ဥေရာပထုတ္ အေကာင္းဆံုး အၾကမ္းခံ SUV ေတြထဲက Audi Q5 နဲ႔ Mercedes-Benz GLK-Class

mercedes benz (photo-greencarreports.com)
တကယ္တမ္းေျပာမယ္ဆိုရင္ Audiနဲ႔ Mercedes ဆိုတဲ့ ကုမၸဏီႏွစ္ခုက ဥေရာပအေျခစိုက္ ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီေတြလို႔သာ ဆိုရတာ ျဖစ္ေပမယ့္ အဲဒီထက္ ပိုၿပီးေသခ်ာတာက အေျခစိုက္တဲ့ေနရာမွာ ဥေရာပ တိုက္တင္ တူတာ မဟုတ္ဘဲႏုိင္ငံပါ တူေနတာပါ။ ဂ်ာမနီအေျခစိုက္ ေမာ္ေတာ္ကား ကုမၸဏီေတြ ျဖစ္ ၿပီးေတာ့ ျပည္တြင္း အေနအထားမွာေရာ တကမာၻလံုး အတိုင္းအတာမွာပါ ျပင္းထန္တဲ့ ၿပိဳင္ဖက္ေတြအျဖစ္နဲ႔ ရပ္တည္ေနတာလည္း ေတြ႔ႏုိင္ပါတယ္။ အခု ေျပာမယ့္ ေမာ္ဒယ္ႏွစ္ခုကေတာ့ အဆိုပါ ၿပိဳင္ဆိုင္မႈ ျပင္းထန္ ပါတယ္ဆိုတဲ့ ကုမၸဏီ ႏွစ္ခုကေန ထုတ္လုပ္ထြက္ရွိလာတဲ့ ေမာ္ဒယ္ႏွစ္ခုျဖစ္ၿပီးေတာ့ အေနအထား အရ ေမာ္ဒယ္ႏွစ္မ်ိဳးလံုးကို ကုမၸဏီႏွစ္ခုလံုးက ဇိမ္ခံတန္း၀င္ေအာင္ ဖန္တီး ထားတာ ေတြ႔ရတဲ့အျပင္ တဖက္ကလည္း ေမာ္ဒယ္ေတြကို အေကာင္းဆံုး စြမ္းေဆာင္ရည္ရွိေအာင္ ရည္ရြယ္ၿပီးေတာ့ လမ္းၾကမ္း ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မႈ အပိုင္းေတြမွာပါ သံုးႏိုင္ေအာင္ ဖန္တီးလာတာေၾကာင့္ ေစ်းကြက္မွာ အဖက္ဖက္ က ဆြဲေဆာင္မႈ ေကာင္းေစေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္လည္း Audi ကေန မ်ားမ်ားစားစား ထုတ္လုပ္မႈ မရွိတဲ့ SUV ေမာ္ဒယ္ Q5က ေစ်းကြက္မွာ လူႀကိဳက္အထူး ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႔ႏုိင္သလို တဖက္ကလည္း Mercedes ရဲ႕ ေမာ္ဒယ္ ျဖစ္တဲ့ GLK ဟာ လည္း ဒီဇိုင္းပိုင္းကအစ Land Rover ရဲ႕ ေမာ္ဒယ္ေတြ ကို ေကာင္းေကာင္း ယွဥ္ႏိုင္စြမ္းရွိေလာက္ေအာင္ ဆြဲေဆာင္မႈ ေကာင္းတာေၾကာင့္ ဒီေန႔ေတာ့ အၿပိဳင္ အားေကာင္းေနတဲ့ ေမာ္ဒယ္ႏွစ္ခုနဲ႔ မိတ္ဆက္ေပးဖို႔ ဆံုးျဖတ္လိုက္တာျဖစ္ပါတယ္။
အားသာခ်က္
Q5 ရဲ႕ အတြင္းပိုင္း အျပင္အဆင္က ပထမတန္းစားပါ။ ရိုးရွင္းတယ္၊ ဆြဲေဆာင္မႈ ေကာင္းတယ္၊ နည္း ပညာျမင့္တယ္။ တည္ေဆာက္မႈ အပိုင္းမွာ သံုးထားတဲ့ ဆက္စပ္ပစၥည္းေတြရဲ႕ အရည္အေသြးက စိတ္ လည္း ခ်ရတယ္၊ Feature ေတြ အမ်ားႀကီးလည္း သံုးႏုိင္မယ္။ ေနာက္ထပ္ တခ်က္ကေတာ့ ဆီစားႏႈန္း အပိုင္းပါ။ အခု ေမာ္ဒယ္ရဲ႕ အရြယ္တူ ၿပိဳင္ဖက္ ေမာ္ဒယ္ေတြထက္ကိုပဲ ဆီစားႏႈန္း အထူးသက္သာ ေကာင္း မြန္တာလည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေနာက္ၿပီး V6 အင္ဂ်င္နဲ႔လည္း ရခ်င္တယ္ဆိုရင္ ေရြးခ်ယ္ႏိုင္စရာ ရွိတာ ေတြ႔ ရၿပီး က်ေနာ္ကေတာ့ ၿမိဳ႕တြင္းလမ္းေၾကာင္းေတြနဲ႔ ပိုၿပီး ကိုက္ညီသင့္ေတာ္မႈ ရွိမယ့္ အခု ေလးလံုးထုိး အင္ဂ်င္ အေသးတပ္ေမာ္ဒယ္ကိုပဲ သေဘာက်မိပါတယ္။

Audi Q5(photo- edmunds.com)
GLK ကေတာ့ Off-Road အတြက္ပါ ပိုၿပီး ရည္ရြယ္ကာ ထုတ္လုပ္ထားတဲ့ ေမာ္ဒယ္ျဖစ္တာေၾကာင့္ တကယ္ကို တည္ၿငိမ္တဲ့ သြားလာ ေမာင္းႏွင္ရမႈ၊ လိုက္ပါ စီးနင္းရမႈ ဆိုတဲ့ ခံစားမႈကို ရရွိပါလိမ့္ မယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ လက္ကိုင္ပိုင္းကလည္း တည္ၿငိမ္ေကာင္းမြန္တာ ေတြ႔ရသလို V6 အင္ဂ်င္နဲ႔ ေမာ္ဒယ္ ကိုသာ ေရြးခ်ယ္မယ္ဆိုရင္ စြမ္းအင္ ထြက္ရွိမႈေကာင္းတဲ့ ေမာ္ဒယ္တခုကို ပိုင္ဆိုင္ႏိုင္မွာ ေသခ်ာပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အင္ဂ်င္ပိုင္း ေရြးခ်ယ္၀ယ္ယူႏုိင္မႈမွာ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္စနစ္လည္း ပါ၀င္တာ ေတြ႔ရၿပီး ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ ဆိုရင္ေတာ့ ဆီစားႏႈန္း ပိုၿပီး သက္သာပါလိ္မ့္မယ္။
အားနည္းခ်က္
Q5 ရဲ႕ ေနာက္ဖက္ ၀န္တင္ခန္း အေနအထားက နည္းနည္း က်ဥ္းခ်င္ပါတယ္။ ေရွ႕ဘီးနဲ႔ ေနာက္ဘီးေထာက္ ပမာဏကို ခ်ဲ႕ၿပီး ခရီးသည္ လိုက္ပါခန္းကို က်ယ္၀န္းေအာင္ ဖန္တီးထားတာမို႔ ေနာက္ဖက္ ၀န္တင္ခန္း ေန ရာက နည္းနည္း က်ဥ္းသြားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေနာက္တခ်က္ကေတာ့ ဇိမ္ခံကား တန္း၀င္အေနနဲ႔ ဖန္တီး ထားတာ ျဖစ္ေပမယ့္ Navigation စနစ္လို အပိုင္းကို ထည့္သြင္းဖန္တီးထားျခင္း မရွိတာကေတာ့ ေနာက္ ပိုင္း မွာ အဆင့္ျမွင့္ဖို႔ လိုအပ္လာမယ့္ အခ်က္လည္း ျဖစ္ပါတယ္။
GLK ကို SUV တစီး အေနနဲ႔ေျပာမယ္ဆိုရင္ ေနာက္ဖက္ဆံုး ၀န္တင္ခန္းကို က်ယ္၀န္းေအာင္ ရည္ရြယ္ၿပီး ဒုတိယထိုင္ခံုတန္းကို ေသးငယ္ေအာင္ ဖန္တီးထားတာက ျပစ္ခ်က္တခုပါ။ တကယ္လို႔ ခရီးသည္ သံုးေယာက္ေလာက္သာ ေနာက္ဖက္ခံုတန္းကို တင္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ ေနရာအခက္ အခဲ ျဖစ္လာႏုိင္ ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေနာက္ဖက္ထိုင္ခံုတန္းတင္ ေသးတာမဟုတ္ဘဲ ေနာက္ဖက္ခန္း တံခါးေပါက္လည္း အနည္းငယ္က်ဥ္းတာ ေတြ႔ရပါတယ္။ အရြယ္အငယ္စား SUV ျဖစ္တာေၾကာင့္ အလ်ားတိုၿပီး ၀န္တင္ ခန္းေနရာလည္း နည္းပါတယ္။
ကိုယ္ထည္ပိုင္း
Q5 ကေတာ့ ကိုယ္ထည္ အေနအထားမွာ ၿမိဳ႕တြင္းနဲ႔ကိုပဲ သင့္ေတာ္မႈရွိမယ့္ ကို္ယ္ထည္ အရြယ္အစားမ်ိဳးကို ထုတ္လုပ္ထားတာ ေတြ႔ရၿပီး ကိုယ္ထည္က အလ်ား ၁၅ ေပနဲ႔ ၂.၆ လက္မရွိမွာ ျဖစ္သလို မ်က္ႏွာစာ အက်ယ္က ၆ ေပ နဲ႔ ၂.၇ လက္မပါ။ အလ်ားတိုတာေၾကာင့္ Parking လုပ္ဖို႔ အတြက္ပါ အဆင္ေျပေစႏုိင္ၿပီး မ်က္ႏွာစာ နည္းနည္း ပိုက်ယ္တာကေတာ့ အတြင္းခန္းကို လိုက္ၿပီး က်ယ္လာေစမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ေမာ္ဒယ္ ရဲ႕ အျမင့္ကေတာ့ ၅ ေပ နဲ႔ ၅.၂ လက္မ ရွိမွာ ျဖစ္ၿပီး ေျမျပင္နဲ႔ ကိုယ္ထည္ရဲ႕ ကင္္းလြတ္ႏုိင္မႈႏႈန္းက ၈ လက္မ နီးပါးထိေအာင္ ရွိမွာျဖစ္လို႔ လမ္းေၾကာင္းေမာင္းႏွင္မႈ အတြက္ပါ စိတ္ႀကိဳက္ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ မွာ ျဖစ္ ပါတယ္။
ပံုမွန္ အာရွထုတ္ SUV တစီးေတာင္မွ အနည္းဆံုး အလ်ား ၁၅ ေပ စြန္းေနတဲ့ အခ်ိန္မွာ GLK-Class ကေတာ့ ၁၄ ေပ နဲ႔ ၁၀ လက္မ စြန္းစြန္းပဲ ရွိပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ မ်က္ႏွာစာအက်ယ္က ၆ ေပနဲ႔ ၂ လက္မ ေက်ာ္တယ္ ဆိုေတာ့ အလံုးနဲ႔ အရပ္ကေတာ့ သိပ္မအပ္စပ္ခ်င္ပါဘူး။ ကားရဲ႕ အျမင့္က ၅ေပနဲ႔ ၇လက္မ မျပည့္ခ်င္ေပ မယ့္ GLK-Class ကို Off-Road အတြက္ပါ ရည္ရြယ္ထားေတာ့ ေျမျပင္နဲ႔ ကိုယ္ထည္ရဲ႕ ကင္းလြတ္ ပမာဏကို ၇.၉ လက္မ ထိေအာင္ တည္ေဆာက္ထားပါတယ္။ ေနာက္ၿပီးေတာ့ အတြင္းခန္း တည္ေဆာက္ မႈကလည္း တျခား SUV ေတြနဲ႔ ယွဥ္ၾကည့္ရင္ က်ဥ္းေျမာင္းတာေတြ႔ရၿပီး ၅၅ လက္မ ေက်ာ္ေက်ာ္ပဲ ရွိပါ တယ္။
အင္ဂ်င္
Q5 မွာ တပ္ဆင္ထားတဲ့ အင္ဂ်င္စနစ္ကေတာ့ ၂.၀ လီတာသံုး ပံုမွန္ ေလးလံုးထိုး အင္ဂ်င္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ V6 အင္ဂ်င္နဲ႔ ဆိုရင္လည္း စြမ္းေဆာင္ရည္ ေတာ္ေတာ္ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမယ့္ ခရီးေ၀းသြားလာမႈ မရွိဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဆီစားႏႈန္းကို ၾကည့္တဲ့အေနနဲ႔ ေလးလံုးထိုး အင္ဂ်င္စနစ္ကပဲ ေကာင္းပါလိမ့္မယ္။ အင္ဂ်င္က လည္ပတ္အား တမိနစ္ကို အပတ္ေရ ၁၅၀၀ မွာ ရုန္းအားက ၂၅၈ ေပါင္-ေပ ရွိၿပီးေတာ့ စြမ္းအင္ ထြက္ရွိမႈက ျမင္းေကာင္ေရ ၂၂၀ အား ျဖစ္လုိ႔ အျမန္ႏႈန္း ျမင့္ျမင့္နဲ႔ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္ဖို႔ေတာ့ အားနည္း မွာ ျဖစ္ေပမယ့္ ရုန္အားေကာင္းေကာင္းနဲ႔ ေတာင္တက္လမ္းလို အပိုင္းေတြ ကိုေတာင္ ေအးေအးေဆးေဆးေမာင္းႏွင္ႏိုင္ မွာပါ။
GLK ရဲ႕ အင္ဂ်င္စနစ္ကေတာ့ ၃.၅ လီတာ သံုး V6 အင္ဂ်င္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဒီဇယ္အင္ဂ်င္ကိုမွ မႀကိဳက္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ V6 အင္ဂ်င္တပ္ေမာ္ဒယ္က အေကာင္း ဆံုး ျဖစ္ပါလိမ့္မယ္။ အင္ဂ်င္ရဲ႕ ရုန္းအားက ၂၇၃ ေပ-ေပါင္ သာ ရွိေပမယ့္ စြမ္းအင္ ထြက္ရွိမႈ ေကာင္းမြန္ တာ ေတြ႔ရၿပီး ျမင္းေကာင္ေရ ၃၀၂ ေကာင္ အားထိေအာင္ သံုးႏုိင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ အင္ဂ်င္ရဲ႕ လည္ပတ္အားကေတာ့ အျမင့္ဆံုးအေနနဲ႔ တမိနစ္ကို အပတ္ေရ ၆၅၀၀ ထိေအာင္ ျဖစ္တာေၾကာင့္ ဆီစားႏႈန္းေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလး တာသြားပါ လိမ့္မယ္ေနာ္။
ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈ
Q5 ရဲ႕ ေမာ္ဒယ္က အင္ဂ်င္ပိုင္းမွာသာ အေသးစား အင္ဂ်င္ကို တပ္ဆင္ထားတာ ျဖစ္ေပမယ့္ တဖက္က Drive စနစ္ကေတာ့ ေလးဘီးယက္စနစ္နဲ႔ ဆိုေတာ့ Audi အေနနဲ႔ သူ႔ရဲ႕ေမာ္ဒယ္ကို ဘယ္ေလာက္ ထိေအာင္ Off-Road စြမ္းေဆာင္ရည္ေကာင္းေစခ်င္သလဲ ဆိုတာ ေပၚလြင္ေနပါတယ္။ Transmission အပိုင္းမွာက Auto စနစ္နဲ႔ ဖန္တီးထားတာေၾကာင့္ အမိ်ဳးသမီးေတြ ေမာင္းႏွင္မယ္ဆိုရင္ေတာင္ အဆင္ေျပ မွာ ျဖစ္ၿပီး အသံုးျပဳ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မယ့္ ဂီယာခ်က္က ၈ခ်က္ထိေအာင္ ျဖစ္တာမို႔ ၿပိဳင္ဖက္ Land Rover ရဲ႕ ေမာ္ဒယ္ေတြထက္ ဂီယာခ်က္ တခ်က္တည္း ေလ်ာ့တာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ အျမန္ႏႈန္း ျမွင့္ တင္ေမာင္းႏွင္ႏိုင္မႈ အပိုင္းကို ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ေတာ့ တနာရီ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္းကို အခ်ိန္ ၆.၇ စကၠန္႔ တည္း နဲ႔ ေရာက္ရွိေအာင္ ေမာင္းႏွင္ႏုိင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။
V6 အင္ဂ်င္တပ္ GLK-Class က ေနာက္ဘီးယက္စနစ္ ျဖစ္ၿပီးေတာ့ ဂီယာခ်က္ စုစုေပါင္း ၇ခ်က္ထိေအာင္ကို Auto စနစ္နဲ႔ အသံုးျပဳ ေမာင္းႏွင္သြားလာႏိုင္မွာလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ SUV ရယ္ ဆိုၿပီးေတာ့၊ အေလးခ်ိန္ မနည္းဘူး ဆိုၿပီးေတာ့ အထင္ေတာ့ မေသးလိုက္နဲ႔ခင္ဗ်။ တနာရီ မိုင္ ၆၀ ႏႈန္း ဆိုတဲ့ ႏႈန္းကို အခ်ိန္ ၅.၉ စကၠန္႔နဲ႔ ေရာက္မယ္ ဆိုေတာ့ ဒါက စိတ္ေတာင္မကူးမိတဲ့ ႏႈန္းပါပဲ။ ေနာက္ၿပီး ဒီႏႈန္းက တန္းတူ ကားေတြျဖစ္တဲ့ Audi Q5 နဲ႔ BMW X3 တို႔ထက္ေတာင္ သာေနေသးတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဟုတ္ပါၿပီ၊ ဒီလို အေနအထားေတြကေတာ့ Q5 နဲ႔ GLK ၾကားမွာ ဗ်ာမ်ားေစမယ့္ လြန္ဆြဲမႈေတြပါပဲ။ ဒါေပ မယ့္ က်ေနာ္တခု သတိထားမိလိုက္တာ တခ်က္က Q5 က ၿပိဳင္ဖက္ေမာ္ဒယ္ထက္စာရင္ ကိုယ္ထည္ပိုင္း ပိုႀကီးမားၿပီးေတာ့ မိသားစုမ်ားတဲ့ သူေတြအတြက္ဆိုရင္ပိုသင့္ေတာ္လိမ့္မယ္လို႔ ထင္မိၿပီး GLK ကေတာ့ လမ္းၾကမ္းပိုင္း စြမ္းေဆာင္ရည္ အပိုင္းမွာ ပိုၿပီး သာလြန္ေကာင္းမြန္မယ့္ အေနအထား ျဖစ္တာေၾကာင့္ လမ္းၾကမ္းပိုင္း စြန္႔စားမႈေတြနဲ႔ ထင္ရွားေပၚလြင္တဲ့ ရုပ္ထြက္ေတြ အတြက္ဆိုရင္ေတာ့ GLKက အသင့္ေတာ္ ဆံုး ျဖစ္လိမ့္မယ္လု႔ိ ယူဆမိတယ္လို႔ ဆိုလိုက္ပါရေစဗ်ာ။
လင္းထက္ (IA)
The Irrawaddy Blog
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
- (အရှေ့သို့) ေလၿဖတ္သည့္ေဘး အသိေပး ကင္းေဝးႀကပါေစ Flibanserin အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ေဆးCytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းPregnancy expectation ကိုယ္ဝန္ရခ်င္လို႔သရဲေမြးမိသူ မိခင္US officials advocate use of HIV pill to fight AIDSစိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်...
- (အနောက်သို့) အေျခခံ Flash သံုးနည္း... Flibanserin အမ်ိဳးသမီးေတြ အတြက္ေဆးCytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းPregnancy expectation ကိုယ္ဝန္ရခ်င္လို႔သရဲေမြးမိသူ မိခင္US officials advocate use of HIV pill to fight AIDSစိတ်ဖိစီးမှု လျော့ကျစေနည်း (၁၀)ချက်...