ဘယ္ေက်ာင္းကိုေတြး ဘယ္လမ္းေ႐ြးမလဲ
Thursday, 22 May 2014 02:55 Written by အၿငိမ္းစားေက်ာင္းဆရာတစ္ဦး
သတင္းစာတစ္ေစာင္တြင္ ကေလးမ်ား ေက်ာင္းထားျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး တစ္ယူသန္လြန္းေသာ အစြဲမ်ားျဖင့္ ေရးသားထားသည့္ ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကို ဖတ္လိုက္ရသည္။ ထိုေဆာင္းပါးတြင္ ပညာေရး ဝန္ႀကီးဌာနက ျပ႒ာန္းထားေသာ သင္႐ိုးအတိုင္း သင္ၾကားသည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံျခား သင္႐ိုးအတိုင္း သင္ၾကားေနေသာ ပုဂၢလိကေက်ာင္းဟူ၍ ႏွစ္ပိုင္းခြဲျခား ေျပာထားသည္ကို သတိထားမိ သည္။ သူ႕အဆိုအရ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာန သင္႐ိုးအတိုင္း သင္ၾကားေသာ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကို အျပစ္မဆိုဘဲ၊ ႏိုင္ငံျခားသင္႐ိုးအတိုင္းသင္ေနသည့္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားကို အျပစ္တင္ေနေၾကာင္း လည္း ေတြ႕လိုက္ရ သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ကိုယ့္ကေလးကို ဘယ္ေက်ာင္းထားရမလဲဆိုသည္မွာ ေ႐ြးခ်ယ္ခြင့္တစ္ခုျဖစ္လာသည္မွာ ဆယ္စုတစ္စုခန္႔ ျဖစ္ေတာ့မည္ထင္သည္။ ပုဂၢလိကေက်ာင္းတြင္သာ ထားလိုသည့္ မိဘတစ္ဦးက အစိုးရ ဖြင့္ထားေသာ ေက်ာင္းေကာင္း တစ္ေက်ာင္းကို ဝင္ခြင့္ရရန္အတြက္ လိုက္ရသည့္ေငြေၾကး၊ ထိုေက်ာင္းတြင္ ထားရျပန္ေတာ့လည္း ေပးရသည့္ က်ဴရွင္စရိတ္၊ သည္ၾကားထဲက မေနမနား ပိတ္ရက္ပါမက်န္ က်ဴရွင္ပို႔ေန ရျခင္း၊ ဆရာ ဆရာမမ်ားကို သားသမီးအား မ်က္ႏွာသာေပးေစရန္ ကန္ေတာ့ေနရျခင္းစသည့္ အေၾကာင္းျပ ခ်က္မ်ားေၾကာင့္ အစိုးရေက်ာင္းတြင္ မထားလိုေၾကာင္း ေျပာၾကသည္။ အျခား မိဘတစ္ဦးကလည္း ေငြ ကုန္ျခင္း မကုန္ျခင္းထက္ တတ္ျခင္း မတတ္ျခင္းကို ပိုင္းျဖတ္ေၾကာင္း။ ဆယ္တန္းေအာင္ၿပီးလို႔မွ ႏိုင္ငံ တကာအဆင့္မီ အဂၤလိပ္စာတတ္ကၽြမ္းျခင္းမရွိသည္ကို အားမရသျဖင့္ အစိုးရေက်ာင္းတြင္ မထား ရျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း အေၾကာင္းျပၾကသည္။
အထက္ပါ မိဘႏွစ္ဦး၏ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွစ္ခ်က္ကို သုံးသပ္ၾကည့္လၽွင္ ေငြေပးၿပီး ေအာက္က်ရျခင္းႏွင့္ အခ်ိန္သာကုန္ၿပီး ကမၻာ့အဆင့္မီ အဂၤလိပ္လို ေရးႏိုင္ ေျပာႏိုင္မႈမရွိျခင္းတို႔ေၾကာင့္ဟု အၾကမ္းဖ်င္း သုံးသပ္ မိပါသည္။ မည္သူမဆို ကိုယ့္ အေၾကာင္းျပခ်က္ႏွင့္ကိုယ္ ရွိေနပါလိမ့္မည္။ သို႔ေသာ္ ကိုယ့္သားသမီးမ်ားကို သူတစ္ပါးထက္ ထူးခၽြန္ေစခ်င္၊ တတ္ကၽြမ္း ေစခ်င္မည္မွာ မိဘတို႔၏ ဆႏၵသာျဖစ္မည္ကိုလည္း သတိျပဳ သင့္ပါသည္။ ကၽြန္ေတာ့္ မိတ္ေဆြတစ္ဦးဆိုလၽွင္ မရွိသည့္ၾကားက အစိုးရေက်ာင္းကိုမထား၊ ႏိုင္ငံတကာ ပုဂၢလိေက်ာင္းကိုသာ သူ႕သမီးေလးကို ထားသည္။ အေၾကာင္းျပခ်က္ကေတာ့ “အစိုးရ ေက်ာင္းေတြမွ သင္ေနတဲ့စာေတြက ကိုယ္သင္လာတဲ့ အခ်ိန္ကတည္းက ေျပာင္းလဲမႈမရွိေတာ့ ဘူး။ ေခတ္ႀကီး ကေျပာင္းေနၿပီ။ ျမန္မာ့ပညာေရးက မေျပာင္းေသးဘူး။ ဒါကိုေခတ္မီတိုးတက္တယ္လို႔ ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ မထင္ဘူး။ ဒီျပ႒ာန္းခ်က္ေတြ ဒီဆရာ ေတြနဲ႔ပဲ ျမန္မာ့ပညာေရးကို ဆက္လွမ္းေနမယ္ဆိုရင္ ကမၻာ့အဆင့္ ဆိုတာကို မီဖို႔မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို႔ ခံစားေနရတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ႏိုင္ငံတကာေက်ာင္းကိုပဲ ေ႐ြးခ်ယ္ၿပီထားခဲ့တယ္” ဟုဆိုသည္။
ကၽြန္ေတာ္ ဖတ္လိုက္ေသာ ေဆာင္းပါးထဲတြင္ စာေရးသူက ဘိုေက်ာင္းထားခဲ့မိေသာ မိဘတစ္ဦး၏ ကိုယ္ေတြ႕ဆိုကာ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကို သုံးသပ္ျပထားေၾကာင္းေတြ႕ရသည္။ ထိုေဆာင္းပါးပါ မိဘ၏ သုံးသပ္ခ်က္တြင္ ထိုေက်ာင္းကို ထားၿပီးကတည္းက မိဘကို မ႐ိုေသျခင္း၊ မိဘဆုံးမလၽွင္ (unfair) မတရား ဘူးဟု ျပန္ေျပာျခင္း၊ ဘုရားမရွိခိုးေတာ့ျခင္း၊ ဗမာလို မေျပာေတာ့ျခင္း၊ ျမန္မာစာ မတတ္ေတာ့ျခင္း၊ ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းႏွင့္ ဘုရားကို ေခၚလၽွင္ မလိုက္ေတာ့ျခင္း၊ ေငြသုံးမ်ားျခင္း၊ ပါတီပြဲေတြ တတ္ျခင္း၊ ေယာက္်ား မိန္းကေလး စည္းကမ္းမရွိျခင္း၊ အဝတ္အစားမ်ား ၾကည့္ဝံ့စရာမရွိေအာင္ ဝတ္စားလာျခင္းတို႔ ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျမန္မာ့ယဥ္ေက်းမႈအတြက္ ရင္ေလးရေၾကာင္း သုံးသပ္ျပထားသည္။
ထိုေဆာင္းပါးပါ အထက္ကအတိုင္း ရင္ဖြင့္သြားေသာ အမ်ိဳးသမီးသည္ မည္သည့္ ႏိုင္ငံျခားစာသင္ သည့္ေက်ာင္းမ်ိဳးတြင္ သြားထားခဲ့သနည္းဆိုသည္ကိုေတာ့ မေျပာထားပါ။ ဤအတိုင္းျဖစ္ေနသည္ ဆိုလၽွင္လည္း အေပါစား အညံ့စား ႏိုင္ငံျခား အမည္ခံ ေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းသို႔ ပို႔ထားမိၿပီဟုသာ ေယဘုယ် မွတ္ခ်က္ခ်ရမည္ျဖစ္သည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းမ်ားသည္ ရပ္တည္ႏိုင္ေရးအတြက္ အသည္းအသန္ ႀကိဳးစားအား ထုတ္ေနၾကရသည္။ သူတို႔ တြင္ အၿပိဳင္အဆိုင္ေတြလည္းလုပ္ရသည္။ အစိုးရက တရားဝင္သေယာင္၊ မဝင္သေယာင္ လုပ္ထားသည့္စနစ္ၾကားတြင္ သူတို႔ လည္း ေယာင္ေတာင္ေတာင္ ေလၽွာက္လွမ္းေန ရျခင္းျဖစ္သည္။
အစိုးရေက်ာင္း ထားျခင္း မထားျခင္းသည္ ေငြေၾကးႏွင့္လည္း ဆိုင္မည္ထင္သည္။ ေငြေၾကးတတ္ႏိုင္ေသာ မိဘမ်ားသည္ အစိုးရေက်ာင္းကို ထားျခင္းထက္ ပုဂၢလိကေက်ာင္းေတြကိုသာ မ်က္စပစ္ေနၾကသည္။ သူ႕အေၾကာင္းႏွင့္သူရွိႏိုင္ပါသည္။ အစိုးရေက်ာင္းမ်ားက ထြက္လာသည့္ ေက်ာင္းသားမ်ားသည္ ႏိုင္ငံ တကာ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္အလမ္းေဈးကြက္တြင္ ဝင္တိုး ႏိုင္စြမ္းရွိ မရွိႏွင့္လည္း ျပန္လည္ခ်ိန္ထိုးၾကည့္ ၾကသည္။
ျမန္မာႏိုင္ငံတြင္ ႏိုင္ငံတကာ အခြင့္အလမ္းမ်ား ပြင့္လန္းလာသည္။ ႏိုင္ငံတကာ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈမ်ား ေရာက္ လာၾကေတာ့မည္။ ကုမၸဏီမ်ားဖြင့္ၾကမည္ဆိုလၽွင္ မည့္သည့္ေက်ာင္းထြက္မ်ားက အခြင့္အလမ္းပိုရႏိုင္မည္ ကို ေရရွည္ေတြးေသာ မိဘမ်ားက လည္း အစိုးရေက်ာင္းမ်ားကို ေရွာင္ဖယ္လာၾကသည္။
ႏိုင္ငံတကာသင္႐ိုးအတိုင္း သင္ၾကားေသာ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ေဝဖန္ဆန္းစစ္ႏိုင္သည့္အေတြးမ်ားကို အဓိက ဦးစားေပးၿပီး သင္ၾကားေလ့ရွိသည္။ ကမၻာ့အဆင့္ကို သူတို႔ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္ေနၾကျခင္းျဖစ္သည္။ ျမန္မာ့ အစိုးရေက်ာင္းေတြက ခိုင္းတာလုပ္၊ ေျပာတာလုပ္၊ ျပန္မေျပာနဲ႔၊ နားေထာင္၊ အလြတ္က်က္၊ အလြတ္ေရး စနစ္မ်ားျဖင့္သာ သင္ၾကားေနေသာေၾကာင့္ ဆရာသင္တာကို မွားေနၿပီဟု ျပန္ေထာက္ျပေဝဖန္ရဲေသာ သူေတြ ထြက္ေပၚမလာႏိုင္သည့္ ပညာဝန္းက်င္ျဖစ္သည္။
စည္းလြတ္ကမ္းလြတ္ ေနခ်င္တိုင္းေနဆိုသည့္သေဘာသည္ ပတ္ဝန္းက်င္ႏွင့္လည္း ဆိုင္မည္ထင္ပါသည္။ ပိုက္ဆံရွာၿပီး ခ်မ္း သာေအာင္လုပ္ကာ သားသမီးမ်ားကို ေက်ာင္းေကာင္းေကာင္းပို႔လိုက္လၽွင္ တာဝန္ေက်ၿပီ ထင္ၿပီး ပစ္ထားေသာ မိဘမ်ားႏွင့္ ဆိုးသြမ္းသားသမီးျပႆနာသည္ ကိုယ့္ႏိုင္ငံတြင္သာမဟုတ္၊ ႏိုင္ငံတကာ တိုင္းတြင္ ရင္ဆိုင္ေနရေသာ ျပႆနာျဖစ္သည္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ ေ႐ြးခ်ယ္ၾကရမည္မွာ အစိုးရ၏ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိေသာ ေခတ္ေနာက္ျပန္ဆြဲ ပညာေရးျဖင့္ သားသမီးမ်ားကို ေအာက္က် ေနာက္က် လူေတာမတိုး၊ လူရာမဝင္ေအာင္ထားမလား၊ အနာဂတ္ႏိုင္ငံေတာ္ အတြက္ အသင့္ျပင္ဆင္ေပးထားႏိုင္ သည့္ ပညာေရးျဖင့္ အေျခခ်ထားမလား။ ေတြးတတ္ ေခၚတတ္၊ ေျပာ တတ္ ဆိုတတ္၊ လူရာဝင္ႏိုင္သည့္ အေလ့အထကို မေကာင္းဘူးဆိုကာ ျပန္မေျပာ နားေထာင္၊ စက္႐ုပ္လို ကေလးမ်ိဳးေတြကို ေမြးထုတ္ေနျခင္းကို ေက်နပ္ေနမလား စဥ္းစားရ မည့္အခ်ိန္ျဖစ္သည္။
ႏိုင္ငံျခားစာသင္ေက်ာင္းကိုထားလၽွင္ ယဥ္ေက်းမႈေပ်ာက္ကာ ကမၻာပ်က္သြား မတတ္ျဖစ္ခဲ့ၾကသည္မွာ ယခုမွမဟုတ္ပါ။ ကိုလိုနီေခတ္ကတည္းက အဂၤလိပ္ေက်ာင္းထားလၽွင္ အျပစ္ျမင္ခ်င္ခဲ့ေသာ္လည္း ကၽြန္ေတာ္တို႔ အဂၤလိပ္စာေတြ သင္ခဲ့ တတ္ခဲ့ ၾကပါသည္။ ကၽြန္ေတာ္ကိုယ္တိုင္ မိဘမ်ားက သာသနာျပဳေက်ာင္းတြင္ ထားေပးခဲ့သျဖင့္ အဂၤလိပ္စာေလး မေတာက္တေခါက္ တတ္ကၽြမ္းခဲ့ရသည္။ စာမတတ္ေသာမိဘမ်ားက ကၽြန္ေတာ့္ကို သူတို႔လို ဘုန္းႀကီးေက်ာင္းစာေလာက္သာ သင္ခိုင္းခဲ့မည္ ဆိုလၽွင္ …
ေမာကၡပညာေရး မဂၢဇင္း
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)