ျမန္မာ့ပညာေရး စမ္းသပ္ခံဝကၤပါထဲမွ လြတ္ေျမာက္ေစခ်င္ၿပီ
ရန္ကုန္ၿမိဳ႕ရွိ လူစည္ကားရာလွည္းတန္းရွိ ဦးထြန္းလင္းၿခံလမ္းထိပ္တြင္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား တစ္ဦးက ဘြဲ႕ဝတ္စုံဆင္၍ ဂ်ာနယ္ႏွင့္သတင္းစာလက္ေပြ႕ေရာင္းခ်ေနသလုိ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသူ တစ္ဦးကလည္း ဘဲြ႕ဝတ္စုံျဖင့္ပဲျပဳတ္ေတာင္း ေခါင္းေပၚတင္၍ ပျဲပဳတ္သည္အသြင္ျဖင့္ ဆႏၵျပေန သည္။
လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္းလုိက္ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းအေပၚ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ားက မတ္လ ၃၀ ရက္တြင္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပသည့္အေနျဖင့္ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ပညာေရး စနစ္ ျဖစ္တည္ေနမႈကုိ အတိသယဝုတိၱအလကၤာျဖင့္ ေဖာ္က်ဴးခဲ့ၾကသည္။
ဦးသိန္းစိန္အစုိးရသက္တမ္း သုံးႏွစ္ျပည့္ခ်ိန္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သုိ႔ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒ ၾကမ္းတင္သြင္းလုိက္ျခင္းအေပၚ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာကြန္ရက္၊ တကၠ သုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္းႏွင့္ တကၠသုိလ္ေက်ာင္းသားသမဂၢက ကန္ကြက္ေၾကာင္းေၾကညာခ်က္ မ်ားထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကုိ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ ခ်ျပခဲ့မႈ မရွိျခင္း၊ ဥပေဒၾကမ္းတြင္ေရးဆဲြထားေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ၏ ဖြဲ႕စည္းပုံမွာ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္ မႈစနစ္ကုိ အသက္သြင္းထားျခင္းတုိ႔သည္ ကန္႔ကြက္ဆႏၵျပမႈမ်ားကုိ ျမင့္တက္ေစခဲ့သည္။
“တကယ္ဆုိ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းက ႏွစ္ခုေရးဆဲြထားတယ္။ အစုိးရနဲ႔လႊတ္ေတာ္ရယ္။ ဒါေပမဲ့ဘာလုိ႔ျပည္သူလူထုကုိ အစုိးရရဲ႕ဥပေဒၾကမ္းကုိခ်ျပၿပီးေတာ့ လႊတ္ေတာ္ထဲမွာက်ေတာ့ အဲဒီႏွစ္ ခုကုိ ေပါင္းထားတ့ဲအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ေဆြးေႏြးေနၾကတာလဲ။ အဲဒီေတာ့ အေျခခံ အားျဖင့္ တူညီခ်က္ကႏွစ္ခုလုံးက ႏွစ္ေနရာကလာတယ္ဆုိေပမယ့္ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈရွိတဲ့ ပညာေရးစနစ္ ကုိပဲသြားမယ္ဆုိတဲ့ ဘုံတူညီခ်က္တစ္ခုကရွိေနတယ္” ဟုပညာေရးစနစ္ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးႏုိင္ငံလုံး ဆုိင္ရာကြန္ရက္မွ ေဒၚသူသူမာကေျပာသည္။
အစုိးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စာလွယ္မ်ား ေရးဆဲြထားေသာအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ေစာင္ သည္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သုိ႔ မတ္လဒုတိယပတ္တြင္ တစ္ၿပိဳင္နင္တင္သြင္းခဲ့ျခင္းေၾကာင္း ျပည္သူ႔ လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒က ပူးေပါင္းရန္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီကုိ တာဝန္ေပးခဲ့သည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခု မပူးေပါင္းရေသးမီ မတ္လ ၁၇ ရက္ထုတ္ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ား တြင္ျပည္သူအမ်ားသိရွိ ေလ့လာအႀကံျပဳႏုိင္ေရးအတြက္ ေဖာ္ျပျခင္းျဖစ္သည္ဟုဆုိကာ အစုိးရေရးဆဲြ ထားေသာမူၾကမ္းကုိ ထည့္သြင္းေဖာ္ျပခဲ့သည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ဥပေဒၾကမ္းေကာ္မတီ မတ္လ ၂၀ ရက္တြင္ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ထံ ပူးေပါင္း ထားေသာ ဥပေဒၾကမ္းကုိတင္ျပ၍ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ား ေဆြးေႏြး အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး လက္ရွိအခ်ိန္ထိ ယင္းဥပေဒၾကမ္းကုိ အမ်ားျပည္သူသုိ႔ခ်ျပျခင္းမရွိခဲ့ေပ။
အစုိးရက ျပည္သူမ်ားေလ့လာႏုိင္ရန္ ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာမ်ားမွ ေဖာ္ျပခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းသည္ အစုိးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတုိ႔ ပူးေပါင္းထားေသာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ကဲြလဲြခ်က္ မ်ားလည္းရွိေနသည္။
“ဒီဥပေဒၾကမ္းကုိ ၁၆၊ ၁၇ မွာေၾကညာတယ္။ သူတို႔ေျပာထားတာလည္းရွိတယ္။ လႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြး ေႏြးမယ့္ဥပေဒၾကမ္းကုိ သတင္းစာမွာ ျပည္သူေတြသိေအာင္ ထုတ္ျပန္ေၾကညာမယ္။ ၿပီးရင္ျပည္သူ ေတြသေဘာထားကုိ ျပန္ၿပီးနားေထာင္မယ္။ ၿပီးမွလြႊတ္ေတာ္မွာ ေဆြးေႏြးမယ္။ အခုကျပည္သူေတြကုိ အသိေပးတဲ့ဥပေဒက တစ္မ်ဳိး၊ လႊတ္ေတာ္မွာေဆြးေႏြးတာကတစ္မ်ဳိး ျဖစ္ေနတယ္။ အဲဒါက ကၽြန္ ေတာ္တုိ႔ရဲ႕ လႊတ္ေတာ္အေပၚ အယုံအၾကည္ရွိမႈကုိ အမ်ားႀကီးက်ဆင္းေစပါတယ္” ဟုတကၠသုိလ္ ေက်ာင္းသားမ်ားသမဂၢ ေက်ာင္းသားတစ္ဦးက ေျပာသည္။
အိမ္နီးခ်င္းႏုိင္ငံမ်ားႏွင့္ ႏႈိင္းယွဥ္လွ်င္ပင္ သိသိသာသာေနာက္က် က်န္ရစ္ခဲ့ၿပီးျဖစ္ေသာ ျမန္မာ့ပညာ ေရး အဆင့္အတန္းကုိ ျပန္လည္ျမႇင့္တင္ရန္ ႀကိဳးပမ္းေနေသာ အစုိးရသစ္ႏွင့္ လႊတ္ေတာ္သစ္တုိ႔၏ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းသည္ ပြင့္လင္းျမင္သာမႈမရွိခဲ့ေၾကာင္း ေဝဖန္ခံေနရျခင္း ျဖစ္ပါသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္းခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္းအားလုံးနီးပါးသည္ လႊတ္ေတာ္၌ မေဆြးေႏြးမီ ျပည္သူသုိ႔ခ်ျပခဲ့ေသာ္လည္း တုိင္းျပည္အနာဂတ္ပညာေရးႏွင့္ သက္ဆုိင္ေနေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ္းကုိ ျပည္သူလူထုသုိ႔ခ်ျပရန္ ပ်က္ကြက္ခဲ့သည္။
“ျပည္သူကုိခ်ျပတဲ့ဟာက လက္မွတ္မထုိးခင္လုပ္တာထင္တယ္။ လုပ္႐ုိးလုပ္စဥ္နဲ႔ေတာ့ နည္းနည္းလဲြ သြားတယ္။ သူတို႔စုိးရိမ္တာကလည္း မဆန္းပါဘူး။ အရင္ကလည္း အဲဒီလုိျဖစ္ခဲ့တာပဲေလ။ အခုကြာ ျခားခ်က္က အစုိးရေျပာင္းရင္ မူဝါဒေတြေျပာင္းမွာစုိးလုိ႔ မူဝါဒကုိအရင္ခ်မွတ္တာပါ။ ဒီလုိဥပေဒက တစ္ခါမွမေပၚဖူးေသးဘူး။ အျမန္ဆုံးျဖစ္ေစခ်င္လုိ႔ ေဆာင္ရြက္ေနတာပါ” ဟု ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာ ေရးျမႇင့္တင္မႈ ေကာ္မတီအတြင္းေရးမွဴး ေဒါက္တာျမဦးကေျပာသည္။
ယခုအခါအမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒၾကမ.္းကုိ ၿပီးခဲ့သည့္ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္တြင္ အတည္ျပဳခဲ့ၿပီး ေနာက္ အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္ျပထားၿပီးလာမည့္ေမလေနာက္ဆုံးပတ္တြင္ အတည္ျပဳႏုိင္ရန္ ေမွ်ာ္မွန္း ထားေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။
ပညာေရးစီမံခန္႔ခဲြမႈႏွင့္ ႀကီးၾကပ္မႈ၊ ဘ႑ာေရး၊ အရည္အေသြးအကဲျဖတ္မႈႏွင့္ အရည္အေသြးအာမခံ မႈ၊ သင္ၾကားပုိ႔ခ်သူမ်ား၊ ပညာေရးဆုိင္ရာအခြင့္အေရးမ်ား၊ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းႏွင့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း စံသတ္မွတ္ျခင္း၊ ေက်ာင္းအမ်ဳိးအစား၊ ပညာရယူနည္းမ်ား၊ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီဖြဲ႕စည္းျခင္း၊ တာဝန္ႏွင့္လုပ္ပုိင္ခြင့္မ်ား၊ ပညာေရးဆုိင္ရာအေျခခံမူမ်ား၊ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားျဖင့္ အခန္း ၁၄ ခန္းပါဝင္ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကုိ ဖတ္႐ႈဖူးသူမဆုိထားႏွင့္၊ လႊတ္ေတာ္သုိ႔ တင္သြင္း ထားသည္ကုိသိရွိသူနည္းပါးေနသည္။
“မသိဘူး။ ဘာေတြေရးထားတာလဲ။ ဝန္ႀကီးေတြေတာင္ ခဏခဏေျပာင္းလုိ႔ ဘယ္သူမွန္းမသိဘူး။ အစုိးရသစ္လက္ထက္မွာေတာ့ အလုပ္မ်ားသေလာက္ ရလဒ္ေကာင္းတာေတာ့ သိပ္မေတြ႕ဘူး။ ျဖစ္ခ်င္တာကေတာ့ ပိတ္ရက္ေတြမွာ ဂ်ဴတီမသြားခ်င္ဘူး” ဟုပဲခူးၿမိဳ႕နယ္မွ အေျခခံပညာေရးဝန္ထမ္း တစ္ဦးကေျပာသည္။
ရန္ကုန္အေရွ႕ပုိင္းတကၠသုိလ္၊ ဒဂုံတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္တကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္အေနာက္ပုိင္းတကၠသုိလ္၊ မႏၲေလးတကၠသုိလ္ (မဟာေအာင္ေျမၿမိဳ႕နယ္)၊ ရတနာပုံတကၠသုိလ္၊ စစ္ေတြတကၠသုိလ္၊ ရန္ကုန္ အေဝးသင္တကၠသုိလ္၊ ဟသၤာတတကၠသုိလ္ႏွင့္ မအူပင္တကၠသုိလ္တုိ႔မွ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမ မ်ားအသင္းတုိ႔က အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ အစုိးရႏွင့္လႊတ္ေတာ္တုိ႔၏ ႀကိဳးပမ္းအားထုတ္ေနမႈကုိ လႈိက္လႈိက္လွဲလွဲႀကိဳဆုိေသာ္လည္း ႏုိင္ငံပုိင္သတင္းစာတြင္ ေဖာ္ျပေသာ ဥပေဒၾကမ္းႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တြင္ေဆြးေႏြးေနေသာ ဥပေဒၾကမ္းတုိ႔ကဲြလဲြေနျခင္းႏွင့္ ပညာေရးတြင္ အဓိကသက္ဆုိင္သူမ်ား၏ အႀကံေပးခ်က္မ်ားကုိ လ်စ္လ်ဴ႐ႈခဲ့ျခင္းတုိ႔ကုိ ေဝဖန္ထားၿပီး ျပည္သူလူထု၏ သေဘာထားအႀကံဉာဏ္မ်ား က်ယ္က်ယ္ျပန္႔ျပန္႔ရယူႏုိင္ရန္ လုံေလာက္ေသာအခ်ိန္ကာလ လုိအပ္ မည္ျဖစ္ေၾကာင္း ေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ထားသည္။
အစုိးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္ေကာ္မတီတုိ႔ ပူးေပါင္းထားေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဒုတိယ သမၼတတစ္ဦးက ဥကၠ႒တာဝန္ယူ၍ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနႏွင့္ သက္ဆုိင္ရာ ဝန္ႀကီးဌာနမ်ားမွ ျပည္ေထာင္စု ဝန္ႀကီးမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ားႏွင့္ အျခားသင့္ေလ်ာ္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားက အဖြဲ႕ဝင္မ်ားအျဖစ္ ပါဝင္သည့္ အမ်ဳိးသားပညာေရး ေကာင္စီကုိဖြဲ႕စည္းရမည္ဟု ေရးဆဲြထားသည္။
ယင္းအမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီသည္ ဒုတိယသမၼတအပါအဝင္ အစုိးရအဖြဲ႕ဝင္ဝန္ႀကီးမ်ားႏွင့္ အာဏာပုိင္မ်ားစိတ္ႀကိဳက္ေရြးခ်ယ္ခန္႔ထားေသာ အစုိးရအမႈထမ္းမ်ားျဖင့္ ဖြဲ႕စည္းမည္ဟု ဆုိထားျခင္း ေၾကာင့္ ယခင္အစုိးရလက္ထက္က ဖဲြ႕စည္းခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာ္မတီႏွင့္ တူညီေနၿပီး ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈကုိအသြင္တစ္မ်ဳိးျဖင့္ ဆက္လက္အေကာင္အထည္ေဖာ္ေနျခင္းျဖစ္ေၾကာင္း ပညာေရး စနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ကြန္ရက္ကေၾကညာခ်က္ထုတ္ျပန္ခဲ့သည္။
“အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီဆုိတာက ဥပေဒထဲမွာပါတဲ့အခ်က္ေတြကုိ အေကာင္အထည္ေဖာ္ဖုိ႔ပါ။ အရင္တုန္းကလုိ လုပ္လုိ႔မရေအာင္ ဖြဲ႕စည္းထားတာပါ။ လြတ္လပ္တဲ့အဖြဲ႕အစည္းလုပ္မယ္ဆုိရင္ ဘယ္သူေတြတာဝန္ယူၾကမလဲ။ ဒါကပညာေရးစနစ္တစ္ခုလုံးရဲ႕ ဗဟုိျဖစ္တဲ့အတြက္ ဒုသမၼတတစ္ဦး ကုိတာဝန္ေပးလိုက္တာပါ” ဟု ေဒါက္တာျမဦးကေျပာသည္။
အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းတြင္ ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈျဖစ္ေစေသာ အခ်က္မ်ားပါဝင္ေနသည္ဟု ထင္ျမင္ ယူဆပါက လႊတ္ေတာ္ကုိယ္စားလွယ္မ်ားမွတစ္ဆင့္ တင္ျပ၍အမ်ဳိးသားလႊတ္ေတာ္တြင္ ေဆြးေႏြးျပင္ ဆင္ႏုိင္ေၾကာင္း ၎ကဆုိသည္။
စစ္အစုိးရလက္ထက္က ဗုိလ္ခ်ဳပ္ႀကီးခင္ညြန္႔ အဓိကတာဝန္ယူခဲ့ေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာ္မတီ ၏ဗဟုိခ်ဳပ္ကုိင္မႈစနစ္ ျပန္လည္အသက္ဝင္လာမည္ကုိ ပညာေရးဝန္ထမ္းမ်ားႏွင့္ ပညာရွင္မ်ားကစုိးရိမ္ ေနသည္။
ဒုတိယသမၼတကုိ အမ်ဳိးသားပညာေရးေကာင္စီ ဥကၠ႒တာဝန္ေပးအပ္ျခင္းႏွင့္ ပတ္သက္၍ ရန္ကုန္ တကၠသုိလ္ပါေမာကၡခ်ဳပ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ခဲ့သူ ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ကုိယ္စားလွယ္ေဒါက္တာစုိးရင္ က “ဒုသမၼတကုိ တာဝန္ေပးျခင္းအားျဖင့္ ပညာေရးကုိပုိမုိအားေပးပံ့ပုိးမႈေတြ ရွိလာႏုိင္တာေပါ့။ မဟုတ္ ရင္ သူ႔ဘာသာဘယ္လိုလုပ္ရွင္သန္ႏုိင္မလဲ။ ပညာေရးက အႀကီးႀကီးေလ။ ဒါကုိလႊမ္းမုိးႏုိင္တဲ့သူေတြ ပါမွဆုိေတာ့ ဒုသမၼတေလာက္ေတာ့ ပါသင့္တာေပါ့။ သီးျခားလြတ္လပ္ၿပီး ရပ္တည္လုိ႔မရေသးဘူး။ ႏုိင္ငံေတာ္နဲ႔ကင္းလြတ္လုိ႔မရေသးဘူး။ ဒါေပမဲ့လြတ္လြတ္လပ္လပ္ လုပ္ကုိင္ခြင့္ေတာ့ေပးရမွာေပါ့” ဟုဆုိသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ဥကၠ႒ သူရဦးေရႊမန္းက အလ်င္အျမန္အတည္ျပဳရန္ တုိက္တြန္းထားေသာ အမ်ဳိး သားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းသည္ လာမည့္ပညာသင္ႏွစ္အမီ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ျပဳ ျပ႒ာန္းဖြယ္ရွိေနသည္။
ယင္းဥပေဒၾကမ္း၊ အခန္း (၁၃) ရွိအသြင္ကူးေျပာင္းေရးကာလျပ႒ာန္းခ်က္မ်ားတြင္ ဤဥပေဒမျပ႒ာန္း မီတည္ရွိခဲ့ေသာ ေက်ာင္းအားလုံးသည္ ဤဥပေဒႏွင့္အညီျဖစ္ေစရန္ ငါးႏွစ္အတြင္းေဆာင္ရြက္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းေဖာ္ျပထားသည္။
“ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈက ခဏခဏျဖစ္ေနတယ္။ ဒီတစ္ခါေျပာင္းေရာ တကယ္ေကာင္းပါ့မလား ဆုိတာစုိးရိမ္မိတယ္။ ကၽြန္မကေလးေတြကုိေတာ့ အစမ္းသပ္ခံပညာေရးနဲ႔ ထပ္မႀကံဳေစလုိေတာ့ဘူး။ ကေလးေတြရဲ႕ အနာဂတ္အတြက္ အေရးႀကီးတဲ့အခ်ိန္ေရာက္ေနၿပီလုိ႔ ထင္တယ္” ဟု ဆ႒မတန္း ေက်ာင္းသားမိခင္တစ္ဦးကေျပာသည္။
ျပည္သူ႔လႊတ္ေတာ္ ပညာေရးျမႇင့္တင္မႈေကာ္မတီက တစ္ႏွစ္ေက်ာ္ႏွင့္ အစုိးရကေျခာက္လၾကာ အခ်ိန္ ယူေရးဆဲြခဲ့ေသာ ဥပေဒၾကမ္းႏွစ္ခုကုိ ပူးေပါင္းထားေသာ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒသည္ အမ်ားျပည္ သူနားလည္လက္ခံေအာင္ ေဆာင္ရြက္ရန္အခ်ိန္ပုိမုိ လုိအပ္ေနသည္။
အစုိးရမဟုတ္ေသာ ပညာေရးအဖြဲ႕အစည္းမ်ား၊ တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္း၊ ေက်ာင္းသား သမဂၢမ်ား၊ ျပင္ပပညာရွင္မ်ား၊ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာကြန္ရက္ အဖြဲ႕ဝင္ မ်ားကအစုိးရ၊ လႊတ္ေတာ္ႏွင့္ ပညာေရးစနစ္ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရး ႏုိင္ငံလုံးဆုိင္ရာ ကြန္ရက္တုိ႔ သုံးပြင့္ ဆုိင္မ်က္ႏွာစုံညီေတြ႕ဆုံ၍ အမ်ဳိးသားပညာေရး ဥပေဒကုိျပန္လည္ ေဆြးေႏြးသုံးသပ္ရန္ ဆႏၵရွိေနၾက သည္။
အစုိးရႏွင့္ လႊတ္ေတာ္တုိ႔၏ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒၾကမ္းကုိ ျပည္ေထာင္စုလႊတ္ေတာ္က အတည္ ျပဳျပ႒ာန္းလုိက္ပါက တကၠသုိလ္ဆရာ၊ ဆရာမမ်ားအသင္း၏ ကန္႔ကြက္ဆန္႔က်င္တုံ႔ျပန္မႈမ်ားႏွင့္ ရင္ဆုိင္ရၿပီး ျမန္မာႏုိင္ငံ၏ ပညာေရးျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈကုိ ထိခုိက္ဖြယ္ရွိေနသည္။
ႏွစ္ေပါင္းငါးဆယ္ေက်ာ္ ပညာေရးစနစ္ဆုိးေအာက္တြင္ ျဖတ္သန္းခဲ့ရ၍ အဘက္ဘက္မွ နိမ့္က်ေန ေသာ ျမန္မာ့ပညာေရးစနစ္ ျပန္လည္ဦးေမာ့လာေစရန္ အမ်ဳိးသားပညာေရးဥပေဒက အေရးႀကီးေန သည္။ ဥပေဒျပ႒ာန္းသတ္မွတ္ရာတြင္ အားနည္းခ်က္၊ ခၽြတ္ယြင္းခ်က္မ်ားျဖစ္ေပၚခဲ့ပါက နိမ့္က်ေသာ ျမန္မာ့ပညာေရးေလာကကုိ ပုိမုိဆုိးရြားအထိနာေစမည္ျဖစ္သည္။
7Day News Journal
Vol.13, No.6, April.9, 2014