အမွည့္တဝင္းဝင္း အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္
ေန႔စဥ္ထုတ္ သတင္းစာေတြကို ဖတ္လိုက္တဲ့ အခါ ေမာ္ေတာ္ဆိုင္ကယ္ တိုက္လို႔၊ ကားတိုက္လို႔ ထိခိုက္၊ ဒဏ္ရာရ၊ ေသဆုံးၾကတဲ့ ယာဥ္ေမာင္းႏွင္သူ (အထူးသျဖင့္ ဆိုင္ကယ္ ေမာင္းႏွင္သူ) ေတြဟာ အသက္ႏွစ္ဆယ္ေက်ာ္ သုံးဆယ္ေက်ာ္ လူငယ္ေလးေတြ ျဖစ္တယ္ ဆိုတာ ေတြ႔ရွိရပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တခ်ဳိ႕ေဆး႐ုံေတြမွာ ဆိုရင္ ေဆးလိပ္ေၾကာင့္ျဖစ္ တဲ့ အဆုတ္ေရာဂါ၊ အရက္ေၾကာင့္ျဖစ္တဲ့ အသည္းေရာဂါ နဲ႔ မူးယစ္ေဆးဝါးေၾကာင့္ ေသဆုံးရတဲ့ လူငယ္အေရ အတြက္ဟာ ပုံမွန္အသက္အ႐ြယ္ ႀကီးရင့္လို႔ျဖစ္တဲ့ သက္ႀကီးေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆုံးရတဲ့ အေရအတြက္ထက္ ပိုမိုမ်ားျပားေနတယ္ ဆိုတဲ့ သတင္းေတြလည္း ၾကားသိရ ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ တစ္ခါတစ္ရံ ဖတ္႐ႈရတဲ့ သတင္းေတြ အရ လူငယ္ေတြ အုပ္စုလိုက္ အခ်င္းခ်င္း ရန္ျဖစ္ၾကၿပီး ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကလို႔ ေသေက် ဒဏ္ရာရၾကတာလည္း လူငယ္ေတြပဲ ျဖစ္ေၾကာင္း ေတြ႔ရွိရ ပါတယ္။
ဒီလိုသတင္းမ်ဳိးေတြကို ၾကားရ၊ ျမင္ရ၊ ဖတ္ရတဲ့အခါ သာမန္ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတဲ့အျပင္ သူတို႔ရဲ႕ မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခံစားလိုက္ရမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရင္ထုမနာ ျဖစ္ၾကရမလဲဆိုတာ ေတြးမိၿပီး မိဘေတြကိုယ္စား စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတာက ပိုပါတယ္။ ဒီထက္ ပိုၿပီး ႀကီးႀကီးမားမားေတြးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အခုလို အလုပ္လုပ္လို႔ ေကာင္းတဲ့ အ႐ြယ္ေကာင္း လူငယ္ကေလးေတြ အခ်ိန္မတိုင္မီ ေသေက် ပ်က္စီးၾကတာေတြဟာ တိုင္းျပည္၊ ႏိုင္ငံတစ္ခု အေနနဲ႔ ႀကီးမားတဲ့လုပ္အား ဆုံး႐ႈံးမႈေတြပါပဲ။ ေခတ္ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ေတြ ဆုံး႐ႈံးရတာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဆိုလို႔ လူငယ္တိုင္းဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ သူ ျဖစ္ပါ့မလား၊ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေစာဒက တက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ ေစာဒက တက္မယ္ ဆိုရင္လည္း တက္ခ်င္စရာပါ။ တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြဟာ လမ္းေပၚမွာ ေတေပေလ လြင့္ေန ၿပီးေတာ့ ေနခ်င္သလိုေန၊ သြားခ်င္သလိုသြား၊ စားခ်င္သလို စားေနၾကတာေတြကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အခါ ဘယ္သူကမွ ဒီလူငယ္ေတြကို တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔လည္း ဘယ္သူကမွ ထင္ျမင္ယူဆစရာ အေၾကာင္းမရွိ ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ လူသားတစ္ေယာက္ လူ႔ေလာကကို ေရာက္ရွိလာျခင္း၊ ေမြးဖြားလာျခင္းဟာ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးျပဳဖို႔ စြမ္းအားတစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္းလို႔ပဲ ထင္ျမင္ယူဆပါတယ္။ ဘယ္လူသားမွ ကမာၻေလာကကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ လူသားေတြကို အက်ဳိးမျပဳဖို႔၊ ေနာက္ဆုံး မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ဖ်က္ဆီးဖို႔ ေရာက္ရွိ လာၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္မိဘကမွလည္း လူ႔ေဘာင္ေလာကကို အက်ဳိးမျပဳမယ့္၊ မိသားစုကို အက်ဳိးမျပဳမယ့္ သားသမီးမ်ဳိးကို ေမြးဖြားခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါျဖစ္ရင္ ဘာျဖစ္လို႔ လူ႔ေလာကထဲကို ေရာက္လာၿပီးခါမွ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးမျပဳသူနဲ႔ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးျပဳသူရယ္လို႔ ကြဲျပားသြားၾကရတာလဲ။ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာၿပီဆိုရင္ အျဖဴစင္ဆုံး ႏွလုံးသားနဲ႔ အရွင္းလင္းဆုံး ဦးေႏွာက္တို႔သာ ပါဝင္လာၾကတယ္လို႔ ေျပာရင္ လက္မခံတဲ့သူ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုက္ဆာရင္ ႏို႔စို႔ဖို႔ ဆိုတာက လြဲရင္ ခ်စ္တယ္ မုန္းတယ္ဆိုတာ သူ႔ႏွလုံးသားက မသိပါဘူး။ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္ ဘယ္ဟာက ဆိုးတယ္ဆိုတာ သူ႔ဦးေႏွာက္က မသိပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ သူ႔ႏွလုံးသားထဲကို အခ်စ္ေတြ၊ အမုန္းေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ ေလာဘေတြကို ထည့္ေပးတာ ဘယ္သူေတြလဲ။ သူ႔ဦးေႏွာက္ထဲကို အဆိုးေတြ၊ အေကာင္းေတြ ခြဲျခားတတ္ေအာင္၊ မခြဲျခားတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတာ ဘယ္သူေတြလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမွာ “လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထိုက္စြာ၊ ပုဗၺာစရိယ၊ မိႏွင့္ဘ” ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကား ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ မိဘေတြလက္က လြတ္ၿပီး ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ မေရာက္မီ အထိ ဒီကေလးရဲ႕ အသိဉာဏ္ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈ၊ သူ႔အ႐ြယ္အရ အဆိုးအေကာင္း ခြဲဲျခားႏိုင္မႈဟာ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ ရွိတာအမွန္ပါပဲ။ တကယ္လို႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မိဘေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကေလးရဲ႕ကံၾကမၼာဟာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖုံ ေျပာင္းလဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူ ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ အစ္ကို၊ အစ္မ စသူတို႔ရဲ႕ သြန္သင္ဆုံးမမႈေအာက္မွာ သူ႔ဘဝရဲ႕ အဆိုးအေကာင္းက ေျပာင္းလဲ သြားမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ မိဘေတြ မရွိတဲ့ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းထားေပးမယ့္သူ မရွိလို႔ ေက်ာင္းေတာင္ မေန ရေတာ့ပါဘူး။ အ႐ြယ္မေရာက္မီ ကိုယ့္ဝမ္းစာ ကိုယ္ရွာစားၾကရတဲ့ ကေလးေတြ ဆိုရင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနရာအႏွံ႔မွာ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိဘကို လက္ဦးဆရာလို႔ ဆိုသလို ဆရာဆိုတာဟာလည္း ဒုတိယမိဘပါပဲ။ မိဘလက္က လြတ္လာတဲ့ အသက္ ၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို မိဘနဲ႔မျခား ဆုံးမသြန္သင္ ပဲ့ျပင္ေပးဖို႔ဆိုတာ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းထဲမွာ မပါတဲ့ ဆရာ့ဝတၱရားပါပဲ။ “အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတို႔၊ က်င့္ဖို႔ဝတ္ငါးျဖာ” ဆိုတာဟာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ ဝန္ထမ္းက်င့္ဝတ္ထဲမွာ မပါဝင္တဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအရ လိုက္နာက်င့္သုံး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာ့က်င့္ဝတ္ မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္း ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ျမန္မာစာ၊ သခၤ်ာ၊ အေျခခံ ပထဝီ၊ သိပၸံ၊ သမိုင္းစတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြအျပင္ ဘာသာတရားအရ သင္ၾကားၾကရတဲ့ အေျခခံ က်င့္ဝတ္မ်ား (ဗုဒၶဘာသာ ဆိုရင္လည္း ငါးပါးသီလကအစ အေျခခံဗုဒၶဘာသာ သင္ခန္းစာမ်ား)၊ ျပည္သူ႔ နီတိ စတဲ့ လူမႈက်င့္ဝတ္မ်ားကို သင္ၾကားခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတြရဲ႕ သင္ၾကားျပသမႈအျပင္ ဆိုဆုံးမမႈေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ လိမၼာေရးျခား ရွိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အိမ္မွာ ေျပာမရ၊ ဆိုမရ ဆိုးေနတဲ့ ကေလးေတြဟာ ဆရာနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ မိဘေတြက မယုံၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို လိမၼာေနၾကတာကို ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက မိဘေတြ ဆိုဆုံးမမႈ မေကာင္းရင္ မေကာင္းသလို ကေလးသူငယ္ေတြ ဆိုးၾကသလို မိဘေတြက အေကာင္းလြန္ၿပီး အလိုလိုက္လြန္းျပန္ရင္ လည္း ကေလးေတြက ဆိုးတတ္ၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ စာသင္တဲ့ ဆရာကို မႀကဳိက္လို႔၊ ဒီေက်ာင္းမွာ မေနခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေျပာင္းထားတဲ့ မိဘေတြလည္း ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ရွိေနၾကတယ္ ဆိုတာေတြလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝ ေရာက္တဲ့အထိ မိဘ ကိုယ္တိုင္ ေန႔ စဥ္ေက်ာင္းပို႔ ေက်ာင္းႀကဳိ လုပ္ၾကသလို စာေမးပြဲေျဖတဲ့ အခါမွာလည္း ေက်ာင္းဝအထိ လိုက္ပါကူညီ စာက်က္ေပးေနၾကတာဟာ မိမိကေလးကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ အားေပးရာ မေရာက္ဘဲ ေနာင္ဆိုရင္ မိဘမပါတိုင္း စိတ္အားငယ္တတ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါးေစတတ္တယ္ ဆိုတာ ဒီမိဘေတြ မသိလို႔မ်ားလားဆိုတဲ့ အေတြးလည္း ဝင္မိတာ အမွန္ပါ။
မိဘနဲ႔ ဆရာသမားရဲ႕ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္က လြတ္ေျမာက္ၿပီး ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္ရတဲ့ အသက္ အ႐ြယ္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ဘဝေပးအေျခအေနေပၚ မူတည္ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မိဘလက္ငုတ္ ရွိလ်က္နဲ႔ မိဘက စီးပြားေရး မေျပလည္လို႔ မိဘရဲ႕ စီးပြားေရးကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီရတာတို႔၊ အေဝးမွာေနၿပီး မိဘကို ျပန္လည္ေထာက္ပံ့ရတာတို႔ ရွိသလို ကိုယ့္ဝန္ကိုယ္ထမ္းၿပီး ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ္ေက်ာင္း၊ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္ၾကရတာေတြလည္း ရွိၾကပါ တယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း မပူမပင္ရဘဲ မိဘရဲ႕ အရိပ္အာဝါသမွာပဲ ေနၿပီး စိတ္ႀကဳိက္ သုံးစြဲေနထိုင္ႏိုင္ ၾကတဲ့ သူမ်ဳိးေတြလည္း ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခ်ိန္မွာ အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြဟာ မိမိရဲ႕ဘဝကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ၾကပါေတာ့တယ္။ ငယ္စဥ္က မိဘဆရာသမားတို႔ရဲ႕ အဆုံးအမကို ေကာင္းစြာခံယူခဲ့ရလို႔ မိမိရဲ႕ ေလွ်ာက္လမ္းေပၚမွာ မယိမ္းမယိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္သူေတြ ရွိၾကသလို ငယ္စဥ္ဘဝ ကိုယ္ခံအား နည္းသူေတြ အတြက္ကေတာ့ တစ္ပါးသူ ဆြဲေဆာင္ရာေနာက္ကို အလြယ္တကူ ပါသြားမယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ကေလးဘဝကေန လူငယ္ဘဝကို အကူးအေျပာင္းမွာ ပထမဆုံး လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်င္ၾကတာကေတာ့ ေဆးလိပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဆးလိပ္ဟာ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ဖို႔ အလြယ္ကူဆုံး ပစၥည္းျဖစ္သလို အတုျမင္ အတတ္သင္ဖို႔လည္း ေနရာေပါင္း မ်ားစြာမွာ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဘယ္ေနရာမဆို အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိေနတဲ့၊ ကေလးသူငယ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ေဆးလိပ္ဟာ တကယ္ေတာ့ “ေဆးလိပ္နဲ႔ ေဆး႐ြက္ႀကီး ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ေရး” ဥပေဒအရ ကေလးသူငယ္ေတြကို ေရာင္းခ်ခြင့္ မရွိတဲ့အျပင္ ေနရာတိုင္းမွာ လည္း ေသာက္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲဒီဥပေဒကို လိုက္နာတာကေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား က ျပသေန တဲ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဆင္ဆာျဖတ္ထားတာ မသိရင္ေတာ့) ေဆးလိပ္မပါဘဲနဲ႔ ပါးစပ္ထဲက မီးခိုးေတြ မႈတ္ျပေနတဲ့ မင္းသားမ်ားကို ခ်ီးက်ဴးမိမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေရသန္႔အျဖစ္ ေၾကာ္ျငာၿပီးေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကား ကံစမ္းမဲမ်ားေပး ကာ ေရာင္းခ်ေနတာေတြကေတာ့ တံဆိပ္မ်ဳိးစုံနဲ႔ အရက္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြက အရက္ေၾကာ္ျငာေတြ မထည့္ရဘူးဆိုလို႔ အရက္ကို ေရအျဖစ္ ေၾကာ္ျငာေနတာေတြကို မသိၾကတာလား၊ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၾကတာလား ဆိုတာကေတာ့ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ တတိယလိႈင္းကို ဖန္တီးသူမ်ားက ေလ့လာဆန္းစစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ျမန္မာ့႐ုပ္သံကျပတဲ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ အရက္ေသာက္ရင္ေတာ့ အရက္ခြက္ကို မျမင္ရေအာင္ ဆင္ဆာျဖတ္ၾကပါတယ္)။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနရာအႏွံ႔မွာ အရက္/ဘီယာဆိုင္ေတြ မႈိလိုေပါလာၿပီး အရက္ေသာက္သုံးသူ မ်ားလာတဲ့အတြက္ ေနာင္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အတာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အရက္ပြဲေတာ္လို႔ေတာင္ အမည္ေျပာင္းရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အရက္ဟာ လူကို စိတ္ႂကြေစတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ သႀကၤန္တြင္းမွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြ၊ ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကတဲ့ ရန္ပြဲေတြဟာ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြမွာလည္း အရက္ေသာက္ၿပီး မဆင္မျခင္ ေမာင္းလို႔ ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေနရာယူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အရက္နဲ႔ ေဆးလိပ္ ေသာက္ သုံးမႈ၊ ေရာင္းခ်မႈေတြကို ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္တဲ့ တည္ဆဲဥပေဒေတြနဲ႔ အညီသာ တာဝန္ရွိသူေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးၾကမယ္ ဆိုရင္ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆုံး မႈေတြ၊ မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ ေသဆုံးၾကတာေတြဟာ ယခုထက္ မ်ားစြာ ေလ်ာ့က် သြားမွာ ျဖစ္သလို ေဆးလိပ္ကေန တစ္ဆင့္ မူးယစ္ေဆးဝါး သုံးစြဲမႈေတြ၊ မူးယစ္ေဆးေၾကာင့္ ထိခိုက္ေသေက် ပ်က္စီးမႈေတြဟာလည္း သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားမယ္ဆိုတာ ယုံမွားဖြယ္ရာ မရွိပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ အတုယူမွားတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကိုလည္း ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ ကားေတြကို တရၾကမ္းေမာင္းႏွင္ၿပီး ႐ုတ္ျခည္းျပန္ေကြ႔တာေတြ၊ ေရွ႕ကကားကို အတင္းေက်ာ္တက္ၿပီး ေရွ႕ကပိတ္ရပ္တဲ့ ျပကြက္ေတြဟာ တစ္ဆက္တည္း ႐ိုက္တဲ့ ႐ိုက္ကြက္ေတ ြမဟုတ္ဘဲ တစ္ကြက္ခ်င္းကို ႐ိုက္ၿပီးေတာ့မွ ျပန္ဆက္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပကြက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အျပင္မွာ အမွန္တကယ္ လုပ္လို႔မရဘဲ ကြန္ပ်ဴတာ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အတုယူၿပီးေတာ့ လိုက္လုပ္ၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေသပြဲဝင္ဖို႔ကလြဲလို႔ အျခားမရွိဘူးလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။ လိုင္စင္မဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေတြကို စိစစ္ဖို႔ အဓိကတာဝန္ရွိတဲ့ ကညန ဝန္ထမ္း မ်ားအေနနဲ႔ လိုင္စင္မ်ားကို အလြယ္တကူ ထုတ္မေပးဘဲ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခအေနေတြကိုပါ အေသအခ်ာ စိစစ္ၿပီးေတာ့မွ ထုတ္ေပးမယ္ဆိုရင္ မေတာ္တဆ ျဖစ္စဥ္မ်ားလည္း ေလ်ာ့က်လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီကေန႔ လူငယ္၊ လူ႐ြယ္ေတြ မေတာ္တဆ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရၿပီး ေသေက်ပ်က္စီးၾကတာေတြ၊ အရက္နဲ႔ မူးယစ္ေဆးစြဲၿပီး ေရာဂါစြဲကပ္ ေသဆုံးၾကတာေတြ အားလုံး ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားဖို႔ဆိုရင္ လက္ဦးဆရာလို႔ေခၚတဲ့ မိဘေတြ၊ ဒုတိယမိဘလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ဆရာေတြအျပင္ မိဘနဲ႔ ဆရာသမားတို႔လက္က လြတ္ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံသားတို႔ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူ မိဘ/ဆရာ သဖြယ္ျဖစ္တဲ့ အဆင့္ဆင့္ေသာ အစိုးရမင္းမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဌာနအသီးသီးက တာဝန္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအားလုံးဟာ တတိယလိႈင္းကို စီးၿပီးေတာ့ (ဆရာႀကီး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ စကားနဲ႔ေျပာရရင္) တာဝန္ရွိ၊ တာဝန္သိ၊ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံၿပီးေတာ့ တာဝန္ေက်ပြန္ၾကမယ္ဆိုရင္ အခုလို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် “အမွည့္ တဝင္းဝင္း အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္” ဆိုသလို ႏိုင္ငံရဲ႕ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား အခ်ိန္မတိုင္မီ ေလလြင့္ ဆုံး႐ႈံးေနရတဲ့ အျဖစ္ကေန ကင္းလြတ္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သိန္းထက္ေအာင္
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ဒီလိုသတင္းမ်ဳိးေတြကို ၾကားရ၊ ျမင္ရ၊ ဖတ္ရတဲ့အခါ သာမန္ေတြးၿပီး စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတဲ့အျပင္ သူတို႔ရဲ႕ မိဘေတြ ဘယ္ေလာက္မ်ား ခံစားလိုက္ရမလဲ၊ ဘယ္ေလာက္မ်ား ရင္ထုမနာ ျဖစ္ၾကရမလဲဆိုတာ ေတြးမိၿပီး မိဘေတြကိုယ္စား စိတ္မေကာင္း ျဖစ္ရတာက ပိုပါတယ္။ ဒီထက္ ပိုၿပီး ႀကီးႀကီးမားမားေတြးမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အခုလို အလုပ္လုပ္လို႔ ေကာင္းတဲ့ အ႐ြယ္ေကာင္း လူငယ္ကေလးေတြ အခ်ိန္မတိုင္မီ ေသေက် ပ်က္စီးၾကတာေတြဟာ တိုင္းျပည္၊ ႏိုင္ငံတစ္ခု အေနနဲ႔ ႀကီးမားတဲ့လုပ္အား ဆုံး႐ႈံးမႈေတြပါပဲ။ ေခတ္ စကားနဲ႔ ေျပာရရင္ေတာ့ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ေတြ ဆုံး႐ႈံးရတာပါပဲ။
ဒီေနရာမွာ တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္ဆိုလို႔ လူငယ္တိုင္းဟာ ႏိုင္ငံအတြက္ တန္ဖိုးရွိတဲ့ သူ ျဖစ္ပါ့မလား၊ ျဖစ္ႏိုင္ပါ့မလား ဆိုၿပီးေတာ့ တခ်ဳိ႕က ေစာဒက တက္ႏိုင္ပါတယ္။ ဟုတ္ပါတယ္ ေစာဒက တက္မယ္ ဆိုရင္လည္း တက္ခ်င္စရာပါ။ တခ်ဳိ႕လူငယ္ေတြဟာ လမ္းေပၚမွာ ေတေပေလ လြင့္ေန ၿပီးေတာ့ ေနခ်င္သလိုေန၊ သြားခ်င္သလိုသြား၊ စားခ်င္သလို စားေနၾကတာေတြကို ျမင္ေတြ႔ရတဲ့အခါ ဘယ္သူကမွ ဒီလူငယ္ေတြကို တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူငယ္တစ္ေယာက္ အေနနဲ႔ သတ္မွတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္သလို တန္ဖိုးရွိတဲ့ လူတစ္ေယာက္ ျဖစ္လာလိမ့္မယ္လို႔လည္း ဘယ္သူကမွ ထင္ျမင္ယူဆစရာ အေၾကာင္းမရွိ ပါဘူး။
တကယ္ေတာ့ လူသားတစ္ေယာက္ လူ႔ေလာကကို ေရာက္ရွိလာျခင္း၊ ေမြးဖြားလာျခင္းဟာ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးျပဳဖို႔ စြမ္းအားတစ္ခုအျဖစ္ ေရာက္ရွိလာျခင္းလို႔ပဲ ထင္ျမင္ယူဆပါတယ္။ ဘယ္လူသားမွ ကမာၻေလာကကို ဖ်က္ဆီးဖို႔၊ လူသားေတြကို အက်ဳိးမျပဳဖို႔၊ ေနာက္ဆုံး မိမိကိုယ္ကို ျပန္လည္ ဖ်က္ဆီးဖို႔ ေရာက္ရွိ လာၾကတာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဘယ္မိဘကမွလည္း လူ႔ေဘာင္ေလာကကို အက်ဳိးမျပဳမယ့္၊ မိသားစုကို အက်ဳိးမျပဳမယ့္ သားသမီးမ်ဳိးကို ေမြးဖြားခ်င္ၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဒါျဖစ္ရင္ ဘာျဖစ္လို႔ လူ႔ေလာကထဲကို ေရာက္လာၿပီးခါမွ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးမျပဳသူနဲ႔ လူ႔ေလာကကို အက်ဳိးျပဳသူရယ္လို႔ ကြဲျပားသြားၾကရတာလဲ။ ကေလးတစ္ေယာက္ ေမြးဖြားလာၿပီဆိုရင္ အျဖဴစင္ဆုံး ႏွလုံးသားနဲ႔ အရွင္းလင္းဆုံး ဦးေႏွာက္တို႔သာ ပါဝင္လာၾကတယ္လို႔ ေျပာရင္ လက္မခံတဲ့သူ ရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ဗိုက္ဆာရင္ ႏို႔စို႔ဖို႔ ဆိုတာက လြဲရင္ ခ်စ္တယ္ မုန္းတယ္ဆိုတာ သူ႔ႏွလုံးသားက မသိပါဘူး။ ဘယ္ဟာက ေကာင္းတယ္ ဘယ္ဟာက ဆိုးတယ္ဆိုတာ သူ႔ဦးေႏွာက္က မသိပါဘူး။ ဒါဆိုရင္ သူ႔ႏွလုံးသားထဲကို အခ်စ္ေတြ၊ အမုန္းေတြ၊ ေဒါသေတြ၊ ေလာဘေတြကို ထည့္ေပးတာ ဘယ္သူေတြလဲ။ သူ႔ဦးေႏွာက္ထဲကို အဆိုးေတြ၊ အေကာင္းေတြ ခြဲျခားတတ္ေအာင္၊ မခြဲျခားတတ္ေအာင္ သင္ၾကားေပးတာ ဘယ္သူေတြလဲ။
ကြၽန္ေတာ္တို႔ ျမန္မာလူမ်ဳိးမွာ “လက္ဦးဆရာ၊ မည္ထိုက္စြာ၊ ပုဗၺာစရိယ၊ မိႏွင့္ဘ” ဆိုတဲ့ ဆို႐ိုးစကား ရွိပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးတစ္ေယာက္ဟာ မိဘေတြလက္က လြတ္ၿပီး ေက်ာင္းေနအ႐ြယ္ မေရာက္မီ အထိ ဒီကေလးရဲ႕ အသိဉာဏ္ဖြံ႔ၿဖဳိးမႈ၊ သူ႔အ႐ြယ္အရ အဆိုးအေကာင္း ခြဲဲျခားႏိုင္မႈဟာ သူ႔မိဘေတြရဲ႕ လက္ထဲမွာ ရွိတာအမွန္ပါပဲ။ တကယ္လို႔ အေၾကာင္းေၾကာင္းေၾကာင့္ မိဘေတြ မရွိေတာ့ဘူး ဆိုရင္ေတာ့ ဒီကေလးရဲ႕ကံၾကမၼာဟာ တစ္မ်ဳိးတစ္ဖုံ ေျပာင္းလဲသြားမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူ႔ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူ ဦးေလး၊ အေဒၚ၊ အစ္ကို၊ အစ္မ စသူတို႔ရဲ႕ သြန္သင္ဆုံးမမႈေအာက္မွာ သူ႔ဘဝရဲ႕ အဆိုးအေကာင္းက ေျပာင္းလဲ သြားမွာ ျဖစ္ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ မိဘေတြ မရွိတဲ့ ေနာက္ပိုင္း ေက်ာင္းထားေပးမယ့္သူ မရွိလို႔ ေက်ာင္းေတာင္ မေန ရေတာ့ပါဘူး။ အ႐ြယ္မေရာက္မီ ကိုယ့္ဝမ္းစာ ကိုယ္ရွာစားၾကရတဲ့ ကေလးေတြ ဆိုရင္လည္း ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနရာအႏွံ႔မွာ ေတြ႔ျမင္ေနၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
မိဘကို လက္ဦးဆရာလို႔ ဆိုသလို ဆရာဆိုတာဟာလည္း ဒုတိယမိဘပါပဲ။ မိဘလက္က လြတ္လာတဲ့ အသက္ ၅ ႏွစ္အ႐ြယ္ ကေလးငယ္ တစ္ေယာက္ကို မိဘနဲ႔မျခား ဆုံးမသြန္သင္ ပဲ့ျပင္ေပးဖို႔ဆိုတာ သင္႐ိုး ညႊန္းတမ္းထဲမွာ မပါတဲ့ ဆရာ့ဝတၱရားပါပဲ။ “အတတ္လည္းသင္၊ ပဲ့ျပင္ဆုံးမ၊ သိပၸမခ်န္၊ ေဘးရန္ဆီးကာ၊ သင့္ရာအပ္ပို႔၊ ဆရာတို႔၊ က်င့္ဖို႔ဝတ္ငါးျဖာ” ဆိုတာဟာလည္း ႏိုင္ငံေတာ္အစိုးရရဲ႕ ဝန္ထမ္းက်င့္ဝတ္ထဲမွာ မပါဝင္တဲ့ ျမန္မာ့႐ိုးရာ ယဥ္ေက်းမႈ အစဥ္အလာအရ လိုက္နာက်င့္သုံး ေဆာင္႐ြက္ခဲ့ၾကတဲ့ ဆရာ့က်င့္ဝတ္ မ်ားသာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကြၽန္ေတာ္တို႔ ငယ္ငယ္တုန္းက မူလတန္း ေက်ာင္းသားဘဝမွာ ျမန္မာစာ၊ သခၤ်ာ၊ အေျခခံ ပထဝီ၊ သိပၸံ၊ သမိုင္းစတဲ့ ဘာသာရပ္ေတြအျပင္ ဘာသာတရားအရ သင္ၾကားၾကရတဲ့ အေျခခံ က်င့္ဝတ္မ်ား (ဗုဒၶဘာသာ ဆိုရင္လည္း ငါးပါးသီလကအစ အေျခခံဗုဒၶဘာသာ သင္ခန္းစာမ်ား)၊ ျပည္သူ႔ နီတိ စတဲ့ လူမႈက်င့္ဝတ္မ်ားကို သင္ၾကားခဲ့ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဆရာေတြရဲ႕ သင္ၾကားျပသမႈအျပင္ ဆိုဆုံးမမႈေကာင္းရင္ ေကာင္းသေလာက္ လိမၼာေရးျခား ရွိၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ဆိုရင္ အိမ္မွာ ေျပာမရ၊ ဆိုမရ ဆိုးေနတဲ့ ကေလးေတြဟာ ဆရာနဲ႔ ေတြ႔တဲ့အခါ မိဘေတြက မယုံၾကည္ႏိုင္ေလာက္ေအာင္ကို လိမၼာေနၾကတာကို ေတြ႔ၾကရပါတယ္။ ဒီေနရာမွာ တစ္ခုေျပာခ်င္တာက မိဘေတြ ဆိုဆုံးမမႈ မေကာင္းရင္ မေကာင္းသလို ကေလးသူငယ္ေတြ ဆိုးၾကသလို မိဘေတြက အေကာင္းလြန္ၿပီး အလိုလိုက္လြန္းျပန္ရင္ လည္း ကေလးေတြက ဆိုးတတ္ၾကတာပါပဲ။ ေက်ာင္းမွာ စာသင္တဲ့ ဆရာကို မႀကဳိက္လို႔၊ ဒီေက်ာင္းမွာ မေနခ်င္ဘူးလို႔ ေျပာတဲ့အတြက္ ေက်ာင္းေျပာင္းထားတဲ့ မိဘေတြလည္း ဒီေခတ္ႀကီးထဲမွာ ရွိေနၾကတယ္ ဆိုတာေတြလည္း ၾကားေနရပါတယ္။ အထက္တန္း ေက်ာင္းသားဘဝ ေရာက္တဲ့အထိ မိဘ ကိုယ္တိုင္ ေန႔ စဥ္ေက်ာင္းပို႔ ေက်ာင္းႀကဳိ လုပ္ၾကသလို စာေမးပြဲေျဖတဲ့ အခါမွာလည္း ေက်ာင္းဝအထိ လိုက္ပါကူညီ စာက်က္ေပးေနၾကတာဟာ မိမိကေလးကို စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာအရ အားေပးရာ မေရာက္ဘဲ ေနာင္ဆိုရင္ မိဘမပါတိုင္း စိတ္အားငယ္တတ္ၿပီး ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ ယုံၾကည္မႈေတြ ေလ်ာ့ပါးေစတတ္တယ္ ဆိုတာ ဒီမိဘေတြ မသိလို႔မ်ားလားဆိုတဲ့ အေတြးလည္း ဝင္မိတာ အမွန္ပါ။
မိဘနဲ႔ ဆရာသမားရဲ႕ အုပ္ထိန္းမႈေအာက္က လြတ္ေျမာက္ၿပီး ကိုယ့္လမ္းကိုယ္ေလွ်ာက္ရတဲ့ အသက္ အ႐ြယ္ဟာ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ မတူၾကပါဘူး။ တစ္ဦးခ်င္းစီရဲ႕ ဘဝေပးအေျခအေနေပၚ မူတည္ ပါတယ္။ တခ်ဳိ႕ကေတာ့ မိဘလက္ငုတ္ ရွိလ်က္နဲ႔ မိဘက စီးပြားေရး မေျပလည္လို႔ မိဘရဲ႕ စီးပြားေရးကို တစ္ဖက္တစ္လမ္းက ကူညီရတာတို႔၊ အေဝးမွာေနၿပီး မိဘကို ျပန္လည္ေထာက္ပံ့ရတာတို႔ ရွိသလို ကိုယ့္ဝန္ကိုယ္ထမ္းၿပီး ကိုယ့္ဘဝ ကိုယ္ေက်ာင္း၊ ကိုယ့္လမ္း ကိုယ္ေလွ်ာက္ၾကရတာေတြလည္း ရွိၾကပါ တယ္။ တခ်ဳိ႕က်ေတာ့လည္း မပူမပင္ရဘဲ မိဘရဲ႕ အရိပ္အာဝါသမွာပဲ ေနၿပီး စိတ္ႀကဳိက္ သုံးစြဲေနထိုင္ႏိုင္ ၾကတဲ့ သူမ်ဳိးေတြလည္း ရွိေနၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဘယ္လိုပဲျဖစ္ျဖစ္ ဒီအခ်ိန္မွာ အေရးအႀကီးဆုံးကေတာ့ ပတ္ဝန္းက်င္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ ပတ္ဝန္းက်င္ရဲ႕ အေတြးအေခၚ အယူအဆေတြဟာ မိမိရဲ႕ဘဝကို လႊမ္းမိုး ခ်ဳပ္ကိုင္ၾကပါေတာ့တယ္။ ငယ္စဥ္က မိဘဆရာသမားတို႔ရဲ႕ အဆုံးအမကို ေကာင္းစြာခံယူခဲ့ရလို႔ မိမိရဲ႕ ေလွ်ာက္လမ္းေပၚမွာ မယိမ္းမယိုင္ ေလွ်ာက္လွမ္းႏိုင္သူေတြ ရွိၾကသလို ငယ္စဥ္ဘဝ ကိုယ္ခံအား နည္းသူေတြ အတြက္ကေတာ့ တစ္ပါးသူ ဆြဲေဆာင္ရာေနာက္ကို အလြယ္တကူ ပါသြားမယ္ ဆိုတာ ကေတာ့ ေျပာစရာ မလိုေတာ့ပါဘူး။ ကေလးဘဝကေန လူငယ္ဘဝကို အကူးအေျပာင္းမွာ ပထမဆုံး လက္ေတြ႔စမ္းသပ္ခ်င္ၾကတာကေတာ့ ေဆးလိပ္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေဆးလိပ္ဟာ ဝယ္ယူရရွိႏိုင္ဖို႔ အလြယ္ကူဆုံး ပစၥည္းျဖစ္သလို အတုျမင္ အတတ္သင္ဖို႔လည္း ေနရာေပါင္း မ်ားစြာမွာ နည္းလမ္းမ်ဳိးစုံနဲ႔ ရွိေနတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒီကေန႔ ဘယ္ေနရာမဆို အလြယ္တကူ ဝယ္ယူရရွိေနတဲ့၊ ကေလးသူငယ္ေတြ ကိုယ္တိုင္ ေရာင္းခ်ေနတဲ့ ေဆးလိပ္ဟာ တကယ္ေတာ့ “ေဆးလိပ္နဲ႔ ေဆး႐ြက္ႀကီး ကန္႔သတ္ထိန္းခ်ဳပ္ေရး” ဥပေဒအရ ကေလးသူငယ္ေတြကို ေရာင္းခ်ခြင့္ မရွိတဲ့အျပင္ ေနရာတိုင္းမွာ လည္း ေသာက္ခြင့္မရွိပါဘူး။ အဲဒီဥပေဒကို လိုက္နာတာကေတာ့ ျမန္မာ့႐ုပ္သံလိုင္းမ်ား က ျပသေန တဲ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ (ဆင္ဆာျဖတ္ထားတာ မသိရင္ေတာ့) ေဆးလိပ္မပါဘဲနဲ႔ ပါးစပ္ထဲက မီးခိုးေတြ မႈတ္ျပေနတဲ့ မင္းသားမ်ားကို ခ်ီးက်ဴးမိမွာ အမွန္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ေနာက္တစ္ခု ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ေရသန္႔အျဖစ္ ေၾကာ္ျငာၿပီးေတာ့ ေမာ္ေတာ္ကား ကံစမ္းမဲမ်ားေပး ကာ ေရာင္းခ်ေနတာေတြကေတာ့ တံဆိပ္မ်ဳိးစုံနဲ႔ အရက္မ်ားပဲ ျဖစ္ပါတယ္။ တာဝန္ရွိသူေတြက အရက္ေၾကာ္ျငာေတြ မထည့္ရဘူးဆိုလို႔ အရက္ကို ေရအျဖစ္ ေၾကာ္ျငာေနတာေတြကို မသိၾကတာလား၊ မသိခ်င္ေယာင္ ေဆာင္ၾကတာလား ဆိုတာကေတာ့ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံရမယ္ဆိုတဲ့ တတိယလိႈင္းကို ဖန္တီးသူမ်ားက ေလ့လာဆန္းစစ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ (ျမန္မာ့႐ုပ္သံကျပတဲ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ကားမ်ားမွာ အရက္ေသာက္ရင္ေတာ့ အရက္ခြက္ကို မျမင္ရေအာင္ ဆင္ဆာျဖတ္ၾကပါတယ္)။ ျမန္မာႏိုင္ငံ ေနရာအႏွံ႔မွာ အရက္/ဘီယာဆိုင္ေတြ မႈိလိုေပါလာၿပီး အရက္ေသာက္သုံးသူ မ်ားလာတဲ့အတြက္ ေနာင္ဆိုရင္ ျမန္မာ့ ႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အတာသႀကၤန္ပြဲေတာ္ကို ျမန္မာ့႐ိုးရာယဥ္ေက်းမႈ အရက္ပြဲေတာ္လို႔ေတာင္ အမည္ေျပာင္းရေတာ့မွာ ျဖစ္ပါတယ္။
အရက္ဟာ လူကို စိတ္ႂကြေစတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိပါတယ္။ သႀကၤန္တြင္းမွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြ၊ ႐ိုက္ၾကႏွက္ၾကတဲ့ ရန္ပြဲေတြဟာ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ၾကရတာ ျဖစ္ပါတယ္။ သာမန္အခ်ိန္မွာ ျဖစ္ၾကတဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြမွာလည္း အရက္ေသာက္ၿပီး မဆင္မျခင္ ေမာင္းလို႔ ျဖစ္တဲ့ ယာဥ္တိုက္မႈေတြက ရာခိုင္ႏႈန္း ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားကို ေနရာယူထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္မို႔ အရက္နဲ႔ ေဆးလိပ္ ေသာက္ သုံးမႈ၊ ေရာင္းခ်မႈေတြကို ျပ႒ာန္းၿပီးျဖစ္တဲ့ တည္ဆဲဥပေဒေတြနဲ႔ အညီသာ တာဝန္ရွိသူေတြက ထိထိေရာက္ေရာက္ ကိုင္တြယ္က်င့္သုံးၾကမယ္ ဆိုရင္ အရက္ေၾကာင့္ ျဖစ္ရတဲ့ ေရာဂါေၾကာင့္ ေသဆုံး မႈေတြ၊ မေတာ္တဆျဖစ္ၿပီး ထိခိုက္ဒဏ္ရာရ ေသဆုံးၾကတာေတြဟာ ယခုထက္ မ်ားစြာ ေလ်ာ့က် သြားမွာ ျဖစ္သလို ေဆးလိပ္ကေန တစ္ဆင့္ မူးယစ္ေဆးဝါး သုံးစြဲမႈေတြ၊ မူးယစ္ေဆးေၾကာင့္ ထိခိုက္ေသေက် ပ်က္စီးမႈေတြဟာလည္း သိသိသာသာ ေလ်ာ့က်သြားမယ္ဆိုတာ ယုံမွားဖြယ္ရာ မရွိပါဘူး။
ဒီေနရာမွာ အတုယူမွားတဲ့ ကိစၥတစ္ခုကိုလည္း ေျပာခ်င္ပါေသးတယ္။ အဲဒါကေတာ့ ႏိုင္ငံျခား႐ုပ္ရွင္ေတြမွာ ဆိုင္ကယ္ေတြ ကားေတြကို တရၾကမ္းေမာင္းႏွင္ၿပီး ႐ုတ္ျခည္းျပန္ေကြ႔တာေတြ၊ ေရွ႕ကကားကို အတင္းေက်ာ္တက္ၿပီး ေရွ႕ကပိတ္ရပ္တဲ့ ျပကြက္ေတြဟာ တစ္ဆက္တည္း ႐ိုက္တဲ့ ႐ိုက္ကြက္ေတ ြမဟုတ္ဘဲ တစ္ကြက္ခ်င္းကို ႐ိုက္ၿပီးေတာ့မွ ျပန္ဆက္ယူတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါ့အျပင္ ျပကြက္ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားဟာ အျပင္မွာ အမွန္တကယ္ လုပ္လို႔မရဘဲ ကြန္ပ်ဴတာ အထူးျပဳလုပ္ခ်က္ေတြနဲ႔ ဖန္တီးထားၾကတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါကို အတုယူၿပီးေတာ့ လိုက္လုပ္ၾကမယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေသပြဲဝင္ဖို႔ကလြဲလို႔ အျခားမရွိဘူးလို႔ပဲ ေျပာခ်င္ ပါတယ္။ လိုင္စင္မဲ့ ဆိုင္ကယ္ေတြနဲ႔ ယာဥ္ေမာင္းလိုင္စင္ေတြကို စိစစ္ဖို႔ အဓိကတာဝန္ရွိတဲ့ ကညန ဝန္ထမ္း မ်ားအေနနဲ႔ လိုင္စင္မ်ားကို အလြယ္တကူ ထုတ္မေပးဘဲ စိတ္ပိုင္းဆိုင္ရာ အေျခအေနေတြကိုပါ အေသအခ်ာ စိစစ္ၿပီးေတာ့မွ ထုတ္ေပးမယ္ဆိုရင္ မေတာ္တဆ ျဖစ္စဥ္မ်ားလည္း ေလ်ာ့က်လာမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ နိဂုံးခ်ဳပ္အေနနဲ႔ ေျပာခ်င္တာကေတာ့ ဒီကေန႔ လူငယ္၊ လူ႐ြယ္ေတြ မေတာ္တဆ ထိခိုက္ ဒဏ္ရာရၿပီး ေသေက်ပ်က္စီးၾကတာေတြ၊ အရက္နဲ႔ မူးယစ္ေဆးစြဲၿပီး ေရာဂါစြဲကပ္ ေသဆုံးၾကတာေတြ အားလုံး ေလ်ာ့နည္းပေပ်ာက္သြားဖို႔ဆိုရင္ လက္ဦးဆရာလို႔ေခၚတဲ့ မိဘေတြ၊ ဒုတိယမိဘလို႔ ဆိုႏိုင္တဲ့ ဆရာေတြအျပင္ မိဘနဲ႔ ဆရာသမားတို႔လက္က လြတ္ၿပီးေနာက္ ႏိုင္ငံသားတို႔ရဲ႕ အုပ္ထိန္းသူ မိဘ/ဆရာ သဖြယ္ျဖစ္တဲ့ အဆင့္ဆင့္ေသာ အစိုးရမင္းမ်ား ျဖစ္ၾကတဲ့ ဌာနအသီးသီးက တာဝန္ရွိ ပုဂၢဳိလ္မ်ားအားလုံးဟာ တတိယလိႈင္းကို စီးၿပီးေတာ့ (ဆရာႀကီး ေဒါက္တာေအာင္ထြန္းသက္ စကားနဲ႔ေျပာရရင္) တာဝန္ရွိ၊ တာဝန္သိ၊ တာဝန္ယူ၊ တာဝန္ခံၿပီးေတာ့ တာဝန္ေက်ပြန္ၾကမယ္ဆိုရင္ အခုလို ေန႔စဥ္နဲ႔အမွ် “အမွည့္ တဝင္းဝင္း အကင္းတျဖဳတ္ျဖဳတ္” ဆိုသလို ႏိုင္ငံရဲ႕ လူ႔စြမ္းအား အရင္းအျမစ္မ်ား အခ်ိန္မတိုင္မီ ေလလြင့္ ဆုံး႐ႈံးေနရတဲ့ အျဖစ္ကေန ကင္းလြတ္ႏိုင္ၾကမွာ ျဖစ္ပါတယ္။
သိန္းထက္ေအာင္
The Voice Journal
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+