္ဆိုင္ရာ ေနရာႏွင့္ လိုက္ေလွ်ာ ညီေထြ ရွိသည့္ အ၀တ္အစား ႏွင့္ ဘိနပ္မ်ား လိုပါမည္။ ျဖဳတ္ ၊ ျခင္ စသည္ အေကာင္မ်ား ကိုက္ျခင္း မွ ကာကြယ္ရန္ Spray ၊ စစ္ေရာင္ မိုးကာ စိမ္း၊ ေခါက္ ထုိင္ခံု အေသး စသည္တို႕ လိုပါမည္။

ကင္မရာ ႏွင့္ပတ္သက္ ၍မူ ကင္မရာ ဘက္ထရီ ၊ Fill-in Flash အတြက္ Battery အပိုမ်ားကိုပါ အားသြင္း ထားရန္ လိုပါမည္။ Long Tele photo Lens မ်ားလိုပါမည္။

၂။ Skill.

ငွက္ မ်ား အား 600mm ကဲ႕သို႕ Long Tele ျဖင့္ ဆဲြကာ ရိုက္ သကဲ့သို႕ ထိုမွ် Focal Length ရွည္ ရွည္ ျဖင့္ မရိုက္ နိုင္ ပါက အနားသို႕ တတ္နိုင္ ကပ္ကာ ရိုက္ နိုင္ေရး အတြက္ ၾကိဳး စားသင့္ပါသည္။ ပံု ေကာင္း ရရန္ အတြက္ ရိုက္ စဥ္ ထည္းက Subject အား Frame ထဲတြင္ Composition ကို တစ္ခါထည္းခ်ကာ ရိုက္ပါ။ Colour, Texture, Line စသည္တို႕ ကို အေကာင္းဆးံု ရေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ အလင္းေရာင္ လံုေလာက္စြာ ရ ေအာင္ ေစာင့္ နိုင္သမွ် ေစာင့္ပါ။

အလင္းေရာင္နည္းေသာေၾကာင့္ Flash ျဖင့္ ျဖည့္ ရိုက္ရန္ လိုပါက မိမိ ရိုက္လိုေသာ အေ၀း ရွိ ငွက္အထိ အလင္းေရာင္ ေရာက္နိုင္သည့္ Telephoto extender ကို သံုးပါ။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ငွက္မ်ားသည္ အလင္း ထဲသို႕ မထြက္ ဘဲ ျခံဳ အတြင္း ၌ သာ ခိုေနေလ့ ရွိသည့္ ငွက္မ်ား လည္း ရွိ ရာ အဆိုပါ ငွက္မ်ိဳးကို ရိုက္မည္ ဆိုပါက Flash ျဖင့္ အလင္း ျဖည့္ ေပး ရန္ လိုသည္။

ပံု ၀ါးမသြား ေစရန္ အတြက္ Shutter speed အျမန္ နွဳန္းျဖင့္ ရိုက္ရမည္ ျဖစ္သျဖင့္ ISO တင္ရိုက္ရန္ ၀န္ မေလးပါ ႏွင့္။ ရိုက္သည့္ ကင္မရာ လွဳပ္ ရွားမွဳ မရွိ ေစရန္ ခိုင္ခန္႕သည့္ Tripod သံုး ရန္ လိုပါသည္။ ငွက္က လည္ူ လွဳပ္ ၊ ကင္မရာ ကလည္း လွဳပ္ နိုင္သည့္ လွဳပ္ ႏွစ္ လွဳပ္ အနက္ မိမိ ထိန္း ခ်ဳပ္ နိုင္သည္ ကင္ မရာ အလွဳပ္ကို ျငိမ္ ေအာင္ လုပ္ရပါမည္။

တတ္နိုင္သမွ် Frame အျပည့္ရ ေအာင္ ပံုၾကီးၾကီး ရိုက္ပါ။ အနီးသို႕ တတ္နိုင္သမွ် ကပ္၍ရိုက္နိုင္ရန္ ၾကိဳးစား ရန္လိုပါသည္။

နံနက္ ခင္း ႏွင့္ ညေနခင္း မ်ားတြင္သာ ရိုက္သင့္သည္။ အလင္း ေရာင္ harsh မ်ားသည့္ ေနခင္းပိုင္းတြင္ မရိုက္သင့္ပါ။ တတ္နိုင္သမွ် ပံု မ်ားမ်ားရိုက္ပါ။ တစ္ခ်က္ ထည္း ႏွင့္ ပံုေကာင္း နိုင္ရန္ ခဲယဥ္းသည္။

ငွက္ ျငိမ္သက္စြာ နားေနသည့္ ပံု ထက္ ပံု စံ အမ်ိဳမ်ိဳးႏွင့္ လွဳပ္ရွားေနသည့္ အသက္၀င္ သည့္ ပံုမ်ားရေအာင္ ၾကိဳးစားပါ။ စိတ္ရွည္ရွည္ ထားကာ လိုသည့္ အေနအထား ရရန္ ေစာင့္ပါ။

Equipment

၃။ အေ၀းက ငွက္ ကို လွမ္း ရိုက္ ရသည့္အတြက္ Tele Lens မ်ားလိုပါသည္။ အနည္းဆံုး 80-200mm ေလာက္ ဆိုလွ်င္ မေ၀းလွသည့္ ငွက္ကို လွမ္း ရိုက္ နိုင္ပါသည္။ 300mm, 400mm, ဆိုလွ်င္ ပို၍ ေကာင္းပါသည္။ ပံုၾကီးၾကီး ရ နိုင္ရန္ Long Tele မ်ား လိုပါသည္။


ငွက္ ရိုက္သည့္ Lens မ်ား။

သက္ဆိုင္ရာ ကင္မရာ အလိုက္ ထုတ္လုပ္သည့္ Original Lens မ်ားသည္ ေစ်းအလြန္ၾကီး ပါသည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ အေတာ္မ်ားမ်ား ေသာ Bird Photographer မ်ားသည္ Sigma, Tamron စသည့္ Third Party Lens မ်ားကို သံုးၾကပါသည္။ 80-200mm, f-2.8 ကဲ့သိုေက ေသာ lens မ်ားကို 1.4x, 2X စသည့္ Tele Converter မ်ား ခံ ၍ လည္း သံုး နိုင္ပါသည္။


ငွက္ ရိုက္ေနသူ တစ္ဦး။


ငွက္ရိုက္ေနသူတစ္ဦး။

အကယ္၍ 300mm, 400mm ကဲ့သို႕ Long Tele မ်ား မရွိလွ်င္ အနီးသို႕ ကပ္နိုင္သမွ် ကပ္၍ ရိုက္နိုင္ရန္ ၾကိဳးစား ရမည္ ျဖစ္ပါ သည္။

အခ်ိဳ႕ ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက ကင္မရာ ေနာက္မွ လူသာအဓိပါဟု ဆိုေလ့ရွိသည္။ အနု ပညာသေဘာႏွင့္ အျမင္သေဘာတို႕မွာ မူ လူေပၚ မူတည္ ေသာ္လည္း။ ဤကဲ့သို႕ အေ၀းသို႕ လွမ္း ရိုက္ရသည့္ ကိစၥ မ်ားတြင္မူ ၄င္း ႏွင့္ သက္ဆိုင္ရာသည့္ ပစၥည္း အေထာက္အပံ့မပါဘဲ မည္သို႕ မွ် ပံု ေကာင္း ရနုိင္မည္ မဟုတ္ပါ။

Credits: ဆရာဦးစိုးလိႈ္င္ (Country Road)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...