ေက်ာင္းသားႏွင့္ လက္ေရး

ေရးစရာကိရိယာကုိ လက္ႏွင့္ကုိင္၍ ေရးစရာပစၥည္းေပၚတြင္ ေရးျခင္းကုိလက္ေရးဟုေခၚလွ်င္ ရႏုိင္မည္ဟု ယူဆပါသည္။ လက္ေရးသည္ လူတစ္ေယာက္အတြက္ အေရးႀကီးပါသည္။ လက္ေရးလွ ျခင္း၊ မလွျခင္း ထက္ ဖတ္၍ရေအာင္ သပ္ရပ္ညီညာစြာ ေရးတတ္ဖုိ႔က ပုိ၍အေရးႀကီးပါသည္။ အခ်ဳိ႕လူ မ်ားက လက္ေရး လွၾကပါသည္။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားက လက္ေရးမလွၾကပါ။ အခ်ဳိ႕လူမ်ားၾကေတာ့ လက္ေရး ကမလွတဲ့အထဲ ဖတ္၍မရေသာလက္ေရးမ်ားလည္း ရွိၾကပါသည္။

ကၽြန္ေတာ္တုိ႔လူႀကီးအားလုံးသည္ ကေလးဘဝမွ လူႀကီးျဖစ္လာရသလုိ မူလတန္းပညာကုိ စတင္သင္ ယူၿပီးမွ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္တကၠသုိလ္သုိ႔ ေရာက္ရွိၾကၿပီး ဘဲြ႕ေတြရၾကပါသည္။ သုိ႔အတြက္မူလတန္း အရြယ္ကေလးငယ္ႏွင့္ မူလတန္းပညာသည္ ဘဝအတြက္တာအေရးပါ၍ အခ်က္အခ်ာက်လွပါသည္။



ကၽြန္ေတာ္တုိ႔ငယ္ငယ္က ေက်ာင္းတက္ခဲ့ရေသာ မူလတန္းေက်ာင္းသည္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးေက်ာင္းႏွင့္ တဲြထားသျဖင့္ မူလတန္းေက်ာင္းမတက္မီႏွင့္ ေက်ာင္းဆင္းၿပီးခ်ိန္တုိ႔တြင္ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက ေလာကီ စာ၊ ေလာကုတၱရာစာေတြကုိ သင္ၾကားေပးပါသည္။ ဘုန္းေတာ္ႀကီးက လက္ေရးကုိဝုိင္းစက္ေနေအာင္ ဘုတ္ေပၚတြင္ေရး၍ သင္ၾကားေပးပါသည္။

လက္ေရးေရးရာတြင္လည္း ဗ်ည္း ၃၂ လုံးမွ တစ္လုံးခ်င္းစီကုိ စၿပီးေရးရမည့္ေနရာႏွင့္ အဆုံးသတ္ ရမည့္ေနရာကုိ ေရးနည္းမွန္မွန္ေရးတတ္ရန္ ေသေသခ်ာခ်ာသင္ၾကားျပသေပးပါသည္။ ေနာက္တစ္ ဆင့္အေနျဖင့္ ေရးခ်၊ ရရစ္၊ ရပင့္၊ ဝဆဲြ၊ လုံးႀကီးတင္၊ လုံးႀကီးတင္ဆံခတ္၊ ေအာက္ကျမင့္၊ ေဝ့စေပါက္၊ တစ္ေခ်တာင္းငင္၊ ႏွစ္ေခ်ာင္းငင္၊ အသတ္စသည္တုိ႔ကုိ တစ္ဆင့္ၿပီးတစ္ဆင့္ သင္ၾကားျပသေပးသျဖင့္ လက္ေရးကုိနည္းစနစ္မွန္မွန္ကန္ကန္ ဌာန္က႐ုိဏ္းက်က်ေရးတတ္သည့္ အက်င့္ေဟာင္းကုိ တန္ဖုိး ရွိစြာရရွိခဲ့ပါတယ္။

သည္လုိႏွင့္ ရွစ္တန္း၊ ကိုးတန္းအရြယ္ ၁၉၇၀-၇၁ ခုႏွစ္ဝန္းက်င္ေလာက္က ဘယ္ကစတင္ေပၚလာ သည္မသိေသာ လက္ဝဲစာလုံးမ်ားေရးျခင္း ေခတ္စားလာသည့္အခါ လူငယ္သဘာဝ စမ္းေရးရင္း မူလ ကလွလွပပေရးတတ္ေသာ လက္ေရးမ်ားေနရာတြင္ ကျပားလက္ေရးေတြျဖစ္လာၿပီး လက္ေရးလွလွ ကေလးမ်ား ပ်က္စီးခဲ့ရသည္။ ဤေနရာတြင္ ဤအေၾကာင္းအရာႏွင့္ မဆုိင္ေသာ္လည္း သတိျပဳစရာ တစ္ခုတင္ျပလုိပါသည္။ (ကၽြန္ေတာ္တို႔သည္ ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ႏွင့္အညီ ေနထုိင္၊ သြား လာ၊ ေျပာဆုိ၊ ဝတ္စားရာက မိမိယဥ္ေက်းမႈမဟုတ္ေသာ တိုင္းျခားယဥ္ေက်းမႈမ်ားကုိ အတုယူ၍ အတုယူမွားခဲ့လွ်င္ မိမိတုိ႔ျမန္မာ့႐ုိးရာယဥ္ေက်းမႈမ်ား ပ်က္စီးသြားႏုိင္သည္ကုိ သတိျပဳေစခ်င္ပါသည္။)

မ်က္ေမွာက္ကာလတြင္ စိတ္မေကာင္းစရာျမင္ေတြ႕ေနရသျဖင့္ သည္စာကုိေရးရျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ယခုမူလတန္းကေလးမ်ားမွ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားမ်ားအထိ ေရးေနၾကေသာ လက္ေရးမ်ား သပ္ရပ္ လွပျခင္းမရွိသည္ကုိအမ်ားစုတြင္ ေတြ႕ျမင္ေနရပါသည္။ ယင္းသုိ႔ျဖစ္ရျခင္းအေၾကာင္းရင္းမွာ ေရးနည္း စနစ္မွန္ကန္မႈမရွိျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ မူလတန္းကေလးမ်ားကုိ သင္ၾကားျပသရာတြင္ ေရးနည္း စနစ္ကုိသင္ၾကားၾကေသာ္လည္း ေနာက္ပုိင္းႀကီးၾကပ္စစ္ေဆးမႈ အားနည္းေနသည္ဟု ယူဆပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္တို႔ငယ္ငယ္က တစ္ဦးခ်င္းကုိ လုိက္လံစစ္ေဆး၍ ေရးနည္းမွားေနလွ်င္ဆရာက လက္ကုိ ကုိင္၍သင္ၾကားေပးပါသည္။

ဥပမာ-ငသတ္ကုိေရးသည့္အခါ 'င' ကုိ အရင္ေရးၿပီးမွ 'င' အထက္ကစ၍ အသတ္ကုိအေပၚဆဲြေရးရပါ သည္။ ယခုကေလးမ်ားက 'င' သတ္ကုိ အေပၚသတ္ကစေရးၿပီး ေအာက္ 'င' မွာအဆုံးသတ္ေရးေနၾက သလုိ 'န' သတ္ကုိလည္း အသတ္ကုိအရင္ေရးၿပီးမွ 'န' ေရးသည္ကုိ ေတြ႕ရပါသည္။ 'ရ' ရစ္ကုိလည္း ေအာက္ကစေရးရမည့္အစား အေပၚကစဆဲြၾကပါသည္။ ဤသုိ႔ေရးနည္းစနစ္ မွားယြင္းေနမႈ မ်ားေၾကာင့္ ယေန႔ေက်ာင္းသားမ်ား၏ လက္ေရးမလွမပျဖစ္ေနၾကရျခင္း ျဖစ္သည္။ မူလတန္းအရြယ္ ကေလးငယ္ သည္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားဘဝမွ လြတ္ေျမာက္ၿပီးလုပ္ငန္းခြင္ေရာက္သည္အထိ လက္ေရးသည္ အေရးပါေသာက႑တြင္ ရွိေနပါသည္။

မူလတန္းကေလးငယ္မ်ားသည္ ဆရာ၊ ဆရာမသင္လွ်င္ သင္သလုိ နာယူမွတ္သားမႈကလဲြ၍ ျဖန္႔ၾကက္ စဥ္းစားတီထြင္မႈျပဳႏုိင္သည့္ ဦးေႏွာက္မဖြံ႕ၿဖိဳးေသးေသာအရြယ္ျဖစ္ပါသည္။ ဆရာသင္သည္ကုိသာ လက္ခံၾကပါသည္။ မိဘမ်ား၊ အစ္ကုိအစ္မမ်ားက မွားေနတယ္ ဒီလုိမေရးရဘူးလုိ႔ေျပာလွ်င္ သူတို႔ လက္မခံၾကပါ။ သူတို႔တု႔ံျပန္မႈက ေက်ာင္းက ဆရာ၊ ဆရာမက ဒီလုိပဲဲသင္တယ္ဟုဆုိကာ အိမ္ကေျပာ ၍မရေသာကေလးမ်ားကုိလည္း ေတြ႕ဖူးပါသည္။ သုိ႔အတြက္မူလတန္းပညာစတင္သင္ၾကား ျပသေပး ၾကသည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၏ သင္ၾကားျပသပုံသြင္းမႈအေပၚတြင္ ကေလးငယ္မ်ား၏ ဘဝရာခုိင္ႏႈန္း ျပည့္တည္မွီေနသည့္အတြက္ ဆရာေကာင္းတပည့္ ပန္းေကာင္းပန္ဆုိသလုိ ငယ္ငယ္ကတည္းက စနစ္တက်သင္ၾကားေလ့က်င့္ေပးျခင္းျဖင့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားဘဝ ကုိ ျမႇင့္တင္သင့္ပါသည္။

ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေမလ(၁၅) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...