စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္
“ႏႈတ္တစ္ရာ စာတစ္လုံး” ႏႈိင္းယွဥ္ အသုံးအႏႈန္း ရွိသည္။ စာေပ အေရးအသား၏ ထိေရာက္မႈ။
တစ္ေန႔ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ အသိတစ္ဦး ေရာက္လာ သည္။ မေတြ႕တာၾကာ၍ အလႅာပ သလႅာပေျပာၾက ရင္းျမန္မာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာ အသင္းက ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကား ေပးေနသည့္ စာေရးနည္း အတတ္ပညာသင္ တန္းတက္ေရာက္ေနေၾကာင္း သိလုိက္ရသည္။
တစ္ေန႔ ေရးေဖာ္ေရးဖက္ အသိတစ္ဦး ေရာက္လာ သည္။ မေတြ႕တာၾကာ၍ အလႅာပ သလႅာပေျပာၾက ရင္းျမန္မာႏုိင္ငံ စာေရးဆရာ အသင္းက ဖြင့္လွစ္ သင္ၾကား ေပးေနသည့္ စာေရးနည္း အတတ္ပညာသင္ တန္းတက္ေရာက္ေနေၾကာင္း သိလုိက္ရသည္။
ဝမ္းသာအားရႏွင့္အား ကစားေျပာျဖစ္သည္။ ေနရာတ ကာ ဆရာလုိအပ္သည္။
မိမိကား ကံမေကာင္းခဲ့။ ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသား ဘဝမွာ ကတည္းက စာေရးစာဖတ္ ဝါသနာပါခဲ့သည္။ အစ္ကုိ ေက်ာင္းဆရာစားပဲြေပၚမွ “ပညာတန္ေဆာင္” မဂၢဇင္း မၾကာမၾကာယူဖတ္ရင္း ဆရာႀကီးဦး သုိက္ထြန္းေရးသည့္ “ဘိန္းစားေပးေသာ ပညာ” ဝတၳဳတုိ႔ကုိ စဲြစဲြလမ္းလမ္းျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ပုံစံတူကူးခ် အေရးေလ့က်င့္ခဲ့ဖူးသည္။
၁၀ တန္းေရာက္ေတာ့ စာေရးလုိသည့္မိမိအတြက္ နည္းေပးလမ္းျပ လမ္းျပၾကယ္ ေဆာင္းပါးတုိတစ္ပုဒ္ကုိ ျပ႒ာန္း စကားေျပစာအုပ္တြင္ ဖတ္မွတ္ခဲ့ရသည္။ ေရငတ္ခ်ိန္ ေရတြင္းထဲျပဳတ္က်သြားသလုိ အငမ္းမရ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးတက္တုိးေရးသည္ဟု ဝိုးတဝါးမွတ္မိေနဆဲ။ “စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္” ဟူသည့္ေဆာင္းပါးတုိေလး အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ စာမ်ားမ်ားေရးပါ ဟူ၏။ စာေရးဆရာအတြက္ သင္တန္း ေက်ာင္း မရွိပါဟု ဆုိထားေပရာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၊ ေတာႀကိဳ ေတာင္ၾကားမွ မိမိဘဝႏွင့္အံကုိက္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ နည္းေပးလမ္းျပလမ္းညႊန္စကားအ တုိင္း စာမ်ားမ်ားဖတ္ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့သည္။
၁၀ တန္းေအာင္ေတာ့ တကၠသုိလ္မတက္ေရာက္ႏုိင္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈက မိမိအားေတာေက်ာင္းဆရာ ဘဝႏွင့္ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကား ဇနပုဒ္အရပ္သုိ႔ ပုိ႔ခဲ့သည္။ သေဘၤာတစ္တန္၊ ေလွႏွစ္တန္ႏွင့္ လမ္းခရီး၊ “ခက္သာရြာ” မွာ တစ္ညအိပ္ၿပီးမွ ေရာက္သည့္ခရီး။ ကုလားတန္ျမစ္ကမ္းနံေဘးက ရဲဖ်ားရြာေလး။ တစ္လမွတစ္ႀကိမ္ လစာထုတ္ ဖုိ႔ၿမိဳ႕ျပန္ရသည္။ သြားစရာ လာစရာဆုိ၍ အိမ္ႏွင့္ေက်ာင္းမွအပ အျခား မရွိ။ ေသေလာက္ေအာင္ ပ်င္းဖုိ႔ေကာင္း သည့္ေနရာ။
ဤသုိ႔ျဖင့္ စာအုပ္မ်ားသည္ မိမိ၏ဘဝအေဖာ္မြန္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ တစ္လတစ္ႀကိမ္ျပန္လာတုိင္း ၿမိဳ႕မွ ဖတ္စရာ စာအုပ္ ေက်ာပုိးအိတ္ႏွင့္အျပည့္ သယ္ယူသြားသည္။ လဝက္ေလာက္ဆုိ ပါသမွ်စာအုပ္ ကုန္သြားပါၿပီ။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ျပန္ဖတ္ႏွင့္ တခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ား သုံးႀကိမ္မကဖတ္ျဖစ္သည္။
စဲြစဲြလန္းလန္းႏွင့္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ ဘာသာျပန္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ မ်ား။ ဥပမာ-ေခ်ေဂြဗားရား၊ ကပ္စထ႐ုိ၊ ပက္ထရစ္လူမြန္ဘား၊ တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ လြမ္းေတးမဆုံး ေစႏွင့္ ေစာသခင္၊ တစ္ျပည္သူမေရႊထား စသည့္စာအုပ္မ်ား။ မွတ္မွတ္ရရ “လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာသခင္” စာအုပ္ဖတ္ၿပီး တစ္လ ေလာက္ထိ တေျမ့ေျမ့ခံစားေနခဲ့ရဖူးသည့္ ဆရာႀကီး၏စာေပအေရး အသား ေကာင္းမြန္ဆဲြေဆာင္အားပင္။ ဆရာႀကီးသိန္းေဖျမင့္၏ “အေရွ႕ကေနဝန္း ထြက္သည့္ပမာ”၊ သခင္တင္ျမ၏ “ဘုံဘဝမွာျဖင့္”။ စဲြစဲြၿမဲၿမဲဖတ္ျဖစ္ ခဲ့ေသာ မွတ္မိသမွ် စာအုပ္မ်ား။
ဆရာႀကီးမ်ား၏ အေရးအသားမ်ားမွာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာစီ ထူးျခားမႈရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ လင္းယုန္ ေမာင္ေမာင္ ၏ အတၳဳပတၱိအေရးအသားတြင္ ထူးျခားမႈမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေခါင္းခန္းေလးမ်ားႏွင့္ ေရးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေပးလုိက္၊ အေၾကာင္းအရာကို ေရးလုိက္ႏွင့္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ တစ္အုပ္လုံးကုိ အခန္းဆက္ေရး သား သြားျခင္းပင္။ သတင္းစာဆရာႀကီးပီပီ သတင္းေရးသားနည္း ပညာႏွင့္ လက္စြမ္းျပသြားျခင္း။ မိမိအတြက္ စာေရးသားနည္းပညာကုိ ေပးခဲ့ၾကေသာ ဆရာႀကီးမ်ား ပင္တည္း။
ဘဝမွာ မေမ့ႏုိင္စရာ စာေရးဆရာႀကီးႏွစ္ဦးႏွင့္လည္း နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ဆုံေတြ႕ခြင့္ႀကံဳခဲ့သည္။ ရခုိင္ဘက္သုိ႔ စာေပခရီးထြက္လာခဲ့ၾကေသာ စာေရးဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ႏွင့္ ေမာင္သိန္းဆုိင္။ စစ္ေတြ၊ ေမာင္ေတာ၊ မင္းျပား ၿပီးလွ်င္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕သုိ႔ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာၾကသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ပါ တီယူနစ္႐ုံးမွာ စာေပေဟာေျပာပဲြ က်င္းပသည္။ ရယ္စရာအရႊန္းအေဖာက္မ်ားႏွင့္ စာေပခရီးအေတြ႕အ ႀကံဳမ်ားအေၾကာင္းစုံ ေဟာေျပာသြားၾကသည္။ ဆရာႀကီးနတ္ႏြယ္၏ “ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ား” စာေပ ခရီးအေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္မွာ ဗဟုသုတစုံသည္။ မိမိ အတြက္ ရင္ထဲစဲြက်န္ခဲ့သည္။ မိမိဘဝ၏ စာေပလမ္းခရီးတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစခဲ့သည္။ စာေရးသားနည္း တစ္မ်ဳိးကုိ ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္ က နည္းေပးလမ္းျပျပဳေပးခဲ့သည္။ “ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာျဖစ္လာတာ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ အစ္မကုိ ရည္းစားစာေရးရင္းနဲ႔ျဖစ္လာခဲ့တာ” ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္၏ ပဲြက်သြားေစသည့္ စကားမွာ မိမိအတြက္ ကား စာေရးနည္းတစ္မ်ဳိးတုိးလာခဲ့ရသည္။
ဆရာႀကီးတက္တုိး၏ “မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားေရး” ဆုိရာတြင္ ဦးေႏွာက္အသိႏွင့္ ေရးသားေစခဲ့ျခင္းဟု သိထားခဲ့ သည္။ ႏွလုံးသားႏွင့္ စာေရးနည္းကုိ ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္ေက်းဇူးေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။ ႏွလုံး သားႏွင့္ေရးသည့္စာမ်ား ျမန္မာ့စာေပသမုိင္းမွာ ယေန႔ထိတုိင္လြမ္းေမာဖြယ္မွတ္တမ္း တင္လ်က္ရွိေနဆဲ။ ဖတ္ရသူမ်ား၏ ႏွလုံးသားမွာ တေျမ့ေျမ့ႏွင့္ လြမ္းေငြ႕ေလးေတြ ေဝေနရဆဲ။ လႈိင္ ထိပ္ေခါင္တင္၏ “စိန္ျခဴးၾကာ ေညာင္” အစခ်ီေဘာလယ္ႏွင့္ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္၏စစ္ေျမ အရပ္မွ ဓာတုကလ်ာဆီ ပုိ႔ဆက္သည့္ လြမ္းမေျပ ေက်းေစရတုမ်ား။ ႏွလုံးသားႏွင့္ ေရးသားသည့္စာ မ်ား၏ စြမ္းရည္ကုိ ဤရတုစာမ်ားတြင္ အထင္အရွား ေတြ႕ရပါသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္၏ ေက်းေစရတု လြမ္းစာေခြမ်ားေၾကာင့္ ရာဇဓာတုကလ်ာ “နတ္သွ်င္ေရးေၾကာင့္ တေရးေမွာင့္ခဲ့” ရရွာသည္။ အိမ္ေထာင္ေရး ကံမေကာင္းရွာေသာ မင္းသမီးခမ်ာ တရားရိပ္ခုိ၊ သီလရွင္ ဘဝႏွင့္ သာသနာ့ ေဘာင္ဝင္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားခဲ့ၿပီးမွ နတ္သွ်င္ေနာင္ေၾကာင့္ ပ်က္ခဲ့ရသည္။ နတ္ သွ်င္ေနာင္အလုိက် လုိက္ေလ်ာ ခဲ့ရသည့္ ႏွလုံးသားစာမ်ား၏ အားသာခ်က္။
မိမိတုိ႔႐ုံးသုိ႔ အရာရွိတစ္ဦးေျပာင္းလာသည္။ စကားစပ္မိရင္း “ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာ့ဆီက စာေရး နည္းသင္ရ ဦးမယ္” ဆုိလာသည္။ မိမိ၏ဆရာမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ရသည္။ ဆရာႀကီးဦးတက္ တုိး၊ ဆရာႀကီးေမာင္ သိန္းဆုိင္တုိ႔၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ “စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္ စာမ်ားမ်ားဖတ္၊ စာမ်ား မ်ားေရး၊ ဖတ္မွတ္သမွ် ဦးေႏွာက္ အသိအျပင္ ႏွလုံးသားခံစားခ်က္ပါ ေပါင္းစပ္ေရး” စကားကုိ လက္ ဆင့္ကမ္းမွ်ေဝလုိက္ရပါသည္။ ။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေအာက္တုိဘာ (၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
မိမိကား ကံမေကာင္းခဲ့။ ငယ္စဥ္ေက်ာင္းသား ဘဝမွာ ကတည္းက စာေရးစာဖတ္ ဝါသနာပါခဲ့သည္။ အစ္ကုိ ေက်ာင္းဆရာစားပဲြေပၚမွ “ပညာတန္ေဆာင္” မဂၢဇင္း မၾကာမၾကာယူဖတ္ရင္း ဆရာႀကီးဦး သုိက္ထြန္းေရးသည့္ “ဘိန္းစားေပးေသာ ပညာ” ဝတၳဳတုိ႔ကုိ စဲြစဲြလမ္းလမ္းျဖစ္ခဲ့ဖူးသည္။ ပုံစံတူကူးခ် အေရးေလ့က်င့္ခဲ့ဖူးသည္။
၁၀ တန္းေရာက္ေတာ့ စာေရးလုိသည့္မိမိအတြက္ နည္းေပးလမ္းျပ လမ္းျပၾကယ္ ေဆာင္းပါးတုိတစ္ပုဒ္ကုိ ျပ႒ာန္း စကားေျပစာအုပ္တြင္ ဖတ္မွတ္ခဲ့ရသည္။ ေရငတ္ခ်ိန္ ေရတြင္းထဲျပဳတ္က်သြားသလုိ အငမ္းမရ ျဖစ္ခဲ့ရသည္။ ဆရာႀကီးတက္တုိးေရးသည္ဟု ဝိုးတဝါးမွတ္မိေနဆဲ။ “စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္” ဟူသည့္ေဆာင္းပါးတုိေလး အႏွစ္ခ်ဳပ္မွာ စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္ စာမ်ားမ်ားဖတ္ပါ။ စာမ်ားမ်ားေရးပါ ဟူ၏။ စာေရးဆရာအတြက္ သင္တန္း ေက်ာင္း မရွိပါဟု ဆုိထားေပရာ နယ္စြန္နယ္ဖ်ား၊ ေတာႀကိဳ ေတာင္ၾကားမွ မိမိဘဝႏွင့္အံကုိက္ျဖစ္ေနခဲ့သည္။ ဆရာႀကီး၏ နည္းေပးလမ္းျပလမ္းညႊန္စကားအ တုိင္း စာမ်ားမ်ားဖတ္ျဖစ္ဖုိ႔ အေၾကာင္းဖန္လာခဲ့သည္။
၁၀ တန္းေအာင္ေတာ့ တကၠသုိလ္မတက္ေရာက္ႏုိင္။ ဆင္းရဲႏြမ္းပါးမႈက မိမိအားေတာေက်ာင္းဆရာ ဘဝႏွင့္ ေတာႀကိဳေတာင္ၾကား ဇနပုဒ္အရပ္သုိ႔ ပုိ႔ခဲ့သည္။ သေဘၤာတစ္တန္၊ ေလွႏွစ္တန္ႏွင့္ လမ္းခရီး၊ “ခက္သာရြာ” မွာ တစ္ညအိပ္ၿပီးမွ ေရာက္သည့္ခရီး။ ကုလားတန္ျမစ္ကမ္းနံေဘးက ရဲဖ်ားရြာေလး။ တစ္လမွတစ္ႀကိမ္ လစာထုတ္ ဖုိ႔ၿမိဳ႕ျပန္ရသည္။ သြားစရာ လာစရာဆုိ၍ အိမ္ႏွင့္ေက်ာင္းမွအပ အျခား မရွိ။ ေသေလာက္ေအာင္ ပ်င္းဖုိ႔ေကာင္း သည့္ေနရာ။
ဤသုိ႔ျဖင့္ စာအုပ္မ်ားသည္ မိမိ၏ဘဝအေဖာ္မြန္ျဖစ္လာခဲ့သည္။ တစ္လတစ္ႀကိမ္ျပန္လာတုိင္း ၿမိဳ႕မွ ဖတ္စရာ စာအုပ္ ေက်ာပုိးအိတ္ႏွင့္အျပည့္ သယ္ယူသြားသည္။ လဝက္ေလာက္ဆုိ ပါသမွ်စာအုပ္ ကုန္သြားပါၿပီ။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ျပန္ဖတ္ႏွင့္ တခ်ဳိ႕စာအုပ္မ်ား သုံးႀကိမ္မကဖတ္ျဖစ္သည္။
စဲြစဲြလန္းလန္းႏွင့္ ဖတ္ျဖစ္ခဲ့ေသာ စာအုပ္မ်ားမွာ လင္းယုန္ေမာင္ေမာင္ ဘာသာျပန္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ မ်ား။ ဥပမာ-ေခ်ေဂြဗားရား၊ ကပ္စထ႐ုိ၊ ပက္ထရစ္လူမြန္ဘား၊ တကၠသုိလ္ဘုန္းႏုိင္၏ လြမ္းေတးမဆုံး ေစႏွင့္ ေစာသခင္၊ တစ္ျပည္သူမေရႊထား စသည့္စာအုပ္မ်ား။ မွတ္မွတ္ရရ “လြမ္းေတးမဆုံးေစႏွင့္ ေစာသခင္” စာအုပ္ဖတ္ၿပီး တစ္လ ေလာက္ထိ တေျမ့ေျမ့ခံစားေနခဲ့ရဖူးသည့္ ဆရာႀကီး၏စာေပအေရး အသား ေကာင္းမြန္ဆဲြေဆာင္အားပင္။ ဆရာႀကီးသိန္းေဖျမင့္၏ “အေရွ႕ကေနဝန္း ထြက္သည့္ပမာ”၊ သခင္တင္ျမ၏ “ဘုံဘဝမွာျဖင့္”။ စဲြစဲြၿမဲၿမဲဖတ္ျဖစ္ ခဲ့ေသာ မွတ္မိသမွ် စာအုပ္မ်ား။
ဆရာႀကီးမ်ား၏ အေရးအသားမ်ားမွာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဘာသာစီ ထူးျခားမႈရွိသည္။ အထူးသျဖင့္ လင္းယုန္ ေမာင္ေမာင္ ၏ အတၳဳပတၱိအေရးအသားတြင္ ထူးျခားမႈမွာ စိတ္ဝင္စားဖြယ္ ေခါင္းခန္းေလးမ်ားႏွင့္ ေရးသြားျခင္းျဖစ္သည္။ ေခါင္းစဥ္တစ္ခုေပးလုိက္၊ အေၾကာင္းအရာကို ေရးလုိက္ႏွင့္ အတၳဳပတၱိစာအုပ္ တစ္အုပ္လုံးကုိ အခန္းဆက္ေရး သား သြားျခင္းပင္။ သတင္းစာဆရာႀကီးပီပီ သတင္းေရးသားနည္း ပညာႏွင့္ လက္စြမ္းျပသြားျခင္း။ မိမိအတြက္ စာေရးသားနည္းပညာကုိ ေပးခဲ့ၾကေသာ ဆရာႀကီးမ်ား ပင္တည္း။
ဘဝမွာ မေမ့ႏုိင္စရာ စာေရးဆရာႀကီးႏွစ္ဦးႏွင့္လည္း နဖူးေတြ႕ဒူးေတြ႕ ဆုံေတြ႕ခြင့္ႀကံဳခဲ့သည္။ ရခုိင္ဘက္သုိ႔ စာေပခရီးထြက္လာခဲ့ၾကေသာ စာေရးဆရာႀကီး နတ္ႏြယ္ႏွင့္ ေမာင္သိန္းဆုိင္။ စစ္ေတြ၊ ေမာင္ေတာ၊ မင္းျပား ၿပီးလွ်င္ ေျမာက္ဦးၿမိဳ႕သုိ႔ ဆုိက္ဆုိက္ၿမိဳက္ၿမိဳက္ ေရာက္လာၾကသည္။ ၿမိဳ႕နယ္ပါ တီယူနစ္႐ုံးမွာ စာေပေဟာေျပာပဲြ က်င္းပသည္။ ရယ္စရာအရႊန္းအေဖာက္မ်ားႏွင့္ စာေပခရီးအေတြ႕အ ႀကံဳမ်ားအေၾကာင္းစုံ ေဟာေျပာသြားၾကသည္။ ဆရာႀကီးနတ္ႏြယ္၏ “ျမန္မာျပည္ ေျမာက္ဖ်ား” စာေပ ခရီးအေၾကာင္း ေဟာေျပာခ်က္မွာ ဗဟုသုတစုံသည္။ မိမိ အတြက္ ရင္ထဲစဲြက်န္ခဲ့သည္။ မိမိဘဝ၏ စာေပလမ္းခရီးတြင္ အေထာက္အကူျဖစ္ေစခဲ့သည္။ စာေရးသားနည္း တစ္မ်ဳိးကုိ ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္ က နည္းေပးလမ္းျပျပဳေပးခဲ့သည္။ “ကၽြန္ေတာ္ စာေရးဆရာျဖစ္လာတာ ကၽြန္ေတာ္ခ်စ္တဲ့ အစ္မကုိ ရည္းစားစာေရးရင္းနဲ႔ျဖစ္လာခဲ့တာ” ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္၏ ပဲြက်သြားေစသည့္ စကားမွာ မိမိအတြက္ ကား စာေရးနည္းတစ္မ်ဳိးတုိးလာခဲ့ရသည္။
ဆရာႀကီးတက္တုိး၏ “မ်ားမ်ားဖတ္၊ မ်ားမ်ားေရး” ဆုိရာတြင္ ဦးေႏွာက္အသိႏွင့္ ေရးသားေစခဲ့ျခင္းဟု သိထားခဲ့ သည္။ ႏွလုံးသားႏွင့္ စာေရးနည္းကုိ ဆရာေမာင္သိန္းဆုိင္ေက်းဇူးေၾကာင့္ မေမွ်ာ္လင့္ဘဲ ရရွိ ခဲ့ပါသည္။ ႏွလုံး သားႏွင့္ေရးသည့္စာမ်ား ျမန္မာ့စာေပသမုိင္းမွာ ယေန႔ထိတုိင္လြမ္းေမာဖြယ္မွတ္တမ္း တင္လ်က္ရွိေနဆဲ။ ဖတ္ရသူမ်ား၏ ႏွလုံးသားမွာ တေျမ့ေျမ့ႏွင့္ လြမ္းေငြ႕ေလးေတြ ေဝေနရဆဲ။ လႈိင္ ထိပ္ေခါင္တင္၏ “စိန္ျခဴးၾကာ ေညာင္” အစခ်ီေဘာလယ္ႏွင့္ ေတာင္ငူဘုရင္ နတ္သွ်င္ေနာင္၏စစ္ေျမ အရပ္မွ ဓာတုကလ်ာဆီ ပုိ႔ဆက္သည့္ လြမ္းမေျပ ေက်းေစရတုမ်ား။ ႏွလုံးသားႏွင့္ ေရးသားသည့္စာ မ်ား၏ စြမ္းရည္ကုိ ဤရတုစာမ်ားတြင္ အထင္အရွား ေတြ႕ရပါသည္။
နတ္သွ်င္ေနာင္၏ ေက်းေစရတု လြမ္းစာေခြမ်ားေၾကာင့္ ရာဇဓာတုကလ်ာ “နတ္သွ်င္ေရးေၾကာင့္ တေရးေမွာင့္ခဲ့” ရရွာသည္။ အိမ္ေထာင္ေရး ကံမေကာင္းရွာေသာ မင္းသမီးခမ်ာ တရားရိပ္ခုိ၊ သီလရွင္ ဘဝႏွင့္ သာသနာ့ ေဘာင္ဝင္မည္ဟု ဆုံးျဖတ္ထားခဲ့ၿပီးမွ နတ္သွ်င္ေနာင္ေၾကာင့္ ပ်က္ခဲ့ရသည္။ နတ္ သွ်င္ေနာင္အလုိက် လုိက္ေလ်ာ ခဲ့ရသည့္ ႏွလုံးသားစာမ်ား၏ အားသာခ်က္။
မိမိတုိ႔႐ုံးသုိ႔ အရာရွိတစ္ဦးေျပာင္းလာသည္။ စကားစပ္မိရင္း “ကၽြန္ေတာ္လည္း ဆရာ့ဆီက စာေရး နည္းသင္ရ ဦးမယ္” ဆုိလာသည္။ မိမိ၏ဆရာမ်ားႏွင့္ မိတ္ဆက္ေပးလုိက္ရသည္။ ဆရာႀကီးဦးတက္ တုိး၊ ဆရာႀကီးေမာင္ သိန္းဆုိင္တုိ႔၏ လမ္းညႊန္ခ်က္ “စာေရးဆရာျဖစ္လုိေသာ္ စာမ်ားမ်ားဖတ္၊ စာမ်ား မ်ားေရး၊ ဖတ္မွတ္သမွ် ဦးေႏွာက္ အသိအျပင္ ႏွလုံးသားခံစားခ်က္ပါ ေပါင္းစပ္ေရး” စကားကုိ လက္ ဆင့္ကမ္းမွ်ေဝလုိက္ရပါသည္။ ။
ေၾကးမုံသတင္းစာ
ေအာက္တုိဘာ (၂) ရက္၊ ၂၀၁၄ ခုႏွစ္
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+