ကေလး ဗဟိုမျပဳပါနဲ႔ ကေလးကို အထူးျပဳေပးပါ
Written by တင္ညြန္႔
႐ုပ္သံ အစီအစဥ္က အိႏၵိယရုပ္ရွင္ Every Child is Special ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားကို ညက ျပန္ၾကည့္ လိုက္ ရတယ္။ အဲဒီကားကို ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ၾကည့္ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ မမွတ္မိဘူး။
ကေလးတစ္ေယာက္ကို နားမလည္တဲ့ မိဘေတြ၊ ဆရာေတြၾကားမွာ ကေလးေပါင္း ဘယ္ေလာက္ ပ်က္စီးၿပီး လမ္းေပၚေရာက္ခဲ့ရၿပီလဲ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာဆိုေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ျပန္ေရာက္သြားခဲ့တာေပါ့။ ဘဝဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္ အတိုင္းမဟုတ္ေတာ့ နားလည္ျခင္းမခံရတဲ့ ကေလးေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ဘဝ …. ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းခ်လိုက္မိပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးေတြအေပၚ လူႀကီးေတြ နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ နားလည္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစားဘူး။ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ မေတြ႔ရင္ သူပုန္လို႔ထင္ခ်င္ၾကတယ္။ သံုးစားလို႔မရဘူး။ အလကားေကာင္ေတြလို႔လည္း ထင္တတ္ ၾကတယ္။ ကေလးေတြကို လက္တြဲေခၚခ်င္တဲ့ သူေတြ ရွားတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို လုပ္ေန ရသလဲ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေတြလည္း မရွိၾကဘူး။
အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ဟာ လူႀကီးေတြကို ျပင္ခိုင္းတဲ့ဇာတ္ကား။ ကေလးတစ္ေယာက္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိေနၿပီဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္အားနည္းတာလဲဆိုတာ ဆင္ျခင္ၿပီးမွ လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားေရာက္ေအာင္ လက္တြဲေခၚႏိုင္ တာမွ ပညာဆိုတာ သင္ခန္းစာေကာင္းေကာင္း ေပးသြားတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူျဖစ္ေနရတဲ့ ကေလးေတြ အလြန္ကံဆိုးပါတယ္။ လူႀကီးျဖစ္လာရင္ ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာ လို႔ရ တယ္။ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ရတယ္။ စီမံခ်င္တိုင္း စီမံပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ စကားနားေထာင္တဲ့ကေလး လူလိမၼာ။ စကားနားမေထာင္တဲ့ကေလး သူပုန္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ ျပင္ဖို႔ေကာင္းတယ္။
ကေလးစိတ္ပညာကို နားမလည္ဘဲ စာသင္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ ျပည္သူရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို နားမလည္ဘဲ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ Every Child is Special ဆိုတဲ့႐ုပ္ရွင္ကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားေပးဖို႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
ပညာသင္တာလည္း အႏုပညာရွိပါတယ္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း အႏုပညာရွိပါတယ္။ အႏုပညာနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို မအုပ္ခ်ဳပ္ဘဲ အၾကမ္းပညာနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တတ္တာ စစ္အာဏာရွင္ စ႐ိုက္ေတြပါ။ စ႐ိုက္ဆိုးဟာ ကူးစက္တတ္တယ္။ စစ္စ႐ိုက္ အက်င့္ဆိုးေတြကို ကူးစက္ေနတဲ့ ပညာေရး ဌာနက ခြက္ထိုးခံ ပညာရွင္ေတြေခါင္းထဲက အာဏာရွင္စ႐ိုက္ေတြ ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမွ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈဟာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
၇.၃.၂၀၁၅
http://www.maukkha.org
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
႐ုပ္သံ အစီအစဥ္က အိႏၵိယရုပ္ရွင္ Every Child is Special ဆိုတဲ့ ႐ုပ္ရွင္ ဇာတ္ကားကို ညက ျပန္ၾကည့္ လိုက္ ရတယ္။ အဲဒီကားကို ဘယ္ႏွစ္ႀကိမ္ေျမာက္ ၾကည့္ျဖစ္ေနတယ္ ဆိုတာ မမွတ္မိဘူး။
ကေလးတစ္ေယာက္ကို နားမလည္တဲ့ မိဘေတြ၊ ဆရာေတြၾကားမွာ ကေလးေပါင္း ဘယ္ေလာက္ ပ်က္စီးၿပီး လမ္းေပၚေရာက္ခဲ့ရၿပီလဲ။ ႐ုပ္ရွင္ထဲမွာဆိုေတာ့ ေကာင္းတဲ့ဘက္ ျပန္ေရာက္သြားခဲ့တာေပါ့။ ဘဝဆိုတာ ႐ုပ္ရွင္ အတိုင္းမဟုတ္ေတာ့ နားလည္ျခင္းမခံရတဲ့ ကေလးေပါင္းမ်ားစြာရဲ႕ဘဝ …. ကၽြန္ေတာ္ သက္ျပင္းခ်လိုက္မိပါ တယ္။
ကၽြန္ေတာ္တို႔ကေလးေတြအေပၚ လူႀကီးေတြ နားမလည္ခဲ့ပါဘူး။ နားလည္ေအာင္လည္း မႀကိဳးစားဘူး။ ကိုယ့္စိတ္နဲ႔ မေတြ႔ရင္ သူပုန္လို႔ထင္ခ်င္ၾကတယ္။ သံုးစားလို႔မရဘူး။ အလကားေကာင္ေတြလို႔လည္း ထင္တတ္ ၾကတယ္။ ကေလးေတြကို လက္တြဲေခၚခ်င္တဲ့ သူေတြ ရွားတယ္။ ဘာေၾကာင့္ ဒီလို လုပ္ေန ရသလဲ ဆိုတာကို ေသေသခ်ာခ်ာ သေဘာေပါက္ေအာင္ ႀကိဳးစားခ်င္စိတ္ေတြလည္း မရွိၾကဘူး။
အဲဒီ႐ုပ္ရွင္ဟာ လူႀကီးေတြကို ျပင္ခိုင္းတဲ့ဇာတ္ကား။ ကေလးတစ္ေယာက္မွာ အားနည္းခ်က္ရွိေနၿပီဆိုရင္ ဘာေၾကာင့္အားနည္းတာလဲဆိုတာ ဆင္ျခင္ၿပီးမွ လိုခ်င္တဲ့ အေနအထားေရာက္ေအာင္ လက္တြဲေခၚႏိုင္ တာမွ ပညာဆိုတာ သင္ခန္းစာေကာင္းေကာင္း ေပးသြားတယ္။
ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ လူျဖစ္ေနရတဲ့ ကေလးေတြ အလြန္ကံဆိုးပါတယ္။ လူႀကီးျဖစ္လာရင္ ေျပာခ်င္တိုင္း ေျပာ လို႔ရ တယ္။ လုပ္ခ်င္တိုင္း လုပ္လို႔ရတယ္။ စီမံခ်င္တိုင္း စီမံပိုင္ခြင့္ရွိတယ္။ စကားနားေထာင္တဲ့ကေလး လူလိမၼာ။ စကားနားမေထာင္တဲ့ကေလး သူပုန္ဆိုတဲ့ အျမင္ေတြ ျပင္ဖို႔ေကာင္းတယ္။
ကေလးစိတ္ပညာကို နားမလည္ဘဲ စာသင္ခ်င္တဲ့သူေတြ၊ ျပည္သူရဲ႕ ခံစားခ်က္ေတြကို နားမလည္ဘဲ တိုင္းျပည္ အုပ္ခ်ဳပ္ခ်င္တဲ့သူေတြ Every Child is Special ဆိုတဲ့႐ုပ္ရွင္ကို ျပန္ၾကည့္ၿပီး ဆင္ျခင္စဥ္းစားေပးဖို႔ အႀကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
ပညာသင္တာလည္း အႏုပညာရွိပါတယ္။ တိုင္းျပည္အုပ္ခ်ဳပ္တဲ့ ေနရာမွာလည္း အႏုပညာရွိပါတယ္။ အႏုပညာနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို မအုပ္ခ်ဳပ္ဘဲ အၾကမ္းပညာနဲ႔ တိုင္းျပည္ကို အုပ္ခ်ဳပ္တတ္တာ စစ္အာဏာရွင္ စ႐ိုက္ေတြပါ။ စ႐ိုက္ဆိုးဟာ ကူးစက္တတ္တယ္။ စစ္စ႐ိုက္ အက်င့္ဆိုးေတြကို ကူးစက္ေနတဲ့ ပညာေရး ဌာနက ခြက္ထိုးခံ ပညာရွင္ေတြေခါင္းထဲက အာဏာရွင္စ႐ိုက္ေတြ ေဖ်ာက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကိဳးစားမွ ပညာေရးျပဳျပင္ ေျပာင္းလဲမႈဟာ ေအာင္ျမင္ႏိုင္မယ္လို႔ ယူဆပါတယ္။
၇.၃.၂၀၁၅
http://www.maukkha.org
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+