အေျခခံပညာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းႏွင့္ပတ္သက္၍ (အၿငိမ္းစားဆရာႀကီးတစ္ဦး )



ႏုိင္ငံတစ္ႏုိင္ငံႏွင့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္းတစ္ရပ္၏ အစဥ္ေခတ္မီဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္မႈသည္ သဘာဝသယံဇာတ ရင္းျမစ္မ်ား ေပါႂကြယ္ဝမႈ (The richness of its natural resources) ႏွင့္ လူသာစြမ္းရည္ရင္းျမစ္ ႂကြယ္ဝမႈ (The richness of its human resources) တုိ႔အေပၚတြင္ မ်ားစြာတည္မွီလ်က္ရွိသည္။ ယခုအခ်ိန္အခါတြင္ ရင္းျမစ္မ်ားကုိ အေျခခံသည့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း (Resource-Based Society) မွသည္ ပညာကုိအေျခခံသည့္ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း (Knowledge-Based Society) ဆီသုိ႔ ေရြ႕လ်ားကူးဝင္ တက္လွမ္းလ်က္ရွိေနပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိလူ႔အဖဲြ႕အစည္းကုိ ပညာလူ႔အဖဲြ႕အစည္း (Knowledge Scoiety) ဟူ၍ပင္ေခၚတြင္ေနၾက ၿပီျဖစ္ပါသည္။

ပညာတြင္အသိပညာ၊ အတတ္ပညာႏွင့္ နည္းပညာတုိ႔ပါဝင္ေနသည္။ ပညာ၏ အရည္အေသြးစံမ်ားကုိ တုိင္းတာသည့္အခ်က္မ်ားတြင္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း (Curriculum) ၏ အရည္အေသြးေကာင္းျခင္း၊ ညံ့ျခင္းသည္လည္း တစ္ခ်က္အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ဤသုိ႔ဆုိလွ်င္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဟူသည္အဘယ္ နည္း။

သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဆုိသည္မွာ ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ား ေအာင္ျမင္ေစရန္ ရည္ရြယ္လ်က္သင္ယူမႈ ရလဒ္မ်ား (Intended Learining Outcomes)၊ သင္႐ုိးဝင္အေၾကာင္းအရာမ်ား (Curriculum Content)၊ သင္ၾကားသင္ယူမႈနည္းလမ္းမ်ား (Teaching-Learning Stategies) ႏွင့္ တတ္ေျမာက္မႈ စစ္ေဆးျခင္း (Assessment) တုိ႔ အပါအဝင္ေက်ာင္းတြင္း၊ ေက်ာင္းျပင္ေလ့လာသင္ယူရာတြင္ ပါဝင္ သည့္နယ္ပယ္ အလုိက္ စနစ္တက်ေလ့လာသင္ယူရာတြင္ ပါဝင္သည့္ပညာရပ္နယ္ပယ္အလုိက္ စနစ္ တက်ေရးဆဲြ ထားေသာ အစီအစဥ္မ်ားႏွင့္ အေတြ႕အႀကံဳအားလုံးကုိဆုိလုိသည္။

မည္သည့္ေခတ္စနစ္တြင္မဆုိ ထုိေခတ္၏ပညာေရးရည္မွန္းခ်က္မ်ားေပၚတြင္ အေျချပဳလ်က္ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္းမ်ားကုိ ေရးဆဲြၾကရပါသည္။ ဤသုိ႔ဆုိပါက သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေကာင္းျဖစ္ေရးဆုိင္ရာ အခ်က္ မ်ားကုိ သိရွိနားလည္ရန္လုိအပ္ပါမည္။ အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းသည္ ေအာက္ပါလကၡဏာရပ္ မ်ားႏွင့္ ျပည့္စုံရမည္-

(က) ႏုိင္ငံေတာ္၏ ပညာေရးမူဝါဒကုိ လက္ေတြ႕အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္စြမ္းရွိရမည္။်

(ခ) ဒီမုိကေရစီႏွင့္ ကုိက္ညီေသာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းျဖစ္ရမည္။

(ဂ) ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူတုိ႔၏ ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြ ရွိေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း (Developmentally Appropriate Curriculum) ျဖစ္ရမည္။

(ဃ) ေျပာင္းလဲေနသည့္ေခတ္စနစ္ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြျဖစ္သည့္အျပင္ ၂၁ ရာစုအတြက္ လုိအပ္ ေသာ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ားရရွိေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရမည္။

(င) ကာယ၊ ဉာဏ၊ စာရိတၱ၊ မိတၱႏွင့္ ရသအပါအဝင္ ဘက္စုံဖြံ႕ၿဖိဳးတုိးတက္သည့္ လူေတာ္လူ ေကာင္း မ်ားျဖစ္ လာေအာင္ ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရမည္။

(စ) ျမန္မာႏုိင္ငံအတြက္ လုိအပ္ေသာ ႏုိင္ငံသားေကာင္းမ်ား (Good Citizens) ျပဳစု ပ်ဳိးေထာင္ေပး ႏုိင္သည့္ အျပင္ ကမာၻ႕အဆင့္ႏုိင္ငံသားမ်ား (Global Citizens) ျဖစ္လာေအာင္လည္း ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးႏုိင္ရမည္။

(ဆ) ေဒသဆုိင္ရာ လုိအပ္ခ်က္မ်ားကုိ ျဖည့္ဆည္းေပးႏုိင္ေသာ ဗဟုသုတႏွင့္ ကၽြမ္းက်င္မႈမ်ား ရရွိေစသည့္ သင္ယူမႈအခြင့္အလမ္းမ်ား ဖန္တီးေပးႏုိင္ရမည္။

(ဇ) အေျခခံပညာအဆင့္ဘာသာရပ္မ်ားကုိ တန္းတူတန္ဖုိးထား၍ တကၠသုိလ္ပညာ၊ အသက္ေမြး ပညာရပ္မ်ားကုိ ဆက္လက္သင္ယူႏုိင္မည့္ အေျခခံေကာင္းမ်ားကုိ ေလ့က်င့္ပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္ရမည္။

(ဈ) တုိင္းရင္းသားလူမ်ဳိးစုအားလုံး၏ ယဥ္ေက်းမႈဓေလ့ထုံးစံမ်ားကုိ ေလးစာတန္ဖုိးထားသည့္ အေလ့ အက်င့္မ်ား အပါအဝင္ အမ်ဳိးသာစ႐ုိက္လကၡဏာမ်ား (National Idenity) ကုိျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ ေပးႏုိင္စြမ္း ရွိရမည္။

(ည) တုိင္းျပည္၏ လုိအင္၊ တုိင္းရင္းသာလူမ်ဳိးမ်ား၏ လုိအင္တုိ႔ႏွင့္ လုိက္ေလ်ာညီေထြမႈရွိေအာင္ ဘာသာ စကားဆုိင္ရာ မူဝါဒခ်မွတ္၍ အေကာင္အထည္ေဖာ္ရမည္။

သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြရာတြင္ ေအာက္ပါအခ်က္မ်ားကုိလည္း ထည့္သြင္းစဥ္းစားၾကရမည္-

(က) အေျခခံပညအဆင့္အလုိက္ ေလ့လာသင္ယူရန္ နယ္ပယ္မ်ား (Areas of Learning) သတ္ မွတ္ျခင္း။

(ခ) သင္ယူသူမ်ားတြင္ ျဖစ္ထြန္းရရွိလာမည္ဟု ရည္မွန္းထားသည့္ သင္ယူမႈရလဒ္မ်ား (Intended Learning Outcomes) ေဖာ္ထုတ္ျခင္း။

(ဂ) နယ္ပယ္အလုိက္ သင္႐ုိးဝင္အေၾကာင္းအရာမ်ား (Curriculum Content) ထည့္သြင္းျခင္း။

(ဃ) ေရြးခ်ယ္ထားေသာ သင္႐ုိးဝင္အေၾကာင္းအရာ၏ နယ္ပယ္အတိမ္အနက္ (Scope) ကုိ အတိ အက်သတ္မွတ္ၿပီး ေၾကာင္းက်ဳိးဆက္စပ္မႈရွိေသာ အစီအစဥ္ (Logical Sequence) တစ္ရပ္ျဖစ္လာ ေစရန္ သတ္မွတ္ေဖာ္ထုတ္ျခင္း။

(င) သင္႐ုိးဝင္အေၾကာင္းအရာမ်ား စီစဥ္ေရးဆဲြရာတြင္ ဘာသာရပ္တစ္ခုခ်င္းအတြင္း အထက္၊ ေအာက္ ဆစ္စပ္တိုးတက္မႈ (Vertical Development) ႏွင့္ ဘာသာရပ္တစ္ခုခ်င္းအတြင္းျဖစ္ေစ၊ ဆက္စပ္ရာ ဘာသာရပ္မ်ားႏွင့္ျဖစ္ေစ၊ ေဘးတုိက္ဆက္စပ္တုိးတက္မႈ (Horizontal Development) ရွိေအာင္ ခ်ိတ္ဆက္ရျခင္း။

(စ) ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား နားလည္တတ္ေျမာက္ကၽြမ္းက်င္ေစရန္ သင္ျပမႈသင္ယူမႈနည္း မ်ား စနစ္တက် ေရြးခ်ယ္သတ္မွတ္ျခင္း။

(ဆ) ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ား၏ တတ္ေျမာက္မႈစစ္ေဆးနည္းမ်ား၊ စာေမးပဲြက်င္းပနည္းမ်ားကုိ စနစ္တက်ခ်မွတ္ျခင္း။

(ဇ) အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဆုိင္ရာ သင္ယူမႈနယ္ပယ္မ်ား ေရြးခ်ယ္ရ သည့္ ေနာက္ခံအ ေၾကာင္း အရင္းမ်ား (Rationale) သတ္မွတ္ျခင္း။ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမူေဘာင္ (Curriculum Framework) တစ္ရပ္ျပဳစုရန္ လုိအပ္ျခင္း။

(ဈ) သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမူေဘာင္ႏွင့္အညီ ေက်ာင္သုံးစာအုပ္မ်ားျပဳစုျခင္း၊ သင္ေထာက္ကူပစၥည္းမ်ား သတ္မွတ္ျခင္း၊ သင္ယူမႈဝန္းက်င္ေကာင္းမ်ား သတ္မွတ္ျခင္း။

သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြရာတြင္ အထူးသတိျပဳရမည့္အခ်က္မ်ား စဥ္းစားေပးရမည့္ အခ်က္မ်ားလည္း ရွိပါသည္။ ဗဟုိခ်ဳပ္ကိုင္မႈ ေလွ်ာ့ခ်ရန္ႏွင့္ေဒသလုိအပ္ခ်က္ႏွင့္ ကုိက္ညီသည့္ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ အခ်က္ အလက္မ်ားပါဝင္ရန္၊ ထည့္သြင္းရန္လုိအပ္ပါသည္။ ေဒသဆုိင္ရာ အစုိးရအဖဲြ႕မ်ားႏွင့္ ညႇိႏႈိင္း ၿပီး မိမိေဒသႏွင့္ ကုိက္ညီေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဆုိင္ရာ အခ်က္အလက္မ်ားကုိ ၂၀ ရာခုိင္ႏႈန္း (သုိ႔မဟုတ္) ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္း ထည့္သြင္းေရးဆဲြသင့္ေၾကာင္း အႀကံျပဳထားပါသည္။

တုိင္းရင္းသာလူမ်ဳိးမ်ား၏ ဘာသာစကား၊ စာေပ၊ ယဥ္ေက်းမႈ၊ ႐ုိးရာဓေလ့ထုံးတမ္းစဥ္လာမ်ားကုိ တန္ဖုိး ထားထိန္းသိမ္းျမႇင့္တင္ေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းလည္းျဖစ္ဖုိ႔လုိပါသည္။

လူငယ္မ်ားမ်ဳိးခ်စ္စိတ္ဓာတ္၊ ႏုိင္ငံခ်စ္စိတ္ဓာတ္ရွင္သန္ထက္ျမက္ေရး၊ ေဝဖန္ပုိင္းျခားႏုိင္ေသာ အေတြး အေခၚရွိေရးႏွင့္ ဗလငါးတန္တုိးတက္ဖြံ႕ၿဖိဳးေစေရးအတြက္လည္း ဦးစားေပးေရးဆဲြၾကရပါမည္။ အေတာင့္ တဆုံးဆႏၵတစ္ခုမွာ ျပည္ေထာင္စုသမၼတျမန္မာႏုိင္ငံသားတစ္ဦးအျဖစ္ ဂုဏ္ယူတတ္သည့္ ေက်ာင္း သား၊ ေက်ာင္းသူလူငယ္မ်ားျဖစ္ေစမည့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းမ်ဳိးကုိ ေမွ်ာ္လင့္မိပါသည္။

အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္း အေကာင္အထည္ေဖာ္မႈ (Curriculum Implementation) ႏွင့္ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္းစီမံခန္႔ခဲြမႈ (Curriculum Management) အဆင့္ဆင့္ကုိ ႏုိင္ငံတကာ လုပ္ထုံးလုပ္နည္းမ်ား ႏွင့္ အညီ မည္သည့္ အဖြဲ႕အစည္းလူပုဂၢိဳလ္တုိ႔က အေကာင္အထည္ေဖာ္ေပးမည္နည္း။

အေျခခံပညာေရးေကာင္စီ၊ အေျခခံသင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ုိးမာတိကာႏွင့္ ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္ ေကာ္မတီ၊ ဘာသာရပ္တစ္ခုခ်င္းအလုိက္ ဖြဲ႕စည္းထားေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း၊ သင္႐ုိးမာတိကာႏွင့္ ေက်ာင္း သုံးစာအုပ္ေကာ္မတီ၊ ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာနရွိ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းဌာနတို႔ ၏ဦးေဆာင္မႈျဖင့္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းကုိ ေရးဆဲြအေကာင္အထည္ေဖာ္ေၾကာင္း သိရွိရပါသည္။ သင္႐ုိး ညႊန္းတမ္းအေကာင္အထည္ေဖာ္မႈကုိ ထိေရာက္ေစရန္ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း စီမံခန္႔ခဲြမႈေကာ္မတီမ်ားကုိ ဗဟုိအဆင့္၊ ျပည္နယ္/တုိင္းေဒသႀကီးအဆင့္၊ ၿမိဳ႕နယ္အဆင့္၊ ေက်ာင္း အုပ္စုအဆင့္ႏွင့္ ေက်ာင္း အဆင့္ဟူ၍ အဆင့္ဆင့္စနစ္တက်ဖဲြ႕စည္းၿပီး တာဝန္ဝတၱရားမ်ား သတ္မွတ္ကာ ႀကီးၾကပ္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေဆာင္ရြက္သြားမည္ဟု သိရွိရပါသည္။

အထူးသျဖင့္ အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းကုိ ဆန္းစစ္အကဲျဖတ္ရာတြင္ ေအာက္ပါအဆင့္ (၄) ဆင့္ အတိုင္း လ်ာထားသည္ဟု ဆုိပါသည္။

(၁) သင္႐ုိးစီစဥ္ေရးဆဲြျပဳစုစဥ္ကာလအတြင္း ဆန္းစစ္အကဲျဖတ္မႈ (Formative Evaluation)

(၂) ကၽြမ္းက်င္သူပညာရွင္မ်ား၏ အႀကံဉာဏ္ရယူၿပီး စီစဥ္ျပင္ဆင္ထားေသာ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္း အား အကဲျဖတ္မႈ (Evaluation of Intended Curriculum Through Expert Opinion)

(၃) သင္႐ုိးအေကာင္အထည္ေဖာ္သည့္ျဖစ္စဥ္အား အကဲျဖတ္မႈ (Evaluation of Curriculum Implementation)

(၄) သင္႐ုိးအေကာင္အထည္ေဖာ္ၿပီးကာလ အၿပီးသတ္ဆန္းစစ္အကဲျဖတ္မႈ (Summative Evaluation)

အေျခခပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေအာင္ျမင္စြ အေကာင္အထည္ေဖာ္ႏုိင္ေရးအတြက္ သင္႐ုိးေရးဆဲြသူ မ်ားကုိ စြမ္းေဆာင္ရည္ျမႇင့္တင္ေရးသင္တန္းမ်ား၊ ေလ့လာသင့္သည့္ ျပည္ပႏုိင္ငံမ်ားသုိ႔ ပညာေတာ္ သင္ေစ လႊတ္ျခင္း၊ ေလ့လာေရးခရီးမ်ားေစလႊတ္ျခင္းတုိ႔ကုိလည္း ေဆာင္ရြက္ေပးရပါမည္။ ထုိ႔ျပင္ ျပည္တြင္းျပည္ ပမွ သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းကၽြမ္းက်င္ပညာရွင္မ်ားကုိ သင္႐ုိးဌာနတြင္တဲြဖက္တာဝန္ေပးျခင္း မ်ဳိးထားရွိရပါမည္။ ဤအခ်က္မ်ားသည္ ေရရွည္တြင္ေဆာင္ရြက္သြားရမည့္ လုပ္ငန္းစဥ္မ်ားျဖစ္ပါ သည္။

အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းအဖြဲ႕၏ လတ္တေလာေဆာင္ရြက္ခဲ့ မႈမ်ားကုိ ေမးျမန္းၾကည့္ခဲ့ပါ သည္။ ေက်ာင္းသားလူငယ္တုိ႔၏ အသက္အရြယ္ဉာဏ္ရည္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈတုိ႔ႏွင့္ မမွ်တေအာင္ ဝန္ထုပ္ဝန္ပုိး (Over-load) ျဖစ္ေနသည့္ အေၾကာင္းအရာမ်ားကုိ ဘာသာရပ္အလုိက္ ေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ဘာသာရပ္တစ္ခု အတြင္း သုိ႔မဟုတ္ ဘာသာရပ္မ်ားအတြင္း ထပ္ခါထပ္ခါပါဝင္ေနေသာ အေၾကာင္းအရာမ်ား (Over-lap) ကုိေလွ်ာ့ခ်ျခင္း၊ ဒီမုိကေရစီေခတ္စနစ္ႏွင့္ မဆီေလ်ာ္ေတာ့သည့္ သင္ခန္းစာမ်ား (Out-date) ကုိ ေလွ်ာ့ ခ်ျခင္း၊ ျပင္ဆင္ေရးသားျခင္း၊ သင္ယူမႈကုိ အဟန္႔အတားျဖစ္ေစၿပီး မထင္မရွား၊ မပီမသျဖစ္ေန ေသာ သ႐ုပ္ေဖာ္ပုံမ်ားကုိ သစ္လြင္ေတာက္ပထင္ရွားၿပီး ဆဲြေဆာင္မႈရွိသည့္ ပုံမ်ားျဖင့္အစားထုိးျခင္း၊ အသက္ အရြယ္ဖြံ႕ၿဖိဳးမႈႏွင့္လည္း မကုိက္ညီ၊ စဥ္းစားေတြးေခၚမႈကုိလည္း မျဖစ္ေပၚေစသည့္ အျပင္ ႏႈတ္တုိက္ က်က္မွတ္ေစျခင္းကုိသာ ဦးတည္သည့္ ေမးခြန္းမ်ား၊ ေလ့က်င့္ခန္းမ်ားအား ပယ္ဖ်က္ျခင္း၊ စဥ္းစားေတြးေခၚ မႈကုိ ဖြံ႕ၿဖိဳးေစသည့္ေမးခြန္းမ်ားျဖင့္ အစားထုိးျပင္ဆင္ျခင္းတို႔ကုိ ေဆာင္ရြက္ၿပီးစီးၿပီ ျဖစ္ပါသည္။

ျပင္ဆင္ေရးဆဲြၿပီးသည့္ ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္မ်ားကုိ ထိေရာက္စြာသင္ၾကားႏုိင္ေရးအတြက္ အေျခခံ ပညာဆရာ၊ ဆရာမမ်ားကုိ သင္တန္းမ်ားပုိ႔ခ်ရွင္းလင္းေဆြးေႏြးဦးမည္ျဖစ္ေၾကာင္းကုိလည္း သိရွိရပါ သည္။ ထုိ႔ျပင္ေက်ာင္းသုံးစာအုပ္အျဖစ္ ႐ုိက္ႏွိပ္ထားျခင္းမရွိေသာ တဲြဖက္သင္႐ုိးဝင္ဘာသာရပ္မ်ား အတြက္ ဆရာလက္စဲြစာအုပ္မ်ား ႐ိုက္ႏွိပ္ျဖန္႔ေဝသြားမည္ျဖစ္ပါသည္။

သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းေရးဆဲြေရးႏွင့္ ပတ္သက္သည့္ လတ္တေလာေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရ တုိ ေဆာင္ရြက္ရမည့္ လုပ္ငန္းမ်ား၊ ေရရွည္ေဆာင္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္းမ်ားကုိ ပညာေရးျမႇင့္တင္အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေရး အေျခခံပညာသင္႐ုိးညႊန္းတမ္းလုပ္ငန္းအဖဲြ႕အေနျဖင့္ ဘာသာရပ္ဆုိင္ရာ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ အၿငိမ္းစားပညာရွင္မ်ား၊ Stakeholder မ်ားႏွင့္ လူကုိယ္တုိင္ေတြ႕ဆုံ၍လည္းေကာင္း၊ စာ၊ တယ္လီဖုန္း၊ E-mail တု႔ိျဖင့္ဆက္သြယ္၍လည္းေကာင္း အႀကံဉာဏ္မ်ားကုိ အႀကိမ္ႀကိမ္ရယူေဆာင္ ရြက္ခဲ့ေၾကာင္းကုိလည္း သိရွိရပါသည္။

သင္႐ုိးညႊန္းတမ္းျပဳျပင္ေျပာင္းလဲေရးလုပ္ငန္းသည္ ေရရွည္ေဆာင္ရြက္ရမည့္လုပ္ငန္းျဖစ္ပါသည္။ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား၊ ေက်ာင္းသားမိဘမ်ား၊ ပညာရွင္မ်ား၊ ပညာေရးစိတ္ပါဝင္စားသူအားလုံးက ပူးေပါင္း ပါဝင္၍ အႀကံဉာဏ္မ်ားေပးျခင္းျဖင့္ ႏုိင္ငံတကာလူ႔အဖဲြ႕အစည္းမ်ားႏွင့္ သဟဇာတျဖစ္ၿပီး အရည္အ ေသြးျပည့္ဝ သည့္ ႏုိင္ငံသားေကာင္းမ်ားျဖစ္လာေစရန္ ျပဳစုပ်ဳိးေထာင္ေပးႏုိင္သည့္ အေျခခံပညာ သင္႐ုိးညႊန္း တမ္းျဖစ္ေပၚလာမည္ျဖစ္ေၾကာင္း ယုံၾကည္မိပါသည္။ ။

ေၾကးမုံသတင္းစာ
ဧၿပီလ(၁၈) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...