ပညာေရးေလာကမွာ ဘာ့ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာေတြ နည္းပါးေနရတာလဲ

ဆယ္စုႏွစ္ တစ္ခုအထိ မိမိတို႔၏ ဘဝတြင္ ပါဝင္ပတ္သက္ေနခဲ့ရေသာ သူမ်ားမွာ ဒုတိယမိဘဟု တင္စား ရမည့္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ပင္ျဖစ္သည္။

သုိ႔ေသာ္ ဆရာမ်ားထက္ ဆရာမမ်ား ဟုေျပာလွ်င္ ပုိ၍မွန္မည္ထင္သည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ ဆုိေသာ္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူ မ်ားျဖတ္သန္း လာရေသာ ပညာေရး ခရီးလမ္းတြင္ ဆရာမ်ားထက္ ဆရာမ မ်ားႏွင့္သာ အမ်ားဆုံးႀကံဳေတြ႕ၾကရေသာေၾကာင့္ဟု ဆုိခ်င္သည္။

ယင္းသုိ႔ဆုိရျခင္း အေၾကာင္းတရားမွာ အေျခခံပညာ က႑တြင္ တစ္ႏုိင္ငံလုံး အတုိင္းအတာျဖင့္ ဆရာ၊ ဆရာမစုစုေပါင္း ေလးသိန္း ဝန္းက်င္တြင္ရွိၿပီး ေက်ာင္းဆရာမ စုစုေပါင္းမွာ ေလးသိန္းဝန္းက်င္၏ ၇၅၊ ၈၀ ရာခုိင္ႏႈန္းအထိရွိေနၿပီး ေက်ာင္းဆရာအင္အားမွာ ၂၅ ရာခုိင္ႏႈန္းခန္႔သာရွိေနေၾကာင္း အေျခခံ ပညာဦးစီးဌာန၏ စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

အဆုိပါေက်ာင္းဆရာအင္အားအရ အေျခခံပညာေက်ာင္းတစ္ေက်ာင္းတြင္ ေက်ာင္းဆရာတစ္ဦးႏႈန္း မရွိေသးသည့္အတြက္ ဆရာမမ်ားျဖင့္သာ ႀကံဳေတြ႕ရျခင္းဟုဆုိျခင္းျဖစ္သည္။ ဆရာမမ်ားျဖင့္သာ အေျခခံပညာေရးခရီးရွည္တစ္ခုကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ေနရဆဲျဖစ္သည္။

တခ်ဳိ႕ေက်ာင္းမ်ားတြင္ ဆရာဆုိသည္မွာလုံးဝမရွိ၊ ဆရာမေတြခ်ည္းသာျဖစ္သည္။ ေက်ာင္းေဝယ်ာဝစၥ ကအစ သင္ၾကားေရး၊ ပုိ႔ေဆာင္ေရး၊ လုံၿခံဳေရး၊ အားကစားကိစၥမ်ားကုိ ဆရာမမ်ားကသာတာဝန္ယူေန ၾကရသည္။

ယင္းအတြက္ေၾကာင့္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးေဆာင္ရြက္ရမည့္ ကိစၥအခ်ဳိ႕ကုိလည္း ဆရာမမ်ားကတာဝန္ ယူေဆာင္ရြက္ေနရသည့္ အေနအထားတြင္ရွိေနသည္။

အရည္အခ်င္းျခင္းတူေသာ္လည္း နင္လား၊ ငါလားဆုံးျဖတ္မႈမ်ားရွိလာၿပီဆုိပါက ေယာက်္ားေလးႏွင့္ မိန္းကေလးဆုံးျဖတ္ခ်က္မ်ားသည္ ကြာဟခ်က္မ်ားရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ အေျခခံပညာ ေရးတြင္ စီမံခန္႔ခြဲေရးဆုိင္ရာကိစၥမ်ား၌ လုိအပ္ခ်က္မ်ားရွိေနဆဲျဖစ္ေၾကာင္း သိရသည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ျဖစ္ေပၚေနရသည္မွာ လြန္ခဲ့သည့္ ဆယ္စုႏွစ္ေလးစုခန္႔ကတည္းက ျဖစ္ေနရသည့္ အေနအ ထားတစ္ခုျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယခုဆုိလွ်င္ ယင္းအခ်ိန္ကထက္ ေက်ာင္းဆရာအင္အားေလ်ာ့နည္းမႈမွာ တ ျဖည္းျဖည္းတုိးတက္ေနၿပီျဖစ္သည္။

ေက်ာင္းဆရာမ်ား နည္းပါးလာရျခင္း၏ အေၾကာင္းအရင္းတခ်ဳိ႕ရွိေနသည္။ အဓိကအခ်က္တစ္ခုမွာ လစာနည္းပါးမႈပင္ျဖစ္သည္။ အိမ္ေထာင္ဦးစီးျဖစ္ေျမာက္လာမည့္ အမ်ဳိးသားတစ္ဦးသည္ ေက်ာင္း ဆရာအလုပ္ထက္ ဝင္ေငြပိုမုိေကာင္းမြန္ေသာ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိသာ အဓိကဦးတည္ၾကသည္ ဟုပညာေရးအသုိင္းအဝိုင္းမွ သုံးသပ္သည္။

“ပညာေရးမွာ ေက်ာင္းဆရာနည္းပါးလာတာ ေတာ္ေတာ္မ်ားလာတဲ့အေျခအေနရွိလာတယ္။ အမ်ဳိး သားေတြအေနနဲ႔ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္အေပၚမွာ ေရြးခ်ယ္မႈနည္းလာတာေၾကာင့္ တျဖည္းျဖည္းနည္း လာတယ္။ အမ်ဳိးသမီးေတြက ေရြးခ်ယ္မႈမ်ားလာလုိ႔ တျဖည္းျဖည္း အခ်ဳိးမညီျဖစ္လာတယ္လုိ႔ အ ၾကမ္းဖ်င္းေျပာရမွာပဲ။ ထိခုိက္မႈအေနနဲ႔ေတာ့ ဆရာသင္တာနဲ႔ ဆရာမသင္တာက သိပ္ေတာ့ကြာဟမႈ မရွိဘူး။ ေက်ာင္းသားေတြကုိ တုိက္႐ုိက္ကြပ္ကဲတာမွာေတာ့ ဆရာနဲ႔ဆရာမက မတူဘူး။ ဆရာေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ ပုိဆုံးမႏုိင္တဲ့ အေနအထားေတာ့ရွိတယ္။ ဆရာမကေတာ့ နဂုိကတည္းက မိခင္ စိတ္ဓာတ္နဲ႔ဆုိေတာ့ အုပ္ခ်ဳပ္မႈပုိင္းမွာေတာ့ ဆရာေတြေလာက္ တိက်မႈမရွိႏုိင္ဘူး။ အေျခခံပညာမွာ ဆရာေတြ၊ ဆရာမေတြ တစ္ေျပးညီျဖစ္ေအာင္လုပ္ဖုိ႔ေတာ့ လြယ္မယ္မထင္ဘူး။ ေက်ာင္းဆရာရဲ႕ သေဘာက အေျခခံျဖစ္ျဖစ္၊ တကၠသုိလ္ျဖစ္ျဖစ္ တည္ၿငိမ္တဲ့သေဘာကုိေဆာင္တယ္။ ဆရာအလုပ္အ ကိုင္က လႈပ္လႈပ္ရွားရွားသိပ္မရွိဘူး။ အမ်ဳိးသားေတြက တည္တည္ၿငိမ္ၿငိမ္လုပ္ရတာထက္ လႈပ္ရွား သြားလာေနရတဲ့ အလုပ္မ်ဳိးေတြကုိ ပုိစိတ္ပါဝင္စားၾကလုိ႔ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ကုိ မေရြးခ်ယ္ၾကတာ လုိ႔ထင္တယ္” ဟု ေအစီေအကုိယ္ပုိင္အထက္တန္းေက်ာင္းမွ အႀကံေပးပုဂၢိဳလ္ဦးစန္းဝင္းက သုံးသပ္ ေျပာၾကားသည္။

၂၀၁၅-၂၀၁၆ ပညာသင္ႏွစ္အတြက္ ပညာေရးေကာလိပ္ ၂၁ ခုမွ လုပ္ငန္းခြင္အႀကိဳဆရာ အတတ္ ပညာသင္တန္းသားအေရအတြက္ ၄၀၀၀ ေက်ာ္ေခၚယူရန္ လ်ာထားသတ္မွတ္ထားေၾကာင္း၊ ယင္းကဲ့ သုိ႔ေခၚယူရာတြင္ လာေရာက္ေလွ်ာက္ထားေသာ က်ား/မ အခ်ဳိးညီမွ်ေစရန္အတြက္ ေယာက်္ားေလး မ်ား၏ရမွတ္ကုိ မိန္းကေလးမ်ားထက္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးထားေၾကာင္း သိရသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ အေျခခံပညာေရးတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ယုတ္ေလ်ာ့မႈကုိ ေလွ်ာ့ခ်ႏုိင္ရန္အ တြက္ ပညာေရးတကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ေခၚယူေသာဝင္ခြင့္မ်ား၌ မိန္းကေလးအမွတ္မ်ားထက္ ေယာက်္ားေလးအမွတ္မ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေခၚယူမည့္ အစီအစဥ္မ်ား ျပဳလုပ္ရန္ရွိေၾကာင္း၊ ေယာက်္ား ေလးမ်ား၏ စိတ္ေနစိတ္ထားသဘာဝအရ စီးပြားေရးလုပ္ငန္းမ်ားကုိသာ စိတ္ပါဝင္စားသည့္အတြက္ ေက်ာင္းဆရာမ်ား ရွားပါးမႈျဖစ္ေနရေၾကာင္း ျမန္မာႏုိင္ငံပညာေရးသုေတသနဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

အေျခခံပညာေရးတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအေရးပါမႈသည္ အခန္းက႑တစ္ခုအျဖစ္ရွိေနၿပီး အဓိက ေသာ့ခ်က္တစ္ခုျဖစ္ေသာ ေဝးလံေဒသမ်ားသုိ႔ သြားေရာက္တာဝန္ထမ္းေဆာင္သည့္ အေျခအေနမ်ား တြင္ ဆရာမျဖစ္သူထက္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားကသာ ပုိမုိသင့္ေတာ္ေၾကာင္း၊ ေက်ာင္းမ်ားတြင္ တဲြဖက္ သင္ၾကားမႈျပဳလုပ္ရေသာ ကာယ၊ အားကစားဘာသာရပ္မ်ားတြင္ ဆရာမမ်ား သင္ၾကားျခင္းထက္ ဆရာသင္ၾကားမႈမ်ားသည္ ပိုမုိထိေရာက္မႈရွိေၾကာင္း သိရသည္။

“ေက်ာင္းဆရာေတြ နည္းလာတာအခုမွ မဟုတ္ပါဘူး။ လြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေလးငါးဆယ္ေလာက္ကတည္းက ပါ။ အဲဒီအခ်ိန္တုန္းက ေက်ာင္းဆရာ၊ ဆရာမအေရအတြက္က အခုေလာက္ထိေတာ့ ကြာဟမႈမရွိပါ ဘူးေပါ့။ အဲဒီေခတ္က ေက်ာင္းဆရာလုပ္တာျဖစ္ျဖစ္၊ အျခားဝန္ထမ္းလုပ္တာျဖစ္ျဖစ္ လစာနဲ႔အိမ္ ေထာင္တစ္ခုကုိ ထိန္းႏုိင္တယ္။ အဓိကလိုတာဝါသနာေပါ့။ နယ္ေျမၾကမ္းတမ္းတဲ့ေနရာေတြကုိ လႊတ္ တဲ့ေနရာမွာ ဆရာေတြက ပုိသင့္ေတာ္တဲ့အတြက္ ဆရာေတြကုိပုိၿပီးလုိခ်င္တယ္။ အခုဆုိရင္ႏုိင္ငံေတာ္ ကလဲ လစာတုိးေပးထားတယ္။ အမွတ္ေတြလဲ် ေလွ်ာ့ၿပီးေခၚတယ္။ ပညာေရးတကၠသုိလ္ေကာလိပ္ ေတြက ဆင္းရင္ဘြဲ႕ရအလုပ္လက္မဲ့ဆုိတာလဲ မရွိတဲ့အတြက္ဆရာဦးေရတုိးတက္မႈက ရွိလာမယ္လုိ႔ ေတာ့ ထင္တယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ငံ ပညာေရးသုေတသနဦးစီးဌာနမွ လက္ေထာက္ညႊန္ၾကားေရးမွဴး ဦးခင္ေမာင္ေထြးက ေျပာသည္။

အေျခခံပညာေရးတြင္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားရွားပါးလာမႈအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနမွ ျပင္ဆင္ေဆာင္ ရြက္မႈကုိ ျပဳလုပ္လ်က္ရွိေသာ္လည္း ထိေရာက္မႈအတုိင္းအတာအရ လုိအပ္ခ်က္မ်ား ရွိေနဆဲျဖစ္ ေၾကာင္း ေက်ာင္းဆရာမ်ား ေပါမ်ားမႈရွိရန္အတြက္ ပညာေရးတကၠသုိလ္၊ ေကာလိပ္မ်ား၏ ေယာက်္ား ေလးရမွတ္မ်ားကုိ ေလွ်ာ့ခ်ေပးသည့္အျပင္ သင္တန္းကာလအတြင္း လစာစရိတ္ ေထာက္ပံ့ထားျခင္း၊ လုပ္ငန္းခြင္ေရာက္ရွိပါက ရာထူးတုိးမ်ားလ်င္ျမန္စြာ ခ်ထားေပးျခင္းမ်ားျဖင့္ ဆဲြေဆာင္ႏုိင္ရန္ လုိအပ္ ေၾကာင္း၊ လက္ရွိအေနအထားျဖစ္ေသာ ရမွတ္မ်ားေလွ်ာ့ခ်ေပး႐ုံျဖင့္ ေက်ာင္းဆရာဦးေရ တုိးတက္မႈ ႏႈန္းသည္ လ်င္ျမန္စြာေပၚေပါက္ဦးမည္မဟုတ္ေၾကာင္း အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

“ပညာေရးမွာ ေက်ာင္းဆရာနည္းပါးတာတင္မဟုတ္ဘူး။ တျခား႐ုံးပုိင္းဆုိင္ရာေတြမွာလဲ နည္းေန တယ္။ မိန္းကေလးေတြမ်ားတယ္။ အခုေနာက္ပုိင္းေတာ့ ဆရာအင္အားမ်ားဖုိ႔အတြက္ ေယာက်္ားေလး ေတြကုိ အမွတ္ေလွ်ာ့ေပးတာေတြေတာ့ လုပ္ေပးေနတယ္။ လုပ္ငန္းခြင္မွာ ေယာက်္ားအားနဲ႔ မိန္းက ေလးအားက မတူဘူး။ အထူးသျဖင့္ စီမံခန္႔ခြဲေရးကုိ လုပ္လာၾကတဲ့အခါမွာ အရည္အေသြးတူတယ္ဆုိ ေပမယ့္ အနည္းငယ္ကြာဟမႈေတာ့ရွိတာေပါ့။ ၿမိဳ႕နယ္ပညာေရးမွဴးလုိ ျဖစ္လာၾကၿပီဆုိပါစုိ႔။ သြားရမယ္။ လာရမယ္။ ဆုံးျဖတ္ရေတာ့မယ္ဆုိရင္ မိန္းကေလးေတြလဲ ထက္ျမက္ၾကပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ျငားလည္း လက္ေတြ႕အေနအထားမွာ လုိအပ္ခ်က္ရွိေနဆဲပဲ။ ေက်ာင္းဆရာနည္းတာ အခက္အခဲေတာ့ရွိဆဲပဲ” ဟု အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ အဆင့္ျမင့္အရာရွိႀကီးတစ္ဦးက ေျပာသည္။

“ေက်ာင္းသားေတြအေပၚမွာ ပုိၿပီးစည္း႐ုံးေျပာဆုိႏုိင္တာၾကေတာ့ ဆရာမေတြထက္ ဆရာေတြက ပုိ အားေကာင္းတယ္လုိ႔ ထင္တယ္။ ဆရာမေတြက မိခင္စိတ္ဓာတ္အခံနဲ႔ဆုိေတာ့ စိတ္ထားႏူးညံ့တဲ့အ သြင္ေဆာင္တယ္။ သြားၾကေဟ့။ လုပ္ၾကေဟ့လုိ႔ သြက္သြက္လက္လက္လုပ္ရမယ့္ အေျခအေနေတြ မွာေတာ့ ဆရာေတြက ပုိသင့္ေတာ္တယ္လုိ႔ထင္တယ္။ ဥပမာ-ေက်ာင္းေတြမွာ ႏုိင္ငံေတာ္အလံတင္ၿပီး အေလးျပဳလုိ႔ အမိန္႔ေပးတဲ့အသံက ဆရာမအသံထက္ ဆရာတစ္ေယာက္ရဲ႕အသံက ပုိၿပီးမာန္ပါ တယ္။ ပုိၿပီးစိတ္ဓာတ္တက္ႂကြတာေပါ့။ အဲဒီလုိပုံစံေတြနဲ႔ဆင္တဲ့ ကိစၥေတြက ဆရာေတြပဲတတ္ႏုိင္ၾက တယ္။ ဒါေၾကာင့္ဆရာတုိ႔အေျခခံက႑မွာ ေက်ာင္းေပါင္းေလးေသာင္းေက်ာ္ရွိတယ္။ တစ္ေက်ာင္းမွာ် ဆရာတစ္ဦးစီေလာက္ေတာ့ လုိတယ္လုိ႔ေတာ့ ဆရာ့အေနနဲ႔ ယူဆတယ္” ဟု ယင္းကသုံးသပ္ေျပာ ၾကားသည္။

ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ ပညာေရးေကာလိပ္ ၂၁ ခုရွိသည္။ အဆုိပါေကာလိပ္မ်ားမွ ႏွစ္စဥ္တကၠသုိလ္ဝင္တန္း ေအာင္ျမင္ေသာေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားကုိ ေခၚယူေလ့ရွိသည္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ယင္းေကာလိပ္ ၂၁ ခုတည္းတြင္ အခ်ဳိ႕ေကာလိပ္မ်ားသုိ႔ ေယာက်္ားေလးေလွ်ာက္ထားျခင္းမ်ား လုံးဝမရွိခဲ့ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ ဝင္ခြင့္သတ္မွတ္ခ်က္မ်ားကုိ ေယာက်္ားေလးမ်ားအတြက္ ေလွ်ာ့ခ်ေပးထားရျခင္းျဖစ္ ေၾကာင္း ပညာေရးစီမံကိန္းႏွင့္ ေလ့က်င့္ေရးဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။

“အခ်ဳပ္ကေတာ့ အိမ္ေထာင္ဦးစီးေတြအတြက္ စားေလာက္တဲ့လစာမဟုတ္လုိ႔ ေက်ာင္းဆရာအလုပ္ ကုိ အာ႐ုံစုိက္မႈနည္းပါးၾကတယ္။ စားေလာက္ေသာက္ေလာက္တဲ့ လုပ္ငန္းကုိပဲ ဦးစုိက္သြားၾကတာ ေၾကာင့္ပါ။ မိန္းကေလးေတြကေတာ့ အိမ္ေထာင္ဦးစီးမဟုတ္သေလာက္ျဖစ္လုိ႔ ဆရာမအလုပ္ကုိလုပ္ ႏုိင္ၾကတယ္။ ဝင္ေငြေကာင္းေကာင္းေပးထားႏုိင္ရင္ အဲဒီအလုပ္ကုိေယာက်္ားေတြမ်ားလာမွာေပါ့။ ေက်ာင္းမွာလက္ေတြ႕အားျဖင့္ ေက်ာင္းလုပ္ငန္းေတြ၊ က်ားက်ားလ်ားလ်ားလုပ္ရမယ့္ လုပ္ငန္းေတြရွိ တယ္။ အဲဒီလုိအလုပ္ေတြက်ေတာ့ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာေတြက အမ်ဳိးသမီးေတြထက္ ပိုလုပ္ႏုိင္ ၾကတယ္။ အဲဒီဘက္မွာေတာ့ ဟာသြားတာေပါ့။ သင္ၾကားေရးမွာ ေယာက်္ားဆရာ၊ မိန္းမဆရာရယ္လုိ႔ ေတာ့ ခဲြျခားလုိ႔မရဘူး။ သင္ျပမႈကေတာ့ မ်ားေသာအားျဖင့္ တန္းတူသင္ႏုိင္ၾကပါတယ္” ဟု ျမန္မာႏုိင္ ငံဝိဇၨာသိပၸံပညာရွင္မ်ား ဥကၠ႒ဆရာႀကီးဦးသန္းဦးက ေျပာၾကားသည္။

ဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံအခ်ဳိ႕တြင္ အေျခခံပညာေရးက႑၌ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာမ်ားရရွိေစရန္အတြက္ လစာေကာင္းမ်ားေပးအပ္ၿပီး စုေဆာင္းေလ့ရွိေၾကာင္း၊ ျမန္မာႏုိင္ငံတြင္ အေျခခံပညာေရးက႑၏ မူလတန္းအဆင့္၌ မူလတန္းျပဆရာမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားမွာ အနည္းဆုံးျဖစ္ေၾကာင္း၊ ယင္းအတြက္ မူလတန္းျပဆရာမ်ား၏ လစာႏႈန္းထားမ်ားကုိလည္း တုိးျမႇင့္ေပးႏုိင္ရန္ လုိအပ္ေၾကာင္း ဆရာႀကီးဦး သန္းဦးက ေထာက္ျပေျပာဆုိသည္။

“အမွန္တိုင္းေျပာရရင္ ဆရာလုပ္ငန္းမွာ ဝင္ေငြတုိးတက္ေကာင္းမြန္လာရင္ ဆရာလုပ္ငန္းကုိ စုံမက္ မယ္၊ ႏွစ္သက္မယ္။ ဆရာလုပ္ငန္းကုိ ႏွစ္ႏွစ္ၿခိဳက္ၿခိဳက္၊ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပုိက္ပုိက္လုပ္ႏုိင္လာမယ္။ ေယာ က်္ားဆရာလဲ ပုိရလာမယ္။ ဆရာေလာကမွာ အထူးသျဖင့္ မူလတန္းမွာ မူလတန္းျပလစာက အနည္း ဆုံးျဖစ္တယ္။ အဲဒီမွာ ေယာက်္ားဆရာလဲ လစာနည္းသြားတာေပါ့။ လစာကုိတုိးေပးႏုိင္ဖုိ႔ေတာ့လုိ တယ္။ လစာကုိ တုိးမေပးႏုိင္ရင္ ထပ္ေဆာင္းေပးတာမ်ဳိးေတြကုိ ႀကိဳးစားၾကရမွာပါ။ ႏုိင္ငံႀကီးေတြကုိ သတိထားၾကည့္မိေတာ့ ဥေရာပလုိဖြံ႕ၿဖိဳးၿပီးႏုိင္ငံေတြမွာ ဆရာလစာေတာ္ေတာ္ ေကာင္းေကာင္းေပးၿပီး ဆရာေလာကမွာ ေကာင္းတဲ့သူေတြရေအာင္ ႀကိဳးစားေဆာင္ရြက္ေနၾကတာကုိေတြ႕ရတယ္။ လစာ ေကာင္းေကာင္းေပးႏုိင္လုုိ႔ ေယာက်္ားေက်ာင္းဆရာေတြမ်ားလာရင္ ေတာ္ေတာ္အားရွိလာမယ္” ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာသည္။

ေက်ာင္းဆရာရွားပါးမႈသည္ အေျခခံပညာေရးက႑တြင္သာမက အဆင့္ျမင့္ပညာက႑ရွိ တကၠသုိလ္ ေကာလိပ္မ်ားတြင္ပါ ရွားပါးေနသည္ကုိ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနအဆင့္ျမင့္ပညာဦးစီးဌာန စာရင္းမ်ားအရ သိရသည္။

ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနေအာက္ရွိ တကၠသုိလ္ေကာလိပ္မ်ားတြင္ ပါေမာကၡအဆင့္မွ နည္းျပသ႐ုပ္ျပ အဆင့္အထိ အမ်ဳိးသားအေရအတြက္မွာ ၁၉၀၀ အထိသာရွိေနၿပီး အမ်ဳိးသမီးအေရအတြက္မွာ ၉၀၀၀ ခန္႔အထိရွိေနေၾကာင္း သိရသည္။

ပညာေရးက႑တြင္ ျဖစ္ေပၚေနေသာ ေက်ာင္းဆရာနည္းပါးမႈကုိ ေျဖရွင္းႏုိင္ရန္အတြက္ အသိပညာ ေပးျခင္းဆုိင္ရာနည္းလမ္းမ်ားကုိလည္း အသုံးျပဳသင့္သည့္အျပင္ တကၠသုိလ္ဝင္တန္းေျဖဆုိၿပီးေသာ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားအတြက္ တကၠသုိလ္ေလ့လာေရး အစီအစဥ္မ်ားတြင္ ဆရာ၊ ဆရာမမ်ား ကုိ ေမြးထုတ္ေပးေနေသာ ပညာေရးတကၠသုိလ္ေကာလိပ္မ်ားသုိ႔ေခၚယူၿပီး ဆရာ၊ ဆရာမလုပ္ကုိင္ရ ျခင္း၏ အက်ဳိးေက်းဇူးမ်ားကုိ ရွင္းလင္းေျပာဆုိျခင္းမ်ားျဖင့္ ဆဲြေဆာင္သင့္ေၾကာင္း အဆင့္ျမင့္ပညာ ဦးစီးဌာနမွ အရာရွိတစ္ဦးက အႀကံျပဳသည္။

“တခ်ဳိ႕ႏုိင္ငံေတြမွာ အထက္တန္းေအာင္ရင္ တကၠသုိလ္တက္မယ့္ ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူေတြ အတြက္ တကၠသိုလ္ေလ့လာေရးအစီအစဥ္ေတြကုိ လုပ္ေပးတာေတြရွိတယ္။ ဆရာတုိ႔ဆီမွာေတာ့ မရွိ ေသးဘူးေပါ့။ မရွိေသးေပမယ့္ ရွိလာေအာင္လုပ္ရမယ္။ အဲဒီလုိအစီအစဥ္ေတြမွာ ဆရာလုပ္ခ်င္စိတ္ရွိ လာေအာင္ ဆဲြေဆာင္စည္း႐ုံးတာမ်ဳိးေတြလုပ္သင့္တယ္။ လစာတုိးေပးတာေၾကာင့္ လုပ္တာထက္ တကယ္လုပ္ခ်င္လုိ႔ ဆရာဝင္လုပ္တာက ပုိေကာင္းတဲ့သင္ၾကားမႈမ်ဳိး ရမွာလုိ႔ေတာ့ ဆရာကျမင္တယ္။ ၿပီးေတာ့ပညာေပးအစီအစဥ္ေတြကုိ လက္ရွိသင္ၾကားေနတဲ့ ဆရာ၊ ဆရာမေတြကတစ္ဆင့္ ႐ုိက္သြင္း ေပးတာမ်ဳိးေတြ၊ ဝါသနာပါလာေအာင္ ေျပာျပေပးတာမ်ဳိးေတြကုိ လုပ္ေစခ်င္တယ္။ နည္းလမ္းတစ္ခု တည္းလုပ္တာထက္ နည္းလမ္းအသြယ္သြယ္နဲ႔လုပ္တဲ့အလုပ္က ပုိေအာင္ျမင္ႏုိင္မယ္လုိ႔ထင္တယ္။ အမွတ္ေလွ်ာ့ေပးတယ္ဆုိေပမယ့္ နဂုိကတည္းက ဝါသနာမပါတဲ့သူကလုပ္ခ်င္မွ လုပ္မွာေလ” ဟု ယင္းအရာရွိက ေထာက္ျပေျပာဆုိသည္။

“အေျခခံပညာေရးမွာ ဆရာေတြကုိခ်ဳပ္ကိုင္ထားတာမ်ဳိးေတြ မရွိဘူး။ မလုပ္ခ်င္ရင္ထြက္လုိ႔ရတဲ့ အေန အထားမ်ဳိးေတြ ရွိတယ္။ ဒါေၾကာင့္ရွိၿပီးသား အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာေတြကိုလဲ ေလ်ာ့မသြားေအာင္ ထိန္းထားဖုိ႔လဲ လုိတယ္။ ၿပီးေတာ့ စတင္တာဝန္ထမ္းေဆာင္မယ့္ အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာေတြကုိ ထုိက္ထုိက္တန္တန္ လစာခ်ီးျမႇင့္ၿပီး ဘယ္ႏွႏွစ္တာဝန္ထမ္းေဆာင္ေပးရမယ္ဆုိတဲ့ ကတိခံဝန္ခ်က္မ်ဳိး ေတြလဲ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆုိရင္ ေက်ာင္းဆရာစလုပ္တဲ့အခ်ိန္မွာပဲ နယ္ဘက္မွာ တာဝန္ထမ္း ေဆာင္ခုိင္းလိုက္တာ အခက္အခဲေတြေတြ႕ၿပီး စိတ္ပ်က္သြားတာမ်ဳိးေတြေၾကာင့္ ႏွစ္အနည္းငယ္နဲ႔ ထြက္သြားၿပီးအျပင္မွာပဲ က်ဴရွင္သင္ၾကတယ္။ ဒါမ်ဳိးေတြမျဖစ္ေအာင္လဲ လုပ္ႏုိင္ဖုိ႔လုိပါတယ္” ဟု ယင္းကဆက္လက္ေျပာၾကားသည္။

ႏုိင္ငံေတာ္က ယခုႏွစ္မွစတင္ၿပီး ႏုိင္ငံ့ဝန္ထမ္းလစာမ်ားကုိ တုိးျမႇင့္ေပးထားသည့္ အေျခအေနမ်ား အျပင္ ပညာေရးတကၠသုိလ္မ်ား၏ ဝင္ခြင့္ရမွတ္မ်ားကုိလည္း ေယာက်္ားေလးမ်ားအတြက္ ေလွ်ာ့ခ် ေပးထားသည့္အတြက္ ေက်ာင္းဆရာမ်ားအျဖစ္ ဝင္ေရာက္ေလွ်ာက္ထားမႈမ်ား တုိးတက္လာႏိုင္ ေၾကာင္း သိရသည္။

ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားျဖတ္သန္းရေသာ ပညာေရးခရီးတြင္ ဆရာမမ်ားကသာအဓိကတာဝန္ယူ ေနရသည္။ တာဝန္ယူရသည့္ အထုိက္အေလ်ာက္ ဆရာမမ်ားကလည္း မိဘသဖြယ္ထိန္းေက်ာင္းေပး ၾကသည္။

ယင္းကဲ့သုိ႔ထိန္းေက်ာင္းေပးရာတြင္ ဆရာမ်ားေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ားလည္း အပါအဝင္ျဖစ္သည္။ ဆရာမ်ားေဆာင္ရြက္ရမည့္ကိစၥမ်ားကုိ တာဝန္ယူရင္းဆရာမမ်ား အခက္အခဲအခ်ဳိ႕ရွိမည္ကေတာ့ အမွန္ပင္ျဖစ္သည္။

သုိ႔အတြက္ေၾကာင့္ ပညာေရးက႑တြင္ အမ်ဳိးသာေက်ာင္းဆရာမ်ား ယခုထက္ပုိမုိေပၚေပါက္လာရန္ လုိအပ္ပါသည္။ ဆရာမမ်ား၏ စိတ္ကူးစိတ္သန္းမ်ားျဖင့္ ပညာသင္ၾကားရသလုိ ဆရာမ်ား၏ စိတ္ကူး စိတ္သန္းမ်ားႏွင့္လည္း ေက်ာင္းသား၊ ေက်ာင္းသူမ်ားပညာသင္ၾကားႏုိင္ရန္ လုိအပ္မည္ဟုထင္မိပါ သည္။

ယင္းအတြက္ ပညာေရးဝန္ႀကီးဌာနက အမ်ဳိးသားေက်ာင္းဆရာမ်ား ယခုထက္ပုိမုိရရွိေစရန္ ႀကိဳးပမ္း သင့္ပါေၾကာင္း အႀကံျပဳေရးသားတင္ျပအပ္ပါသည္။

Democracy Today Daily
ေမလ (၃) ရက္၊ ၂၀၁၅ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...