သခ်ၤာဘာသာ ေတာ္လုိပါလွ်င္ . . . .
Written by သင္းျမေအး(ခရမ္း)
‘ဆရာမေလးေရ၊ ေက်ာ္ေက်ာ္လာတယ္’
‘ခဏထုိင္ပါလုိ႔ ေျပာေပးပါ ေဒၚေလး၊ ကၽြန္မေရခ်ဳိးေနလုိ႔ပါ’
ဆရာမေလး ေဒၚအိအိခုိင္ စေနေန႔ေက်ာင္း ပိတ္ရက္ျဖစ္၍ ေဆးစရာေတြေဆး၊ ေလွ်ာ္စရာေတြေလွ်ာ္၊ လွမ္းစရာေတြလွမ္း အလုပ္႐ႈပ္ေနပါသည္။ တူေတာ္ေမာင္ႏွစ္ဝမ္းကဲြ ေမာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ လာတယ္ဆုိ၍ လုပ္လက္စမ်ားကုိ ခ်ထားကာ အိမ္ေရွ႕ခန္းသုိ႔ ထြက္ခဲ့ရပါသည္။
‘အန္တီခုိင္၊ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းမတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး’
‘ဟယ္ . . . . ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ၊ အန္တီ့ကုိေျပာစမ္းပါဦး’
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသား ေက်ာ္ေက်ာ္ကစာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕၏ အထက(၂) မွာေက်ာင္းတက္ပါ သည္။ ကၽြန္မက အထက(၁) မွာ အထက္တန္းျပဆရာမပါ။ တာဝန္ယူရသည့္ဘာသာက တကၠသုိလ္ ဝင္တန္း ဓာတုေဗဒဘာသာပါ။
‘ကၽြန္ေတာ္စာေမးပဲြလည္း ေအာင္ခ်င္ပါသည္။ ဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔ အမွတ္မ်ားမ်ားလည္းရခ်င္တယ္ အန္ တီ။ လုိင္းေကာင္းေကာင္း ရခ်င္လုိ႔ပါ’
‘ေအးပါ။ မင္းရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကုိ အန္တီ သိၿပီးသားပါ။ အခုဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ရတာ လဲ။ ေက်ာင္းမတက္ ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရတာလဲ’
‘ဘာသာရပ္ ေျခာက္ခုမွာ ဘယ္ဘာသာမွာ အခက္အခဲရွိလုိ႔လဲ၊ အန္တီ့ကုိျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေျပာျပစမ္းကြာ’
‘ဘာသာရပ္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အားအနည္းဆုံးက သခ်ၤာဘာသာပါ။ က်န္တဲ့ဘာသာေတြအားလုံး ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ အမွတ္ေတြရပါတယ္’
‘သခ်ၤာတစ္ခုကေတာ့ အစမ္းစာေမးပဲြေျဖတိုင္း ၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ပဲရေနလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်တာ ပါ’
‘သခ်ၤာကုိ မင္းတုိ႔ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူသင္သလဲ’
‘ဆရာဦးတုိးေမာင္ပါ အန္တီ’
‘အုိ . . . . သူလည္းအသင္အျပေကာင္းတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ပဲ၊ ႏွစ္စဥ္ဂုဏ္ထူးေတြရေအာင္ သင္ခဲ့သူ ပဲ’
‘တစ္ခုခုေတာ့ မွားေနၿပီေက်ာ္ေက်ာ္။ ကဲ . . . . ေျပာျပစမ္း၊ အတန္းထဲမွာ မင္းဘယ္လုိသင္ယူသလဲ၊ ဆရာျပတုန္း ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစူးစုိက္စုိက္နားေထာင္ရဲ႕လား၊ ဖမ္းယူဆုပ္ကုိင္မိရဲ႕လား’
‘ဆရာသင္ေနတုန္းေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ ဆရာကအိမ္စာေပးတယ္။ ပုစၧာေပးတာနဲ႔ သားမတြက္ တတ္ေတာ့ဘူး’
‘ေအးဟုတ္ၿပီ။ အန္တီေျပာမယ္။ ဆရာကလည္း ေတာ္တယ္။ မင္းကလည္း အတန္းထဲမွာ အျပည့္အဝ ဂ႐ုတစုိက္သင္ယူတယ္။ ဒါဆုိမင္းေလ့က်င့္တြက္ခ်က္မႈနည္းလုိ႔ျဖစ္မယ္’၊ ‘ဟုတ္ကဲ့အန္တီ၊ သားအိမ္ က်ရင္ ျပန္တြက္ရတာ စိတ္မပါဘူး။ စိတ္မပါတပါနဲ႔တြက္ေတာ့ အေျဖကုိမထြက္ဘူး။ အေျဖမထြက္ ေလ သားက စိတ္ပ်က္ေလပဲ။ ဆက္မတြက္ခ်င္ေတာ့ဘူး’
‘ဟုတ္ၿပီ၊ ကဲ ဒါဆုိအန္တီသေဘာေပါက္ၿပီ။ သားကုိဆရာမကူညီမယ္။ သခ်ၤာဘယ္လုိေတာ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္ဆုိတဲ့ ေသာ့ခ်က္ကုိ အန္တီမင္းကုိေျပာျပမယ္၊ နားေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါ အန္တီ၊ သားကုိကူညီပါ။ နားေထာင္ပါ့မယ္၊ လုိက္နာပါ့မယ္ အန္တီ’
‘တကၠသုိလ္ဝင္တန္းမွာ ေျခာက္ဘာသာရွိတယ္ေနာ္။ ဘာသာရပ္အားလုံး အမွတ္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းစီရပါမွ စာေမးပဲြေအာင္မွာ ေက်ာ္ေက်ာ္။ ငါးဘာသာမွာ ရမွတ္ေတြေကာင္းၿပီး မင္းအားနည္းတဲ့သခ်ၤာဘာသာ မွာ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ေရာက္သြားရင္ မေအာင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး’
‘မင္းအခုအခက္ေတြ႕ေနတာ သခ်ၤာဘာသာေနာ္။ သခ်ၤာဘာသာဆုိတာ သေဘာေပါက္နားလည္ဖုိ႔ လုိ တယ္။ ဆရာရွင္းျပတုန္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဂ႐ုစုိက္ရမယ္။ ဆရာျပတုန္းနားမလည္ရင္ အိမ္က်မွ ျပန္ တြက္လုိ႔ မရဘူး။ ပုစၧာကုိလည္း တြက္ႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာျပတုန္း မ်က္စိရွင္ရွင္၊ နားပါးပါးနဲ႔ ဖမ္းယူ ဆုပ္ကုိင္ မိပါမွ ဆရာမပါဘဲ ပုစၧာတစ္ပုဒ္ကုိ မင္းျပန္တြက္ႏုိင္မွာ’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါ အန္တီ၊ သားဆရာျပတုန္းက ဂ႐ုစုိက္ၿပီး နားလည္သလုိလုိပဲ၊ ကုိင္တြယ္တြက္တဲ့အခါ အေျဖမထြက္ဘူး’
‘ဆရာသင္တုန္းနားလည္ရင္ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဆရာသင္ၿပီးသားကုိ ျပန္တြက္ၾကည့္ရတယ္။ ကုိယ့္ အားကုိယ္ကုိးမွ အက်ဳိးမ်ားမယ့္ ဘာသာရပ္ပဲကဲြ႕။ ပုံေသနည္းေတြသုံးရတယ္။ ကိန္းဂဏန္းေတြ ကုိေတာ့ ကုိယ့္ထုိးထြင္းဉာဏ္နဲ႔တြက္ရတယ္။ ကိန္းဂဏန္းေတြကုိ ေပါင္းႏုတ္၊ ေျမႇာက္စား၊ ဂရပ္ေတြ ဆဲြ၊ ပုံေတြလည္း ဆဲြျပရေသးတယ္။ ေလာ့ဂရစ္သမ္ေခၚ ကိန္းဂဏန္းျပဇယားကုိလည္း ကၽြမ္းက်င္ပုိင္ ႏုိင္ ထားရမယ္’
‘သခ်ၤာဘာသာဆုိတာ Maths is like a sport. To excely you need lots of practice. လုိ႔ပညာရွိ တစ္ဦးက ဆုိဖူးတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သခ်ၤာဘာသာဟာ အားကစားတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ သခ်ၤာဘာသာကုိ ပုိမုိေကာင္းမြန္စြာ တတ္ကၽြမ္းခ်င္ရင္ အေလ့အက်င့္မ်ားစြာ လုိပါတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာေပါ့ကြယ္’
‘ေက်ာ္ေက်ာ္ ေဘာလုံးအားကစားျခင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကက္ေတာင္႐ုိက္ အားကစားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေျပး၊ အခုန္၊ အပစ္စတဲ့ အားကစားအားလုံးကုိ သင္ယူၿပီးေနာက္ မ်ားစြာေလ့က်င့္ၾကရတယ္ မဟုတ္လား’
‘ဟုတ္ပါတယ္ အန္တီ၊ သားေဘာလုံးအသင္းမွာ ကစားရပါတယ္။ နည္းျပက ေဘာလုံးကုိပုိ႔နည္း၊ ကန္ နည္း၊ သယ္နည္း၊ ဂုိးသြင္းနည္း၊ တစ္ဖက္အသင္းသားေတြ ဂိုးမသြင္းႏုိင္ေအာင္ ကာကြယ္နည္းေတြကုိ နားလည္ေအာင္ သ႐ုပ္ျပသြန္သင္ပါတယ္’
‘ေအး . . . အဲဒီအားကစားကုိ ထူးခၽြန္ေအာင္၊ အလြန္႔အလြန္ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရတယ္ မဟုတ္ လား။ Training ကုိအထပ္ထပ္ဆင္းရတယ္။ ဒါမွ အဲဒီအားကစားကုိ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကစားသမားေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္လာမွာေပါ့’
‘အဲဒီလုိပဲ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ သခ်ၤာဘာသာကုိလည္း သင္ၾကားသူဆရာက တာဝန္ေက်စြာသင္ၿပီးရင္ မင္း ဘက္က ေလ့က်င့္မႈကို မ်ားမ်ားေပးဆပ္ရမယ္’
‘တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သင္ခန္းစာကုိ မေက်ာ္မလႊား၊ မႁခြင္းမခ်န္ မွန္မွန္ေလ့လာရမယ္။ အိမ္စာေပးတဲ့ ပုစၧာ ေတြကုိ ကုန္စင္ေအာင္ တြက္ရမယ္။ အေျဖမထြက္မခ်င္း ျပန္ျပန္တြက္ရမယ္။’
‘အဲဒီေတာ့မွ ပုစၧာေတြရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္း၊ အခ်ဳိးအေကြ႕၊ Problem ဆုိတဲ့ အ႐ႈပ္ကုိရွင္းႏုိင္မယ္။ အသုိအဝွက္၊ အတိမ္အနက္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္မယ္’
‘ေနာက္တစ္ခ်က္က မင္းသခ်ၤာေတာ္ခ်င္ရင္ စိတ္ကုိတည္ၿငိမ္ေအာင္၊ ၾကည္လင္ေအာင္ ထားတတ္ရ မယ္။ စိတ္ၾကည္လင္မွ ဉာဏ္ရႊင္မယ္၊ ဉာဏ္ရႊင္မွ ပုစၧာကုိအေျဖထုတ္ႏုိင္မယ္။ တြက္ခ်က္တဲ့အခါမွာ လည္း ကိန္းဂဏန္းေရးျခင္း ပီသရမယ္။ ဆခြဲကိန္းခြဲရင္ တိက်မွန္ကန္ရမယ္။ ဂရပ္ဝင္႐ုိးေတြကလည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေထာင့္မွန္က်ရမယ္’
‘မင္းရဲ႕ လက္ေရးကလည္း ရွင္းရမယ္။ ကိန္းဂဏန္းသဲကဲြေအာင္ေဖာ္ျပရမယ္။ တစ္ခုေပၚတစ္ခုထပ္ ေရး၊ ဖ်က္ရာျခစ္ရာေတြ ဗရပြမျဖစ္သင့္ဘူး။ လက္ေရးရွင္းရွင္း၊ တင္ျပပုံရွင္းရွင္း အေျဖကုိကြင္းကြင္း ကြက္ကြက္ ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ျပေျဖဆုိတတ္ဖုိ႔လည္းလုိတယ္ ေက်ာ္ေက်ာ္’
‘ေနာက္ဆုံး အန္တီေျပာခ်င္တာက စာေမးပဲြမတုိင္ခင္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စိတ္ႀကိဳက္ေလ့က်င့္ၿပီး စာေမးပဲြ ခန္းမ ကုိ လက္နက္ခဲယမ္းနဲ႔ စစ္ပညာရဲစြမ္းသတၱိျပည့္စုံတဲ့ စစ္သည္ေတာ္တစ္ဦး တုိက္ပဲြကုိတည္ၿငိမ္ စြာဝင္တဲ့ အလား မင္းလည္း ‘က်ိန္းေသေအာင္ရမယ္၊ ဂုဏ္ထူးေတြထြက္ရမယ္ ဆုိတဲ့ ေအာင္စိတ္ ဓာတ္အျပည့္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ရမယ္’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါအန္တီ၊ ကၽြန္ေတာ္သခ်ၤာကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းစြာ သခ်ၤာဘာသာနဲ႔ ဂုဏ္ယူရႏုိင္ေအာင္ ဒီေန႔ကစၿပီး အန္တီညႊန္ၾကားတဲ့အတုိင္း ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲနဲ႔ ေလ့က်င့္မႈမ်ားစြာရင္း ၿပီး သခ်ၤာဘာသာ ထူးခၽြန္သူျဖစ္ရပါေစ့မယ္အန္တီ။ သခ်ၤာဘာသာမွာ ဂုဏ္ထူးရွင္ တစ္ဦးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ပါ့မယ္အန္တီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းဂုဏ္၊ ဆရာ၊ ဆရာမတုိ႔ရဲ႕ဂုဏ္၊ မိဘေတြရဲ႕ဂုဏ္၊ ၿမိဳ႕နယ္ ရဲ႕ဂုဏ္ ကုိ ျမႇင့္တင္ႏုိင္သူအျဖစ္ ဝင့္ထည္စြာ ဂုဏ္ယူခ်င္ပါတယ္။ လာမယ့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြ ေအာင္ စာရင္းမွာ သားရဲ႕ဇြဲလုံ႔လအစြမ္းကုိ အံ့မခန္းျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အန္တီျမင္ေတြ႕ရပါေစမယ္လုိ႔ . . . .’
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၂၈) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
‘ဆရာမေလးေရ၊ ေက်ာ္ေက်ာ္လာတယ္’
‘ခဏထုိင္ပါလုိ႔ ေျပာေပးပါ ေဒၚေလး၊ ကၽြန္မေရခ်ဳိးေနလုိ႔ပါ’
ဆရာမေလး ေဒၚအိအိခုိင္ စေနေန႔ေက်ာင္း ပိတ္ရက္ျဖစ္၍ ေဆးစရာေတြေဆး၊ ေလွ်ာ္စရာေတြေလွ်ာ္၊ လွမ္းစရာေတြလွမ္း အလုပ္႐ႈပ္ေနပါသည္။ တူေတာ္ေမာင္ႏွစ္ဝမ္းကဲြ ေမာင္ေက်ာ္ေက်ာ္ လာတယ္ဆုိ၍ လုပ္လက္စမ်ားကုိ ခ်ထားကာ အိမ္ေရွ႕ခန္းသုိ႔ ထြက္ခဲ့ရပါသည္။
‘အန္တီခုိင္၊ ကၽြန္ေတာ္ေက်ာင္းမတက္ခ်င္ေတာ့ဘူး’
‘ဟယ္ . . . . ဘယ္လုိျဖစ္တာလဲ၊ အန္တီ့ကုိေျပာစမ္းပါဦး’
တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေက်ာင္းသား ေက်ာ္ေက်ာ္ကစာေရးသူတို႔ၿမိဳ႕၏ အထက(၂) မွာေက်ာင္းတက္ပါ သည္။ ကၽြန္မက အထက(၁) မွာ အထက္တန္းျပဆရာမပါ။ တာဝန္ယူရသည့္ဘာသာက တကၠသုိလ္ ဝင္တန္း ဓာတုေဗဒဘာသာပါ။
‘ကၽြန္ေတာ္စာေမးပဲြလည္း ေအာင္ခ်င္ပါသည္။ ဂုဏ္ထူးေတြနဲ႔ အမွတ္မ်ားမ်ားလည္းရခ်င္တယ္ အန္ တီ။ လုိင္းေကာင္းေကာင္း ရခ်င္လုိ႔ပါ’
‘ေအးပါ။ မင္းရဲ႕ရည္မွန္းခ်က္ကုိ အန္တီ သိၿပီးသားပါ။ အခုဘယ္လုိျဖစ္လုိ႔ စိတ္ဓာတ္ေတြ က်ရတာ လဲ။ ေက်ာင္းမတက္ ခ်င္ေလာက္ေအာင္ ျဖစ္ရတာလဲ’
‘ဘာသာရပ္ ေျခာက္ခုမွာ ဘယ္ဘာသာမွာ အခက္အခဲရွိလုိ႔လဲ၊ အန္တီ့ကုိျပည့္ျပည့္စုံစုံ ေျပာျပစမ္းကြာ’
‘ဘာသာရပ္ေတြထဲမွာ ကၽြန္ေတာ္အားအနည္းဆုံးက သခ်ၤာဘာသာပါ။ က်န္တဲ့ဘာသာေတြအားလုံး ၅၀ ရာခုိင္ႏႈန္းေက်ာ္ အမွတ္ေတြရပါတယ္’
‘သခ်ၤာတစ္ခုကေတာ့ အစမ္းစာေမးပဲြေျဖတိုင္း ၂၀ ေက်ာ္ေက်ာ္ပဲရေနလုိ႔ ကၽြန္ေတာ္ စိတ္ဓာတ္က်တာ ပါ’
‘သခ်ၤာကုိ မင္းတုိ႔ေက်ာင္းမွာ ဘယ္သူသင္သလဲ’
‘ဆရာဦးတုိးေမာင္ပါ အန္တီ’
‘အုိ . . . . သူလည္းအသင္အျပေကာင္းတဲ့ ဆရာတစ္ေယာက္ပဲ၊ ႏွစ္စဥ္ဂုဏ္ထူးေတြရေအာင္ သင္ခဲ့သူ ပဲ’
‘တစ္ခုခုေတာ့ မွားေနၿပီေက်ာ္ေက်ာ္။ ကဲ . . . . ေျပာျပစမ္း၊ အတန္းထဲမွာ မင္းဘယ္လုိသင္ယူသလဲ၊ ဆရာျပတုန္း ေသေသခ်ာခ်ာ စူးစူးစုိက္စုိက္နားေထာင္ရဲ႕လား၊ ဖမ္းယူဆုပ္ကုိင္မိရဲ႕လား’
‘ဆရာသင္ေနတုန္းေတာ့ နားလည္ပါတယ္။ ဆရာကအိမ္စာေပးတယ္။ ပုစၧာေပးတာနဲ႔ သားမတြက္ တတ္ေတာ့ဘူး’
‘ေအးဟုတ္ၿပီ။ အန္တီေျပာမယ္။ ဆရာကလည္း ေတာ္တယ္။ မင္းကလည္း အတန္းထဲမွာ အျပည့္အဝ ဂ႐ုတစုိက္သင္ယူတယ္။ ဒါဆုိမင္းေလ့က်င့္တြက္ခ်က္မႈနည္းလုိ႔ျဖစ္မယ္’၊ ‘ဟုတ္ကဲ့အန္တီ၊ သားအိမ္ က်ရင္ ျပန္တြက္ရတာ စိတ္မပါဘူး။ စိတ္မပါတပါနဲ႔တြက္ေတာ့ အေျဖကုိမထြက္ဘူး။ အေျဖမထြက္ ေလ သားက စိတ္ပ်က္ေလပဲ။ ဆက္မတြက္ခ်င္ေတာ့ဘူး’
‘ဟုတ္ၿပီ၊ ကဲ ဒါဆုိအန္တီသေဘာေပါက္ၿပီ။ သားကုိဆရာမကူညီမယ္။ သခ်ၤာဘယ္လုိေတာ္ေအာင္ ႀကိဳးစားရမယ္ဆုိတဲ့ ေသာ့ခ်က္ကုိ အန္တီမင္းကုိေျပာျပမယ္၊ နားေထာင္ေက်ာ္ေက်ာ္’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါ အန္တီ၊ သားကုိကူညီပါ။ နားေထာင္ပါ့မယ္၊ လုိက္နာပါ့မယ္ အန္တီ’
‘တကၠသုိလ္ဝင္တန္းမွာ ေျခာက္ဘာသာရွိတယ္ေနာ္။ ဘာသာရပ္အားလုံး အမွတ္ ၄၀ ရာခုိင္ႏႈန္းစီရပါမွ စာေမးပဲြေအာင္မွာ ေက်ာ္ေက်ာ္။ ငါးဘာသာမွာ ရမွတ္ေတြေကာင္းၿပီး မင္းအားနည္းတဲ့သခ်ၤာဘာသာ မွာ ၄၀ ရာခိုင္ႏႈန္းေအာက္ေရာက္သြားရင္ မေအာင္ႏုိင္ေတာ့ဘူး’
‘မင္းအခုအခက္ေတြ႕ေနတာ သခ်ၤာဘာသာေနာ္။ သခ်ၤာဘာသာဆုိတာ သေဘာေပါက္နားလည္ဖုိ႔ လုိ တယ္။ ဆရာရွင္းျပတုန္း ေသေသခ်ာခ်ာ ဂ႐ုစုိက္ရမယ္။ ဆရာျပတုန္းနားမလည္ရင္ အိမ္က်မွ ျပန္ တြက္လုိ႔ မရဘူး။ ပုစၧာကုိလည္း တြက္ႏုိင္ေတာ့မွာ မဟုတ္ဘူး။ ဆရာျပတုန္း မ်က္စိရွင္ရွင္၊ နားပါးပါးနဲ႔ ဖမ္းယူ ဆုပ္ကုိင္ မိပါမွ ဆရာမပါဘဲ ပုစၧာတစ္ပုဒ္ကုိ မင္းျပန္တြက္ႏုိင္မွာ’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါ အန္တီ၊ သားဆရာျပတုန္းက ဂ႐ုစုိက္ၿပီး နားလည္သလုိလုိပဲ၊ ကုိင္တြယ္တြက္တဲ့အခါ အေျဖမထြက္ဘူး’
‘ဆရာသင္တုန္းနားလည္ရင္ အိမ္ျပန္ေရာက္တဲ့အခါ ဆရာသင္ၿပီးသားကုိ ျပန္တြက္ၾကည့္ရတယ္။ ကုိယ့္ အားကုိယ္ကုိးမွ အက်ဳိးမ်ားမယ့္ ဘာသာရပ္ပဲကဲြ႕။ ပုံေသနည္းေတြသုံးရတယ္။ ကိန္းဂဏန္းေတြ ကုိေတာ့ ကုိယ့္ထုိးထြင္းဉာဏ္နဲ႔တြက္ရတယ္။ ကိန္းဂဏန္းေတြကုိ ေပါင္းႏုတ္၊ ေျမႇာက္စား၊ ဂရပ္ေတြ ဆဲြ၊ ပုံေတြလည္း ဆဲြျပရေသးတယ္။ ေလာ့ဂရစ္သမ္ေခၚ ကိန္းဂဏန္းျပဇယားကုိလည္း ကၽြမ္းက်င္ပုိင္ ႏုိင္ ထားရမယ္’
‘သခ်ၤာဘာသာဆုိတာ Maths is like a sport. To excely you need lots of practice. လုိ႔ပညာရွိ တစ္ဦးက ဆုိဖူးတယ္။ အဓိပၸာယ္ကေတာ့ သခ်ၤာဘာသာဟာ အားကစားတစ္မ်ဳိးပါပဲ။ သခ်ၤာဘာသာကုိ ပုိမုိေကာင္းမြန္စြာ တတ္ကၽြမ္းခ်င္ရင္ အေလ့အက်င့္မ်ားစြာ လုိပါတယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာေပါ့ကြယ္’
‘ေက်ာ္ေက်ာ္ ေဘာလုံးအားကစားျခင္းပဲျဖစ္ျဖစ္၊ ၾကက္ေတာင္႐ုိက္ အားကစားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ အေျပး၊ အခုန္၊ အပစ္စတဲ့ အားကစားအားလုံးကုိ သင္ယူၿပီးေနာက္ မ်ားစြာေလ့က်င့္ၾကရတယ္ မဟုတ္လား’
‘ဟုတ္ပါတယ္ အန္တီ၊ သားေဘာလုံးအသင္းမွာ ကစားရပါတယ္။ နည္းျပက ေဘာလုံးကုိပုိ႔နည္း၊ ကန္ နည္း၊ သယ္နည္း၊ ဂုိးသြင္းနည္း၊ တစ္ဖက္အသင္းသားေတြ ဂိုးမသြင္းႏုိင္ေအာင္ ကာကြယ္နည္းေတြကုိ နားလည္ေအာင္ သ႐ုပ္ျပသြန္သင္ပါတယ္’
‘ေအး . . . အဲဒီအားကစားကုိ ထူးခၽြန္ေအာင္၊ အလြန္႔အလြန္ ကၽြမ္းက်င္ေအာင္ ေလ့က်င့္ရတယ္ မဟုတ္ လား။ Training ကုိအထပ္ထပ္ဆင္းရတယ္။ ဒါမွ အဲဒီအားကစားကုိ ကၽြမ္းက်င္တဲ့ ကစားသမားေကာင္း တစ္ဦးျဖစ္လာမွာေပါ့’
‘အဲဒီလုိပဲ ေက်ာ္ေက်ာ္၊ သခ်ၤာဘာသာကုိလည္း သင္ၾကားသူဆရာက တာဝန္ေက်စြာသင္ၿပီးရင္ မင္း ဘက္က ေလ့က်င့္မႈကို မ်ားမ်ားေပးဆပ္ရမယ္’
‘တစ္ေန႔တစ္ေန႔ သင္ခန္းစာကုိ မေက်ာ္မလႊား၊ မႁခြင္းမခ်န္ မွန္မွန္ေလ့လာရမယ္။ အိမ္စာေပးတဲ့ ပုစၧာ ေတြကုိ ကုန္စင္ေအာင္ တြက္ရမယ္။ အေျဖမထြက္မခ်င္း ျပန္ျပန္တြက္ရမယ္။’
‘အဲဒီေတာ့မွ ပုစၧာေတြရဲ႕ အလွည့္အေျပာင္း၊ အခ်ဳိးအေကြ႕၊ Problem ဆုိတဲ့ အ႐ႈပ္ကုိရွင္းႏုိင္မယ္။ အသုိအဝွက္၊ အတိမ္အနက္ကုိ ေဖာ္ထုတ္ႏုိင္မယ္’
‘ေနာက္တစ္ခ်က္က မင္းသခ်ၤာေတာ္ခ်င္ရင္ စိတ္ကုိတည္ၿငိမ္ေအာင္၊ ၾကည္လင္ေအာင္ ထားတတ္ရ မယ္။ စိတ္ၾကည္လင္မွ ဉာဏ္ရႊင္မယ္၊ ဉာဏ္ရႊင္မွ ပုစၧာကုိအေျဖထုတ္ႏုိင္မယ္။ တြက္ခ်က္တဲ့အခါမွာ လည္း ကိန္းဂဏန္းေရးျခင္း ပီသရမယ္။ ဆခြဲကိန္းခြဲရင္ တိက်မွန္ကန္ရမယ္။ ဂရပ္ဝင္႐ုိးေတြကလည္း တစ္ခုနဲ႔ တစ္ခု ေထာင့္မွန္က်ရမယ္’
‘မင္းရဲ႕ လက္ေရးကလည္း ရွင္းရမယ္။ ကိန္းဂဏန္းသဲကဲြေအာင္ေဖာ္ျပရမယ္။ တစ္ခုေပၚတစ္ခုထပ္ ေရး၊ ဖ်က္ရာျခစ္ရာေတြ ဗရပြမျဖစ္သင့္ဘူး။ လက္ေရးရွင္းရွင္း၊ တင္ျပပုံရွင္းရွင္း အေျဖကုိကြင္းကြင္း ကြက္ကြက္ ျမင္သာေအာင္ ေဖာ္ျပေျဖဆုိတတ္ဖုိ႔လည္းလုိတယ္ ေက်ာ္ေက်ာ္’
‘ေနာက္ဆုံး အန္တီေျပာခ်င္တာက စာေမးပဲြမတုိင္ခင္ႀကိဳတင္ျပင္ဆင္စိတ္ႀကိဳက္ေလ့က်င့္ၿပီး စာေမးပဲြ ခန္းမ ကုိ လက္နက္ခဲယမ္းနဲ႔ စစ္ပညာရဲစြမ္းသတၱိျပည့္စုံတဲ့ စစ္သည္ေတာ္တစ္ဦး တုိက္ပဲြကုိတည္ၿငိမ္ စြာဝင္တဲ့ အလား မင္းလည္း ‘က်ိန္းေသေအာင္ရမယ္၊ ဂုဏ္ထူးေတြထြက္ရမယ္ ဆုိတဲ့ ေအာင္စိတ္ ဓာတ္အျပည့္နဲ႔ ဝင္ေရာက္ႏုိင္ရမယ္’
‘ဟုတ္ကဲ့ပါအန္တီ၊ ကၽြန္ေတာ္သခ်ၤာကုိ ေၾကာက္ရြံ႕ျခင္းကင္းစြာ သခ်ၤာဘာသာနဲ႔ ဂုဏ္ယူရႏုိင္ေအာင္ ဒီေန႔ကစၿပီး အန္တီညႊန္ၾကားတဲ့အတုိင္း ႀကိဳးစားပါေတာ့မယ္။ မေလွ်ာ့ေသာဇြဲနဲ႔ ေလ့က်င့္မႈမ်ားစြာရင္း ၿပီး သခ်ၤာဘာသာ ထူးခၽြန္သူျဖစ္ရပါေစ့မယ္အန္တီ။ သခ်ၤာဘာသာမွာ ဂုဏ္ထူးရွင္ တစ္ဦးျဖစ္ေအာင္ ႀကိဳးစား ပါ့မယ္အန္တီ။ ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ ေက်ာင္းဂုဏ္၊ ဆရာ၊ ဆရာမတုိ႔ရဲ႕ဂုဏ္၊ မိဘေတြရဲ႕ဂုဏ္၊ ၿမိဳ႕နယ္ ရဲ႕ဂုဏ္ ကုိ ျမႇင့္တင္ႏုိင္သူအျဖစ္ ဝင့္ထည္စြာ ဂုဏ္ယူခ်င္ပါတယ္။ လာမယ့္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္း စာေမးပဲြ ေအာင္ စာရင္းမွာ သားရဲ႕ဇြဲလုံ႔လအစြမ္းကုိ အံ့မခန္းျဖစ္ေလာက္ေအာင္ အန္တီျမင္ေတြ႕ရပါေစမယ္လုိ႔ . . . .’
စံေတာ္ခ်ိန္သတင္းစာ
ေဖေဖာ္ဝါရီလ (၂၈) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+