အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္း



တကၠသုိလ္ကဲ့သုိ႔ေသာ အဆင့္ျမင့္ပညာတန္းမ်ားတြင္ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းဟူ၍ မရွိရပါ။ လြတ္လပ္စြာ ေတြးႀကံဆမႈႏွင့္ က်ယ္ျပန္႔စြာေလ့လာမႈတုိ႔ကုိ အားေပးရမည့္ ထုိအဆင့္တြင္ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္း သတ္မွတ္ေစလွ်င္ ထုိတကၠသုိလ္၏ ပညာရည္အဆင့္သည္ ေရစုန္ေမ်ာၿပီျဖစ္သည္။ ပညာေရးေဆြး ေႏြးပြဲတစ္ခုတြင္ တကၠသုိလ္ပညာေရး အဆင့္ျမႇင့္ရန္ကိစၥႏွင့္ ပတ္သက္ၿပီး ဤအခ်က္ကုိ ကၽြန္ေတာ္ တင္ျပဖူးသည္။ ေတြ႕ေနႀကံဳေနရသည္မွာ သင္ၾကားသူတုိ႔က မွတ္စု႐ုိက္ေရာင္း (အေတာ္ႀကီးဆုိးရြား ေသာ တကၠသုိလ္တစ္ခုတြင္ ပါေမာကၡက သင္ပုန္းေပၚမွာ ေျမျဖဴျဖင့္ေရးေပးသည္ကုိ လုိက္ကူးၾကရ)၊ စာေမးပဲြစစ္ေသာအခါ ထုိမွတ္စုအတုိင္း ေျဖႏုိင္လွ်င္ ဂုဏ္ထူးေပးျခင္းမ်ဳိးျဖစ္ သည္။ ေက်ာင္းသား တစ္ဦးမွာ ျဖန္႔က်က္ေလ့လာရန္ ဝါသနာပါသူျဖစ္၍ ပညာရပ္ဆုိင္ရာ ဂ်ာနယ္မ်ားလည္း ဖတ္သည္။ အင္တာနက္မွလည္း ရသမွ်စုသည္။ စာေမးပဲြေျဖေတာ့ ၅၇ မွတ္ပဲရသည့္အျပင္ ပါေမာကၡကေခၚေတြ႕ ၿပီးဘာလဲမင္းက ငါေပးတဲ့ Notes ေတြကုိမလုံေလာက္ဘူးထင္သလားဟု ႀကိမ္းေမာင္းျခင္းပါခံရသည္။ သူေပးသမွ် အလြတ္က်က္ေျဖသူက တစ္ေနရာတြင္ a ႏွင့္ The လြဲသြားေသာေၾကာင့္ ၉၇ မွတ္ရ သည္။ ဤလုိတကၠသုိလ္မ်ဳိး၏ ေရွ႕ေရးကုိ ေတြ႕ၾကည္ႏုိင္ပါသည္။

တေလာက ႐ုပ္ျမင္သံၾကားေဆြးေႏြးပြဲတစ္ခုတြင္ အထက္တန္းျပဆရာမတစ္ေယာက္က ဖြင့္ခ်လုိက္ သည္ကုိ ၾကည့္လုိက္ရေသး၏။ ပထဝီျပ႒ာန္းစာအုပ္တြင္ ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္ကုိ တစ္ေနရာ၌ ရွမ္းကုန္း ျမင့္၊ ေနာက္တစ္ေနရာ၌ ရွမ္းကုန္းျပင္ျမင့္၊ ေနာက္တစ္ေနရာ၌ ရွမ္းေျမျမင့္ စသည္ျဖင့္ အလဲလဲ အလွယ္လွယ္ေရးထားသည္။ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းက ျပ႒ာန္းစာအုပ္ကုိ အေျခခံရေလရာ စာအုပ္ထဲ ကအတုိင္း မွန္ကန္စြာေရးႏုိင္မွ အမွတ္ျပည့္ေပးရသည္။ ရွမ္းကုန္းျမင့္ဆုိေသာေနရာတြင္ ရွမ္းကုန္းျမင့္ ျမင့္ဟု ေျဖမိလွ်င္တစ္မွတ္မွမရ။ အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းႏွင့္ မကိုက္ညီ၍အမွတ္ေပးလုိ႔မရဟု ဆုိပါသည္။ တကယ့္ထူးေထြတည့္ အံ့ေရာေသာဝ္ပါပဲ။

(၂)

ရာထူးတုိးေပးရန္ရွိလွ်င္ ရထုိက္ရခြင့္ရွိသူမ်ား၏ အကဲျဖတ္မွတ္တမ္းကုိ ဌာနမွဴးက ျပဳစုရသည္။ အမ်ဳိး သားတစ္ဦးမွာ ရာထူးကံေကာင္းလွသည္ဟု ဆုိရမည္။ သူ႔ကုိ A ဌာနတြင္ ခန္႔ခ်င္ေသာ္လည္း ေနရာ မလပ္၍ B ဌာနတြင္ (ရထုိက္သူကုိ မေရြးဘဲ) ဆဲြခန္႔ထားသည္။ ေနာက္တစ္ဆင့္ရာထူးတက္ရန္ A ဌာနတြင္ႀကံဳေသာအခါ B ဌာနမွ ထုိအမ်ဳိးသားကုိပါပုံစံျဖည့္ေစသည္။ ဤေနရာမွပင္ မတရားမႈကဝင္ လာၿပီျဖစ္သည္။ သူ႔ကုိ B ဌာနတြင္ခန္႔ထားသည္ျဖစ္ရာ တစ္ဆင့္ျမင့္ရာထူးအတြက္ B မွာ စာရင္းဝင္ ေနေသာသူ႔ကုိ ပုံစံျဖည့္ေစလွ်င္ B မွအဆင့္တူဝန္ထမ္းမ်ားအားလုံးကုိလည္း ပုံစံျဖည့္ခုိင္းရမည္ျဖစ္ သည္။ သူက B တြင္ စာရင္းဝင္ေနေသာ္လည္း A ဌာနမွာပဲ အလုပ္လုပ္ရသည့္အတြက္ဟု အေၾကာင္း ျပသည္။

A တြင္သူႏွင့္လုပ္သက္တူ အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦးရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္ဌာနမွဴးႏွင့္ ပနံမစားလွ။ ထုိ႔ေၾကာင့္ အမွတ္ေတြေလွ်ာ့ေပးသည္။ တကယ္ေတာ့ အမ်ဳိးသမီးက အျခားဌာနတစ္ခုတြင္ တစ္ႏွစ္ထမ္းေဆာင္ ခဲ့ဖူးသည္။ ထုိအခ်က္ကုိလုံးဝေဖ်ာက္ၿပီး မ်က္ႏွာရွိရာဟင္းဖတ္ပါလုပ္လုိက္ေလရာ ထုိအမ်ဳိးသားကပဲ ရာထူးတက္ၿပီး ႀကီးပြားသြားပါ၏။ အထက္လူႀကီးက ဘက္လုိက္လုိလွ်င္ အ႐ုပ္ဆုိးတတ္သည္။ အမ်ဳိး သမီးကသိသြား၍ တုိင္မည္ေတာ့မည္လုပ္ေသာအခါ မတရားလုပ္သူတစ္စုမွာ မ်က္လုံးအျပဴးႀုကီးျပဴးၿပီး ထုိအမ်ဳိးသမီးကုိ ႏုိင္ငံျခားပညာသင္ဆုလုပ္ေပးလုိက္ရပါသည္။

(၃)

အစုိးရဌာနမ်ားတြင္ ရယ္စရာေကာင္းေသာမူ တစ္ခုရွိ၏။ ရာထူးတုိးရန္အတြက္ ဝဖဟုေခၚေသာ ပုံစံျဖည့္ၿပီး အႀကီးအကဲက အမွတ္ေပးရာတြင္ ေတြ႕ႏုိင္၏။ တစ္ခါကရာထူးအတြက္ အၿပိဳင္သုံးေယာက္ ကုိအမွတ္ေပးရေသာအခါ ဌာနမွဴးကမွတ္တမ္းေဟာင္းမ်ားျပန္လွန္ၿပီး သင့္သလုိအမွတ္ေပးလုိက္ သည္။ အုပ္ခ်ဳပ္ေရးမွကန္႔ကြက္စာေရာက္လာသည္။ ဝန္ထမ္းတစ္ဦးကုိ အကဲျဖတ္ရာတြင္ အမွတ္ ၅၀ ထက္မေလ်ာ့ရပါတဲ့။ ထုိဝန္ထမ္းငယ္က ၃၈ မွတ္လားပဲရသည္။ ဌာနမွဴးက သတိေပးစာမ်ား အေရးယူ ရျခင္းမ်ား တာဝန္မေလးစားျခင္းမ်ားကုိ မွတ္တမ္းျဖင့္ျပၿပီး ကၽြန္ေတာ္အေပးႏုိင္ဆုံးေပးလုိက္တာပါဟု ရွင္းျပရေတာ့သည္။ ဝန္ထမ္းစည္းကမ္းအရ ဤသုိ႔အမွတ္ ၅၀ ေအာက္ေရာက္လွ်င္ ဌာနဆုိင္ရာအေရး ယူမႈျပဳလုပ္ရသည္။ ထုတ္ပစ္သင့္ထုတ္ပစ္ရသည္။ ထုိဝန္ထမ္းမွာ မုိးက်ေရႊကုိယ္ျဖစ္ေန၍ ဘယ္ ေလာက္စာတင္တင္ အထက္ကအေရးမယူ။

ဝန္ထမ္းကုိ အကဲျဖတ္ရာတြ္ အရည္အေသြးတစ္မ်ဳိး (ဥပမာ-႐ုံးတြင္စည္းကမ္းလုိက္နာမႈ) တြင္ ၁၀ မွတ္ေပးရေလရာ အုပ္ခ်ဳပ္ေရး၏ အလုိအရ ၅ မွတ္ေတာ့ေပးရမလုိျဖစ္ေနသည္။ ႐ုံးကုိလာခ်င္မွလာ၊ အလုပ္ခုိင္းေတာ့ လုပ္ခ်င္မွလုပ္၊ ျပန္ခ်င္သည့္အခ်ိန္ျပန္ဆုိေသာ ဝန္ထမ္းမ်ဳိးကုိ ၅ မွတ္ေပးသင့္ပါသ လား။

(၄)

ေနာက္တစ္ခုကေတာ့ အႏုပညာၿပိဳင္ပြဲတစ္ခုတြင္ ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္ကုိ ဒုိင္လုပ္ဖုိ႔ေျပာထားသည္။ တကယ္ေခၚေတာ့ ေနာက္ဆုံးပြဲက်မွေခၚသည္။ ပုံမွန္ဒုိင္တစ္ဦး၏အဖြဲ႕ကပါ ဝင္ေရာက္ယွဥ္ၿပိဳင္မည္ျဖစ္ ရာ သူ႔ေနရာတြင္ ေခတၱေဆာင္ရြက္ေပးရန္သာ ေစခုိင္းျခင္းျဖစ္ေၾကာင္းကုိေရာက္မွ သိရသည္။ အမွတ္ေပးပုံစံႏွင့္ စည္းမ်ဥ္းမ်ားပါေပးသည္။ အရည္အေသြးတစ္မ်ဳိးအတြက္ ၁၀ မွတ္ေပးရန္ သတ္မွတ္ရာတြင္ သုည သုိ႔မဟုတ္ ၅ သုိ႔မဟုတ္ ၁၀ သာေပးရမည္ဟုဆုိသည္။ ကၽြန္ေတာ္မႀကိဳက္ ေပ။ အဝတ္အစားဆုိပါစုိ႔။ ဘာမွဝတ္မလာဘဲ တက္ၿပိဳင္လွ်င္ေတာ့ သုညေပးလုိက္လုိ႔ရသည္။ ဝင္ၿပိဳင္ သူက သင့္တင့္စြာေတာ့ ဝတ္ဆင္လာမည္ျဖစ္ရာ အနည္းဆုံးေတာ့ ၅ မွတ္ေပးရေတာ့မည္။ သုိ႔ေသာ္ သူသည္ ၇ မွတ္ေလာက္ ရထုိက္သူျဖစ္ေနႏုိင္သည္။ ထုိ႔အတူပင္ လုပ္ရမည့္အလုပ္ႏွင့္ လုိက္ဖက္စြာ ဝတ္စားလာသျဖင့္ ၁၀ မွတ္အျပည့္ေပးရန္ဆုိရာ၌ ၈ မွတ္ေလာက္ပဲ ေပးထုိက္သူျဖစ္ေနႏုိင္သည္။ သံစဥ္၊ သီခ်င္းစာသား၊ အက၊ အဖြဲ႕လုိက္ညီညြတ္မႈစသည္မ်ားကုိ အမွတ္ေပးရာတြင္ ဤသုိ႔ သုည၊ ၅၊ ၁၀ သတ္မွတ္ျခင္းသည္ ဘယ္လုိမွ အလုပ္မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္း ကၽြန္ေတာ္ေဆြးေႏြးပါသည္။ အရင္ ၄ ရက္ကလည္း ဤမူႏွင့္ပင္လုပ္လာခဲ့ၿပီဟုဆုိေသာေၾကာင့္ ကၽြန္ေတာ့္လုိ အစားထုိးဆဲြခန္႔ဒုိင္က ဘာမွ ေျပာေနစရာမရွိေတာ့ေပ။

ထုိေန႔ကၿပိဳင္ေသာ အဖြဲ႕တစ္ဖြဲ႕ကုိ ကၽြန္ေတာ္အမွတ္ ၆၀ အျပည့္ေပးလုိက္သည္။ အျပစ္အနည္းအပါး မွလြဲ၍ ဘာမွေျပာစရာမရွိေအာင္ ေကာင္းေနသည္ဟု ကၽြန္ေတာ္ယူဆ၍ျဖစ္သည္။ ကၽြန္ေတာ့္မူအရ သာအမွတ္ေပးရလွ်င္ေတာ့ ဟုိနားနည္းနည္းေလ်ာ့ ဒီနားနည္းနည္းေလ်ာ့ျဖင့္ ၈ မွတ္ေတြ ၉ မွတ္ေတြ ပါကာ ၅၄ မွတ္ေလာက္ပဲရမည္။ အမွတ္ ၅၅ ျဖင့္ ဒုတိယရေသာ အဖြဲ႕သည္လည္း ၄၃ မွတ္ေလာက္ သာရမည္။ အမွတ္ ၅၀ ျဖင့္ တတိယရေသာအဖြဲ႕ကေတာ့ ၃၆ မွတ္ေလာက္ပဲရမည္။

ဤၿပိဳင္ပဲြမွာ ေန႔စဥ္ၿပိဳင္ပဲြျဖစ္ရာ ယခင္ေန႔မ်ားတြင္ ပထမ၊ ဒုတိယ၊ တတိယရခဲ့ေသာ အဖြဲ႕မ်ားလည္းရွိ မည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ရမွတ္အားလုံးေပါင္းၿပီး အေကာင္းဆုံးငါးသင္းကုိ ေနာက္ဆုံးအဆင့္အျဖစ္ ယွဥ္ၿပိဳင္ ေစသည္ဟု ၾကားလုိက္ရ၏။ ၾကားလုိက္ရ၏ဟု သုံးရျခင္းမွာကၽြန္ေတာ္မပါေတာ့ေသာေၾကာင့္ျဖစ္ သည္။ ေခၚမည္ေျပာၿပီး မေခၚၾကေတာ့။

သူတို႔၏အမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းႀကီးက အလုပ္မျဖစ္ႏုိင္ေၾကာင္းကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္တရားဝင္ေျပာခဲ့ပါ သည္။ ဖုိင္နယ္မွာျပင္မျပင္ ကၽြန္ေတာ္မသိပါ။ ဘယ္အဖြဲ႕ေတြဆုရသြားသည္ကုိၾကည့္ၿပီး စည္းမ်ဥ္းကုိ ျပင္ၾကပုံ မရဟု ကၽြန္ေတာ္မွန္းမိသည္။

ေသးေသးမႊားမႊားကိစၥမွ အစႀကီးႀကီးမားမားကိစၥေတြအထိမွာ ႏွပ္ေၾကာင္းျပအမွတ္ေပးစည္းမ်ဥ္းေတြ ရွိေနတတ္သည္ကုိေတာ့ ကၽြန္ေတာ္ျမင္လိုက္ပါ၏။

Democracy Today Daily
အတဲြ(၁)၊ အမွတ္(၄၀)၊ ဧၿပီလ(၉) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...