ေခတ္မီ ဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ပညာေရး စနစ္ျဖစ္ပါမွ...

ထုတ္ကုန္ ပစၥည္းမ်ား တီထြင္ ထုတ္လုပ္ႏိုင္မႈ ညႊန္း ကိန္းမ်ားကို ၾကည့္လွ်င္ အာရွေဒသတြင္း ႏိုင္ငံမ်ား၌ မိမိတို႔ႏိုင္ငံသည္ အနည္းဆုံး စာရင္းတြင္ ပါဝင္ေန ေၾကာင္း ADB ၏ ထုတ္ျပန္ခ်က္မွ သိရသည္။

ယင္းညႊန္းကိန္းကို တြက္ခ်က္ ရာတြင္ က်န္းမာေရး၊ စီးပြားေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ဒီဇိုင္း က႑ စသျဖင့္ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ ထားသည့္ ညႊန္းကိန္းျဖစ္ရာ ျမန္မာႏိုင္ငံ အေနႏွင့္ အဆင့္ ၂၂ တြင္ ရွိသည္။ ယင္းညႊန္းကိန္းျပ စစ္တမ္းကို အာဆီယံ ၉ ႏိုင္ငံ အာရွ ၂၂ ႏိုင္ငံႏွင့္ အေမရိကန္၊ ဖင္လန္ႏိုင္ငံ တို႔ကိုပါ ထည့္သြင္း တြက္ခ်က္ ထားျခင္း ျဖစ္သည္။ ယခုကဲ့သို႔ ထုတ္ျပန္ရျခင္းမွာ ႏိုင္ငံအသီးသီးရွိ ႏိုင္ငံေရးႏွင့္ စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွ မူဝါဒ ခ်မွတ္ေပးႏိုင္သည့္ Policy Maker မ်ားအတြက္ အေထာက္အကူျပဳရန္၊ ႏႈိင္းယွဥ္ သံုးသပ္မႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္ႏွင့္ ဝင္ေငြ အလယ္အလတ္ ႏိုင္ငံမ်ားအျဖစ္ တက္လွမ္းႏိုင္ရန္ အႀကံျပဳ ထုတ္ျပန္ရျခင္း ျဖစ္ေၾကာင္း ADB က ဆိုပါသည္။

တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္ စြမ္းရည္ျမင့္မားလာရန္ႏွင့္ ပတ္သက္၍ “ထုတ္ကုန္ပစၥည္း တီထြင္ဖန္တီးမႈေတြကို အားေပးရ မယ္။ အဲဒီတီထြင္မႈေတြက လက္ေတြ႔က်ၿပီး ထိေရာက္ရမယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြက ဘယ္က႑ေတြမွာ ဦးစားေပး တီထြင္မလဲ၊ စဥ္ဆက္မျပတ္ လုပ္ကိုင္ႏိုင္ေအာင္ ဘယ္လို ေထာက္ပံ့ေပးႏိုင္မလဲ ဆိုတာရယ္...။ အဓိက အဟန္႔ အတားမွာ တီထြင္ဖန္တီးမႈကို အားမေပးတဲ့ ပညာေရးစနစ္ မျဖစ္ဖို႔၊ အားမေပးတဲ့ ဝန္းက်င္ မျဖစ္ဖို႔၊ မိသားစု စီးပြားေရး အေျခအေနနဲ႔လည္း တိုက္႐ိုက္ သက္ဆိုင္ေနေၾကာင္း” ပညာရွင္မ်ားက သံုးသပ္ျပထားပါသည္။

စာေရးသူအေနႏွင့္ ပညာေရးဝန္ထမ္း ျဖစ္ခဲ့သည့္ အားေလ်ာ္စြာ ပညာေရး႐ႈေထာင့္မွ ခ်ဥ္းကပ္ ေျပာဆိုလိုပါသည္။ အဓိကေျပာလိုသည္မွာ လက္ရွိပညာေရး (ဝါ) ေရွ႕ဆက္မည့္ ပညာေရးစနစ္သည္ တီထြင္ဖန္တီးႏိုင္မႈ (Creativity) ကို အဟန္႔အတား မျဖစ္ေစေရးပင္ ျဖစ္သည္။

လက္ရွိအေျခခံပညာေရးမွာ စာေမးပဲြစနစ္။ ရမွတ္ျဖင့္ ခဲြျခားသတ္မွတ္သည့္ အဆင့္သာ ရွိေသးသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ေက်ာင္းသား/သူမ်ား၏ အဓိကရည္မွန္းခ်က္မွာ စာေမးပဲြတြင္ အမွတ္ေကာင္းေကာင္းျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေရးသာ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ စာေမးပဲြတြင္ အမွတ္အျမင့္ဆံုးျဖင့္ ေအာင္ျမင္ေရးကိုသာ အာ႐ံုစိုက္ၾကသည္မွာ ထင္ရွားလွ ပါသည္။

ထို႔ျပင္ အမွတ္မ်ားမ်ား ရေရးအတြက္ စာၿပီးစာ။ တစာစာ ျမည္ေနရပါေတာ့သည္။ အခ်ဳိ႕မိဘမ်ား၏ ေလာဘႀကီး မႈေၾကာင့္ အခ်ဳိ႕ကေလးမ်ားမွာ ထမင္းစားခ်ိန္မွအပ ကိုယ္ပိုင္လြတ္လပ္ခ်ိန္ မရွိ၊ ေဆာ့ကစားခ်ိန္ မရွိ၊။ တစ္ခ်ိန္လံုး စာႏွင့္သာ လံုးေနၾကရ၏။ အမွတ္မ်ားမ်ားရရန္ ေန႔ဂိုက္၊ ညဂိုက္မ်ား ရွိသည္။ ဆရာတစ္ဦးက ေရွ႕ပိုင္းကသင္လွ်င္ ေနာက္တစ္ဦးက ေနာက္ဆံုးခန္းမွ သင္ပါသည္။ ကေလး၏ ဦးေႏွာက္ထဲသို႔ မခ်ိမဆန္႔ ႐ိုက္ေနၾကပါသည္။ ရမွတ္ မ်ားမွ လိုင္းေကာင္း ဝင္ႏိုင္မည္ ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ပင္။

စင္စစ္ ကေလးမ်ားသည္ မိဘမ်ားကို မလြန္ဆန္ႏိုင္၍ အာဂံုေဆာင္ အလြတ္က်က္ေနရပါသည္။ အမ်ားစုမွာ အဓိပၸာယ္ေကာင္းစြာ မသိဘဲ စာရေနၾကပါသည္။ စာေမးပဲြကလည္း အာဂံုေဆာင္၍ တစ္လံုးမလဲြ ခ်ေရးႏိုင္လွ်င္ အမွတ္ရႏိုင္ပါသည္။ သို႔ျဖစ္၍ စာမွတစ္ပါး အျခားေသာ တီထြင္ဖန္တီးလိုစိတ္မ်ား၊ ခ်င့္ခ်ိန္ေတြးဆခ်က္မ်ား၊ အေတြး အျမင္ေကာင္းမ်ား ေခါင္းပါးသြားျခင္းပင္ ျဖစ္ပါသည္။

လက္ရွိကေလးမ်ား သင္ယူေနရသည့္ ဘာသာတဲြ ရွစ္မ်ဳိးရွိပါသည္။ အတြဲ ၁- ဝိပံၸတဲြ။ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာ၊ ဓာတု၊ ႐ူပ၊ ေဘာဂဘာသာရပ္၊ အတဲြ ၂- ဝိဇၨာတဲြ။ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာ၊ ပထဝီ၊ သမိုင္း၊ ေဘာဂ ဘာသာ ရပ္၊ အတဲြ- ၇ သိပံၸတဲြ။ ျမန္မာစာ၊ အဂၤလိပ္စာ၊ သခ်ၤာ၊ ဓာတု၊ ႐ူပ၊ ဇီဝဘာသာရပ္။ အတဲြ ၇ ေက်ာင္းသားအမ်ားစု ယူသည္။ ဒုတိယအမ်ားဆံုးမွာ အတဲြ ၁၊ တတိယမွာ အတဲြ ၂။ က်န္သည့္ စိတ္ႀကိဳက္ျမန္မာစာ အတဲြမွာ ယူသူမရွိ သေလာက္ ျဖစ္ပါသည္။ ယင္းဘာသာတဲြကို ယူျပန္လွ်င္လည္း လက္ေတြ႔နယ္ပယ္တြင္ အလုပ္အကိုင္ အခြင့္ အလမ္း အလြန္နည္းလွပါသည္။

ယခုသင္ယူေနသည့္ ဘာသာတဲြမ်ားတြင္လည္း ေက်ာင္းသားႏွင့္ သဟဇာတ မျဖစ္သည္မ်ားကိုလည္း ေတြ႔ေနရ၏။ အတဲြ ၇ ဇီဝတဲြယူသူ အမ်ားစုမွာ သူမ်ားေယာင္၍ လိုက္ေယာင္ျခင္းသာ မ်ားသည္။ လက္ေတြ႔တြင္ ဇီဝတဲြယူတိုင္း ဆရာဝန္မျဖစ္ပါ။ အခ်ဳိ႕မွာ ဇီဝတဲြယူ၍ စာေမးပဲြ က်႐ံႈးေနသူ အမ်ားအျပား ရွိ၏။ ဇီဝတဲြယူ၍ ပထဝီ၊ သမိုင္း၊ ျမန္မာစာေမဂ်ာ ယူေနရသူ အမ်ားအျပားရွိ၏။ မိမိတို႔၏ ဝါသနာ၊ ဉာဏ္ရည္ဉာဏ္ေသြး ႀကိဳးစားႏိုင္မႈ စသည္တို႔ကို တြက္ခ်က္ျခင္းမရွိဘဲ ဂုဏ္တုဂုဏ္ၿပိဳင္ျပဳကာ ဟန္ေရးျပေနၾကျခင္းသာ မ်ားပါသည္။ မိမိတို႔ႏွင့္ လိုက္ဖက္သည့္ ဘာသာတဲြကို မေရြးခ်ယ္ႏိုင္ျခင္း၊ ဘာသာတဲြမ်ားတြင္လည္း အားနည္းခ်က္မ်ား ရွိေနေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။

သို႔ျဖစ္၍ ယခုအခါ “အေျခခံပညာအထက္တန္းဆင့္ ဘာသာတဲြ စနစ္မ်ားကို ႏိုင္ငံတကာ စံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ျပန္လည္ျပဳစု ျပင္ဆင္သြားမည္ ျဖစ္ေၾကာင္း” အမွတ္ (၁) အေျခခံပညာဦးစီးဌာနမွ သိရသည္။ သို႔ေသာ္ ယင္း လုပ္ငန္းသည္ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္တြင္ အသံုးတည့္ေအာင္ ျပန္လည္ျပဳစုျခင္းမ်ားကို ေရရွည္စီမံကိန္းမ်ားအျဖစ္ သတ္မွတ္ၿပီး လုပ္ေဆာင္ရမည္ ျဖစ္ေၾကာင္းလည္း သိရ၏။

စာေရးသူအေနႏွင့္ အႀကံျပဳလိုသည္မွာ ေရရွည္လုပ္ငန္း ျဖစ္ေသာ္လည္း ႏွစ္မ်ားစြာ အခ်ိန္ယူ၍ လုပ္ေဆာင္ရန္ မသင့္ျခင္းပင္ ျဖစ္သည္။ အေၾကာင္းမွာ လက္ရွိ ဘာသာတဲြစနစ္သည္ လက္ေတြ႔နယ္ပယ္တြင္ အသံုးမတြင္ က်ယ္ျခင္းကို ေတြ႔ရွိေနရေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ တစ္ႏွစ္ ေနာက္က်လွ်င္ ႏိုင္ငံအေနႏွင့္ တစ္ႏွစ္ ေနာက္က် က်န္ခဲ့မည္သာ ျဖစ္သည္။

ထို႔ေၾကာင့္ ကေလးမ်ား သင္ယူရမည့္ ပညာေရးဆိုင္ရာ သင္႐ိုးညႊန္းတမ္းမ်ားသည္ ကေလးမ်ား၏ ပညာဉာဏ္ရည္ ဖြံ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေစ႐ံု သာမက တီထြင္ဖန္တီး ဉာဏ္စြမ္းရည္ကိုပါ ျမႇင့္တင္ေပးႏိုင္ပါမွ ႏိုင္ငံ၏ လိုအပ္ေနေသာ စီးပြားေရး၊ က်န္းမာေရး၊ ရင္းႏွီးျမႇဳပ္ႏွံမႈ၊ ေဆာက္လုပ္ေရးႏွင့္ ဒီဇိုင္းက႑မ်ားတြင္ ႏိုင္ငံတကာစံႏႈန္းမ်ားႏွင့္အညီ ရင္ေပါင္တန္းႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ သို႔မွသာ ေခတ္မီဖံြ႔ၿဖိဳးတိုးတက္ေသာ ပညာေရးစနစ္ျဖင့္ ႏိုင္ငံေတာ္သစ္ကို တည္ေဆာက္ႏိုင္မည္ ျဖစ္သည္။ 


ခင္ေမာင္ေဌး (ပညာေရး)
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...