White Balance ဆိုတာဘာလဲ...?

ဒီေန႕ေတာ့ Photography မွာ အေျခခံအက်ဆံုးထဲက တစ္ခု ျဖစ္တဲ့ White Balance အေၾကာင္း နဲနဲရွင္းျပခ်င္ပါတယ္..။ မေန႕ကေတာ့ ရံုးကအလုပ္ေတြနဲ႕ ရွဳပ္ရွက္ခက္ေနတဲ့အတြက္ ပို႕စ္မတင္ျဖစ္ လိုက္ပါဘူး..။

White Balance ဟာလည္း Metering Mode လိုပါပဲ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ားရဲ႕ လ်စ္လ်ဴရွဳျခင္း ခံရပါတယ္..။ White Balance ကို လ်စ္လ်ဴရွဳေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲဆိုေတာ့..။ Lighting ရွိတဲ့ ေန႕ဘက္ေတြမွာ မသိ သာေပမယ့္...။ ညဘက္ေတြရိုက္တဲ့အခါမွာ ပံုေတြက အကုန္ ဝါထိန္ကုန္တာမ်ိဳးေတြ..။ လိမ္ေမာ္ေရာင္ လိုလို ျဖစ္ကုန္တာေတြ...။ နီရဲ ကုန္တာေတြ ၾကံဳဖူးၾကမယ္ထင္ပါတယ္..။

အဲ့ဒါေတြဟာ ဘာေၾကာင့္မွ မဟုတ္ပါဘူး...။ White Balance ေၾကာင့္ပဲ ျဖစ္ပါတယ္..။

White Balance ဆိုတာက အဓိကကေတာ့ Temperature အေပၚမွာ မူတည္ၿပီး တြက္ထားတာပါ..။ သူ႕မွာ Auto ပါၿပီးသားျဖစ္တဲ့ White Balance Preset ၇ မ်ိဳးနဲ႕ Customize လုပ္ႏိုင္တဲ့ Function ၂ မ်ိဳးပါ ပါတယ္..။ Preset ေတြက Temperature အေပၚမွာ Standard တစ္ခုစီ ထားၿပီး ထည့္ေပးထား တာ ျဖစ္ပါတယ္..။

တစ္ခုေတာ့ရွိပါတယ္..။ မိတ္ေဆြရဲ႕ စိတ္ထဲမွာ ဘယ္ White Balance က မွန္တယ္..။ ဘယ္ေကာင္က မွားတယ္ဆိုတာကို အေသမွတ္ မထားပါနဲ႕...။ မိတ္ေဆြႀကိဳက္တဲ့ ပံုနဲ႕လိုက္ဖက္တဲ့ Color နဲ႕ White Balance ဟာ အေကာင္းဆံုးပါပဲ..။

ေအာက္ပါအတိုင္း Camera ေတြမွာ White Balance Presets & Function ၉ မ်ိဳးပါ ပါတယ္..။

(1) AWB (Auto White Balance)
(2) Daylight
(3) Shade
(4) Cloudy
(5) Tungsten
(6) Fluorescent
(7) Flash
(8) Custom
(9) K (Color Temperature)

Nikon ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ Canon ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ဒီ Preset ေတြကေတာ့ အတူတူပါပဲ..။ အေခၚအေဝၚေလးေတြ မသိမသာေတာ့ ကြဲႏိုင္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မွဳကေတာ့အတူတူပါပဲ...။

(1) AWB (Auto White Balance)

ကြ်န္ေတာ္တို႕အခုသံုးေနတဲ့ DSLR Camera ေတြဟာ TTL Base ေတြ ျဖစ္ပါတယ္..။ TTL ဆိုတာ Through The Lens ပါ...။ ကိုယ္ခ်ိန္လိုက္တဲ့ Subject တစ္ခုရဲ႕ အလင္းဟာ ေအာက္ပါအတိုင္း အဆင့္ေတြကို ျဖတ္သန္းၿပီးမွ မိတ္ေဆြရဲ႕ မ်က္လံုးကေန ျမင္ႏိုင္ျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..။

(၁) Lens မွာရွိတဲ့ မွန္ဘီဘူးေပါင္းမ်ားစြာကို ျဖတ္သန္းပါတယ္..။

(၂) အဲ့ဒီ့ အလင္းဟာ DSLR Body ထဲမွာ ရွိတဲ့ Mirror ကို သြားရိုက္ပါတယ္..။

(၃) အဲ့ဒီ့ Mirror က တစ္ဆင့္ အေပၚမွာရွိတဲ့ Pentaprism (ငါးေျမွာင့္ ဖန္တံုး) သို႕မဟုတ္ Pentamirror ( ငါးေျမွာင့္ဖန္တံုးလို မ်ိဳး ျဖစ္ေအာင္လုပ္ထားေသာ္ မွန္) ကို သြားရိုက္ပါတယ္..။

(၄) အဲ့ဒီ့ ငါးေျမွာင့္ဖန္တံုးရဲ႕ တစ္ဆင့္ျခင္း အလင္းျပန္မွဳေတြကေနတစ္ဆင့္ မိတ္ေဆြၾကည့္ေနတဲ့ View Finder ထဲက ပံုကို ျမင္ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္..။

ဒါဟာ DSLR မွာ ပံုရိပ္တစ္ခုကို ျမင္ရျခင္းရဲ႕ အေျခခံ သေဘာတရားပါပဲ..။

Note - ဒီအေၾကာင္းေလး ထည့္ေရးရျခင္းဟာ ကြ်န္ေတာ္ေနာက္ပိုင္းမွာေရးမယ့္ Mirrorless Camera ေတြ အေၾကာင္းၾကရင္ တီးေခါက္ မိထားေအာင္လို႕ပါ..။

အဲ့သလို ဆင့္ကဲ ဆင့္ကဲ အလင္းျပန္မွဳေတြကို Lens ကေန တိုက္ရိုက္ျမင္ရတဲ့အတြက္ ကြ်န္ေတာ္တို႕ရဲ႕ DSLR ေတြကို TTL လို႕ သတ္မွတ္ ေခၚေဝၚပါတယ္..။ ဥပမာ Leica လို Camera မ်ိဳးၾကေတာ့ Range Finder ျဖစ္သြား ျပန္ပါတယ္..။

ကဲ ကြ်န္ေတာ္တို႕ White Balance အေၾကာင္းျပန္ဆက္ရေအာင္..။

အဲ့လို TTL ျဖစ္တဲ့အတြက္.... ကြ်န္ေတာ္တို႕က Subject တစ္ခုကို Focus ျဖတ္...။ Meter တိုင္းလိုက္ၿပီ ဆိုတာနဲ႕ ..။ အဲ့ဒီ့ Subject နဲ႕ ပါတ္ဝန္းက်င္မွာရွိေနတဲ့ Color Saturation ေတြ Contrast ေတြရဲ႕ အေနအထားကို ခန္႕မွန္းၿပီး AWB (Auto White Balance) က ... ။ ဒါဟာ Temperature ဘယ္ေလာက္ရွိတယ္..။ ဘာ White Balance နဲ႕ဆို အဆင္ေျပမယ့္ဟဲ့ ဆိုၿပီး..။ အလိုလို White Balance တစ္ခုကို သတ္မွတ္ေပးပါတယ္..။

သေဘာတရားက ကြ်န္ေတာ္ Metering Mode ေတြ အေၾကာင္းေရးတုန္းက Evaluative Metering Mode နဲ႕ ခပ္ဆင္ဆင္တူပါတယ္..။ သူက Guess လုပ္ေပးတဲ့ သေဘာပါ..။ တစ္ခါတစ္ေလ မွန္ႏိုင္သလို..။ တစ္ခါတစ္ေလလဲ မမွန္ႏိုင္ပါဘူး..။ အထူးသျဖင့္ ညဘက္ဆိုရင္ေတာ့ သိသိသာသာ မွားပါတယ္..။

ဒီ Post ကို ဆက္မဖတ္ခင္...။ ကြ်န္ေတာ္အခု ေရးခဲ့တဲ့... ေရးေနတဲ့ သေဘာတရားေတြကို နားလည္ဖို႕ ..။ ကြ်န္ေတာ္ အရင္ေရးခဲ့တဲ့ Metering Mode နဲ႕ Exposure အေၾကာင္းေတြကို အရင္သြားဖတ္ေစခ်င္ ပါတယ္..။ ဒါမွ Exposure ေတြရဲ႕ သေဘာ..။ အလုပ္လုပ္ပံု..။ ၿပီးေတာ့ 18% Grey Card ဆိုတာ ဘာလဲ ...။ စတာေတြကို နားလည္ႏိုင္မွာ ျဖစ္ပါတယ္..။

Auto White Balance ရဲ႕ အေျခခံသေဘာကေတာ့ အဲ့ဒါပါပဲ..။ သူက Guess လုပ္ေပးျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။ Daylight ရွိေနတဲ့ အခ်ိန္ေတြ မွာ သူ႕ရဲ႕ Guess မွားသလား မွန္သလားခြဲျခားရခက္ပါတယ္..။ ဒါေပမယ့္ Overcast ျဖစ္ေနတဲ့အခ်ိန္..။ မိုးအံု႕ေနတဲ့အခ်ိန္..။ ညအခ်ိန္ေတြမွာေတာ့ သူ႕ရဲ႕ Guess ဟာ မွားသလား မွန္သလားဆိုတာ သိသိသာသာ အေျဖထုတ္ႏိုင္ပါတယ္..။

(2) Daylight

White Balance မွာ ေန႕ခင္းမို႕လို႕ Daylight White Balance ကို သံုးရမယ္လို႕ဘယ္သူမွ ေျပာမ ထားပါဘူး..။ အျခား White Balance ေတြလည္း ထိုနည္းတူပါပဲ..။

သူက ဘာျဖစ္ရင္ ဘယ္လိုသံုးလို႕ သတ္မွတ္ေပးထားတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး..။ ကိုယ္လိုအပ္တဲ့ (လိုခ်င္တဲ့ ) Temperature ကို လိုအပ္တဲ့ အခ်ိန္ (လိုခ်င္တဲ့အခ်ိန္) မွာသံုးလို႕ရပါတယ္..။

Daylight White Balance Preset က Temperature ေလး နဲနဲမ်ားပါတယ္...။

ဒီေနရာမွာ Camera က အ၀ါေရာင္..။ လိမ္ေမာ္ေရာင္..။ အနီေရာင္ ဆိုရင္ ...Temperature မ်ားတယ္လို႕ အလိုလို သတ္မွတ္ၿပီး..။ အျဖဴေရာင္..။ အျပာေရာင္...။ ခရမ္းေရာင္..။ စတဲ့အေရာင္မ်ိဳးဆို Cold Color , Temperature နဲတယ္လို႕ သူ႕အလိုလို သတ္မွတ္ ပါတယ္..။

ဆိုေတာ့ Daylight White Balance ေလးက Temperature နဲနဲမ်ားတဲ့အတြက္ အဲ့ဒီ့ White Balance ေလးကို သံုးရင္ မိတ္ေဆြရဲ႕ ပံုေလးေတြက နဲနဲ အဝါဘက္ကို သန္းသြားပါတယ္..။ Temperature တက္လာပါတယ္...။

ဆိုၾကပါဆို႕ မိတ္ေဆြရုိက္တဲ့အခ်ိန္က မိုးေတြအံု႕ေနမယ္..။ ေလေတြ တိုက္ေနမယ္..။ စြတ္ဆိုေနမယ္..။ AWB နဲ႕ ရိုက္လိုက္တယ္.. ပံုက ေဖ်ာ့ေတာ့ေတာ့နဲ႕ အားမပါသလိုခံစားရတယ္..။ ဒီလိုအခ်ိန္မ်ိဳးမွာ Daylight လို ဟာမ်ိဳးေလး ေပးလိုက္ရင္..။ ပံုေလးက ပိုၿပီး Active ျဖစ္လာပါလိမ့္မယ္..။ အားေလး ပါလာပါလိမ့္မယ္..။ ဒါဟာ Daylight White Balance ရဲ႕ Effect ပါပဲ...။

ဒါေၾကာင့္ အစပိုင္းမွာ ကြ်န္ေတာ္ေျပာခဲ့သလို ေနပူေနမွ Daylight ကို ေရြးရတာမ်ိဳးမဟုတ္ပါဘူး..။ ကိုယ့္ရဲ႕ Taste နဲ႕ ဓာတ္ပံုရဲ႕ Temperature လိုအပ္မွဳအေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္..။

(3) Shade

ဒီေကာင္က Daylight ထက္ Temperature သိသိသာသာ ပိုမ်ားပါတယ္...။ မိုးေတြအရမ္းအံု႕ေနတဲ့ အခါမ်ိဳး..။ မိတ္ေဆြရဲ႕ Subject က Shadow ရဲ႕ ေအာက္မွာ ေရာက္ေနတာမ်ိဳး ျဖစ္တဲ့အခါမွာ သံုးသင့္ ပါတယ္..။ ဘာလို႕ Shadow ေအာက္ေရာက္တာ Shade သံုးရသလဲ ဆိုေတာ့..။ Shadow အုပ္သြား တာနဲ႕ ပံုကို Camera က Temperature Cold ျဖစ္သြားတယ္လို႕ သတ္မွတ္ၿပီး..။ Color ကို ေလ်ာ့ခ် ေပးပါလိ့မ္မယ္..။ အဲ့လို မျဖစ္ေအာင္ သံုးခိုင္းတာပါ..။

ဒါမွမဟုတ္ အဝါ ခပ္ျပင္းျပင္းလိုခ်င္တဲ့အခါမ်ိဳးမွာလည္း သံုးႏိုင္ပါတယ္...။

(4) Cloudy

ဒီေကာင္ကေတာ့ Shade ေလာက္ Color မျပင္းေပမယ့္ Daylight ထက္ေတာ့ Color Temperature မ်ားပါတယ္...။ ေစာေစာက ႏွစ္ခုရဲ႕ ၾကားဆိုပါေတာ့..။ လိုအပ္သလို သံုးႏိုင္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Personal Experience အေနနဲ႕ သံုးခဲပါတယ္...။

အမ်ားႀကီးထပ္ရွင္းျပစရာမလိုတဲ့အတြက္ မရွင္းေတာ့ပါဘူး..။ ေနာက္တစ္ခုဆက္သြားရေအာင္...။

(5) Tungsten

ဒီေကာင္ကေတာ့ စိမ္းဖန္႕ ဖန္႕ အေရာင္ေလးကို ေပးပါတယ္..။ မီးလံုးပံုေလးနဲ႕ သေကၤတ ျပထား ပါတယ္..။ မီးလံုးပံုနဲ႕ ျပထားရတာက အေၾကာင္းရွိပါတယ္..။

ညဘက္မီးလံုးထြန္းထားတဲ့ အခန္းမွာ ရိုက္မယ္ဆိုရင္ မီးလံုးရဲ႕ အဝါေရာင္ေၾကာင့္ Camera က ရိုက္တဲ့အခါမွာ ပံုေတြဟာ အရမ္းဝါသြားတာမ်ိဳး နီသြားတာမ်ိဳး ျဖစ္တတ္ပါတယ္..။

ဒါေၾကာင့္ ဒီလိုေတြ မျဖစ္ရေအာင္ Tungsten ကို သံုးၾကပါတယ္..။ ဟင္...။ ျပထားေတာ့ မီးလံုးပံုႀကီး..။ Color ထြက္လာေတာ့ Cold Temperature ႀကီး ျဖစ္ေနပါလားလို႕ေတြးစရာ ရွိပါတယ္... မီးလံုးပံု ျပထားလို႕ Temperature ျပင္းျပင္းရမွာဆိုၿပီး Tungsten ကို ေရြးရိုက္ရင္ မွားပါလိ့မ္မယ္..။

ဘာလို႕လဲဆိုေတာ့ ေစာေစာက ကြ်န္ေတာ္ေျပာသလိုပဲ..။ မီးလံုးထြန္းထားတဲ့အခ်ိန္ဟာ ပံုကို White Balance မွားေအာင္ ဆိုးဆိုးရြားရြား ထိခိုက္ေစႏိုင္တဲ့အတြက္ အဲ့ဒီ့ေဘးက ကာကြယ္ေပးႏိုင္ေအာင္..။ Tungsten White Balance ကို ထည့္ေပးထားတာျဖစ္ပါတယ္..။ သူက သာမန္ထက္ပိုၿပီး Cold Temperature ျဖစ္ေစတဲ့အတြက္... မီးလံုးက Over Temperature နဲ႕ သူ႕ရဲ႕ Under Temperature ေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါမွာ တကယ္ရွိသင့္တဲ့ Temperature (Color) ကို ရသြားေစတဲ့ သေဘာပဲျဖစ္ပါတယ္..။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ Tungsten အေၾကာင္းက ျပည့္စံုသေလာက္ ျဖစ္သြားပါၿပီး..။ ကြ်မ္းက်င္သြားတဲ့ အခါၾကေတာ့လဲ ..။ Temperature (color ) ေၾကာင့္မဟုတ္ပဲ Effect Color တစ္ခုအေနနဲ႕ စိတ္ရွိသလို အသံုးခ်ႏိုင္ပါတယ္..။

(6) Fluorescent

ဒီေကာင္ကေတာ့ နဲနဲရွင္းဖို႕လိုပါလိမ့္မယ္..။ ကြ်န္ေတာ္တို႕ Tungsten တုန္းက Over Temperature နဲ႕ Under Temperature ကို ေခ်ႏိုင္ေအာင္သံုးပါတယ္..။ သူ႕ ၾကေတာ့ အဲ့ဒီ့ သေဘာ သိပ္ မသက္ေရာက္ေတာ့ ျပန္ပါဘူး..။ မီးေခ်ာင္းရဲ႕ သဘာဝအလင္းေရာင္က အျဖဴလို႕ ေယဘူယ်အားျဖင့္ သတ္မွတ္ႏိုင္ပါတယ္..။

ဒါေပမယ့္ အဲ့လိုမီးေခ်ာင္းထြန္းထားတဲ့ အခန္းမ်ိဳးထဲမွာ ဒီအတိုင္းရိုက္ၾကည့္ရင္ မိတ္ေဆြလိုခ်င္သလို အျဖဴေရာင္ မဟုတ္ပဲ ..။ စိမ္းဖန္႕ဖန္႕ အေရာင္ေလးေတြ ျဖစ္ေနတာကို သတိထားမိႏိုင္ပါတယ္..။ Exposure Mixing ျဖစ္ၿပီး Camera က ေသေသခ်ာခ်ာ နားမလည္ေတာ့ တဲ့ သေဘာျဖစ္ပါတယ္...။

ဒီလိုုအေျခအေနကေန ရုုန္းထြက္ႏိုင္ဖို႕အတြက္ Fluorescent ကိုသံုးျခင္းျဖစ္ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ Blue Sky ေတြ ရွိေနတဲ့အခါမ်ိဳးမွာ Fluorescent ကို Effect တစ္ခုအေနနဲ႕ ..။ အျပာခပ္ျပင္းျပင္းေလးပါေအာင္ သံုးတတ္ပါတယ္..။

(7) Flash

ဒီေကာင္ကေတာ့ Flash ကိုသံုးၿပီးရိုက္ေတာ့မယ္ဆိုရင္ ... Flash က ေပးတဲ့ အလင္းက Cold Temperature ျဖစ္ပါတယ္..။ အျဖဴမ်ားတယ္ေပါ့ဗ်ာ..။ အဲ့ဒီ့အတြက္ ဒီေကာင္က Warm ျဖစ္သြားေအာင္ Temperature ေလး နဲနဲထပ္ထည့္ေပးတဲ့သေဘာပါ..။ ဒါဆိုရင္ ပံုမွန္ Temperature (Color) ရွိတဲ့ ပံုတစ္ပံု ျဖစ္သြားပါလိ့မ္မယ္...။

သူ႕သေဘာတရားေလးကေတာ့ ရိုးရွင္းတဲ့အတြက္ အမ်ားႀကီး သိပ္ရွင္းစရာ မလိုပါဘူး.. ကြ်န္ေတာ္ အေပၚမွာ ေျပာခဲ့သလိုပဲ Color Effect တစ္ခုအေနနဲ႕ သံုးခ်င္တယ္ဆိုရင္လည္းသံုးႏိုင္ပါတယ္...။

(8) Custom

ဒီေကာင္ကေတာ့ ရွင္းရတာ ရွည္ပါၿပီ....။ ရွည္သေလာက္ အေရးပါတဲ့ Setting လဲ ျဖစ္ပါတယ္..။ ဒီေကာင္က ေစာေစာကလို Preset ေတြ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး..။ ကိုယ္တိုင္ Customize လုပ္ရေတာ့ မယ့္ဟာျဖစ္ပါတယ္...။

ဘာလို႕ ကိုယ္တိုင္ Customize လုပ္ဖို႕လိုသလဲဆိုေတာ့..။ ကြ်န္ေတာ္ အေပၚမွာေျပာခဲ့တဲ့ Preset ေတြ Temperature(Color) ေတြဟာ Standard တစ္ခုကို သတ္မွတ္ၿပီး လုပ္ထားတာျဖစ္တဲ့အတြက္ ..။ အျမဲတမ္းမမွန္ႏိုင္ပါဘူး..။ အၿမဲတမ္းမွန္ဖို႕လဲ မျဖစ္ႏိုင္ပါဘူး..။

ဆိုၾကပါစို႕ဗ်ာ..။ မီးေခ်ာင္းထြန္းထားတဲ့ အခန္းထဲမွာေနတာျခင္းတူေပမယ့္..။ အဲယားကြန္းတပ္ထားတဲ့ အခန္းရဲ႕ Temperature နဲ႕...။ အဲယားကြန္း မတပ္ထားတဲ့ အခန္းရဲ႕ Temperature မတူႏိုင္တဲ့ သေဘာမ်ိဳးေပါ့..။ သူတို႕႕က ေယဘူယ်အေျခအေနအတြက္ပဲ အသံုးဝင္ ပါလိ့မ္မယ္..။ တကယ့္ အေရးပါတဲ့..။ တိတိက်က်ရိုက္ရေတာ့မယ့္ေနရာမိ်ဳးမွာအဆင္မေျပေတာ့ပါဘူး..။

ဒီလိုအေျခအေနမ်ိဳးမွာ အေကာင္းဆံုးကေတာ့ Customize လုပ္ဖို႕ပါပဲ...။

Nikon နဲ႕ Canon Customize လုပ္ပံုလုပ္နည္းျခင္းမတူပါဘူး..။ Nikon ရဲ႕ Customize System ကို ကြ်န္ေတာ္ပိုသေဘာက်ပါတယ္..။ ကြ်န္ေတာ္အႀကိဳက္ဆံုး Customize System ကိုေျပာပါဆိုရင္ေတာ့..။ ပြင့္ပြင့္လင္းလင္းေျပာရရင္..။ Nikon ေရာ Canon ေရာ မဟုတ္ပါဘူး..။ Sony ပါပဲ...။ Sony မွာ Customize လုပ္တဲ့အခါမွာ Temperature ကိုပါ ျပေပးတဲ့ အတြက္ အရမ္းအသံုးတည့္ပါတယ္..။ Temperature လဲ တိတိက်က်ရပါတယ္..။ Sony ပိုင္ရွင္ေတြ သိပါလိမ့္မယ္...။

Nikon က Customize လုပ္ရတာလြယ္ပါတယ္..။ White Balance Setting ထဲမွာ Custom ကိုေရြးပါ..။ ၿပီးရင္ Test Shot တစ္ပံုရိုက္ၾကည့္ပါ...။ Okay လို႕ ျပရင္ ရပါၿပီ..။ White Balance မွန္သြားပါၿပီ..။ Okay/Good လို႕ မျပရင္ ထပ္ရိုက္ပါ..။ မျပမျခင္းရိုက္ပါ..။ ျပၿပီဆိုရင္ White Balance အမွန္ရၿပီ ျဖစ္ တဲ့အတြက္ မိတ္ေဆြ စၿပီး ရိုက္ႏိုင္ပါၿပီ...။

Canon မွာဆိုရင္ Nikon နဲ႕ ေျပာင္းျပန္ပါ..။ သူက ပံုအရင္ ရိုက္ေပးရပါတယ္..။ ကိုယ္ရိုက္ခ်င္တဲ့ Subject တစ္ခုကို ရိုက္လိုက္ပါ..။ ဆိုလိုတာက White Balance ခ်ိန္ၿပီးရင္ ကိုယ္တကယ္ ရိုက္မယ့္ Subject ကိုေျပာတာပါ...။ ၿပီးရင္ Menu ထဲကိုသြားပါ.. Menu Setting ထဲမွာ Custom WB ကို ရွာပါ..။ Camera အမ်ိဳးအစားအေပၚ မူတည္ၿပီး ရွိႏိုင္တဲ့ေနရာမတူလို႕ ကြ်န္ေတာ္အတိအက် မေျပာတာပါ..။ Custom WB ကိုေတြ႕ ၿပီဆိုရင္ ႏွိပ္လိုက္ပါ..။ သူက ပံုေတြ ျပပါလိ့မ္မယ္..။ အဲ့ဒီ့ပံုေတြထဲက ကိုယ္ေနာက္ဆံုး White Balance အမွန္လိုခ်င္လို႕ ရိုက္ထားတဲ့ပံုကို ေရြးေပးလိုက္ပါ..။ ဒါဆို အိုေက..။ ရသြားပါၿပီ..။

ဒီေနရာမွာ အဓိက ျဖည့္ၿပီးေျပာခ်င္တာက..။ ေစာေစာကလို ကိုယ္ရိုက္ခ်င္တဲ့ Subject ရဲ႕ White Balance ကိုယူၿပီး Customize လုပ္တာထက္ ပိုတိက်ျခင္ရင္..။ 18% Grey Card ေလး ေဆာင္ထားပါ...။

ဥပမာဗ်ာ..။ ေရြတိဂံုဘုရားသြားတယ္..။ ညဘက္..။ နီယြန္မီးေတြထြန္းထားတယ္..။ AWB နဲ႕ ရိုက္ထည့္ လိုက္တယ္..။ အကုန္ဝါထိန္ၿပီး ထြက္လာတယ္..။ အိုေက..။ ဒါဆို ..။ ေစာေစာက ကြ်န္ေတာ္ေျပာတဲ့ 18% Grey Card ေလးကိုထုတ္..။ နီယြန္မီးတိုင္တစ္ခုခုရဲ႕ ေအာက္မွာထား..(ေထာင္ထားပါ) ၿပီးရင္ အဲ့ဒါေလး ကို ရိုက္ၿပီး Customize ထဲမွာ White Balance အမွန္ကို ေရြးေပးလိုက္ပါ..။ အဲ့ဒီ့ 18% Grey Card နဲ႕ White Balance ခ်ိန္တာက ပိုၿပီး တိက်မွဳရွိပါတယ္..။

ကြ်န္ေတာ္ကေတာ့ Daylight ေတြမွာ Customize လုပ္ၿပီး ရိုက္ေလ့သိပ္မရွိေပမယ့္ Night Scene ေတြ ဆိုရင္ေတာ့ အျမဲတမ္း Customize လုပ္ၿပီးမွ ရိုက္ျဖစ္ပါတယ္..။

(9) Kelvin/K (Custom)

ဒီ Custom က ေစာေစာက Customize နဲ႕ နဲနဲေလးကြဲပါတယ္..။ ဒီေကာင္က Temperature ကို တန္းေရြးေပးရမွာပါ...။ ရမ္းေရြးလည္းရပါတယ္..။ ပံုု တစ္ပံုရိုက္ၾကည့္လိုက္..။ ဝါေနတယ္ဆိုရင္..။ ေအးတဲ့ Temperature ကို ေလ်ာ့ၿပီးေရြးေပးလိုက္..။ ေအးေနတယ္ထင္ရင္ Warm ျဖစ္မယ့္ Temperature ကို ေရြးေပးလိုက္..။ ဒါပါပဲ..။

ပိုၿပီးတိက်ခ်င္တယ္ဆိုရင္..။ သာမိုမီတာေလး တစ္ေခ်ာင္းသာ ေဆာင္ထားလိုက္ပါ..။ အဲ့ဒီ့ သာမိုမီတာ ကျပတဲ့ Kelvin အတိုင္းသာ ထာားေပးလိုက္ပါ..။ ဒီ့ထက္ရွင္းတာေတာင္ ဒီေလာက္မရွင္းပါဘူး...။

ဒီေလာက္ဆိုရင္ White Balance ေတြအေၾကာင္းေတာ္ေတာ္ေလး ျပည့္စံုမယ္ထင္ပါတယ္..။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္း အေရးမႀကီးဘူးလို႕ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္..။ တစ္ခ်ိဳ႕ကလည္းအေရးႀကီးတယ္လိုု႕ သတ္မွတ္ၾကပါတယ္..။

ကြ်န္ေတာ့္ Personal အယူအဆအရေတာ့ တစ္ခါတစ္ေလ အေရးႀကီးသလို..။ တစ္ခါတစ္ေလ အေရးမႀကီးပါဘူး..။ ကိုယ့္ရဲ႕ အသံုးခ်တတ္မွဳနဲ႕ Creativity အေပၚမွာ မူတည္ပါတယ္..။ White Balance ကို အသားေပးျပင္ေနလို႕ ပံုေကာင္းေတြ လြတ္သြားတာမ်ိဳး ျဖစ္ႏိုင္သလို..။ ပံုက ေကာင္းရဲ႕သားနဲ႕ White Balance ႀကီး စုတ္ျပတ္သတ္ေနလို႕ သံုးစားမရေတာ့တာလဲ ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္..။

ဒီ့အတြက္ သံုးသင့္တဲ့အခ်ိန္လား မသံုးသင့္တဲ့အခ်ိန္လား..။ သံုးရမလား မသံုးရဘူးလားဆိုတာ..။ ကိုယ္တိုင္ဆံုးျဖတ္ရမွာ ျဖစ္ပါတယ္..။ Raw နဲ႕ ရိုက္တဲ့သူေတြအတြက္ ျပသနာသိပ္မရွိေပမယ့္ JPEG သမားေတြအတြက္ကေတာ့ ေတာ္ေတာ္ေလးအေရးႀကီးပါတယ္လို႕ ေျပာရင္း..။ ကြ်န္ေတာ့္ရဲ႕ ဒီ White Balance အေၾကာင္းေလးကို ဒီမွာပဲ ရပ္နားလိုက္ပါတယ္..။

ရိုက္ရင္းနဲ႕ေလ့လာ..။ ေလ့လာရင္းနဲ႕ ရိုက္ပါ..။ အေတြ႕အႀကံဳဟာ ေငြနဲ႕ဝယ္လို႕မရသလို..။ Theory ေတြ ေနာေၾကတိုင္း ..။ စာေတြဖတ္တိုင္းလဲ မရႏိုင္ပါဘူး..။ ဘာကင္မရာေတြနဲ႕ ရိုက္ေနသလဲ ဆိုတာထက္ ဘယ္လိုရိုက္သလဲဆိုတာပဲ ေတြးေစခ်င္ပါတယ္..။ Gear မစံုတာဟာ အားငယ္စရာ ..။ စိတ္ဓာတ္က်စရာ...။ ရွက္စရာ..။ မဟုတ္ပါဘူး..။ Creativity မရွိတာ Inspiration မရွိျခင္းကသာ အဓိက အားနည္းခ်က္ ျဖစ္ပါတယ္..။

ေလးစားစြာျဖင့္

Black Dream
http://www.blackdream21.com

P.S- Dedicated To Sayar Pe Myint Oo


White Balance Icons

White Balance Icons With Their Definitions

White Balance With Their Temperature


Temperature Related To Color

Temperature Changes Color

Presets & Colors

White Balance Presets

Must Have, 18% Grey Card
--------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+

ဆက်စပ်ဖတ်ရှုရန် အကြောင်းအရာများ...