အေရျပားကုိ အလွဆင္သူ
“တက္တူးကို စလုပ္တုန္းက ေငြေၾကးေၾကာင့္လည္း မဟုတ္ဘူး။ ေက်ာ္ၾကား ခ်င္လို႔လည္း မဟုတ္ဘူး” ဟု အမ်ဳိးသမီးငယ္ တစ္ဦး၏ ေက်ာျပင္တြင္ လိပ္ျပာ ပုံသဏၭာန္ တက္တူးေရးေပးရင္း ေျပာဆိုလိုက္သူမွာ ရန္ကုန္ၿမဳိ႕တြင္ လက္ခ်ဳိး ေရတြက္ႏိုင္သည့္ ဆယ္ ဂဏန္း သာသာ ရွိေသာ Professional တက္တူး ထိုးသူ အမ်ဳိးသားမ်ား အၾကားတြင္ အမ်ဳိးသမီး တက္တူး ထိုးသူအျဖစ္ ေရပန္းစား လာသူ ျဖဴသဇင္စိုး ျဖစ္သည္။
အသက္ ၂၄ ႏွစ္အ႐ြယ္၊ အသား လတ္လတ္ ေခတ္ မီဒီဇိုင္းႏွင့္ တစ္ကိုယ္လုံးနီးပါး တက္တူး ျပည့္ေနသည့္ ခပ္ရွားရွား အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ဆန္စက္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူ မိဘမ်ားက ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဖ်ာပုံၿမဳိ႕တြ င္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ ၆ တန္း အ႐ြယ္တြင္ မိဘမ်ား ရန္ကုန္ၿမဳိ႕သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕အေျခခ်ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က တက္တူးထိုးသူ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူ မေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့ေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ တက္တူးထိုး သည့္ေနာက္ လိုက္ၾကည့္ရင္း တက္တူးႏွင့္ စတင္မိတ္ဆက္ မိခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ပန္းခ်ီပညာကို ဝါသနာ အရင္းခံျဖင့္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ကာ တက္တူးမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီး ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ပန္းခ်ီထက္ တက္တူးကို စိတ္အစြဲအလမ္းႀကီး ခဲ့ျပန္သည္။ “ပန္းခ်ီထက္ တက္တူးက ပိုၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားတယ္။ ရင္ခုန္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့လည္း ေပးဆပ္ရတယ္” ဟု သူ၏ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္အေပၚ ရင္ခုန္မႈကုိ ဖြင့္ဟသည္။
မိသားစုႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ
ပထမဆုံး အႀကိမ္အျဖစ္ ေနာက္ေက်ာတြင္ ေရးထိုးထားၿပီျဖစ္ေသာ လိပ္ျပာပုံ တက္တူးကို ေရွး႐ိုးဆန္သည့္ မိဘမ်ား မျမင္ေတြ႕ေစရန္ ဖုံးကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း အူအတက္ေပါက္သျဖင့္ ခြဲခန္းဝင္ရာမွ မိဘမ်ား ပထမဆုံး အႀကိမ္ သိရွိသြားခဲ့ေၾကာင္း သူက ရယ္လ်က္ ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။
မိဘမ်ားက လုံးဝလက္မခံ။ ေရွ႕ဆက္မထိုးရန္ တားျမစ္ၾကေသာ္လည္း သူက ခိုးဝွက္၍ ထိုးၿမဲျဖစ္သည္။ ကိုယ္တိုင္ တက္တူးေရးသူ ျဖစ္ခ်င္ေသာ္လည္း ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး တက္တူးေလာက ဝင္ေရာက္ရန္ မလြယ္ကူခဲ့။ ရင့္သန္လာေသာ ဝါသနာပိုးကို ဖုံးအုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အခါတြင္ မိဘမ်ားႏွင့္ ပထမဆုံး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ ခဲ့လာရသည္။
“အိမ္နဲ႔ အေပးအယူ လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သူတို႔ နားလည္ေအာင္ ေသခ်ာေျပာျပ ရတယ္။ တက္တူးစတူဒီယိုမွာ အလုပ္သင္အျဖစ္ လုပ္ေနေတာ့ အိမ္က အႀကဳိအပို႔ လုပ္တယ္။ အဓိက ကိုယ့္ကိုယုံၾကည္ လာေအာင္ေပါ့၊ အေဖနဲ႔ အေမမွာ အေမက တကၠသိုလ္ တက္တဲ့အထိ ေနာက္က လိုက္ေနတုန္းပဲ။ အေမ လက္ခံလာေအာင္ ေတာ္ေတာ္ ႀကဳိးစားခဲ့ရတယ္္။ တစ္ခါက အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ အတြက္ Out Door သြားထိုးေပးတုန္းက ေနာက္က်သြားလို႔ အဆူခံရတယ္။ ငိုခဲ့ရတာေတာ့ မွတ္မွတ္ရရပဲ” ဟု သူက ေျပာျပသည္။
လုပ္ငန္းခြင္
ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီးေနာက္ လိႈင္သာယာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္တြင္ CNC (Computer Numerical Control ဘာသာရပ္ျဖင့္ ၂ ႏွစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ပိုခပ္မ်ားမ်ား ရရန္အတြက္ သခၤ်ာေမဂ်ာျဖင့္ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းလဲ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
စမ္းတဝါးဝါးျဖင့္ အင္တာနက္ေပၚတြင္ တက္တူးအေၾကာင္း ေလ့လာရာမွ အစျပဳၿပီး ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ တက္တူး ဆရာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ လာခဲ့သည္။ ပထမဆုံး သင္ေပးခဲ့သူမွာ ကို႐ိုးသစ္ႏြယ္ ျဖစ္ၿပီး ၎ပိုင္ Myanmar Ink Studio တြင္ အလုပ္သင္အျဖစ္ စတင္လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာမွ တက္တူးေလာကကို ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိး ခဲ့သည္။ ဝါသနာ ပါသျဖင့္ သင္ယူခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီပညာေၾကာင့္ တက္တူး ေရးဆြဲရာတြင္သာမက အေရာင္ေ႐ြး ခ်ယ္မႈ ပိုင္းတြင္လည္း ပိုမိုအားသာခဲ့ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ အပင္ပန္းခံႏိုင္ၿပီး အတတ္ျမန္သည့္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ အမ်ဳိးသမီး ျဖစ္သည့္အတြက္ အစပိုင္းတြင္ ပင္ပန္းမႈမ်ား၊ စိတ္ဖိစီး တြန္႔ဆုတ္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။
တသီးတသန္႔ ေနတတ္သည့္အျပင္ အေပါင္းအသင္း မမ်ားေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္း အစပိုင္းတြင္ လူမႈ ဆက္ဆံေရး အခက္အခဲ ေတြ႕ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းက စီနီယာမ်ား၏ နားလည္မႈေၾကာင့္ အလုပ္သင္ဘဝမွာ အဆင္ေျပခဲ့ျခင္းက ဝါသနာကို ပိုမိုခိုင္ၿမဲ လာေစခဲ့သည္။
“ကိုယ့္အေပၚ ေစတနာထားတဲ့ အလုပ္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရထားတယ္။ သာမန္လူ တစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတာ ထက္ ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲကို သူတို႔ေတြ ပိုသိတဲ့အတြက္ ဝိုင္းၿပီးေဖးမ ေပးၾကတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
Rubber Skin ေပၚတြင္ အ႐ုပ္ေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ စတင္သင္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ အသားအေရေပၚတြင္ ေရးဆြဲခြင့္ ရေစရန္အတြက္ ေဆြမ်ဳိး၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အကူအညီေတာင္း၍ တက္တူး ထိုးေပးခဲ့ေၾကာင္း သူက အလုပ္သင္ဘဝကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။
Myanmar Ink Studio တြင္ အလုပ္သင္အေနႏွင့္ တစ္ႏွစ္ခြဲ ဝန္းက်င္ခန္႔ လုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေတာင္ဥကၠလာ (၃) ရပ္ကြက္ရွိ ေနအိမ္တြင္ Studio တစ္ခု ဖန္တီးၿပီး ကိုယ္ပိုင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ကို စတင္ခဲ့ သည္။
အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦး ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ေျပျပစ္သည့္ ႐ုပ္ရည္ ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ သူ႔ကို ပညာထက္ လူကို လာေရာက္ ၾကည့္သူမ်ား ရွိခဲ့သည့္အျပင္ သူ၏ကြၽမ္းက်င္မႈကို မယုံၾကည္သည့္ Customer မ်ားကိုလည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။
“ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ လာထိုးရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ပါလာၾကတယ္။ အိမ္က Studio ျပည့္ သြားတယ္။ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တယ္။ ကိုယ့္ကို မယုံတဲ့သူေတြ ေျပာတဲ့စကားေတြက ခံစားခ်က္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္တယ္” ဟု ျဖဴသဇင္စိုးက ဆိုသည္။
ေဘးပတ္ဝန္းက်င္၏ စကားသံမ်ားမွာ တက္တူးေရးသည့္ အခ်ိန္မွာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေမ့ထားေလာက္သည္အထိ တက္တူး ေရးဆြဲျခင္းတြင္ စိတ္ႏွစ္ထားႏိုင္ ခဲ့သည္။
လူ႔အသားအေရေပၚတြင္ ဖ်က္မရႏိုင္သည့္ တက္တူး ေရးေပးရန္ ခိုင္မာသည့္ ယုံၾကည္ခ်က္မွာ တမင္ ဖန္တီးထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း အလုပ္လုပ္ရင္းျဖင့္ တစ္စထက္တစ္စ ပို၍ယုံၾကည္ခ်က္ ရလာခဲ့သည္။
ေရွး႐ိုးစြဲမ်ားႏွင့္ တက္တူး
“သက္ ၁၇ ႏွစ္ေလာက္က တက္တူးထိုးထားတဲ့ ေကာင္မေလးကို ေတြ႕ေတာ့ အေမက ကြၽန္မကို ေျပာ တယ္။ ဒါမေကာင္းဘူးတဲ့။ ၂၀ ေက်ာ္လာေတာ့ ကြၽန္မ အဲဒါကို လက္မခံႏိုင္ဘူး။ တက္တူးထိုးတဲ့ မိန္းကေလးတိုင္းက မေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလး မဟုတ္ဘူး” ဟု ျဖဴသဇင္စိုးက ခပ္ထန္ထန္ ဆိုသည္။
တက္တူးထိုးသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အေပၚတြင္ တိုးတိုးတစ္မ်ဳိး၊ က်ယ္က်ယ္တစ္ဖုံ အျပစ္တင္ ေဝဖန္မႈမ်ား ရင္ဆိုင္မႈမ်ား ရွိေနမႈမ်ားကို တက္တူးထိုးေပးသူ သူမ လက္ခံႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။
တက္တူး ထိုးသူမ်ားတြင္ ပညာတတ္ လူတန္းစားမွစ၍ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီး ပါဝင္ေနၿပီး လူ႔ခႏၶာ ကိုယ္ေပၚရွိ အေရျပားကို ၾကည့္၍ လူ႔အတြင္းစိတ္ကို ဆုံးျဖတ္ မရႏိုင္သျဖင့္ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းမွာ တက္တူးႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ အထင္ေသးစြာျဖင့္ ပုံေသ လက္ခံထားသူမ်ားမွာ အျမင္က်ဥ္းသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သူက ခံယူထားသည္။
“ကြၽန္မ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ အခ်ဳိ႕မ်က္လုံးေတြက ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ၾကည့္တာခံရတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သေဘာက်လို႔ ၾကည့္တယ္။ ဘတ္စ္ကားေပၚကေန လွမ္းေအာ္တာ ခံရတယ္။ တက္တူး ထိုးတဲ့လူတိုင္းကို အထင္ေသးစရာ မလိုဘူး” ဟု သူကဆုိသည္။
ဝါသနာတူ၊ လုပ္ငန္းတူသူ တစ္ဦးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ သူက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အျဖစ္ ႏွစ္ ဦးေပါင္း၍ Studio တစ္ခုအျဖစ္ ဖန္တီးထားၿပီ ျဖစ္သည္။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္မွ ၄၀ ဝန္းက်င္အထိ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုမွာ သူ၏ Customer မ်ား ျဖစ္ေနသည္။
“ထိုးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေစတနာထားတယ္။ တစ္ပုံကို အခ်ိန္ယူၿပီး ေရးေပးတယ္။ အေကာင္းဆုံးဆိုတဲ့ အေမရိကန္နဲ႔ ဂ်ာမနီေဆးေတြ သုံးတယ္။ ေစ်းက အနည္းဆုံး ႏွစ္ေသာင္းခြဲကေန ၇ သိန္း၊ ၁၀ သိန္းအထိ ရွိတယ္။ ပုံေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းက ကြာသြားတာေပါ့” ဟု သူကဆိုသည္။
တက္တူးအျပင္ Body Paint လုပ္ငန္းမ်ားပါ ထည့္သြင္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း၊ ဝါယာလက္ ၂ လမ္းရွိ ွStudio ကို ေတာင္ဥကၠလာသို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေနၿပီး ဝန္ထမ္းမ်ား ေခၚယူကာ လက္ရွိ လည္ပတ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းကို တိုးခ်ဲ႕သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔အနာဂတ္ကို ဖြင့္ဟသည္။
အသက္အ႐ြယ္အရ အျခားစီးပြားေရး တစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ္လည္း တက္တူး ေရးဆြဲ သည့္ အလုပ္ကို သူရပ္တန္႔မည္ မဟုတ္ေပ။ မိသားစု၊ ခင္ပြန္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တို႔မွာ သူ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေကာင္းမြန္သည့္ အေထာက္အပံ့မ်ား ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ယခုဆိုလွ်င္ အိမ္ေထာင္သက္ ခုနစ္လရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ လုပ္ကိုင္ရင္း အိမ္ေထာင္ရွင္မ တာဝန္ကိုလည္း ထမ္းေဆာင္ေနျပန္သည္။ “မနက္ ၁၂ နာရီမထိုးခင္ထိ အိမ္အလုပ္ လုပ္တယ္။ ၁၂ နာရီေနာက္ပိုင္းကို အလုပ္ခ်ိန္လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္” ဟု သူက ဆိုလိုက္သည္။
သူ၏ ရပ္တည္ခ်က္ႏွင့္ ဘဝေ႐ြးခ်ယ္မႈမွာ အမ်ားသူငါႏွင့္ ကြဲျပားေနသည္။ ထူးျခားေနသည္။ ခံယူခ်က္ မွာလည္း တစ္မူထူးေန ျပန္သည္။ ခ်စ္၍ ဖန္တီးေနေသာ တက္တူးမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေသာ သူက ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းေပၚရွိ မ်က္ႏွာပုံ တက္တူးကိုၾကည့္ရင္း ယခုလုိ ေျပာဆိုလိုက္သည္က -
“တက္တူးဆိုတာ ဘယ္သူမွ မႀကဳိက္ရင္ေနပါေစ ကိုယ္ႀကဳိက္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပုံေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုးသြားမွာ မဟုတ္ဘူး”
ျမတ္ႏုိးခင္
The Voice Daily
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
အသက္ ၂၄ ႏွစ္အ႐ြယ္၊ အသား လတ္လတ္ ေခတ္ မီဒီဇိုင္းႏွင့္ တစ္ကိုယ္လုံးနီးပါး တက္တူး ျပည့္ေနသည့္ ခပ္ရွားရွား အမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး ျဖစ္သည္။ သူ႔ကို ၁၉၉၀ ခုႏွစ္ ဧၿပီလ ၁၂ ရက္ေန႔တြင္ ဆန္စက္လုပ္ငန္း လုပ္ကိုင္သူ မိဘမ်ားက ဧရာဝတီတိုင္းေဒသႀကီး ဖ်ာပုံၿမဳိ႕တြ င္ ေမြးဖြားခဲ့သည္။ သူ ၆ တန္း အ႐ြယ္တြင္ မိဘမ်ား ရန္ကုန္ၿမဳိ႕သို႔ ေျပာင္းေ႐ႊ႕အေျခခ်ခဲ့သည္။ ငယ္စဥ္က တက္တူးထိုးသူ ျဖစ္လိမ့္မည္ဟု သူ မေမွ်ာ္လင့္ ခဲ့ေသာ္လည္း သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ တက္တူးထိုး သည့္ေနာက္ လိုက္ၾကည့္ရင္း တက္တူးႏွင့္ စတင္မိတ္ဆက္ မိခဲ့သည္။
ငယ္စဥ္ကတည္းက ပန္းခ်ီပညာကို ဝါသနာ အရင္းခံျဖင့္ ေလ့လာသင္ယူခဲ့ကာ တက္တူးမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီး ခဲ့ၿပီးေနာက္တြင္ ပန္းခ်ီထက္ တက္တူးကို စိတ္အစြဲအလမ္းႀကီး ခဲ့ျပန္သည္။ “ပန္းခ်ီထက္ တက္တူးက ပိုၿပီး စိတ္လႈပ္ရွားတယ္။ ရင္ခုန္ဖို႔ ေကာင္းတယ္။ ပိုၿပီးေတာ့လည္း ေပးဆပ္ရတယ္” ဟု သူ၏ အသက္ေမြး ဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္အေပၚ ရင္ခုန္မႈကုိ ဖြင့္ဟသည္။
မိသားစုႏွင့္ ေ႐ြးခ်ယ္မႈ
ပထမဆုံး အႀကိမ္အျဖစ္ ေနာက္ေက်ာတြင္ ေရးထိုးထားၿပီျဖစ္ေသာ လိပ္ျပာပုံ တက္တူးကို ေရွး႐ိုးဆန္သည့္ မိဘမ်ား မျမင္ေတြ႕ေစရန္ ဖုံးကြယ္ခဲ့ေသာ္လည္း အူအတက္ေပါက္သျဖင့္ ခြဲခန္းဝင္ရာမွ မိဘမ်ား ပထမဆုံး အႀကိမ္ သိရွိသြားခဲ့ေၾကာင္း သူက ရယ္လ်က္ ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။
မိဘမ်ားက လုံးဝလက္မခံ။ ေရွ႕ဆက္မထိုးရန္ တားျမစ္ၾကေသာ္လည္း သူက ခိုးဝွက္၍ ထိုးၿမဲျဖစ္သည္။ ကိုယ္တိုင္ တက္တူးေရးသူ ျဖစ္ခ်င္ေသာ္လည္း ဓေလ့ထုံးတမ္းမ်ားႏွင့္ ျမန္မာအမ်ဳိးသမီးတစ္ဦး တက္တူးေလာက ဝင္ေရာက္ရန္ မလြယ္ကူခဲ့။ ရင့္သန္လာေသာ ဝါသနာပိုးကို ဖုံးအုပ္ရန္ မျဖစ္ႏိုင္သည့္ အခါတြင္ မိဘမ်ားႏွင့္ ပထမဆုံး ထိပ္တိုက္ရင္ဆိုင္ ခဲ့လာရသည္။
“အိမ္နဲ႔ အေပးအယူ လုပ္ရတယ္။ ကိုယ္သြားခ်င္တဲ့ လမ္းေၾကာင္းကို သူတို႔ နားလည္ေအာင္ ေသခ်ာေျပာျပ ရတယ္။ တက္တူးစတူဒီယိုမွာ အလုပ္သင္အျဖစ္ လုပ္ေနေတာ့ အိမ္က အႀကဳိအပို႔ လုပ္တယ္။ အဓိက ကိုယ့္ကိုယုံၾကည္ လာေအာင္ေပါ့၊ အေဖနဲ႔ အေမမွာ အေမက တကၠသိုလ္ တက္တဲ့အထိ ေနာက္က လိုက္ေနတုန္းပဲ။ အေမ လက္ခံလာေအာင္ ေတာ္ေတာ္ ႀကဳိးစားခဲ့ရတယ္္။ တစ္ခါက အမ်ဳိးသမီး တစ္ေယာက္ အတြက္ Out Door သြားထိုးေပးတုန္းက ေနာက္က်သြားလို႔ အဆူခံရတယ္။ ငိုခဲ့ရတာေတာ့ မွတ္မွတ္ရရပဲ” ဟု သူက ေျပာျပသည္။
လုပ္ငန္းခြင္
ဆယ္တန္း ေအာင္ၿပီးေနာက္ လိႈင္သာယာ နည္းပညာ တကၠသိုလ္တြင္ CNC (Computer Numerical Control ဘာသာရပ္ျဖင့္ ၂ ႏွစ္ တက္ေရာက္ခဲ့ၿပီး ကိုယ္ပိုင္ အခ်ိန္ပိုခပ္မ်ားမ်ား ရရန္အတြက္ သခၤ်ာေမဂ်ာျဖင့္ အေဝးသင္ တကၠသိုလ္ကို ေျပာင္းလဲ ေ႐ြးခ်ယ္ခဲ့သည္။
စမ္းတဝါးဝါးျဖင့္ အင္တာနက္ေပၚတြင္ တက္တူးအေၾကာင္း ေလ့လာရာမွ အစျပဳၿပီး ရန္ကုန္ၿမဳိ႕ရွိ တက္တူး ဆရာမ်ားႏွင့္ ရင္းႏွီးကြၽမ္းဝင္ လာခဲ့သည္။ ပထမဆုံး သင္ေပးခဲ့သူမွာ ကို႐ိုးသစ္ႏြယ္ ျဖစ္ၿပီး ၎ပိုင္ Myanmar Ink Studio တြင္ အလုပ္သင္အျဖစ္ စတင္လုပ္ကိုင္ခဲ့ရာမွ တက္တူးေလာကကို ေျမစမ္း ခရမ္းပ်ဳိး ခဲ့သည္။ ဝါသနာ ပါသျဖင့္ သင္ယူခဲ့သည့္ ပန္းခ်ီပညာေၾကာင့္ တက္တူး ေရးဆြဲရာတြင္သာမက အေရာင္ေ႐ြး ခ်ယ္မႈ ပိုင္းတြင္လည္း ပိုမိုအားသာခဲ့ေၾကာင္း သူကဆိုသည္။
သို႔ေသာ္ အပင္ပန္းခံႏိုင္ၿပီး အတတ္ျမန္သည့္ အမ်ဳိးသားမ်ားႏွင့္ ယွဥ္လွ်င္ အမ်ဳိးသမီး ျဖစ္သည့္အတြက္ အစပိုင္းတြင္ ပင္ပန္းမႈမ်ား၊ စိတ္ဖိစီး တြန္႔ဆုတ္မႈမ်ား ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။
တသီးတသန္႔ ေနတတ္သည့္အျပင္ အေပါင္းအသင္း မမ်ားေသာေၾကာင့္ လုပ္ငန္း အစပိုင္းတြင္ လူမႈ ဆက္ဆံေရး အခက္အခဲ ေတြ႕ခဲ့ေသာ္လည္း လုပ္ငန္းခြင္ အတြင္းက စီနီယာမ်ား၏ နားလည္မႈေၾကာင့္ အလုပ္သင္ဘဝမွာ အဆင္ေျပခဲ့ျခင္းက ဝါသနာကို ပိုမိုခိုင္ၿမဲ လာေစခဲ့သည္။
“ကိုယ့္အေပၚ ေစတနာထားတဲ့ အလုပ္ပတ္ဝန္းက်င္ကို ရထားတယ္။ သာမန္လူ တစ္ေယာက္ကို ေျပာျပတာ ထက္ ႀကံဳရတဲ့ အခက္အခဲကို သူတို႔ေတြ ပိုသိတဲ့အတြက္ ဝိုင္းၿပီးေဖးမ ေပးၾကတယ္” ဟု သူက ဆိုသည္။
Rubber Skin ေပၚတြင္ အ႐ုပ္ေရးဆြဲျခင္းျဖင့္ စတင္သင္ယူခဲ့ၿပီးေနာက္ အသားအေရေပၚတြင္ ေရးဆြဲခြင့္ ရေစရန္အတြက္ ေဆြမ်ဳိး၊ သူငယ္ခ်င္းမ်ားကို အကူအညီေတာင္း၍ တက္တူး ထိုးေပးခဲ့ေၾကာင္း သူက အလုပ္သင္ဘဝကို ျပန္ေျပာင္း ေျပာျပသည္။
Myanmar Ink Studio တြင္ အလုပ္သင္အေနႏွင့္ တစ္ႏွစ္ခြဲ ဝန္းက်င္ခန္႔ လုပ္ခဲ့ၿပီးေနာက္ ေတာင္ဥကၠလာ (၃) ရပ္ကြက္ရွိ ေနအိမ္တြင္ Studio တစ္ခု ဖန္တီးၿပီး ကိုယ္ပိုင္ အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အလုပ္ကို စတင္ခဲ့ သည္။
အမ်ဳိးသမီးငယ္တစ္ဦး ျဖစ္ေနသည့္အျပင္ ေျပျပစ္သည့္ ႐ုပ္ရည္ ပိုင္ဆိုင္ထားသည့္ သူ႔ကို ပညာထက္ လူကို လာေရာက္ ၾကည့္သူမ်ား ရွိခဲ့သည့္အျပင္ သူ၏ကြၽမ္းက်င္မႈကို မယုံၾကည္သည့္ Customer မ်ားကိုလည္း ႀကံဳေတြ႕ခဲ့ရသည္။
“ေကာင္ေလးတစ္ေယာက္ လာထိုးရင္ သူငယ္ခ်င္းေတြ အမ်ားႀကီး ပါလာၾကတယ္။ အိမ္က Studio ျပည့္ သြားတယ္။ ဓာတ္ပုံ႐ိုက္တယ္။ ကိုယ့္ကို မယုံတဲ့သူေတြ ေျပာတဲ့စကားေတြက ခံစားခ်က္ တစ္မ်ဳိးျဖစ္တယ္” ဟု ျဖဴသဇင္စိုးက ဆိုသည္။
ေဘးပတ္ဝန္းက်င္၏ စကားသံမ်ားမွာ တက္တူးေရးသည့္ အခ်ိန္မွာ အေႏွာင့္အယွက္ ျဖစ္ေသာ္လည္း ယခုအခ်ိန္တြင္ ပတ္ဝန္းက်င္ကို ေမ့ထားေလာက္သည္အထိ တက္တူး ေရးဆြဲျခင္းတြင္ စိတ္ႏွစ္ထားႏိုင္ ခဲ့သည္။
လူ႔အသားအေရေပၚတြင္ ဖ်က္မရႏိုင္သည့္ တက္တူး ေရးေပးရန္ ခိုင္မာသည့္ ယုံၾကည္ခ်က္မွာ တမင္ ဖန္တီးထားျခင္း မရွိေသာ္လည္း အလုပ္လုပ္ရင္းျဖင့္ တစ္စထက္တစ္စ ပို၍ယုံၾကည္ခ်က္ ရလာခဲ့သည္။
ေရွး႐ိုးစြဲမ်ားႏွင့္ တက္တူး
“သက္ ၁၇ ႏွစ္ေလာက္က တက္တူးထိုးထားတဲ့ ေကာင္မေလးကို ေတြ႕ေတာ့ အေမက ကြၽန္မကို ေျပာ တယ္။ ဒါမေကာင္းဘူးတဲ့။ ၂၀ ေက်ာ္လာေတာ့ ကြၽန္မ အဲဒါကို လက္မခံႏိုင္ဘူး။ တက္တူးထိုးတဲ့ မိန္းကေလးတိုင္းက မေကာင္းတဲ့ မိန္းကေလး မဟုတ္ဘူး” ဟု ျဖဴသဇင္စိုးက ခပ္ထန္ထန္ ဆိုသည္။
တက္တူးထိုးသူ အမ်ဳိးသမီးမ်ား အေပၚတြင္ တိုးတိုးတစ္မ်ဳိး၊ က်ယ္က်ယ္တစ္ဖုံ အျပစ္တင္ ေဝဖန္မႈမ်ား ရင္ဆိုင္မႈမ်ား ရွိေနမႈမ်ားကို တက္တူးထိုးေပးသူ သူမ လက္ခံႏိုင္ျခင္း မရွိေပ။
တက္တူး ထိုးသူမ်ားတြင္ ပညာတတ္ လူတန္းစားမွစ၍ လူတန္းစား အလႊာအသီးသီး ပါဝင္ေနၿပီး လူ႔ခႏၶာ ကိုယ္ေပၚရွိ အေရျပားကို ၾကည့္၍ လူ႔အတြင္းစိတ္ကို ဆုံးျဖတ္ မရႏိုင္သျဖင့္ ေကာင္းျခင္း၊ ဆိုးျခင္းမွာ တက္တူးႏွင့္ မသက္ဆိုင္ဘဲ အထင္ေသးစြာျဖင့္ ပုံေသ လက္ခံထားသူမ်ားမွာ အျမင္က်ဥ္းသူမ်ား ျဖစ္သည္ဟု သူက ခံယူထားသည္။
“ကြၽန္မ လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ အခ်ဳိ႕မ်က္လုံးေတြက ဆိုးဆိုးဝါးဝါး ၾကည့္တာခံရတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ သေဘာက်လို႔ ၾကည့္တယ္။ ဘတ္စ္ကားေပၚကေန လွမ္းေအာ္တာ ခံရတယ္။ တက္တူး ထိုးတဲ့လူတိုင္းကို အထင္ေသးစရာ မလိုဘူး” ဟု သူကဆုိသည္။
ဝါသနာတူ၊ လုပ္ငန္းတူသူ တစ္ဦးႏွင့္ လက္ထပ္ခဲ့ၿပီ ျဖစ္သည့္ သူက အသက္ေမြးဝမ္းေက်ာင္း အျဖစ္ ႏွစ္ ဦးေပါင္း၍ Studio တစ္ခုအျဖစ္ ဖန္တီးထားၿပီ ျဖစ္သည္။ အသက္ ၁၈ ႏွစ္မွ ၄၀ ဝန္းက်င္အထိ အမ်ဳိးသမီး အမ်ားစုမွာ သူ၏ Customer မ်ား ျဖစ္ေနသည္။
“ထိုးေနတဲ့အခ်ိန္မွာ ေစတနာထားတယ္။ တစ္ပုံကို အခ်ိန္ယူၿပီး ေရးေပးတယ္။ အေကာင္းဆုံးဆိုတဲ့ အေမရိကန္နဲ႔ ဂ်ာမနီေဆးေတြ သုံးတယ္။ ေစ်းက အနည္းဆုံး ႏွစ္ေသာင္းခြဲကေန ၇ သိန္း၊ ၁၀ သိန္းအထိ ရွိတယ္။ ပုံေပၚမူတည္ၿပီး ေစ်းက ကြာသြားတာေပါ့” ဟု သူကဆိုသည္။
တက္တူးအျပင္ Body Paint လုပ္ငန္းမ်ားပါ ထည့္သြင္း လုပ္ကိုင္ႏိုင္ရန္အတြက္ ကမာၻေအး ဘုရားလမ္း၊ ဝါယာလက္ ၂ လမ္းရွိ ွStudio ကို ေတာင္ဥကၠလာသို႔ ေ႐ႊ႕ေျပာင္းရန္ စီစဥ္ေနၿပီး ဝန္ထမ္းမ်ား ေခၚယူကာ လက္ရွိ လည္ပတ္ေနသည့္ လုပ္ငန္းကို တိုးခ်ဲ႕သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း သူ႔အနာဂတ္ကို ဖြင့္ဟသည္။
အသက္အ႐ြယ္အရ အျခားစီးပြားေရး တစ္ခုကို လုပ္ကိုင္ရန္ ေမွ်ာ္လင့္ထားေသာ္လည္း တက္တူး ေရးဆြဲ သည့္ အလုပ္ကို သူရပ္တန္႔မည္ မဟုတ္ေပ။ မိသားစု၊ ခင္ပြန္း၊ လုပ္ေဖာ္ကိုင္ဖက္တို႔မွာ သူ ရပ္တည္ႏိုင္ရန္ အတြက္ ေကာင္းမြန္သည့္ အေထာက္အပံ့မ်ား ျဖစ္ေစခဲ့သည္။
ယခုဆိုလွ်င္ အိမ္ေထာင္သက္ ခုနစ္လရွိၿပီ ျဖစ္သည္။ ကိုယ္ယုံၾကည္ရာ လုပ္ကိုင္ရင္း အိမ္ေထာင္ရွင္မ တာဝန္ကိုလည္း ထမ္းေဆာင္ေနျပန္သည္။ “မနက္ ၁၂ နာရီမထိုးခင္ထိ အိမ္အလုပ္ လုပ္တယ္။ ၁၂ နာရီေနာက္ပိုင္းကို အလုပ္ခ်ိန္လို႔ သတ္မွတ္ထားတယ္” ဟု သူက ဆိုလိုက္သည္။
သူ၏ ရပ္တည္ခ်က္ႏွင့္ ဘဝေ႐ြးခ်ယ္မႈမွာ အမ်ားသူငါႏွင့္ ကြဲျပားေနသည္။ ထူးျခားေနသည္။ ခံယူခ်က္ မွာလည္း တစ္မူထူးေန ျပန္သည္။ ခ်စ္၍ ဖန္တီးေနေသာ တက္တူးမ်ားႏွင့္ ေပ်ာ္ေမြ႕ေနေသာ သူက ဘယ္ဘက္ လက္ေမာင္းေပၚရွိ မ်က္ႏွာပုံ တက္တူးကိုၾကည့္ရင္း ယခုလုိ ေျပာဆိုလိုက္သည္က -
“တက္တူးဆိုတာ ဘယ္သူမွ မႀကဳိက္ရင္ေနပါေစ ကိုယ္ႀကဳိက္ဖို႔ပဲ လိုတယ္။ ကိုယ့္စိတ္ခံစားမႈနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ပုံေတြကေတာ့ ဘယ္ေတာ့မွ ႐ိုးသြားမွာ မဟုတ္ဘူး”
ျမတ္ႏုိးခင္
The Voice Daily
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
- (အရှေ့သို့) မွ်စ္ႏွင့္ ငါးပိမ်ား၌ စားသုံးရန္ မသင့္ေသာ ဆိုးေဆးမ်ား ေတြ႕ရွိ Syphilis Tests ဆစ္ဖလစ္ေရာဂါ စမ္းသပ္နည္းမ်ား (+18)Cytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းAbortion causes ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ (+18)လာမယ့္ ဧျပီလ (၁၁) ရက္ေန႔တြင္ မႏၱေလးျမိဳ႔မွာ က်င္းပမယ့္ Past & Present SOE THU LIVE @ Mandalay စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲ Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review JAVA leaning Myanmar (PDF)
- (အနောက်သို့) အမ်ဳိးသမီးမ်ား အေပၚ တာ၀န္ပ်က္ကြက္ ေနသာ အိႏိ္ၵယ လူ႔အဖဲြ႕အစည္း Syphilis Tests ဆစ္ဖလစ္ေရာဂါ စမ္းသပ္နည္းမ်ား (+18)Cytotec (Misoprostol) ေဆးသံုးနည္းAbortion causes ကိုယ္ဝန္ပ်က္ေစတဲ့ အေၾကာင္းတရားေတြ (+18)လာမယ့္ ဧျပီလ (၁၁) ရက္ေန႔တြင္ မႏၱေလးျမိဳ႔မွာ က်င္းပမယ့္ Past & Present SOE THU LIVE @ Mandalay စာနယ္ဇင္းရွင္းလင္းပြဲ Acer Aspire E1-510P-2671 Laptop Review JAVA leaning Myanmar (PDF)