Facebook နဲ ့ Advertising အေၾကာင္း


ယေန ့ေခတ္ က်ေနာ္တို ့ႏိုင္ငံမွာနာမည္ႀကီးတဲ့ Social Media Platform တစ္ခုျဖစ္တဲ့ Facebook နဲ ့ပတ္သတ္တဲ့ Advertising အေၾကာင္း အနည္းငယ္ တင္ျပေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။

သိပ္မၾကာေသးေပမဲ့ မိုဘိုင္း Touch Screen ဖုန္းေတြမွ အင္တာနက္ စတင္အသံုးျပဳလို ့ရလာတဲ့ အခ်ိန္ကစၿပီး လူငယ္ေတြ ၾကား ေဖ့(စ္) ဘြတ္ အသံုးျပဳသူဦးေရဟာ ဒရေဟာတိုးတက္မ်ားျပားလာပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ဖုန္းနဲ့သံုးသူေတြအတြက္ ေႏွးေကြးလွတဲ့လက္ရွိ Mobile Network Speed ၾကားမွာေတာ့ အသံုးျပဳသူဦးေရဟာ တိုးတက္မွဳ ရွိသင့္သေလာက္မရွိဘဲ အကန္ ့အသတ္နဲ့သာရွိေနဦးမွာပါ။

Facebook လို ့ေခၚတဲ့ Social Media Platform ဟာ ေကာင္းက်ိဳး၊ ဆိုးက်ိဳးေတြနဲ ့အၿမဲဒြန္တြဲေနပါတယ္။ Facebook ေၾကာင့္ စီးပြားပ်က္ အသက္ဆံုးရွံဳးရသလို၊ Facebook ေၾကာင့္ ေကာင္းက်ိဳးခ်မ္းသာရ မီလ်ံနာျဖစ္ သြားတဲ့လူေတြ၊ အျဖစ္အပ်က္ေတြ အေျမာက္အမ်ား ရွိခဲ့ပါတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အသံုးျပဳသူ တစ္ဦးခ်င္းစီ ရဲ့ Facebook အေပၚယံုၾကည္သက္ဝင္မွဳနဲ့၊ အသံုးျပဳပံုေပၚမူတည္ၿပီး ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳးေတြျဖစ္ေပၚ လာျခင္းပါ။

က်ေနာ္တို့ႏိုင္ငံမွာ အခ်ိဳ့လူနည္းစုပုဂၢိဳလ္အခ်ိဳ့ Facebook ကို over evaluated ျဖစ္ၿပီး Facebook ကပဲ ကမၻာ တစ္ခုလိုလိုျဖစ္ေနတာကိုျမင္ရေတာ့ စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိပါတယ္။ Facebook က Internet technology ထဲကေအာင္ျမင္တဲ့ Social Media Platform တစ္ခုသာျဖစ္ၿပီး၊ Internet ဟာ Facebook မဟုတ္ပါဘူး။

မၾကာေသးခင္ကမွ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ရဲ့ Facebook Message Box ထဲကိုအခုမွ Facebook စသံုးတဲ့ လူတစ္ေယာက္က မက္ေဆ့(ခ်္) ပို့ပါတယ္။ သူ ့Profile Name နဲ့ တူေနလို ့ဆိုၿပီး ရန္ေထာင္ ျပႆနာရွာ တာပါ။ ငါးႏွစ္နီးပါး Facebook သံုးလာတဲ့ က်ေနာ့မိတ္ေဆြမွာ ဘယ္လိုနားလည္ေပး ရမွန္းေတာင္မသိ ခဲ့ပါဘူး။ ေပးပို့တဲ့လူက Facebook မွာနာမည္တူ ရွိတတ္တယ္ဆိုတာေတာင္ နားလည္ ထားပံုမရပါဘူး။

မည္သို့ပင္ျဖစ္ေစကာမူ၊ Network ေတြေကာင္းလာသမ ွ် Internet နဲ့ Facebook အသံုးျပဳသူဦးေရဟာ အခ်ိန္နဲ့အမ ွ်တိုးတက္လာျခင္းဟာ ေကာင္းေသာလကၡဏာ တစ္ရပ္ျဖစ္ပါတယ္။ Online Marketing ကို ယံုၾကည္သက္ဝင္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကေတာ့ ယခုဖြံ ့ျဖိဳးစအေျခအေနကို အမိအရဆုပ္ကိုင္ၿပီး သူ ့ထက္ငါေနရာဦးေအာင္ အျပိဳင္အဆိုင္ Facebook Advertising ေတြလုပ္ေနၾကပါၿပီ။

သတင္းစာ၊ ဂ်ာနယ္၊ မဂၢဇင္းမွာေၾကာ္ျငာရင္ လက္ရွိမွာထိေရာက္မွဳရွိေနေသးေပမဲ့၊ ရင္းႏွီးျမဳပ္ႏွံမွဳ ပမာန နဲ ့ျမန္ဆန္စြာထိုးေဖာက္ႏိုင္မွဳမွာ Facebook Advertising ကိုမမီပါဘူး။ Facebook သံုးတဲ့ လူငယ္အမ်ားစုနဲ့ ဒြန္တြဲေနျခင္းေၾကာင့္ သတင္းျဖန့္ေဝမွဳအပိုင္း (သို့) Branding လုပ္တဲ့အပိုင္းမွာ လြန္စြာထိေရာက္ပါတယ္။ လူသတင္းလူခ်င္းေဆာင္ ဆိုသလို တစ္ေယာက္နဲ့ တစ္ေယာက္ Share ရင္း မိသားစု၊ သူငယ္ခ်င္း အေပါင္း အသင္းေတြနဲ့ အျခားေသာ ဝါသနာတူ Facebook user ေတြဆီကိုပါ ပ်ံ့ႏွံ့သြားပါေတာ့တယ္။

Facebook မွာ Advertising လုပ္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ေတာ့ Fan Page တစ္ခုရွိဖို ့လိုအပ္ပါတယ္။ Page ကို အသက္ဝင္ေအာင္ (Active) ျဖစ္ေအာင္ ဖန္တီးယူရပါမယ္။ ဆိုလိုတာကေတာ့ ကိုယ့္ရဲ့ Page ကို လူႀကိဳက္ မ်ားေအာင္၊ Like မ်ားမ်ားရေအာင္ Engaging Post ေတြကို မၾကာခဏဆိုသလို Update လုပ္ေပးရပါမယ္။ Facebook မွာ Paid Version Advertising လုပ္ျခင္းဟာ ကိုယ့္ရဲ့လုပ္ငန္းအတြက္မ်ားစြာ အေထာက္အ ကူျဖစ္ေစေပမဲ့ Manual လုပ္ရမဲ့အရာေတြ အမ်ားႀကီးရွိပါတယ္။ ဥပမာ Visual ေကာင္းေကာင္း၊ Copy ေကာင္းေကာင္း Post တင္ျခင္းမ်ိဳး၊ ကိုယ့္ရဲ့ Reputation အတြက္ Bad Comment ကို Editing လုပ္ျခင္းမ်ိဳးပါ။

Page တစ္ခုလုပ္ၿပီးၿပီဆိုၿပီး ဒီအတိုင္းမထားလိုက္ပါနဲ့။ ကိုယ္မွာ Activity မရွိဘဲ ဘယ္သူမွ လာၿပီး Like မလုပ္ပါဘူး။ ကိုယ့္ရဲ့ Personal Account ထဲက Friend ေတြကို Like ဖို့ invite လုပ္ရင္ေတာင္မွ အကန့္ အသတ္တစ္ခုထိပဲ ထိေရာက္မွာပါ။ Personal Account တစ္ခုမွာ Friend ၅၀၀၀ အထိပဲရွိခြင့္ ရွိပါတယ္။ Invite လုပ္တိုင္းလဲ Like ရခ်င္မွ ရတာပါ။

Facebook ကို Focus ထား Marketing လုပ္ခ်င္တဲ့ Corporate Business ေတြအတြက္ကေတာ့ Paid Advertising ကိုမျဖစ္မေနလုပ္ရမွာပါ။ Paid Version ရဲ့အားသာခ်က္ေတြကေတာ့ ကိုယ္ဦးတည္တဲ့ Market ကို Target ထားႏိုင္ျခင္း (ေနရာေဒသ၊ ေယာက်ၤားမိန္းမ၊ အသက္အရြယ္၊ ဝါသနာ၊ ဝင္ေငြ အစရွိတဲ့ Demographic မ်ိဳးစံု) ျဖစ္တဲ့အတြက္ မလိုအပ္တဲ့ေနရာမွာ ကိုယ့္ရဲ့ Marketing Budget Drain မျဖစ္ေအာင္ Filter လုပ္ႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ္ရည္ရြယ္တဲ့ Customer သာ ကိုယ့္ဆီကိုလာလည္ပါတယ္။

Facebook Advertising Model ဟာ Google ရဲ့ Search Engine Marketing (PPC) နဲ့ အေျခခံအားျဖင့္ တူပါတယ္။ CPC (Cost Per Click), CPM (Cost Per Thousand Impressions) Bidding Model ေတြျဖစ္ပါတယ္။ Advertiser ေတြရဲ့ အေၾကာင္းအရာတစ္ခုအေပၚ အျပိဳင္အဆိုင္ေလလံဆြဲျခင္းေပၚ မူတည္ၿပီး Click တစ္ခ်က္ကို (သို့) ကိုယ့္ရဲ့ ေၾကာ္ျငာကို Click ႏွိပ္ႏွိပ္၊ မႏွိပ္ႏွိပ္ အႀကိမ္တစ္ေထာင္ ျပ ၿပီးျခင္းေပၚမွာ မူတည္ၿပီး Facebook က ပိုက္ဆံယူပါတယ္။

ျမန္မာႏိုင္ငံမွာရွိတဲ့လုပ္ငန္းရွင္ေတြအတြက္ လက္ရွိအခ်ိန္မွာအားသာခ်က္ကေတာ့ Facebook Advertising Cost ဟာ အင္မတန္မွ သက္သာလို့ပါပဲ။ အေၾကာင္းမွာ ယဥ္ၿပိဳင္မွဳ (Competition) ဟာ အျခားႏိုင္ငံေတြနဲ့ ယွဥ္ရင္ အမ်ားႀကီးကိုနည္းပါတယ္။ အျခားအင္တာနက္ဖြံ့ၿဖိဳးၿပီးသားႏိုင္ငံေတြမွာ ကိုယ့္ေၾကာ္ျငာအတြက္ Click တစ္ခ်က္ကို ျမန္မာေငြ ၂၅၀၀ မွ ၅၀၀၀ ၾကားေပးေနရတဲ့အခ်ိန္မွာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ Click တစ္ခ်က္ကို ၁၅၀ မွ ၃၀၀ ၾကားပဲေပးရပါတယ္။ Facebook ကေတာ့ ယွဥ္ၿပိဳင္မွဳနည္းလို့ ပိုက္ဆံပိုမယူပါဘူး။ အခ်ိန္ၾကာ လာတာနဲ့အမ ွ်၊ ယွဥ္ၿပိဳင္မွဳေတြမ်ားလာတာနဲ့အမ ွ် ဒီေစ်းနဲ့ မရေတာ့ပါဘူး။ ေစ်းႏွဳန္းသာတက္ၿပီး ဘယ္ေသာ အခါမွ ျပန္မက်ေတာ့ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္ေျမႀကီးလက္ခတ္မလြဲ အင္တာနက္ထြန္းကားလာ မယ့္ ျမန္မာႏိုင္ငံ မွာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းရွင္မ်ားအတြက္ ကိုယ္ရည္ရြယ္တဲ့ Customer ရႏိုင္တဲ့အတြက္ လက္လြတ္မခံသင့္တဲ့ အခြင့္အေရးေကာင္းတစ္ရပ္ပါ။

Like အေၾကာင္းကိုေျပာပါဦးမယ္။ အေျခခံအားျဖင့္ Like မ်ားတဲ့ Page ကိုလူေတြက အထင္ႀကီးၾကပါတယ္။ ပံုမွန္အားျဖင့္ဆိုရင္ေတာ့ လူႀကိဳက္မ်ားလို့၊ Engagement မ်ားလို့၊ Like မ်ားတယ္ေပါ့။ မဟုတ္ပါဘူး။ Facebook Like ဆိုတာ ဝယ္လို့ရပါတယ္။ အေရအတြက္ ၅၀၀၊ ၁၀၀၀ ကစလို့ ေသာင္းဂဏန္း၊ သိန္း ဂဏန္းထိ ဝယ္လို့ရပါတယ္။ Facebook Account အစစ္နဲ့ Like ေတြပါ။ “Like Farm” ေတြေပါ့။ က်ေနာ္တို့ အေနနဲ့က ဝန္ေဆာင္မွဳတစ္ရပ္အေနနဲ့ လိုခ်င္တဲ့သူေတြရွိရင္ ဝယ္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ Like ဝယ္ျခင္းကို အား မေပးပါဘူး။ အေၾကာင္းမွာ Like မ်ားလို့ ကိုယ့္ Page ကို လူအထင္ႀကီးခံရႏိုင္ေပမဲ့၊ ကိုယ္ Target ထားတဲ့ Customer မလာတဲ့အတြက္ ကိုယ့္ရဲ့ တစ္ကယ့္ Business အတြက္ဘာမွ အက်ိဳးမျဖစ္ ထြန္းပါဘူး။ Facebook Organization အတြက္ကလဲ Like ဝယ္ထားတဲ့ သံသယျဖစ္စရာ (Suspicious Page) ျဖစ္ေန တဲ့အတြက္ ဘာမွအကူအညီ မေပးပါဘူး။

Facebook Page Timeline မွာ Info ေတြျဖစ္တဲ့ “Ratings” တို့ “talking about this” ဆိုတာရွိပါတယ္။ User Engagement Parameter ေတြျဖစ္ၿပီး တစ္ပတ္အတြင္း ဘယ္ႏွစ္ေယာက္က စိတ္ဝင္တစား ဒီ Page ကိုလာသလဲေပါ့။ သာမန္ Facebook သံုးတဲ့ သူတစ္ေယာက္အေနနဲ့ အဲဒီအခ်က္အလက္ေတြ ကိုၾကည့္ျခင္း အားျဖင့္ အဲဒီ Page ဟာ Like ဝယ္ထားတဲ့ Page လား၊ အမွန္တစ္ကယ္လား ဆိုတာ လြယ္ကူစြာ သိႏိုင္ပါ တယ္။ “talking about this” ဟာ Like လုပ္ထားတဲ့ ဦးေရရဲ့ ၁% ေလာက္ေတာင္ မျပည့္မီဘူးဆိုရင္ အဲဒီ Page ဟာ Like ဝယ္ထား တာျဖစ္ဖို့ ၉၀% ေသခ်ာပါၿပီ။ ၁၀% ကေတာ့ Page Owner က Activity လုပ္၊ မလုပ္ေပၚပဲ မူတည္ေတာ့ပါတယ္။

လူအမ်ားစိတ္ဝင္စားတဲ့ အေၾကာင္းအရာ Page မ်ိဳးေတြမွာ Organic Like ေတြ၊ User Engagement ေတြ ပိုမ်ားၿပီး ေအာင္ျမင္ပါတယ္။

Facebook ကို ကိုယ့္အတြက္ အက်ိဳးျဖစ္ထြန္းတဲ့ဘက္မွာ အသံုးခ်ႏိုင္ၾကပါေစ။

by Soe Myanmar
Credit to ျမန္မာေဖ့ဘုတ္အသံုးျပဳသူမ်ား

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...