လူထုထဲက အေၾကာက္တရား
မင္းျမတ္စံ
သၾကၤန္ မတိုင္ခင္ေလးမွာ ေဆြမ်ဳိးတစ္စု က ေျမာက္ဒဂံုမွာ ေျမ၀ယ္ထားခ်င္ တယ္ဆိုလို႔ ဒဂံု ကၽြမ္းက်င္သူ မိတ္ေဆြတစ္ေယာက္ နဲ႔ ဆက္သြယ္ၿပီး လုိက္၀ယ္ေပးခဲ့ ရပါတယ္။ ေျမ၀ယ္တယ္ ဆိုလို႔ ေမာင္ျမတ္ အမ်ဳိးေတြကို သိပ္လည္း အထင္မႀကီးပါနဲ႔၊ သိန္း ၆၀/၇၀ ေလာက္ တန္တဲ့ ေျမကြက္ေလာက္ပဲ ၀ယ္ႏိုင္ တာပါ။ ေခၽြးႏွဲစာကို စုေဆာင္းရတဲ့ သူေတြဆို ေတာ့လည္း ဒီေလာက္ပဲ တတ္ႏိုင္ၾကပါတယ္။ သူတို႔ႏိုင္ တဲ့ ေငြနဲ႔ လုိက္ရွာေတာ့ ဒီအခ်ိန္မွာ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ ေျမာက္ပိုင္း ေတာင္ပိုင္း အကြက္ေတြ အနားေတာင္ မသီႏိုင္ေတာ့ဘဲ ဒဂံုၿမိဳ႕သစ္ အေရွ႕ပိုင္းရဲ႕ အေတာ္ေ၀းတဲ့ ေနရာက လူေနထိုင္မႈ မရွိ သေလာက္ ျဖစ္ေနေသးတဲ့ ပါမစ္ ေျမကြက္ေလးေတြ ပဲ ရပါေတာ့တယ္။ အဲဒါကို ပဲ အမ်ားနည္းတူ အိုးအိမ္႐ံုးမွာ စာရြက္စစ္ၿပီး မ်က္စိမွိတ္ ၀ယ္ခဲ့ရပါတယ္။
သူတို႔ ဘာေၾကာင့္ ေျမ၀ယ္ၾက ပါသလဲ။ အျမတ္ လိုခ်င္လို႔လား။ ပိုင္ဆိုင္မႈေတြ တုိးပြားေအာင္ လား၊ ႏွစ္ခုလံုး ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္၊ ေနာက္ထပ္ေျပာရ မယ့္ အေၾကာင္းတရား လည္း ရွိပါေသးတယ္။ အဲဒါ ကေတာ့ အေၾကာက္ တရားပါ၊ မိမိ ပိုင္ဆိုင္မႈ ေငြေၾကးေလး ေနရင္းထုိင္ရင္း တန္ဖုိး ေလ်ာ့က် သြားမွာ စိုးရိမ္ ပူပန္ရတဲ့ အေၾကာက္ တရားပါပဲ။ ဒီေငြပမာဏ ေလာက္ေလးမ်ား တန္ဖုိးက် သြားေၾကာက္တယ္ ဆိုၿပီး တခ်ဳိ႕က ရယ္ခ်င္ရယ္မယ္။ ပညာနဲ႔ လုပ္အားကို အေျချပဳလုိ႔ ႐ုိး႐ုိးသားသား ရွာစားသူေတြ အဖို႔ ေတာ့ ကိုယ့္ေခၽြးႏွဲ စာဆိုတာ ဓမၼပဒ ဇာတ္ေတာ္ တစ္ခုထည္းကလုိ တုိင္းျပည္ တစ္၀က္လႊဲေပးတာ ေတာင္ လက္လြတ္မခံႏိုင္တဲ့ အဓိပၸာယ္ျပည့္၀တဲ့ ေငြစေလးမ်ားပါပဲ၊ ဒါေပမဲ့ ဒီအတိုင္း ထားရင္ အင္ဖေလးရွင္း နဲ႔ ေျမေစ်းရွင္း (ေျမေစ်းေတြ တက္လြန္းလုိ႔ မတတ္ႏိုင္ တဲ့သူေတြ ရွင္းအထုတ္ ခံရသလို ျဖစ္တာကို ဆိုလိုတာ)ကို ေၾကာက္ရတာ ေၾကာင့္ တန္ဖုိးမက်ဘူး ဆိုတဲ့အရာ တစ္ခုခုေနာက္ မီႏိုင္သေလာက္ လုိက္ ရတာပါပဲ။
သူတို႔ေၾကာက္တာ မမွားပါဘူး။ သူတို႔ရတာ၀ယ္ၿပီး ႏွစ္လေတာင္မျပည့္ေသး အခုပဲ ဆယ္သိန္းေလာက္ ေစ်းထပ္ တက္ေနၿပီလုိ႔ သတင္းရပါတယ္၊ ေစ်းတက္တယ္ ဆုိေပမယ့္ စြန္႔စားရတာ လည္းရွိတယ္၊ ေ၀းလြန္းလွတဲ့ ရပ္ကြက္က လူမေန ၾကေသးတဲ့ ပါမစ္ေျမဆိုေတာ့ လက္ေရာက္ရယူ ၿခံခတ္တာ တို႔ဘာတို႔ လည္းလုပ္ဖို႔ မလြယ္ေလေတာ့ လက္ထဲ ပါမစ္မူရင္း စာ႐ြက္ေလးေတြ ပဲ႐ွိတယ္။ အဲဒီအကြက္ေတြ ျပန္သိမ္းတယ္ ဆိုရင္လည္း ဇယားက႐ႈပ္ဦး မယ္ ဆုိေတာ့ ျမတ္ေပမယ့္ ေၾကာက္စ ရာေတာ့ ရွိျပန္တာပဲ၊ မ၀ယ္ခင္က လက္ထဲရွိတဲ့ ေငြတန္ဖုိး ေလ်ာ့သြားမွာ ေၾကာက္ရ၊ ၀ယ္ၿပီးေတာ့ Risk ရွိေနလို႔ တစ္မ်ဳိးေတြးပူရနဲ႔၊ ေရာင္းသင့္တဲ့ အခ်ိန္က်ရင္ လည္း ျပန္ေရာင္းမိပါမွ တဲ့၊ ေျမဇယား ေၾကေနတဲ့ မိတ္ေဆြ ကေျပာေတာ့ သူတို႔လို မ၀ယ္ႏိုင္တဲ့ ေမာင္ျမတ္ကမွ ေအးခ်မ္းေသး။
ဒါေပမဲ့အဲဒီ ဒဂံုအေရွ႕ပိုင္း သြားတုန္းက ေမာင္ျမတ္ ေၾကာက္မိတာ တစ္ခုေတာ့ရွိတယ္။ ညီေလး တစ္ ေယာက္ရဲ႕ သူငယ္ခ်င္းပိုင္ တကၠစီ ေလးငွားသြားတာ ရင္းႏွီးသူေတြ ဆိုေတာ့ ေမာင္းသူေတာင္ မလိုက္ဘဲ ကားခ်ည္း ေပးလိုက္တယ္။ ကားက ပ႐ိုေဘာက္စ္၊ ကိုယ့္ဘာသာ ေမာင္းေတာ့ လူလည္း ပိုဆံ့ တာေပါ့၊ ညီေလး က ေမာင္းေနတဲ့ အခ်ိန္ သမိန္ဗရမ္း လမ္းမႀကီးေပၚမွာ အေဖာ္လည္း မေတြ႕ သေလာက္ နဲ႔ ေန႔လယ္ဘက္ အရမ္းပူတဲ့အခ်ိန္လည္း ျဖစ္ေတာ့ ေမာင္ျမတ္မွာ ဒီအပ်ဳိေပါက္မ်ား မီးထေတာက္ လိုက္ ရင္ ျပႆနာလို႔ ေတြးေၾကာက္ မိတာပါ၊ ကားမွာ မီးသတ္ဗူး မပါသလုိ လမ္းနံေဘးမွာ လည္း ေရတစ္စက္မွ မ႐ွိဘဲ တံလွ်ပ္ေတြ တစ္ရွိန္ရွိန္ ထေလာက္ေအာင္ ပတ္ၾကား အက္ေျမ ကြက္လပ္ေတြ ခ်ည္း။ ညီေလးက အစ္ကိုႀကီး တစ္လွည့္ ေမာင္းဦးမလားဆိုတာ ေတာင္အပ်ဳိေပါက္။ အဲေလ ပ႐ုိေဘာက္စ္ေဂြ ကိုင္ခ်င္စိတ္မ႐ွိ၊ အမ်ဳိးေတြ ကေတာင္ ကလိၾကေသး။ ဧကႏၲ ကား၀င္ကိန္း ရွိတယ္ လုိ႔ ေဗဒင္က ေဟာထားလို႔ က်ိမ္းေက်မွာ စိုးၿပီး သူမ်ားကား ေဂြမကိုင္တာ လားတဲ့။
တကယ္ေတာ့ ဒီေခတ္မွာ မျဖစ္မေန ကား၀ယ္တဲ့ သူေတြလည္း ေၾကာက္ေၾကာက္နဲ႔ ၀ယ္ၾကရတာ မ်ားပါ တယ္၊ ကားဆိုရင္ ၀ယ္သာ၀ယ္။ ၀ယ္ၿပီးရင္ ျမတ္ကိုျမတ္တယ္ ဆိုတဲ့ ဘြရွင္မင္းႀကီးရဲ႕ လက္ထက္ ေတာ္ ႀကီးေခတ္ ကမၻာ့အျပင္ဘက္ ျဖစ္စဥ္ အလြဲႀကီးကေန နိယာမ အမွန္ဘက္ ျပန္ေ႐ြ႕လာတာ ဘာၾကာေသးလို႔ လဲ။ တျခား လူသံုးကုန္ ေတြလုိပဲ ၀ယ္ၿပီးတာနဲ႔ ႐ႈံးမယ္ဆိုတဲ့ အမွန္သိ ၀င္လာတာ ေတာင္ အယူအစြဲ ကေတာ့ က်န္ေသးတယ္။ ဂ်ပန္ကား ဆိုရင္ တုိယိုတာမွ၊ တိုယုိတာထဲမွာ လည္း ဗင္ဆိုရင္ မွားစရာ မရွိဘူး ဆိုၿပီး ၀ယ္လာ လုိက္ၾကတာ ဆူပါ႐ုဖ္ကေန ဖင္ေကာက္ အလယ္ အခုေနာက္ဆံုး အပ်ဳိေပါက္နဲ႔ က်မွ မီးထေတာက္ ေတာ့တာပါပဲ၊ ႏိုင္ငံတကာမွာ ေတာ့ စေတရွင္၀က္ဂြန္“လို႔သာ ေခၚၾကတဲ့ ဒီကားမ်ဳိးေတြ ထက္ တကၠစီလုပ္ဖို႔ ဟိုင္းေ၀းသြားဖုိ႔ သင့္ေတာ္ေအာင္ ထုတ္လုပ္ ထားတဲ့ တစ္ျခားကား အတန္း အစား ေတြရွိလ်က္သားနဲ႔ မသံုး ျဖစ္ၾကဘဲ ဒါမွဒါပဲဆိုၿပီး တကၠစီ ေထာင္သူ အႀကိဳက္ (စီးသူေတြ ေတာ့ မႀကိဳက္ အပ်ဳိေပါက္နဲ႔ႏြား ေနာက္ခန္း ထုိင္ၿပီး ဟိုင္းေ၀းစီးဖူးရင္ ပိုသိ မွာပါ) ၀န္နဲ႔ အားမမွ်ေအာင္ ခိုင္းမိ သလုိျဖစ္လို႔ နဂိုက ျမန္မာ့ ရာသီဥတု နဲ႔ မအပ္စပ္တဲ့ အိပ္ေဇာစနစ္နဲ႔ ၀ါယာရင္း တပ္ဆင္မႈမွာ ျပႆနာႀကံဳ မီး ေလာင္ရတယ္ လုိ႔ ကၽြမ္းက်င္သူေတြ က ေျပာပါတယ္။
ေခတ္စားတယ္ ဆိုၿပီး ပ႐ုိေဘာက္စ္ ၀ယ္ထားမိတဲ့ မိတ္ေဆြ မ်ားအတြက္ ကိုယ္ခ်င္းစာမိပါရဲ႕၊ ခုမ်ားေတာ့ လည္း အင္ဂ်င္ ပါ၀ါေသးတဲ့ တျခား အမ်ဳိးအစား ကားေလး ေတြလည္း အပူလြန္ရင္ ေလာင္တာပဲ မို႔ အပ်ဳိေပါက္ တစ္ေယာက္တည္း နာမည္ပ်က္တာမွ မဟုတ္တာလို႔ ႏွစ္သိမ့္ ရမလိုလုိ။ ေစာေစာက အေၾကာက္စကား ျပန္ဆက္ရရင္ ကား၀ယ္ရင္ ႐ႈံးတာ ေသခ်ာေနၿပီမို႔ အ႐ႈံး သက္သာေအာင္ဆိုၿပီး တခ်ဳိ႕လည္း တက္ၠစီပဲ ၀ယ္ၾကျပန္တယ္၊ မိသားစု သံုးကားလည္း ဟုတ္တယ္။ ေစ်းဖိုး ဆီဖိုးေလးလည္း ရသေလာက္ျပန္ရွာ မယ္ဆိုၿပီး Semi Taxi လုပ္ေနၾကတာ ျမန္မာျပည္မွာ ပဲရွိေလမလား၊ လူေနမႈ စရိတ္ ကလည္း တစ္ေန႔ထက္ တစ္ေန႔ ျမင့္လာတယ္၊ အရင္တုန္း က စား၀တ္ ေနေရးထဲမွာ စားေရးအတြက္ ကုန္က်တာက ရာခုိင္ႏႈန္းမ်ားတယ္။ အခုေတာ့ ေနေရးအတြက္ ကုန္က်စရိတ္ က ေၾကာက္ခမန္း လိလိျဖစ္လာတယ္။ ရန္ကုန္မွာ ႐ိုး႐ုိးသားသား လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ ေနသူေတြထဲက အိမ္ပိုင္ ယာပိုင္ မရွိေသးသူေတြ အတြက္ ဒီကေန႔ အိမ္ ၿခံ ေျမ ေစ်းဟာ ေၾကာက္စရာ အေကာင္းဆံုး စိန္ေခၚမႈႀကီး ျဖစ္လာတယ္။
ရွိတဲ့ေငြစေလး တန္ဖိုးေလ်ာ့သြားမွာ ေၾကာက္တယ္၊ ၀ယ္ထားတဲ့ ကားေလး ေစ်းအရမ္းက်မွာ ေၾကာက္ တယ္၊ စီးေနတဲ့ကား မီးထေတာက္ မွာ ေၾကာက္တယ္၊ အေ၀းေျပး ကားစီးရင္ ေမွာက္မွာျပဳမွာ ေၾကာက္ တယ္၊ အိမ္လခ တိုးမေပးႏိုင္ ေတာ့မွာ ေၾကာက္ တယ္။ တစ္သက္လံုး စုေဆာင္းလို႔မွ အိမ္တစ္လံုး မပိုင္မွာ ေၾကာက္တယ္၊ ဒါေတြက ၿမိဳ႕ျပက မရွိမရွား လူတန္း စားရဲ႕ အေၾကာက္တရား တခ်ဳိ႕လို႔ ေျပာရ မယ္၊ ေတာနယ္ ေက်းလက္က အမ်ားစု လူထုႀကီး အတြက္ဆိုရင္ ေၾကာက္စရာေတြ ပိုေတာင္မ်ားႏိုင္ ေသး တယ္။ ဒါေပမယ့္ ေၾကာက္ရမွန္း ေကာင္းမွန္း မသိဘဲ ေပးထားခ်က္ အတိုင္း ရွင္သန္ လႈပ္ရွားေနၾက ရတာ ေတြလည္းရွိတယ္။ ရန္ကုန္မွာသာ ကားေတြမ်ား ေနေပမယ့္ တ႐ုတ္ ေထာ္လာဂ်ီတစ္စီး လူအ စိတ္ေလာက္ စုၿပဳံတက္စီး ေနၾကတာေတြ နယ္မွာ လက္ညိဳးထိုးမလြဲ။ Safety ဆိုတာ သိသိ မသိသိ ဒါမွမစီးရင္ စီးစရာမရွိေတာ့ ေမွာက္ခါမွ ေမွာက္ေရာ့၊ ေၾကာက္စိတ္ ေဘးခ်ိတ္ၿပီး သြားလာ ေနၾကရ တာမ်ဳိး။ အရင္တုန္း ကေတာ့ အနိမ့္ဆံုးေက်းရြာ အာဏာပိုင္ ကစၿပီး ဖိမ့္ဖိမ့္တုန္ ေအာင္ေၾကာက္ခဲ့ ရတာေတြရွိ တယ္။ ဒီဘက္ေခတ္ ေတာ့ အရင္ေလာက္ မဟုတ္ေတာ့ဘူးဆို တဲ့တိုင္ ေအာင္ အာဏာရွိ ေငြ႐ွိသူကသာ အႏိုင္ရတဲ့ အျဖစ္ေတြ ႀကီးစုိးေနတုန္းပါပဲ။ အရင္ေခတ္ အဆက္ဆက္က အႏိုင္က်င့္ဗိုလ္က် အသိမ္းခံရတဲ့ လယ္ေျမေတြ ကိစၥ အခုေတာ့ ေျပာေရးဆိုခြင့္ ရွိလာလို႔ မေၾကာက္မ႐ြံ႕ ေျပာၾကေရးၾက ျပန္ေတာင္းၾကတဲ့ အသံေတြ ပြက္ပြက္ ညံလာေတာ့ လူထုၾကားက အ ေၾကာက္တရားေတြဟာ အတိုးအ ဆုတ္ရွိတယ္လို႔ ဆုိႏိုင္တယ္။
ဟိုးအရင္က ျမန္မာျပည္ထဲ တ႐ုတ္နဲ႔ အိမ္နီးခ်င္း လူလည္တခ်ဳိ႕ ကလြဲရင္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူမလာေတာ့ လက္ေ၀ခံသက္သက္ပဲ ျဖစ္ေတာ့ မလား ေၾကာက္ခဲ့ရတယ္။ အခုျမန္မာျပည္ စန္းပြင့္လာၿပီ ဆိုေတာ့ ကမၻာ့ အရပ္ရပ္က လာၾကတယ္။ အထုိက္အေလ်ာက္ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံၾကတယ္။ ဒါေပမဲ့ တျခားဖြံ႕ၿဖိဳးဆဲ ႏိုင္ငံေတြကို တဟုန္ထုိး တိုးတက္ သြားေစခဲ့တဲ့ ကုန္ထုတ္လုပ္မႈ နဲ႔ ပို႔ကုန္ အေျချပဳ ရင္းႏွီးသူ ကေတာ့ အင္မတန္ နည္းေန ေသးတယ္။ ေျမေစ်း အဆမတန္ႀကီး လြန္းတာနဲ႔ အေျခခံ အေဆာက္အဦ နိမ့္က်လြန္းတာ၊ ႀကိဳးနီ စနစ္ အားေကာင္း ေနေသးတာ၊ ကၽြမ္းက်င္ လုပ္သား ရွားတာ စတဲ့ အခ်က္ေတြေၾကာင့္ ခုထိ Assembled In Myanmar တုိ႔ Made In Myanmar ရယ္လုိ႔ စာကပ္ႏိုင္တဲ့ ကမၻာေက်ာ္ Brand ရယ္လုိ႔ လက္ညိဳးထုိးျပ စရာ ေသးေသး မႊားမႊားေလး တစ္ခုေတာင္ မရွိေသးဘူး။
စန္းပြင့္တယ္ ဆိုတာ အခ်ိန္ကာလ တစ္ခုပဲရွိႏိုင္တယ္။ လိုအပ္ခ်က္ေတြ မျဖည့္ဆည္း ႏိုင္ဘဲ စန္းပြင့္ခ်ိန္ ကုန္သြားရင္ ဘာလုပ္ၾကမလဲ၊ ေတြးၾကည့္ရင္ ေၾကာက္ဖို႔ ေကာင္း တာပဲ။
အေၾကာက္တရား ဆိုတာ လူတစ္ေယာက္ခ်င္းစီ ရဲ႕ ဆင္ျခင္ေတြး ေခၚႏိုင္စြမ္း သံုးသပ္ ႏိုင္စြမ္းေတြ ေပၚမွာ လည္း မူတည္တယ္။ အေျခအေန အေျပာင္းအလဲေတြ ေနာက္မွာ ေၾကာက္စရာေတြ နည္းသြားတာ လည္းရွိမ်ား လာတာလည္း ရွိတာနဲ႔ အခုတေလာ အမ်ဳိးဘာသာ သာသနာ ေပ်ာက္သြားႏုိင္တဲ့ ေၾကာက္စရာ လို႔ဆိုတ့ဲ သေဘာ အယူတစ္မ်ဳိးကို ေထာက္ျပ ေျခာက္လွန္႔ ႏႈိးေဆာ္သံ ေတြလည္း ျမင့္တက္ လာျပန္တယ္။ ကိုယ့္အမ်ဳိးနဲ႔ ကုိယ္ကိုးကြယ္ရာ ေမွးမွိန္ ေလ်ာ့ပါးမွာေတာ့။ လူတိုင္း လူတိုင္း ဘယ္သူမဆို ဘယ္လိုလားပါ့ မလဲ၊ ရခုိင္ျပည္နယ္ ေဒသတခ်ဳိ႕မွာ အနည္းစုနဲ႔ အမ်ားစု ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ အေျခအေန၊ ပဋိပကၡေတြ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ သမိုင္းအေမြဆိုးေတြ၊ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈ အနည္းပါးဆံုး ျဖစ္ေနရတဲ့ အေျခအေန ေတြ၊ လူမႈေရး စီးပြားေရး နိမ့္က် လြန္းလို႔ အႏိုင္က်င့္ ေခါင္းပံုျဖတ္ ခံခဲ့ရတဲ့ ကိစၥတခ်ဳိ႕ရွိႏိုင္တာေတြ အားလံုးကို လက္ခံနားလည္ ႏိုင္ပါ တယ္။ မွ်ေ၀ ခံစားႏိုင္ပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ ေဒသတစ္ခုရဲ႕ အေျခအေနကို အေၾကာင္းျပဳ လုိ႔ တစ္ႏိုင္ငံလံုး မွာ အမ်ားစုရဲ႕ အမ်ဳိးဘာသာ ေပ်ာက္ မတတ္၊ ရန္သူေတြ ၀န္းရံေနၾက သလုိလို အေၾကာက္ တရားေတြ ဖန္တီး တပ္လွန္႔ႏႈိးေဆာ္တဲ့ အထိ လုပ္လာတဲ့ အခါမွာေတာ့ အေရာင္အေသြး စံုတဲ့ လူထုၾကားမွာ အဆင္ မေျပေတာ့ပါဘူး။ ကမၻာ့ ဘယ္ႏိုင္ငံ မွာ မဆို ေယ်ဘုယ် အားျဖင့္ အမ်ားစု ကိုးကြယ္ရာဟာ မ်က္ႏွာသာ အေပးခံရဆံုး အခြင့္အလမ္း အမ်ား ဆံုးျဖစ္ပါတယ္။ ဒီလိုအမ်ား စုျဖစ္သူေတြထဲ က ဆင္းရဲမြဲေတသူေတြ ဟာ အနည္းစုေတြရဲ႕ ပစ္မွတ္ျဖစ္ေန တယ္။ လူမႈေရး၊ စီးပြားေရး အရ ၀ါးမ်ဳိဖို႔ ႀကိဳးစားေနလို႔ ကာကြယ္ ေစာင့္ေရွာက္ရမယ္၊ ေသြးေတြ ေႏႊးထား ရမယ္၊ လုိအပ္ရင္ အသက္ပါေပးလို႔ အ႐ုိးပါ စည္း႐ုိးထိုး ကာသင့္ကာရမယ္ ဆိုတဲ့ လႈ႔ံေဆာ္မႈမ်ဳိးဟာ လြန္ကဲျပင္းထန္ လွၿပီး တည္ၿငိမ္ ေကာင္းမြန္ေနတဲ့၊ ေခတ္ အဆက္ဆက္ ျပႆနာ ႀကီးႀကီးမားမား မရွိတဲ့ အေရာင္အေသြးစံု လူ႔အဖဲြ႕အစည္း တစ္ခုထဲက လူမႈ ဆက္ဆံေရး ေတြကို တစ္စတစ္စ ပ်က္ျပား လာ ေစႏိုင္ပါတယ္။
ကမၻာ့ေနရာ တခ်ဳိ႕က ဘာသာေရး အစြန္းေရာက္ တခ်ဳိ႕ရဲ႕ျပ႒ာန္း ေဆာင္႐ြက္မႈေတြ၊ အၾကမ္းဖက္မႈ သတင္းေတြဟာ တျခားႏိုင္ငံေတြ လိုပဲ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေပၚမွာ ႐ုိက္ခတ္မႈ အနည္းနဲ႔ အမ်ားရွိပါတယ္၊ ဒီသတင္းမ်ဳိးေတြ ေၾကာင့္ သံသယနဲ႔ စိုးရိမ္မႈတခ်ဳိ႕ ရွိႏိုင္တဲ့ တုိင္ေအာင္ ျမန္မာ့လူ႔အဖြဲ႕အစည္း တစ္ခုလံုးကို ပါ လက္ေတြ႕ ၿခိမ္း ေျခာက္ေနတယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ပံုႀကီးခ်ဲ႕ ေသြးထိုးမႈလို ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ ရန္ကုန္လို ပညာတတ္ရာ ခုိင္ႏႈန္းျမင့္ မားတဲ့ ေနရာမွာ လႈ႔ံေဆာ္သူေတြ လႈ႔ံေဆာ္ သေလာက္ အေၾကာက္ တရား ျဖစ္မ လာပါဘူး။ ဒါေပမယ့္ အမုန္းတရား ေတြေတာ့ ျဖစ္ထြန္း လာပါတယ္။ အခုအခါ ဆင္ေျခဖံုးၿမိဳ႕နယ္ တခ်ဳိ႕ မွာ ေခတ္စားေနတဲ့ ကန္ထ႐ုိက္ တုိက္ခန္း ေဆာက္တဲ့ ကတိစာခ်ဳပ္မွာေတာင္ ကိုးကြယ္မႈနဲ႔ စည္းျခားတဲ့ အပိုဒ္မ်ဳိး ထည့္သြင္း ခ်ဳပ္ဆိုလာၾကတာ၊ ေအာ္ရီဒူးက လုပ္မယ့္ဖုန္းကို မသံုးၾကဖို႔ လႈံ႔ေဆာ္ စည္း႐ံုးတာ မ်ဳိးေတြ ဟာ သိသာထင္ရွားတ့ဲ ဥပမာေတြျဖစ္ၿပီး၊ အမ်ဳိးသားေရးလို႔ ေခါင္းစဥ္ တပ္ထားရာက လူလူခ်င္း ခြဲျခား ဆက္ဆံေရးဘက္ ဦးတည္ေနတဲ့ သေဘာျဖစ္တယ္။ ျပည္ပ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံသူေတြ တြန္႔ဆုတ္ လက္ေရွာင္သြား ေစႏိုင္တဲ့ က်ဥ္းေျမာင္းလွတဲ့ လႈ႔ံေဆာ္မႈမ်ဳိးျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ Partriotism လို႔ ေႂကြးေၾကာ္ ေပမယ့္ Racism ျဖစ္ေနတယ္လုိ႔ ေ၀ဖန္သူေတြ ရွိပါတယ္။
မျဖစ္သင့္ဘဲ ျဖစ္ခဲ့ရတဲ့ ပဋိပကၡေတြ အျပင္ ဒီလိုလြန္ ကဲတဲ့ လႈံ႔ေဆာ္မႈေတြ ေၾကာင့္ ဂယက္ ႐ုိက္ခတ္မႈေတြ ဟာ ျပည္ပ အထိပါ သက္ေရာက္ ခဲ့ပါတယ္။ ျပည္ပကို ၀မ္းေရးအရ သြားေရာက္ လုပ္ကိုင္ရသူ တခ်ဳိ႕ အေနနဲ႔ တန္ျပန္ အမုန္းတရားနဲ႔ ရင္ဆိုင္ရၿပီး အဲဒီမွာ သူတို႔က အနည္းစု ျဖစ္ေနတာေၾကာင့္ အေၾကာက္ တရားေတြနဲ႔ ေနထိုင္ လုပ္ကိုင္ေနရတာ အလြန္ စိတ္မေကာင္းစရာပါပဲ၊ သူတို႔ခမ်ာ ျပည္တြင္းမွာ ပဋိပကၡ ထပ္ ျဖစ္မွာကို ျပည္တြင္း ေနသူေတြ ထက္ေတာင္ ပိုစုိးရိမ္ ေနရတာကိုၾကည့္ရင္ လြန္ကဲတဲ့ ႏႈိးေဆာ္မႈ ျပဳ သူေတြ ျပန္ဆင္ျခင္သင့္ ေနပါၿပီ။ ဒီလိုျဖစ္ ေအာင္ ရည္႐ြယ္ ႏႈိးေဆာ္တာ မဟုတ္လို႔တို႔နဲ မဆိုင္ဘူးလို႔ မ်က္စိပိတ ္ျငင္းေန႐ံုနဲ႔ ေတာ့ ဘယ္လိုမွ အဆင္မေျပပါ ဘူး။ ေစတနာ မွန္ေပမယ့္ ယံုၾကည္မႈ လြဲၿပီး သံုးသပ္မႈ မျပည့္စံုသလို လံုေလာက္တဲ့ ၪာဏ္အျမင္ အားနည္းရင္ လုပ္ ေဆာင္ခ်က္ေတြပါ လြဲေခ်ာ္ လုိ႔ ေမွ်ာ္လင့္ထားတဲ့ ရလဒ္နဲ႔ ေျပာင္းျပန္ျဖစ္တတ္ တယ္ဆိုတာလည္း ဘယ္ ေလာကအတြက္ မွ ႁခြင္းခ်က္ မရွိပါဘူး။
အမွန္ေတာ့ ဥပေဒ စိုးမိုးမႈနဲ႔ အာဏာပိုင္ေတြက အရာရာကို နည္းလမ္းတက် ကိုင္တြယ္ ေျဖရွင္းမႈေတြ သာရွိခဲ့ရင္ ဒီေလာက္ထိ ပဋိပကၡေတြ ႀကီးထြားလာစရာ အေၾကာင္းမရွိပါဘူး။ ဥပေဒမဲ့ လႈပ္ရွားမႈေတြကို ကိုင္ တြယ္ရာမွာ ေပ်ာ့ေျပာင္းအား နည္းလြန္း ခဲ့တာေတာ့ အထင္အရွားပါပဲ။ တပ္မေတာ္ ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံနဲ႔ အာဏာ ရလာတဲ့ အစိုးရ တစ္ရပ္အဖုိ႔ ဒီမုိကေရစီ ေျပာင္းလဲေရး လမ္းစဥ္နဲ႔ တည္ၿငိမ္မႈကို ပ်က္ျပားေစတဲ့ အမုန္း တရား မီးေမႊးသူေတြ ကို ဥပေဒ အတိုင္း မေၾကာက္ မ႐ြံ႕ ျပတ္ျပတ္ သားသား ကိုင္တြယ္သင့္ပါတယ္။ Reform လုပ္ေနပါတယ္ ဆိုတဲ့ အာဏာကိုင္စြဲမႈ အားေကာင္းတဲ့ စစ္ဘက္ အသြင္ေျပာင္း အစိုးရ ကိုယ္တိုင္က အစြန္းေရာက္ လႈပ္ရွား လံႈ႔ေဆာ္မႈမ်ဳိး ကို မတားဆီးႏိုင္ရင္ ေနာင္တက္ လာမယ့္ ႏိုင္ငံေရး အစိုးရမ်ား လက္ထက္မွာ ျပႆနာေတြ ပိုႀကီးထြား လာႏိုင္ပါ တယ္။ ဒီလိုနဲ႔ မထိန္းႏိုင္ မသိမ္းႏုိင္ ပဋိပကၡေတြ ထပ္ျဖစ္လို႔ စစ္ဘက္ စြက္ဖက္မႈကိုပဲ ဖိတ္ေခၚ ေနသ လို ျဖစ္ေစဦးမယ္ဆိုရင္ တပ္မေတာ္နဲ႔ ျပည္သူေတြ အတြက္ေကာ ႏိုင္ငံအတြက္ပါ ေကာင္းႏိုင္ စရာမ ရွိေတာ့သလို အေမြဆိုး လႊဲခဲ့သူ အေနနဲ႔လည္း သမိုင္း တရားခံပါ ျဖစ္သြား ႏိုင္ပါတယ္။
ေလာကလူ႔ဘံုမွာ သဘာ၀ အတုိင္းျဖစ္လာတဲ့ အေၾကာက္တရား ေတြရွိတယ္။ အေျခအေန ေတြေၾကာင့္ ျဖစ္ တဲ့ အေၾကာက္တရား လည္းရွိတယ္၊ ဖန္တီး လႈ႔ံေဆာ္ယူတဲ့ အေၾကာက္ တရားမ်ဳိးလည္း ရွိတယ္။ ဒီလိုအ ေၾကာက္ တရားရဲ႕ေနာက္ဆက္တြဲ အေနနဲ႔ အနည္းဆံုး ေတာ့ အမုန္းတရားေတြ အဖတ္တင္မယ္။ ခ်က္ခ်င္း မျဖစ္ေတာင္ ပဋိပကၡ အတြက္ အေတြးအေခၚ ေလာင္စာပ်ဳိးထားသလုိ ျဖစ္မယ္။ ဒီအခါ ျပည္တြင္း ကျဖစ္ျဖစ္ ျပည္ပက ျဖစ္ျဖစ္ အျမတ္ထုတ္လိုသူေတြရဲ႕ ပေယာဂေတြ၀င္လာႏိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ လူထု အမ်ားနဲ႔ တိုင္းျပည္အတြက္ အက်ဳိး မေပးႏိုင္တဲ့ အေမွာင္ေခတ္ထဲ ေနာက္ျပန္ဆြဲ ေခၚသြား ေစႏိုင္တဲ့ ပေယာဂ မကင္းတဲ့ အေၾကာက္ တရားမ်ဳိးေတာ့ မေပါက္ဖြား မႀကီးထြားရေအာင္ အမုန္းစကား မသံုးဘဲ ဆင္ဆင္ ျခင္ျခင္ ၀ိုင္း၀န္းႀကိဳးပမ္း ၾကပါစို႔လား။
The Messenger
-------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး (lwanmapyay.blogspot.com)