စိတ္ကူး ကြန္႔ျမဴး ရိုက္ကူးျခင္း (Abstracts Photography)
စကားဦး
ဓါတ္ပံု ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု မ်ားကို ေရးသားရာ တြင္ မေရးျဖစ္ေသး သည့္ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ က႑ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
Abstracts Photography သည္ ေန႕ စဥ္ ျမင္ေတြ႕ ေနက် အရာ မ်ား ကို ထူးျခား သည့္ ျမင္ကြင္း ( Angle ) မွ ၾကည့္ ကာ ယင္း၏ ထူးျခား သည့္ အလွ ကို စိတ္ကူး တြင္ ခံစား ကာ ျပန္လည္ တင္ျပ သည့္ ရိုက္ကူးနည္း ဟု ဆိုရပါမည္။
ဤမွတ္စု ကို ေရးသားရာ တြင္ Douge Harman ၏ Digital Photography Handbook, စာအုပ္ပါ Abstract အခန္း ၊ Davis Peterson ၏ Abstract Photography for Beginners ႏွင့္ Ron Bigelow ၏ Abstract Photography Tips and Technique စသည့္ ေဆာင္းပါး သံုး ခု ကို အေျချပဳ ကာ အျခား ေကာင္းနိုး ရာရာ ဟု ယူဆ သည့္ Abstract ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါး မ်ားကို စုေပါင္းကာ ဆီေလွ်ာ္ သကဲ့ သို႕ ဘာသာျပန္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
မွတ္စု တြင္ နမူ နာ အျဖစ္ ေဖၚ ျပထားသည့္ ပံု မ်ား မွာ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး မ်ား တြင္ ပါသည့္ နမူ နာ ပံု မ်ားကို ျပန္ လည္ေဖၚ ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ အမည္ သိရ သည့္ ပံု မ်ားကို အမည္ ေဖၚ ျပ ထားျပီး ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ အမည္ ကို မသိရ သည့္ ပံု မ်ားကို မူ အမည္ ေဖၚ ျပနိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ေဖၚ ျပ အပ္ပါ သည္။
Abstract Photography ဆိုင္ရာ နည္းပညာ ။
ဓါတ္ပံု ႏွင့္ပတ္သက္၍ အလြယ္ ဆံုး ေျပာရလွ်င္ ဓါတ္ပံု ဆိုသည္မွာ ပံုရိပ္မ်ား ကို ဖမ္းယူ ျခင္း (Capturing of images ) ပင္ ျဖစ္သည္။
သို႕ရာ တြင္ ကင္မရာ ကို တစ္ေန ရာရာ ကို ခ်ိန္ကာ ခလုပ္ ႏွိပ္ရံု မွ် ႏွင့္ Photographer တစ္ေယာက္ ျဖစ္ မလာနိုင္ပါ။ Photographer တစ္ေယာက္ ဆိုသည္မွာ အနုပညာ ( Art )ႏွင့္ နည္းပညာ ( Technology ) ႏွစ္ရပ္ကို အေကာင္းဆံုး ေပါင္း စပ္ ျပီး သာမန္ ျမင္ကြင္း တစ္ခု လံုးကို ေျပာင္း ပစ္ နိုင္မွသာ Photographer ဟု ဆိုရပါမည္။ ပံု တစ္ပံု ကို တင္ျပ ရာ တြင္ ယင္းကို အေသးစိတ္ နားလည္ ေစရန္ အနုပညာ သေဘာ ကိုပင္ ထပ္မံ ခဲြျခား ထားျပန္ သည္။ ယင္း မွာ Documentary ႏွင့္ Fine Art တို႕ ျဖစ္သည္။
Photo by: Miuenski Miuenski
Abstract Photography သည္ Fine Art အမ်ိဳး အစား တြင္ ပါ၀င္သည္။ အဆိုပါ Abstract Photography သည္ ျပင္ပ တြင္ သာမန္ ျမင္ေနက် အရာ မ်ားကို ပင္ ျမင္ေနက် အျမင္ မ်ိဳး အဟုတ္ ဘဲ Subject တစ္ခု ၏ ပံုစံ (Shape) ဖဲြ႕စည္းမွဳ ( Form) အေရာင္( Colour) , မ်က္ႏွာျပင္ အေရး အေၾကာင္း ( Texture ) တို႕ ၏ ထူးျခား မွဳ ကို ရွာေဖြ ကာ ရုိက္ကူးျခင္း ျဖစ္သည္။
လူသား တို႕ ၏ မ်က္ေစ့ ကို ဆဲြ ေဆာင္ မွဳ အရွိဆံုးမွာ အဆင္ ဒီဇိုင္း ဟု ဆိုုရ မည့္ Pattern ပင္ျဖစ္သည္။ ဤ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ ပင္လွ်င္ ေရွးဦး လူသားတို႕ သည္ Constellation ကို စတင္ေတြ႕ ရွိ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
Abstract Photography သည္ Subject ကို ၾကည့္ ရွဳ သည္ ထက္ ၾကည့္သူ၏ တုန္႕ ျပန္ ခံစား မွဳ ( Emotional Response ) ကို ဆဲြ ထုတ္ ကာ ခံစားေစသည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ေစ့ ႏွင့္ ျမင္ေနသည္ထက္ အတြင္းသို႕ ႏွဳိက္၍ ၾကည့္ ကာ ခံ စားေစျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႕ ရာ တြင္ Abstract Photography ႏွင့္ပတ္ သက္၍ အလြန္ သတိ ထားရမည့္ အခ်က္ မွာ အလြန္ ေကာင္း မြန္ သည္ Abstract Photography ပံု တစ္ခု အေျခအေန ႏွင့္ မည္သို႕မွ် စိတ္ ၀င္စား ဘြယ္ ရာ မရွိသည့္ စကၠဴစုတ္ ျဖစ္သြား မည့္ အေျခ အေန ႏွစ္ရပ္သည္ အလြန္ နီးကပ္ ေနသည္။ Thin Line ကေလးသာ ရွိေနသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္ မွာ အယူအဆ တစ္ခ်က္မွားသြား သည္ ႏွင့္ Powerful Abstract Photography သည္ တစ္ခုျဖစ္ လာရမည့္ အစား ၾကည့္သူ အေနႏွင့္ မည္သည္ ကို ခံစား ရမည္ မသိဘဲ စကၠဴစုတ္ အျဖစ္သို႕ ေရာက္သြား နိုင္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ပင္ ျဖစ္သည္။
Photo by: Sel
Abstract Photography ရိုက္ကူးရာ တြင္ အေရးၾကီးသည္မွာ Photography Rule မ်ား ထက္ Abstract Photography ဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ သေဘာ တရားမ်ား (Rule or guidelines of abstract photography) ကို နားလည္ ကာ ေကာင္းစြာ အသံုး ခ်တတ္ရန္ လိုေပသည္။ အကယ္၍ အဆိုပါ Abstract Photography ဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ သေဘာ တရားမ်ား ကို ခ်ိဳး ေဖါက္ မည္ဆိုပါက လည္း မသိ၍ ခ်ိဳး ေဖါက္ ျခင္း မဟုတ္ ဘဲ သိလွ်က္ ႏွင့္ ပံု အေျခအေန တိုးတက္ လာေစေရး လိုအပ္ ခ်က္ အရ တမင္ ခ်ိဳးေဖါက္ ျခင္းမ်ိဳး သာ ျဖစ္ရန္ လိုသည္။
ေအာက္ တြင္ ေဖၚ ျပ မည့္ အေၾကာင္း အရာ မ်ားမွာ Abstract Photography ရိုက္ကူျခင္းဆိုင္ရာ နည္း လမ္း အမ်ိဳး မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းလမ္း မ်ားကို လမ္း ညႊန္ ထားကာ ရိုက္ကူးျခင္းအားျဖင့္ Powerful Abstract ပံု မ်ား ရရွိနိုင္ပါလိမ့္မည္။
အေရာင္ ( Colour )
Photo by: Vittorio Pandolfi
Abstract photography တြင္ အေရာင္ မ်ားကို စိတ္ တိုင္းက် အတားအဆီးမရွိ သံုးနိုင္သည္။ အေရာင္ ၏ Level, Hues, Tones, Saturation စသည္မ်ားကို စိတ္ ၾကိဳက္ ကစား နိုင္သည္။ အျခားေသာ ဓါတ္ပံု က႑မ်ားျဖစ္သည့္ Portraiture, Landscape photography etc ..စသည္တို႕ တြင္ သံုးသည့္ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒသ မ်ားသည္ Abstract photography တြင္ အက်ံဳး မ၀င္ ဟု ဆို ရပါမည္။ အားလံုး ေသာ အရာ မ်ား မွာ ဖန္တည္းရွင္ ဓါတ္ပံု သမား ၏ အထိန္း အကြပ္ ေအာက္မွာ သာ ရွိသည္။ မူရင္း အဂၤလိပ္ ဘာသာ အတိုင္း ေျပာရ ေသာ္ “ Let your imagination run wild, wield your power and use colours to your advantage.” ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ စိတ္ အဟုန္ ကို ရြက္ကုန္ဖြင့္ နိုင္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။
Controlled Depth of Field and Selective Focus
Photo by: Paula Bailey
Aperture ကို က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ေပး ျခင္းအားျဖင့္ Depth of Field ပါးလာ သည့္ အတြက္ အာရံု စူး စိုက္ေစရာ Center of Interest ေနရာ ကိုသာ Focus ျပတ္ေနေစျခင္း ျဖင့္ ၾကည့္သူ၏ အျမင္အာရံုကို ဖမ္းထား နိုင္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ဤနည္းသည္ Powerful Abstract ပံုေကာင္း တစ္ပံု ရ ေစ နိုင္သည့္ နည္း ေကာင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းကို တိက် စြာ ေဆာင္ရြက္ နိုင္လွ်င္ အာရံု စူး စိုက္ေစရာ Center of Interest ေနရာ သည္ ျပတ္သား ေနကာ အာရံု မျပန္႕ေစလို ေသာ အျခားေနရာ မ်ား မွဳန္ ( Blur) ေနေပလိမ့္ မည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ၾကည့္သူ ၏ အာရံု ကို လိုရာေနရာ သို႕ ပို႕ ေပး နိုင္သည္။
ပံု ကို အားျဖည့္ ေပးမည့္ အျခား အခ်က္ တစ္ခ်က္ တစ္ရပ္မွာ Background ျဖစ္သည္။ Subject ၏ အေရာင္သည္ Background ႏွင့္ Colour Contrast ရွိေနေစျခင္း ျဖင့္ Subject သည္ ပို၍ ေပၚလြင္လာကာ ယင္း အေပၚ အာရံု ပို၍ ေရာက္ေစလိမ့္မည္။ ၎ အျပင္ Subject ကို အာရံု ပို႕ ေပးေစမည့္ Leading Line ျဖစ္ေသာ Curve ကဲ့ သို႕ လိုင္း မ်ား ထည့္ သြင္း ဖဲြ႕ စည္း ကာ ရိုက္သင့္ပါသည္။
မည္သို႕ ေသာျပတ္သား မွဳ မ်ိဳး ႏွင့္ ျပ လို သနည္း။
Photo by: Emilio Dellepiane
ပံု တစ္ခုလံုး ျပတ္သားေနေအာင္ ျပမည္ေလာ၊ သို႕ တည္းမဟုတ္ မိမိ ျပ လိုသည့္ ေနရာ တစ္ခု ထည္း ကို Focus ဖမ္း မည္လား ဆံုး ျဖတ္ရပါမည္။ ပံု ၏ ေနရာ အားလံုး ျပတ္သား ေနေစလိုပါက Aperture က်ဥ္း က်ဥ္း ထားကာ ရိုက္ရပါမည္။ လိုသည့္ ေနရာ တစ္ေနရာ ထည္းကိုသာ ျပတ္သားေနေစလိုပါက Shallow Depth of field ေပး မည့္ Aperture က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္ ရိုက္ရပါမည္။
Lines မ်ားကို အသံုခ်ျခင္း။
Photo by: Stephen Zacharias
တတ္နိုင္ သမွ် အားေကာင္းသည့္ Graceful or Dynamic Lines မ်ား ကုိသံုး ရပါမည္။ အဆိုပါ လိုင္းမ်ားသည္ ပံုကို အလြန္အားေကာင္း ေစသည့္ Leading Lines မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ နမူနာျပ အျဖစ္ ေအာက္ပါ ပံု ကိုၾကည့္ပါက လိုင္းမ်ား သည္ ၾကည့္ သူကုို ပံု ၏အဆံုး အထိ ဆဲြ ေခၚ သြားသည္ ကို ျမင္နိုင္ေပ လိမ့္ မည္။
Photo by: Alexcoitus
ထိေရာက္သည့္ Effective Lines မ်ားသည္ ပံု အဓိက ျပယုဒ္ မ်ား ျဖစ္ေနေစရမည္။ ထို႕ အျပင္ ပံု အတြင္း ရွိ Curve, Angle, Straight Lines စသည့္ လိုင္း မ်ား အားလံုးသည္ အျခင္းျခင္း အျပန္ အလွန္ အက်ိဳးျပဳ ကာအခ်ိဳးက် ေနေစရန္လိုသည္။ အကယ္၍ လိုင္းမ်ားကို ပံု တြင္ Main Subject အျဖစ္ ျပလိုပါက အျခာေသာ ေနရာ ရွိ အေရာင္မ်ား၏ Saturation ကို ေလွ်ာ့ ေပးရပါမည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက ၾကည့္ သူ၏ အာရံု ကို COI ျဖစ္သည့္ လိုင္း မွ ဆဲြ ထုတ္ သြား ေပလိမ့္ မည္။
မ်က္ႏွာျပင္ အေရး အေၾကာင္း (Texture )
Photo by: Ozyman
မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚရွိ အေရး အေၾကာင္း မ်ားျဖစ္သည့္ Texture မ်ားသည္လည္း Line မ်ားကို သံုးသည့္ နည္း အတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္ Line ႏွင့္ Texture တို႕ ကို တဲြ သံုးသည့္ အခ်ိန္ လည္းရွိသည္။ Texture ကို ပံု တြင္ ထည့္ သြင္း ေဖၚျပ မည္ဆိုပါလွ်င္ ပံု၏ အေရး အၾကီး ဆံုးေသာ ေနရာတြင္ ေနရာ ေပး ရန္ လိုသည္။ ပံု တြင္ ပါ၀င္ သည့္ Line မ်ား နွင့္ သဟဇာတ ( Harmony ) ျဖစ္ရန္ လည္း လိုသည္။ Texture ကို မွန္ကန္စြာ သံုးနိုင္ပါက ပံုသည္ ၾကည့္သူ၏ ရင္ထဲသို႕ စူး၀င္ သြား ေစနိုင္လိမ့္မည္။
“The Dome” Photo by: Richard Crowe
မွဳန္ ၀ါးေစျခင္း ( Blur )
Photo by: Evan Leeson
ေနရာ အားလံုး ကို ျပတ္သား မေန ေစဘဲ လိုသည့္ ေနရာ ေလး တြင္သာ ကြက္ ၍ ျပတ္သားျပီး က်န္ေနရာမ်ား ၀ါးေနေစသည္မွာလည္း စိတ္၀င္စား ဘြယ္ ေကာင္း သည့္ Abstract photography တစ္ရပ္ ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ နည္းသည္ နမူနာ ျပထားသည့္ ပန္း ၀တ္ဆံ ကဲ့ သို႕ အခ်ိဳ႕ေသာ Subject အတြက္သာ လွ်င္ သင့္ ေလွ်ာ္သည္။
ဤ ရိုက္ နည္း တြင္ မိမိအေနႏွင့္ Subject ကို မွန္ကန္ စြာ ေရြးခ်ယ္ ကာ ရိုက္ ကူး ရန္ လိုပါမည္။ Romantic ဆန္သည့္ ပံု မ်ိဳး တြင္ ဤ နည္း သံုးသင့္သည္။ Blur ျဖစ္ေစလို သည့္ ေနရာမ်ား အတြက္ Special soft Focus Lens သို႕ မဟုတ္ Soft focus Filter မ်ား တပ္ ကာရိုက္ကူး နိုင္သည္။ သို႕ မဟုတ္ Post Production တြင္ Photoshop ျဖင့္ လည္း ေဆာင္ရြက္ နိုင္သည္။
The Zooming Technique
Slow Shutter Speed ကို Focal Lenth အတို အရွည္ ေျပာင္း သည့္ ( Zoon-in, Zoom-out ) စသည့္ နည္း မ်ား နွင့္ တဲြသံုးကာ စိတ္၀င္စား ဘြယ္ရာ ပံု ကို ဖန္တည္း နိုင္သည္။
အဆိုပါ နည္း ႏွင့္ ရိုက္ မည္ဆိုပါက Tripod ကိုသံုးရပါမည္။ Wide Angle ႏွင့္ စ တင္ကာ Zoom ဆဲြ၍ Narrow Angle သို႕ ေျပာင္း လိုက္ပါ။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံု သည္ Strong Center of Interest ရရွိလာျပီး Center of Interest ၏ အေရာင္ႏွင့္ Background အေရာင္တို႕ သည္ Colour Contrast ျဖစ္လာ လိမ့္ မည္။
Move in Close
Photo by: Miuenski Miuenski
Subject တစ္ခု လံုးမဟုတ္ဘဲ ယင္း၏ အနားသို႕ ကပ္ကာ တစ္စံု တစ္ရာေသာ အပိုင္း မွ် သာ ေပၚလြင္ ေအာင္ လည္း ရိုက္ နိုင္သည္။ မလိုအပ္ေသာ Distraction ျဖစ္ေစ မည့္ အပိုင္း မ်ားကို ဖယ္ထုတ္ လိုက္ သည့္ နည္း ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ Subject ၏ Form, Colour, Curve, တို႕ကို ပို၍ အေလးေပး ေပး လြင္လာ ေစမည္ ျဖစ္သည္။
The Use of Light and Shadows
အရိပ္ ႏွင့္ အလင္းေရာင္တို႕ အျပန္အလွန္ အေၾကာင္းျပဳ ကာ Inter Play ျဖစ္ေနသည့္ ပံုမ်ားသည္ လည္း Abstract ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္ေစသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ဓါတ္ပံု သမားမ်ားက Light တစ္ခု ထည္းကိုသာ အားျပဳ ျပီး အရိပ္ ( Shadow ) ကို လွစ္လွ်ဴ ျပဳ ေထားသည္ မွာ မွား ယြင္းသည္ ဟု ဆိုရမည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ Shadow သည္ အလင္းေရာင္မဲ့ေသာ Lack of Light ေနရာ ဟု သာ တြက္ဆ၍ မရ။ ပံု တစ္ပံု ကို အသက္သြင္းေပးေသာ အရာ ျဖစ္သည္ ကို လည္း မေမ့သင့္ေပ။ Shadow သည္ Abstract photography ကိုအား ေတာင့္ လာေစသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။
Tips for Fantastic Abstract Photography
Abstract Photography သည္ Portrait or Landscape ပံု မ်ားကဲ့ သို႕ အားလံုးကို ထင္ရွားစြာ မျပဘဲ ရိုက္ကူးသူ က ၄င္း၏ စိတ္ကူး ပံု ရိပ္ ကို ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ ရိုက္ကူးမည့္ Abstract ပံု၏ အႏွစ္ သာရ သည္ ဘာလဲ- Essence of what you are Photographing - ကို ၾကိဳတင္စဥ္းစား ထားရန္ လိုေပသည္။ ေအာက္ ပါ အခ်က္ မ်ား မွာ Abstract Photography ရိုက္ကူးရာ တြင္ ေဆာင္ရြက္ သင့္သည့္ အဓိက အခ်က္ အခ်ိဳ႕ ကို ေဖၚျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
1. Get Close
Abstract Photography သည္ မိမိ ျပလိုသည္ကို သာမန္ Photography ကဲ့ သို႕ မဟုတ္ဘဲ ၾကည့္ သူအား တစ္မူ ထားျခားသည့္ ျမင္ကြင္းမွ ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Texture, Pattern မ်ားကို ျပ လိုပါက အနီးကပ္ ရိုက္ကာ Frame ျပည့္ နိုင္သမွ် ျပည့္ေအာင္ ရိုက္ျပ သင့္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံုသည္ တစ္မူ ထူးျခားလာကာ ျပသလိုသည့္ အခ်က္မွေန၍ လဲြ၍ မည္သို႕ မွ် ဒြိဟ အပြားနိုင္သည့္ အေနအထားမ်ိဳး တြင္ ရွိေနေပ လိမ့္မည္။
2. Thinking in Tones
ဓါတ္ပံု သမားေကာင္း တို႕သည္ ၄င္း တို႕ ရိုက္ မည့္ Subject ေပၚသို႕ က်ေရာက္သည့္ Bright High Light ကို သေဘာ ေပါက္ နားလည္ ၾကသည့္ အေလွ်ာက္ Exposure ကုိ လို အပ္ သကဲ့ သို႕ ညွိ နုိင္္ ၾကသည္။ လွ်ပ္တပ်က္ အတြင္းမွာ ပင္ ၄င္း တို႕ ၏ ဆဌမ အာရံု ( Sixth Sense ) အရ အေရာင္ အေသြး ေျပ ျပစ္ မွဳ ရွိမရွိကို သိနိုင္စြမ္း ရွိၾကသည္။ ဤ သည္ကို အတု ယူရန္ လိုပါသည္။
3. Lookout for Interesting Elements
Abstract ရိုက္ကူး နိုင္သည့္ အရာ မ်ား ျဖစ္သည့္ Repeating Line, Strange Texture, Interesting Pattern, Plants, Clouds, Rocks, Sand, Water စသည္ တို႕ ကို သဘာ၀ ပတ္၀န္း က်င္ တြင္ အလြယ္ တကူ ေတြ႕ နိုင္ေပသည္။ မိမိ အေနႏွင့္ မိမိ ျပ လိုသည့္ Abstract ပံု ၏ Angle and Composition ကို အဆန္း တက်ယ္ ျမင္ ကြင္း ျဖစ္လာေစရန္ စဥ္းစား စီစဥ္ ရံု သာ ျဖစ္သည္။
4. Using Hand-Held Flash and Tripod
ကင္မရာတြင္ Hot Shoes adaptor ပါ လွ်င္ Flash ကို Flexible Cord ျဖင့္ အျပင္ သို႕ ထုတ္၍ လက္ ျဖင့္ ကိုင္ ကာ လိုအပ္သည့္ ေနရာ တြင္ အလင္း ျဖည့္ ေပး သင့္သည္။ Angle Flash သံုးလွ်င္ သဘာ၀ အလင္းေရာင္ကို ပို ညက္လာေစကာ Abstract ကို ပို ၾကည့္ေကာင္းလာေစသည္။ Abstract ပံု ကို အနီးကပ္ ရိုက္လွ်င္ ျပ လိုသည့္ အေသးစိတ္ ေနရာ မ်ား ျပတ္သား ေနေစရန္ Tripod သံုးရန္ လိုအပ္ပါ သည္။
5. Practice and Experiments
ပံုေကာင္း ရရန္ အတြက္ ေလ့ က်င့္ ရန္ လုိပါသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ စမ္းသပ္ ရိုက္ကူး ကာ သုေတသန သေဘာမ်ိဳး လုပ္ၾကည့္ရန္ လည္း လိုပါသည္။ ၾကိမ္ ဖန္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ ရန္ ၊ စမ္း သပ္ရန္ လိုေပသည္။
တစ္ခါ တစ္ရံ အဆိုစေလာက္ ေျပာင္းလဲ မွဳ ေလးတစ္ခု ျပဳ လုပ္ လိုက္ျခင္းသည္ ပံု တစ္ခုလံုး တြင္ၾကီး မားေသာ ေျပာင္းလဲ မွဳ ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္သြားးတတ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ မူ မိမိ အေနႏွင့္ မွားယြင္း သည္ဟု ယူဆ ထားေသာ ေသာ Wrong Setting ေလးတစ္ခုသည္ ပံု အတြက္ အလြန္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ သည့္ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္လာတတ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ မိမိ၏ ပစၥည္း ကိရိယာ ႏွင့္ Subject မ်ားကို Experiment လုပ္ၾကည့္ ရန္ ၀န္ မေလးသင့္။
6. Crop and Rotate your Image
Abstract ပံု တစ္ပံု ရလာျပီဆိုလွ်င္ Post Processing တြင္လိုအပ္သည့္ အေန အထား မ်ိဳး ပံု ျဖစ္လာေစရန္ Crop လုပ္ၾကည့္ ပါ။ အလွ်ား လိုက္ သို႕ မဟုတ္ ေဒါင္ လိုက္ လွည့္ ၾကည့္ပါ။ ၁၈၀ ဒီကရီ လွည့္ကာ ၾကည့္ပါ။ မည္သည့္ အေနအထားက မည္သို႕ေသာ Impact ရွိလာမည္ စစ္ၾကည့္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ ပံု ၏ သီးသန္႕ ေနရာ အခ်ိဳ႕သည့္ အဆိုပါ ပံု၏ အရည္ အေသြး ကို ျမွင့္တင္ ေပးသည့္ ေနရာ ျဖစ္ေနသည္ဆိုသည္ ကိုေတြ႕ လာပါလိမ့္မည္။ အဆိုပါ အျမင္ ဆန္း သစ္ ျဖစ္လာ နိုင္မည့္ အေနအထားကို ယူပါ။
Abstract နမူနာ ပံုမ်ား (Sample Abstract Pictures.)
နိဂံုး။
ဤ မွတ္စုသည္ စိတ္ အလွ်င္ ကဲ့သို႕ က်ယ္ ျပန္႕ လွေသာ Abstract Photography ၏ မိတ္ဆက္ နိဒါန္း သေဘာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ယ္ ျပန္႕ လွသည့္ စိတ္ အစဥ္ ကြန္ျမဴး သည့္ ဤ ရိုက္ကူးျခင္း ကို လက္ေတြ႕ စိတ္ကူး စိတ္သမ္း အသစ္မ်ားျဖင့္ အေနွာင္အဖဲြ႕ မရွိ စိတ္ အလ၊ွ်င္ ကြန္႕ျမဴး နိုင္သမွ် ကြန္႕ ျမဴးကာ ရိုက္ကူး ၾကည့္ ၾက ျခင္း ျဖင့္ ေရွ႕ သို႕ တက္လွမ္း နိုင္ၾက ပါေစရန္ ဆႏၵျပဳ အပ္ပါသည္။
Credit;ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)
---------------------------------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+
ဓါတ္ပံု ပညာရပ္ ဆိုင္ရာ မွတ္စု မ်ားကို ေရးသားရာ တြင္ မေရးျဖစ္ေသး သည့္ ဓါတ္ပံု ဆိုင္ရာ က႑ တစ္ရပ္ ျဖစ္ပါသည္။
Abstracts Photography သည္ ေန႕ စဥ္ ျမင္ေတြ႕ ေနက် အရာ မ်ား ကို ထူးျခား သည့္ ျမင္ကြင္း ( Angle ) မွ ၾကည့္ ကာ ယင္း၏ ထူးျခား သည့္ အလွ ကို စိတ္ကူး တြင္ ခံစား ကာ ျပန္လည္ တင္ျပ သည့္ ရိုက္ကူးနည္း ဟု ဆိုရပါမည္။
ဤမွတ္စု ကို ေရးသားရာ တြင္ Douge Harman ၏ Digital Photography Handbook, စာအုပ္ပါ Abstract အခန္း ၊ Davis Peterson ၏ Abstract Photography for Beginners ႏွင့္ Ron Bigelow ၏ Abstract Photography Tips and Technique စသည့္ ေဆာင္းပါး သံုး ခု ကို အေျချပဳ ကာ အျခား ေကာင္းနိုး ရာရာ ဟု ယူဆ သည့္ Abstract ဆိုင္ရာ ေဆာင္းပါး မ်ားကို စုေပါင္းကာ ဆီေလွ်ာ္ သကဲ့ သို႕ ဘာသာျပန္ ထားျခင္း ျဖစ္ပါ သည္။
မွတ္စု တြင္ နမူ နာ အျဖစ္ ေဖၚ ျပထားသည့္ ပံု မ်ား မွာ အဆိုပါ ေဆာင္းပါး မ်ား တြင္ ပါသည့္ နမူ နာ ပံု မ်ားကို ျပန္ လည္ေဖၚ ျပထားျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ အမည္ သိရ သည့္ ပံု မ်ားကို အမည္ ေဖၚ ျပ ထားျပီး ဓါတ္ပံု ပညာ ရွင္ အမည္ ကို မသိရ သည့္ ပံု မ်ားကို မူ အမည္ ေဖၚ ျပနိုင္ျခင္း မရွိေၾကာင္း ေဖၚ ျပ အပ္ပါ သည္။
Abstract Photography ဆိုင္ရာ နည္းပညာ ။
ဓါတ္ပံု ႏွင့္ပတ္သက္၍ အလြယ္ ဆံုး ေျပာရလွ်င္ ဓါတ္ပံု ဆိုသည္မွာ ပံုရိပ္မ်ား ကို ဖမ္းယူ ျခင္း (Capturing of images ) ပင္ ျဖစ္သည္။
သို႕ရာ တြင္ ကင္မရာ ကို တစ္ေန ရာရာ ကို ခ်ိန္ကာ ခလုပ္ ႏွိပ္ရံု မွ် ႏွင့္ Photographer တစ္ေယာက္ ျဖစ္ မလာနိုင္ပါ။ Photographer တစ္ေယာက္ ဆိုသည္မွာ အနုပညာ ( Art )ႏွင့္ နည္းပညာ ( Technology ) ႏွစ္ရပ္ကို အေကာင္းဆံုး ေပါင္း စပ္ ျပီး သာမန္ ျမင္ကြင္း တစ္ခု လံုးကို ေျပာင္း ပစ္ နိုင္မွသာ Photographer ဟု ဆိုရပါမည္။ ပံု တစ္ပံု ကို တင္ျပ ရာ တြင္ ယင္းကို အေသးစိတ္ နားလည္ ေစရန္ အနုပညာ သေဘာ ကိုပင္ ထပ္မံ ခဲြျခား ထားျပန္ သည္။ ယင္း မွာ Documentary ႏွင့္ Fine Art တို႕ ျဖစ္သည္။
Photo by: Miuenski Miuenski
Abstract Photography သည္ Fine Art အမ်ိဳး အစား တြင္ ပါ၀င္သည္။ အဆိုပါ Abstract Photography သည္ ျပင္ပ တြင္ သာမန္ ျမင္ေနက် အရာ မ်ားကို ပင္ ျမင္ေနက် အျမင္ မ်ိဳး အဟုတ္ ဘဲ Subject တစ္ခု ၏ ပံုစံ (Shape) ဖဲြ႕စည္းမွဳ ( Form) အေရာင္( Colour) , မ်က္ႏွာျပင္ အေရး အေၾကာင္း ( Texture ) တို႕ ၏ ထူးျခား မွဳ ကို ရွာေဖြ ကာ ရုိက္ကူးျခင္း ျဖစ္သည္။
လူသား တို႕ ၏ မ်က္ေစ့ ကို ဆဲြ ေဆာင္ မွဳ အရွိဆံုးမွာ အဆင္ ဒီဇိုင္း ဟု ဆိုုရ မည့္ Pattern ပင္ျဖစ္သည္။ ဤ အေၾကာင္း ေၾကာင့္ ပင္လွ်င္ ေရွးဦး လူသားတို႕ သည္ Constellation ကို စတင္ေတြ႕ ရွိ ခဲ့ျခင္း ျဖစ္သည္။
Abstract Photography သည္ Subject ကို ၾကည့္ ရွဳ သည္ ထက္ ၾကည့္သူ၏ တုန္႕ ျပန္ ခံစား မွဳ ( Emotional Response ) ကို ဆဲြ ထုတ္ ကာ ခံစားေစသည့္ နည္း ျဖစ္သည္။ မ်က္ေစ့ ႏွင့္ ျမင္ေနသည္ထက္ အတြင္းသို႕ ႏွဳိက္၍ ၾကည့္ ကာ ခံ စားေစျခင္း ျဖစ္သည္။
သို႕ ရာ တြင္ Abstract Photography ႏွင့္ပတ္ သက္၍ အလြန္ သတိ ထားရမည့္ အခ်က္ မွာ အလြန္ ေကာင္း မြန္ သည္ Abstract Photography ပံု တစ္ခု အေျခအေန ႏွင့္ မည္သို႕မွ် စိတ္ ၀င္စား ဘြယ္ ရာ မရွိသည့္ စကၠဴစုတ္ ျဖစ္သြား မည့္ အေျခ အေန ႏွစ္ရပ္သည္ အလြန္ နီးကပ္ ေနသည္။ Thin Line ကေလးသာ ရွိေနသည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ျဖစ္သည္။
ဆိုလိုသည္ မွာ အယူအဆ တစ္ခ်က္မွားသြား သည္ ႏွင့္ Powerful Abstract Photography သည္ တစ္ခုျဖစ္ လာရမည့္ အစား ၾကည့္သူ အေနႏွင့္ မည္သည္ ကို ခံစား ရမည္ မသိဘဲ စကၠဴစုတ္ အျဖစ္သို႕ ေရာက္သြား နိုင္သည္ ဆိုသည့္ အခ်က္ ပင္ ျဖစ္သည္။
Photo by: Sel
Abstract Photography ရိုက္ကူးရာ တြင္ အေရးၾကီးသည္မွာ Photography Rule မ်ား ထက္ Abstract Photography ဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ သေဘာ တရားမ်ား (Rule or guidelines of abstract photography) ကို နားလည္ ကာ ေကာင္းစြာ အသံုး ခ်တတ္ရန္ လိုေပသည္။ အကယ္၍ အဆိုပါ Abstract Photography ဆိုင္ရာ လမ္းညႊန္ သေဘာ တရားမ်ား ကို ခ်ိဳး ေဖါက္ မည္ဆိုပါက လည္း မသိ၍ ခ်ိဳး ေဖါက္ ျခင္း မဟုတ္ ဘဲ သိလွ်က္ ႏွင့္ ပံု အေျခအေန တိုးတက္ လာေစေရး လိုအပ္ ခ်က္ အရ တမင္ ခ်ိဳးေဖါက္ ျခင္းမ်ိဳး သာ ျဖစ္ရန္ လိုသည္။
ေအာက္ တြင္ ေဖၚ ျပ မည့္ အေၾကာင္း အရာ မ်ားမွာ Abstract Photography ရိုက္ကူျခင္းဆိုင္ရာ နည္း လမ္း အမ်ိဳး မ်ိဳး ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းလမ္း မ်ားကို လမ္း ညႊန္ ထားကာ ရိုက္ကူးျခင္းအားျဖင့္ Powerful Abstract ပံု မ်ား ရရွိနိုင္ပါလိမ့္မည္။
အေရာင္ ( Colour )
Photo by: Vittorio Pandolfi
Abstract photography တြင္ အေရာင္ မ်ားကို စိတ္ တိုင္းက် အတားအဆီးမရွိ သံုးနိုင္သည္။ အေရာင္ ၏ Level, Hues, Tones, Saturation စသည္မ်ားကို စိတ္ ၾကိဳက္ ကစား နိုင္သည္။ အျခားေသာ ဓါတ္ပံု က႑မ်ားျဖစ္သည့္ Portraiture, Landscape photography etc ..စသည္တို႕ တြင္ သံုးသည့္ စည္းမ်ဥ္း ဥပေဒသ မ်ားသည္ Abstract photography တြင္ အက်ံဳး မ၀င္ ဟု ဆို ရပါမည္။ အားလံုး ေသာ အရာ မ်ား မွာ ဖန္တည္းရွင္ ဓါတ္ပံု သမား ၏ အထိန္း အကြပ္ ေအာက္မွာ သာ ရွိသည္။ မူရင္း အဂၤလိပ္ ဘာသာ အတိုင္း ေျပာရ ေသာ္ “ Let your imagination run wild, wield your power and use colours to your advantage.” ပင္ ျဖစ္ပါ သည္။ စိတ္ အဟုန္ ကို ရြက္ကုန္ဖြင့္ နိုင္သည္ဟု ဆိုရပါမည္။
Controlled Depth of Field and Selective Focus
Photo by: Paula Bailey
Aperture ကို က်ယ္က်ယ္ ဖြင့္ေပး ျခင္းအားျဖင့္ Depth of Field ပါးလာ သည့္ အတြက္ အာရံု စူး စိုက္ေစရာ Center of Interest ေနရာ ကိုသာ Focus ျပတ္ေနေစျခင္း ျဖင့္ ၾကည့္သူ၏ အျမင္အာရံုကို ဖမ္းထား နိုင္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ ဤနည္းသည္ Powerful Abstract ပံုေကာင္း တစ္ပံု ရ ေစ နိုင္သည့္ နည္း ေကာင္း တစ္ခု ျဖစ္သည္။ ဤ နည္းကို တိက် စြာ ေဆာင္ရြက္ နိုင္လွ်င္ အာရံု စူး စိုက္ေစရာ Center of Interest ေနရာ သည္ ျပတ္သား ေနကာ အာရံု မျပန္႕ေစလို ေသာ အျခားေနရာ မ်ား မွဳန္ ( Blur) ေနေပလိမ့္ မည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ၾကည့္သူ ၏ အာရံု ကို လိုရာေနရာ သို႕ ပို႕ ေပး နိုင္သည္။
ပံု ကို အားျဖည့္ ေပးမည့္ အျခား အခ်က္ တစ္ခ်က္ တစ္ရပ္မွာ Background ျဖစ္သည္။ Subject ၏ အေရာင္သည္ Background ႏွင့္ Colour Contrast ရွိေနေစျခင္း ျဖင့္ Subject သည္ ပို၍ ေပၚလြင္လာကာ ယင္း အေပၚ အာရံု ပို၍ ေရာက္ေစလိမ့္မည္။ ၎ အျပင္ Subject ကို အာရံု ပို႕ ေပးေစမည့္ Leading Line ျဖစ္ေသာ Curve ကဲ့ သို႕ လိုင္း မ်ား ထည့္ သြင္း ဖဲြ႕ စည္း ကာ ရိုက္သင့္ပါသည္။
မည္သို႕ ေသာျပတ္သား မွဳ မ်ိဳး ႏွင့္ ျပ လို သနည္း။
Photo by: Emilio Dellepiane
ပံု တစ္ခုလံုး ျပတ္သားေနေအာင္ ျပမည္ေလာ၊ သို႕ တည္းမဟုတ္ မိမိ ျပ လိုသည့္ ေနရာ တစ္ခု ထည္း ကို Focus ဖမ္း မည္လား ဆံုး ျဖတ္ရပါမည္။ ပံု ၏ ေနရာ အားလံုး ျပတ္သား ေနေစလိုပါက Aperture က်ဥ္း က်ဥ္း ထားကာ ရိုက္ရပါမည္။ လိုသည့္ ေနရာ တစ္ေနရာ ထည္းကိုသာ ျပတ္သားေနေစလိုပါက Shallow Depth of field ေပး မည့္ Aperture က်ယ္က်ယ္ ႏွင့္ ရိုက္ရပါမည္။
Lines မ်ားကို အသံုခ်ျခင္း။
Photo by: Stephen Zacharias
တတ္နိုင္ သမွ် အားေကာင္းသည့္ Graceful or Dynamic Lines မ်ား ကုိသံုး ရပါမည္။ အဆိုပါ လိုင္းမ်ားသည္ ပံုကို အလြန္အားေကာင္း ေစသည့္ Leading Lines မ်ား ျဖစ္ၾကသည္။ နမူနာျပ အျဖစ္ ေအာက္ပါ ပံု ကိုၾကည့္ပါက လိုင္းမ်ား သည္ ၾကည့္ သူကုို ပံု ၏အဆံုး အထိ ဆဲြ ေခၚ သြားသည္ ကို ျမင္နိုင္ေပ လိမ့္ မည္။
Photo by: Alexcoitus
ထိေရာက္သည့္ Effective Lines မ်ားသည္ ပံု အဓိက ျပယုဒ္ မ်ား ျဖစ္ေနေစရမည္။ ထို႕ အျပင္ ပံု အတြင္း ရွိ Curve, Angle, Straight Lines စသည့္ လိုင္း မ်ား အားလံုးသည္ အျခင္းျခင္း အျပန္ အလွန္ အက်ိဳးျပဳ ကာအခ်ိဳးက် ေနေစရန္လိုသည္။ အကယ္၍ လိုင္းမ်ားကို ပံု တြင္ Main Subject အျဖစ္ ျပလိုပါက အျခာေသာ ေနရာ ရွိ အေရာင္မ်ား၏ Saturation ကို ေလွ်ာ့ ေပးရပါမည္။ သို႕ မဟုတ္ပါက ၾကည့္ သူ၏ အာရံု ကို COI ျဖစ္သည့္ လိုင္း မွ ဆဲြ ထုတ္ သြား ေပလိမ့္ မည္။
မ်က္ႏွာျပင္ အေရး အေၾကာင္း (Texture )
Photo by: Ozyman
မ်က္ႏွာျပင္ ေပၚရွိ အေရး အေၾကာင္း မ်ားျဖစ္သည့္ Texture မ်ားသည္လည္း Line မ်ားကို သံုးသည့္ နည္း အတိုင္းပင္ ျဖစ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံ တြင္ Line ႏွင့္ Texture တို႕ ကို တဲြ သံုးသည့္ အခ်ိန္ လည္းရွိသည္။ Texture ကို ပံု တြင္ ထည့္ သြင္း ေဖၚျပ မည္ဆိုပါလွ်င္ ပံု၏ အေရး အၾကီး ဆံုးေသာ ေနရာတြင္ ေနရာ ေပး ရန္ လိုသည္။ ပံု တြင္ ပါ၀င္ သည့္ Line မ်ား နွင့္ သဟဇာတ ( Harmony ) ျဖစ္ရန္ လည္း လိုသည္။ Texture ကို မွန္ကန္စြာ သံုးနိုင္ပါက ပံုသည္ ၾကည့္သူ၏ ရင္ထဲသို႕ စူး၀င္ သြား ေစနိုင္လိမ့္မည္။
“The Dome” Photo by: Richard Crowe
မွဳန္ ၀ါးေစျခင္း ( Blur )
Photo by: Evan Leeson
ေနရာ အားလံုး ကို ျပတ္သား မေန ေစဘဲ လိုသည့္ ေနရာ ေလး တြင္သာ ကြက္ ၍ ျပတ္သားျပီး က်န္ေနရာမ်ား ၀ါးေနေစသည္မွာလည္း စိတ္၀င္စား ဘြယ္ ေကာင္း သည့္ Abstract photography တစ္ရပ္ ပင္ ျဖစ္သည္။ သို႕ ရာ တြင္ အဆိုပါ နည္းသည္ နမူနာ ျပထားသည့္ ပန္း ၀တ္ဆံ ကဲ့ သို႕ အခ်ိဳ႕ေသာ Subject အတြက္သာ လွ်င္ သင့္ ေလွ်ာ္သည္။
ဤ ရိုက္ နည္း တြင္ မိမိအေနႏွင့္ Subject ကို မွန္ကန္ စြာ ေရြးခ်ယ္ ကာ ရိုက္ ကူး ရန္ လိုပါမည္။ Romantic ဆန္သည့္ ပံု မ်ိဳး တြင္ ဤ နည္း သံုးသင့္သည္။ Blur ျဖစ္ေစလို သည့္ ေနရာမ်ား အတြက္ Special soft Focus Lens သို႕ မဟုတ္ Soft focus Filter မ်ား တပ္ ကာရိုက္ကူး နိုင္သည္။ သို႕ မဟုတ္ Post Production တြင္ Photoshop ျဖင့္ လည္း ေဆာင္ရြက္ နိုင္သည္။
The Zooming Technique
Slow Shutter Speed ကို Focal Lenth အတို အရွည္ ေျပာင္း သည့္ ( Zoon-in, Zoom-out ) စသည့္ နည္း မ်ား နွင့္ တဲြသံုးကာ စိတ္၀င္စား ဘြယ္ရာ ပံု ကို ဖန္တည္း နိုင္သည္။
အဆိုပါ နည္း ႏွင့္ ရိုက္ မည္ဆိုပါက Tripod ကိုသံုးရပါမည္။ Wide Angle ႏွင့္ စ တင္ကာ Zoom ဆဲြ၍ Narrow Angle သို႕ ေျပာင္း လိုက္ပါ။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံု သည္ Strong Center of Interest ရရွိလာျပီး Center of Interest ၏ အေရာင္ႏွင့္ Background အေရာင္တို႕ သည္ Colour Contrast ျဖစ္လာ လိမ့္ မည္။
Move in Close
Photo by: Miuenski Miuenski
Subject တစ္ခု လံုးမဟုတ္ဘဲ ယင္း၏ အနားသို႕ ကပ္ကာ တစ္စံု တစ္ရာေသာ အပိုင္း မွ် သာ ေပၚလြင္ ေအာင္ လည္း ရိုက္ နိုင္သည္။ မလိုအပ္ေသာ Distraction ျဖစ္ေစ မည့္ အပိုင္း မ်ားကို ဖယ္ထုတ္ လိုက္ သည့္ နည္း ပင္ ျဖစ္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ Subject ၏ Form, Colour, Curve, တို႕ကို ပို၍ အေလးေပး ေပး လြင္လာ ေစမည္ ျဖစ္သည္။
The Use of Light and Shadows
အရိပ္ ႏွင့္ အလင္းေရာင္တို႕ အျပန္အလွန္ အေၾကာင္းျပဳ ကာ Inter Play ျဖစ္ေနသည့္ ပံုမ်ားသည္ လည္း Abstract ပံုေကာင္း တစ္ပံု ျဖစ္ေစသည္။ အခ်ိဳ႕ ေသာ ဓါတ္ပံု သမားမ်ားက Light တစ္ခု ထည္းကိုသာ အားျပဳ ျပီး အရိပ္ ( Shadow ) ကို လွစ္လွ်ဴ ျပဳ ေထားသည္ မွာ မွား ယြင္းသည္ ဟု ဆိုရမည္။ စင္စစ္အားျဖင့္ Shadow သည္ အလင္းေရာင္မဲ့ေသာ Lack of Light ေနရာ ဟု သာ တြက္ဆ၍ မရ။ ပံု တစ္ပံု ကို အသက္သြင္းေပးေသာ အရာ ျဖစ္သည္ ကို လည္း မေမ့သင့္ေပ။ Shadow သည္ Abstract photography ကိုအား ေတာင့္ လာေစသည့္ အရာ ျဖစ္သည္။
Tips for Fantastic Abstract Photography
Abstract Photography သည္ Portrait or Landscape ပံု မ်ားကဲ့ သို႕ အားလံုးကို ထင္ရွားစြာ မျပဘဲ ရိုက္ကူးသူ က ၄င္း၏ စိတ္ကူး ပံု ရိပ္ ကို ျပျခင္းသာ ျဖစ္သည္။ ထို႕ေၾကာင့္ မိမိ ရိုက္ကူးမည့္ Abstract ပံု၏ အႏွစ္ သာရ သည္ ဘာလဲ- Essence of what you are Photographing - ကို ၾကိဳတင္စဥ္းစား ထားရန္ လိုေပသည္။ ေအာက္ ပါ အခ်က္ မ်ား မွာ Abstract Photography ရိုက္ကူးရာ တြင္ ေဆာင္ရြက္ သင့္သည့္ အဓိက အခ်က္ အခ်ိဳ႕ ကို ေဖၚျပထားျခင္းသာ ျဖစ္ပါသည္။
1. Get Close
Abstract Photography သည္ မိမိ ျပလိုသည္ကို သာမန္ Photography ကဲ့ သို႕ မဟုတ္ဘဲ ၾကည့္ သူအား တစ္မူ ထားျခားသည့္ ျမင္ကြင္းမွ ျပျခင္း ျဖစ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ Texture, Pattern မ်ားကို ျပ လိုပါက အနီးကပ္ ရိုက္ကာ Frame ျပည့္ နိုင္သမွ် ျပည့္ေအာင္ ရိုက္ျပ သင့္သည္။ ဤ သို႕ ျဖင့္ ပံုသည္ တစ္မူ ထူးျခားလာကာ ျပသလိုသည့္ အခ်က္မွေန၍ လဲြ၍ မည္သို႕ မွ် ဒြိဟ အပြားနိုင္သည့္ အေနအထားမ်ိဳး တြင္ ရွိေနေပ လိမ့္မည္။
2. Thinking in Tones
ဓါတ္ပံု သမားေကာင္း တို႕သည္ ၄င္း တို႕ ရိုက္ မည့္ Subject ေပၚသို႕ က်ေရာက္သည့္ Bright High Light ကို သေဘာ ေပါက္ နားလည္ ၾကသည့္ အေလွ်ာက္ Exposure ကုိ လို အပ္ သကဲ့ သို႕ ညွိ နုိင္္ ၾကသည္။ လွ်ပ္တပ်က္ အတြင္းမွာ ပင္ ၄င္း တို႕ ၏ ဆဌမ အာရံု ( Sixth Sense ) အရ အေရာင္ အေသြး ေျပ ျပစ္ မွဳ ရွိမရွိကို သိနိုင္စြမ္း ရွိၾကသည္။ ဤ သည္ကို အတု ယူရန္ လိုပါသည္။
3. Lookout for Interesting Elements
Abstract ရိုက္ကူး နိုင္သည့္ အရာ မ်ား ျဖစ္သည့္ Repeating Line, Strange Texture, Interesting Pattern, Plants, Clouds, Rocks, Sand, Water စသည္ တို႕ ကို သဘာ၀ ပတ္၀န္း က်င္ တြင္ အလြယ္ တကူ ေတြ႕ နိုင္ေပသည္။ မိမိ အေနႏွင့္ မိမိ ျပ လိုသည့္ Abstract ပံု ၏ Angle and Composition ကို အဆန္း တက်ယ္ ျမင္ ကြင္း ျဖစ္လာေစရန္ စဥ္းစား စီစဥ္ ရံု သာ ျဖစ္သည္။
4. Using Hand-Held Flash and Tripod
ကင္မရာတြင္ Hot Shoes adaptor ပါ လွ်င္ Flash ကို Flexible Cord ျဖင့္ အျပင္ သို႕ ထုတ္၍ လက္ ျဖင့္ ကိုင္ ကာ လိုအပ္သည့္ ေနရာ တြင္ အလင္း ျဖည့္ ေပး သင့္သည္။ Angle Flash သံုးလွ်င္ သဘာ၀ အလင္းေရာင္ကို ပို ညက္လာေစကာ Abstract ကို ပို ၾကည့္ေကာင္းလာေစသည္။ Abstract ပံု ကို အနီးကပ္ ရိုက္လွ်င္ ျပ လိုသည့္ အေသးစိတ္ ေနရာ မ်ား ျပတ္သား ေနေစရန္ Tripod သံုးရန္ လိုအပ္ပါ သည္။
5. Practice and Experiments
ပံုေကာင္း ရရန္ အတြက္ ေလ့ က်င့္ ရန္ လုိပါသည္။ အၾကိမ္ၾကိမ္ စမ္းသပ္ ရိုက္ကူး ကာ သုေတသန သေဘာမ်ိဳး လုပ္ၾကည့္ရန္ လည္း လိုပါသည္။ ၾကိမ္ ဖန္မ်ားစြာ ေလ့က်င့္ ရန္ ၊ စမ္း သပ္ရန္ လိုေပသည္။
တစ္ခါ တစ္ရံ အဆိုစေလာက္ ေျပာင္းလဲ မွဳ ေလးတစ္ခု ျပဳ လုပ္ လိုက္ျခင္းသည္ ပံု တစ္ခုလံုး တြင္ၾကီး မားေသာ ေျပာင္းလဲ မွဳ ၾကီး တစ္ခု ျဖစ္သြားးတတ္သည္။ တစ္ခါ တစ္ရံတြင္ မူ မိမိ အေနႏွင့္ မွားယြင္း သည္ဟု ယူဆ ထားေသာ ေသာ Wrong Setting ေလးတစ္ခုသည္ ပံု အတြက္ အလြန္ မွန္ကန္ေကာင္းမြန္ သည့္ လုပ္ေဆာင္ ခ်က္ တစ္ရပ္ ျဖစ္လာတတ္သည္။ ထို႕ ေၾကာင့္ မိမိ၏ ပစၥည္း ကိရိယာ ႏွင့္ Subject မ်ားကို Experiment လုပ္ၾကည့္ ရန္ ၀န္ မေလးသင့္။
6. Crop and Rotate your Image
Abstract ပံု တစ္ပံု ရလာျပီဆိုလွ်င္ Post Processing တြင္လိုအပ္သည့္ အေန အထား မ်ိဳး ပံု ျဖစ္လာေစရန္ Crop လုပ္ၾကည့္ ပါ။ အလွ်ား လိုက္ သို႕ မဟုတ္ ေဒါင္ လိုက္ လွည့္ ၾကည့္ပါ။ ၁၈၀ ဒီကရီ လွည့္ကာ ၾကည့္ပါ။ မည္သည့္ အေနအထားက မည္သို႕ေသာ Impact ရွိလာမည္ စစ္ၾကည့္ပါ။ ထိုအခ်ိန္ တြင္ ပံု ၏ သီးသန္႕ ေနရာ အခ်ိဳ႕သည့္ အဆိုပါ ပံု၏ အရည္ အေသြး ကို ျမွင့္တင္ ေပးသည့္ ေနရာ ျဖစ္ေနသည္ဆိုသည္ ကိုေတြ႕ လာပါလိမ့္မည္။ အဆိုပါ အျမင္ ဆန္း သစ္ ျဖစ္လာ နိုင္မည့္ အေနအထားကို ယူပါ။
Abstract နမူနာ ပံုမ်ား (Sample Abstract Pictures.)
နိဂံုး။
ဤ မွတ္စုသည္ စိတ္ အလွ်င္ ကဲ့သို႕ က်ယ္ ျပန္႕ လွေသာ Abstract Photography ၏ မိတ္ဆက္ နိဒါန္း သေဘာ မွ်သာ ျဖစ္ပါသည္။ က်ယ္ ျပန္႕ လွသည့္ စိတ္ အစဥ္ ကြန္ျမဴး သည့္ ဤ ရိုက္ကူးျခင္း ကို လက္ေတြ႕ စိတ္ကူး စိတ္သမ္း အသစ္မ်ားျဖင့္ အေနွာင္အဖဲြ႕ မရွိ စိတ္ အလ၊ွ်င္ ကြန္႕ျမဴး နိုင္သမွ် ကြန္႕ ျမဴးကာ ရိုက္ကူး ၾကည့္ ၾက ျခင္း ျဖင့္ ေရွ႕ သို႕ တက္လွမ္း နိုင္ၾက ပါေစရန္ ဆႏၵျပဳ အပ္ပါသည္။
Credit;ဆရာဦးစိုးလႈိင္ (Country Road)
---------------------------------------------------------------------------
ကိုမ်ဳိး(သုတစြယ္စုံ)(lwanmapyay.blogspot.com) Facebook Page Twitter Google+